Canyon AM- problémová zadní stavba

33 nepřečtených
  • skokan77

    Chtěl bych se zeptat majitelů canyonů,nejlépe letošních a modelů AM resp. loňských ES, jestli při plném tzn. nadoraz,propružení zadní stavby, se dotkne(narazí)
    zadní kolo sedlové trubky. Na německém bikeforu tohle docela řešili a považovali to za konstrukční chybu. Zajímalo by mně jakou máte s tím zkušenost.Canyon na to odpověděl, že by se měl přifoukat tlumič a nijak to nevadí,což mi připadá trochu divné abych foukal tlumič podle trubky. díky za názory

    0 0
    • vojta  

      Vzhledem k tomu, ze nemcinou nevladnu vubec a anglictinou mizerne a to forum sleduju pouze pomoci automatickeho prekladace N->A, pochytil jsem pouze neco. Urcita konstrukcni chyba tam urcite je, ale nevidel bych to nijak tragicky. Souhlasim s MStaabem v tom, ze by se tlumic mel foukat tak, aby pri predpokladanem pouziti nechodil nadoraz – nesvedci to ani tlumici ani ramu. A pripadny vyjimecny kontakt pneu se sedlovou trubkou pri nejake extremne nepodarene akci ji nemuze az tak uskodit ( mozna trochu odrit barvu → do predpokladaneho mista dotyku staci nalepit folii ) A protoze za tim, ze se problem vyvalil az letos, i kdyz lonske i letosni ramy jsou identicke, je prechod z 2,25" Albertu na 2,4" NN, a minim tlumic trapit castym chodem nadoraz, neni nic jednodusiho, nez dat dozadu pneu s nejakym trochu nizsim profilem.

      0 0
      • MlokCZ  

        Souhlas. I v tom threadu se píše, že s 2,25 je to už úplně ok, takže tam kontakt u 2,4 nemůže být velký.

        A i s Fox tlumičem je to kolo spíš progresivnější, takže na chod na doraz uživatel musel mít dost velký sag.

        Ale je fakt, že soudruzi z Canyonu udělali chybu a když současně vyměnili tlumič a standardně přešli i na 2,4 pláště, že to měli lépe proměřit.

        Loni kromě 2,25 plášťů tam byl ještě Pearl, který byl hodně progresivní a tu kombinaci progresivní stavby a tlumiče šlo dostat na doraz jen se šíleně velkým sagem.

        Mě osobně by to bylo úplně jedno, já bych si tam 2,4 plášť na zadním nenechal (na těch širších ráfcích už je i 2,25 široký až dost – teď mám na mysli Alberta na Canyonu ES 07, ten je o 3mm širší než ho mám já na 4.2d ráfku).

        Kdo to chce na hodně drsné použití (velké skoky) a současně tam nechat 2,4ku, tak ten už by to do úvahy brát asi měl. Ale kdo chce velké skoky a hodně drsné zacházení, tak ten by rovnou mohl jít do kola více do endura než je AMko.

        0 0
      • skokan77  

        Vojto , jaké jsou tvoje první dojmy s AM 5ky, hlavní co mně zajímá je jak chodí zadní stavba a zdali bys v rámci zrychlení vyměnil kola, nebo to takhle je ok.

        0 0
        • vojta  

          Dostal jsem se zatim jen na jednu kratkou vyjizdku ( potom junior pritahl ze skoly najakou strevni potvoru, kterou jsem uspesne prebral a na kolo jsem nemel ani pomysleni :-( ) a navic za mrazu a bez poradne nastavenych sagu, takze se k chovani zadni stavby jeste nemohu vyjadrovat. Ty 2,4" jsou na muj vkus docela moc, asi dam kombinaci, jakou jsem mel na XC – predni 2,25"NN, zadni dle situace 2,3" Vertital, 2,25" NN, 2,25"RR

          0 0
          • MlokCZ  

            A ty máš Lko nebo Mko? Pokud bys měl Mko, tak by bylo zajímavé to přesněji změřit s těmi 2,4 plášti. Myslím vypustit tlumič a s ponecháním tlumiče (ne jako na německém fóru, kde je fotka s vyháknutým tlumičem) a zjistit při kolika mm zdvihu tlumiče přesně dojde ke kontaktu. Pokud máš Mko mohl bys to prosím změřit? Mě by to také hodně zajímalo, jak moc pred dorazem to je (ale když to při 2,25 pláštích už není problém, tak to musí být už fakt téměř na dorazu).

