• Kucci

    Ahoj.

    Nedávno jsem si, řekněme impulzivně, koupil entry level silničku se sadou Shimano Claris a mechanickýma kotoučovkama Tektro C550, že bych mohl zkusit i silniční cyklistiku, hlavně na dny, kdy si naplánuju trasu vedoucí komplet po asfaltu.

    S nášlapama (dřív jsem je nepoužíval, nahodil jsem spd pro mtb, protože nepoužitý pedály mě ležely doma ze staršího kola, zbývalo sehnat jen tretry co mě alespoň trochu budou sedět, což byl i tak problém) jsem zatím spadl jen jednou, po rovině s jízdou žádnej problém není (jen pokud to nevzdám úplně, a kolo neprodám, to bude chtít bike fit, protože mě po hodině dost bolí dlaně), jen brzdy nejsou při držení zeshora žádnej zázrak (musím si dávat hodně bacha dopředu na vše co mě může donutit brzdit), zespodu sice brzdí jak je třeba, ale zase nevidím kam jedu.

    Naposled jsem ale jel při návratu skrz https://mapy.com/s/kucukonopo (úsek jsem v minulosti jel možná jednou), kdy už začínala být tma, z kopce dolů a zatáčky. Na výběr jsem měl buď pořádně nevidět kam jedu, nebo nedokázat brzdit. S jen trochou nadsázky jsem to sjížděl se staženýma půlkama a krokem, a seznal jsem že tudy cesta (obecně, nemyslím tenhle konkrétní úsek) úplně nevede.

    Jsou ty brzdy prostě slabý (pro kontext, mám aktuálně cca 112kg; počítám že s hydraulikama by se dalo zabrat i zeshora, ale to je buď na to kolo prodat a sehnat jiný, nebo vše komplet vyměnit), nebo je nevhodná poloha mýho držení, že zeshora nedokážu za brzdy pořádně zabrat, nebo se jen prostě čeká že jezdec, pokud bude potřebovat intenzivněji brzdit, bude držet řidítka zespodu, a doufat že mu nic nevjede nebo nevběhne do cesty, a dokáže periferně zaregistrovat blížící se zatáčku?

    0 0
    • Chlebovnik  

      Jsou ty brzdy prostě slabý

      Ano.

      nebo se jen prostě čeká že jezdec, pokud bude potřebovat intenzivněji brzdit, bude držet řidítka zespodu

      Na těchto brzdách ano.

      0 0
    • novas752  

      Ano levný mechanický kotoučovky jsou prostě hodně slabý. Hydraulický brzdy jsou úplně někde jinde. Bohužel je tu drobný problém v tom že hydraulické páky se dělají pouze s 10 a více rychlostním řazením = musela by se vyměnit celá sada brzdy + řazení což je vůči ceně takovýho kola dost nákladný.

      0 0
      • Kucci  

        Jj, vím, po dílech jsem se už díval. Našel jsem třeba https://www.bike-discount.de/…-140/140mm-1 (jsem teď mírně zmaten kompatibilitou dílů – kolo má uvedený ořech Shimano Freehub 11s, předpokládal jsem že by tam neseděla, ale některý eshopy ji popisují jako kompatibilní s 11s i 12s ořechy, a web Shimana v tom má sám guláš).

        Cenově mě ponechání současnýho + přestavba vychází velice zhruba jako ztráta z prodeje + kolo s lepší sadou

        0 1
    • Daf  

      Nové kotoučovky je potřeba trochu zajet. U silničky to může trvat dýl, zejména pokud jezdíš po rovině kde se většinou jen přibržďuje. Máš 160 kotouče na obou kolech, a nemohou být umaštěný? Nakonec můžeš ještě zkusit jiné brzdové destičky. Dál už nezbývá, než jiný brzdy.

      2 0
      • Kucci  

        Jo, jsou tam 160 kotouče. Nejsem si vědom z čeho by se mohly umastit, s kolem jsem nakládal stejně jako zatím s každým kolem co jsem měl a co mělo kotoučovky, stejně tak jsem přistupoval stejně k zajíždění destiček.

        Když za to pořádně chytnu při úchopu zespodu, tak se mě brzdí, řekněme, dobře. Brzdnej účinek se při tom jeví lepší, než u ráfkových brzd. Ale při té pozici nemám dobrej rozhled (a zdá se mě že i balanc? ale to je možná ještě věc zvyku), a pokud bych to držel zeshora, tak buď brzdit slabě, nebo ztratit čas (a případně rovnováhu) přechytnutím dolů abych mohl pořádně brzdit mě nepřipadá jako udržitelný řešení.

