• skytr

    Tak uz jsou prvni informace o nove kolekci Canyonu 2009.

    Hlavni zmenou asi zdvih u Nerve XC a vedeni lanek vnitrkem ramu.

    Vsechny informace o letosni kolekci tedy sem, at to mame i dalsi rok pekne pohromade.

    http://www.canyon.com/…2009_en.html

    • MlokCZ  

      U XCčka ještě jedna poměrně důležitá věc a to zvětšení slopingu ve stylu AMka. To XCčku docela chybělo.

      Teď když bude na 120/120 (předpokládám, že bude k mání se 120mm vidlicemi nebo minimálně u Reby to na 120 půjde přehodit), tak to už začíná být zajímavé a nebude hned každý muset sahat po AMku.

      • sportovni_biker  

        No nevím, mně se třeba zrovna 120 mm u XC fullů nelíbí. Připadne mi to už moc na kola zaměřená hlavně k výkonům a rychlosti v terénu. Já osobně raději 100 mm vepředu i vzadu :-)

      • Kiri83  

        kuwa, vedieť že bude 120mm zadnej stavby, tak asi neberiem AM-ko 2008 :( ešte ak bude k dispozícii aj Talas tak spåňa moje požiadavky v podstate do bodky, už iba vedieť aká bude váha a cena.

        • krokus  

          Talas bude ale asi jen na AMku, ne?

        • MlokCZ  

          Talas na XCčkách nebude na 99%. Tam podle mě bude na některých modelech Reba (jen otázka na kolik ji dají standardně) a pak typuju, že možná Float na 120mm. Ale Talas těžko, ten bude na AMkách a to pravděpodobně jako na special edition AMku s pevnou osou.

      • krokus  

        Když loňské modely byly 115/115 (ty s Rebou), to není takový rozdíl, ne?

        • ceo  

          Vzhledem k tomu, že kompletně přepracovali celou zadní stavbu, tak rozdíl může být velmi poznatelný. V po­pisu se Canyon tváří, že chtěl zvýšit aktivitu a citlivost zadní stavby, tak doufejme, že PR kecy mají nějaký reálný základ.. Uvidíme co řeknou první testy a jak se nová stavba projeví průběhem v Linkage. 

        • MlokCZ  

          5mm samozřejmě až takový rozdíl není, ale postupně se to dostává na takovou tu magickou hranici, která je někde kolem 120–130mm, která dost lidem stačí na pohodové ježdění.

          • MlokCZ  

            Pro někoho je AMko osazené věcmi, které nepotřebují (kola více laděná k enduru, větší kotouče, pláště více do endura), což zvyšuje hmotnost. Samozřejmě někdo tohle naopak ocení a ten neváhá a vezme AMko. Ale kdo tohle nechtěl, tak měl těžký výběr, když XCčko zase mělo zdvihu už skoro málo. Tady ve výběru i těch 5mm určitě pomůže.

            • Kiri83  

              Presne si vystihol môj prípad. Radšej by som šiel váhou trochu dolu, za cenu 20mm zadnej stavby (ktorú aj tak pre tú miernu progresivitu na konci buď nevyužívam, alebo potom naopak vozím veľký sag).

              • MlokCZ  

                To využití ale teď bude snad o něco lepší jak se zatím zdá z fotky AMka. Ale uvidíme, až někdo udělá model, kde to bude vidět přesně.

        • ufonek  

          A neměly náhodou letošní 100/115?

          • MlokCZ  

            Měly, ale Reba šla zvednout na 115 taky a se zvednutou Rebou to mělo i podle mojeho názoru lepší geometrii (jel jsem pro srovnání jak Canyon XC s Rebou na 100, tak na 115mm).

            • ufonek  

              Tušil jsem podobnou odpověď. Jo co se týče té Reby na 100mm tak i při 160psi a sagu jen okolo 20% jsou řídítka proklatě nízko. :(

              • MlokCZ  

                Tak řídítka můžeš zvednout jinak, dát jiná s větším zdvihem, v tom není problém. Zvýšení zdvihu vidlice ale kromě toho mění i hlavový úhel, což má vliv na chování kola (i když ten rozdíl není nijak extrémní, je to přeci jen 15mm + při 115mm je o malinko větší sag). A já myslel právě ten hlavový úhel, který to malinko zmenší, že tomu kolu sedí lépe.

                • Almond  

                  Vozim 105/120PSI (+/-), sag cca 17mm, max. využitelnej zdvih 8,5cm… O zvednuti na 115 hodně uvažuju, ale nejsem si uplně jistej, jakej to bude mít vliv na výše uvedený údaje… hlavně ten sag a funkční zdvih… nějaký praktický zkušenosti (konkrétní čísla)?

                  • MlokCZ  

                    Progresivitu ti to nesníží. Pokud chceš snížit progresivitu, tak si nech vidlici upravit u Milana. Reba bez u-turnu je prostě moc progresivní. Ale samozřejmě lepší i jen zvýšit zdvih, sice ho kvůli progresivitě opět nevyužiješ celý, ale pořád to bude lepší než na 100mm.

                    Pokud ji nafoukáš na stejné chování jako máš teď, tak prostě počítej, že budeš mít adekvátně větší sag i využitý zdvih, tedy něco ve stylu 20mm sag a 9,8cm využitý zdvih.

                    Konkrétní čísla jsou zcela ale stejně nic neříkající, protože každý jezdí jiným stylem, má jinak těžiště (i na stejném kole) a tedy jinak rozloženou hmotnost na předek a zadek, jinak fouká dle stylu jízdy.

                    Akorát nevim proč foukáš negativku víc než pozitivku. Nic to nepřinese, pouze ti to rovnou sebere pár mm zdvihu už v klidovém stavu (což předpokládám není tvůj cíl).

                    • MlokCZ  

                      Jinak u-turnová Reba (která je méně progresivní) a upravená neuturnová (standardně Milan upravuje průběh tak, že odpovídá průběhu u-turnové verze pak může mít v reálu přibližně čísla typu 20–30mm sagu a k tomu tak 110–115mm využitého zdvihu.

                      • ufonek  

                        To vypadá dobře, právě o úpravě té Reby uvažuji přednostně před laborováním s řídítky a představcem. btw. co se týče té přefouklé negativky tak v manuálu píšou že by vidle měla být „more active“, pokud to chápu dobře tak tedy citlivější. Vím že tu všichni vozí přefoklou negativku asi o 5psi a zřejmě to nejde vůbec poznat – osobně jsem nezkoušel. Není čistě teoreticky možné že u nízkých tlaků a u lehčích jedinců se toto projevuje?

                        • MlokCZ  

                          Nevím pro supernízké tlaky, ale pro tlaky nad 80psi to tak není, citlivost se už nijak znatelněji oproti stejným tlakům v obou komorách nezvyšuje (pouze při nižším tlaku negativky oproti pozitivce se znatelně snižuje).

                          A nevím co myslíš tím všichni, já bych řekl, že většina vozí tlaky stejné, tedy minimálně co já vím o větším množství dual air vidlic, tak všichni.

                    • Almond  

                      Jj tady na b-f je o progresivitě Reby napsáno víc než dost, objevily se tady i dost příšerný čísla (nevyužitá poslední třetina zdvihu, což mi přijde opravdu hodně), ten 1,5 cm mě tedy spíš potěšil :)

                      jj to s těžištěm je pravda, každej ho má trochu jinde, mně se to dokonce jednu dobu dařilo měnit i v průběhu jízdy :o) (viz zasouvající se sedlovka)

                      S těmi tlaky jsem si docela dost hrál. Zjistil jsem, že přefoukání negativky začne „užírat“ zdvih až od určitého tlaku (u mě 100/120PSI (+/-)). Pokud je rozdíl tlaků do těch 15PSI, zdvih je na milimetr stejný jako při nafoukání stejných tlaků. Teď bude následovat taková polo-domněnka, polo-otázka: Při většim tlaku v negativce se nepatrně zvýší citlivost…?

