Prohlížím net a našel jsem nový brzdy od Sramu(Avidu?) X0, máte už s něma nějakou zkušenost, jaký jsou v porovnání třeba s CR, Ultimate ?, váha mi přijde velmi slušná !
Prohlížím net a našel jsem nový brzdy od Sramu(Avidu?) X0, máte už s něma nějakou zkušenost, jaký jsou v porovnání třeba s CR, Ultimate ?, váha mi přijde velmi slušná !
Výkon bude ± stejnej jako u elixiru CR, R, Mag, XX. Liší se podle mě jenom váhou.
Funkce stejná jako jiný elixíry. Takže super :)
takže super :D, ale cena je někde trošku jinde ;)
Ale jsou lesklé černé, s bílými a červenými nápisy. Kup si je a můžeme je vyměnit za moje bílé CR Carbon :0)
no jasné :D, ale náhodou ty bílý CRka má soused s Hope kotoučema a lepší brzdy jsem zatím nejel !, oproti mým gumovým XTčkům je to paráda;)
A já jsem právě loni vyměnil elixíry za ty gumový XT které mi naprosto vyhovují…
za 1500,– ty tvoje gumove XTcka koupim :)
by byl trochu poděl ne :D?, mám na nich najeto sotva 600km;), jsou bez známky opotřebení:)
ani ne, myslim ze cena neni tak moc podstrelena ;-)
moc ne, hodně ;-)
Na to, že nové stojí 4k, je těch tvých 1500,– podstřelených celkem dost :). Já prodával před rokem XT 08 za 2 litry, ale jen kvůli tomu, že to byla ona proslavená tuhnoucí edice :-(
imho 50% z ceny je u bikovejch komponentů celkem normál
Tak až někde narazíš třeba na nepoškozené Cmaxy ST za 6k, tak mi dej vědět. Díky ;-)
2× prosím !
jasně že se taky bude lišit částka, od jaký se to odvíjí .. čim dražší, tim větší procento z toho člověk dostane zpět. Když prodáváš třeba rodla co stojej normálně 800, tak za víc než 450 je snad nemáš šanci prodat. (aukro nepočítám)
1500 za tohle je škoda peněz, radši Avidy;-)
si děláš srandu ne :D :D?! za patnáct stovek je fakt nepustím :D!, jsou ve 100% stavu:))
tak nez jezdit z pocitem ze mas spatne brzdy tak radeji vyhodne prodat ne? ;-)
na ceně 2500 bych se byl ochoten možná domluvit ;)
to uz neni pro me vyhodne…
ozvi se mi prosím na mail, díky :-)
dej vědět jestli ti přišel ten mail až tu budeš, mám to nějaký zadrbaný:/..
jo v pohodě, jsme domluvení ;-) díkes
Taky jsem na CRka přešel z XT 2008. Nebe a dudy, jiné brzdy než avid už nechci. Jednou si třeba koupím XX World Cup :0)
A pokud by Avid vychytal způsob odvzdušňování, jako má Shimano, tak pak už není vůbec co řešit (přešel z XT 08 na Rka) :)
To jo, ale jak často odvzdušňuješ??
Zrovna odvzusnovani CRek je docela sranda. Uz si myslis, ze to mas hotove a po postaveni kola na zadni se ti propadne paka az ke gripu…taaakze znova:D
Proto to nebudu dělat já, ale budu to házet do servisu.
Hehe..preju dobrou ruku pri vyberu servisu. Schavle si jeste v servisu kolo postav na zadni a zmackni brzdu. Je to taky docela spolehlivy test, ze to udelali dobre:)
Takže doma odvzdušňovat zásadně v poloze „na zadním“.
Ono by melo stacit natocit si paku, protoze nekde v ni se ten vzduch schova. ja si rikal, ze to nebudu resit a pokazde kdyz nahodou kolo zvednu, trochu zapumpuju pakou a vzduch vyzenu. Dycky to fungovalo ale jednou se mi v rozbitem sjezdu propadla paka a bylo to neprijemne. Shodou okolnosti to byla posledni vyjizdka, takze mne vyhaneni bublinek ceka v breznu:)
Včera sem u Elixírů R zkracoval hadice a obešlo se to bez odvzdušnění,páky sem otočil nahoru aby z nich nemohla kapalina vytéct,zkrátil,našrouboval trn,dal olivu.Z uříznutého zbytku kápl do trnu a zbytek kapaliny do páky,hadice zašrouboval a délka kroku ani tvrdost se nezměnili.
Tak to respekt. Já když krátil hadice, tak mi z nich vytekla snad všechna brzdovka :-))
Když sem koukal na to video tak to dělal s pákama v normální pozici a hned po povolení mu to teklo.Tak sem páky otočil nahoru,do kopce to nepoteče.Hadice sem držel furt nahoru,i při řezání a to sem měl dírku na konci ucpanou párátkem aby mi to po uříznutí nevyteklo.
nějaký vzduch se ti tam stejně dostal, časem se to projeví
A kam když v páce byla brzdovka až v závitu,hadice byla po okraj,přebytečná brzdovka se vytlačila utažením šroubu.
tak tak, jestli budu chtít jednou měnit brzdy(až budou peníze jdu do toho hned :D) tk bych taky právě chtěl XXka;)
Zkus je odvzdusnit.