        0 1
        • Daf  

          No jezdit například rychlé sjezdy s úchopem nahoře je podle mě dost o hubu i s hydraulikama. Jasně, držení za páky je pohodlné, nakonec i profíci takhle stráví naprostou většinu času. Neumožní ti to řekněme kritické brždění když jedeš třeba 60km/h z kopce. Jestli je pro tebe spodní úchop nepoužitelný, něco je špatně. Někdy třeba jen špatně natočená řídítka. Můžeš taky řídítka vyměni za nějaká s malým dropem.

          0 0
    • skaj  

      Ty konkretni brzdy neznam, takze jen obecne bych doporucil overit, ze jsou dobre zajete. Imho i mechanicka kotoucovka by mela jit zmacknout dvema prsty pri drzeni za paky tak, ze zablokuje kolo. Sice nepohodlne, ale i presto – zvlast od chlapa…

      Nicmene bych se zameril i na problem cislo dva – jak je mozne, ze nevidis pred sebe pri spodnim uchopu? Tam mas neco spatne nastavene/vybrane na kole, i v dolnim uchopu musis videt uplne normalne pred sebe. Mozna te po chvili bude bolet za krkem, ale urcite musis byt schopny takhle jet deset minut a vic.

      3 0
      • Kucci  

        Zajížděl jsem jako zatím každý další, a při držení zespodu myslím kola dokážu i zablokovat (teď jsem na něm asi dva týdny neseděl). Ale držení zespodu není způsob, jakej by mě vyhovoval pro větší část jízdy.

        Nevidění před sebe – měl jsem se asi líp vyjádřit, když zakloním hlavu co nejvíc to jde, tak v podstatě vidím, ale pro můj krk to není udržitelný + mám pocit nejistoty z hlediska rovnováhy. Deset minut bez přerušení bych asi nedal.

        0 1
        • LM  

          Kdybys nechal hlavu normálně kolmo k trupu a jenom zvednul oči, tak taky neuvidíš? Nebo ti ve výhledu něco vadí? (horní rámeček brýlí, kšilt přilby).

          0 0
        • novas752  

          To je ale spíš o nastavení posedu resp. výběru parametrů komponentů.

          0 0
    • Jáchym 1  

      Ještě je varianta semihydraulik a opletené bowdeny,které snižují ztráty.

      Ale hydraulika je hydraulika.

      Jestě by napověděla fotka nastavení řídítek a. pák na nich.

      0 0
      • vaclaw  

        Já nevím, semihydrauliky od TRP jsem měl a za mě žádná sláva, i když spíš co se týče spolehlivosti a komfortu než síly. Teď bych radši šel do kvalitních mechanik, jako TRP Spyre, pokud hydraulika nedává smysl. Ale levný to není, no.

        0 0
    • K0cour  

      Na svém all road „silničce“ mám Shimano 2400 Claris a mechanické brzdy Tektro. Když jsem na něm začínal měl jsem dost podobné problémy, a uvažoval jsem že to vzdám. Měl jsem ale příliš dlouhý představec a špatnou polohu brzd. Vyměnil jsem představec za výrazně kratší, a polohu brzd a najednou to šlo o dost lépe. Ten skokový přechod byl pro tělo zvyklé na vzpřímenou polohu byl pro tělo příliš velký.

      S bržděním výrazně pomohla také výměna brzdných destiček na nové semi-metalické, důkladné očištění kotoučů, výměna bowdenů a lanek a seřízení brzd (mám rád když to reaguje celkem prudce).

      Jezdím drtivou většinu času s horním úchopem, a brzdí to fakt dobře, problémy jsem měl jen v prvních třeba 14 dnech než jsem to seřídil a zvyknul si. Mám 78 kg, ale někdy mám dalších 10–15 kg v nákladu a úplné v pohodě.

      Ještě mě napadá, nemáš hodně krátké prsty? To může být celkem problém u pák kde se nedá páka přiblížit. Před upgradem bych zkusil přenastavit poset do více vzpřímeného, vyměnit destičky a vše očistit a seřídit. Máš to hotové raz dva a třeba budeš spokojený.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Využij do 23.11. na mtbiker.cz