CANYON Lux CF SL 6.0 nebo Lux CF SL 7.0

86 nepřečtených
  • MAXXX

    Zdravím,

    Na letošek si chci pořizovat nové kolo a jak už název příspěvku napovídá, tak se rozhoduji mezi Canyonem Lux 6.0 nebo 7.0.

    Jde mi hlavně o to jestli když si připlatím těch 13 000 Kč jestli to má smysl a vyplatí se to ? Moje peněženka by určitě jásala za tu levnější variantu ale nechci si pak drbat hlavu, že kdybych si připlatil 13 000 kč mohl jsem mít o něco lépe osazené kolo.

    Hned jak došetřím nějaké kačky, tak bych si chtěl koupit nějaké pěkné karbonové ráfky. Se Sramem nemám vůbec žádné zkušenosti, tak se ani moc neorientuji ve srovnání XT řadou na té 7.0 Na nynějším kole mám XT brzdy, destičky s chlazením a XTR řazení a luxus. Tak to bych asi něco podobného chtěl i časem hodit na toho Luxe.

    Předem díky za odpovědi.

    • novas752  

      Odkazy, děkujeme.

    • Pikaču  

      Ulehcim ti to:

      Lux 7.0 uz neni skladem/k dis­pozici.

      • MAXXX  

        Zkusim jim jeste nepsat na dostupnost, a jestli neni 7.0 tak je to asi jasny pro me.

      • novcze  

        tak asi zase bude, ne?

        • Pikaču  

          Bude. Jako jsem vloni cekal od dubna do října.

          Takže model 2021 v říjnu. :))

          Ja zato Luxe koupil ten samy den po představení v říjnu.

          • novcze  

            to mě poser, jsem to chtěl v dubnu objednat, že to do září dojde, budu tu dostupnost ještě sledovat, protože to není možný, že by měli v lednu 2020 vyprodanou celou výrobní kapacitu na celý rok. Ještě o svátcích tam v M svítilo dodání v dubnu. No a koukám i ženský model je kromě L nedostupný. Asi se taky kouknu po

          • novcze  

            to mě poser, jsem to chtěl v dubnu objednat, že to do září dojde, budu tu dostupnost ještě sledovat, protože to není možný, že by měli v lednu 2020 vyprodanou celou výrobní kapacitu na celý rok. Ještě o svátcích tam v M svítilo dodání v dubnu. No a koukám i ženský model je kromě L nedostupný. Asi se taky kouknu po

    • plzakj  

      Podle myho nazoru je tech 13tis v podstate cena tech zapletu, ktery ma 7.0. Tzn, ze oproti 6.0 dostavas moderni shimano XT 12s sadu a FOX odpruzeni „zdarma“. Zase na Foxe je drazsi servis, nez na sram, takze do budoucna je potreba na to myslet. Myslim si, ze na 7.0 nemusis menit vubec nic. U 6.0 je cast komponent, ktery nejsou uplne „supr cupr“ a vymena razeni a kol vyjde na vic, nez tech 13 tis.

      Ja bych vzal 7.0 (pokud te nemrzi dostupnost) a je otazkou, jeslti na tom budes potrebovat nekdy neco menit.

      • MAXXX  

        Tak kola bych urcite menil do par mesicu.

        • MAXXX  

          A jestli teda sezenu aspon tu 6.0 tak postupne budu davat lepsi razeni, brzdy atd…

    • popokatepetl  

      Jasná 7.0. Hovoří o tom i to, že 6.0 jsou skladem všechny barvy a velikosti a 7.0 bude až 2021. Při zahájení prodeje byl rozdíl jen 10 tisíc.

      • Breakpain  

        no tvl … rok čekat na kolo už je HC :-)

      • MAXXX  

        Noo rok cekat nebudu :-) chci si ho koupit na zacatku unora, jestli nebude, tak mam v zaloze Ghosta lectora.

