• kopečák1

    Hojs vespolek… jezdí tu někdo Strive od canyonu? Je asi jedno jakýho… pokukuju po Al 7.0

    http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

    Díky moc za jakýkoli info…

    • kopečák1  

      sorry za obr. nevim co to dělá… v kompu je v pohodě..

      • RacerX  

        Me zajima jakej foukac tlak v tlumici na optimalni sag?

        Jsem stejne tezkej jak ty + 13 kg a mivam s tim trosku problem… ;-)

    • Baba-Ji  

      heezkyyyy!!! :D

    • lukas aka mitro  

      kurva tomu se rika moderni umeni:)

    • Garyslow  

      Zhoj…myslim, že nikoho nenajdeš. Já už rok zvažuji a taky hledal a nenašel tu nikoho. Letos to padne.. Zvažuji bud Al 7.0 resp 8.0.. Jedu na Test Fest velo 27.4.2013 na Olšovec tam ho prupnu. Bude tam sice 9,0 SL verze.., ale jde mi hlavně o velikost. Zatim majitelů je jak šafránu, ale ty informace co mám jsou ve smes pozitivní. Jen dej pozor pokud vybiraš barvu tak Blue Ice je hlinikový rám lakován čirym lakem..!! Jak komu do fkusu že? Jedno s prvních recenzii viz. odkaz.

      http://www.red-live.it/…rive-al-8–0/

      • Kostival  

        Cau reaguji obecne ke kolu Canyon, dneska mi prislo kolo Canyon Yellowstone AL 29 a po prvních pár kilometrech musím říct, že na tom kole jsem si jízdu užil a hodnotím to, že Němčouři to umí dělat ty kola. Doprava bez problémů, velikost rámu ti taky poradí, jak říkám nebál bych se toho. Je to lehké kolo a ty 29 to jede samo je to šílené. Líbí se mi to zpracování těch kol, komponenty na vysoké úrovni, manuál k uživateli je taky perfektně zpracovaný. Ja osobně neznám tento model, na tom jsem neseděl, ale jen jsem tě chtěl popostrčit k nákupu kola Canyon obecně.

      • kopečák1  

        Díky za info. Tuhle recenzi sem nenašel. Myslím že v německým bike magazínu psali, že je zadní stavba až moc lineární a jde snadno do zdvihu.. ale lámal sem to přes překladač… to by mě právě zajímalo. Rád bych něco progresivního… možná by stačilo vyhodit toho foxe s boost valve… Na testfest se asi taky vypravím, ale kdybych nestíhal, budu rád za jakýkoli info…

        Co jsem koukal na geometrie tak v Lku je o 5mm kratší než ibis co mám teď… což by asi pořád šlo…

        mě jde hlavně o to chování zadní stavby…

        Jinak ta modrá varianta s čistým hliníkem se mi právě líbí… škoda že zelená je s bílou… :-(

        • Garyslow  

          JJ, ten německém bike magazin to byly testy ročníků 2011 a 2012, myslíš modely generace ES ne? Já bych to moc tyto generace nespojoval, jasně rám a geometrie je stejná, ale odpružení od FOX 2013 je okapanek jinde. A to já dofam, že tak bude. Sazím na to, že 2013 bude svižnéjší než genrace ES. A Canyon to tak prezentuje.. Jinač taky čekám na nějký ten testík od Moutain Bike resp Bike magazín… meta bude pro mne ten Test Fest.. Co se tyče barvy .. zde stale nemá jasno :)… ta varianta s čistým hliníkem byla taky můj favorit.. do doby prvních fotek na netu nadšení opadlo trohu bez štavy.. uvidíme.. :)

          http://www.mountainbike.nl/…iewtopic.php?…

          • kopečák1  

            ES.. nevim, nemám je tak nastudovaný… v podstatě koukám na canyon poprvé…

            K té barvě… podle mě když se sundaj polepy z ráfků a ty zůstanou modrý to bude OK…

            Ještě vyhodit zámek sedlovky za zámek na inbus a zatím pohoda..

    • Kynio  

      Vím že stačí málo změn na rámu a chod bude jiný, ale na mým DB se stejným přepákováním lineární chod nepozoruju. Rozhodně progresivní. Na doraz nechodím vůbec.

      • kopečák1  

        Díky. Jak ti to prosim Tě chodí? Hlavně při šlapání a brzdění?

        • Kynio  

          Mám upravenej RP23 v bikelive, takže při zapnutým propedálu pozoruju mírný pohupování očima, ale ne nijak citelně. Asi jsem se naučil šlapat, nebo nevím :) Každý full se bude houpat, některý míň některý víc. V tomhle případě platí to první, pohupuje se málo. Jinak vypnutím PP se z toho stane citlivá mrcha a žere to každou nerovnost.

          Co se třeba kopání pedálů do noh při brzdění týče, tady ti asi nedokážu pomoct. Nic takovýho nepozoruju, nebo sem si toho nijak nevšiml. Ale myslím si, že kdyby se něco takovýho dělo ve větší míře, určitě by mě to štvalo. Já jsem s rámem spokojený a zatím neuvažuju o změně.

          • kopečák1  

            Díky… já jezdil DW-link, FSR, DW-link…takže nějaký zkušenosti s fullama jsou… ale žádnej přepákovanej jednočep…

            pokud necítíš že by to kopalo, tak super…

            Teď už toho nenajezdím zdaleka tolik jako za mlada :-D, takže bych rád kolo čistě na blbnutí… ale aby se dalo někam trochu přiblížit…

            tenhle canyon mě zaujal právě výbavou za ty prachy… sympatický kolo..

            • Kynio  

              No nemám problém se s tímhle 14Kg fullem držet borců s karbonama pod 10kg co jezdí denně a navíc i závodně :) Nechci se přechvalovat, jen tím chci říct, že to je dost svižný kolo. Samozřejmě se trochu víc nadřu, ale je to furt v pohodě. Jezdím s tím všude..

            • Garyslow  

              Prešne, poblbnout a aby se dalo někam trochu přiblížit. Tady posilam videečko AL 9,0.. Pěkně nastojaka a švihově do pedalu a jede. Jak si všimám todle na některých kouscích (Enduro kol) prostě tak moc „nejde“.

              http://www.vitalmtb.com/…tro-Lado,100

              • kopečák1  

                Díky.. na testfest sem nakonec nejel… měli k půjčení jen Mko… Nicméně jsem včera objednal, tak pak dám vědět jaký to je…

                • Garyslow  

                  Ok…perfekt…jen se zeptám objednal jsi AL 7,0 ice blue? jakou velikost – L? Doufam že pošleš par fotek.. :)

                  Dík

                  • kopečák1  

                    Lko, 8.0 snow/forest… stříbrná byla dostupná až někdy za 4–6 týdnů… u 7.0 i 8.0

                    • Garyslow  

                      Tož super.. budu čekat na prní tvé reakce, ještě Lko a jak jseš velký?

                      • kopečák1  

                        188cm… délku nohou sem si ještě nikdy neměřil… Bral sem to podle efektivní délky rámu a hlavně Canyon většího než Lko nedělá… :-)

    • kopečák1  

      Tak mám lehce zajeto…

      Kolo bylo od Canyonu luxusně zabalené, dát to do kupy trvalo asi 20 minut. Potěšilo mě pár věcí navíc, které nikde nepíšou. Např. odvzdušňovací sada pro reverb, asi 3m vnitřního vedení pro lanko (teflonová trubička), Pytlík s odrazkama :-D a pak psané věci, jako pumpička na vidli a momenťák…

      Co se jízdy týká:

      První co bych pochválil je CTD od foxu. Opravdu to zatím funguje. Na větší pilu se dokonce dá stoupnout do pedálů s minimálním pohupováním (v režimu climb).

      Snižování zdvihu je do prudkých stoupavých pasáží taky výborná věc. Dokonce mi ani nevadí lehká tupost vidlice k malým nerovnostem, což je asi nemoc talasů… ale snad se to trochu rozchodí.

      Z kopce paráda… ale zatím neumím ani zdaleka využít potenciál tohodle kola…

      Když to shrnu, jsem fakt spokojenej. Jediný co na normální ježdění zatím vyměním jsou pláště. Tyhle maxisy jsou luxusní z kopce, ale valivej odpor je šílenej, obzvlášť na podmáčeným terénu.

    • kopečák1  

      Doufám že dneska… :-)

    • wilda81  

      Tak nástupce (nová řada) bude asi 650B + Horst Link

      http://www.mtb-news.de/…s-punta-ala/

    • kopečák1  

      Tak zajeto a je to paráda…

      • wilda81  

        Zajeto i přezuto! Je to o dost jezdivější než na maxxisech?

        • kopečák1  

          asi tak o 400%

        • tomfree  

          Jezdivější to bude,ale na tvrdém podkladu to bude mít i o 400% nižší životnost,mně vydržely xkingy protection 800 km.

          • kopečák1  

            To je jasná věc… Holt až je sjedu, zkusim zas něco jinýho… neříkám že to je TOP volba. Další ve výběru sou Hanz Dampfy…

            • tomfree  

              Zrovna HDčka jsem vyměnil za Ardenty,jedou lépe jsou odolnější a že bych cítil nějaké zhoršení gripu se mi nestalo,spíše se mi zdá,že na sypkém podkladu jsou Ardenty lepší.

