Canyon Nerve AM 2008 prasklý rám

75 nepřečtených
  • skokan77

    Ahoj, dneska jsem zjistil, že mám prasklý rám a to na hlavové trubce u spodní misky. Jelikož mám kolo 6 let a pár měsíců, záruka se na toto nevztahuje. Chci se zeptat jestli toto někdo řešil opravou svařením a to s jakým výsledke?

    Při komunikaci s českým zástupcem Canyonu jsem se dozvěděl, že rámy AM k prodeji nejsou, ale mají pouze k vyřízení reklamace.Což není moje varianta.

    Díky za jakékoli info, kolo jinak v perfektním stavu, ale ta prasklina :-(((

    0 0
    • McBlacky  

      klasická smrt canyonu. Opravit to moc nejde, navíc to máš i dost a na kole, který asi nejezdí jen cyklostezky. Zase 6 let na AM kolo je slušná životnost, delší záruku ti efektivne dá jen cannondale.

      0 0
    • MirosPikos  

      Nenabídli ti nějakou slevu na novej rám? Ať už je jakýkoliv?

      0 0
      • skokan77  

        Právě, že jsem kontaktoval canyon a sdělili mi, že mají pouze rámy na reklamace a na prodej ne. Jelikož jsem o pár měsíců překročil záruční dobu tak jsem bez nároku na rám. Což mně dost mrzí, protože se mi na tomto kole výborně jezdilo a sedělo mi perfektně.

        0 0
    • Vilém  

      Ty Canyony snad ani jinde nepraskaj.

      0 0
      • McBlacky  

        zase zadní stavby u nich vydrží neskutečně. si nevybereš. Ale je to divný, na rozdíl o tý stavby tohle se vyřešit dá a nikdo kromě canyonu s tím problém v tomto rozsahu nemá

        0 0
        • MirosPikos  

          Já bych to zase tak nedémonizoval. A pokud s tím Canyon měli problém, tak snad už to u nových rámů posílili. Každopádně to skokanovy monentálně nijak nepomůže a pokud mu Canyon nebudou chtít ucpat něčím ústa, tak nejspíš ztratí zákazníka.

          0 0
        • o.unca  

          ehm, nerve am 2009, dvakrat šavla nad malou vzpěrou u šaltru. ale dvakrat bezproblemu vyměněno (podruhé řešeno už s Tomášem a to byl příkladný přístup-) a ty poslední drží už docela dlouho (klepu).

          0 0
          • siskin  

            no jo ,ale ty seš jinej Případ. Jezdíš jako Prase. Tak tomu dává pokouřit málokdo. :-)

            0 0
    • Spikelet77  

      Ja bych zkusil kontaktovat primo vyrobce. Oskenovat doklady + tyhle foky a text. Treba ti nejak vyjdou vstrict. Za pokus to stoji.

      0 0
      • skokan77  

        Psal jsem českému zástupci a ten mi sdělil výše uvedené. Pak jsem psal přímo do Německa a odpověď mi přišla opět od českého zástupce. Prostě to jen přeposlali. Nejvíc mně štve, že ty rámy mají, ale neprodají. A taky podle počtu reklamací je vidět, že tam bude někde chyba v té hlavové trubce a přesto takovýto přístup. A to jsem chválil Canyon kudy jsem chodil a jezdil. No zkusím svařit a uvidíme.

        0 0
        • Spikelet77  

          Tak to je smutne. Evidentne je to konstrukcni, vyrobni vada. Odlehcovani materialu, nasledne nalisovani hlavoveho slozeni. Je to zrejme na hranici moznosti. Svarit by se to dalo, ale aby to vydrzelo, tak bych na spodek hlavove trubky nalisoval hlinikovy krouzek, jako zesileni a jeste ho obvaril. Kdyz sezenes moc sikovneho svarece, tak by to ani nemuselo vypadat skarede. Pripadne si pres zimu dat tu praci a dane misto a navary rucne vybrousit.

          0 0
        • Adar77  

          ..to je cesta do pekel. Kdyz to tady prdlo, nikdy nezavaris ´– varice, popousteci pec + obrabec. Zahodit rovnou.

          0 0
        • Tomáš - Canyon  

          Stejné rámy už na skladu v Německu nejsou vůbec a z novějších rámů Nerve AM je už skladem jen pár kusů pro případné reklamace, které bohužel nejsou určené k prodeji. Prasklina na hlavové trubce se objevuje u rámů Nerve XC/AM 2008–2010, většinou po 4 nebo 5 letech používání.