            0 0
            • vojta  

              XL. Ale stejne to zkusim v patek (?) zmerit.

              0 0
            • paulovic  

              naozaj je to tak. Jazdím Canyon Spectral 07 velkosť M, zatial na NN 2,25". V osi sedlovej trubky bol nalepený držiak bowdenu na presmykač a ten som pri stlačení utrhol. To bolo prvé prekvapenie. Nalepil som ho mierne na bok a problém z bowdenom vyriešený.

              Stačí vypustiť tlmič a trochu prudšie si sadnúť a kontakt kolesa a sedlovej trubky je na svete. Tlmič RP23 190/51 ide na doraz. Za normálnych okolností som pri SAGu 25% nemal problém. Ked sa trochu umúdri počasie, tak len začnem poriadne testovať.

              Ringle sú na priemysloch, ale moooc nekvalitných!. Zadné ložisko po 300km na strane kotúča odišlo a musel som ho nahradiť iným (40,–Sk). Dalšie prekvapenie bola vôla vrchného oka RP23 po 350km. Rozobral som celú stavbu, lebo som mal podozrenie na hlavné ložisko ale našťastie sa to nepotvrdilo. Dočasne je to vyriešené novým čapom z nerezu. púzdro malo 0,7mm ovál takže stále je tam vôla ktorá sa bude len zhoršovať. Po sezone budem vymieňať púzdro.

              Ked sme u komponentov, tak na prehadzovačke SRAM X.0 mám po 600km zadreté obe ložiská! to len tak ako je využitý bike. Jazdenie po lesoch do –8,4°C, sneh, blato … pokok..t blata… po každom výjadze zbavený blata, premazaný, čiže pravidelná údržba. Som zvedavý čo ma ešte prekvapí.

              0 0
              • mar_tin1  

                zlatá dema, nie? :D

                0 0
                • paulovic  

                  predpokladal som vyššiu životnosť komponentov. Určite nie 600km!!! má to aj pozitíva. Viem ako to v náboji Ringle vyzerá, Sram rolničkové ložiská sú opravené, zdokonalil som sa v rozoberaní zadnej stavby ..... treba sa na veci pozerať pozitívne. PS: ale nemenil by som. Netvrdím že zážitok z jazdy stojí za tieto problémy, ale je to o niečom uplne inom.

                  0 0
                  • mar_tin1  

                    tak to je bez debaty… viem o čom pri mojom idrive hovorím ;)

                    0 0
          • skokan77  

            a co říkáš na ty kola, pořád řeším jestli je vyměnit komplet za dt swiss 240s+rágek 4.2d a investovat zhruba 15 000, nebo to nechat tak jak je a jenom vyměnit pláště za 2,25 NN a RR

            0 0
            • vojta  

              Ja na ne sahat rozhodne nebudu. Co mne trochu mrzi je, ze jsou tam naby na konuse. Na XC jsem mel jejich Iridium s prumysl. lozisky a nemusel na ne 3 sezony sahnout.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ale zase možná lepší než ty Ringle. Sice na průmyslech, ale co tu psali ostatní, tak se jim ty ložiska vysypala hrozně brzo. Konusy chtějí sice zkontrolovat dotažení, ale když se udělá, tak jsou XT náby podle mě velmi dobré.

                0 0
              • skokan77  

                a ty ráfky se ti nezdají moc široké?