                      Ano, i o tuningu u Milana jsem uvažoval… Pořád je to jedna z možností… Nepodařilo se mi najít všechny informace, proto se zeptám tady: Jak je to s předáním/zpětným převzetím vidlice? nutnost odmontovat a poslat? Upravuje vidle od kohokoliv, nebo pro to jsou pravidla? (ptám se vzhledem k tomu, že tady je hodně „proslavenej“ a předpokládám, že o zákazníky nouzi nemá)… a poslední věc… kdybych si nechal zvednou na 115 a zároveň snížit progresivitu (případně odtrh), nebude to až moc velká houpačka?

                       
                      • MlokCZ  

                        U Reby není problém s úpravou vidlice koupené jinde. Houpačka x nehoupačka musí každý posoudit sám, já jsem z mojeho pohledu ještě přílišnou houpačku (tedy vidlici, která by se mi nějak výrazně houpala při jízdě ze sedla) neviděl nikdy žádnou včetně mnoha upravených nejcitlivějších vidlic (a tedy i upravené Reby, kterou má teď na kole manželka). Tím ale netvrdím, že pod jiným stylem šlapání/horším kruhovým šlapáním/těžším jezdcem se houpat nemůže.

                        To užírání zdvihu není možné aby nebylo. Pouze se může stát to, že ve chvíli když to v klidu foukáš (když přifoukneš negativku), tak ten rozdíl tlaků nestačí přetlačit pasivní odpory vidlice v klidovém stavu a zůstane vidlice na stejném zdvihu s rozdílnými tlaky komor (pokud by to nedrželi pasivní odpory, tak se tlaky vždy vyrovnají v obou komorách na rovnovážném stavu tím, že se vidlice pohne a změní se objemy komor). To ovšem neznamená, že o ten zdvih nepřijdeš, v reálu se to pak projeví, ta síla odpovídající tlaku v negativce navíc tam vždy bude.

                        Od rovných tlaků zvyšováním tlaku negativky citlivost už znatelně neroste. Já jsem to kdysi testoval hodně důkladně a přínos nebyl znatelný žádný (testoval jsem v negativce o 5–30psi více). Pro zvětšení citlivosti je nutné zmenšit pasivní odpory, bez toho to nejde a sebevětší tlak negativky to nezachrání.

                        Vidlici je nejjednodušší poslat poštou, upravená pak přijde na dobírku zpět.

                        Snížení progresivity z ní větší houpačku neudělá, to spíš přesně naopak. Zvětšení zdvihu také ne, to je moc malý rozdíl. Tedy více houpat se může pouze kvůli zvětšení citlivosti snížením pasivních odporů.

                        • Almond  

                          Při přefukování negativky jsem i pasivní odpory bral v potaz, foukal jsem po malých dávkách, a vidlici jsem před přeměřením vždy stlačil. Netvrdím, že snížení zdvihu je 0,0000mm, ale jsem si jistý, že do toho rozdílu 15PSI bude rozdíl naprosto minimální, do 2mm, to považuju za možnou chybu mého měření, větší změny bych si pravděpodobně všim­l.

                          Fajn, mám po iluzích :o)

                          Díky za vysvětlení, ještě o tom budu přemýšlet. Nejsem si jistý, jestli mi zvětšení citlivosti za tenhle proces stojí, citlivá je i teď poměrně dost, i když větší citlivost by samozřejmě byla lepší.

                          • MlokCZ  

                            Ten postup s propružováním mezi foukáním má také ale problém. Po každém propružení se tlaky v komorách vyrovnají změnou objemu komor a tedy nikdy vlastně nevíš, o kolik máš v negativce více, protože se ti pořád mění tlak i v pozitivce, který opět ovlivní to další foukání negativky. U neutornové verze vlastně není žádná jednoduchá metoda, jak nafoukat jednu komoru o přesný tlak více.

                            Metoda je na to jediná, ale snadno jde uplnatit pouze u u-turn verze. Tam nafoukáš přibližně stejné tlaky, aby se vidlice dostala do rovnovážného stavu se správnou velikostí komor (jak zamýšleli u RS, že budou komory velké). To je vidět dobře dle stupnice u-turnu. A v té poloze velikosti komor vidlici nějakým způsobem zafixuješ (pokud se nefoukají příliš rozdílné tlaky stačí podržet). A v tuhle chvíli při zafixované vidlici se nafoukají obě komory a daný tlak. Tím je zajištěno, že v obou ten tlak bude a nedojde k žádnému vyrovnávání tlaků změnou velikostí komor. Když už vidlici přestaneš fixovat na tom zdvihu a propružíš, tak se samozřejmě tlaky v komorách opět vyrovnají, ale to už je jedno, navíc je na u-turnové verzi krásně vidět kde se vidlice ustálí (tedy o kolik do zdvihu zajela nebo naopak vyjela).

                            Když není u-turn, tak vlastně nevíš, kde je ta rovnovážná poloha (tedy ten správný objem komor). Pokud se fouká na stejné tlaky, tak se to dá najít tím, že se několikrát foukne na ten požadovaný tlak obě komory střídavě po sobě, tím to konverguje k tomu rovnovážném stavu. Poté bys tenhle stav mohl změřit a také zafixovat a pak v něm foukat rozdílné tlaky. Takže by to také šlo, ale pěkná pakárna.

                            Jinak co myslíš tím procesem, že by na něm bylo složitého? Jak bys jinak dával vidlici standardně servisovat, že by to bylo výrazně jednoduší (tedy pokus si neděláš komplet servis doma)?

                            Mě třeba sundat vidlici/zabalit/pos­lat/vyzvednou­t/namontovat stojí cca stejně času než vzít kolo a dojet s ním do servisu a zpět. Oboje cca 1,5 hodiny. I když teď už to poslání vidlice včetně sundání a montáže je rychlejší (sundat plus zabalit 20 minut, poslat po cestě když někam jdu 10–15 minut navíc k té cestě, vyzvednout to samé, také 10–15 minut a namontovat zase tak 20 minut).

                            Jediné co tě poprvé zdrží navíc je to, že to chce mít vhodnou krabici, tedy ideálně krabici od nové vidlice (poptat se třeba v servisu, určitě budou mít).

                            • MlokCZ  

                              A ještě by u té neu-turnové verze bylo třeba mít ověřeno, že při odšroubování hadičky nic neutíká z vidlice, aby bylo zaručeno, že tam ten tlak přesně je. Sice to většinou neutíká, ale jinak to nepoznáš. U u-turnové verze to hned vidlice zkontroluje za tebe opět díky stupnici. Ještě, že tu obě Reby máme doma v u-turnové verzi, tedy všechny experimenty byly vždy výrazně jednodušší (vše vždy díky stupnici krásně vidět).

                            • MlokCZ  

                              A snad už poslední doplnění :-)

                              Zajímavé je pak sledovat, co dělá dynamický sag. Dynamický sag je takové divné spojení, jedná se o sag, který se drží během jízdy po rovině. Oproti sagu vyzkoušenému v klidu se liší a to kvůli dvou důvodům. První jsou pasivní odpory, kde se vidlice po návratu do rovnovážné polohy vrátí do různé polohy dle více faktorů (z jakého směru se tam vrací, jakou rychlostí,…). Tahle poloha může být v rozsahu odpovídají právě pasivním odporům, což může být u Reby na 115mm až 1cm rozsahu. A pak druhý faktor a to tlumení. Při šlapání se vidlice může mírně pohupovat. V každém směru je tlumením ale bržděna jinak. Komprese zrovna na Rebě není žádná, tedy je tlumena je expanzí. A tím jak v jednom směru je tlumena a v druhým ne, tak se tím lehkým pohupováním může dostat do většího zdvihu, kde se pak drží.

                              A pro mě je pak nejpodstatnější právě ta hodnota dynamického sagu, kde se většinu času vidlice drží. A tady se ty rozdílné tlaky (pro rovnovážný stav správné velikosti komor) také opět projeví.

                              Bohužel na neuturnové verzi dynamický sag nelze pozorovat vůbec, protože prostě není dle čeho. Na u-turnové to jde pro 115mm nastavených dobře (tam akorát ještě stačí stupnice, aby se při dynamickém sagu celá neschovala. Na nižším zdvihu už může zmizet celá stupnice a pozorovat to opět moc nepůjde.

