• jirkapl

    Ahoj všem , pořídil jsem epic 2018

    Kdo poradí jak nastavit brain, díky JL

    • tomxxx  

      Bain ma 5 poloh, nastavis tak aby ti to vyhovovalo. V cem je problem?

    • jirkapl  

      To vím , ale já myslel na jaký tlak foukat tlumič-jednotku a jak odpouštět ventilem

      nikde to nemohu dohledat

      • Rubi  

        https://media.specialized.com/…00088147.pdf

        asi 3s na google…

      • tomxxx  

        Tak ptal ses jak nastavit brain. Jak foukat tlumic ke dokonce napsany na tlumici. Fouknes 300psi, sednes na kolo, povolis autosag, zmacknes, ufouknes a utahnes. Zmacknes jen jednou, dokud ufukuje. Kdyz zmacknes podruhy, ufoukne taky, ale nastaveny je to uz blbe.

      • novas752  

        To je stejně jen takovej nástřel nastavení, když chceš vozit jinej sag než udělá autosag (resp. trochu měkčí nebo trochu tvrdší odpružení), stejně to musíš foukat pumpou. Prostě to narveš na 300, autosag povolíš, nasedneš, jednou stiskneš, autosag utáhneš a pak podle vkusu upravíš ± pár psi zase foukacim ventilkem a pumpou na tlumič.

    • creater  

      Sice ses na to neptal,ale já mám 2016 S-Workse s tlumičem Fox – bez problémů, můj kamarád se synem mají oba letošní S-Workse a oba mají už třetí tlumič, začne „čvachtat“ a nefunguje, zřejmě nějaká výrobní „nedokonalost“ nějakého těsnění nebo co :-)

      • suslos  

        tohle bohužel potvrzuji i z mého okolí… jeden kolega dokonce již 4tý

    • jirkapl  

      děkuji za rady , tlumič prozatím nastaven. Ty reklamace mě doufám minou . Na Epic 2013 tlumič makal 5 let bez problémů, pak odešlo tlumení , takže repase. Momentálně po 4000km bez vady

    • Aaronek  

      Připojuji se k ostatním s názorem, že Brain 2 od Rockshox, je pro rok 2018 velký průser… koupili jsme 2 kola (epic Expert a Epic Comp) a už od prvních km jizdy na Expertu čvachtá zadni tlumič, jak pumpa na sr..ky a na Compu mlatí zadní brain jak kladivo do kovadliny… zděšení, hrůza a vztek nad tím, kam to se Spešlem spěje… Takže holt budeme reklamovat 

      • tomxxx  

        A to že mlátí jak do kovadliny, neni jen blbě nastavenej? Ta hranka brainu cítit prostě je

        • Chlebovnik  

          Tohle je něco jinýho. Tlumič čvachtá – přepouští, a při jízde do kopce (i v sedle) se kolo jemně pohupuje.

          Aha, na Compu mlátí. To může být Brain, pokud je nastavený na nejtvrdší. To je dokonce i slyšet. =D

      • Chlebovnik  

        Tenhle problém už je někdy o konce léta vyřešenej. Dostanete novou revizi tlumičů.

    • Aaronek  

      Díky za informace a jen pro zajímavost, tady je natočeno video pazvuků, od zadního brainu u Epic Expert:

      https://youtu.be/21dSwMKgh6A

      Video pazvuků od zadního brainu u Epic Comp dodám zítra a podotýkám, že na nejměkčí nastavení to mlátí

      docela nahlas a na nejtvrdší nastavení to je opravdu kladívko do kovadlinky…

      Později napíšu, jak dopadly reklamace, u dvou známých prodejců Spešlů (u Experta a u Compa).

      A.

      • jardamara  

        ahoj, díky za super příspěvky. Mám taky nového spešla 2018 a taky řeším problémy se zadním tlumičem, který se mi už dvakrát zavzdušnil. Rád bych věděl jak u vás ty reklamace dopadly. Zatím dík za info.

    • Aaronek  

      Takže Epic Expert úspěšně vyreklamován u prodejce (store Liberec).

      Reklamace vyřízena přesně za 3 neděle od podání a musím složit poklonu k přístupu prodejce.

      Přesně takhle by to mělo probíhat při řešení reklamace… od A do Z nemám sebemenší výtku k

      přístupu a průběhu řešení mého problému.

      Přístup, jednání, komunikace, pocit že se bavíte s lidmi, co o kolech něco vědí a sami na nich taky jezdí…

      Při vyzvednutí kola pokecáte s mechanikem a dozvíte se, co a jak se s kolem dělo… prostě pecka.

      Celé (kompletní) zadní tlumení mi bylo, na záruku, vyměněno za nový typ, kde už k závadě nemá docházet

      (tlumič, přepáčko, hadice, microbrain). Zda se vše povedlo ukáže až čas… Uvidíme.

