Cannondale Scalpel 29er 4 nebo Specialized epic fsr 29 comp

42 nepřečtených
  • MTBzacatecnik

    Ahoj, zvažuji tyto dva fully. Cena je plus minus stejná. Jedná se o poslední skladové zásoby roků 2013. Které kolo by jste zvolili a proč? Měřím 187 cm a budu brát Lko (mám krátké nohy).

    Využití 50 % cyklostezky s nezpevněným povrchem (šotolina, hlína), 30 % silnice, 20 % terén. Žádný extrémní terén to ale nebude.

    Mám problémy se zády, proto jsem vybral full. Kamarád mi za stejné peníze nabízí 2 roky jetý Specialized stumpjumper 29er HT carbon expert se SIDem a XT výbavou, ale je to HT, i když cena je velmi lákavá (cca 40 000 kč).

    Děkuji za každou radu.

    0 0
    • pepek  

      Epic ti na záda moc nepomůže, radši něco s normálním tlumičem a propedalem.

      0 0
    • JakeF  

      Za to HT mi to teda nepřijde extra lákavá cena, pokud to není vyloženě v top stavu…

      Jinak tohle jsou obě celkem závodní kola, neuvažoval jsi něco spíš trailovyho kolem 120mm? Pohodlnější z nich je spíš Scalpel.

      0 0
      • MTBzacatecnik  

        …a co přesně máš na mysli? Něco jako Spectral? Ta cenovka kolem (do) 50 tis. je prostě o kompromisech. Ten scalpel stojí jinak o dost víc, sice s Lefty, ale i tak. kdyby byl za 60, tak ho neřeším:)

        0 0
        • JakeF  

          Jo, třeba Spectral, jen dát jezdivější gumy…

          0 0
          • MTBzacatecnik  

            Díky za tip. Ten spectral je asi o 15ku dražší, jinak se mi líbí. Myslíš, že ten scalpel by nevyhovoval?

            (to HT jsem škrtl ze seznamu, netuším v jakém je stavu a servisovat to by mohlo znamenat x tisíc navíc).

            0 0
        • Mysee  

          Na 120 mm je spíš Nerve. Kterej je levnější než Spectral a pochybuju, že bys potřeboval teleskop a 130/140 mm zdvihu u Spectrala.

          0 0
      • Smazaný účet  

        50% cyklostezky, 30% asfalt,… 120mm???

        0 0
        • JakeF  

          Zdraví má přednost… A pokud se daj stejný gumy, tak proti XC bajku to bude na průměru pomalejší v řádu desetin km/h, což pokud nechce závodit, je víceméně jedno… Ono nejde ani tak o ten samotnej zdvih, spíš že bude kratší geo a aktivnější zadek. Epic i 29 Scalpel moc aktivní nejsou.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jsem vybral sousedovi fulla kvůli zádům loni v létě, ujel na něm zatím 1metr v pokoji :)

            0 0
          • MTBzacatecnik  

            Takže je mám škrtnout a začít znova? Sleduji, že to spěje k Nerve 7.9:o), Jen ten je skoro za pade s dopravou apod.

            Nebo bazar-ale tam nejsem moc pevný v kramflecích. Aby to pak nebyla pokladnička.

            0 0
    • Jetson  

      Epica jsem bral právě proto, že nehoupe. Takže ta záda fakt asi ne. Brain se dá nastavit docela i na houpačku, ale pak zase postrádá smysl.

      0 0
    • MI.KU  

      Tedy sorry za malé OT ale na cyklostezky, asfalt – terénu tam máš minimálně a asi tím je myšlena polní cesta – vybírat full protože problém se zády mi přijde dost divné.

      Tvůj problém to nevyřeší – tlumič ti na praskliny v asfaltu a šterk na cestě reagovat nebude a když z něho uděláš bláto tak bude reagovat na tvé šlapání – houpačka.

      Záda tě bolí, že špatný posed a držení těla a td – nech si pořádně nastavit posed zajdi na rehabky začni cvičit – tohle tvůj problém do značné míry vyřeší a né full na jízdu po rovince.

      Taky jsem měl bolesti zad – práce v děsném předklonu do strany – a když sem zkoušel full bylo to k ničemu – pomohlo až cvičit a dnes na terén co popisuješ vybírám cyklokrosové kolo – pláště a dobré sedlo ty malé nerovnosti vyžehlí líp než tlumič – ten aby nehoupal na tohle vůbec nereaguje a zbytečně za to platíš a taháš kg navíc.