                              • Almond  

                                Přiznám se, že až tak do podroba fungování vidlic nerozumím a občas se místy nepatrně ztrácím. Každopádně mi nezbývá, než Ti věřit ;) Úplně mi nejde do hlavy, jak by bylo možné, aby se tlaky po propružení vyrovnaly, to by potom teoreticky foukání na různé tlaky absolutně k ničemu nevedlo… Ale od toho není tahle diskuze, teorii vzduchovejch 2komorovejch vidlic si nastuduju někdy ve svém volném volném čase ;)

                                Samozřejmě je to stejně složité jako standartní servis, který beru jako nepříjemnou nutnost ;) S tím rozdílem, že Milan nutnost není :o) Uvidím, dál o té možnosti uvažuju.

                                Canyon bohužel dodává Reby bez u-turnu, takže Tebou popisované pokusy nemohu provést (viz dynamický sag). Snad u příští vidle :o)

                              • acidb  

                                Po přečtení tvých odpovědí jsem nabyl dojmu, že by jsi mě mohl pomoci:). V pondělí mě dorazil Canyon SE 5.0 a měl by jsem k přední stavbě kola dvě otázky.

                                1. V manuálu ke kolu píšou, že pro vidlice rockshox je packa k rychloupínáku napravo, pokud mám Maxle thru axle system, co si o tom myslíš (vidlice je Reba SL dual air)?
                                2. Jsme možná puntičkář, ale zdá se mi, že když zvednu za řidítka kolo a pustím ho, ne z velké výšky, jako by v předním kole byla vůle, i když jsem žádnou nenašel, máš/te zkušenosti s tímto jevem? Je to možná jen pocit, ale přesedlal jsem z 8 let staré RS Judy a tak je pro ně všechno trochu nové?

                                Díky za odpověď a pokud chce někdo z Hradecka vyzkoušet tento model v L-ku, je zde možnost.

                                  
                                • visions  

                                  Nemáš povolený hlávko?

                                  • acidb  

                                    I to mě napadlo, ale netuším zda mnou provedená zkouška je dostačující: Vzal jsem za přední část kostry a zkoušel jsem tlačit na řidítka a nic (žádná vůle), tak netuším. Pro úplnost je kolo XC serie.

                                  • acidb  

                                    Mno, byl jsem to pro jistotu ještě jednou prubnout a  asi to na hlav. složení vypadá. Mohl jsem to „zvorat“, kdž jsem si upravoval nastavení řidítek tím, že jsem po srovnání napřed utáh boční šrouby a pak teprve misku?

                                    • vojta  

                                      Rekl bych, ze ano. Pokud nejdriv utahnes predstavec, tak pritazenim krytky hl. slozeni uz tezko vymezis vuli.

                                      • acidb  

                                        Přesně tak, ale tolik jsem se těšil na první výjezd, že jsem to utahoval obráceně. Jakmile přijdu z práce, hned se v tom začnu vrtat:).

                                        Díky za pomoc.

              • ufonek  

                Takže se tu musím veřejně pokárat ;), a uvést na pravou míru to co jsem tu napsal ať nikoho zbytečně nemystifikuju. Je to sice v kontextu tohodle threadu OT (a beztak mě taky nikdo nebere moc vážně :-D ), ale…

                Dneska jsem se konečně dokopal k tomu, že jsem si vyhradil čas a zjistil jsem, že jsem ten sag měřil minule úplně blbě. Prostě jsem to zkoušel na blbým místě a nasedal jsem na kolo tak lamácky, že jsem se asi nevyvaroval toho abych s kolem mírně zhoupl. Na těch tabulkových 160psi (při mých současných cca 100kg) jsem dneska naměřil jen 7mm sag, takže jsem skončil zatím provizorně na 125/125psi při sagu cca 19mm. Při krátký vyjížďce to bylo hned poznat, sice ne až tak jak jsem čekal, ale moc jsem to dnes neodzkoušel. Při tom sagu využitelnej zdvih okolo 70mm, už začíná vypadat rozuměji. Na druhou stranu budu strkat kolo zakrátko do servisu na seřízení takže si nechám zvednout aspoň ten zdvih a pak to nastavení vidle pojmu trošičku seriózněji.

                No raději budu příště držet hubu :-P, a všechno měřit několikrát než tu něco pisnu.

    • Crempa  

      hlavne ze neprebarvili ziletky.. :)

      • Vrci  

        jsou pěkný, ale čekal jsem letos integrovanou sedlovku

        • Almond  

          Můžem alespoň doufat, že inženýři vyřešili problém se samovolným zasouvaním klasickejch sedlovek i pri utazeni rychloupinaku na krev… Tohle byl fakt docela nepříjemnej nedostatek, nepomohl dokonce ani jeden plíšek z plechovky.....

          Jinak ta nová kolekce se mi na první pohled fakt líbí, už se těšim na detailní zobrazení jednotlivejch mo­delů

          • Vrci  

            já problém se zasouváním nemám a mezi rám a sedlovku jsem nic nedával

            • Almond  

              Záleží na konkrétnim modelu, z vlastní zkušenosti i z doslechu vim, že Nerve XC tenhle problém prostě má, silnice na tom budou samozřejmě jinak…

              • garretx  

                Tak tento problém můžu potvrdit. Neustále mě padá sedlovka níž a musím vysouvat, celkem nepříjmená věc. Mám GC 6.0

                • TheIF  

                  Neviděl bych to tragicky mám přes 90kg a sedlovka na CG 8.0 se nehne ani o milimetr. Nejspíš super vroubkování Thomsonky + dorvanej rychloupínak (tak už byl přímo od nich..)

                  • MlokCZ  

                    Bude to téměř jistě Thomsonkou. Nejen tím vroubkováním, ale také tím, že je dělají opravdu precizní průměry, tedy ne znatelně užší jako jiné sedlovky.

                    A zřejmě rám GCčka má spíše větší průměr než je ten deklarovaný. Tedy s Thomsonkou ok, s jinou může zajíždět.

                    Já mám díky tomu průměru u Thomsonek opačný problém na Reactionu. Zkoušel jsem tam ty Thomsonky dvě, jedna co tam byla (hokejka) a já měnil za rovnou. V obou případech stejné, tedy je to tam narvané hodně nafest (ten rám má zřejmě také ten vnitřní průměr sedlové trubky přesně). A tedy dopadlo to tak, že jen než jsem větším násilím vykroutil tu původní, tak se slušně poškrábala a tu novou rovnou tam zase musel větším násilím narvat. Šlo to zhruba stejně špatně jako u Cuba AMS Pro, který má nestandardních 31,4 průměr (jen ten 06, později to rozumně změnili na 31,6) a já tam narval sedlovku 31,6 (31,4 originál byla na manželku krátká a byla tam volnější). Protože to je na HT, tak jsem rád, že to tam drží na fest, na tomhle kole dávat sedlo dolu nebudu. Ale na fullu by to bylo už dost debilní, to by prostě pravidelně dávat nahoru/dolu nešlo. A tu původní zahnutou Thomsonku jsem ještě nezkoušel dát na AMS 125tku, kam ji dát chci místo té co tam mám (tam bude ten offset sedět přesně), tam jsem zvědav jak moc to bude natěsno.

                  • Pijer  

                    Asi to bude tou Thomsonkou, mám jí a není s ní problém. Teď jsem ale koupil nějakou úplně obyč s redukcí (na tlustou Thomsonku nešel přidělat držák od Trailgatoru) a ta zajíždí pekelně :-(

                • TheIF  

                  Než bych začal obviňovat rám, tak bych se podíval na rozměr te Iridium sedlovky jestli není o nějakou desetinku menší…

                  • garretx  

                    Já jsem nechtěl obviňovat nic, jen potvrzuju že mě to taky dělá :-)

                  • Almond  

                    I kdyby to bylo v sedlovce (zítra přeměřim), tak to proste je nedoresenej problem a bud maj dat jinou sedlovku, nebo prizpusobit ram ;)

                    • TheIF  

                      To můžeš zkusit vyreklamovat třeba ti ji vymění :-) No prostě pujde o nějaký levný OEM šmejd (iridium) za pár korun a tam se na přesnost tolik nehledí…

                      • ceo  

                        Heh, ono to obojí padá na hlavu Canyonu, protože Iridium je dceřinná společnost Canyonu ;) 

                         

                        http://www.findownersearch.com/brand/4094815/

                      • Kinetic  

                        Ono tedy pozor, mají to udělané fakt blbě. Iridium co tam byla mi byla krátká, vytáh jsem jí, byla namazaná vazelínou, ale celá se poškrábala. V trubce uvnitř byl totiž nějaký hrot. Tak jsem ho strhnuál šmirklem. Koupil jsem dlouhou BBB sedlovku. Dlouho absolutně v pohodě, nesjížděla, držela, neškrábala se. Teďka najednou ale začala hrozně zajíždět (klidně 2cm na pár kilometrů), což je na zabití. Upínák dotaženej úplně na krev, jako nikdy a pořád to je stejný. To jí mám napatlat vazelínou?? Ono asi jak ji často zasouvám a tak, tak se to nějak víc obrušuje či co. Nějaké rady? CHci teďka jet nějkaý závody a nechci stavit na každym rohu…

                        • TheIF  

                          Když takhle moc zajíždí tak bych tam narval ten plech s plechovky nebo co, že se to tam strká.. a vazelinu tam dávám vždy zabraňuje to praskání (na určitou dobu) a tolik se to nepodře když ji dáváš dolu.