                0 0
    • Karlos009  

      Můžeš sem dát odkaz na to německé bikeforum? Díky.

      0 0
    • MlokCZ  

      A ještě podstatná věc, týká se to pouze velikosti M a S.

      0 0
    • fcelak.majak  

      Ja jsem jeste letos pocatkem ledna uvazoval o porizeni Canyona (diky velmi priznivemu pomeru cena/vykon). Druhy lednovy tyden t.r. jsem pobyval v Nemecku u sveho chlebodarce, na to konto jsem prolezl vsechny dostupne bajkove kramy a nechal si dat na Canyon reference. Vzhledem k tomu, co mi pomerne patrioticti Nemci v nekolika nezavislych bajkshopech ve Frankfurtu a v Berline na uroven jejich vlastni znacky rekli (zdlouhave reklamace, komplikovana a netransparentni komunikace, nulovy vlastni vyvoj – prebirani masove vyrabenych ramu), rozhodnul jsem se do Canyonu nejit. Obecne mi bylo sdeleno nasledujici: jsou v zasade dve znacky, urcujici trendy a smery, predevsim pak technologicke: Giant a Merida. High-end je Merida, investujici velke prostredky do vyvoje. Vetsinu spickovych ramu na svete (i pro jine znacky) vyrabi prave dvojice Giant a Merida. Jeden odredovany vousac v Berline mi rekl: buy Giant or Merida, the will survive. Nikterak nebrojim proti Canyonu ani neprotezuji jine znacky, jen shrnuji, proc jsem ho nevolil. Yarda.

      0 0
      • skokan77  

        Potom ale nechápu proč canyon vyhrává většinu německý testů, když je podle tebe tak špatný.

        0 0
      • Pijer  

        Bych řek, že zúžení pouze na tyto dvě značky je dost přitažené za vlasy. Když nikoho jiného, tak třeba Spešl nebo Scott bych dával minimálně na jejich úroveň – myslím tedy co se vývoje týká, to kde se pak ty rámy dělají je jiná věc. No a něco jiného je se rozhodovat podle „znacky, urcujici trendy a smery, predevsim pak technologicke“ a podle peněženky, když mi rozdíl ceny na podobně vybaveném kole udělá cca 20tis. :-(

        0 0
        • skokan77  

          Mně ani tak nevadí že budu mít zkopírované(ikdyž to je trochu přehnané) kolo od jiné značky. Hlavní je funkčnost,spo­lehlivost a následná cena za tuto funkci.Nejde přece srovnat Meridu am 800 D za 41 tis. s Canyonem am 5 za 40 tis. Rozdíl je víc než viditelný.

          0 0
          • MlokCZ  

            Nevim kde vzali tu informaci o kopírování (co mu tvrdili) a že nemá Canyon vlastní vývoj. Skoro mi to připadá až jako záměrná pomluva, protože se bojí levných cen Canyonu jako konkurence.

            Nevím o žádném jiném rámu, které je totožně přepákovaný jako Canyon a tedy mě nenapadá, od koho by to mohli převzít. Tím neříkám, že to přepákování je ideální (pro někoho super, pro někoho méně, záleží co kdo požaduje za vlastnosti). Mě by třeba o malinko více sedělo přepákování, jaké má Ghost AMR Plus (a AMR Plus 9000 se mi moc líbí), ale to je cenově někde jinde (hodně drahé).

            A pokud jde třeba o spolehlivost a praskání rámů, tak Merida je první značka u které bych měl opravdu obavy (a že praskání rámu moc neřeším, prasknout může cokoliv; tedy řeším pouze případy, kdy je nezvykle velké množství prasklých rámů na stejném místě, což svědčí o konstrukční vadě; a tohle zas tak u moc rámů nebylo a Merida právě patří k té menšině, které se to týkalo + jejich testujeme až na lidech a ono se ukáže jak to bude fungovat…; ale snad u současných rámů už ani u Meridy praskání ve velkém nebude, zatím se neobjevilo).