              • deekay  

                jakou vozis verzi ardentu a vozis to vpredu i vzadu?

                • tomfree  

                  Vozím kevlarovou verzi 2,4 exo protection jako bezduše,tlak drží i po 4 týdnech.

                  • deekay  

                    diky, tudle verzi sem snad u nas ani nevidel prodavat, mrknu na to

                    • tomfree  

                      Ne tahle verze u nás není a ani náš slavný dovozce maxxis aspire nemá zájem o nějakou komunikaci.

      • Kynio  

        Jaký je to v porovnání s ibisem? Jsi spokojenější? Co citlivost na menší nerovnosti?

        • bathed  

          … proč mně napadlo totéž?

        • kopečák1  

          Porovnání s Ibisem…

          Zadek je citlivý cca stejně, nebo mi nepřijde že by byl tupější. Pohupování při šlapání u obou srovnatelné (vsedě), skoro neznatelné…

          Ibis byl mnohem víc progresivní a měl asi pocitově výš šlapací střed. Na Strivu sem tam drbnu klikou o zem… ale teď plánuju vložkovat tlumič…

          Předek jednoznačně citlivější RLC na ibisu, než talas… ale párkrát už sem talase snížil a není to uplně špatná věc… Já osobně třeba ale na vidli foukám na minimální sag, abych se uměl odrazit do bunnyhopu, tudíš asi přefukuju na úkor citlivosti…

          Co se samotné jízdy týká, nepociťuju že by byl canyon nějak pomalejší, nebo tak něco… (po přezutí na ty continentaly).

          Naopak co hodně cítím, jsou pevné osy a celková tuhost u canyonu… mám 103kg.

          takže když to shrnu, sem spokojenej. Ještě pořeším ten tlumič a asi nebude o čem…

          • mr.antik  

            Ty Conti jsou 2.4? Duše nebo bezduše?

            • kopečák1  

              2.4 s duší… foukám cca 3,5 ATM.

              Grip přiměřenej vrozku, z kopce byly ty maxisy jasně lepší, ale tohle zatim taky docela drží. jinak předminulej víkend sem byl na singlu pod smrkem a odvalovalo to suprově… ale je fakt, že tam terén není…

              jen sem nevim jestli omylem vzal nějakou RACE verzi a mají docela papírový boky… takže uvidíme na kamení..

              • mr.antik  

                Jediná schopná verze je s nápisem Protection. 3,5 je opravdu hodně, mě by zajímalo právě, jestli se žvejkaj při nižších tlacích a bezdušovém vození.

                • kopečák1  

                  To Ti bohužel zatim neřeknu :-(

                • tomfree  

                  Vozil jsem protectoin 2,4 jako bezduše,vážím 90kg a pod 3 se to žvýkalo.

                  • mr.antik  

                    hmmm, zlo, máš zkušenost s něčím co se vzadu nežvýkalo v bezdušovém provedení?

                    • tomfree  

                      Asi to nechceš slyšet,ale nic co je lehke nefunguje z rozumným tlakem,nejlépe fungujou přímo ust pláště,ale váha ve 2,4 je zabíjející,teď co vozím ty ardenty,tak jsem spokojený,ale taky mají 800g a to ten vzorek není nějak velký,třeba proti hdčku,které je tuším o 50g lehčí a 4mm širší.

                • zdeno1  

                  ja mam obyc MK2 a Xking oboje 2,4…na nich zkousim bezduse a ze by se něco zvejkalo nepocituju…foukam P 1,8 a Z 2,1.

                  • MirosPikos  

                    A kolik vážíš?

                    • zdeno1  

                      oblecenej s baglem ± 95…

                      • mr.antik  

                        hmm, zrovna právě tyhle dvě gumy mě zajímaj, ale jsou drahý na zkoušení :-)

                        Idální je test doskokem na našikmo – stačí třeba jen nějaké koryt a nějak do toho naskočit, aby prostě síla šla šikmo, ne kolmo

                        A když by tam byla ještě nějaká nerovnost (vykukující kořen, kámen) tak to je přesně ta situace, mám pocit, že vyzouvám :-)

                        • deekay  

                          XKing 2.4 RS mam ve sklepe (ma rizlej bok, ale podlepenej), MKII 2.4 protection mam ted nazkousku vzadu, zatimco vpredu mam HD, nicmene muzeme se dohodnout na zapujceni abys sis moh zkusit,a le diky rizlymu boku ten XK asi jen s dusema.

                          • logoman  

                            Ty mas vsechno mozny pozkouseny, nezkousel jsi tohle :-) http://www.hibike.de/…treifen.html ? Mohlo by to byt fajn dozadu.

                            • deekay  

                              Nezkousel, mel jsem v planu, nicmene hodnota valivyho odporu nebyla nic extra, mam za to ze ten MKII co mam tedkonc vzadu je na tom lepe a bude na tom lepe asi i s gripem.

                              Ale mozna, az zase budu mit zkouseci naladu, tak testnu todle dozadu a ardenta 2.4 dopredu.

                              • logoman  

                                Vsude prave chvali jak pekne jedou, i celkem drzi teda krome bahna ale tam ani ardent … Jsem je videl na kole Remy Absalona a Vouilloze, takze spatny by byt nemusely.

                                • Draw in soul  

                                  Proč řešíte typ gum tady? :( Přitom je vedle vlákno na enduro pláště..

                                • deekay  

                                  jj chvali a vim ze je vozi, proto me upoutaly :)

                                  A uz jsem si overil, ze cisla taky nejsou uplne smerodatny, takze mozna kdyz na ne nekde zadobre natrefim, tak zkusim.

              • Draw in soul  

                3,5 atm? No ty vole,to je tak na závody po asfaltu :))

                • kopečák1  

                  asi jo.. ale mě to tak vyhovuje… sem těžkej..

                  • Draw in soul  

                    Neříkám to proto,že mám 70kg.Taky mám stovku a foukám na zadek 35psi ve 2,4.Kdybych se nebál průrazu o patník při výjezdu z města,tak mám zadek na 30psi a předek stačí bohatě na 25psi.

                    • kopečák1  

                      Hele mě to fakt vyhovuje… :-)

                      • cyborg  

                        a co ti na tom vyhovuje ze to ustreluje jak prase ?

                        • kopečák1  

                          To nepociťuju… nevim čemu na tom nerozumíš, prostě mi to vyhovuje…

                          když dám míň, mám žvejkavej pocit a to nemám rád…

                          • cyborg  

                            jojo nekomu zase na zavodnicce vyhovujou berany nahoru. Prehusteny kola proste ztracej vlastnosti, obvlast na korenech a kamenech to ustreluje. A nechapu jak to nekomu muze vyhovovat. Ale je mi to uprimne uplne burt, voz si tam kolik chces

                          • Frostty  

                            Ty to vůbec nechápeš, BF se ti snaží naznačit že ti to vlastně vůbec nevyhovuje. Tak s tím už něco sakra udělej :D.

                            • kopečák1  

                              Foukám takhle už roky… takže teď adekvátně k době, co to mám špatně, ufouknu o to víc… snad na těch 0,8 ATM nezničim ráfky :-D

          • wilda81  

            Zkoušel jsi vložkovat ten tlumič? Občas bych uvítal kdyby byl trochu dříve progresivní, ale zajímalo by mě o kolik se tím omezí zdvih.

            • goofy  

              Zdvih se samozrejme neomezi, akorat pujde konec zdvihu obtizneji dosahnout.

              • wilda81  

                Aha, tak to je super zpráva. Myslel jsem, že ty vložky mají vliv i na zdvih.

                • TheJD  

                  Ja tam dal tu nejvetsi vlozku a parada. Kdyz se obcas stavim v Zamilci tak ani nechodim po dorazech. 170psi pri 70kg. Jinak tlumic chodi krasne v celem zdvihu.

                  • kopečák1  

                    dával si jí sám?

                    • TheJD  

                      Ano. Nechtelo se mi to zablokovat v te otevrene pozici, takze jsem s tim docela bojoval, ale nakonec jsem to zvladl. Vazne na tom nic neni. A ve dvou se to dela lip. :)

                  • wilda81  

                    Super, přesně to jsem chtěl slyšet. S chozením po dorazech jsem neměl problém, foukám teď 190psi na 80kg (bez báglu). Chtěl bych hlavně docílit progresivnější chod. Jinak stejný dotaz jako kopečák – dával jsi jí sám, není to nic proti záruce? Kvůli 5 minutové záležitosti se mi to nechce posílat do Švece.

                    • TheJD  

                      Proti zaruce to rozhodne nic neni. Vypustis vzduchovou komoru, odsroubujes ji, vrazis to tam, zavres vzduchovou komoru a nakonec zase nafouknes tlumic a hotovo.

    • wilda81  

      Tak už mám kolo též doma. Zatím mám za sebou jen 2 kratší vyjížďky, ale ten Talas je fakt zralej na tunning nebo výměnu. Co vy co jej máte déle? Rozchodil se trochu nebo je pořád stejně tupý na malé nerovnosti? Jinak velká spokojenost.