    • ceo  

      Koukám, že u XC i AM kompletně přepracovali zadní stavbu. Jsem zvědavý, kam ji posunuli. 

       

      Pěkné. Moc pěkné.

      • MlokCZ  

        Dle fotek se nepoznají úplné detaily, ale při zachování systému se až tak velké změny dělat nedají. V podstatě jediná trošku zásadnější věc, která ovlivňuje chování je úhel vahadla a zadní stavby.

        Ten se dle fotek u AMka zvětšil docela znatelně = bude méně progresivní. Což je dobře, tohle to určitě ta stavba trošku potřebovala. Současně snad vyřešili u AMka tu malou rezervu mezi rámem a pláštěm při chodu na doraz (to samozřejmě z fotky není vidět, tady jde o milimetry).

        U XCčka došlo k přepracování v tom, že dali níže vahadlo a tlumič, aby umožnili ten větší sloping, ale úhly zůstaly ± stejné. Tohle podle mě nebude mít žádný velký vliv na funkci (nějaké malinké rozdíly to udělá, ale nic zásadního).

        • ceo  

          Myslíš, že ten jinak umístěný čep a jiné ukončení zadní stavby nic znamenat nebude?

          • MlokCZ  

            Co myslíš tím jiným ukončením zadní stavby?

            Horstlinkový čep je ± stejně (nebo minimálně z fotek rozdíl poznat není), změna umístění čepu okolo kterého se otáčí vahadlo mírný vliv být bude, ale nic zásadního.

            Už jsem si i zkoušel přibližně (nedělal jsem nový model z fotky přesně) pohnout čepy v linkage pro kontrolu. Ale dokud nebude přesný model, tak detaily se nedají říct.

            • ceo  

              Ten kousek za horstlinkovým čepem se mi zdá delší a co jsem se teď díval, tak úhel mezi chain-stay a seat-stay se mi i u XC zdá v 2009 daleko ostřejší. (Jen vizuálně z fotek)

              • MlokCZ  

                Úhel mezi chain-stay a seat-stay nemá na funkci vliv, rozhodující je pouze rozmístění čepů. Tím si pouze udělali více místa mezi sedlovou trubkou a zadním kolem. Vliv má pouze posun toho čepu okolo kterého se otáčí vahadlo.

                A u horstlinkového čepu se uvidí, tady bude třeba přesný model. Větší vliv má posun nahoru/dolu a to se mi zdá ± stejné, ale tohle už jsou jen odhady.

    • Beeda  

      Canyon Bicycles the new official sponsor of the Silence-Lotto team :-) 

    • Dubys  

      … kdy myslite, ze bude zverejna kopletni nabidka 09 vcetne cen a konkretniho osazeni?

      • krokus  

        To je jedna věc, druhá ale je, kdy se to začne prodávat. 1. 1. 2009, nebo dřív?

    • misak.kadlec  

      Hlavně zrovna koukám že u AM bude nejnižším modelem 6.0 a nějak úplně se vytratily ES. To sem zvědavej jak to bude s cenama, protože právě na AM mám na příští rok zaostříno.

    • Crempa  

      BTW: kdyz na nejaky ty jejich srande chce clovek zacit na jare jezdit, kdy objednat..? :)

      • TheIF  

        „Před-objednávkou“ toho moc neuspíšíš např. určitou barvu/komponetové osazení budou mít později… Počkej až spustí expresbike modelu 09 a pak rychle objednávej :-)

        • jonti  

          Co je to expresbike? nejaka predobjednavka? myslis ze asi kedy by sa to dalo objednat s nejakou zlavou?

          • Almond  

            ExpressBike znamená, že mají pár kusů vyrobených, připravených k expedici a odešlou je prakticky hned po převzetí objednávky a peněz ;)

          • Vrci  

            expresbike jsou sestavená kola skladem na která se nemusí čekat, sleva je v době konání velkých závodů (MS. TdF, OH), pokud máš závodní licenci  nebo jsi mladý a nadějný

    • jipo  

      Zdar vim, ze to sem nepatri ale dam to sem, tak komu to bude vadit, tak se omlouvam.

      Praha (Praha)

       

      Ahoj mam na prodej letosni model Canyonu http://www.canyon.com/…uipment.html?b=86  dorucen byl koncem cervence, takze minimalne jety cca 500 km. Posledni mesic nejety. Ram bez skrabancu, proste zajeta nova funglovka. Velikost ramu je L,bila barva. Kolo je originalne osazene od vyrobce. Ja mam vysku 187 ale verim ze i lidi s vyskou o 10 cm nizsi nebudou mit problem.  Geometrie je opravdu povedena. Bez problemu a bolesti 100km. Samozrej­mosti je doklad o koupi. Moznost vyzkouseni v Praze. Fotku muzu poslat na email. Nejde mi sem vlozit, nechapu proc.

      Duvod prodeje: mam nabidku karbonu za bezkonkurenci cenu   Praha (Praha)

       

      Ahoj mam na prodej letosni model Canyonu http://www.canyon.com/…uipment.html?b=86  dorucen byl koncem cervence, takze minimalne jety cca 500 km. Posledni mesic nejety. Ram bez skrabancu, proste zajeta nova funglovka. Velikost ramu je L,bila barva. Kolo je originalne osazene od vyrobce. Ja mam vysku 187 ale verim ze i lidi s vyskou o 10 cm nizsi nebudou mit problem.  Geometrie je opravdu povedena. Bez problemu a bolesti 100km. Samozrej­mosti je doklad o koupi. Moznost vyzkouseni v Praze. Fotku muzu poslat na email. Nejde mi sem vlozit, nechapu proc.

      Duvod prodeje: mam nabidku karbonu za bezkonkurenci cenu   

      Sleva o par stovek mozna, dle dohody

    • TheIF  

      Eurobike 2008: Canyon video nebo přímo download videa

    • Volf  

      Když čtu o modelových nabídkách obecně u všech výrobců, tak si říkám, jestli je vůbec možné, že loni prodávali takové šmejdy. Proboha vzpamatujme se, nebo nás ta reklama jednou zničí. Vidlice víc vidlicují, rámy rámují, všechno je lehčí, pevnější, funkčnější. No a příští rok nás zase ohromí % nárůstu tuhosti a já nevím čeho ještě. Že jim to pořád ještě baštíte takovou masírku. Jde jen o to, nutit lidi do dalších nákupů. Za chvíli budou snad i kolekce jaro a podzim:-

      • hajmi  

        zaujimalo by ma aké mate skusenosti s kupou biku Canyon, či to funguje spoľahlivo a kedy je bicykel dodaný (pokiaľ nie je kupovaný ako expresbike).  Tiež by som o tom uvažoval ale nie je to trochu risk pustiť do „sveta“ peniaze a čakať či bicykel príde aloebo nie?  Alebo nie je možné kúpiť bike tak, že zaplatim kuriérovi pri dodaní bickyla?

        • ufonek  

          Zkus si přečíst tohle:

          Canyon 2008

          Cena dopravy Canyonu

          Poplatky Canyonu Help!

