Campagnolo Centaur brzda - problém

19 nepřečtených
  • Ivoch

    Mám problém s přední brzdou Campagnolo Centaur na silničce. Pravý brzdový špalík se mi pořád přitláčí na ráfek. Když povoluju páčku brzdy, tak ten špalík se od ráfku oddaluje a pak k němu zase přiskočí. Levý jde normálně. Ne že by to drhlo moc, ale dotýká se to. Kde může být problém?

    0 0
    • maxtor  

      Má Campa takový ten šroubek, kterým se šteluje nastavení vzdálenosti špalků od ráfku ve směru víd do prava nebo víc do leva?? na obrázku jsem jej nenašel. Pokud tam je, tak to tímto šroubkem pošteluješ. V opačném případě máš problém.

      0 0
      • hanz72  

        Tím že oddálíš špalky od ráfku absolutně nic nevyřešíš!U kampy se to šteluje nahoře u napojení na bovden ,je to takové kolečko.Máš na druhé strane vidlice takové ozubené kolečko,které se zaryje do materialu a nedovolí protočení cele brzdy??

        0 0
        • Ivoch  

          To bych se musel podívat až doma. Ale řekl bych, že je to zepředu. Jak je uchycena ta brzda, ale nevím to 100%. Myslíš, že je to povolené? ze začátku to nedělalo. Až jsem najel 1000 km, tak to začíná zlobit.

          0 0
          • hanz72  

            Taky mám z tím problém vzadu!Ja to řeším tak,že levou rukou držím tu brzdu abych zábránil jejímu protočení při dotahování! a rvu to fakt na doraz!!Myslím,že ten problém máš taky na zadní brzdě??

            0 0
            • Ivoch  

              Ne – zadní je naprosto OK. Jen ta přední. Nemůže to být tím, že k té přední vede krátký bowden, který tu brzdu „táhne“ víc na stranu? Jinak dotáhnutí zkusím.

              0 0
              • maxtor  

                Problém je v tom, že některé brzdy mají jen jednu pružinu a dvojité přepákování – pak problém není – obě strany chodí stejně. Některé (většinou starší) brzdy však mají 2 pružiny (pro každou čelist jednu). Snadno pak dojde k tomu, že jedna pružina se unaví o něco víc než druhá a pak dojde k tomu, že čelisti chodí nesouměrně. To se asi stalo u tebe.

                0 0
                • Ivoch  

                  Čoveče nevím. Silničku jsem kupoval 24.9.2006 (před měsícem) a mám na ní najeto 1000km. takže tím to asi nebude. Je to sada Campa Centaur 06.

                  0 0
                  • maxtor  

                    Campa bohužel není můj obor. Jen vím, že přesně tohle mi dělaly např. brzdy Blaze, které jsem kdysi měl. Promaxy z roku 2000 sice pořád měly 2 pérka, ale už měly aspoň ten štelovací kroužek tak jsem to vždycky nějak dal dohromady. Nevěřím tomu, že by brzdy Campa byly nějaké šmejdy když i někteří profíci k sadě Dura – Ace dávají čelisti Record… Musíš se na to podívat a hned budeš chytřejší.

                    0 0
        • maxtor  

          Buďto tomu nerozumíš nebo jsme se nepochopili. Nemyslím oddálit oba špalky. To, co popisuješ, je vidlácký způsob, který se používá u jednoduchých brzd – i mé starší Promaxy však měly to, co má každá silniční brzda Shimano – šroubek na těle brzdy, kterým se dají nastavit špalky tak, že se oba posunou víc vlevo nebo víc vpravo, přičemž se vzdálenost mezi nima nezmění. To Ivoch: Podle obrázků to vypadá, že nový Centaur to má taky. Pokud ne, nezbyde ti nic jiného než použít postup, který ti doporučuje Hanz.

          0 0
    • maxtor  

      Tak jsem se na to díval a ten štelovací šroub (v manuálnu k brzdám Campa označený jako „E“) nemají všechny starší modely. Pokud jej máš (je na druhé straně jako vedení bowdemu), vyšteluješ to snadno. Jinak musíš laborovat s upevňovacím šroubem, codrží brzdu na rámu – takové brzdy jsem měl kdysi taky a vím, že to není nic jednoduchého, tak hodně štěstí.

      0 0
      • Ivoch  

        Díky ti. Uvidíme, co se s tím dá dělat. Odpoledne na to kuknu.

        0 0
    • remote  

      Mám Camp.Daytonu 6 let, ale nic podobnýho se mi nestalo. Zkus nejdřív povolit lanko, pak překontroluj jak už tady někdo radil zda máš tu vějířovou podložku mezi brzdou a vidlicí. Zkusmo rukou brzdu sevři – musí ti to chodit lehce. Připevni lanko a jak radil maxtor pak se můžeš pokusit o vycentrování tím bočním šroubkem. Nejhorší jsou tyhle rady na dálku – jak to člověk nevidí, je to fakt těžký. Mnoho úspěchů s opravou :o))

      0 0
    • Ivoch  

      Takže pomohlo dotažení imbusu z druhé strany uchycení brzdy (zezadu vidlice). Nějak se to na našich „kvalitních“ silnicích povolilo :-D Dík všem!

      0 0
      • hanz72  

        No já to řešim často,a moc by mě zajímalo jestli se to povoluje i u al rámu nebo jenom na karbonu?Co to zubaté kolečko nepoškozuje ti ten karbon??

        0 0
        • maxtor  

          No, ono někdy u těchto částí bývá kovová vložka, která by tomu měla zabránit (já to tak mám). Ale nebál bych se toho, i kdyby to tam nebylo. Jinak proti povolování šroubu pomůže tmel do závitu (tuším, že se jmenuje Aldurit) – je to taková kapalina, která vypadá jak lepidlo. Někdy už tam bývá přímo od výrobce, pokud ne, stačí kapnout na závit a utáhnout. Funguje spolehlivě.

          0 0
          • Ivoch  

            Uvidíme. Kdyby se to zase povolilo, tak to zakápnu. Jsem to trošku víc dotáhl. Snad to bude OK.

            0 0
        • Ivoch  

          Tak to jsem se nedíval, ale odpoledne na to kuknu.

          0 0
    •  

      Zdravíme pozemšťany!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.