Chtěl bych se zeptat jestli víc exotů co jezdí přední brzdu vpravo a zadní vlevo?
Mám ještě dva kamarády co jsme se od mala motali kolem motorek a z důvody shody s motorkou jezdíme už leta přední vpravo.
Chtěl bych se zeptat jestli víc exotů co jezdí přední brzdu vpravo a zadní vlevo?
Mám ještě dva kamarády co jsme se od mala motali kolem motorek a z důvody shody s motorkou jezdíme už leta přední vpravo.
Kdyz ti to tak vyhovuje, tak proc ne? Zkus to nekde na anglickem foru:)
Mám pocit, že Dressler to tak má.
Je to opravdu tak, to sem si nikdy nevšim a to jsem extrial.
Hromada lidí naučenejch z motorky…
Anglani to tak casto maj… a kdyz vyhral Panzerwagen etapu na Tour, tak ji dojizdel na kole nekoho jinyho, kde mel brzdy naopak, ted nevim, jestli „dobre“ nebo „spatne“..
Co jsem potkal kola z GB, tam mela vsechna obracene brzdy.
Kdo je zvyklej brzdit souběžně oběma brzdama, tak na tý silničce se to dá přežít – pokud se člověk nesmotá do nějaký ultra krizovky. Ale třeba jízdu po zadním s prohozenou brzdou zvládnu jen do kopce…
Mě nikdy nevadilo mít to naopak oproti motorce. Spíš jsem měl vždy problém brzdit na moto nohou.
Cit? Taky mi to občas ujede, holt „levá“ noha :)
Ne, vůbec si uvědomit, že nemám brzdit jen přední a je něco i dole… :-D
tak to sem měl na mašině stejně :-)
A v čem je problém? :)
Vtipné, mně se to nemotá ;)
… Nedalo mi to a včera jsem se pozoroval … Zadní brzdou na kole brzdím intenzivněji (práva ruka) … a levá ruka to jen tak šudlá.
Nikdy bych to do sebe neřekl, ale asi mám podvědomě taky zlozvyk z moto, akorát ne v tom, že by se mi pletly brzdy, ale v tom, že pravou brzdím intenzivně.
No to bude pakárna to přeházet na všech kolech …
Třeba Jirka Fikejz to tak vozí, taky zvyk z motorky.
Jinak, když jsem objednával kolo z Anglie, tak jsem si mohl vybrat, jakou brzdu budu mít na jaký páce.
Já vždycky na novým kole musím prohazovat hadice, jen myslím nějaký Hayesy měli oboustrannou páku a jen jsem přehodil na objímkách.
Avid to mel taky.
Tak jsem myslel, že jsem divnej, když mě jenom napadlo přemejšlet, že bych si prohodil na kole brzdy obráceně – jezdím víc na skůtru, než na kole – a když sednu na kolo, tak mám problém si uvědomit, že je to tam obráceně. Ale koukám, že nejsem sám, kdo s tím má problém a že to maj někteří dokonce i prohozený. Asi si to tamy otočím.
Taky mám brzdy „obráceně“ na všech třech kolech. Taky zvyk z motorky. Přesto, že jsem všechny motky prodal, mam to tak najetý. Jediný, kdy je to blbý, je při půjčení si cizího kola třeba na testu. A v servisu nadávaj že jim to nebrzdí jak jsou při opravách zvyklí.
Řekl bych, že vozit brzdy „po anglicku“ je objektivně lepší, protože většina z nás jsou praváci a máme tak citlivější pravou ruku, která ovládá přední brzdu.
Nicméně celý život vozím i tak brzdy v „euro“ stylu a nic na tom měnit nehodlám.
Je to spis o zvyku.. ja ale chlastam, zeru a hrabu se v compu levou rukou, i kdyz jsem pravak, nebo spis prave proto – takze kdyz jednu jednoruc, mam ruku na zadni a brzdit jednoruc jenom predni mi pripadne horsi, na nejakejch nerovnostech nebo nedej boze mokrym listi atd..
Jj taky mam to mam na něco obráceně. Třeba příbor a hokejku držím obráceně.
Ja myslel chlastani, comp a zrani na kole za jizdy, jinak mam vsechno na pravou..
Ale zase levou je to jako od cizího ;-)
Přesedět si levou ruku :D
S tim příborem to mam stejně. Jíst v eurogardu tak neresim zbytečný kila páč bych se asi nenažral :-)
U hokejky nevím jak to mám, držím ji na pravou. To je asi standard.