            0 0
            • MlokCZ  

              A s reklmacemi taky nevím o vážném problému. Jak tu pořád dokolad kolovala ta jedna fotka zbořeného Canyonu, která svědčila o čelním nárazu, tak tohle Canyon vyreklamoval, což by se u většiny jiných prodejců nestalo.

              0 0
      • MlokCZ  

        Tohle kdyby mi někdo řek, tak si o tom budu myslet svoje.

        Merida a určování vývoje ve fullech, to mi přijde jako dobrý vtip. Meridy nejdřív fungovaly (fully) dost bídně a k tomu 2 roky měly konstrukční vadu a praskaly (nebyl sice problém s reklamací). Nové rámy jsou už o něco lepší, ale funčně pořád patří maximálně k průměru.

        U HT je to mnohem lepší, tam je na tom Merida velmi dobře.

        Giant má Maestro, což je dobrý systém (oproti Meridě patří k tomu nejlepšímu na trhu ohledně funkce). Ale stále je to jeden systém s konkrétními vlastnostmi, který je pro někoho super a pro někoho vůbec.

        Tedy pokud někdo řekne vzít Giant nebo Meridu a vůbec neřeší, co daný člověk přesně potřebuje, tak to je zcela zcestné doporučení. Takhle se full prostě nevybírá.

        PS: Na Meridě AM jsem jel a na Canyon ES taky a do Meridy bych z těhle dvou nikdy nešel ani přes ten problém u Canyonu.

        Pro mě osobně je ale zcela hlavní kritérium při výběru kola funkce zadní stavby která přesně vyhovuje mojim požadavkům, názory na značku typu, že někdo určuje vývoj a trendy to mě při výběru naprosto nezajímá.

        0 0
      • Michal.J  

        Já nevim, ale pochopil jsem že Canyon prodává přímo takže ty krámy obchází a je jejich konkurencí. Takže bych ta tvrzení bral s hodně velkou rezervou.

        0 0
      • vojta  

        ad. bajkoshop – v malokterem obchode ( s jakymkoliv sortimentem ) ti vychvali znacku, kterou sami neprodavaji. ad. komunikace – posilal jsem asi 5 dotazu, odpoved prisla vzdy max druhy, treti den. ad. reklamace – to nejsem schopen posoudit, ale v sezonu to neni vyloucene. U prodeje v kamenaku radu reklamaci prece jen vyresi prodejce ad. nulovy vyvoj – tvrzeni proti tvrzeni – dle Canyonu si ramy navrhuji sami. Vyrabi se samozrejme u Tamanu, stejne jako 99% ostatnich znacek. Kdo vi, jestli ne na lince Meridy nebo Giantu. Ze si ramy navrhuji sami a nepouzivaji hromadne vyrabene, by mohlo mozna naznacovat i to, ze nepouzivaji zadne patvary trubek – coz by pri poctu kol, ktere prodaji, bylo zbytecne nakladne.

        0 0
      • toNic  

        Asi bych taky moc nedal na rady prodejcu jinych znacek, nejspis vam obratem nabidl neco urcite lepsiho nez dela canyon. Ja se ptal v cechach a vyslovene mi nebylo receno, ze jsou spatny, jen ze nema reference a obratem … jsem stravil 1/2 hodiny v krame na prednasce o Trekach a Speslech … poucny povidani, pan prodavac mel evidentne siroke znalosti.

        Zdlouhava reklamace – ja mam na repasi tlumic RockShox, na kole Rock Machine … repase jde samozrejme do firmy Rock Shox, cili to v praxi znamena – mate zaruku, odejde vidle/tlumeni – poslete do nemecka, oni poslou do zastoupeni v EU nebo do USA, cili Canyon to neovlivni. Ja a servis taky ne, volam kazdy tyden a ze servisu zni odpoved – jeste to neni (treti tyden). Kdyby to pocasi alespon zmoudrelo a –20 pod nulou bylo, takhle pres vikend trpim :-(

        K Meridam – dnes uz to jde, ale 4 roky zpatky to jejich zadni tlumeni – tragedie, ramy tragedie. Vybava vs. cena – tragedie. Ja do ni nesel tehdy nesel.