      • TheJD  

        Kdyz na nej striknu silikon, tak chvili (kratsi vyjizdku) chodi hodne hezky. Jinak je tam fakt velka hrana u toho odtrhu.

        • wilda81  

          OK, raději nebudu počítat, že se to zlepší.

          • TheJD  

            Jako oproti uplne nove vidlici se to zlepsilo, ale jen mirne, tak o 1/4. Ta hrana tam porad je.

    • kopečák1  

      Kucí, začaly mi brutal křupat dotažený kliky. Němá někdo podobnej problém? Dneska na ně musim mrknout.

      Četl sem něco o tom, že E13 mají problém s nějakým vymačkáváním.. ale že by po 500km?

      • wilda81  

        U mě zatím dobré. Není to jen bordel?

        • kopečák1  

          No mrknu na to.. včera sem přijel v devět večer…

          bejt to bordej, tak si to třeba vrzne… tohle je vyloženě křupání…

          • wilda81  

            500km snad kliky vydrží i při hodně brutálním zacházení :)) Křupání jsem řešil taky, ale stačilo vydělat, vyčistit a utáhnout sedlovku. Snad ti bude stačit podobná „oprava“ …

          • MirosPikos  

            Taky bych napřed zkusil sedlovku než se pustíš do klik :) Práce na 5 minut a když to bude tím, můžeš se zaradovat.

            • kopečák1  

              Ono to dělá i vestoje… já sem na křupání uchyl… nesnášim sebemenší vrznutí… takže sem se pokusil to nějak eliminovat a vyšly mi kliky…

              • MirosPikos  

                To většina z nás :) Ale stejně bych to zkusil. Kamarádovo kolo křupalo i ve stoje. Přestalo když jsem sundal sedlovku. Ale dělal jsem vše opačně než doporučuju. Nejdřív jsem řešil přirozeně středy, pak kontroloval hlavový a pak zkusil tu sedlovku. Proto bych to napřed zkusil, ale dělej jak myslíš.

              • wilda81  

                A zvonkohra kotoučů tě nes*re? Než jsem alespoň trochu vyladil přední brzdu, tak jsem myslel, že mě odvezou. Velkej kotouč + avidy jsou pekelná kombinace :))

                • kopečák1  

                  mě to až tak nezvoní… oproti rychloupínáku si právě pochavluju to, že po dotažení pevné osy je kolo ve víceméně stejné poloze jako před sundáním… tudíž sem to seřídil jednou a necinkaj… jako občas si to zazvoní, ale minimálně…

          • Jenda  

            nemuzou to byt slapky? Pritelkyni brutalne krupal bike a nakonec to byl pedal, shimana to delaj rady.

            • kopečák1  

              :-) mozna… levej sem ohnul, ale doted nekrupal… zkusim taky…

              me slo celkove spis o to, ze dost lidi na ty kliky nadava, tak me zajimalo co primo se na nich sere…

              • kopečák1  

                Tak sem měl skoro o 3 otáčky šroubu povolenej tenhle čep…

                utáhl sem, fouknul WD ale cvaká to dál…

                Kolem šroubu je ještě nějaká černá vložka ložiska, ve které sou dírky pro nějaký asi spešl klíč… budu ho muset někde sehnat a zkusit to taky dotáhnout…

                • Jenda  

                  uz jsi rozebral ten pedal?

                  Jinak bacha na ten cep, ja si dost domrvil loziska na cubovi ze jsem porad utahoval a utahoval misto abych zakapnul srouby loctitem.

                  • kopečák1  

                    Pedál cajk… loctite asi zkusim, ale kolo má najeto kolem 500km… třeba hlávko sem kontroloval a je tam tuna origo mazelíny… tak snad by do tý kyvky nezapoměli dát loctite…

                    • kopečák1  

                      Tak, zjistil jsem, že to dělá hlavový složení. Ten kroužek co se nasazuje na krk vidlice a zapadá do konusového osazení na spodní misce asi vnejším krajem kliká o hlavovou trubku, nebo o samotné spodní ložisko. Gumové těsnění na kroužku je na přední straně omačkané.

                      Celou dobu bylo hlávko dotažené, bez vůle a plynule se otáčelo… nicméně asi na sebe ty konusy nesedí.

                      Podobný problém sem měl kdysi u spešlu, kde zase špatně sedělo spodní ložisko na konusu v rámu… tak nějak nechápu co je za problém vyrobit fungující hlavové složení :-(

                      • radek01  

                        To je smutný příběh. :-(

                        Kde je chyba Canyon nebo dodavatel hlávka?

                        Reklamace…jedině se spojit s Tomášem aby ti poslal nové hlávko ale to nebudou chtít protože budou zkoumat proč se to stalo a kdo to zavinil …nejednoduší asi koupit nové hlávko a máš klid.

                        • kopečák1  

                          Budu muset zkusit jiný hlávko… :-(

                          • TheJD  

                            Co presne ti to s tim hlavkem delalo za zvuk? Ja ted resim podobny problem. Zvuk jako kdyz male kaminky narazi do ramu. Dela to jen kdyz slapu a ne vzdy. Zkusim sedlovku a uvidim.

                            • kopečák1  

                              Postav kolo na přední, zabrzdi a zatlač dopředu… lupe mi spodní myska… jinak sedlovka dělá taky slušnej bordel… ale to už sem odstranil…

                              Víc mě štve, že mi asi opravdu odešlo CTD na tlumiči… na podzim to pošlu na reklamačku,…

                              • Radeu  

                                S podobnym zvukem bojuju i na Nerve Al 29, hlavko Cane creek 40, zkusim tvuj pokus na zjisteni problemu… Jinak to CTD soudis podle ceho? Pruzi na vsechny rezimy stejne? Nevim, zda to hrozi i na tlumicich Performance…

                                • Milvus888  

                                  Ne, pouze u evolution

                                  • Radeu  

                                    Ale treba Kopecak ma Performance a tusim ze u tlumicu Perf. jsem o tom uz nekde zaslechl taky, u vidlic vim, tam je to FIT patronou, resp. ze tam neni…

                                • kopečák1  

                                  Ano, na všechny tři polohy to tlumí uplně stejně… v podstatě netlumí…

                            • TheJD  

                              Tak u me to nakonec delal pedal. :D

                      • wilda81  

                        Z té lepší stránky: alespoň už víš čím to je. ;) Asi bych si taky hlávko raději vyměnil sám, než být několik dní/týdnů bez kola.

                        Já už též několik víkendů hledám příčinu písknutí (škrčení) cca v prvním 1cm zdvihu tlumiče. Nejdřív jsem myslel, že je to právě tlumič, pak sag monitor, ale nakonec je to asi ještě něco jiného. V další části zdvihu tlumiče už je klid.

                        Každopádně kolo je fakt parádní! Čím víc mám na něm najeto, tím víc si ho užívám. Talas už se dobře rozchodil + jsem jej začal foukat na menší tlak … a jsem spokojený i s ním.

                        • hctr  

                          Je to ctdcko ono asi po 1 cm zdivhu obcas jakoby prolupne, vyjadreni svece, ze je to OK.

                          • wilda81  

                            Lupnutí to není … je to něco mezi skřípáním a pískáním. Asi nezbude fakt nic jiného, než jít ložisko po ložisku a když nic nenajdu, tak poslat tlumič na kontrolu.

    • wilda81  

      Nemáte nějakou fintu jak udržet alespoň trochu v čistotě sedlovku? Ať nemusím řešit po každé bahenní vyjížďce její křupání :)

      • p@X  

        Šprcka z duše…

        • wilda81  

          Jj, to mě napadlo hned, ale kvůli vnitřnímu vedení k reverbu to bude krapet složitější. Dokud funguje, tak ho rozebírat nechci. Snad jedině sundat sedlo a stáhnout.

    • vondrus  

      Take premyslim o Strivu. A taky si nejsem jist velikosti ramu. Merim 185cm.

      Podle vypoctu na webu Canyonu bych mel mit Mko, jenze to se mi nejak nezda. Z predchozi zkusenosti, kdy jsem mel RB IQ6 v Lku, vim, ze mi kolo nevyhovovalo, potreboval jsem spis XL. Podle udaju geometrie je cca RB IQ6 v Lku srovnatelny se Strivem v Mku. Takze ja bych se spise priklanel k Lku.

      Ted bike-foristo rad ;-)

      Nenasel by se nekdo z Usteckeho kraje nebo z Prahe, kdo by byl ochotny nechat vyzkouset Mko, nebo Lko ?

      • wilda81  

        Mám 188cm a Strive v Lku sedí perfektně. Pokud nemáš nějak extra krátké nohy, tak by Lko mělo být asi OK.

        Toto jsem naměřil, když jsem Strive objednával:

        Body Height 188,0

        Shoulder Width 44

        Inseam Length 88,0

        Torso Length 69,0

        Arm Length 67,0

        Body Weight 81,00

      • MirosPikos  

        Já bych bral pro 186 Canyona v L. Takmi mi kalkulátor říká M. Při nejhorším to můžeš vyměnit, ale pak bys musel asi nějakou chvíli čekat.