        • snas89  

          Mit v zaloze ht misto fullu neni zrovna obvykly pristup:)

          • MAXXX  

            Noo prostě to tak mám :-) ještě do prosince jsem byl přesvědčený že si půjdu pro toho Lectora, pak jsem našel tohodle fešáka za pěkné peníze.. A popravdě málo který full se mi líbí.. tohle je jeden z mála který se mi opravdu líbí.. ještě je pak nový Track Supercaliber ale ten už je zatím mimo mojí cenou hladinu, ale je boží :-)

      • novcze  

        kde máš, že bude až 2021? to by mě zajímalo …

        • Pikaču  

          Modelovy rok 2021.

          • zdenek  

            To teda koukám, jak rychle jsou pryč všechny velikosti v obou barvách. Ale ještě mají WMN 7.0 v L, jestli nevadí ta barva. :-)

            Ještě nedávno byly termíny dodání jaro 2020. Až jsem si říkal, že jsem mohl počkat, protože mám kolo od října a přes zimu mi bude doma jen překážet.

            • plzakj  

              Kdyz jsem o nem premyslel nekdy na zacatku prosince, tak tam Lko v cerne bylo jeste, ze bude v dubnu a ostatni velikosti podobne nebo skladem. To se muselo vyprasit pres Vanoce.

    • Gwaihir  

      7.0 má navíc i teleskop. Jenže asi nebude k sehnání. Už loni tu byl borec, co na Luxe čekal rok. Lux CF SL 8.0 je asi už moc drahý.

      • MAXXX  

        Ta 8.0 je uz moc draha :-(

        • vasilacer  

          Osobně bych bral 7.0 ,takovej rozumnej poměr ceny vs výkon…za mě naprosto dostačující......

          • MAXXX  

            Taky bych jí bral, ale teď mi psali z CANYONU že ty 7.0 jsou totálně vyprodané že byl o ne enormní zájem. A že možná někdy v létě budou zase k dispozici. Takže je to jasné.. půjdu do 6.0

            • novcze  

              dík za info, kdyby se v létě objevily, tak by to bylo pro mě dostačující

            • Lukster  

              No to asi v lese narazím jen na Canyon, to bude jak škodovka na cestách :)))

              • MAXXX  

                To je dost možné :-) Co si budeme povídat, to kolo hodně z propagoval Mathieu van der Poel, to si myslím že taky hraje nemalou roli v prodeji.

                • novcze  

                  na čem jezdí MvP mě vůbec nezajímá, spíš je to super cena za kompletní XT a karbon, taky jde sehnat spousta recenzí na vlastnosti, což se třeba o jiných značkách říct nedá

                  • Lukster  

                    Recenze je jedna věc, ale dají se někde vidět naživo, nebo dokonce projet? A co ten hlavovy úhel- 69,5 při 110mm vidlici docela archaismus ;)

                    • rici69  

                      Já si kolo loni napřed odzkošé v Jedovnicích na testování. Testovačky uvedeny na webu,

                      a koupil hned po uvedení modelu 2020.

                      Bral jsem 6.0 a ladim podle svých představ.

                      Kdo na kole jezdí je mi opravdu jedno,

                      Jinak těžké sjezdy naprosto OK, výjezdy bez problémů a zbytek také v pohodě.

                      • Bennyj.j  

                        Čau, teď jsem si objednal 6.0, byla na ní akce 10%.

                        S řazením sram 1×12 se nebojím, mám s tím dobré zkušenosti. Zajímala by mě ta kola dost je tu haníte, doufám že budu spokojen,

                        nechtěl bych hned něco měnit. Jezdím za rok tak 5 závodů, předtím jsem měl Sparks 950, teď bych si měl snad polepšit 

                        • V0jtisek  

                          ja sem se toho nxka bal tak sem to vymenil za XT, rozdil tak 1300 kdyz prodas hazku a razeni coz podle me za tech par korun stoji :)

                          u kol nevim jeste, vymenit to jde vzdykcy :)

                          • Bennyj.j  

                            Čau, kolo dorazilo před týdnem a je moc hezký. Jízdní vlastnosti super, brzdy začaly po 60 km brzdit jak mají, řazení je přesné a jde zlehka, tlumení vypínám jen když jdu ze sedla, rám zbytečně nehoupe jako u Sparka, kolo je živí a ve sjezdech dobře ovladatelný až je to nebezpečný

                    • kubad  

                      69,5st u XC rakety archaismus?