      A.

      • jonti  

        Liší se nový typ i nějak vizuálně? Nebo to jde poznat jen podle sériového čísla, nebo vůbec nijak?

    • Aaronek  

      No a teď druhé dějství celé té mojí tragédie… jak píši shora, nyní je čas na reklamaci druhého kola – Epic Comp 2018.

      Toť zvuk při soft nastavení, natvrdo už nemám chuť pokoušet:

      https://www.youtube.com/watch?…

      Když mohu nyní porovnat s již vyreklamovaným Expertem, tak u něho je zvuk aktivace microbrainu

      o mnoho tišší a gumovější… jako když se vymrští ohnutá zahradní hadice.

      Opět dám vědět, jak to s reklamací dopadlo… nyní nás čeká jeden store v Praze.

      A.

    • Aaronek  

      Vizuálně na tlumiči, ani na microbrainu, vůbec nic nerozeznávám… možná by to nějak rozeznal zkušený mechanik.

      Dle sériového čísla by mělo dát bezpečně poznat, zda je to již revize, nebo problémová serie…

      A.

      • jardamara  

        Díky za informaci, kdyz jsem telefonicky nahlasil, ze se mi jiz po druhe po pul roce zavzdusnil na speslu 2018 zadni tlumic, tak mi oznamili, ze me to bude stat kolem dvaapul tisice. Jenom nevim jak to nejlepe udelat, abych vyloucil dalsi problemy na zadnim tlumici, S pozdravem jarda

    • jaykay  

      Netušíte někdo, zda je u nás nějaký servis, který opravuje RS Brain 2.0?

      • najzarm99  

        hlasím se take k armade reklamovaných tlumičů

        první výměna za 2500 Kč zhruba po půl roce, další pak už v rámci reklamace v prosinci 2018, ted najeto cca 400 km a už je zase jako dřív. čvachtá, sag neneastavím a foukám na 250 PSI, mám 96kg, 200cm a zase s tím půjde na reklamaci.

        podle slov SP Kolo Praha, už jsem dostal nový vyřešený tlumič.

        poslední výměna byla fajn, odsouhlasili, že mám nárok na nový, objednal se a za 3 týdny, přišel výměna týž den

        máte někdo stejnou zkušenost i s nově vyměněným tlumičem??

        nechci každých 500 km jezdit na výměnu.....

        díky

      • novas752  

        Neexistuje, musí se posílat všechno do Holandska do Spešlu. Buď vymění tlumič za jiný oservisovaný nebo čekáš na servis konkrétního kusu a to samozřejmě trvá…

        • tomxxx  

          Necekas, vzdy dostanes jinej a jde jen o dobu dopravy. Jak ho das tady do speslu, uz z holandska posilaj jinej, ani na ten tvuj necekaj. Nema cenu spekulovat, vzdy to stoji stejne, muzes to dat kamkoliv kde delaj spesly.

    • tomxxx  

      Dopici, fakt nevim co je se speslem za problem. Proste ho rok jezdit, klidne davat brainu čmoud, po sezone se stejne dela repas kazdyho tlumice, tady to stoji 2,5 litru, dostanu „novej“ tlumic za tejden a je zkontrolovanej primo speslem, vadne serie se do obehu podruhe nedostanou. Muj, klidne zdecimovanej tlumic uz ma spesl a bud ho zrepasuje, nebo z obehu vyradi. Neprijde mi tohle zas tak spatny. Kdo mel 1. Serii a vykurvila se, tak dostane jinej zrepasovanej zadarmo.

      Nutno dodat, ze uplne zavrenej brain zivotnost tlumice neprodluzuje, ale pri tomhle systemu servisu na to sere pes.

    • jaykay  

      Epic carbon comp 2018, zakoupeno vloni na podzim, včera Brain KO, dnes jsem volal prodejci, reklamaci prý neuznává, neboť v záručních podmínkách je, že na těsnění tlumičů je záruka pouze 90 dnů, takže servis bude placen, Specialized a jejich přístup k reklamaci mě tedy moc nepotěšil.

      • snas89  

        To je myslim standard i u vidlic. Ale jestli je to vseobecne znamej problem tak napis primo na spesl a vynech prodejce.

        • jaykay  

          Je pravda, ze v jinem concept storu mne tvrdili, ze oni to na reklamaci uznavaji i po tech 90ti dnech.

      • tomxxx  

        Mel si mu rict, ze to je v pohode, pokud na zbytek tlumice jsou 2 roky. Myslim, ze ty problemy s brainem nejsou jen tesneni. Tim bys ho utrel.

        • MatS  

          A pokud jo, tak to těsnění za 2,5t Kč je slušný úlet. Takže prodejce se z toho chtěl jen vykroutit.