      • vondrus  

        Jeste dotaz ohledne geometrie. Hledam neco spise do sjezdova, aby to bylo dost stabilni, jak v rychlosti, tak i ve vzduchu.

        Doufam, ze jsem na spravne adrese.

        Predchozi kolo jsem mel RB IQ6 a to byla spis XC-AM koza, na skocich hrozne splaseny kolo.

        Kdyz jsem videl Barela nebo Dudes of Hazard, tak mi je jasny, ze nejaky potencial v tom kole je, ale tihle hosi to daj asi i na skladacce :-)

        • kopečák1  

          Asi nebudu takovej střelec jako Ty, ale za mě dobrý.

        • wilda81  

          Strive je super směrem nahoru i dolů z kopce. Jestli chceš dělat celodenní přejezdy hor a párkrát do roka do bikeparku, tak bych bral Strive. Pokud primárně něco do bikeparku na skákání, tak pamatuj na to, že FOXky na Strive při odrazu požerou dost energie. Jestli nechceš nebo neplánuješ jezdit i do kopce, tak zvaž ještě Canyon Torque nebo něco od YT.

          • vondrus  

            Na blbnuti z kopce dolu mam hlavne sjezdaka. Ale rad bych si i nekam dojel po vlastni ose. Proto se shanim po enduru.

            Zvolil bych nejspis variantu s tlumenim Rock Shox, tedy Pike a Monarch plus. Nejvyssi rada Strivu uz je dost draha a s nizsima radama Fox vidlic nemam dobre zkusenosti.

            Jeste koukam, ze na CRC je celkem slusna nabidka na Nukeproof Mega AM, jen s ponekud horsima komponentama.

            • wilda81  

              Tak to bude Strive dobrá volba.

              Komponenty musíš zvážit sám, ale asi bych vybíral mezi AL 8.0 a 8.0 Race. Snižování zdvihu používám pořád, ale tupost talase je „vyhlášená“. Pokud vím, tak Pike nemá snižování zdvihu, ale zase všude chválí její chod. Kéž by se dalo obě vidle zkombinovat :)

              • TheJD  

                Tady uz je Talas s tim novym systemem, tak to snad bude v pohode. Ja snizovani pouzivam velice vyjimecne. Kdybych mel Float, tak bych byl radsi. :) Letosni Strive se mi nejvic libi v te verzi 8 Race. Jen nevim, jak bych byl spokojeny s 1X11. 2X10 mi vyhovuje. A ta teamova barvicka je super!

              • vondrus  

                No je skoda, ze tam nemontujou rovnou Pike s dual position air.

      • vondrus  

        Dalsi dotaz na majitele.

        Jak moc se lisi udavana vaha od skutecne?

        • kopečák1  

          Já už to překopal na 1×10 a měnil sem gumy… ale i tak to musim konečně zvážit… snad o víkendu…

        • wilda81  

          Strive 8.0 2013 vel. L (20") 14,7 kg včetně pedálů a trochy bláta

    • vondrus  

      Dalsi dotaz. Jak je vedena hadice k zadni brzde? Ramem, nebo venkem?

      Nikde jsem nenasel fotku, na ktery by to bylo jasne videt.

    • wilda81  

      Neměnil někdo z vás rodla za širší popř. i vyšší?

      • vondrus  

        Chces davat 800mm, jo?

        • wilda81  

          Šířku už poladím, řezat umím. :) Jde mi spíše o dojmy k lepšímu/k hor­šímu. Jako vedlejší věc bych chtěl vědět, jestli zvednutí 30mm stačí k tomu aby páka od brzdy nedrhla o horní rámovku – už na ní mám 2 zářezy.

          • vondrus  

            Budto ti nerozumim, nebo si to nedokazu predstavit:-)

            Na posledni rocnik davaj riditka Renthal a ty maj zdvih asi nizsi nez 30mm a zadny zasekavani o ramovou trubku jsem nezaznamenal. Zalezi, jak mas nastaveny paky.

            Budes trenovat barspiny? :-)

            • vondrus  

              Takze na Strive 8.0 Race 2014 jsou riditka se zdvihem 20mm.

              • wilda81  

                Zdvih je stejný, ale máš na každou stranu 2–3cm navíc. To by asi mohlo stačit.

            • wilda81  

              Aha, netušil jsem, že jsou tam letos jiné. Loni dávali tuším na všechny řady RF Evolve 725mm. Natočení pák jsem samozřejmě řešil, mám je sklopené dost, ale položeněji už je dávat nechci.

              Dobrovolně je protáčet nebudu, ale nejezdím pod svoje možnosti, takže se občas nějakému pádu nevyhnu :)

              očividně sám nejsem http://www.mtb-forum.it/…showpost.php?…

    • jIrI___  

      Poznáte někdo, co to je za ročník rámu? Nějak se mi na netu nedaří dohledat tahle barva.

      • logoman  

        Krasny, super vybava.

        Nedivim se, ze jsou vyprodane.

        • jIrI___  

          Já se kvůli tomu jednočepu naopak vyprodání divím.

          • TheJD  

            Ovsem vetsinu lidi to, ze je to jednocep, nezajima a diva se na funkci a osazeni v kombinaci s cenou.

            • MirosPikos  

              Já se právě bojím, že většina lidí řeší, jestli je to xčep, yčep nebo virtuální výčep. A ta stejná většina lidí nedokáže posoudit, jak se který systém při tom kterém nastavení vůbec chová :)

              • wilda81  

                Přesně, ale tu automaticky jednočep = zlo! :)

                Po jedné sezóně jsem se Strive nadmíru spokojený. Vybavuji si jen jeden moment kdy jsem si v kopci říkal, že mě to trochu tahá za řetěz.

                A časem pravděpodobně vyměním Talas.

    • Jerwis  

      Ahoj,

      chci se zeptat, jestli někdo z Vás nejezdí Strive z okolí Prahy? A byl by té ochoty a neposkytnul mi chvilku času na test? Chystám se sice na ForBikes, ale tam si spíš vystojím frontu na Spectral. (jestli tam vůbec bude) Rozhoduji se mezi nimy. A Strive bych rád testnul někde v klidku a třeba pokecal o zkušenostech s ním :)

      Děkuji za odpovědi :)

      • Jerwis  

        Jo a měřím 184cm.. takže asi hledám někoho s „Lkem“ :)

      • Jerwis  

        Jo a měřím 184cm.. takže asi hledám někoho s „Lkem“ :)

    • wilda81  

      Netuší někdo co za 10-spd řetěz bylo na loňském modelu 8.0?

    • Jerwis  

      Tak jsem se dneska dokopal a objednal Strive 7.0 :)

      Už se ho nemůžu dočkat ;)

      • Frostty  

        +1

      • MirosPikos  

        To si čekal, až oslabí koruna nebo co tě trápilo? :)

        • Jerwis  

          Nechtěl jsem si na něj půjčovat od banky.. tak jsem něco našetřil a něco mi půjčil brácha :)

          A hlavně hodně dlouhý rozhodování, koumání netu, názorů a tak podobně… Tesoval jsem kola i ve snech :D Leze to na mozek, ale sny fajn :D Mohl jsem počkat, alespon po ForBikes a ozkoušení, ale znervoznovalo mě že 3 z 5 variant jsou vyprodaný.. tak jsem ho prostě v práci objednal :)

          • MirosPikos  

            Neboj objednal si dobře, a nový Velo ti to jen potvrdí, tvůj bajk vyhrál test s 87% hodnocením. Jen si to mohl mít o pár set levnější :) Proto ten můj blbej dotaz na oslabenou korunu.

            Taky se mi zdá o všem možným, naposled když jsme vybíral pistoli, kolo mě teprve čeká. Resp. poslední dny váhám…na půl vytvořenou objednávku Spectrala a pak to zase zruším. Mezi tím mi plešatej brejlatej idiot s tou jeho bandou znehodnocujou vesele úspory :)

            Ale až ho začnou také vyprodávat, možná mi to urychlí rozhodování.

            • Jerwis  

              No já mám v plánu to platit v eurech. Takže bych třeba 5 tisíc ušetřil. Uvidím o víkendu jestli vyjsou od známýho a za jakej kurz. Jo, tak tak to si to Velo asi koupím :)

            • Jerwis  

              Myslíš Velo 4/2014?? Tam je jen test Canyon Nerve AL 8, teda alespon co jsem koukal na netu.

              • MirosPikos  

                A jo, byl jsem malinko zmatenej včera :) Trochu se mi ty jejich názvy pletou. Nerve/Strive/Spec­tral… ale tak jako si vybral dobře :-)

                Taky jsem to včera koumal, že by se dalo platit přímo Eurem a vyšlo by to lépe. Tchýně žije v Bratislavě, takže by nebyl problém nějaký Eura vyměnit. Ikdyž… co by zase dělala s korunama.

            • jIrI___  

              Jednočep vyhrál test? Velo jde do kopru nebo Canyon test zasponzoroval :)

      • wilda81  

        Nechceš vyměnit loňský Talas za letosni? :))

        • Frostty  

          A já bych vyměnil rám Nerve AL + za ten Strive :D.