XT gumovejsi jsou, teda presneji nemaj tak ostej nastup jako Elixiry, ale ve vysledku brzdej cca stejne. Takze u XT bych rek ze je tam lepsi davkovatelnost, ale kazdej to vidi jinak.
Doporucuju po obrzeni origo desek dat koolstopy, pak se ukaze co v XTckach je.
můžete mi někdo vysvětlit toto tvrzení k Ultimatům ? použití XC (nedoporučujeme k použití v dlouhých sjezdech!!!)
To je blbost, viděl jsem ty brzdy u lidí na Nomadech, Peat je vozil na DH…
Nechápu ale proč bys měl kupovat starý brzdy :0) Elixiry X0 budou lepší.
neříkám že bych je chtěl kupovat, ikdyž v bílé barvě jsou luxusní, zatím vybráno nemám ;), ty X0 jsou nádherný, ale ta cena je zatím vysoká → podle rozpočtu ;)
no ale 7,5 bych za ně nedal
kde je máš za 7,5 ?, já je viděl jen na kolokrámě a tam jsou ještě tučnější 8900
myslim za Ultimáty…
v čem jsou špatný ?
v ničem, ale Elixíry jsou lepší aspoň co se brždění týká..
Kdyz uz v nicem jinem tak v tom ze uz se 2 roky nedelaji.
chci přejít hlavně kvůli té ,,ostrosti,, brzdění :), chci co nejjedovatější brzdy, vyhovuje mi to !
A o Elixirech R jsi neuvažoval?
chtěl bych něco vyššího, buď CR carbon nebo XX ;)
CR a ostatní modely se štelováním mrtvého kroku jsou podle všeho míň jedovaté než obyč Rka. A když chceš něco lepšího, zkus pouvažovat o R1 . To by byl můj favorit, pokud bych chtěl kupovat nějaké dražší brzdy.
kamarád vozí R já mám CR karbon a pravda, jeho mi přijdou trošičku ostřejší ale je to minimum – jinými slovy CR / R v účinku rozhodně srovnatelná
imho zbytečné :o)
Já mám CRka jen kvůli červeným prkotinám :-D
co jsou podle vás teda ,,nejostřejší brzdy,, a zároveň relativně dobrej poměr váha/cena ?, bral bych X0, ale musely by být o 1500–2000 níž, uvažoval jsem o nových CRkách nebo bazarových XXkách nebo Magura Marta.
CR a XX budou s ostrostí nastejno… XX WC budou ostrostí na úrovni Rek
XX WC v čr nejsou k sehnání ?
zatím jsem na ně narazil jen na Speedgoat a cena je RAKETA
Pokud otazka stoji takto bez ohledu na cenu tak Formula The ONE, ale u tech mizi rychleji desky. Vyborne jsou take nynejsi Sainty, lec maji chod na urovni Elixiru CR nikoli Rek ( ktere jsou o fous ostrejsi ) a pak tu jsou Elixir R ktere maji asi nejlepsi pomer cena/vykon a s dobryma deskama jsou fakt dobre i kdyz ve srovnani vyse uvedenymi maji nizsi vykon ktere maji jednoznacne nejlepsi ty Formuly.
Jsou u R lepší originál desky nebo koupit jiné?
Orginalni driv byvaly prumerne, ale ty co se tam davaji ted jsou dost desne, coz je asi zpusobeno tim, ze v hirearchivi u Avidu jakoby klesly do nizsich trid. Takze ja osobne bych hned menil za A2Z cozj sou podle me asi nej desky, ale to je muj subektyvni pocit. Hodne take udela kotouc ten od avidu neni nejhorsi jen se pri prehrati ma tendenci kroutit.
Zkusím je zajet a pak se uvidí.
no uvidis muzes zkusit koupit jine trebas do predu a vzadu nechat orginalni a pak to trebas prohodit a uvidis. Kazdopadne co se orginalnim neda uprit je to, ze maji dlouhou zivotnost.
Originál desky u R byly asi nejhorší, které jsem kdy jezdil (originál Shimano a Avid, Golfdren, Koolstop, kevlarové Superstar). Naopak suverénně nejlepší se mi zdají být ty Superstary.
Dám jim něco na zajetí a když nebudu spokojenej tak koupím jiné.
Koolstop nejsou lepší ?
Oproti těm Superstar brzy vadly. Ostrost nástupu ± stejná.