          0 0
          • McBlacky  

            nejen, praskaly i grand canyony

            0 0
          • XarlieN  

            To je pochopitelné, že ty rámy nebudou. Nicméně se divím, že CANYON okamžitě nezareaguje a nenabídne mu jiný aktuální rám/kolo za „zajímavou“ cenu (aby na tom Canyon netratil a klidně i něco vydělal), tak aby zákazník měl pocit, že si ho dodavatel váží a chce si ho v dnešní době extrémní konkurence udržet.

            Takto to trošku vypadá jako reakce typu „Prasklo Vám po záruce ? Hurá! Vysolíte plnou palbu za nové kolo“. :-)

            0 0
            • McBlacky  

              každý kolo jednou praskne. Zase to nemůžou dělat jako charitu. Pořád to je značka snažící se díky nastavení distribuce konkurovat nízkou cenou, s tím pak souvisí služby. Už prodloužení záruky je krok hodně nad rámec jejich konkurence.

              0 0
              • scret  

                *1

                0 0
              • XarlieN  

                Tak Canyon už dávno není značka konkurující cenou, dělaj špičkovou kvalitu a už si za to nechají zaplatit. Nicko po nich charitu nechce, ale předpokládal bych alespoň nějakou nabídku. Přeci jenom vracející se zákazník je nejlepší zákazník.

                0 0
                • McBlacky  

                  samozřejmě, že konkurují cenou. Jinak by nebylo BF otapetovaný hláškama ´kup si canyon, za stejný prachy máš lepší výbavu ;-) což je nejlepší důkaz, že jim ta strategie funguje

                  0 0
                • ememem1  

                  jakto ze ne? pomer cena vykon maju pri beznych neakciovych cenach takmer nedostizny skoro v celom spektre.

                  0 0
            • kubad  

              a důvod? rám prdl po 5 letech

              0 0
              • McBlacky  

                co bych za to někdy dal, kdyby rupnul až po pěti letech :)

                navíc teda není rok jako rok

                0 0
                • svářeč  

                  to zní,jakoby jsi vše co máš v profilu rozlámal;-)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    všechno naštěstí ne :) ale pár jich šlo, všechny kola ani v profilu nemám co jsem měl/mám.

                    0 0
            • Barak  

              Canyon má program na výměnu prasklých rámů. Slevu je ale možné uplatnit jen do 3 let od nákupu, mají to na webu. Samozřejmě se to vztahuje na rámy poškozené zákazníkem, jinak uplatňuješ standardně záruku.

              0 0
        • bathed  

          Svářečkou bych do toho nelezl ani za prase!

          • změní se ti vlastnosti materiálu a v tomhle místě je to dostexponované
          • zdeformuje se ti to…
          0 0
          • svářeč  

            je pravda že tig ohřeje okolní matroš hodně.potom tedy když už svářet,tak CO2 mašinou s odpovídajícím drátem a plynem(tedy hliník + argon)

            lepení je ale dnes jednoduché,levné a rychlé.takže klidně lepit.

            0 0
          • Georrge  

            svařit, poslat na vyžíhání a tepelné vytvrzení, zabrousit a převrtat otvor pro hlávko, poslat na elox a je to jak nový :)

            0 0
            • Smazaný účet  
              1. se nedoplatis,
              2. uz se to tu psalo a rikal mi to i p. Bartosz, stary ram ti nikdo do pece

              neda, protoze by se mohl pokroutit uvolnym napetim…

              0 0
              • Georrge  

                ale hovno nedoplatíš, nevím kolik stojí svaření, ale tepelné úpravy bych tipl kolem pětistovky, max. tisíc. I s následnými vzhledovými úpravami to bude mnohem levnější, než nový rám (zabroušení hlavy tak litr, elox bych řekl taky litr).

                S tím pokroucením je to možný, kdyby to byl můj rám tak bych to možná riskl…

                0 0
                • Jenda  

                  takze pocitej – litr vypeceni, litr elox, petikilo piskovani?, petikilo zavareni, petikilo posta a podobny srandicky, mrte casu, takze min 3 litry investice a nezanedbatelne casu do skoro 7 let staryho ramu kterej toho uz bude mit dost za sebou. Jooo to se vyplati :-D

                  0 0
                  • kubad  

                    to přitlač, elox se saktra prodraží přípravou je potřeba vymaskovat všechny mista kam jdou ložiska, utěsnit rám, odtsranit zavitové vložky na košíky.

                    0 0
                    • Georrge  

                      přípravu si udělá doma, pokud je trochu šikovný tak nějaká extra drbačka to není. Pokud se mu do toho nechce, tak to klidně může vozit bez přebarvení, nebo to místo jen nějak zamaskuje.

                      Takže kde je problém?

                      0 0
                      • kubad  

                        problém nikde, hrrr do toho, za pár hodin je to připravené, máš pravdu

                        0 0
                        • svářeč  

                          kdo má možnosti,jde to rychle a lehce.