        • Jerwis  

          ani ne, ale líbí se mi modrý ráfky :)

        • kopečák1  

          čaues, řešils už ty vložky tlumiče? :-D

          Já ho teď snad konečně vyreklamuju a až se vrátí, vložky zkusím.

          • wilda81  

            zdar, zatím jsem ho jen vymontoval z kola :))

            Příští týden chci poslat společně s vidlicí na servis a ať mi tam tu střední vložku při jednom mrsknou.

            • kopečák1  

              špica, dej pak prosím vědět co to udělalo… snad se reklamace zmákne rychle a taky to pořešim.

      • Jerwis  

        Tak doufám, že bude Lko v pohodě…

        Dneska jsem se přeměřil a na výššku mám 183 a rozkrok 85.

        Kalkulátor hází Mko, ale co jsem se dočetl tak není moc přesný.

        No už aby byl víkend a alespon ho naživo viděl. :)

        To mám zase brouka v hlavě :D

        • saintjv  

          Tak co Jerwis uz ho mas? Poac o nem taky premyslim a kdyz jsi z te prahy:) tak bych se i prijel mrknout:)

          • Jerwis  

            Ještě ne, příští týden budu platit a pak asi za 14 dní… :) kdyžtak napíšu :)

          • Jerwis  

            Ještě ne, příští týden budu platit a pak asi za 14 dní… :) kdyžtak napíšu :)

    • wilda81  

      Netuší někdo jestli je na loňských modelech 8.0 na ráfcích SunRigle NoTubes páska? Píšou z shopu, že mám nové obutí k vyzvednutí, tak ať vím jestli k tomu popadnout jen ventilky a tmel nebo celou Tubeless sadu.

      • TheJD  

        Nevim jak je to na retail modelech, ale moje chargery comp prisly nachystany na tubeless. Jen ventilek bych potreboval (a mliko). Neni tam paska, ale je to uz rovnou udelany jako tubeless.

        Takhle to vypada: http://lh3.ggpht.com/…IMG_1175.JPG

        • wilda81  

          Díky. Risknu to a na pásku se vybodnu.

          • MirosPikos  

            Při nejhorším koupíš gorilla tape :) Ale páska by tam být mohla. Nedokážu si představit, že by zamýšleli že bude někdo vozit duši. Ikdyž… člověk nikdy neví.

      • Jerwis  

        Jaký by jste doporučili plášt na zedek? Dopředu bych dal toho ardenta v 2,4 a dozadu jsem myslel ardenta 2,25?? Minion HDF je fajn, ale na ty přejezdy nic moc :) nebo nechat ardent 2,4 na zadku a koupit něco do předu? dík

        něco jsem si pročetl, ale chtěl bych vědět spíš zkušenosti s plašti na tomto kole ;)

        • TJK  

          Ardent dozadu, minionna predek. Nebo high roller

        • wilda81  

          Dnes budu obouvat kombinaci Hans Dampf 2,35 TrailStar na předek a dozadu něco z dvojice RaR nebo NN 2,25 (PaceStar).

          • Jerwis  

            Nad Honzou Dampfů jsem taky přemýšlel.. uvidíme.. nechám to ted tak jak to je.. a musím pokoupit jiný věci ;)

    • kopečák1  

      Tak jsem konečně nechal vyvložkovat tlumič v rámci neuznané reklamace tlumiče. Repase + vložka 1800kč u cyklošvec.

      Tak to snad brzo testnu.

      Nicméně měl bych dotaz. Kde by jste scháněli náhradní dráty do kol Sun ringlé Charger expert? Je asi jedno co tam dám za drát, ale takovýhle dráty s „rovnou“ hlavou jsem zatím nidke nenašel. Délku kdyžtak odpoledne změřím.

      • wilda81  

        Nakonec jsme se k tomu dostali stejně. Mě u švece tlumič právě leží :) … jakou vložku jsi nechal dát? Střední/velkou?

        špice jsem našel na chainu http://www.chainreactioncycles.com/cz/en/spokes…

        • kopečák1  

          Velkou… prej ta střední skoro není poznat. Jsem na to zvědavej. Mám doma i novej rám, původní mi vyměnili kvlůli prasklé navárce vedení lanka smyku. Takže to přehážu a konečně vyrazím. Letos zatím 20km :-D

          Díky za tip… asi to tam naklikám a vezmu od každýho pár kusů..

          • wilda81  

            Když řešíš letadla, tak není čas jezdit :D … Dostals zase bílý rám nebo máš to štěstí a máš teď „týmovou“ verzi?

            Se dívám, že ty špice tam sou dvoje „Front Non-Drive Side“, „Rear Non-Drive Side“. Co ale ta druhá strana na obou kolech?

            • kopečák1  

              ony jsou pak i různé délky… takže to změřím a uvidím co pásne…

              jo letadla.. teď sem dva měsíce na nic nešáhl a kšefty stojí :-D

            • kopečák1  

              ony jsou pak i různé délky… takže to změřím a uvidím co pásne…

              jo letadla.. teď sem dva měsíce na nic nešáhl a kšefty stojí :-D

            • kopečák1  

              ony jsou pak i různé délky… takže to změřím a uvidím co pásne…

              jo letadla.. teď sem dva měsíce na nic nešáhl a kšefty stojí :-D

              • wilda81  

                Sakra! Teď mi volali ze Švece, že vymezovací vložky došly a nebudou minimálně měsíc :))

        • Jimm22  

          Nerad bych objednal nesmysl, jaký rozměry a na kam potřebuji, jestli si ty drátky objednával? A jsou teda je přední a zadní, pravý a levý jsou stejný?

          díky, mám ty drátky už půl roku objednaný u ofic. dovozce Sun Ringle, ale co je moc, to je moc. Vemu to na chainu

      • wilda81  

        Netušíš jakou vložku ti tam strčili a jak jsi s ní spokojený? Dnes mi konečně dorazily též (0.6", 0.8" a 0.92"), tak začnu asi tou prostřední velikostí.

        • kopečák1  

          největší… ta prostřední prý není tak znát…

          já sem na tom zatím moc nenajel ale znát to je a přijde mi to teď super!

          • wilda81  

            Zatím jsem zkoušel tu 0,8" jen kolem baráku a ani s o 30PSI nižším tlakem jsem se zdaleka nedostal k dorazu. Zatím na těch mých ~80kg nechám tu 0,8 a uvidím časem jestli zkusím menší/větší.

            Jinak kdyby někdo plánoval výměnu FOXky, tak tu je pár postřehů z jiných tlumičů, které jsem nasbíral než cyklošvec konečně sehnal vložky:

            • CCDB – zavazel ventilek
            • X-Fusion Vector HLR Air – to stejné, ale tu stačí trocha práces pilníkem :)
            • Monarch – pasuje, ale asi je výhodnější vyvložkovat tlumič

            A Strive 26" definitivně zmizel z webu Canyonu ;)

            • kopečák1  

              To snížení tlaku jsem si taky mohl dovolit. Teď mám +/- 100kg, foukám na 200PSI a je to paráda. Krásně to zobe a na dorazu jsem myslím taky ještě nebyl…

              Talas se mi trochu rozchodil, tak začínám být fakt spokojený.

            • Jerwis  

              Čau, mám dotaz.. chystám se taky vložkovat tlumič.. asi bych taky zkusit tu největší jak tady čtu.. ale na tom odkazu co je někde víš je psáno, že vložky nejsou určeny pro systémy s CTD.. jsou pro to jiný vložky, nebo jste to neřešili? Díky

    • MirosPikos  

      Zrovna jsem si byl pro volume kit, koupil jsem 0,8 na mého Spectrala (snad nevadí, že to píšu sem). Když sundám vzduchový válec, zdá se mi, že už tam malá (asi ta nejmenší) redukce je. Je to možné? Já abych nesundal něco, co tam patří.

      • MirosPikos  

        Odpovím si sám, má domněnka byla správná – byla to nejmenší redukce. Takže pro majitele Spectralů – tlumič má již vložku. Za sebe bych doporučoval pro 90 kg vložku 0,8 (menší ne, uvidím jestli by nebyla lepší naopak větší). Dal jsem si jedny schody na SAG 25 % a vypadá to v pohodě. Víc uvidím za 3 týdny v Saalbachu. Dám vědět, jak jsem dopadl.

        • wilda81  

          Též už jsem tam dal 0,8". Projet jsem zatim nemohl, bo čekám až mi vytáhnou stehy z kolena. Mohl jsi foukat menší tlak nebo plus mínus stejný?

          • MirosPikos  

            Předtím 220 neboť jsem se bál, že to půjde nadoraz. SAG max. 20 %. Teď jsem dal 210, SAG 25% a nadoraz by to nemělo jít, ale ještě vyzkouším nějaký drop klidně na placku :) (což obvykle nedávám – myslím na placku, vlastně v poslední době ani ten drop)

            • MirosPikos  

              Tak včera jsem to lehce projel, pokud se něco objevilo na skočení, prasácky jsem to dal, aby tlumič dostal nažrat. Na doraz nešel, ale na to, že to nic moc nebylo, šel stejně docela dost do zdvihu.