        0 0
      • RADO77  

        Sorry, ale nechat si hodnotit Canyon u prodejců v kamenných obchodech je kokotina. Canyon je díky svým cenám a přímému prodeji úhlavním konkurentem kameňákům a ti nemají sebemenší důvod ho chválit. Neříkám, že je Canyon nějaká super hvězda. Nicméně už skoro 2 roky odebírám jak Bike, tak Mountain Bike a Tour. Občas si na služebce koupím Triathlet. Ve všech těchhle časácích, kdykoliv se objevil Canyon v testu tak skončil na předních místech. A to tam nedávají body za poměr cena/výkon. Nemyslím si, že by zrovna tyhle všechny časáky byly od Canyona uplacení. Canyon vyhrál i test zásilkových obchodů, kde hodnotili jak úroveň komunikace, tak reakci na reklamaci i způsob zabalení zboží při zásilce.

        Lidí co s canyonem komunikují je tady na BF dost. Nevím co Ti napíšou ostatní – já s nima neměl sebemenší problém.

        Osobně mám canyona od dubna 07. Zatím mám najeto jen 3000, ale v tom už mám i několik maratonů v ne zrovna optim. podmínkách (loňský Malevil) a prozatím nemám sebemenší problém. Osobně mi je u pr… jestli je rám důsledkem nějakého vlastního vývoje (i když musím přiznat, že by se Canyon podobal úplně jiným kolům jsem si nevšiml, ale já nejsem takový odborník jako třeba MlokCZ nebo jiní tady) nebo je to „kopie“ důležité je, že mi vyhovuje..

        Jo a k přispění té či oné značky k „technologickému pokroku“ mám taky svůj názor. Spíš než Meridu bych za „leadery“ a „inovátory“ považoval spíše Specialized a Scott (ta nová 96 co Merida tak moc propaguje se doost nápadně podobá Scottu Spark, který už je na rozdíl od Meridy letos na trhu) jak uvádí Pijer nebo Trek/Gary Fisher.

        Tak asi tak nějak, potřeboval jsem trochu změnit myšlenky v práci a tohle přesně splnilo účel :-)))).

        0 0
    • herrman  

      Podle Canyonu prinasi rozmer plaste 2,4 vice vyhod ve srovnani s nebezpecim chvilkoveho dotyku plaste a sedlove trubky.

      0 0
      • MlokCZ  

        Pěkná fotka, tam je to pěkně vidět, jak je to přesně s tou rezervou. Tlumič už bude na úplném dorazu, takže to není ani pro tu 2,4-ku tak hrozné, jsem to čekal nepatrně horší.

        Ale to srovnání, jestli přinese 2,4 plášť více výhod je zcestné (taky jsem to v tom threadu četl). To musí každý vědět sám, jestli potřebuje 2,4 plášť nebo ne a zvlášť na těch širších ráfcích. Pro někoho může být 2,4 NN klidně i horší než něco malinko rychlejšího ve 2,25. Záleží tedy pouze na tom, co kdo přesně jezdí za terény a co preferuje. Já bych třeba 2,4 NN na zadní kolo už nechtěl.

        0 0
      • herrman  

        Jeste jedno, mozna zretelnejsi foto. Tlumic je na dorazu, odhadem na plasti prebyva tak 2 az 3mm vuci sedlove trubce, navarku pro presmykac se dotktne jeste o neco drive. Skutecne zalezi na nastaveni tlumice, s 1/4 ponoru je pri mem „beznem zachazeni“ vse OK. Plaste 2,4NN drzi velmi pekne, nicmene me pristi budou mit 2,25.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.