                          kdo nemá,lépe se na to vy.rat.

                          0 0
                          • Georrge  

                            asi tak, možnosti co s tím udělat tu dostal, včetně možných rizik a přínosů, tak ať se teď rozhodne sám podle toho, jaké možnosti má a co se mu s tím chce dělat :)

                            0 0
                            • Vilém  

                              Myslim, ze mluvi o jinych moznostech:)

                              0 0
                              • Georrge  

                                však píšu, ať se rozhodne podle toho, jaké má možnosti, čímž myslím přesně to, co svářeč ;)

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Tak to potom jo.

                                  Kdyz bych delal ve fabrice, kde zabehnu do nastrojarny, at mi nabrousi frezu na dany uhel, pak do svarovny, kalirny, eloxovny, vsude me to bude stat jedny startky, tak bych o tom mozna premyslel, jinak ne.

                                  0 0
                                  • svářeč  

                                    na co že potřebuješ tu frézu s tím správným uhlem?

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Na zafrezovani vnitrku hlavove trubky, i kdyz to by mohl udelat servis.

                                      0 0
                                      • svářeč  

                                        aha,bylo mi divný proč frézu na počátku opravy.

                                        jinak na kořen sváru stačí fortunka(všude kde se vaří to mají)

                                        na upravu hlavy po zavaření to samé,žádné složité operace.je to jen kolo,ne kosmická loď.

                                        0 0
                      • Vilém  

                        V tom, ze je to nesmysl:)

                        Ten krouzek bych zkusil, nejaky vareni atd proste nema smysl u staryho kramu.

                        0 0
                        • Georrge  

                          jo tak pokud povazujes obecne opravy ramu za nesmysly, tak urcite nema cenu o tom nejak debatovat.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Ne to nepovazuju. Par ramu jsem varit nechal, kupodivu drzi. Pokud by to mel delat jak navrhujes, tj ruzny tepelny upravy, eloxovani, frezovani hlavove trubky atd, tak to za nesmysl, u 6 let staryho kramu, povazuju.

                            0 0
                            • Georrge  

                              tepelna uprava je pro jistotu aby to neprasklo, zafrezovani by po svarovani udelat asi musel, aby tam dostal hlavko, mozna staci sikovny brusic, eloxovani je jen kvuli vzhledu, to at si udela jak chce, jsou i levnejsi metody, je to na nem, nekomu nevadi jezdit na ramu s vybrousenym lakem a skaredou housenkou od svaru, nekdo kdyz uz to dela, tak dela veci poradne, proste kazdeho volba.

                              A samotny vek ramu mi zdaleka neprijde jako hlavni kriterium, podle me je dulezitejsi, kolik ma najete, jak je pobouchany, nachylnost na dalsi praskliny, hmotnost a styl jezdeni majitele, jeho financni a technicke moznosti atd atd. Samotny vek nerika nic ;)

                              0 0
                              • svářeč  

                                škaredá housenka,no fuj,takovýmu odborníkovi bych to nedával.hezká housenka se nekurví bruskou ani barvou:-D

                                0 0
                              • Vilém  

                                Jako hlavni problem bych videl, ze ta hlavova trubka je asi trochu poddimenzovana. Takze by se mohlo stat, ze toto vsechno podstoupi a pak to praskne o kousek vedle.

                                Proste ten krouzek mi prijde jako lepsi reseni.

                                Uz koncim, je to na nem, jaky postup zvoli.

                                0 0
                                • Georrge  

                                  jo to s tim dalsim prasknutim je docela mozne, to je ostatne riziko kazde opravy… tady by to vyzihani a znovu vytvrzeni mohlo pomoct, odstrani to unavu materialu (nevim do jake miry, upne mozna ne, ale urcite to pomuze) a tim padem by to mohlo drzet dalsich nekolik let, je jen otazka jestli uz mu nekde nestartuje dalsi prasklina, to vyzihani neodstrani.

                                  Nechame to na nem, krouzek je jednoduchy a fungovat bude taky, puvodne jsem reagoval spis na to, ze i svarit se to da poradne a bez nasledku, ostatne psal ze svareckou by do toho nesel ani za prase, tak jsem to chtel vyvratit.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    s tím se dá souhlasit že to jde, ale rozporujeme tady že se to takhle nevyplatí

                                    0 0
                                    • Georrge  

                                      tak v pomeru cena/vykon ta mnou navrzena uprava urcite neni nejlepsi, to je jasny :) vyplatila by se jen pri urcitych pozadavcich a to si musi zhodnotit majitel. Ale je mi jasny ze do toho na 90% nepujde, kdyby chtel zkouset takovou opravu a mel na to cas a znalosti, tak by se tu asi neptal :)

                                      0 0
                          • Jenda  

                            obecne ne, sestiletych ano.