              • popokatepetl  

                Loni jsem viděl na živo (kromě testovací akce) pouze 1 kus. Tak horké to nebude.

    • MAXXX  

      Ještě jedna věc chlapy.

      Budu si teda kupovat tu 6.0 a předpokládám že patka přehazovačky je tato https://www.canyon.com/…0002526.html

      … sice je tam 2019 rok, ale budou asi stejné i pro letošek.

      • V0jtisek  

        Neni lepsi kliknout na strankach canyonu vpravo dole na chat a zeptat se jich?

        • MAXXX  

          To jsem už udělal, a po čtyřech dnech mi ještě nikdo neodepsal na dva emaily. Nooo tak jsem to zkusil tady prostě.

          • Kacko  

            Uff teda, mám 3 kola Canyon a plná spokojenost, ale pokud by mi někdo nebyl schopný tak dlouho odpovědět, tak koukám spíš jinam. Připsal bych to určitě k objednávce pokud to jde.

          • V0jtisek  

            V tom chatu mi ten typek odpovidal dycky okamzite tak proto se ptam :)

            • Pikaču  

              Musim rict ze to je divný. Na mail odepisuji ten samy den a take zvedají telefon.

              Jinak 2019 a 2020 je totozny Lux.

        • novas752  

          Teď mají asi dost na pilno, když jim okolo vánoc hackli systém a mají bordel v objednávkách.

          Vzhledem k tomu že rám je 2019 i 2020 stejný, pochybuji o tom, že by se patka změnila.

    • MAXXX  

      Když jsem psal email na dostupnost kola, tak mi taky odpověděl ten samý den, jen teď to nějak drhne. Ale taky počítám že to bude stejná patka jako pro loňský model. Je pravda že jsem psal „jen“ email zítra zkusím ten chat nebo zavolat… rovnou.

      • velwoo  

        Priamo na ich stranke pisu, ze pre kyberutok im nefunguje email stale

    • Pikaču  

      Tak Luxy jsou na stránkách. Asi meli bordel po tom cyberutoku.

      7 cka je taky.

    • mikymik  

      Zajímavé…

      „Regardless of travel, all models with a Fox fork get a 44mm offset, while RockShox forks have a 51mm offset.“

    • KoudakT  

      Dostupnost kol letos bude tragická, takže moc nelaboruj a ber, co je zrovna k dispozici. Navíc, vzhledem k oslabení koruny kola dost zdraží. Každých 1000 USD je 2 – 3 tis. CZK nahoru.

      • Stavel  

        No já si teda myslím pravý opak…

        • Motyll  

          Kdo chce koupit jakoukoli spotřební věc (kolo, auto…) vyplatí se počkat.

          • Aussig  

            neřekl bych že to platí u všech…

          • JachymP  

            To si nemyslím, za půl roku bude problém, že nic nebude, výrobní řetězce jsou a dlouho budou narušený. Jakmile začnou lidi nakupovat, tak všechno vykoupí… Já radím kupovat teď!

            • Aussig  

              Např. známej v Citroenu nám říkal že jestli chceme kupovat auto tak ať kupujeme teď. Kdekoliv, hlavně to co je skladem. Nová auta která PSA posílají jsou údajně výrazně dražší.

              • novcze  

                však oni zase zlevní až je nebude nikdo kupovat, otázka je jestli bude přebytek nabídky nebo poptávky :))

        • KoudakT  

          Jakože v okamžiku, kdy se naruší dodavatelský řetězec a ty věci prostě nebudou, tak že se budou skladové věci prodávat levněji…? A kdo bude dotovat ten dolar za 25 korun? :-)

          • bobo17  

            Těch scénářů může být hodně. Např. kdo si bud kupovat špičkový závodní model, když se závody nekonají :-)

          • kubad  

            dolar může celkem rychle sletět níž než byl před koronavirem

    • popokatepetl  

      Ahoj,

      chtěl bych se zeptat, zda jste už někdo na Luxu 7 prováděli nějaké úpravy tlumení, případně jak máte nafoukáno. mužou se pro porovnání přidat i Sramáci :-) .

