• Totalniprudic

    Ahoj,

    jdu sem pro radu ohledně sedlovky. Mám hliníkové HT 29 ''. Vozím sedlo od Specialized vyšší model. No a uvažuji o carbon sedlovce ( žádná čína) něco kvalitního. Průměr sedlovky 30,9 mm a mám ji poměrně dost vytaženou.

    Jezdím nezpevněné cesty a nemáte někdo zkušenost, že by to ulevilo zádům ? Chápu, že to nebude jako full, ale alespoň něco. Mám 95 kg, nebude se stávat, že by zajížděla do rámu nebo jsem na ní těžký a zlámu to ? :D Díky za postřehy

    0 0
    • osobne  

      Všechno se dnes vyrábí v číně.

      0 0
    • novas752  

      Záleží co, ultralight sedlovky mají obvykle nějakej hmotnostní limit. Běžné karbonky tě v pohodě unesou. Ale řekl bych že pro úlevu zádum bude lepší spíš odpružená sedlovka.

      0 0
      • cyklista86  

        Zadum hlavne ulevi, kdyz dotycny na kole nesedi jako pytel brambor(neni pro zada nic horsiho nez sedet hodne vzprimene, kde pak kazdy kopanec do sedla se prenese do cele patere oproti nekomu, kdo ma sportovni posed s vahou vic na rukach + je na kole aktivni tzn. casto ze sedla a k tomu mimo kolo cvicit stred tela taky neni k zahozeni..

        0 0
        • LM  

          +100

          A bezduše s vhodným tlakem toho potlumí mnohem víc než karbonová sedlovka…

          0 0
      • Gwaihir  

        Tohle je taky řešení, ne?

        0 0
        • xtonda  

          Radši tohle, to co si dal je silniční.

          https://www.canyon.com/…/148289.html

          0 0
          • adam1  

            Říkám není špatná na silničce ok na Mtb spíš ne ,mezi ty listy se bude chytat bordel a bude to muset často vytahovat rozebírat a čistit ,prože to bude skřípat :),nedávno jsem na silnici asi 3× zmokl a bordel tam byl dost .

            0 0
            • osobne  

              Navlékl bych přes to kus úzké duše a žádný bordel se tam nedostane.

              0 0
    • Rychlej turista  

      Roky jezdím už jen na čínském karbonu (Číňan u všeho uvádí váhový limit), takže s něčím kvalitním v současnosti žádné zkušenosti bohužel nemám.

      Jinak platí to, co psal cyklista86. Pro větší pružení je lepší dát sedlovku 27,2 mm s redukcí sedlovky.

      0 0
    • adam1  

      Nebraň se chině:)vem na zkoušku a pak investuj osobně 7k za tu canyon ikdyž ji mám a opravdu funguje je nesmysl:).

      https://www.aliexpress.com/…8382637.html

      Tady tu mám cca 3roky odzkoušenou a vložíme to tu celá rodinka na všech kolech a v poho .Ale jak píšou kluci je to o posedu ,gumách /bezduše a posílit ty záda .

      Proti zásobování použij Carbon pastu a odpovídající moment obímky .

      0 0
      • zdenek  

        Sedlovku stejné konstrukce, ale s jiným povrchem, vozím třetí sezónu a spokojenost. Jen upozorňuji, že je použitelná jen se sedlem s dírou. A i v tom případě jsem si musel vyrobit nástroj pro dotažení horního šroubu (momentový klíč neměl dost dlouhý inbus).

        0 0
        • Boby83  

          Konstrukci hlavy mám u svých stejnou a vždy ten jeden šroub měním za šestihran – pak není problém dostat se tam klasickým klíčem.

          0 0
          • zdenek  

            To je dobrý nápad. Uvažuji o změně sedla, tak to možná budu potřebovat.

            BTW: Sedlo mám taky z Aliexpressu. Vzal jsme ho hlavně kvůli vyzkoušení, protože jsem dlouho nemohl vybrat vhodné sedlo. Vybral jsem jen podle fotek a rozměrů a sedlo mi překvapivě dobře. Jenže po cca 3000 km má už znatelný průhyb, takže půjde pryč. To zase bude atrakce s výběrem nového. :-(

            0 0
            • Boby83  

              Akorát ten momentak tam pak těžko dostaneš..