              Jinak z počátku je stále krásně citlivý (taky jak jinak). Teď bych asi bral úplně tu největší vložku 0,92.

              • File12  

                Koukám že to mě asi čeká taky. Ted na RB IQ nejdu na doraz a to progresivita se mi líbí. Tak nějak jsem změnil názor, začnu kašlat na maratony a začnu jezdit do bikeparků a enduro závody. Bude na to stačit Spectral nebo už jít do Strive?

                Pořád chci zachovat vyjíždky kolem 60–70km na pohodu.

                • kopečák1  

                  Na enduro asi spíš strive. Ale Spectrala sem nejel. Jediný co mi na strive maličko vadí je hodně položená hlava na rovinnatém terénu, kde mám pocit, že díky tuposti talase se vidle spíš láme, než aby pružila… z kopce je to pak paráda..

                  • Jerwis  

                    Jo, má to rozvor jak sjezdák.. občas mám co dělat to ukočírovat :D Zatím jsem na něm byl tak max do 40 km, a je to celkem záhul.. ale tak jsem celkem zvyklí na troj placku a užší pláště.. A zatím tam mám pořád Minion DHF/Ardent.

                    • kopečák1  

                      Já sem jezdil loni Continental raceking, nebo co to bylo a jelo to jak střelený…

                      A z kopce parádní točivost, proti kolům co jsem měl předtím… tak nevím…

                      • Jerwis  

                        Jezdím s tím stejně hlavně v lese a tam to drží parádně. Ty prejezdy nějak přežívám :D

                        Jen mě sere, že to Lko je fakt na hraně.. delka rámu mi vyhovuje, jen by mohlo být trochu nižší. Ale zásadní faktor bude spíš malá zkušenost se skákáním :) Rovný skoky celkem v pohodě, ale jak je to nějak do zatáčky tak s tím už mám problémy.

                  • File12  

                    Ten samej pocit mám ted u 29" Epicona. Ale hlavu mam rovně takže se mi zdá že to láme nadruhou dovnitř ke kolu než aby to pružilo

                • MirosPikos  

                  Spectral s 34 mm vidlí a trochu přidat na zdvihu (150 mm vepředu by mohlo stačit) a nebo Strive CF, kde si budeš moct geometrii změnit. Případně si počkat, zda budou dělat Strive AL.

                  Každopádně já se mam rád, už nejsem nejmladší, tak doufám, že mi bude Spectral na moje ježdění stačit. Mám radši přírodní tratě, ideální jsou nějaký přejezdy po hřebenech. Takže AM/Trail. Enduro asi už ne a bikeparky, těm jsem zatím nepřišel na chuť, což se může za 3 týdny celkem změnit, pokud se vydaří Saalbach.

                  • File12  

                    Takhle já to vidím na bikeparky jen ty lehký tratě, žádný velký skoky. Enduro taky jen párkrát do roka. Strive s shapeshifter v Al by byl super. Počkám už na 2015 modely. Takže by se to dalo přirovnat k přírodním nástrahám. A co jsem viděl, český enduro jezděj obstojně na Giant Trance.

              • wilda81  

                Jak jsi na tom po delší době? Já asi 0,8 vyměním za 0,6. Jezdil jsem na tom teď celkem dost a poslední cca 1–1,5cm tlumiče vůbec nevyužívám. Tlak jsem po vyvložkování v pohodě mohl snížit o 20 psi.

                • MirosPikos  

                  Já přemýšlel naopak o větší vložce, ale po včerejším Saalbachu bych řekl v pohodě. Doraz jsem netrefil (myslím). Kroužek nic neukazoval a já taky nic nepociťoval ale přitom zdvih jsem využíval až na půl posledního cm celý.

    • wilda81  

      Strive AL verze ode dneška na webu:

      http://www.canyon.com/…rive-al.html

      • jIrI___  

        V tom ohnivém černo-oranžovém designu vypadá perfektně.

        • wilda81  

          Jj, designově jej zase vymazlili. A jak na něj sedne Barel, tak budou plameny šlehat zřejmě i za ním :)

      • logoman  

        To si za ten system zmeny geo nechaji docela zaplatit …

        • wilda81  

          a kdo ne? :/

        • Jenda  

          me to prijde celkem rozumna cena, spis me stve, ze geometrii bych potreboval spis Race ale osazenim klasiku, jednoplacka je pro me mimo. Ale vlastne me to nestve, aspon nemam takovy nutkani upgradovat :-)

      • žajlos  

        ty vole u monarch R není žádná možnost regulace??

      • Macik  

        Nestudoval jsem to až tak důkladně, ale zdálo se mi, že jsou ty kola poměrně těžký, na to že je to váha bez pedálů.

      • AleZ80  

        Tenhle nový Strive má 26" kola ? Nikde to tam nepíšou.

        • MirosPikos  

          Kdepak, je to 27,5" a píše se to třeba na pláštích ;)

          • AleZ80  

            To jsem tam nikde nenašel, jen TK 2,4/2,2 a ani neuvádí velikost kol v geometrii, což oni většinou uvádí.

    • MirosPikos  

      Pánové, přemýšlím o nové vidlici. Volba padla na Suntour Auron RC2. Mám stříbrného Spectrala 2014. Jakou byste zvolili barvu? Já chtěl pořád černou, jak to bylo v originále ale pak mě zlákala bílá. A teď nevím jakou… na barvy nemám vůbec cit :) Díky za názory.

      • wilda81  

        za mě 100% černá

        Zjišťoval sis o nich něco více? Zajímalo by mě jak je na tom verze RC2 TA se snižováním zdvihu.

        • MirosPikos  

          Díky za názor. TA stejně u nás neseženeš. Takže budu brát RC2 bez snižování.

          • wilda81  

            super, ušetřím :)

            • Jenda  

              myslim ze ani RC2 uz nesezenes, pockej na pristi rok, to by mohly byt i TA verze.

              • wilda81  

                Co je vůbec důvodem, že nejsou?

                • MirosPikos  

                  Přišla nová přepracovaná várka, která má změněnu cartrige a negativní pružinu (dneska jsem si to ověřoval, abych mohl objednat). Vidlice jsou skladem v obou barvách více jak 5 kusů. Modely 2015 se budou lišit jen v zapuštění spodních hejbátek, které má 2014 venku (stejně jako třeba Fox Float Evolution) a jsou tak trochu na ráně.

                  Jinak pokud mohu doporučit, tak zde mají dobré ceny. Jinak všude ceny zvedly na doporučené MOC.

                  http://www.cyklosport-pitstop.cz/…qlc-cts-bila

      • File12  

        určitě černá. Zbytek kola ti k bílý neladí

        • MirosPikos  

          „…doručování zásilky…“ Černá už je na cestě :)

          • File12  

            Tak sem dnes viděl fotku. Sedne tam jak prdel na hrnec s tim bílym nápisem a ty silnější nohy jsou znát. Jak chodí?

            • MirosPikos  

              Chodí čím dál líp, zrovna jsem dělal mazání na olej jak jsem posílal tu fotku :) Zítra nebo ve středu to pořádně provětrám. Co mě překvapilo, že to nemá pod stírákama molitanový kroužek. Uvnitř byla vazelína… kterou jsem zatím nechal, aby se rozpustila v oleji. Až budu dělat servis na jaře, tak to kompletně vyčistím.

    • kopečák1  

      chlapi, nechcete někdo skoro novej bajk?

      • Jimm22  

        :) zrovna po canyonech koukám, to je ten z profilu Strike Al 8.0? Za kolik?

        • MirosPikos  

          Zkus hledat na bazaru ;) A nebo ti to rovnou napíšu. Aktuálně je tam cena 50k.

          • Jimm22  

            Koukám na to, na třetí fotce jsou dva rámy, to proč je tak? :D Ti jako poslali rovnou novej rám?

            Jak jseš velkej, tohle je L-ko, já jsem 178cm, aby to na mě nebylo velký

            • kopečák1  

              Měřím 188 a je mi akorát.

              Se 178 se na to asi taky vejdeš, ale chce to vyzkoušet.

              Představec by šel dát ještě kratší.

              Odkud jsi?

              Rám sem dostal v rámci reklamace výměnou. Na původním mi praskla objímka k vedení lanka ke smyku. Takže teď je to na uplně novém rámu.

              • Jimm22  

                Jsem z Letovic, to mám pěkných 200km :)

                Nemáš někde link na geometrii toho kola, porovnal bych to se stávajícím bajkem, kde jsem sice trochu natáhlej, ale takhle mi to vyhovuje. Víc už bych asi ale mít nemohl.

                Nebo přikládám geometrii stávajícího bajku, představec mám 100mm

                • Jimm22  

                  oprava obrázku :)

                  • Jimm22  

                    jo a velikost rámu 50, jsem po ránu jakejsi zaseklej :D

                    • kopečák1  

                      napiš mi na kopecky.j4n@gmail.com

                      • tonik666  

                        Nebyl jsi tento víkend v Rychlebech?