      Vážím 85kg (netto). O progresi na konci zdvihu je napsáno dost. Přední vidlici nedokážu využít poslední 1cm a na tlumiči mi chybí taky 1cm na pístnici. Začal jsem na SAGu 20%. To jsem měl nafoukáno 90PSI předek (22mm), 170PSI zadek (11mm). Při tomto nastavení mě připadal předek tvrdší než zadek a vidlici jsem upustil na 80PSI kde jsem na SAGu 29mm (cca 26%). Na nic si nestěžuji, jezdi se mi dobře, jen by mě zajímaly další zkušenosti. Mám raději sportovnější jízdu tak se zatím nechci ubírat snižováním tlaků. Pro to skoro plné využití zdvihu musím na kole skákat co to jde :-). Při běžné jízdě se takovému zdvihu ani nepřiblížím.

      Pro úplnost: Pneu foukám 1,05/1,3 bar.

      • Pikaču  

        88 kg. Predek 120 psů a zadek 160 psu ( zadek dávám i 150 kdyz to chci trailovejsi na SAG 30%). SAG me vychází na 25%.

        Pneu mám na 2.0. Koukám ze bych mel přejít na mlíko a foukat míň :)))

        Koukam ze predek foukas fakt malo. Nejmin jsem mel 105 psů ale to pri brzdeni se pokaždé zanorim az dolu.

        Podle me záleží jeste u predku jak je kdo vysoky a kde je teziste tela. Ja mam 195 cm s brutalnim dropem a nemůžu si dovolit pro brzdeni se prehupovat dopredu pri strmem kopci. Letel bych asi na držku kdyz nemam teleskop.

        Jinak nemam skoro zadne zkušenosti s fullem. Lux je prvni full.

        • popokatepetl  

          Ty máš RS pružení já mám Fox, asi v tom bude rozdíl. Já mám jen 183cm, ale dlouhé nohy.

          Zkusím zadek upustit na 25%.

          Při dvou barech bych na kole asi nedokázal už jezdit. Když mám přední kolo nad 1,2 bar tak mám pocit, že ustřelí v každé šotolinové zatáčce. Musím to nafoukat 1,0–1,1 bar. Pod 1 bar to dělá neplechu když jdu ze sedla.

          Měřím schwable měřákem, ten modrý.

          Drop mám takový, sedlo vepředu skoro nadoraz.

          • Pikaču  

            Jo taky mas poctivy drop. Mne to ted obojí vychazi na 25%. Mam to radsi pohdlnejsi. Ale jeste jsem na tom nejel zavod. Na rychle rovinnate tratě dam 20% a ķdyz jedu s klukama jen tak pivojizdu tak je 30% pohodlné ( coz je zadek u me 150 psi).

            Pneu tlak musim pořešit. Na šotolině me zadek ustreluje ale vozim duše a pod 2 bar už picham furt.

            Navic ten extremni teren zas tak nejezdim agresivně a casto.

          • capo  

            Hele, pro zajímavost, zkoušel jsi nějakej jinek manometr? Mě ty tlaky přijdou při tvé váze dost nízký, tohle nevozej ani 60kg závodníci…

          • danielh  

            1 bar v pneu to je nejake divne, to mam pocit ze mam prazdne gumy, mam 86–88 kilo a foukam 2bary vpredu,vzadu tak 2,2–2,4 ale mam duse, bezdusove bych i tak pod 2 nesel. Foukam 2 bary ne kvuli tomu abych nepichl ale proste pod 2 uz je ta pneu pocitove dost mekka a pro jizde dost zpomaluje. Gumy 2,25 nobby nic.

            • popokatepetl  

              No jak budu mít možnost, tak to někde ověřím, určitě nebudu kupovat další měřák pro kontrolu měřáku :-) . Důležité je pro mě, že před jízdou dofouknu kola na tlak co mě vyhovuje. Ráno jsem to zkoušel při foukání sílnice. Na pumpě jsem měl 5,5 baru, na měřáku 5,9 baru.