                            0 0
                  • Macik  

                    No zas bych to bral tak, že za ty prachy získá hezkýho zimáka. A současně stejně koupí nový kolo. Osobně bych to ale řešil nalisováním nebo nalepením toho kroužku přes hlavovou trubku. Do svařování bych asi jít nechtěl.

                    0 0
                  • Georrge  

                    ja to pocital, a i kdyby to vyslo na pet litru, furt mi to vychazi mnohem min, nez novej ram :) jestli se mu to vyplati je na nem, zalezi jaky ma cit k tomu kolu, kdy chce kupovat nove, jak to ma s casem a jak ho bavi podobne upravy a opravy na kole, a taky v jakem stavu to chce mit po oprave, muze to jen nalakovat, nemusi s tim taky delat nic a proste bude mit na hlave kus svaru. Dal jsem to jen jako moznost, kterou bych osobne klidne zkusil, protoze mi nevadi zabit nad tim nekolik hodin, pro me je to spis konicek.

                    0 0
                    • Jenda  

                      daval jsem sem odkaz na cube ramy podobny kategorie za cca 550 euro i s tlumicem, za tuhle cenu je blbost se s tim drbat. Jo a je mi lito lidi, co si vytvori citovou vazbu na kus kovu kterej je spotrebnim zbozim :-o

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  Cenu peceni neznam, ale musis to dat nekomu, kdo vi co dela. Nejlepe at to povesi na hak vedle jinych ramu…provozni naklady pece nejsou par stovek…

                  A hlavne, nikdo ti predem nerekne co se s ramem stane…jako je fajn si to nechat zavarit, zaplatit peceni a pak ram vyhodit…

                  dal viz kubad…

                  0 0
                  • Georrge  

                    ja ty ceny sice taky neznam, ale tipuju ze se to moc nebude lisit od podobnych operaci s oceli, a tam ty ceny prehnane nejsou, je to v radu stovek.

                    Pokud si najde firmu, co s hlinikem dela, a jakoze dneska to neni zadna rarita, tak zadny problem, staci zjistit slitinu od canyonu a firma uz bude vedet, co s tim. Nektere firmy delaji zihani a vytvrzovani pod lisem, aby se to nezkroutilo, jak to pujde u ramu je jen na domluve s firmou, jake maji prostredky.

                    Vsechno je to jenom o tom, jak se mu chce, v jakem vystupnim stavu to chce mit a kolik do toho chce vrazit.

                    0 0
    • bathed  

      Odřel bych lak, přes nějakou měrku (kroužek) bych se pokusil vybrousit to do co nejpřesnějšího kruhu. Pak bych nechal vysoustružit nejlépe ocelový kroužek a jsou dvě možnosti:

      • buď bych ho stáhnul o 10–15 stovek, vyhřál na vařiči, nasunulzvenčí na připravený krk a nechal „zatáhnout“
      • nebo bych ho udělal volnější a použil nějaké kvalitní lepidlona kov.

      nějakou dobu by to ještě sloužit mohlo…

      0 0
      • Georgebrdy  

        Jako strojař s tímto naprosto souhlasím.Nejkratší a nejjednoduší.Po této jednoduché opravě bych pak raději chodil na brigády,přesčasy a jinak škudlil na nový rám,nebo kolo.A stále bych měl na čem jezdit.Ty ůpravy vaření,žíhání a tak dále ano,ale toho času co bys s tím strávil je nasmysl u tak starého rámu.

        0 0
    • Jenda  

      hele 6 let je na ram slusne dlouha zivotnost. Myslim ze vyber ramu je slusny, koukni treba sem http://www.schlierseer-radhaus.de/ na Cube, takova AMS 150 nebo karbonovy stereo by mohla byt dustojna nahrada.

      0 0
    • siskin  

      Zdar ,

      Naprosto stejnej problém , po 6 letech. Taky mi prostě sdělili ,rám je po záruce ,už s tím nic neuděláme. Vážím 70kg a rám měl nalítaných max. 12tkm ,takže dle mýho názoru na prasknutí ještě neměl nárok. Odvratl jsem konce prasklin a stáhl šroubovací objímkou http://www.bike-forum.cz/…am-help.html#…

      ,jezdil jsem ho takhle 2 měsíce(včetně Trilogy ,Rychleb atd) držel v poho. Teď už je ale na zdi ,koupil jsem jinej bajk.

      0 0
    • ememem1  

      asi ti to ako rada nepomoze ale pred apr rokmi mi podobnu vec v bratislavskom VUZ spravili a nestalo to majland. je to trocha pakaren sa tam k niekomu dostat lebo sa tam dost menia ale da sa to.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.