          Canyon – dotaz na veškerou operativu

          Doručení Canyon

          Canyon – prasky ram

          V zásadě to funguje dobře, původně mě vůbec nenapadlo abych o nákupu přes net a ještě k tomu ze zahraničí vůbec uvažoval, ale co jsem přečetl snad všechno co se dalo zde na fóru tak jsem do toho šel. Samozřejmě chybička se vloudit může, někomu tu vinou DHLka přeputoval půlku evropy a musel to řešit telefonicky, byl tu případ zlomené patky (zase vina pošty) na což Canyon reagoval dodáním patky zdarma, no a ten prasklý rám (viz výše) je jediný „vážnější“ případ.

          Co se týče placení tak se toho neboj, na dobírku tuším dodávají pouze v Reichu, jinak je to pouze technický problém (jakým stylem realizovat ten převod), já jsem to platil z důvodu jednoduchosti složenkou Eurogiro na poště.

               
    • Toolak  

      Krásný bajky…chci jít do novýho a tohle mi padlo do oka (vedle Cube a Pells)…jen by mě zajímalo, kde se to dá u NÁS v Čechách okouknout a případně i koupit.

    • TheIF  

      Poodhaleno pár modelu zde

      Grand Canyon AL 2009 Nerve AM 8.0 2009 Torque FR 8.0 2009 Speedmax CF 9.0 2009 Ultimate AL 8.0 2009 Ultimate CF Dura Ace SL 2009

      • dada  

        jako zapřísáhlý kanónista začínám mít nepříjemný pocit že se děje něco nekalého.....

        že se začnou objevovat Cridy již někteří z vás komentovali, z blogu je ale v tuto chvíli patrno že jsou k mání i na XC 7.0 což už je docela drahý kolo…

        a tady v tom IFovo odkazu je vidět i na AMku 8.0 že je cosi shnilého na nábojovém a ráfkovém osazení pro rok 2009 – asi každému je jasné že kombinace 370/E540 je oproti variantě 240/5.1d (AM8.0/2008) po všech stránkách někde jinde…

        je možné že by pověstně neprůstřelné osazení canyonů vzalo za své???

        no uvidíme…nevíte kdy vlatně bude launch?

         
        • skytr  

          Dle vyjadreni na nemeckem foru by meli spustit novou web. prezentaci v tydnu 24–28.11. Uvidime, jak to bude vypadat s osazenim vzhledem k cenam, ale obavam se, ze ceny zustanou a osazeni se zhorsi.

          • dada  

            no vypada to tak.....třeba si myslej že si toho nevšimnem…ale mě to vyhovuje aspoň přestane žena votravovat že chce novýho :)

    • misak.kadlec  

      Tak tento týden by měla být spuštěna prezentace modelů 09. Jsem teda moooc zvědavej, mám vplánu nějaký to AM ale uvidíme s čím vylezou. Spuštění by mělo být asi 27. 11. alespoň něco takového píšou, numím německy takže nevím jestli je to ono, ale předpokládám že ano.

      http://www.canyon.com/…_termin.html?…

      • miki  

        Joo ve čtvrtek spustí prezentaci a i prodej modelů a příští sezonu

    • misak.kadlec  

      Mohl by jste mi někdo přeložit co to znamená?

      http://www.canyon.com/…_termin.html?…

      • pegas  

        pokud sem dobre pochopil tak ze modely budou zevrejneny nejdrive dnes v 7 hodin vecer…

      • jadamek  

        taky se na to docela těším, dnešní pracovní morálka je díky tomu na 0;)

        • jonti  

          Neboj, az to zverejnia, tak sa pozries na ceny, vybavu, zanadavas a budes kludne dalej pracovat :(

          Som zvedavy hlavne na nove Nerve MR a XC, ak nebudu nic moc tak snad este stihnem objednat tohtorocne RC alebo XC.

          • dada  

            taktak, očekávám zmar a deziluzi.....ale jak už sem psal, aspoň nebude žena votravovat že chce novej model :o)

            ale stejně sem napnutej!

            • misak.kadlec  

              Nechte už té skepse určitě budou v poho (aspoň AM by mohla :-)). Jsem napnutej jak kšandy.

              Ale je fakt že XC7, jak je popsaná v blogu nic moc.

              http://www.canyon.com/…08/blog.html

              Ale třeba ty horší modely budou lepší. :-)

              • jonti  

                Ten XC7 je porovnatelny ako boli minulorocne XC4 alebo XC5. V podstate ide len o to, ako nastavia ceny, Modely 2008 boli v tomto velmi dobre, je jasne ze pri sucasnom pomere USD/EUR az tak uzasne nebudu.

                Mat tak o 10cm viac tak nic neriesim a beriem XC 9.0v XL.

                • fluider  

                  No vidíš, zase ja keby som bol o 5cm nižší, aby som spadol do veľkosti S, tak už mám dávno objednaný Torque ES8 alebo 9:-). A možno by som už na ňom aj jazdil. Miesto toho od rána sklamaný , že treba čakať do večera, čakám vlastne do večera :-).

            • kloubik  

              Tak co říkáte na novej dámskej model? Přemýšleli jsme o něm pro přítelkyni, ale lonský model se mi teda líbí víc. Navíc mi přijde, že díky tomu, že model 2009 má rovnou horní rámovou trubku, tak je na dámský model poměrně vysoko (skoro to na mě dělá dojem že výše než normální Nerve xc), což se mi nelíbí. Určité komponenty se podle mě zhoršili a to je ještě nejlevnější dámský model o 100 Eur dražší…už to podle mě není tak výhodný nákup…

              • dada  

                jajaj to sem taky neměl otvírat…když sem videl tu filájovou tak sem zas šel zvracet…když sem se vrátil tak sem se kouknul na tu bílou a to už se dá vydržet…jen se člověk nesmí kouknout na ty ráfky.....bože můůůůůůj! 1600E!!!!!!!!­!!!!!!!!!

          • jadamek  

            No, ceny by snad mohli být na podobné úrovni jako loni, i když po tom co se vměstnali do profi pelotonu to může být i jinak, právě proto jsem tak napnutý…

    • Lukecz  

      Tak co na to říkáte? :)

      • jonti  

        Celkom na hovno, hlavne lutuje, ze uz neni dostupny outlet 2008, tam bolo aspon celkom dobre, nerve xc7, tu je tiez, ale o cosi drahsie. A tie mr modely ma nejak nezaujali. Oproti 2008 bieda, ale v porovnani s trhom v Cr este priemer.

        • jonti  

          Hlavne sa mi zda, ze tie modely 4 alebo 5, ktore boli minuly rok fakt super pomer cen vykon sa teraz neoplatia.

           
        • d_j  

          Outlet uz byl nebo jeste ne? Ja jsem z tech puvodnich stranek pochopil ze se teprve chysta.

      • skytr  

        Obavy se potvrdily, a to jak ohledne ceny, tak osazeni. Ted uz to neni tak jednoznacne vyhodny nakup jako drive.

      • xp3  

        Ten rám je u Nerve XC hezčí než u loňských modelů, ale přesto mě to tak nějak zklamalo. V mojí kategorii(Nerve XC 4 – 5)je to cenově sice skok jen o 100€, přesto je to důvod podívám se jinde. Už jen ta bílá Reba. Ach jo…

         
      • garretx  

        Když se mrknu na můj Canyon GC 6.0 a na ten novej, tak jsem celkem rád že jsem stihl loňský model. Sice tady jsou SLX kliky, ale ta bílá Reba mě tam moc nesedne. Co jsem tak narychlo projížděl nové modely, tak po vzhledové stránce mě to přijde horší než loni. Ceny a složení jsem ještě prozkoumat nestihl.

      • herrman  

        Par postrehu k Nerve AM a vubec:

        Oproti lonsku ubylo Nerve AM5 a castecne doslo k posunu horsiho vybaveni o jednu radu nahoru, tzn. letosni AM6 vybavenim zhruba odpovida lonske AM5, stejne tak letosni AM7 odpovida lonske AM6. Jinymi slovy – pri stejne vybave oproti lonsku zdrazeni. Naopak nejvyssi Nerve AM9 zustal ve „stejne“ vybave a za stejnou cenu. Je taky potreba dodat, ze pro nas, kteri vydelavame tvrdou ceskou menu, je cena diky kursu za stejne vybavena kola v podstate porad stejna nebo i nizsi.