                        • kopečák1  

                          Asi nový majitel… strive od minulého čtvrtka nemám…

                          • MirosPikos  

                            Doufám, že se ti po něm stýská! :) Co budeš pořizovat teď? Neříkej, že novýho Strive :-D

                            • kopečák1  

                              No momentálně dodělám sprcháč a dveře do druhý koupelny, schody před barák a servis na autě :-D :-D

                              a tím sem splnil slíbené věci doma a začínám šetřit buď na KTM 640 LC4, nebo Husqvarnu 610 SM i.e.

                              :-D kolo zatím asi jen na tahání vozejku s prckem… nějakou ocel na deore…

                              • MirosPikos  

                                Sakra tebe ta rodina nějak chytla. Motarda Ti brzy taky rozmluví. Budeš rád za ten vozík za kolem.

                                Ale když jsme u toho stavění, já chci letos zmáknout okna, příští rok zateplení a izolace. Pak elektrika, odpady, voda, koupelna… dej mi pánbů sílu a peníze :-D

                                • kopečák1  

                                  Tohle jsou naštěstí snad poslední dodělávky a bude klid… nejsem zrovna Bořek stavitel, tam mě to tak nebaví :-D

                                  Držim palce…

                          • tonik666  

                            Pokud ta kola nejsou standard, tak to mohl být on, Striva co vypadal jako tvůj Ex jsem tam viděl.

                            • Jimm22  

                              No nebyl jsem to já, jedu tam za 10 dní :)

                              • tonik666  

                                Aha, tak někdo s velmi podobným kolem, i stejnou barvou ráfků. Myslel jsem, že ty záplety jsou zakázkové a ne ze seriovky.

    • šedivka  

      Ahoj, mám v plánu zakoupit Canyon Strive AL 6.0 race jenže nevím jestli se na něj vejdu. Mám 173 cm

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      Teď jezdím Canyon Nerve 2013 ve velikosti S, který má horizontální délku horní trubky 575mm + představec 100mm a řídítka dlouhá 700mm. Což mi dává celkovou délku 675mm.

      Race verze Strivu má 600mm + 40mm představec a 780mm řídítka. Což mi dává 640mm + 30mm za šířku řídítek (počítal jsem 10mm délky za každých 30mm šířky řídítek navíc) a to je vcelku cca 670 mm.

      Budou moje výpočty zhruba sedět? Měl bych tedy mít stejně vzpřímneý posed jako na Canyonu nerve nebo se pletu?

      • wilda81  

        Za mě velikost M. Myslím, že na L-ku budeš stráááášně moc natažený. Mám 188cm a na 26" modelu efektivní vzdálenost horní rámovky 610mm, představec 70mm (tj. v součtu o pouhých 5mm víc) a k tomu rodla 780mm.

        • šedivka  

          nad velikostí L ani neuvažuji. Právě že se mi líbí osazení Race verze jenže její najmenší velikost má 600mm rámovku, narozdíl od „normální“ verze kde má Sko 576 dlouhou rámovku.

          Takže normální verze má stejnou rámovku jako mám teď, ale zase krátký představec takže kolo by bylo ve výsledku kratší.

          Proto přemýšlím jestli se srovnám na velikost S u race verze což je 600mm horní rámovka, řídítka budu stejně asi krátit, protže mám hrozně malá ramena.

          Odkazy na kola:

          Race:

          http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

          Normální:

          http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

          • wilda81  

            Jej sorry za tu blbost s Lkem. Jsem si tě spletl s někým z jiného vlákna.

            Počítáš dobře, ale v tomhle si netroufám moc radit. Zkus ještě jak jsi na tom v porovnání hodnot Stack a Reach proti Nerve. Třeba ti to napoví k jaké verzi a velikosti se přiklonit.

            Jinak já osobně bych určitě preferoval verzi s delší rámovkou a kratším představcem.

          • tonik666  

            Podle mě je to velké.

            TT 600 a Reach 423 jsou na 173cm moc. Doporučuju ideálně zkusit podobné kolo.

            Jinak by ti měl být dobře Mkový Spectral, tak si porovnej geo.

            A dostupnost Striva je únor 2015, jen FYI.

            • šedivka  

              No zkoušel jsem RB IQ 575 ve velikosti L ( horní trubka 600mm) s 60 mm představcem a 750 mm řídítkama. A bylo mi to uplně akorát neřekl bych že by mi to bylo dlouhé.

              Teď co mám fulla 120/120mm tak má horní hlavovku 575mm, 100mm představec a 700mm řídítka a přišlo mi to stejné.

              • tonik666  

                Jestli z toho máš dobrý pocit, tak proč ne. Papírově mi to přijde velké, na druhou stranu to má 4cm představec v základu a s tím by to mohlo jít, a pokud ti podobné kolo sedlo…Ještě by bylo zajímavé vidět, kolik má IQ reach, to totiž má větší vypovídací hodnotu než TT.

    • File12  

      Včera jsem navštívil bikepark geisskopf. No s mym IQ29 to byla trága to je jasný.

      Na příští rok chci kupovat bud Strive AL nebo Spectral EX.

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      Jezdil jsem jen flow a tu dual. Skoky max metr nad odraz a pohodovej dopad. Větší pilu jako freeride nebo downhill závratnou rychlostí nemám v plánu. Taky chci objíždět enduro závody.

      Brali byste spectral nebo strive? pořád to chci jako univerzál kolo, s kterym můžu ujet celodenní výlet.

      U Spectralu mluví pro mě jako výhoda 2kg dole a X1 sada, kterou chci.

    • lolek55  

      Nezkusl jste někdo letošního striva? Opravdu to jezdí jako XC v tom XC modu? Za předpokladu samozřejmě že by to mělo XC pláště :)

      • File12  

        Jako XC to podle mě jezdit nebude. GEO pořád taky neni uplně XC. Každopádně to je super bike. Koukal jsem na základního AL ale asi vemu toho Race na X1. Pokud teda se k těmhle penězum dokopu.

        • lolek55  

          No zkoušel jsem RB IQ 575 a to jelo uúplně nádherně, a tohle by mělo jet v XC modu ještě lépe nebo se pletu ?

    • kali222  

      strive race 15 me pekne… :D drobonka zavist (a velka gratulace jeho majitelum), kdo ho budete kupovat? :) super geo! vzit nizsi model+vecpat na nej starsi 36tku a je hotovo. :)

    • Jimm22  

      Je to naprosto skvělej bajk :)

      Na kolik foukáte tlumič a vidlici? Podle měrky na rámu se nedá držet, přijde mi to až móóóc měkký, teď tam mám 170psi tlumič a 80psi vidle

      • wilda81  

        Ty máš ten kopečákův stroj s největší vložkou?

        Z hlavy si nepamatuji, ale tuším, že do vidlice nějakých 75PSI a dozadu 175PSI na mých 80kg (85 v plné polní). Doma pak pošlu přesně.

      • kopečák1  

        na 105kg sem foukal s vložkou na 200PSI zadek, kolem 100 předek…

    • roura  

      Ahoj trošku se přiživým, možná dotaz do ankety nejblbějších otázek roku , ale u kol na canyonskej strankách jsou varianty s dvojitým W na konci.. hlavně teda u Nervů co jsem si všiml? to znamená W jako Woman? tj pro holky nebo co to je? nechci aby se mi děti ve školce smály :)

    • wilda81  

      Netuší někdo, co používá(al) Canyon u Strive za bowdeny u řazení?

      • TheJD  

        Tipoval bych, ze to co je k razeni. Tedy shimano/sram podle razeni.

    • Jimm22  

      Taky se vám stává, že furt škrtáte pedálem o zem? Budu muset ten tlumič trošku přifouknout a pořídit menší pedály, máte někdo tip na užší platformy?

      • tonik666  

        A co tam máš, že škrtáš? Pomůžou nižší platformy, ne užší. NA užších se ti bude blbě stát. Optimální varianta co do výdrže a ceny je HT AN01 = Superstar Nano CNC = Nukeproof Neutron = mnoho dalších.

        • Jimm22  

          Mám tam obyčejné BBB

          toto by mohlo být lepší

          http://www.aliexpress.com/…9052323.html

          • MirosPikos  

            To zas nění tak závratná cena, na to, že na to bude měsíc čekat.

            Já vozil do teď SPD M520 klasika. Ale s kolem jsme koupil Saint od Shimana, který jsem nasadil tyto dny k novým botkám. Zatím jsem moc nejezdil, takže nemohu říct, jestli škrtám. Nicméně stojí za úvahu vložka tlumiče a zvýšit mu trochu progresivitu. Mohlo by to být účinnější než laborovat s pedálama. Já to tak řešil.

      • goofy  

        na to je jednoduchá rada: naučit se šlapat.

    • lolek55  

      Ahoj, nemáte někdo srovnání Strivu 2013 a 2014? Případně alespoň geometrii ročníku 2013 ?

      • Jimm22  

        zde je

      • MirosPikos  

        Jeden důležitý rozdíl 26" vs. 27,5" a měnitelná geometrie. Já bych rozhodně do starého nešel.