Oproti těm Superstar hodně brzy vadly. Ostrost nástupu a brzdný účinek ± stejný.
jak jsou na tom ty Magury(model Marta)?, slyšel jsem na ně samou chválu ale zatím jsem neviděl nikde žádný srovnání s jinýma brzdama ;)
Vuci Maguram mam ponekud skepsi co se tyce spolehlivosti takze se o ne ani moc nezajimam.
na svou vahu (pred prichodem R1 patrili mezi to nejlehci co se da koupit ) brzdi velmi dobre, jsou celkem ostre, ale maji svuj specificky chod (subjektivni pocit), co se tyka spolhlivosti, jsou lidi co se jim serou a pak jsou lidi co jim to slape vpohode… to je tezky soudit, ja mel svoje jen chvilku na posouzeni, ale chodil dobre.
podle MTBR, kde jsem cetl vlakno o Ultimatech, je SRAM reklamuje, protoze jejich horcikovy telo paky, ktery je bez chemicky stabilni upravy (oproti horikovym Elixirum), je leptany brzdovou kapalinou, ktera se tim zakali. Reklamuje je prave za horcikove Elixiry CR. Tot zkusenost nekolika lidi na MTBR.com
Protože jsou lehčí a hezčí než Elixir…
To nechápu kde tu váhu oproti CRkum ušetřili – pokud je to teda reálná, celá naplněná brzda.
třeba dali misto oleje do hadiček nákej lehkej plyn kterej odlehčí i ty hadičky :)
To byl ale pěknej blábol:D Už vidím, jak brzdíš stlačitelným plynem..:)
doufam, že sis nemyslel že to myslím vážně :o)
no jestli by se to třeba nedalo nějak pořešit domácím tuningem :-)
Lehčí o pár gramů je nová objímka, možná nějaký titanový šroub, pak by ta cena byla trošku mimo
Všimni si, že proti CRkům chybí kolečko na štelování vzdálenosti páky od řidítek. Skutečná váha je 202,6g přední (900mm) a 225,7g zadní (1950mm).
http://www.sicklines.com/…/discbrakes/
Kdy už se lidi naučíte kruci hledat! :0)
tuhle stránku jsem včera hledal (vím že si ji sem už dával) asi hodinu…
Já jí mám v záložkách, je to téměř bezedná studnice vah (společně s http://weightweenies.starbike.com/listings.php) a používám je při rozhodování o nových komponentech.
nemáš prosím tě ještě někde po ruce test brzd zkrze účinnost? já to nemůžu najít
Ber formule, model podle peněženky ;-)
díval jsem se na ně, vůbec se mi nelíbí, nejspíš budu rozhodovat mezi CR 2011 carbon, Ultimate → pokud bude víc pěněz X.0 možná ještě XTR 2011.
Tak bud chceš, aby brzdily nebo dobře vypadaly ;-) Každopádně erko 2011 je hroznej hnus.
předobjednány X.0, mají být na počátku března, těším se :))
Moje nabídka na výměnu za CR Carbon pořád platí :0)
K nákupu gratuluju, budeš spokojenej. Vzal jsi k nim jaké kotouče??
budou u nich G3 6děr, ale na kole mám teď skoro nový RT-79 tky a kola na CL, nemělo by to dělat problém ne ?
mám u avid brzd hope kotouče a fungují :-) kdyby si sháněl redukce cl/6děr tak bych se jich za levno rád zbavil :-)
nechci tam právě cpát redukci a když bych ji tam dal tk bych G3 vyměnil právě za Hope, to vím Avidy s Hopama fakční úplně excelentně, snad nebude problém mezi X0 a XT;)
jo sory, ted mi to docvaklo :-))
Chápu to správně, že budeš nechávat současné Shimano kotouče? Pokud ano, jaký máš jejich průměr? Elixiry měly vzadu se 160 mm problém se zachytáváním o unašeč, musel se buďto pilovat třmen nebo ho o trochu podložit. Ale třeba to ty X.0 už budou mít ošéfované od výroby.
180/160…doufám že se tam nic s..t nebude:(, jinak by šly redukce a Hope no
U předního 180 mm se zas musí pošéfovat adaptér. Buďto ubrousit nebo dát menší a vypodložkovat. Avid je dělaný na 183 mm kotouč a tím pádem na Shimaňáckém kotouči jsou destičky trochu mimo brzdnou plochu.
Stejně to mám u Hope kotouče 183mm. Přední jsou destičky trochu mimo brzdnou plochu směrem ven a zadní jsou trochu mimo směrem dovnitř. Každopádně si myslím, že to je uplně jedno.
jak to myslíš ?, nechat tam tu 180 redukci + podložky ?
kotouč (v předchozím příspěvku jsem se s těmi 183 mm přepsal) s tím, že označenou část o určitý rozměr zbrousíš. Složitější varianta, musíš mít přístup k přesné strojní brusce.
kotouč od Shimana s tím, že ho podložíš. Mně to vyšlo perfektně, podložil jsem jen horní stranu dvěmi klasickými podložkami pod šrouby a pasuje to perfektně.
S tím různým podkládáním se musí čachrovat kvůli tomu, že Avid má pod šrouby ještě ty jejich čočkovité podložky, Shimano je nemá, navíc se do toho ještě zamíchávají rozdílné průměry kotoučů od Avidu a Shimana.
obrázek 2 : rozumím tomu správně, že máš shimanáckej kotouč 180, adaptér 160 + ty podložky ;) ?
Přesně jak píšeš.
A když mám 185/160 tak s kotoučema Hope 185/160 snad problémy nebudou, ne?
na co strojní brusku když na to přijdou ty čočkový podložky?