        Jinak letosni Nerve AM odstranil dva, z meho pohledu nejvetsi, problemy: pevna osa zase trochu vic zabrani cinkani kotoucu (o dalsich vyhodach nemluve) a zadni stavba vypada, jako ze ji plast 2.4 uz nebude delat problem – na starsich modelech sel pri plnem propruzeni do kontaktu se sedlovou trubkou.

        Co je dal na letosni AM/XC kolekci zajimave je to, ze uplne vypadl karbonovy celoodpruzenec Spectral AX, pricemz ho nahradil Nerve XC. Tipuju, ze ten bude se 120mm zdvihu letos hodne popularni.

        • dada  

          heeej diky až díky tobě sem si všim že furt ze setrvačnosti píšu NerveES místo NerveAM… 

        • Madrid  

          Nevim jistě, jestli si to dobře pamatuju,ale AM5 2008 měl tuším TALS RL, zatímco nový AM6 má dražší model RLC.

          Každopádně nehledě na menší výhrady mi zejména AM6 za danou cenu přijde pořád vynikající, těžko hledat za tuhle cenu stejně dobře vybavenou konkurenci.

          • misak.kadlec  

            Jojo měl talase rl cena am6 je tejná jako loni a výbava podobná řekl bych že dorej kup, proto už jsem ho objednal. :-) Akorát furt nechápu tu nábu 20 mm.

            • dada  

              holt náby na 15mm sou asi drahý…takže na lowend se veme klasika 20mm a ňákej adaptér…jen hypotéza no…

              no co časem koupíš novou nábu a necháš to přeplíst

            • Madrid  

              Tak to blahopřeju. Já se na něj taky chystám, i když ne pro sebe, a nyní to nabízí delivery time CW 09, což je konec února, jestli to chápu dobře. To aby si člověk pospíšil, má-li bike dojít do jara…

    • dada  

      sem se na to po ránu neměl dívat, teď budu mít zkaženej celej den. jdu zvracet…

      jinak můžem sestavit hitparádu…pro mě vrcholem je XT řazení na XC 9.0 za 2500E

       
      • jadamek  

        až tak tragicky bych to neviděl, třeba xc 6.0 je dle mého osazena celkem slušně…

        • dada  

          pokud hledáš positiva tak šestnulka je dobrej příklad

          já hledám negativa.

          • misak.kadlec  

            Tak mně taky dost zklamali klidně by mi stačila i am6 ale memí v zelený a ta am 8 zas os tolik lepší nejni.

            • misak.kadlec  

              mrkněte na to co bz jste brali AM 6 nebo 7?

              • dada  

                je hrozný že AM letios začíná na 1800E, ale zas je ta 6.O použitelná…na­rozdíl od 8.0 která je výsměch za 2300.....ale moc se mi líbí 9.0 – to složili moc hezky takže i ta cena je OK.

                potřeboval bych ale vysvětlit model 9.0HM: k čemu je sakra AM s 22z jednopřevodní­kem????

                • jonti  

                  Je tam hammerschmidt, teda prevodovka v strede, mas to miesto presmykaca a neriesis rozne prevodniky, a ani velmi tazke to neni.

              • misak.kadlec  

                Tak co byste brali 6 nebo 7 osobně mi přijde těch 200 E skoro dost za to co nabízí 7 navíc, ale když já bych chtěl tu zelenou. Stejně mám pocit že cena je za tu výbavu oproti ostaním výrobcům poměrně slušná.

        • Pijer  

          Já si myslím, že je to o jedno číslo posunuté. Mám XC5 model 08 a v podstatě osazením i cenou odpovídá letošní XC6

          • jadamek  

            takže se v podstatě nic nezměnilo;)

            • misak.kadlec  

              Krom ceny… :-(. Taky je naprd že nikde nepíšou hmotnost.

              • jadamek  

                hmotnost jsem tam normálně našel, u xc 6.0 je to 12,10 kg

              • Pijer  

                Zrovna u těch XCček je to v podstatě za stejný peníze, akorát o číslo v označení posunutý (XC4 model 08 = XC5 model 09 = hodně podobná výbava i cena)

        • Scully  

          Proč tam rvou ty Ečkový smyky. Sice sem to ještě live nevyděl, ale není to náhodou náchylenější na rozhozní než „klasický“ uchycení??

          • jonti  

            Nemyslim si, montuju to tam zrejme preto, lebo maju nestandardne trubky okolo stredu na ktore sa to neda uchytit.

            Preco by sa to malo lahsie rozhodit? Snad to nejde len tak pretocit.

             
            • Scully  

              Tak třeba na GKčku se nic nestandartního nezdá.

              Možná se pletu, ale takový uchycení vlastně na jednom šroubu, se mi nezdá pevnější než objímkou. Prostě tam je ten kus, kde se to muže ruzně prohýbat, kroutit a pod. Víc by se mi líbil návarek na silniční šaltr.

              • MlokCZ  

                Jenže ono to drží na dvou šroubech. Jeden šroub spojuje přesmyk s tou částí úchytu, co se montuje pod misku a druhý šroub je přímo do rámu, tedy drží to za dva různé body a fest. A jeden z nich má tu podlužku, která určí sklon přesmyku do jedné ze dvou možných poloh.

          • MlokCZ  

            E-čkový smyk se rozhodit nemůže vůbec, má dvě pevně dané polohy (dle otočení vložky toho šroubu, co to fixuje), tedy je důležité, aby výrobce to přesně navhrnul pro ideální polohu. A pokud to tak udělá, tak je to zcela bez práce a štelování oproti klasice. Pokud to navrhne blbě, tak je to průser a bude to řadit pořád blbě.

             
            • Scully  

              Jo díky moc za odpovědi. Asi máš pravdu, prostě sem to neviděl, tak k tomu nemám duvěru, ale asi to není opdstatněný.

    • Nikovlas  

      Koukám na GC6. Co si o něm myslíte ve srovnání s alternativama jako Cube, Radon, Drossiger…

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      http://www.cube-bikes.de/…d_31069_.htm

      http://www.cube-bikes.de/…d_31068_.htm

      http://www.bikez.cz/…xc-race-2009

      …klidně i něco dalšího, o čem nevim…

      To vedení lanek vnitřkem je výhda, nebo to s sebou nese i zápory? Dokonce se mi líbí i za zelená barva (tak mě nesežerte) – když pominu extetické hledisko, je nějakej další rozdíl mezi lakem a tou anodizecí?

       
      • Nikovlas  

        Omlouvám se, ale ty odkazy vkládat neumím.

        • miki  

          tak se to nauč ,nějak se mě a i spousta jinejm  nechce kopírovat všechny odkazy .

          • Nikovlas  

            Asi máš pravdu – sice jsem nikde nenašel jak na to, ale určitě bych se to měl nějak naučit – třeba se jednou probudím a budu to umět. Taky je mi jasný, že ani na jednu z mých otázek nelze odpovědět bez toho abys otevřel všechny ty odkazy. Omlouvám se, že jsem si vůbec dovolil sem něco napsat.

            • TheIF  

              Já mám tenhle návod už 2× ve své galerii tak co bych pro tebe neudělal…

              • Nikovlas  

                Dík moc. Konečně někdo s pozitivním přístupem – tak málo stačí…

      • Nikovlas  

        Canyon GC 6

        Cube LTD TEAM

        Cube LTD Race

        Drossiger

        Tak snad takhle…

         
    • MlokCZ  

      Mně se líbí Torque ES9 s těmi Truvativ Hammerschmidt klikami, tohle řešení je na takové kolo moc pěkné. To by byla prostupnost teréném díky jedinému převodníku 22 nebo 24.

    • dada  

      Pár postřehů ze studia kolekce:

       

      1. XC 9.0 má jako jediný XCčko 15mm osu zatímco 8.0 a 7.0 maj sice F120 vidli ale na 9 mm – v popisu to ale skoro nenajdeš. Cena za 9.0 je ale závratná…

       

      2. XC 6.0 se sice jeví jako favorit v poměru výkon cena ale když dojde na lámání chleba tak mi řekněte jakou barvu byste vzali: Bílá může být pro leckoho problematická a černá verze s bílou rebinou je fakt kefl a hnus. Pak už chápu účel modelu 7.0 – prostě platíš za oranžádu

       

      3. NerveES 9.0 je FAKT pjekný kolo v tý hnědý

       

      4. TorqueES začíná na 2400. ufff!

      • jonti  

        Ja by som este doplnil to, ze ceny zrejme nie su nijak rozumne odvodene od toho, aka je na biku vybava, ale podla toho aby pokryli cely trh a odstupnuju to po 200Eur.