          • novas752  

            2,5k je za komplet repasi včetně materiálu, práce a dopravy do/z Holandska.

          • tomxxx  

            Prodejce moc nechapu, spis se tim nechtelnzabyvat, protoze tohle samotnej spesl reklamuje.

            • jaykay  

              Poslal jsem dotaz na Specialized, zde je odpověď :-)

              *Dobrý den,

              S pohledu reklamací nelze na základě Vašeho záručního listu reklamaci uplatnit, protože:

              ZL není kompletně vyplněn (podpis zákazníka) – je v ZL uvedeno tučně

              Dle záznamů v ZL neproběhla garanční prohlídku ve stanoveném termínu, dle ZL, bod I., odst. 10

              V případě, že by proběhla garanční prohlídka v předepsané lhůtě, lze přijetí do reklamace zvážit.

              Děkuji za pochopení*

              • snas89  

                No a maji pravdu nebo ne?

                • jaykay  

                  Maj, ale kdyby byli opravdu „Specialized“, tak přiznaj průser s Brainem a nevymlouvají se na kraviny.

                  • snas89  

                    Chapu. No pravdu mate obe strany. Ja vas soudit nebudu:)

                    Zkus to mozna jeste jednou a popis kde a kdy si delal servis. (Me treba muj mechanik doplnil razitka i zpetne kdyz jsem resil reklamaci, ale poctive to u nej servisuju)).

                    Poukaz na obecne znamy problem brainu a ze si myslis ze by to na reklamaci jit melo i pri nedodrzeni formalit.

                    Kdyby ani tohle nepomohlo tak bych to pak zkusil jeste jednou uhrat na skrytou-konstrukcni vadu.

                    Edit: jeste pri ty komunikaci nepouzivej soudy a jen se drz stritkne popisu.

              • petyn  

                Tak to skutecne zalezi na prodejci. Ja byl na prvni garancce se Speslem u jineho prodejce nez jsem kupoval a po roce mi praskl ram. Reklamace kde jsem kupoval. Vymena za novy ram vyssi rady s tim ze mi kluci servisaci rikali, ze museli udelat novy zarucak s prohlidkou u nich jinak by mi to nemohli uznat. A od 2017 musis chodit pravidelne kazdy rok na prohlidky aby platila zaruka.

                • snas89  

                  To od 2017 jsem nevedel:)

                  Holt je uz asi potreba zvazit jestli ta zaruka za to stoji…aneb nechci zaruku zadarmo:/

                  Na obranu speslu: dozivotni zaruku na ram nedava jen tak nekdo takze je v tomhle i docela chapu ze chtej mit vetsi kontrolu nad tim komu ramy davaj.

                  Na kolik ta prohlidka vyjde? Po case je uz myslim v zaruce jen ramova sada. U drahyho fullu bych to asi dodrzel. Jinak asi ne.

                  • petyn  

                    Jak jsem psal nize, se servisakem se domluvim, ze nechci nic serizovat at prohledne jen ram a da mi do zarucaku razitko. Nikdy nic nechtel tak jsem mu dal vzdy 2 kila na pivko. Ale opravdu asi zalezi na konkretnim servise.

                    Pri reklamaci noveho ramu mi zadarmo prestrojili kolo jako kompenzaci za to, ze ten ram praskl a to tam davali i jiny adapter zadni brzdy protoze ten stary nepasoval. Za mne spokojenost.

            • jaykay  

              Takže mistři v hledání výmluv, jak se zbavit odpovědnosti za své průsery.

              Podepsat si záruční list bych asi zvládnul, na nějaké přiblblé garanční prohlídky jim seru, nepojedu s kolem 100km, aby mi na něm něco dojebali, vše kromě tlumiče a vidlice si dělám sám a na tlumič a vidlici nebylo potřeba zatím sahat, resp. vidlici mi ihned po koupi oservisoval známý, páč z výroby byla suchá a moc nechodila.

              Takže asi tak milý Specializede.

              • petyn  

                V tom problem nehledej. Na garancku musis i s autem kdyz chces uplatnit zaruku. A se servisakem se vzdy domluvim at mi kolo jen prohledne a nic nesaha. Servusuji si ho doma taky sam vcetne vidlice. Jde mi hlavne o ram.

    • jaykay  

      Zatáhnu to za své, těch 2.5k mě nezrujnuje, avšak čekal jsem od výrobce větší vstřícnost.

      Nejvíc mě ale štve, že budu muset 3 týdny brousit jen žiletku.

    • jaykay  

      Tak jsem navštívil nejbližší Concept store – Cyklo Vondráček Plzeň – super jednání a přístup, lituji, že nemám Epica od nich. U nich prý jasná reklamace, o výrobní vadě samozřejmě vědí a žádné kecy o 90ti denní záruce na těsnění a pod.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.