              Ikdyž, neslouží náhodou přední šroub pouze k nastavení sklonu? Co já vím, tak předním se nastavuje sklon a zadním dotahuje..

              0 0
              • zdenek  

                Já jsem nastavil sklon oběma šrouby a pak je na střídačku dotáhl předepsaným momentem. To už se šestihranem nepůjde.

                0 0
    • Lachtis  

      U ht, pokud nema i specificky resenou zadni stavbu, ktera dokaze pohltit dalsi drobne nerovnosti, je znat zejmena tlak v plastich. Tzn., primarni je, jezdit nizke tlaky a proto se hlavne zamerit na bezduse. K tomu treba plast 2,3 nebo aspon 2,2 a vozit rozumne nizke tlaky. Ano, karbon sedlovka je prinosem, ale mas vetsi prumer. Ja mam 27,2 a tam to pruzeni v sedlovce je uz znat. U Tebe to tolik nebude. Moje doporuceni je, dat bezduse a jezdit nizsi tlaky.

      0 0
    • vojt466  

      Určitě bych šel do toho cvičení jak už zde bylo zminěno. Z toho má člověk benefit i mimo kolo. Dřív jsem měl problémy na kole i mimo něj, věčně bloklý záda po nějakým blbým pohybu, co sem začal s cvičením tak je po problémech..

      0 0
    • Totalniprudic  

      Udělat bezduše mě nenapadlo. Fakt nejezdím jako pytel brambor, ale pokud je to někde rozbitější, tak nebudu x km šlapat ve stoje. Mám pláště 2,2, takže to bude na komfortu znát, když udělám bezduše ?

      Ok díky kouknu na to :) Jinak ta sedlovka canonu je super, jen jezdím v terénu, takže bahnu se nevyhnu a neumím si představit to čistit :D díky

      0 0
      • LM  

        Ano, je to znát hodně.

        Teď jsem na „silničce“ přecházel z 36,5 mm pláštů s extra tenkým bokem a s 112 g butylovejma dušema na 33 mm bezduše. Kvůli menšímu rozměru zůstal tlak cca stejný (bezduš foukám ještě malinko víc) ale pohodlí je úplně někde jinde.

        Pokud máš stále na předním kole Continental Race King RaceSport Bernstein Edition 29×2,20", tak ten předělávat na bezduše nedoporučuju. Radši tam kup něco jiného, co podporuje bezduše. RaceSport je dělanej na duše, netěsní tomu patka a bude hodně prosakovat přes boky…

        0 0
    • HadVoe  

      Ahoj,

      také jsem na HT měnil sedlovku za karbon.. značku už nepřečtu, byla z nějakého CZ shopu za asi 2–3k. je to výrazný rozdíl v pohodlí. zhruba 2 cm se viditelně pohybuje při hrubším dosednutí.. už pátym rokem drží. za mě na HT karbon sedlovka jedině. a díky této zkušenosti tam mám i rodla (newmam). na lehčí HT bych nějaké pružící sedlovky nebral, ale našim jsem koupil na elektra santour SP17-NCX a libujou si.. ale je to slušná váha navíc…

      a jak píšou kluci – cvičit.. a nebo xc fulla :)

      0 0
      • Totalniprudic  

        Skvělý díky za reakci. Já cvičím dost – 15 let bojové sporty, fakt nejsem bedna kitu :) Záda mě jako taková nebolí, spíše mě jde o to pohodlí. Měl jsem enduro fulla a tak ten přechod není nejpohodlnější :D Fulla už nechci kvůli servisu.

        Takže abych nebyl tak vydrcaný při delší vyjížďce přemýšlím o karbon sedlovce a možná udělám ty bezduše.

        díky

        0 0
        • BB  

          určitě ty bezduše, moje zkušenost s karbonovými sedlovkami je velmi rozpačitá. Zpočátku vždy zafungoval placebo efekt a zdálo se to dobré, po pár jízdách šutr pod zadkem. Žádná pevná sedlovka nemá pohyb ve vertikálním směru, který by efektivně tlumil nárazy od terény. Nějaký pohyb v předozadním směru může kousek pohodlí přinést, ale proti objemnému bezdušovému plášti nafoukanému někde okolo 18–20 PSI je to zanedbatelné.