Taky pravda, to mi nedošlo :)
kdyžtak koupím toto http://www.kupkolo.cz/…ck_5564.html
refresh
z nové hadice k mým CR C sem se zvrhnul na nové brzdy. Docela jednoznačně jsem zatím právě pro X.0, nabídku mám 8200. Vzít nebo nevzít? :-) nebo by jste věděli – doporučili nějakou lepší cenu – brzdy? potřeboval bych s prstem v nose ubrzdit 100kg, kotouče budou(jsou) hope 183mm oba.
the one se mi nelíbí, sainty jsou na mě „těžký“ a řekl bych i zbytečný
Mozna bych vzal vetsi kotouce;)
s tím jak brzdí CR jsem docela spokojený, do kotoučů už investovat nechci a myslím že je to i zbytečný, spíš najít desky co budou lepší než origo sintr ;-)
Hmm..je to trochu vyzva:) Zalezi jak moc si uzivas sjezdy. Nejake organiky by mohly mit ostrejsi nastup, ale zase je drve upeces. Mozna zkusit kevlarove superstar-pry dobry, ale trochu vice se sjizdi…
to právě ještě nevím, bude full :-) díky za tip
Jestli čekáš od X0 větší výkon než u CR C tak podle mě čekáš špatně. Bude to samé v bledě modrém. Ale lehčí.
jojo to tak předpokládám že X.0 = starší CR Mag. Se svýma CR C jsem ohledně brzdného účinku spokojený, jen se mi jednoduše ty nové X.0 líbí :-)
ono ve výsledku bych si svoje CR mohl nechat ale tak jako nabídku mám na ně kolem 5(nevím přesně) a když je vezmu znovu, zkrátim si je a svoje prodám s novýma kotoučema,deskama (počítám za 4tis by jít mohli) tak jsem de facto na stejné ceně jako ta dodatečná hadice :-D
Dnes bych bral taky raději X0 – jsou černé lesklé, nebo ještě raději XX WC – černé lesklé, lehoulinké. S výkonem jsem taky spokojen.
Být tebou tak asi prodám a koupím X0 :0)
XX WC – ty o nich básníš kde můžeš :-D ale s tou cenovkou jsou hodně unreal pro nás smrtelníky
hm ještě by mi tam sedly docela Elixir R carbon – jen nemůžu najít váhu …
Elixiry R mám zvážené tady , jen to je klasika a ne Carbon…
super, dík – ještě kdyby jsi tak měl zvážené šrouby, adaptéry zvlášt bych si to mohl líp porovnat :-D
když budu počítat cca +30g (adaptér, šroub, podložky) tak verze R carbon by mohla být proti CR carbon de facto stejná a pak bych dal palec nahoru právě R pro trochu ostřejší nástup
sranda tohle vybírání
to uz je na psychiatra to vazeni
jj, jsem největší gramař široko daleko ;-))
sbiras vsechny ty gramy dohromady:DD
Pokud mas takoveto pozadavky tak bych sel do jedne z tria Formula One, Shimano Saint, Avid Elixir Code
mno když já tak trochu nevím co čekat od fullu, dlouhodobě jsem na něm nejezdil a všechno co jsem blbnul na HT mi opravdu stačili ubrzdit ty CR. :-)
Na Code mrknu ty jsem opoměl ale ONE a Saint tam jsem je vyškrtl. One se mi krutě nelíbí a Saint jsem koukal budou vážit cca 730g pár(adaptéry,šrouby) proti cca 490g X.0 a 571g CR carbon – přeci jen bych výsledek ladil víc do XC tak mi tam brzdy typu Saint přijdou zbytečné
Jak jsou na tom prosím tě chodem Saint / Code ? určitě máš srovnání – díky ;-)
To vis ze mam Sainty jsou podobne jak XTcka, ale diky tomu, ze vykon maji vysi tak to ani tolik nevadi pac uz pri mensim doteku desek s kotouci maji celkem silnou brzdnou silu osobne si myslim, ze maji velmi dobre parametry a sam bych o nich i uvazoval, Formula One me prijdou skvele jen ty desky mizi pred ocima ( tedy u te starsi verze tomu tak bylo) a nove cody maji stejny princip jako elixiry a diky tomu u stejny chod prijdou mi mozna malicko mekci oproti Rkum asi tak na urovni CR, brzdny vykon podle recenzi cca totozny se Saint, ale tady nemam zadnou vlastni zkusenost.
A k tomu kolo ono hodne zalezi na co se citis a do ceho se pustis.
pustím nepustím, ono spíš jde o to aby brzdy zvládli cca 120–125kg soupravy :-) CR na HT to zvládli ale předpokládám že na fullu budu rychlejší, leccos pojedu jinak … člověče docela jsi mě nahlodal s Code – díval jsem se spíš na Code R Váhově mají mít 395g (komplet přední s k.) což bez kotouče by mohlo být cca 295g proti 255g u elixirů CR a to mi s ohledem na „saintový“ účinek nepřijde vůbec špatný. Sainty by se mi líbili kvůli servisu a barvě ale tu váhu už fakt nezkousnu. Mno… díky za tip, je o čem přemýšlet
mě to večer tak nakoplo, že jsem nemohl usnout :-)
ale vymyslel jsem ve výsledku totok – avid code R + hope 183mm + karbonová páka z mých CR :-) co jsem na to koukal tak by ta páka mohla jít a budu mít takového prasopsa xc/am/en brzdu. :-) + cca 110g proti X.0 (+40g proti CR) za čtyřpístkovou brzdu s ohledem na svoji váhu zkousnu lehce a když to bude brzdit jak říkáš a i jak jsou psané recenze tak to byl od tebe ku.va dobrý tip, moc díky.