        • popokatepetl  

          nikdo další už nemá luxe? :-)

          Zadek jsem snížil na 160PSI, je to trochu pohodlnější, pohupování se nekoná.

          • Lukster  

            No a kolik dosahujes % zdvihu?

            • popokatepetl  

              Právě, že jsem naměřil zase 11mm, což je blbost :-). Možná to bude tím, že jsem shodil, nebo babravé ruce. Moc času jsem tomu měření nevěnoval. Sere mě, že na foxu nejsou namalované ty hodnoty sagu a šaškuju s pravítkem.

          • eDidier  

            mám 88 kg a foukám 100 a 190 psi. obojí mám pak na sag 20 %. Při tomhle tlaku vzadu využívám tak 40% zdvihu na normální ježdění okolo komína. V těžším terénu se dostanu k 60 – 70% zvihu. to pak už radši foukám tlumič do takového terénu míň

            • Lukster  

              Do toho těžšího pak dosahujes kolik zdvihu a kolik sag? To se pak ale musí docela houpat, ne?

              • eDidier  

                do těžšího terénu tam mám cca 170 psi.docela houpe při jízdě do kopce. kolik je tam pak sag nevím, ale tlumič chodí 80–90% rozsahu

                • popokatepetl  

                  momentálně jezdím při 82kg 80/160PSI Ted jsem laboroval s předkem a zkoušel snížit na 75 PSI. Chod vidlice byl podobný ale dost se nořila do zdvihu. Řešil jsem, že nedokážu využit celý chod. No pak jsem vzal metr a délka vnitřních nohou je 122mm a zdvih 110. Takže těžko využitelné 2cm se objasnily.

                  Jaký tedy muže být reálný zdvih u tlumiče 210 × 55 mm? Teď počítám SAG z 55mm. Je to ale pravda?

                  • Pikaču  

                    Zdvih zadniho tlumice je 100mm

                    • popokatepetl  

                      Myslel jsem délku postnice. SAG ze zdvih 100mm nezmerim :-)

                      • tomxxx  

                        Nechápu dotaz. Jako jestli má píst 100mm nebo víc a nechává tak rezervu pri dorazu?

                        • popokatepetl  

                          Pist tlumiče má 55mm po konec. Ale třeba pro zdvih 100mm se využije 50mm pistu. Potom je třeba sag počítat z 50mm. Tak mě to napadlo v souvislosti s tou vidlici kdy mají nohy 122mm ale chod jen 110. Na rebe jsem měl nohy 100mm a chod 100mm. Takže doraz byl až u korunky.

                          • tomxxx  

                            Tak výpusť tlumič a zjisti kde je doraz. Jinak jo, sag počítat jak říkáš.

                        • Pikaču  

                          No a proc te to vubec zajima? Na doraz bys stejne nemel jezdit.

                        • popokatepetl  

                          Jedině vypustit tlumič a vyzkoušet?

                  • MlokCZ  

                    Když je použitý tlumič 210 × 55 mm, tak těch 55mm je skutečný zdvih a ne délka pístnice. U některých rozměrů tlumičů naní na dorazu rezerva délky pístnice téměř žádná (a klidně při chodu na doraz už spadne gumový kroužek z pístnice), takže je možné, že pístnice je skoro stejně dlouhá.

                    Ověřit to samozřejmě můžeš (jak už bylo napsáno) s vypuštěným tlumičem.

                    Na vidlicích bývá rezerva větší. Nohy 100mm a chod 100mm jsi nemohl na žádné vidlice, ani na Rebě. Rozhodně když je vidlice na dorazu, tak nedojde ke kontaktu stíráků s korunkou. Vždy tam je aspoň nějaká rezerva, i když může být menší než 12mm. Menší než 5mm jsem u žádné vidlice ještě nikdy neviděl (ani u Reby a měřil jsem těch Reb vypuštěných už dost kusů). A většinou bývá větší než těch 5mm.

    • zdenek  

      Nastavujete na stejný sag vpředu i vzadu? Docela mi vadí, že se ve stoupání zadek propadne níž než předek a šlapu „před sebe“. Takže raději ve výjezdech zamykám, ale to taky není ideál.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.