          0 0
          • Lachtis  

            Přesně tak, bezduše dělají nejvíc a pak karbon sedlovka skutečně umí reálně udělat svou funkci pohlcování nerovností, ale to zejména a jedině o průměru 27,2 mm. Ty 30,9 a více už skoro nic nepřinesou. Sám mám na HT 27,2, na předchozích HT jsem měl větší, na fullu 30,9 a prostě ta 27,2mm už opravdu „tlumí“. Do karbon 30,9 a více bych šel jen v případě, že mám bzduše, chci si udělat radost, snížit hmotnost a počítat s tím, že mi v komfortu přinese skoro nic pohodlí navíc – ale placebo efekt asi nastane :-D.

            0 0
        • novas752  

          Určitě bezduše + niží tlak, to udělá víc než sedlovka, na drobných nerovnostech jako rozdupané ztvrdlé bláto apod. to udělá i víc než xc full.

          0 0
          • osobne  

            Nějak mi ale nejde logicky do hlavy, čemu tam ta duše vadí? Přece duše není žádný tvrdý materiál, naopak měkký, pružný, poddajný.

            0 0
            • Totalniprudic  

              Tohle taky nechápu :D ale evidentně to funguje :D Přitom je to tak poddajný materiál.

              0 0
              • osobne  

                Jestli to není jen placebo efekt?

                0 0
                • LM  

                  Není to placebo, viz výše.

                  Duše je další vrstva, jejíž deformace zvyšuje valivý odpor a snižuje tlumící schopnosti pláště. Možná latexová dusě by byla lepší, ale s tím nemám zkušenost. Foukat kola před každou vyjížďkou mne neláká :-).

                  0 0
            • menex  

              Na bezduších můžeš jezdit výrazně nižší tlak, duši bys cvakl.

              0 0
            • Lachtis  

              No, samozřejmě můžeš vozit duši s nižším tlakem, ale pak přijdou časté defekty, resp. procvaknutí duše :-).

              Sám jsem si tím prošel. Jako začínající jezdec někdy kolem roku 2011 si pořídil nové HT a bombil tam 2 a více nesmysl barů. Defekty v podobě trnů apod. byly poměřně časté, ale to s tím nesouvisí. Čím víc jsem jezdil, tím víc jsem chápal, že tak vysoké tlaky nejsou ono, jednak plášť v bahně a na kořenech odskakoval a druhak ten komfort nebyl ono… Tak jsem ubíral tlaky. Skončil jsem na nějakých 1,3 – 1,6 barů, dle trati, aktuální váhy a dle počasí. No a to s sebou už přineslo kýžený efekt komfortu, ale současně to s sebou přineslo mnoooho defektů a to včetně procvaknutí duše. Jednou i obou, zřejmě v jednom kamenitém sjezdu. No a pak po jednom nedojetém závodě, kvůli defektu, jsem si řekl, že to chce ty bezduše. Dal je tam někdy v roce 2014. Od té doby jsem pouze jednou musel závod vzdát, kdy jsem prořízl bok a tmel takovou díru již nezacelil. Jinak neznám slovo defekt.

              Takže výhoda bezduší je v tom, že můžeš vozit právě ty nižší tlaky, které Ti přinesou onen požadovaný komfort. Ano, nižší tlaky můžeš vozit i s duší, ale s duší budeš rozhodně častěji defektit, což s bezdušemi bude jen zejména z důvodu proříznutí pláště. Asi tak :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Nižší tlaky jsou jeden podstatný faktor, ale i ta samotná nepřítomnost duše je podstatná. I při stejném tlaku to je na bezduších pohodlnější než s duší. A když se pak dá ještě ten nižší tlak, tak se to nasčítá dohromady a je to znát ještě víc…

                0 0
        • libisenuj  

          Sohlas s bezdušema. Letos sem přešel z fulla 27,5 140mm zdvihy na karbon 29 HT 100mm. Zrovna dnes sem namontoval karbon sedlovku 27,2mm, ale do teď 900kiláků na hliníkové a pohoda. Bezduše utlumí fakt hodně.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.