CRka budeš prodávat?
:)))
určitě, ta stavba se mi nějak prodražuje :-)
do 2.10.2011 jsou v záruce u hnoje, když to půjde přehodit tak to tedy budou cr alu, kotouče G3 185/160 (nebo co si řekneš :-D) sintr desky tak 60% + dva páry nových organik. Cenu netuším cca 4tis?
Kamarád shání, dám mu echo. Já zůstanu věrný svým Rkům. I když ty černé CRka by mi na bika barevně perfektně sedly… :-D
jj pořád je co vylepšovat :-D
můj názor – nech brzdy jak sou dej oba kotouče 183mm, řešíš to zbytečně, maximálně někam do velkých kopců(nemyslím CZ) bych měl 203mm v záloze
ted právě jezdím CR s 183 hope oba, mě to láká zkusit cody, ta váha navíc se na mě ztratí
Vůbec bych nad Codama, Saintama neuvažoval, zbytečně těžký a ošklivý. Na Ninera to chce něco exkluzivnějšího – Hope (ale ty nebrzdí M4, nebo jsou těžký V2). Buď nech CR, nebo kup X0. Myslím si, že tě ubrzdí naprosto bez problémů. Vozím stejně jako ty 183mm kotouče, tak vím že ubrzdí naprosto v pohodě mojí váhu – 80–90 podle období :0( + bágl + 14kg bike.
i ve formě se pohybuješ ve váze na které já stěží začínám :-)
Sainty jo, ty jsou váhově mimo ale Code R mi tak hrozný nepřijdou. Podle webu jsou s 160mm kotoučem,PM 395g. CR mají 375g a X.0 333g. Skutečné váhy pak dle toho odkazu co tu máš bez kotouče Code 272g, CR 250g a X.0 202g :-) Takže třeba mě proti CR těžký nepřijdou – s ohledem na to že je to 4pístek. X.0 už je jiná, ale taky mi to proti code r a cr hází cca o 3tis víc tvrdé měny :-)
takhle od stolu se mi ty code r zkátka parametrama líbí ale to nejdůležitější – jak to bude vypadat, TO rozhodne :-D
S tou vahou to možná malinko přeceňuješ. Mých 100 kg spolehlivě zastaví stařičké Juicy 7 na 160mm kotoučích, zatím vždy a všude, kam jsem XC kolo vzal. Na enduru mám Juicy Carbon 185mm a žádný problém kdekoli po republice (Rychlebky atd.).
Elixíry jsem zkoušel a neviděl významnější rozdíl mezi nimi a Juicy Carbon. Jakým stylem chceš toho Ninera vodit, abys potřeboval sjezdové čtyřpístkové kotvy? (:
Kde chceš v Rychlebkach brzdit? :)
Dole? (:
Minimálně. Když se úplně neploužíš, tak se i pár míst našlo.
To ale jen sem tam přibržďuješ. Je to typický příklad sice parádního poježdění, ale na brzdy naprosto nenáročného.
Dole u hospody po dojezdu okruhu :-)
V Jeseníkách mi napadá trošku náročnější na brzdy třeba sjezdovka z Šeráku, která je ale na druhou stranu zajímavostí zcela o ničem (jel jsem ji jednou, jinak vždy červenou značku).
no technicky je to o ničem, ale jenom tam se mi podařilo utavit přední brzdu, ale naprosto do stavu kdy skutečně přestávala brzdit (to byla ještě lx+organiky+160mm kotouč). narozdíl od toho v alpách mi ani jednou nezačla vadnout, takže podle mě sjezdovka na šeráku je docela dobrý test brzdy:-)
na to nějak nevím co napsat :-D abych se přiznal tak se o sebe docela bojím takže ve výsledku to bude jako bych si koupil Patrola upraveného do terénu a jezdil po horších okreskách
Spíš to beru tak že to předimenzování začlo už od začátku téhle přestavby – místo lehkých zápletů s Archy mám Flow, vidlici s 20mm osou, místo JETa mám RIPa, … tak proč už to nevzít zugrunt a místo CR mít Cody :-D
Flox bych vzal taky, pevná osa už je pomalu standart a rám bych volil stejný, ale přeci jen u těch brzd bych si i přes kila zagramařil. (:
Opravdu dobré brzdy se vždy hodí, i když to není třeba v dané situaci k ubrždění nutné.
Brzdí se příjemněji, můžeš použít menší kotouče.
Já jsem i přes svojich 70–73kg spokojený se 180/160mm až teď poslední rok s The One (mám na obou fullech).
Na J7 a K24 jsem do hor dával někdy 200/180mm kotouče, se 180/160mm jsem v náročnějších sjezdech v horách spokojený nebyl.