        • lolek55  

          Mě se právě starý zdál že to je ještě poměrně obratné kolo a ne takový tank jako to letošní.

          Z toho co uděllai letos mám pocit že je to takový tank který ani nezatočí :D

          • MirosPikos  

            Jako kvůli těm kolům nebo proč? Nepřipadá mi to jako tank, ideální by bylo aby sis to někde zkusil a zjistil, jak to kolo jede. Pokud budu předpokládat, že to bude geometrií podobný Spectralu, tak bych se neobratnosti rozhodně nebál. Ale já vím prd :)

            • logoman  

              V nejake te verzi to ma dost dlouhy reach …

              • wilda81  

                a krátký predstavec

                • lolek55  

                  Právě že bych ho chtěl v té race verzi kvůli Sramu X1. No jel jsem na RB IQ 575 (stejný hlavový úhel, o centimetr kratší rozvor, a o 1,5cm delší chainstay) a připadalo mi to obratností tak akorát. Tak přemýšlím jestli pro mě bud vhodné toto kolo které se mi zdá tak akorát

                  • wilda81  

                    Bude super, vůbec bych se nebál. Snad ale nebude zlobit ta „fíčura“ na změnu geometrie.

                    Mě by se zase líbila kombinace race geometrie + dvouplacka, ale prachy netisknu :)

                  • logoman  

                    Mozna bych rekl, ze cim vetsi profik tim delsi reach vyuzije :-)

                    • lolek55  

                      Prý je celkem o dost stabilnější než RB IQ 575 tak se bojím abych to při mé nízké váze a výšce (60kg, 173cm) zvládl dobře ovládat.

                      • lolek55  

                        ale zase má dost krátkou chainsaty tak nevím no

                        • MirosPikos  

                          Tak na papíru tyhle údaje rozliší kdekdo, v reálu skoro nikdo :)

                        • logoman  

                          Ono to je dost komplexni, dlouhy reach casto znaci i dlouhy rozvor coz kolo uklidni, ale zase je trochu horsi se vytocit ve vraceckach.

                          Mne se treba lip skace na nynejsim kole nez na sx trailu, jenze to muze byt i tim, ze je ted kolo o 3kg lehci …

                          Tyhle dlouhy kola chcou ovladat s vahou vepredu, pak to funguje pekne, ale neni to pro zacatecniky uplne prirozena pozice, vetsina se tlaci nad zadni kolo aby neprepadli pres riditka, taky se mi tahle pozice zda vetsi makacka na ruce.

                          Ja bych se toho nebal, kazdy kolo ma neco do sebe, sam presne nevim co je lepsi …

                      • wilda81  

                        Můžeš koupit letošní race verzi. Já ti dám loňský rám výměnou za letosni a můžeš si na něj naházet tu sadu 1×11 :D

    • rim  

      neřešil někdo u Striva ochranu čepů a převodníků před bahnem (jakože fender bender)?

      • wilda81  

        Mezi horní a dolní řetězovou vzpěrou jsem natáhl kus staré duše.

        • rim  

          Dík za nápad, tohle mě nenapadlo. A v reálu to funguje dobře?

    • Jerwis  

      čauu, neřešil jste někdo na Strivu(2014) nějakej „blatníček“ do zadní stavby, aby to necákalo na smyk? Stačil by tam nějakej decentní, ale tvarovat ho tam nic moc. Zatím jsem to teda prakticky nezkoušel, ale zítra se na to asi vrhnu. :)

    • wilda81  

      Nepokoušel někdo z vás měnit ložiska ve vahadle? Netušíte jak se dostat pod ta zapeklitá černá víčka?

      • wilda81  

        Ufff, tak nic. Slovy klasika: Ani za kkt v*le! Už na to raději seru a pokračování bude po svátcích:)))

        • TJK  

          hehe.. dobre ty… ted je spis na vyhozeni :-D teda ono to bude asi fungovat ale otazka jestli se ti nezalisuje to tesneni do kulicek az to bude vracet zpatky.. proc si to nevylisoval zevnitr jako cele lozisko?

          • wilda81  

            O ložisko teď nejde, to jsem chtěl vyměnit. Problém je, že z jeho jedné strany je nějaký kužel, že druhé víčko a nevím jak tyto tři části od sebe rozebrat. Na zahr. fórech jsem zjistil, že nejsem jediný debil co neví jak na to, ale řešení jsem se tam nedobral.

            • wilda81  

              Takže je třeba vzít na víčko kleště viz obrázek, kužel hodit do svěráku a mít štěstí ať není v závitu moc loctitu.

              Doufám, že někomu ušetřím nervy ;)

              • TJK  

                to tam neni vnitrni imbus?

                • wilda81  

                  Toto mi poradil jeden typek ze Skotska. Na jedné straně 100% vnitřní imbus je, tam nebude problém.

                  Na druhé si nejsem úplně jistý. Vrhnu se na to až se vrátím domů.

                  • TJK  

                    ja se jenon ptam… je mozn ze canyon ma spesl naradi na rozdelani .

        • Jerwis  

          Konečně to někdo rozebral :D má to zatím nějakou dobu snad nečeká…

          • wilda81  

            Loni jsem se na to vy**al (kvůli zlomené kličce) a letos už bylo pro čtyři ložiska pozdě. Jedno se netočilo vůbec, zbytek přidrhával. Takže minimálně zkontrolovat a namazat ložiska by stálo za to.

            Pokud bych teď začínal s rozebíráním, tak nejlepší je asi napřed podržet imbusem osku a pomocí výše uvedených kleští povolit obě víčka. Hlavně nepovolit napřed osu! Pokud je podle nákresu použitý loctite a dodržené utahovací momenty, tak by měla povolit víčka a né osa, tak jak se stalo mě – lépe-řečeno, tam kde jsem to při rozebírání zeslonil :)

            • Jerwis  

              Jo, před sezonou to skontroluju, ale mám na něm neježděno od dubna asi 700 km, tak rozebrat to bude snad stačit příští rok :)

              • wilda81  

                Před sezónou? Je mi jasné, jak to dopadne ;)

                • Jerwis  

                  No musím poslat tlumič a vidlici na servis, tak když budu mít vyndanej tlumič tak poznám jestli to chodí v pohodě nebo ne, ne?

                  Jako ložiska se mi ted rozebírat nechtěji.. :D

                  • goofy  

                    No pokud chceš posílat věci na servis, tak čím dřív to uděláš tím lépe. Abys pak před sezónou nečekal 2 týdny na tlumič a vidlici.

                  • tonik666  

                    Při sundaném tlumiči poznáš tak maximálně úplně zadřená ložiska, protože zadní stavba má pěknou páku, jedno přidřené těžko. Lepší rozebrat a zkontrolovat chod kus po kusu.

            • Jerwis  

              Tak tlumič s vidlicí už přišli z repasu, ale sundal jsem tu horní čast zadní stavby, a asi by to chtělo vyčistit i to přepákování.. trochu v tom rupe bordel.. mám si teda někde sehnat ty kleště? jinak se na ložisko nedostanu? Ta spodní část jak jsme řešili minule ty otáčející se podložky jde sundat v pohodě ne?

              • wilda81  

                Ajaj, to skonci vymenou lozisek :D

                Jj, idelane sehnet kleste, povolit napred vicka atd. jak jsem psal vyse. Jinak na Torque DHX je klic na vicka primo na ramu, ale na Strajva ho nedali – skoda.

                Podlozky normalka, tam neni zadne prekvapko.

    • wilda81  

      Neřešili jste už někdo výměnu napínáku? Rozteč šroubů není ani ISCG 05 ani ISCG OLD.

      past vedle pasti p**o :))

      • madcat  

        Řešil jsem to na Torque FR 2009. Mám teď napínák pod misku, ale díky tomu mám pravou kliku uchycenou na trochu menší délce osy, než by mělo být. Tak jsem chtěl koupit napínák na ISCG, a tím se rozjelo kolečko korespondence s Tomášem z Canyonu, který nakonec vedlo k tomu, že na můj rám nejde ani ISCG, ani ISCG-05, protože návarky na rámu jsou v jakési nestandardní rozteči, a bylo by třeba koupit nějakej mezikus, na kterej by potom teprve ten napínák šel přimontovat. Jenomže s tím mezikusem bych zase přišel o možnost mít současně přesmyk. Tak jsem se na to nakonec vykašlal, protože 3 m dropy už stejně asi skákat nebudu, a při normálním provozu to tu kliku udrží.

        Proč to takhle blbě inženýři u Canyona vymysleli, to teda nevím :-/

    • Jerwis  

      Zdravím, mám takový dotaz, asi hlavně na Wildu.

      Potřeboval bych sundat tlumič na repas. Ale když povolím šrouby kolem tyčky (1 na obrázku) co prochází okem tlumiče, tak se ani nehne. To je asi blbost abych musel rozebírat celý to kyvadlo, kvuli tlumiči co? Jak jsi to sundaval ty?

      A ještě jeden dotaz, jestli je normální že se ložisko (2) točí v rámu? Alespon mi to tak připadá, točí se prostě ten nejbližší lem ložiska v rámu. A to na obou stranách.

      Dík :)