Jj. Standart to je, ale u leváků
hokejka nezáleží na tom, zda jsi pravák nebo levák (kterou rukou píšeš).. prostě jak ti to příjde přirozené
Píšu pravou a čepel mám na pravou.
Mam to stejne a u florbalu je to dost naprd, kdyz potrebuju vest jen jednou rukou, tak levou me to moc nejde, tak si florbalku porad prehazuju leva prava jak osel.
Je to stejné jako s jízdou na snowboardu (nebo jiném boardu)…
No neni to podminkou. Jsem levak a na vetsinu praci pouzivam pravou. Hokejku mam naopak, jako levak, kytaru drzim naopak, pribor normalne, lzicku naopak, mam to proste chaoticky :)
Ja taky.. a to jsem jeste drzel hokejku jako brankar na opacnou stranu nez hracskou hokejku.. jinak jsem spis pravak, jen pisu levou :)
My měli na stření spolužáka, který do sešitu psal levou a na tabuli pravou…
Na tabuli umim obema bez problemu :D, jednou jsem byl vyvolan k tabuli a v pulce prikladu jsem se zarazil, ze to pisu pravou :)
mam to stejne…
Taky to vidím hlavně o zvyku. S citlivostí u levé ruky nemám žádný problém pro přední brzdu.
Pak je tu ale jedno praktické hledisko. U některých rámů bys jednoduše nedal opačně hadice, když je připravené např. vedení pro zadní brzdu po levé straně vrchní části spodní rámovky (a tak to má dost fullu).
Taky vozím „motostyle“ ani ne tak kvůli motorce, ale víc mi to vyhovuje. Problémy s jinými koly v podstatě nemám. Dá se i v bikeparku – i když jednu krizovku jsem si na půjčeném kole celkem přiostřil :))
ty si problem mozna nemel,ja rozhodne
taky to vozim obracene, dedil jsem kola po tatovi ktery jezdil v mladi motokros a tak nejak jsem si na to zvykl…
jedine co je zajimave, tak na silnici jsem nauceny s normalnim smerem brzd, takze u silnicek to vozim klasicky a mozek automaticky prepne :D
navic to muze byt dobra katapultovaci past na zlodeje (otestovano na nekolika znamych, kde jsem se zapomnel zminit o brzdach :D )
Též se hlásím. Měl jsem naučené kolo i moto, ale jednou jsem se svezl na skůtru a zadní brzda na levo mě neskutečně vyváděla z míry. A vzhledem k tomu, že i stará kola s brzdou torpedo měla přední vpravo, jsem se rozhodl to sjednotit. Převykání mi ale trvalo snad přes rok . A nejméně 2× jsem kvůli tomu hodil i lehčí tlamu, jak hluboce jsem to měl zafixováno :-D . U RB se mi kvůli tomu sice divně kříží bowdeny, ale změny nelituji. Takto „obrácené"mi to prostě připadá "správnější“. Akorát vím jistě, že při půjčení cizího kola bych měl problém :-)
Ještě, když je tu to téma, neví někdo důvod, proč jsou u nás vlastně dnes brzdy na kolech stadardně tak jak jsou?
Je to dáno tím, po které straně vozovky se jezdí a kterou rukou ukazuješ směr odbočení. Takže v Evropě levá ruka ukazuje změnu směru jízdy a pravá ovládá hlavní (zadní) brzdu.
Anglani by rekli, ze je to podle toho na ktere strane nosili rytiri mec a kterou ruku potrebovali na to, aby se vytasili :)
a do toho jeste muzem zamotat,z ktery strany se leze na kobylu:D
Asi na tom něco bude. Ale nemají třeba i v Německu běžně brzdy opačně než u nás?
Kdyz uz jsme u toho, nebejvalo to treba na favech za komaru taky „opacne“? Nejak si tak pamatuju ze to na predni brzdu slo zprava, ale mozna ze to byla jen fotrova uchylka..
Na Favoritech nevím, ale na starších kolech s jednou páčkou (přední brzda) to bylo učitě opačně.
na starej esce (skládačce) to bylo v pravo.. :D
ne
2×
ano, vozim. protoze jsem jako malej jezdil cyklotrial a ten byl v prehistorickych dobach JEN predstupen moto-trialu, tak se to tak davalo rovnou. na nekterych kolech jsem to mel tak i tak, ale prava paka – predni brzda, je lepsi. :)
Jezdím oboje, s motorem i bez. Nic nepřehazuju…
Automaticky se mi to přepne, kde mám čím a jak brzdit.