A to jeste vazili tu tezsi verzi, CODE R jsou malinko lehci a chodi jak uz to tak bejva lip :)
mno ty woe, kdybych to tu 10× nepsal!!! :-D
No jo no :0) Myslel jsem, že jsou mnohem težší… Ale ošklivý jsou fest. :0)
sám seš ošklivej :-) to zas bude, pak v komentářích bajk super ale takhle to zprasit brzdama :-D
už máš ninera doma ?
kéž by, musím to trochu proprudit. Poslední info že kolem 15.2. měl jít letecky z usa tak to ještě hned tak nebude :-(
v klidu to se znej ozyva zavist :)
I kdyz ja po zkusenostech kdy jsem tu mel jako prvni Elixiry rad pockam do podzimu a to kvuli cene, ale predevsim kvuli nesehnatelnosti A2Z desek do brzd noveho typu a co mam zkusenosti orginalni desky jsou vetsinou naprd.
cena za set s kotouči 5400 mi přijde hodně cajk. Mno a ty desky to bude otázka. Zas předpokládám, že než se RIPem sžiju tak to nebudu nijak hrotit :-)
ku**a tu cenu si mohl nechat pro sebe … :-/ ta je fakt super :o)
a desku s tema je to tak, ze na sezonu 2010 davali u sramu desky ktery byli praktycky nepouzitelne dlouho se zajizdeli a pri prvnim poradnem zahrati desek se drolili, ale trebas pochopili a na rok 2011 budou zase desky pouzitelne ponevads ty desky co se davali driv na 2009 a co jsem mel ja nijak spatne nebyli.
Jo, závist, to bude ono ;0)
dej tam Hope M4 a nevymyšlej tyhle hnusy, cena je podobna
od začátku jsem čekal že mi je navrhneš :-)
jak se mi hodně líbí kotouče od hope tak brzdy teda vůbec, a tím to padá
:-)
mě teda ty Code vůůůůbec
nech tam Elixiry
já se točím jak korouhvička, možný je všechno :-)
U Code je nádherná ta „leštěná“ verze
nádherná jo ale na který kolo se to hodí, to je jak nový XTR
ptal jsem se u žitného zda je možné z elixiru CR použít páku na code R a odpověď – nedoporučuji hybridní kombinace! A to i v případě že záměna bude fungovat.
tak ted nevím jestli to znamená ANO nebo NE :-(
Zkus si projit katalog nahradnich dilu jestli ta paka nahodou neni znacena stejne-pak by to byl stejny dil;)
vůbec to u něj nemůžu najít, brzdovou páku jsem našel jen u bikesportu a to mi celkem nic neřeklo
Doufám, že se nevysekám a ty páčky nezlomím! Protože dát 1500 za karbonový páčky, to bych asi nepřežil
Karbonovy za 1500/par je hodne slusna cena. Daval jsem 1500,– za par hlinikovejch pacek Dangerboy:)
tak snad nezlomíš obě najednou… :-D
dej rohy a pokud nenapálíš čelně do stromu tak šance že je zničíš je nulová…
zkontroluj si email…
dík, půjde to ;-)
takze maji stejne cisla..tak jo:)
Ty si cekal od zitneho jinou reakci ??? to si rovnou mohl volat z okna a dostal by si informaci stejne vahy :-/ ( ne, ze by trebas svec byl lepsi to je stejna hruza )
čekal :-) já jsem zvyklý na jednání s bikezem a ostatníma eshopama, všechno je to o lidech
není formula jako formula :-) takže mám výběr Code R / Formula The One model 2009
the one bohužel nemůžu nikde najít za přijatelnou cenu. Kupkolo má jen přední, koloshop za 9,5 je na mě moc a ebay by vyšla na cca7500 s adaptery kotouči jenže +novou hadici, která stojí nemálo.
A Mlokcz mi asi svoje neprodá :-D
ten mlok je ale hajz (mysleno ironicky) :-)
Já myslím, že to nemyslíš ironicky, ale vážně, nicméně ne ve zlém :-)
prosím radši mysli za sebe já moc dobře vím jak jsem to myslel :O)
Klidně prodám. Pošli 15tis. a můžeš si vybrat jestli bílé z jednoho kola nebo černé z druhého :-)
To je trochu přestřelený ne? :0)
Koupil bych za to nové + navíc jedny Elixiry R a možná by mi ještě pár korun zbylo, to mi přijde tak akorát :-)
Ano, ale bral jsem to z jeho pohledu (kupujícího) jako velmi nevyhovující :0)
mno ty kapitalisto! :-D
ale kdyby jsi ty černé myslel vážně… ale to ty asi nemyslíš viď?- podle těch recenzí co píšeš takřka v každém vlákně o nich je asi těch 15tis odpovídající :-D
tak to nakonec stejně budu volit mezi šílenou cenou (X.0) a šíleným výkonem (code r)
Prodat opravdu žádné nechci. Naopak dostanou ještě malou investici – na jednom kole nový menší 160mm kotouč. Na jedněch mám 180/160mm a na druhých 180/180mm.