      0 0
      • MTBzacatecnik  

        Ta záda jsou po zranění – cvičení, rehabky apod. To bych tu netahal. Crosse mám (ne CX) a nejezdím na něm:o). Chci pohodlné kolo, které nemá 14 kg:o) Ještě mi padl do oka canyon nerve al 7.9 za cca 48 000 Kč. Toho scalpela ale můžu mít levněji, proto je ve výběru. Ten terén je myšlen Beskydy párkrát do roka. Prostě už nejsem nejmladší a nic chrtího nechci. Prostě takoví fullí univerzál:o) Však to znáte, aby to jelo po asfaltu, dobře stoupalo, nehoupalo, z kopce žehlilo a vážilo to jako pírko. To vše nejlépe zadarmo.

        0 0
        • MI.KU  

          No po asfaltu dobře nejede ani HT na stoupání už vůbec, jestli tě bolí po zranění a krom těch Beskyd jezdíš cos psal budou tě bolet i na fullu. Ale tak tvá volba taky mám v ČR kámoše co jezdí AM full po asfaltu protože to kolo dobře vypadá…

          Jinak sem hlasoval pro Cannondale mám ty kola rád :) A Lefty je k sežrání sexy :D

          0 0
        • Jetson  

          Když jsem vybíral fulla, tak pokud jde o pohodlí a pořád ještě snesitelné houpání, líbil se mi Trek Rumblebish. Ale já neřešil záda a tak fullht brain mne zaujal víc.

          0 0
          • jonti  

            Rumblefish není rychlé kolo, určitě pomalejší než třeba Fuel EX nebo Giant Trance.

            0 0
            • Deadlift  

              A co toto?

              Focus super bud 2

              Rám Marathon 29R FS 100 mm, alloy

              Vidlice RockShox SID RL 100 mm, 15Q mm thru-axle system

              Tlumič RockShox Monarch RT3

              Kola Mavic Crossride, thru-axle system

              Převody front 44/33/22, rear 11–36

              Počet převodu 30

              Přehazovačka SRAM X.0

              Kliky SRAM S1000

              Brzdy Avid Elixir 5

              Říditka Concept EX, 720 mm

              Barva Magicblack/Po­larwhite (Chrome) matt

              Za 45 kilo korun.

              Za mě je vidle OK, převodník mi dokonce vyhovuje víc než 2×10…možná kola, ale jinak mi to vychází, že jen nasednu a jedu. Je tam i teleskopická sedlovka, kterou ale asi nevyužiju.

              0 0
              • Chlebovnik  

                44×11 na 29eru? Zřejmě slušnej oddíl.

                0 0
                • Deadlift  

                  Tak onoi stejně se nejvíc pošlape ta prostřední placka a ta velká bude na asfalt dole kopcom:o)

                  0 0
                  • Vilém  

                    A nebude ten rockring zbytecne velkej? :)

                    0 0
                    • Deadlift  

                      Další varianta je trojplacka 40–30–20 XT kliky. resp. vše předělat na XT. Bez teleskopu pod sedlem za cca 38.

                      Tj. Brzdy, smyk, řazení, pedály, kliky XT, náboje SLX. Reba, monarch.

                      Jedno z toho bych zítra vzal. Rám je pořád ten a jeden.

                      Druhá varianta je to co jsem psal výš.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Osobne bych asi vzal klasiku, 44/32(33)/22. Kdyz by te nekdy napadlo predelat to na dve pily, tak je to jednodussi, nez u te nove atypicke roztece, kterou ted shimano dela a na kterou nesezenes pily.

                        0 0
                        • Deadlift  

                          OK – počítal jsem ty převody na 44 placku…je to sice šílené, ale ten rozsah tam je menší než na 28 crossu. Zato 22 placka je asi o dva převody lehčí než nejlehčí převod na crossovi. Vychází mi to, že to asi nechám a stejně většinu času strávím na té 33ce uprostřed:o) Pořád zvažuji jestli to kolo vzít, ale za 45ku kolo na X0 se sidem, monarch a teleskopem mi přijde OK. Další volbou je canyon, ale ten je cenově jinde. Pro svooji mizenou kondici tu trojplacku asi potřebuji -holt není každý primárně cyklista. Jen nevím, zda toho fulla nutně potřebuji (nějaké kolo koupit musím – a než za 40 papírů HT – sice o 2 kg lehčí:o)

                          0 0
              • Azmir  

                Tak jestli tam je za ty prachy i teleskop tak mi to přijde jako dobrá nabídka, pokud ti sedne a vyhovuje systém proč ne, max vyměníš ty převodníky, to je fakt šílené :D

                0 0
      • fousek  

        Nechci ti rejpat do tve teorie, ale jeste jsem nevidel auto co by melo pevny zaveseni kol a 90% aut je urceno pro jizdu po asfaltu. Ze zbylich 10% aut se dostane do terenu tak polovina. Nejsou to u aut zbytecne vyhozeny prachy?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.