        • dada  

          bohužel…dřív to ale bývalo tak že když sis připlatil 200 E tak si za to dostal výbavu za cca 10000kKč

      • Dubys  

        me se prave ta cerna s bilou rebinou docela zamlouva … rozhodne vic nez v sedmickovy rade cerna s cernou foxinou

    • TheIF  

      Ty ceny jsou o něco vyšší (každej to taky porovnává s vyprodejovou cenou a ne ze zaváděcí co byli na jaře)

      Při srovnání GC 6.0 oproti Cube LTD Race to vychází pořád skoro nastejno jak cenově, váhově tak osazením…

      Jaktože je ten dámský 6.0W o tolik lehčí ?

    • misak.kadlec  

      Jak dlouhá je reakční doba doba po vyplnění toho formuláře na webu?

      • misak.kadlec  

        Tak za jak dlouho po vyplnění toho formuláře dorazí potvrzení objednávky s datem expedice? Snažil jsem se to vystopovat v historii ale v tom zmatku se to nedá. Objednávku jsem vyplnil minulý týden v pátek a zatím nic.

        • fluider  

          Vo FAQ píšu:

          As soon as the ordered items are ready to ship and/or the ordered bike went through the final assembly, we send the amount with the request for transfer to you and one of our bank accounts. As soon as the payment is received by us your order is shipped.

           
          • misak.kadlec  

            Tak dneska dorazilo potvrzení 23. února bude AM6 ready. Teď už nezbývá než doufat v příznivý vývoj kurzu. :-)

    • skytr  

      Mam par dotazu ohledne objednani Nerve XC.

      1. Je mozne zaplatit nembosovanou kartou Visa od MBank? Sice jsem se docetl, ze je treba embosovana, ale myslim, ze nekdo z fora uz platbu neebosovanou kartou od MBank realizoval. Mate s tim nekdo dalsi zkusenosti?
      2. Jakym zpusobem je mozne priobjednat nahradni patky, na webu Canyonu jsem je nikde nenasel. Myslim, ze letos jsou jine nez loni. Nevite, kolik cca muzou stat?
      3. Overeni volby ramu velkosti M (18,5"):

      mam 180cm,

      rozkrok: 85–86cm,

      ruce: 65cm.

      V soucasnosti mam HT 19" (sedlovka vytazena 24cm), efektivni delka temer identicka s canyonem a predstavec 120mm. Posed bych mozna u noveho kola chtel malinko kratsi, jelikoz me po dlouhych vyjizdkach nekdy boli ramena.

      Diky za rady.

      • TheIF  
        1. Já platil mBank kartou, Pokud bude karta na jmeno toho kdo to nakupuje tak nebude problém (jen ti z mBank zavolají jestli o te transkaci víš)
        2. Zatím je tam nemají, měli je jen v německe verzi. Stávala 9,90, ale letos jsem koukal, že je docela podražili, takže ten nejrozšířenější typ 12 stal nějek kolem 12–15 eur.

        Napiš to do te poznámky v objednávce. Schaltauge je patka + raději model na jaké kolo ji chceš, ať ti pošlou správnou :-)

        • TheIF  

          Jinak si dej pozor na to, že mBank má dost špatnej kurz – možná by vyšlo levněj to zaplatit i převodem tj např. přes PayPay (poplatky cca 20kč, ale nevím jakej kurzovní lístek používaj) nebo je možný i že přes složenku eurogiro (pokud používají slušný kurz) ale poplatky 300–400… kč

          U platby kartou tě ještě čeká telefonát do německa kdy jim to číslo nadiktuješ (někdo tu psal, že z mobilu provolal snad 200kč :-)) Mě to s pevný vyšlo na 20kč, tak bacha i na tohle. Asi jim to mužeš, ale poslat i faxem.

          • misak.kadlec  

            Náhradní patku jsem objednával taky k AM je to č. 16 a stojí 16,90. Nic moc za ty prachy by se skoro dala nechat tady vyrobit. Do poznámky napíšeš že chceš náhradní Schaltauge a je to. Akorát jsem moc nepochopil jestli je potřeba na to potvrzení objednávky ještě nějak reagovat (jako že to teda beru) nebo už jen čekat, čekat a doufat v pokles eura, nebo alespoň stagnaci.

            • TheIF  

              Ne nic se nepotvrzuje, to je jen oznámení ne ? Pokud myslíš email tak ten chodí automaticky a pokud dopis tak tam máš uvedený termín a jen čekáš…

          • skytr  

            Ok, dik za info. V soucasnosti je u eurogira a mbank temer stejny kurz, takze je asi jedno, jaky zpusob platby zvolim. Uvidim, jaky bude kurz v unoru.

            Co si myslite o te velikosti? Doufam, ze to M bude akorat…

            • TheIF  

              Full je lepší menší vem určitě to Mko… takže kdyby někdo chtěl vyměnit Torqua M za XL tak pište :-)

            • vojta  

              Vysky koncici na 0 (±) jsou u Canyonu na 2 veci, neb se na nich lame velikost. XCko jsem mel v L-ku+12cm predstavec a slo to, AMko ted mam v XL+9cm predstavec a jsem spokojenejsi.   Vsiml jsem si ale, ze nejenze zmenili kinematiku zadni stavby, ale i natahli geo, takze soudim, ze to M by mohlo byt OK.

              • skytr  

                No prave, je to tezke.

                Na soucasnem kole mam efektivni delku 590, canyon M ma 595, takze bych musel mit 120 (mozna 110) predstavec jako na soucasnem kole a sedlovku bych mel vytazenou 25.5–26 cm, takze by to asi chtelo vymenit sedlovku za nejakou 400mm. Druhou variantou je Lko, kde by sedlovka byla v pohode, ale zase bych musel mit prestavec 90, protoze Lko ma efektivni delku 620, coz je dost. Dale taky nevim, jak by to v Lku dopadlo se „standover“ vyskou, ale jelikoz letos maji i nerve nize polozenou horni ramovou trubku, tak by to mohlo byt ok…

                • TheIF  

                  Oni tam stejně dávaj tyhle dlouhý představce 110/120 a 400 sedlovky… a pokud máš HT 595 a M u C má 595 a ještě je to full kde vzpřímenější posed není na škodu, tak nevím nad čím váhaš a nebo se domluv s někým kdo jej má a projeď se zase nějak radikálně tu geometri letos nepředělali.

                  • vojta  

                    Nevim tedy, jak je to ted, ale na XC jsem mel jen 330 mm Thomsona.

                    • TheIF  

                      Možná co naj zrovna skladem, nebo co jim tam napíšeš za data (velikost)

                  • MlokCZ  

                    No já bych na jeho místě taky trošku váhal. Na výšku to bude přesně na hranici s 35cm sedlovkou, s delší naprosto v pohodě. Pokud tam ale nebude ani 35cm sedlovka nebo ta 35cm, nemusí to stačit, ale sedlovka samozřejmě není problém vyměnit.

                    Ale ta délka. Je otázka o kolik ten posed bude chtít zkrátit. Já bych dal představec tak 9cm, delší ne a teď je otázka, jestli zkrácení o 3cm už nebude moc, když navíc bude mít pravděpodobně i výše řídítka. Ale je fakt, že v nejhorším může dát představec kolem 105mm, s tím to ještě nebude tak hrozné a to už dlouhé nebude. Na Lku by ale klidně mohl dát i případně 8cm představec.

                    Jenže 09 modely jsou zase o 10mm delší (maj v Lku už 620mm, což je opravdu hodně), takže bych vzal Mko.

                    • skytr  

                      Ok, taky jsem tak uvazoval. Dal bych tam 400mm sedlovku, pak by to vytazeni nemelo ramu vadit a ef. delka je u M myslim akorat.