A ta 180mm vzadu mi vyhovuje méně, už to brzdí moc :-)
Já si myslím, že 183/183 je ta nejlepší kombinace co jsem mohl zvolit. Ale je pravda, že Elixiry jsou slabší.
Na K24 nebo J7 mi sedělo 203/185(180)mm, i když jsem jezdil převážně 185(180)/160mm (na Plzeňsku stačilo).
The One ale brzdí srovnatelně, možná dokonce o chlup lépe na 180/160mm kotoučích než ty předchozí na 200/180mm.
A s tou 180mm vzadu i přesto, že jsem to jezdil s NN 2,4, tak sem tam jsem zadním nechtěně smykoval při nečekaném ostrém brždění (s tou 160mm je to v pohodě vzadu i s RR). A vzadu mi nikdy výkon brzdy nechyběl, ani jsem zadní nikdy neutavil (když jsem dříve před The One vyjímečně brzdu utavil, tak jedině přední).
Takže ta 180tka vzadu s The One je nejen pár gramů navíc (to by mi nevadilo), ale i se ta brzda s ní chová hůře.
A navíc jsem nikdy na žádných hydrách neměl rád stejně velký kotouč vepředu i vzadu. Povětšinou brzdím současně přední i zadní (pokud konkrétní situace nevyžaduje jinak) a s větším kotoučem vepředu pak lze brzdi srovnatelnější silou na páce pro přední i zadní brzdu.
Raději bych jezdil 200/160mm kotouč než 180/180mm.
Těch 180/180mm bych si tam sám nikdy nedal, ale je to na tom Stereu, které jsem s The One a 180/180mm kotouči koupil a dal jsem tomu sezónu šanci a že to pak případně vyměním. A tak měním.
Osobně si myslím,že určovat velikost kotouče tímto způsobem,je dost nešťastné,protože každé kolo zastavím i na 160/160mm,ale ono dost záleží na váze každého soudruha,protože pokud pojedu z prudkého kopce a nebudu moci jet rychle a brzdit s přestávkama,ale budu brzdit stále,tak mi 160/160mm bude stačit když budu mít tak 60kg,při větší váze,už prostě neodvedou teplo a budou se přehřívat a je úplně fuk jakou značku brzd budu mít.
Vždyť jsem napsal jasně, že se mi 160tku na zadní brzdě nepodařilo uvařit nikdy u žádných hyder a to ani s organickými deskami.
Přední 180tku jsem s organikami v horách párkrát na předchozích brzdách utavil (třeba sjezdovka z Šeráku).
Na The One jsem odjel loni 5 týdnů dovolené v horách a nikdy ani náznak vadnutí (sintrované desky).
A na váze každého samozřejmě záleží, nenapsal jsem ani jedinou větu obecně platnou, jen jsem reagoval na mpIII, jak to vyhovuje konkrétně mě (tady je váha a zkušenost jasně daná).
Já jsem tím chtěl jen říci,že už jsem jezdil hobně brzd na hodně kolech a pokud nasazení biku potřebovalo pro mou váhu kotouče 203/180mm tak to platilo pro jakoukoli brzdu,při změně určení kola,to znamená lehčí terén můžu mít kotouče menší,ale značka brzd na to nemá žádný vliv a to že ti na formulích vzadu 180 vadí je spíše tím,že se její brzdný účinek daleko hůře dávkuje,než u jiných brzd.
Tak s tím samozřejmě souhlasím. Pokud váha jezdce vyžaduje na jeho styl větší kotouče kvůli chlazení, tak se nedá nic dělat a je třeba je tam dát.
Já vážím jen 70kg, takže i v náročných sjezdech v horách to není s chlazením tak hrozné.
To mi právě potěšilo, že mi se sintr deskami na The One 180/160mm stačí a ani náznak přehrátí.
A ta zadní a smykování bych neřekl, že je to špatným dávkováním (já jsem s ním tedy zcela spokojený). Na předním se 180mm kotoučem ani náznak problému i když je nejvýkonější brzda, co jsem jezdil.
Na mojich 70kg ale ta zadní se 180mm prostě brzdí už opravdu hodně.
I tak v 99% případů v pohodě (když to nebyla nečekaná krizovka, tak se mi to nestalo nikdy a dávkovat šlo v pohodě i ta zadní se 180mm kotoučem), ale sem tam v nečekané situaci, kdy reflexivně zmáčknu trošku více brzdy, tak se nechtěný smyk zadním zadařil.
Stalo se mi to zejména pákrát (nic hrozného, asi 3× a smyk byl vždy třeba jen 1–2m) na asfaltu, kde jsem v krizovce šel rovnou na brzdy na krev.
K tomu smyku určitě vždy přispěla i přední brzda. Protože jak jsem šel na brzdy opravdu na doraz, tak v tu chvíli okamžitě zcela odlehčené zadní kolo.
A zadní kolo s minimálním přítlakem + ten výkon + nečekaná situace, to je pak už fakt těžký ať má ta brzda dávkování jaké chce.
S takovou váhou je to jasné,já mám nějakých 87kg,takže jsem formuly osadil 180/160mm a stačilo to,ale jen do prvního dlouhého trvale brzdícího sjezdu,to jsem pak mněl nucené přestávky a dole byly kotouče hnědofialové :-)
prosím tě – teď vážně :-) – měl by jsi nějaké výtky na the one za tu dobu co je používáš? když by jsi jejich brzdný projev srovnal s elixíry? (elixiry si totiž zase já srovnám s CR)
code r si nechám tak jako v rukávu ale když si budu vybírat mezi brzdami za cca 8tis The One / X.0(cr mag) tak by mě zajímal tvůj názor jako dlouhodobého uživatele the one ;-)
Kamarád prodával The One (ale ten starší model), resp. chtěl je vyměnit za Elixiry. Já jsem nad nimi dlouho váhal, ale když jsem si tu pak přečetl, jaké u nich bývají problémy, tak jsem si to rozmyslel a nechal si bezproblémové a pro mě dostačující Elixiry. Ale můžu se ti případně poptat, jestli je náhodou ještě nemá.
myslíš něco ve smyslu šktrání, pískání a pístky co nevyjíždí stejně? nebo něco nového. Já to tu pročítal a nenašel krom tohoto nic co by mě odrazovalo. Kdyby ses kamaráda zeptal na reference určitě budu rád – klidně prosím na maila.
Jojo, pístky atd. Dneska s ním nejspíš ještě budu, tak ti dám vědět co a jak.
Tak mají malou vzdálenost desek od kotoučů, což už tu bylo napsáno mnohokrát.
Díky tomu musí být přesněji seřízené a jsou náchylnější třeba na lehce ohnutý kotouč. Já s tímhle ale problém nemám, kotouče si udržuju rovné (jak ho trošku ohnu, hned srovnám) a ta malá mezera mi při dobrém seřízení nikdy nevadila.
Akorát jsem musel na starším Talasu přesněji srovnat dosedací plochy pro adaptér (takže na začátku jsem se s tím asi 20–30 minut hrál s pilníkem, nechtělo se mi chodit to nechat dávat někam na frézku; po tomhle zásahu už byly desky krásně rovnoběžné s kotoučem a šlo to seřídit v pohodě).
Pak jsem tu někde psal, že páky mají vakl spíše dříve. To mi nikdy nevadilo (při brždění to vůbec nevnímám), nakonec jsem ho měl úplně u každých brzd, co jsem jezdil, jen třeba o pár set kilometrů později.
Problémy s pístky jsem zatím žádné neměl ani na jedněch z nich.
Oboje to jsou The One 2010, s 2009 modelem nemám zkušenosti.
S Elixíry ale moc srovnávat zatím nemůžu. Mám tu Elixiry Rka už delší dobu na poličce, čekají zatím pořád na rám. Takže bych srovnával jen z toho, co jsem je zkoušel na jiných kolech a to není ono.
Jediné co můžu říct jasně, že The One jsou opravdu výkonnější a že páka je příjemná pro mě u obou.
dííík. Nevšiml jsem si že máš už tu novou páku, sakryš. Ale předpokládám že kdyby tě zlobili ty K24 K18 tak značce asi věrný nezůstaneš.
Srovnání dlouhodobé tedy zatím ještě nemáš ale :-) jak je na tom chod páky určitě víš. Jezdil jsem shimano a avid – k čemu to má prosím tě blíž.
Štve mě bikez – na X.0 mi dal takovou cenovku,že je zcela evidentní, že si nepřeje abych měl formuly :-)
Blíž to má k Avidum, ale není to rozhodně stejný (a do většího rozboru detailu se právě nechci pouštět, dokud nebudu mít i dlouhodobou zkušenost s Elixiry). Chod páky Shiman mi nesedí, mám rád brzdy s ostrým nástupem.
Těsně před přechodem na The One jsem měl první problém s K24. Byly ale už dlouho (několik let) bez servisu, tak měly nárok.
Po výměně desek se nevracely dobře pístky a šlo to tak daleko, že jsem se zadní brzdou nedojel vyjížďku. Po několikátém zabrždění se vrátily pístky už tak málo, že kotouče poškrtával o desky (mezera žádná na obou stranách) a to až tak, že se začaly zahřívat až se nakonec seklo zadní kolo zcela (s uvolněnou pákou).
Musel jsem na dojetí domů vyhodit desky ze zadní brzdy (nešlo mi už desky už ani roztáhnout, i když jsem neměl na to zrovna vhodný nástroj).
Při výměně desek doma byla samozřejmě mezera ještě ok, jinak bych na tom nejel.
Po servisu u Bartoníčka ale zase zcela perfektně funční, jen se muselo měnit pár věcí, takže to bylo trochu dražší.
Pořád ale levnější, než je dávat servisovat každý rok, takže nelituju toho, že jsem na servis více let prděl.
zdarec, obnuvuji vlákno!
X.0 jsem zatím neměl možnost koupit, máte s něma už někdo zkušenost ?
max spokojenost.v kombinaci s XT ice tech kotoučem,parádní brzdný účinek.
Dotaz … X.0 brzdy a Hope floating kotouce … skrtaji nyty ? Celkem nerad bych piloval iks-nuly
nýty neškrtajní.