      • faba  

        Taky jsem platil kartou mBank a číslo jsem faxnul. Ten kurz nebude tak špatný když je to platba kartou v eurech.

        • TheIF  

          No ono zase při těch velkých částkách slušně naskočí… Kurzovní lístek mbank

          • faba  

            Jde špíš o to, že některé banky to účtují kurzem střed.

            Kurzy pro 5.12.2008 Euro valuty prodej

            mBank                                  26,258

            ČSOB

            26,190

            GE Money Bank

            26,350

            Česká spořitelna

            26,310

            Volksbank

            26,450

            UniCredit Bank

            26,481

            Oberbank

            26,300

            Komerční banka

            26,470

            Všeobecná úverová banka

            26,371

            Raiffeisenbank

            26,551

            • TheIF  

              aha,,, no já to zase tak moc nezkoumal, jen někteří tu psali jak má mbank špatnej kurz (jasný, že hodně dělá ta konverze do jiných měn)

            • MlokCZ  

              Ona opravdu některá banka účtuje při platbě kartou kurzem střed? Docela by mě zajímalo jaká konkrétně, o všech konkrétních co vím (ale těch není moc), tak to není za střed.

              A pro platby kartou (pro všechny bezhotovostní operace) je kurz devizy, ne valuty, takže srovnávat valuty je vcelku bezpředmětné.

              A aktuální srovnání pro 5.12 (vzal jsem jen jeden příklad s bankou kterou mám, všechny kurzy se mi nechce dohledávat, takže je klidně možné, že některá banka bude dražší):

              • mBank 26.258
              • RB 26,139

              Takže to vypadá, že pro mBank si vzal správně kurz devizy (možná mBank kurz valuty vůbec nevede), ale pro ostatní banky si vzal kurz valuty, se kterým to nelze srovnávat

            • jadamek  

              Zdravím všechny,

              tak co říkáte na současný kurz koruny?? Mám objednaného nerva XC 5.0 a pomalu začínám uvažovat o zrušení objednávky. Už to příliš výhodné není a koruna pravděpodobně ještě může dál klesat:(

              Jak jste na tom vy??

              • Phoebe  

                Koruna bude v první polovině roku stále oslabovat. Hranice 28,– CZK za Euro je reálná a možná i půjde trochu výše. Klesat to nebude, občas nejaký výkyv, ale nic dramatického. O českou měnu už není takový zájem, jako to bylo v lété, kdy euro padlo pod 23,– CZK.

              • Vrci  

                Export jde do háje už už od minulého roku, tak se nediv. Buď nakup eura už teď, zruš objednávku nebo počkej na období TdF, kdy budou určitě nějaké slevy nebo příslušenství zdarma.

                • jadamek  

                  No ono jde spíš o to, že hlavní výhoda Canyonu -cena- už není vůbec výrazná takže je otázka, zda nekoupit nějaké podobně vybavené kolo u nás, kde lze snáze aplikovat reklamaci i případný servis…

              • misak.kadlec  

                Měl jsem objednaný am6 a už jsem to zrušil ze stejného důvodu. Raději se poohlídni po něčem tady.

              • skytr  

                Nevidel bych to tak dramaticky. Koruna sice oslabuje, ale myslim, ze jiz dlouho nebude a opet se stabilizuje (kurz se ma dle ekonomu v horizontu mesice pohybovat mezi 26 a 27 KC/EUR a kurz deviza prodej bude u bank cca o 0,5 Kc vetsi). Samozrejme jiz to nebude tak vyhodna koupe jako v lonskem roce, ale stale to neni spatne. Napriklad XC5 se na ceskem trhu priblizne vyrovna jen Trance X4, ktery ovsem me nevyhovuje geometrii. Dokud se kurz neprehoupne vyrazne nad 28 Kc/EUR, tak bych to neresil.

                • teepeex  

                  no po tom dnesnim zverejneni propadu hospodarskyho vysledku ke konci roku si myslim, ze koruna hupsne jeste tak o kacenu dolu

                  • TheIF  

                    :-) Tak si zkusit domluvit platbu předem, tipuju, že by to nebyl problém…

                    • Almond  

                      Tipuju, že by to byl obrovský problém, u nich totiž nejde zařídit ani standartni platba, natož předem. Na provedení platby čekám už od července (!). Po vyřešených problémech s platebními kartami jim podle jejich vlastních slov čeká platba na vyřízení v účtárně… A já na tom zatím tratím jednu tisícovku za druhou (platba měla proběhnout v létě, kdy byl kurz kolem těch 23Kč/€). Nevíte někdo, co by se s tím dalo dělat? Předpokládám, že na vyrovnání mojí ztráty z důvodu jejich neschopnosti nemám nárok?

                      • krokus  

                        Cože, od července? No to je neuvěřitelný.

                      • TheIF  

                        To se mi moc nezdá, že by to bylo jejich vinou… což by vysvětlovalo tvou ochotu čekat pul roku na teď už nákup loňského modelu :-)

                        • Almond  

                          Kolo mi dorazilo na začátku srpna, v termínu dodání až takový problém nebyl, akorat peníze si prostě nestrhli. Ze začátku se vyskytly problémy s kreditkami, zakládal jsem zde kvůli tomu jeden thread. Nicméně po vyřešení problémů s kartami se nestalo prostě nic – když se informuju, kde je problém, vždy mi akorát řeknou, ať čekám. A kurz Kč/ €postupně roste a roste…

                          • TheIF  

                            aha… Nejspíš by ti měli proplatit ten kurzový rozdíl. Zkus se na to zeptat na http://www.spotrebitele.info/ ale sčásti je to i tvá chyba (problém tvé platební karty)

                            • Almond  

                              Diky za odkaz, poohlédnu se tam… Ano, z části to byla moje chyba do té doby, než se problém podařilo vyřešit (nějak na podzim), od té doby jsou na tahu jen a výhradně oni.

                • Beeda  

                  hlavne mam obavy z rustu? tak nakoupim ted eura a mam klid, bud je pak zpet smenim a koupim vyhodneji v cr za kc, nebo me to bude stat v eurech stejne…ale kak uz nesmi brecet ze bude juro za 20 :-)

                  • K2  

                    Souhlasím, pokud je Canyon pro někoho zajímavý a bojí se vývoje kurzu, tak ať si kurzové riziko vyruší nákupem Eur už teď…

                    • krokus  

                      To nevím, jestli je úplně dobré řešení. O kolik euro ještě může vůči koruně posílit? O korunu? ČLověk by musel peníze (koruny) vybrat z banky, nechat si je vyměnit za eura, po čase je převést zpět na koruny a pak příslušný obnos vrátit zpátky do banky (pokud chci platit paypalem). To je spousta poplatků, možná se to ani nevyplatí. Nebo existuje nějaké jiné řešení? Sám si chci cca za měsíc koupit v Německu kolo, takže tyhle otázky jsou pro mě aktuální.

                      • MlokCZ  

                        Pokud vyměníš prachy v dobré směnárně, tak na konverzi tam a zpět ztratíš tak 30–40haléřů/euru (myslím jen za tu výměnu). Pokud se někdo bojí většího výkyvu kurzu než 0,5haléřů, tak už se to určitě vyplatí. Pokud ale kurz třeba nahoru téměř nepůjde nebo dokonce půjde nepatrně dolů…

    • ceo  

      Existuje už linkage model na nové XC? Změnili chod?

    • shurty  

      Canyon opět otevřel Outlet s letošními  modely. trochu mě zarazil rozdíl cen:

      • Nerve XC 6 model 2008 se slevou 1599eur 
      • Nerve XC 6 model 2009 za 1499 eur

       Nemám zas až takový přehled o komponentech-mám si rozdíl cen vysvětlit tak, že vybavují kola „horšími“ komponenty?

       
      • jonti  

        Velmi dobry odhad, mne sa paci v outlete jedine ten Nerve XC9.0, je super vybaveny a celkom lacny. Este ze uz mam na vylety epica a nevymyslam blbosti…

    • Tušnak  

      zdravím, jen bych se chtěl zeptat jesli někdo neví jaký zdvih zadní stavby byl u Canyonu Nerve ES 2008 a jaký měl ten rám hlavový úhel? Díky moc T.

    • Athos  

      Zdravíme Ječňáka!

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse