• jirkapl

    Ahoj všem , pořídil jsem epic 2018

    Kdo poradí jak nastavit brain, díky JL

    • tomxxx  

      Bain ma 5 poloh, nastavis tak aby ti to vyhovovalo. V cem je problem?

    • jirkapl  

      To vím , ale já myslel na jaký tlak foukat tlumič-jednotku a jak odpouštět ventilem

      nikde to nemohu dohledat

      • Rubi  

        https://media.specialized.com/…00088147.pdf

        asi 3s na google…

      • tomxxx  

        Tak ptal ses jak nastavit brain. Jak foukat tlumic ke dokonce napsany na tlumici. Fouknes 300psi, sednes na kolo, povolis autosag, zmacknes, ufouknes a utahnes. Zmacknes jen jednou, dokud ufukuje. Kdyz zmacknes podruhy, ufoukne taky, ale nastaveny je to uz blbe.

      • novas752  

        To je stejně jen takovej nástřel nastavení, když chceš vozit jinej sag než udělá autosag (resp. trochu měkčí nebo trochu tvrdší odpružení), stejně to musíš foukat pumpou. Prostě to narveš na 300, autosag povolíš, nasedneš, jednou stiskneš, autosag utáhneš a pak podle vkusu upravíš ± pár psi zase foukacim ventilkem a pumpou na tlumič.

    • creater  

      Sice ses na to neptal,ale já mám 2016 S-Workse s tlumičem Fox – bez problémů, můj kamarád se synem mají oba letošní S-Workse a oba mají už třetí tlumič, začne „čvachtat“ a nefunguje, zřejmě nějaká výrobní „nedokonalost“ nějakého těsnění nebo co :-)

      • suslos  

        tohle bohužel potvrzuji i z mého okolí… jeden kolega dokonce již 4tý

    • jirkapl  

      děkuji za rady , tlumič prozatím nastaven. Ty reklamace mě doufám minou . Na Epic 2013 tlumič makal 5 let bez problémů, pak odešlo tlumení , takže repase. Momentálně po 4000km bez vady

    • Aaronek  

      Připojuji se k ostatním s názorem, že Brain 2 od Rockshox, je pro rok 2018 velký průser… koupili jsme 2 kola (epic Expert a Epic Comp) a už od prvních km jizdy na Expertu čvachtá zadni tlumič, jak pumpa na sr..ky a na Compu mlatí zadní brain jak kladivo do kovadliny… zděšení, hrůza a vztek nad tím, kam to se Spešlem spěje… Takže holt budeme reklamovat 

      • tomxxx  

        A to že mlátí jak do kovadliny, neni jen blbě nastavenej? Ta hranka brainu cítit prostě je

        • Chlebovnik  

          Tohle je něco jinýho. Tlumič čvachtá – přepouští, a při jízde do kopce (i v sedle) se kolo jemně pohupuje.

          Aha, na Compu mlátí. To může být Brain, pokud je nastavený na nejtvrdší. To je dokonce i slyšet. =D

      • Chlebovnik  

        Tenhle problém už je někdy o konce léta vyřešenej. Dostanete novou revizi tlumičů.

    • Aaronek  

      Díky za informace a jen pro zajímavost, tady je natočeno video pazvuků, od zadního brainu u Epic Expert:

      https://youtu.be/21dSwMKgh6A

      Video pazvuků od zadního brainu u Epic Comp dodám zítra a podotýkám, že na nejměkčí nastavení to mlátí

      docela nahlas a na nejtvrdší nastavení to je opravdu kladívko do kovadlinky…

      Později napíšu, jak dopadly reklamace, u dvou známých prodejců Spešlů (u Experta a u Compa).

      A.

      • jardamara  

        ahoj, díky za super příspěvky. Mám taky nového spešla 2018 a taky řeším problémy se zadním tlumičem, který se mi už dvakrát zavzdušnil. Rád bych věděl jak u vás ty reklamace dopadly. Zatím dík za info.

    • Aaronek  

      Takže Epic Expert úspěšně vyreklamován u prodejce (store Liberec).

      Reklamace vyřízena přesně za 3 neděle od podání a musím složit poklonu k přístupu prodejce.

      Přesně takhle by to mělo probíhat při řešení reklamace… od A do Z nemám sebemenší výtku k

      přístupu a průběhu řešení mého problému.

      Přístup, jednání, komunikace, pocit že se bavíte s lidmi, co o kolech něco vědí a sami na nich taky jezdí…

      Při vyzvednutí kola pokecáte s mechanikem a dozvíte se, co a jak se s kolem dělo… prostě pecka.

      Celé (kompletní) zadní tlumení mi bylo, na záruku, vyměněno za nový typ, kde už k závadě nemá docházet

      (tlumič, přepáčko, hadice, microbrain). Zda se vše povedlo ukáže až čas… Uvidíme.

      A.

      • jonti  

        Liší se nový typ i nějak vizuálně? Nebo to jde poznat jen podle sériového čísla, nebo vůbec nijak?

    • Aaronek  

      No a teď druhé dějství celé té mojí tragédie… jak píši shora, nyní je čas na reklamaci druhého kola – Epic Comp 2018.

      Toť zvuk při soft nastavení, natvrdo už nemám chuť pokoušet:

      https://www.youtube.com/watch?…

      Když mohu nyní porovnat s již vyreklamovaným Expertem, tak u něho je zvuk aktivace microbrainu

      o mnoho tišší a gumovější… jako když se vymrští ohnutá zahradní hadice.

      Opět dám vědět, jak to s reklamací dopadlo… nyní nás čeká jeden store v Praze.

      A.

    • Aaronek  

      Vizuálně na tlumiči, ani na microbrainu, vůbec nic nerozeznávám… možná by to nějak rozeznal zkušený mechanik.

      Dle sériového čísla by mělo dát bezpečně poznat, zda je to již revize, nebo problémová serie…

      A.

      • jardamara  

        Díky za informaci, kdyz jsem telefonicky nahlasil, ze se mi jiz po druhe po pul roce zavzdusnil na speslu 2018 zadni tlumic, tak mi oznamili, ze me to bude stat kolem dvaapul tisice. Jenom nevim jak to nejlepe udelat, abych vyloucil dalsi problemy na zadnim tlumici, S pozdravem jarda

    • jaykay  

      Netušíte někdo, zda je u nás nějaký servis, který opravuje RS Brain 2.0?

      • najzarm99  

        hlasím se take k armade reklamovaných tlumičů

        první výměna za 2500 Kč zhruba po půl roce, další pak už v rámci reklamace v prosinci 2018, ted najeto cca 400 km a už je zase jako dřív. čvachtá, sag neneastavím a foukám na 250 PSI, mám 96kg, 200cm a zase s tím půjde na reklamaci.

        podle slov SP Kolo Praha, už jsem dostal nový vyřešený tlumič.

        poslední výměna byla fajn, odsouhlasili, že mám nárok na nový, objednal se a za 3 týdny, přišel výměna týž den

        máte někdo stejnou zkušenost i s nově vyměněným tlumičem??

        nechci každých 500 km jezdit na výměnu.....

        díky

      • novas752  

        Neexistuje, musí se posílat všechno do Holandska do Spešlu. Buď vymění tlumič za jiný oservisovaný nebo čekáš na servis konkrétního kusu a to samozřejmě trvá…

        • tomxxx  

          Necekas, vzdy dostanes jinej a jde jen o dobu dopravy. Jak ho das tady do speslu, uz z holandska posilaj jinej, ani na ten tvuj necekaj. Nema cenu spekulovat, vzdy to stoji stejne, muzes to dat kamkoliv kde delaj spesly.

    • tomxxx  

      Dopici, fakt nevim co je se speslem za problem. Proste ho rok jezdit, klidne davat brainu čmoud, po sezone se stejne dela repas kazdyho tlumice, tady to stoji 2,5 litru, dostanu „novej“ tlumic za tejden a je zkontrolovanej primo speslem, vadne serie se do obehu podruhe nedostanou. Muj, klidne zdecimovanej tlumic uz ma spesl a bud ho zrepasuje, nebo z obehu vyradi. Neprijde mi tohle zas tak spatny. Kdo mel 1. Serii a vykurvila se, tak dostane jinej zrepasovanej zadarmo.

      Nutno dodat, ze uplne zavrenej brain zivotnost tlumice neprodluzuje, ale pri tomhle systemu servisu na to sere pes.

    • jaykay  

      Epic carbon comp 2018, zakoupeno vloni na podzim, včera Brain KO, dnes jsem volal prodejci, reklamaci prý neuznává, neboť v záručních podmínkách je, že na těsnění tlumičů je záruka pouze 90 dnů, takže servis bude placen, Specialized a jejich přístup k reklamaci mě tedy moc nepotěšil.

      • snas89  

        To je myslim standard i u vidlic. Ale jestli je to vseobecne znamej problem tak napis primo na spesl a vynech prodejce.

        • jaykay  

          Je pravda, ze v jinem concept storu mne tvrdili, ze oni to na reklamaci uznavaji i po tech 90ti dnech.

      • tomxxx  

        Mel si mu rict, ze to je v pohode, pokud na zbytek tlumice jsou 2 roky. Myslim, ze ty problemy s brainem nejsou jen tesneni. Tim bys ho utrel.

        • MatS  

          A pokud jo, tak to těsnění za 2,5t Kč je slušný úlet. Takže prodejce se z toho chtěl jen vykroutit.

          • novas752  

            2,5k je za komplet repasi včetně materiálu, práce a dopravy do/z Holandska.

          • tomxxx  

            Prodejce moc nechapu, spis se tim nechtelnzabyvat, protoze tohle samotnej spesl reklamuje.

            • jaykay  

              Poslal jsem dotaz na Specialized, zde je odpověď :-)

              *Dobrý den,

              S pohledu reklamací nelze na základě Vašeho záručního listu reklamaci uplatnit, protože:

              ZL není kompletně vyplněn (podpis zákazníka) – je v ZL uvedeno tučně

              Dle záznamů v ZL neproběhla garanční prohlídku ve stanoveném termínu, dle ZL, bod I., odst. 10

              V případě, že by proběhla garanční prohlídka v předepsané lhůtě, lze přijetí do reklamace zvážit.

              Děkuji za pochopení*

              • snas89  

                No a maji pravdu nebo ne?

                • jaykay  

                  Maj, ale kdyby byli opravdu „Specialized“, tak přiznaj průser s Brainem a nevymlouvají se na kraviny.

                  • snas89  

                    Chapu. No pravdu mate obe strany. Ja vas soudit nebudu:)

                    Zkus to mozna jeste jednou a popis kde a kdy si delal servis. (Me treba muj mechanik doplnil razitka i zpetne kdyz jsem resil reklamaci, ale poctive to u nej servisuju)).

                    Poukaz na obecne znamy problem brainu a ze si myslis ze by to na reklamaci jit melo i pri nedodrzeni formalit.

                    Kdyby ani tohle nepomohlo tak bych to pak zkusil jeste jednou uhrat na skrytou-konstrukcni vadu.

                    Edit: jeste pri ty komunikaci nepouzivej soudy a jen se drz stritkne popisu.

              • petyn  

                Tak to skutecne zalezi na prodejci. Ja byl na prvni garancce se Speslem u jineho prodejce nez jsem kupoval a po roce mi praskl ram. Reklamace kde jsem kupoval. Vymena za novy ram vyssi rady s tim ze mi kluci servisaci rikali, ze museli udelat novy zarucak s prohlidkou u nich jinak by mi to nemohli uznat. A od 2017 musis chodit pravidelne kazdy rok na prohlidky aby platila zaruka.

                • snas89  

                  To od 2017 jsem nevedel:)

                  Holt je uz asi potreba zvazit jestli ta zaruka za to stoji…aneb nechci zaruku zadarmo:/

                  Na obranu speslu: dozivotni zaruku na ram nedava jen tak nekdo takze je v tomhle i docela chapu ze chtej mit vetsi kontrolu nad tim komu ramy davaj.

                  Na kolik ta prohlidka vyjde? Po case je uz myslim v zaruce jen ramova sada. U drahyho fullu bych to asi dodrzel. Jinak asi ne.

                  • petyn  

                    Jak jsem psal nize, se servisakem se domluvim, ze nechci nic serizovat at prohledne jen ram a da mi do zarucaku razitko. Nikdy nic nechtel tak jsem mu dal vzdy 2 kila na pivko. Ale opravdu asi zalezi na konkretnim servise.

                    Pri reklamaci noveho ramu mi zadarmo prestrojili kolo jako kompenzaci za to, ze ten ram praskl a to tam davali i jiny adapter zadni brzdy protoze ten stary nepasoval. Za mne spokojenost.

            • jaykay  

              Takže mistři v hledání výmluv, jak se zbavit odpovědnosti za své průsery.

              Podepsat si záruční list bych asi zvládnul, na nějaké přiblblé garanční prohlídky jim seru, nepojedu s kolem 100km, aby mi na něm něco dojebali, vše kromě tlumiče a vidlice si dělám sám a na tlumič a vidlici nebylo potřeba zatím sahat, resp. vidlici mi ihned po koupi oservisoval známý, páč z výroby byla suchá a moc nechodila.

              Takže asi tak milý Specializede.

              • petyn  

                V tom problem nehledej. Na garancku musis i s autem kdyz chces uplatnit zaruku. A se servisakem se vzdy domluvim at mi kolo jen prohledne a nic nesaha. Servusuji si ho doma taky sam vcetne vidlice. Jde mi hlavne o ram.

    • jaykay  

      Zatáhnu to za své, těch 2.5k mě nezrujnuje, avšak čekal jsem od výrobce větší vstřícnost.

      Nejvíc mě ale štve, že budu muset 3 týdny brousit jen žiletku.

    • jaykay  

      Tak jsem navštívil nejbližší Concept store – Cyklo Vondráček Plzeň – super jednání a přístup, lituji, že nemám Epica od nich. U nich prý jasná reklamace, o výrobní vadě samozřejmě vědí a žádné kecy o 90ti denní záruce na těsnění a pod.

      • novas752  

        Ono by stejně mělo být jedno kam to přineseš, prodejci Specializedu maj povinnost přijmout jakoukoliv reklamaci, oni sami nic neposuzujou, pouze vyfotí záručák s doklady o koupi/servisu a kolo samotné, zadají to do interního systému jako reklamační zakázku, sundají z kola ten tlumič a čekají až bez předchozího upozornění přijede kurýr pro tlumič a pak někdy za pár týdnů až měsíců přijede nový/opravený tlumič zpět. Takže ve výsledku to prodejce stojí akorát asi tak 40 minut času mechanika a minimálně pár týdnů 1 místo na věšáku. Jestli to Spešl uzná nebo to bude placené s jistotou nedokáže říct nikdo.

    • Aaronek  

      Ahoj, chtěl bych ještě k celé věci doplnit,

      že mám neofiko zprávu, že Spešl od 10/2019 při repasi, nebo reklamaci, osazuje novou revizi zadního brainu (druhá opravná verze).

      Tato revize prý řeší všechny předchozí problémy a opětovné reklamace již repasovaného brainu…

      Takže, kdo bude nyní nechávat opravovat zadní brain, už by měl mít všechny problémy, na 100% vyřešeny.

      No to jsem zvědav… pokud někdo budete reklamovat, či repasovat za své, tak sem napište, zda je už konečně vyřešeno

      toto poněkud trapné zakolísání výrobce.

      Mě osobně, po půl roce od 1. reklamace, začíná brain vykazovat stejnou závadu, jako po koupi nového kola :-(…

      Evidentně reklamace problém nevyřešila, takže mě čeká další kolotoč, ale už za své, protože pochybuji, že mi znova uznají reklamaci,

      na 11 měsíců starém kole…

      A.

      • novas752  

        Všechny problémy vyřešeny, netvrdili to náhodou už při vydání první opravené verze? :)

        • tomxxx  

          Jj tvrdili to pred rokem.

          Mne se ale nesere nic.

        • milan.v  

          Ano, říkali, nevím ale o nikom, kdo má od té doby problémy, až nyní…

          • Shorty  

            Máme doma 2 x epic – u jednoho (mám ca rok) mě čeká 3. výměna brainu, u druhého první. Kamrád to samé – po ca 1,5 roce. První vylepšená verze moc vylepšená nebyla, tak jestli je pravda, že teď to už dali dohromady, budu víc než rád:)

            Jinak mám už 4. generaci – vždy bez problémů, ale tady to asi drobet poddimenzovali…

            Jinak bych neměnil, protože systém jako takovej je podle mě geniální – kolo je neuvěřitelně rychlý – nerozhodí kořeny, kameny, skvěle žehlí – když tedy funguje..:)

            • novas752  

              No jo, ty předhozí Brainy byly Foxácký. A jiný.

              Šušká se že tomu nějak napomáhá i rám samotný, jak je zadní stavba bez čepu napružená tak na ten tlumič pořád nějak tlačí nebo co. Možná bude na 21 nebo 22 nový Epic FSR předělaný.

        • jaykay  

          mně taky po opravě drží už téměř půl roku

          • jaykay  

            Tak jsem to zakřikl, půl roku po opravě a zase KO. Takže budu zase měsíc bez kola, snad se k tomu postaví čelem a vezmou to jako reklamaci, jinak opět –2.700,–

            • milan.v  

              Kolik jsi na tom najel za ten půlrok od opravy?

              Jak se tedy zdá, nebyla to ta úplně poslední revize, která už má být bez problémů, ověřené to ale nemám, možná to jen vypouští Specialized do světa, abychom jako zákazníci nebyli naštvaní…

    • DowJones  

      Prosím, vy co jezdíte s Brainem, stojí to za to? Aktuálně se rozhoduji mezi Epicem 2019 a Canyon Lux. Epic ted lze sehnat za úplně stejnou cenu v nejvyšší spec. jako Canyon, výbava podobná, takže jediný zásadní rozdíl Brain. Nikdy jsem na něm nejel, doted jsem jezdil Scott Spark a zvykl jsem si na zamykání tlumiče. U toho Epicu si nejsem jistý, zda-li plně nahradí možnost zamknutí tlumiče? Díky moc za případnou radu.

      • novas752  

        Nejlíp si půjč jakoukoliv testovačku a vyzkoušej si na vlastní kůži. Brain hodně lidem prostě nesedne. Když to máš nastavené tak aby to bylo tvrdé (= na firm co to jde), je to tvrdé dokud nepřijde docela výrazný náraz. a tlumič nepovolí. U nejvyšších myslim 2 modelů (Sworsk a ten pod tim) je až do 25% zdvihu chod tlumiče brainem neomezený = žere daleko líp malé nerovnosti, ale zase to pocitově neni jak beton když do toho dupeš.

        • ZdeNECK1  

          Můj názor na věc je, že pružení bez brainu je více ‚smooth‘. A i když je brain úplně open, není pružení úplně ‚smooth‘ Brain nevyhovuje každýmu, doporučuju určitě před koupí otestovat…

          • novas752  

            Sdílím tvůj názor, full je od toho aby žehlil, ne aby byl zamknutý.

      • milan.v  

        Jsou to zkrátka dvě odlišné koncepce a je potřeba před koupí jasně vědět, jestli chceš něco řešit při jízdě, jsi na to zvyklý, nebo ne.

        Brain je pro lidi, co nechtějí nic řešit, a to jsem přesně já, tzn. ideální cílová skupina.

        Jak je doporučováno, nejjednodušší je sehnat si testovačku na otestování, hlavně, abys to měl správně nastavené, nafouknuté na sebe a pak se rozhodnout.

        Myslím si, že správně fungující Brain, správně nastavený, může dost dobře uzamknutí tlumiče prakticky nahradit. Nikomu to ale nevnucuji, někdo mi bude oponovat, že to tak není.

      • tomxxx  
        1. Pokud stojí Spešl stejně jako canyon, tak z hlediska budoucího prodeje je spešl fakt výrazně lepší „investice“ – ale to jen pro doplnění, neřídil bych se tim, kdyby mě brain fakt sral.
        2. Brain na zadku mi přijde dobrej na závodní kolo – neřešíš, necvakáš, zamknuto máš na nástupy hned a do kopce ti to propruží, když potřebuješ přejet třeba šutr. Ale fakt to neni pro každého, když si zvyklej na normální full, je brain z počátku fakt divnej, cejtíš pod prdelí hranku zamknutí. Zvykneš si rychle. Na kolo na pohodové ježdění je to asi jedno, zamkneš párkrát za vyjížďku, nebo zamyká brain…vyjde to nastejno.
        3. Brain na vidlici bych nechtěl, takže to by byla první věc co bych jako sundané z nového kola prodával, ale zase, prodává se to docela dobře.
      • DowJones  

        Díky za reakce. Měl jsem sparka a na můj vkus se houpal trošku více než bych chtěl. Kolo mám hlavně na závody a u 90% CZ závodu bych si vystacil s HT. Ale občas se full hodí (chci mít jen jedno kolo) proto mě to přivedlo na myšlenku speslu s Brainem. Jde mi o závody, pohodlí ještě chvilku ozelim. Zkusím vyzkoušet někde, ale všude na vyzkoušení nižší rady a slyšel jsem že SW je jiný.

        • MilanT  

          Tak jezdím s Brainem přes 2 roky, předtím jsem měl „normálního“ fulla.

          Je to specifický a pro mě výborný systém. Dříve jsem si lebedil jak „normální“ full žehlí atp. ovšem při závodech jsem byl jaksi pomalejší :-)

          Nyní epic s Brainem je tvrdší, ale stále požírá nerovnosti i když jinak. Prostě při překonání dolíku,kamene apod. propruží a dál zase jedeš jakoby na HT.

          Jsem maximálně spokojený, v rámci svých možností i rychlejší než dříve a hlavně – krásně mi to rehabilitačně působí na bolesti zad.

        • novas752  

          Švorks neumí zamknout prvních 25% zdvihu, ty pracují pořád.

        • tomxxx  

          Jo, tak pro tebe to bude ideal, kestli se spark moc houpal. Uvidis.

          SW od 2018 jinej není vůbec. Teda liší se hmotností rámu asi o 100g, ale zadni stavba u vsech verzi karbonova a tlumic stejnej, nemas sanci poznat rozdil.

      • 106Paja  

        Jak píšou ostatní, chce to vyzkoušet, zda Ti to sedne, nebo ne. Mě třeba epic v L na mých 177 cm výborně sedl geometrií, ale prostě ten projev zadku se mi nelibil. Možná, kdyby to byl model i s Brainovou vidli, ale takhle to kolo bylo takové divné, předek chodil a zadek měl hranu a když jsem ten systém povolil,aby ji neměl, tak zase pružil ve šlapání… Pro mě osobně je řešení typu Twinlock lepší volba.

        • novas752  

          Brainova vidlice je vylozena chujovina. Vsichni se honej za co nejvetsi citlivosti, ne, Spesl naschval do vidlice namontuje nesmysl co citlivost na drobne nerovnosti omezi resp. uplne zrusi. Genialni.

          • tomxxx  

            Ja to taky nemam rad, ze spesla bych ji dal hned pryc, ale zas bych to nevidel tak tragicky. Fox terralogic byl taky hodne oblibenej.

            • ZdeNECK1  

              On ten brain z té vidle jde vydělat, ale pak ta vidle zase nejde zamknout :) – tohle už mám za sebou,

              Pro závodníky, kteří nejezdí technicky náročné XXC tratě a honí každou vteřinku brain super věc… za mě je prostě epic s brainama spíše polo HT ve srovnání s fullem bez brainu. Zajímalo by mě v reálném testu, jak moc brain zrychlí hobíka…

              • snas89  

                Asi zalezi co jezdis. Ja delsi trate a maratony.

                Presel jsem ted na jiny kolo a spis si myslim, ze jsem si v rychlosti oproti epicovi polepsil.

              • tomxxx  

                Tak vyndavat brain je blbost. Prodat celou novou vidlici neni takovy problem.

                Ja mam epica bez brain vidle, normalniho full co jde zamknout bych snesl taky, ale komplet epica s brainem vepredu fakt ne.

          • Zdendyš  

            Na Brain ve vidli nedam dopustit, pro mne genialni vec. Drive jsem jezdil roky terralogic, potom jej prestali delat, netusim proc ale prestup na Brain byl jeste vetsi plus. Samozrejme Brain pro vyletniky a dolekopcom nema smysl, logicky.

    • jaykay  

      nemáte někdo zkušenost s tímto?

      https://www.bikeyoke.de/…uct_info.php?…

      • snas89  

        Na co? Kdyz das pryc braina tak mas z epica nepouzitelny kolo na xc. Cely tlumeni je postaveny prave na tom brainu.

        • jaykay  

          Jasně, ale pokud budu dvakrát do roka platit repasi za celkem 5.400,–,– a budu téměř dva měsíce bez kola, tak ať jde Brain do pr…

        • jonti  

          Proc nepouzitelny? Bude velmi podobny kolum jako Canyon Lux, Orbea Oiz nebo Cannondale Scalpel – hodne aktivni pruzeni, ktere je treba casto zamykat.

          • snas89  

            Hm. Chapu ze to nekomu muze pripadat ok. Zadouci.

            Ja mam na fullu rad pridanou hodnotu, ze je tlumeni efektivni a pri slapani se nepohupuje a nemusim za svih 100× zavirat a otevirat.

            Nekdo preferuje brain, nekdo dw link, vpp, maestro apod.

            Nevim jak jsou na tom kola co si jmenoval, ja to nejel. Ale epic je na brainu zalozenej. Kdyz ho das pryc, to kolo je razem houpacka a neni absolutne zadnej duvod pak priplacet za s znacku a muzes jit do jakyhokoliv neefiktivniho bastlu, protoze si to prece muzes zapnout/vypnout kdy chces.

            • novas752  

              Teda pod efektivnim tlumenim si predstavuju uplne neco jineho nez kamenny Brain, da se rict ze pravy opak, zehlicku. :) #xcproblems

              • snas89  

                Jo…:)

                Ja vlastne nevedel jak to napsat. Ale porad to vnimam tak. ze ta tvrdost k epicovi patri. A stara se to samo o sebe.

                • jaykay  

                  jo, kdyz to funguje. Az budes 2× do roka resit opravu a budes 2 mesice bez kola, budes mluvit jinak :-(

    • martinkoSK  

      Caute,

      kupil som si v posezonnom vypredaji Epic Comp 2019 s hore spomenutym brainom.

      Zatial som stihol nabehat iba okolo 250 km, ale nezda sa mi, ze ten brain funguje optimalne.

      Pokial je uplne otvoreny (5 z 5), tak s nim nie je najmensi problem a vyzehli v zjazde vsetko co potrebujem.

      Pokial ho ale zavriem (na 3 z 5, 2 z 5 alebo 1 z 5) a vtedy na nom trafim nejaku nerovnost ako kamen, koren alebo nerovnost na ceste, tak mam pocit, ako keby som s nim trafil doraz – tak neprijemne to „kopne do zadku“. Ked ale skusam s tym istym nastavenim pruzit na mieste, tak to ide uplne plynule a nevydava ziaden zvuk.

      Nestalo sa vam to uz niekomu? Vdaka!

      • snas89  

        To je ale vlstnost brainu jako taková ne?

        Myslím, že je to jen expanzní komora, která prouští určitý tlak a podle toho to (ne)pruží.

        Když je otevřený…tak je vlastně vypnutý a do tlumení vůbec nezasahuje.

      • rdx  

        popsal jsi uplne presne jak ma brain fungovat „prvni rana ho otevre“ :)

        • martinkoSK  

          aha, tak to je dobre vediet!

          Doteraz som jazdil stary epic s brainom uplne prvej generacie a tam to bolo krasne plynule, bez takehoto „otvarania“ kopancom. Tak som dufal, ze nova generacia bude minimalne rovnako pohodlnna ak nie este pohodlnnejsia :)

          • pepek  

            pokud u první generace (polo)kopanec nebyl, tak bylo něco špatně

          • snas89  

            Je to závodní raketa.

            Jestli chceš pohodlný kolo, měl si jít od něčeho s dw linkem:)

        • martinkoSK  

          hned som spokojnejsi, tak si na tom budem musiet zvyknut, vdaka za informacie!

          mam este otazku pre tych, co jazdia na epicu aj mtb maratony.

          ako si nastavujete brain, pokial sa vystriedaju na trati pocas pretekov rozne typy povrchov, od rychlych hladkych singletrailov az po velke korene a kamene?

          • jonti  

            co nejmin utazene, ale at to jeste nehoupe prilis pri slapani v sede.

          • rdx  

            Nastav si to jak ti to vyhovuje, to neni uplne prenositelny :)

            Vetsinou na zavody volim jedno / dve kliknuti podle delky a narocnosti. Na normalni jezdeji 2–3 kliknuti. Uplne otevreny jen na nejakem dlouhem singletrecku, trailu pri celodennim jezdeni.

      • novas752  

        To je normální, takhle se uzavřený brain chová vždy, náraz musí být dostatečně silný aby to drnclo se závažíčkem uvnitř a tlumič se otevřel.

        Takže buď otevřenej tlumič kterej nejde zamknout, nebo přizavřenej tlumič kterej je totálně necitlivej. Gratuluju, perfektní výběr.

        • Tydlii  

          ehm. jezdil jsi na tom vůbec? slova zveličujou. v reálu to vyžehlí i na firm sebemenší nerovnost, pouze je otevření tlumení cítit, ale to neznamená že to kope, pouze že o tom člověk ví.

          • novas752  

            Asi tak na 100 různých kusech. :)

            Na Firm to nevyžehlí skoro nic. Oproti hardtailu ano, oproti jiným xc fullům ne, reaguje to až na větší nerovnosti. V otevřené poloze to i celkem hezky žehlí (na poměr xc fullů), ale pak to nemáš jak zamknout za jízdy, což je na xc docela naprd.

            • Tydlii  

              Dobře, už chapu jak to myslíš :). Když řeknu řádově, že to zareaguje na 1cm vysokou nerovnost? Možná min. Beru to z hlediska určení toho kola – na XC racing je to perfekt, kdo chce, maximální pohodlicko, vozenicko, pro toho epic není určen, byť proti HT je komfort furt neporovnatelne vět­ší.

              • novas752  

                Řádově 1cm může být taky 9cm, furt stejný řád. :) Pravítkem jsem to neměřil, ale prostě když na tom jedu ve firm nastavení na nějakém členitějšim terénu (stezka se spoustou kořenů nabo kamenitým povrchem, například některé části Lávek nebo Hočimina na Točný), je to v podstatě nefunkční, to už rovnou můžu jet na hardtailu. A to ať už mám to kolo nastavené tlakama na sebe (autosag), nebo si to asi o dalších 10psi ufouknu.

                S otevřenym Brainem je to ve stejných místech výrazně lepší, pohodlnější, ale takové nastavení je na svižné ježdění trvale nepoužitelné. Na jiných XC fullech (ideálně s ovládánim tlumiče z řídítek, což většina má) máš tlumič otevřený a zavřený podle pořeby, tam kde to chceš citlivé je to citlivé a naopak. Epic je prostě kompromis, navíc aktuální řešení celkově ne moc spolehlivý a nějak výrazně lehký ten rám oproti konkurenci taky neni.

            • Rubi  

              U xc fullu je potreba aby zehlil i nejmensi nerovnosti? Jen si zaujaty proti brainu (mozna speslu) ale xc zavodne ani nezavodne nejezdis, tak to je pak tezky… Takze si jel 100× na ruznych testovackach a moudra tahas z klobouku, ale hlavne ze ses chytre vyjadril, co je na xc potreba, ostatne takova BF klasika :-)))

              • novas752  

                No nevím, já bych to chtěl, tupé kolo drncá, drncání vysiluje a unavuje.

                Proti Spešlu nejsem, umí udělat moc dobrý kola. Byť si za to teda nechaj zaplatit. Jestli jsem zaujatý proti nějaký značce celkově, je to Cannondale.

                Koncept Brainu je dobrý na elitní xc závody, když je zamknutý, nehoupe se, ale pohlcuje větší nárazy (narozdíl od jiných xc kol které jsou v zamknutém stavu zamknuté tak, že to musí dostat už fakt velký podnět podnět aby propružily, skok z obrubníku apod.). Takže v tempu „podlaha“ je to super věc. Když teda funguje.

                Jenže hodně lidí si to kupuje z důvodu „když jedu na výlet po lesní cestě, na hardtailu to drncá, chtěl bych fulla, ale abych se zase moc nenadřel“.

                100× na testovačce jsem nejel, jen asi 5× nebo 6×, zbytek jsou servisované nebo reklamované kusy, čas od času na požádání majitele prověřené i delší jízdou. Takže si myslím že netahám moudra z klobouku, spíš od ponku. A podobný názor na to mají i kluci co jezdí ty různý KPŽ apod. na předních příčkách.

                • Tydlii  

                  Je to střet pohledů na to kolo a vnímání jeho vlastností – na tocny s tím jezdím, protáhl jsem ho tam i po těžších úsecích, přes hřebeny na Šanci atd… Jsou tam skutečně kamenitý úseky a nikde jsem si na pružení nemohl stěžovat (to když už, tak i když sedim na špičce sedla a ležím na riditkach tak mi jde na zadní a neprudsi věci kvůli tomu nevyjedu – tady si na to mohu stěžovat).

                  Co tím chci říct – > nepopírám že jsou lepší kola, ale na mě, jako uživatele bez zkušenosti s jiným řešením působí funkce kola silně nad všechna očekávání, proto mi nějak nesedí jak o tom kole píšeš. V místech kde už se na tom necejtím by často bylo na místě sedět na pořádným enduru…

                  A ještě jedna věc… Když je to jak říkáš, proč na tom jezdí váš SBCR Team? Jde jen o prachy (sponzoring)? To se mi prostě nezdá…

                  • novas752  

                    Si to sjeď jednou na obvyklym nastavení a jednou si Brain otevři a sjeď si to znovu. Třeba tu hřebenovku z Šance přes Hočimin, Plot, tam jak se místama nemusí šlapat a jen se vezeš a nebo pumpuješ, tak je to cítít dost dobře. Právě na jinym xc fullu si to otevřeš kde chceš, na Epicovi to všude vezeš v tom tvrdšim nastavení. Kolo pro tvrďáky prostě. :-)

                    Já na to koukám z opačnýho pohledu, trail/enduro kola žehlí celkově líp než xc kola, proto je to asi jedna z věcí na kterou jsem na xc kolech citlivý, když vim jak to může odpružení žrát.

                    Každý z nich k tomu má asi jiné důvody, nevím přesně. Geometrie, jejich ceny a tak dál. Ale minimálně 2 zvažují něco jiného kvůli poruchovosti Brainu, jsou tam nějaký druhý reklamace, kolo x týdnů visí na háku bez tlumiče a tak. Buď ten Supercaliber, čeká se trochu co novej Scalpel, ten starej je taky docela mizernej – vrže v nich jak v chroptící chýši a praskaj okolo hlavního čepu.

                    • jonti  

                      kdyz te to kope i ve sjezdech jako je hochimin, tak to musis mit brutalne prefoukane a pretazene.

                      • novas752  

                        No ano, když jsem to zkoušel utažený úplně na firm, na čtvrtou pozici. Ale už na té druhé cítim že to s citlivostí neni úplně vončo, když je to úplně otevřený tak to bere pěkně. A to v tom tlumiči mívám 10psi pod to co nastaví autosag a pláště asi 1,4 a 1,7 baru.

                        Ale jak říkám, jsem zvyklej tam profrčet na Jeffsy což je prostě jiná liga a ovlivňuje to moje „požadavky“ na výkon citlivého odpružení.

                        • Tydlii  

                          To jsem si trochu myslel, že to tím tam do toho chtě nechtě leze zkušenost z endura. Seděl jsem na takovem kole jednou a to samozřejmě zcela bez debat úplně o něčem jiném.

    • Tydlii  

      Nazdar lidi chci se poptat – bojuji trochu s nastavením tlumiče na epicovi, je to vlastně od servisu, do tý doby jsem to měl nějak nastavený a fungovalo to… nicméně pak se to klasicky vysralo, v servisu komplet repase (shocktherapy, ne holandsko) . No a od servisu mi přijde, že tlumič tak nějak „ztuhnul“ → méně využívám zdvih, na doraz jsem se dostal snad jednou. Pokud nafoukám tak, abych chodil aspoň na 80–90% zdvihu (výrazně pod autosag → přes 30%), tak je kolo keclý a nejede, tlumič se pohupuje v prvním cm zdvihu a zároveň do toho na protipohyb „vráží“ brain (který vozím na firm) při snaze tomu houpání zabránit, mlátí se to a je z toho parodie na tlumič. Největší katastrofa potom polňačka s výmoly → kolo je buď vůbec nepobere a mlátí mě do prdele jak hardtail, nebo když je výmol větší, tak se v něm zhoupne a vystřeluje ze sedla… Naopak lehce přefoukaný + poměrně rychlý odskok to funguje dobře třeba na traily → z kopce je to živý, dokopce se to nenoří, do zdvihu to nejde a tak nějak to propruží na nerovnostech (tlumit ve stoupání v pomalý rychlosti není co…), celkově ale na dlouhý XC je to tupý necitlivý a bolí mě pak kdeco…

      Právě na dlouhý lehký XC nejlíp funguje tlak od autosagu, jenže tady se vůbec nemůžu trefit s odskokem… ten má 15 poloh a nějak se mi nedaří najít ani rozsah nastavení který by mi vyhovoval. Chtěl jsem se tedy zeptat jak vozíte odskok na rs brainu? popř. je to individuální podle váhy (já něco pod 80kg) nebo platí nějaký obecnější nastavení jak to vozit?

      Chtěl bych aby to co nejvíc žehlilo rozbitý polňačky okolo 20–30kmh a aby to zároveň dokázalo kopírovat terén ve stoupání (tady nejzásadnější rozdíl → před servisem kolo ve stoupácích např. s kořeny perfektně využívalo zdvih → i v pomalý rychlosti klidně celej – kopírovalo terén a nestřílelo ze sedla… k tomu bych se chtěl vrátit…)

      • snas89  

        A jak to ladíš?

        Nejdřív si si to nalaď s kompletně vypnutým brainem.

        Až budeš s pokojenej s tím, jak chodí (vidlice a tlumič), tak terpve začni posunovat a ladit brain.

        • Tydlii  

          Aha, tak to jsem nedělal no… Celou dobu jsem to ladil s zamcenym brainem

      • tomxxx  

        Proč si to daval do shock therapy. By ti poslali z holandska tlumic jinej zrepasovanej. Shock therapy se vrtá kde včem, ale na brainy by nemeli byt nahradni dily. Tesneni neni problem, ale stiraky a dalsi atypy se sehnat ofiko nedaj, leda jestli to berou nejak ze superdeluxu. Navic ofiko navod na to neni.

      • tomxxx  

        Bud to mas blbe nadtaveny, nebo to vyservisovali blbe.

        Autosag se dela bez brainu.

      • novas752  

        Brain uplne vypnout, pak nastavit tlaky a odskoky, pak brain zapnout.

        Jak to střílí ze sedla tak to je jasně moc rychlej odskok.

    • Tydlii  

      Tak. Brain se po kompletní repasi, která byla nutná po 6500km (což chápu) znova dojebal po 800!!! Km ! Čvachtá to jak blázen, trochu to uteklo a brain nefunguje.

      Kdepak udělali soudruzi ze Socialized chybu?

      • snas89  

        Hele a nemas to spis tim, ze si ti daval do toho servisu ?

        • Tydlii  

          To nedokážu říct, rozhodně jim nechci dělat negativní reklamu, zvlášť když vím že ten tlumič je problémový. Údajně u nich nechávají dělat repas autorizované servisy když se nestíhá Holandsko (potvrzeno oboustranně u nich i v aut. servisu) takže jim věřím. Navíc to vezmou na rychlou opravu už příští týden abych to měl na závody – jestli budou chtít zaplatit nevím… Za mě se k tomu staví čelem.

          Spíš je to frustrace že mi trvalo 400km si to vyladit k obrazu svému a teď je to zase v koudeli.

          • tomxxx  

            a co si na tom ladil prosim tebe? Cvaky na odskoku víš, cvaky na brainu taky a tlak sis snad zapamatoval. Já v první řadě moc nechápu, proč si nešel do spešlu, neobjednal si repas tlumiče a tim bys dostal jinej, zvlášť, když to tvoje kolo je bazarovka.

            • Tydlii  
              1. neplatil jsem to → nevybíral jsem servis
              2. meli jsme toho hodne najednou i s nejakou starsi vidlici co se davala opravovat

              ->neresil jsem to vzhledem k tomu ze zaruka po štípaným rámu dávno passé a rekl jsem si, ze nebudu tlacit tátu aby se jako moje kolo dalo do autorizovanýho protože blabla → nějak jsem si i myslel že to kluci vyřeší líp než nějakej, pro mě anonymní, holadskej centrální megaservis.

              vyladit mi to trvá, po sevisu se to chová jinak než před ním → v minulém případfě stejný nastavení mělo za následek naprostou nefunkčnost. dlouho mi trvalo než jsem si nastudoval jak nastavit odskok – podle citu to nedokážu, takže mi pomohlo až video kde týpek ukazoval kompresi tlumiče na zabržděným kole na zemi a ladění na zákládě toho jestli po uvolnění jde nezatížený zadní kolo do poskoku nebo ne. ale to je jedno, spíš že se to prostě zase posralo a já se toho tlumiče teď už nezbavim, což je v prdeli :D

              • MilanT  

                Já Ti nevím Vojto,zdá se mi že objevuješ již dávno objevené.

                Oprava,repas Brainu prostě patří do Specialized servisů a holt je tam to Holandsko.

                Já to také absolvoval předloni a do cca 10 dnů jsem měl opravené a seštelované kolo zpět.

                Dal jsem za to tuším cca 2700kč a jsem maximálně spokojený.

                Tak snad to nějak před Orlíkem zbastlíš.

                • mischak007  

                  Bohuzel repas dost podrazil, aktualne za to chteji 4300,– (Velocentrum HK, Pardubice). Navic diky covidu cekaci doby dlouhe, cca 14 dni az mesic. Pozitivni ze tam kolo nemusi stat. Stavajici tlumic nafoti a objednaji novy.

                  • novas752  

                    Ze strany Specialized to aktuálně stojí 2800 pro všechny servisy v ČR.

                    • mischak007  

                      Diky za info. Kde teda nejlepe nechat repas provest? Jestli je to kus za kus, musi to byt vymenene do 10ti minut.

                      • novas752  

                        No to jo.

                        Akorát to funguje tak, že se kolo přiveze do servisu, nafotí se kolo, výrobní číslo kola a tlumič (pokud jde o reklamaci tak ještě doklady) a na jejich webu pro prodejce se objedná servis. Tlumič se z kola sundá a čeká se. Než dorazí tlumič na výměnný systém tak to klidně i 2 týdny od objednání trvá (pak se jen prohodí tlumiče v krabici, kurýr hned odjíždí s původnim tlumičem a ten co přijel se namontuje do kola). Stává se ale že tlumiče na výměnný systém dočasně nemají vůbec, pak se prostě musí rovnou odeslat konkrétní kus a čeká se x týdnů než se k němu prokoušou v řadě a pošlou ho zpět. Toto bývá typicky na jaře kdy hordy lidí sednou na kola a zjistěj že jim tlumiče nefungujou ⇒ pro „preventivní servis“ je nejlepší konec sezóny nebo mimosezóna = cca od října do února, tam to jde vždy celkem v pohodě bez průtahů.

                        • tomxxx  

                          já nikdy neměl problém v březnu/dubnu. Tlumič do týdne.

                    • Korda2  

                      To už neplatí 2800.Repase nově Brain tlumič uz všude 4300.Mam to potvrzené servisu Kola Svorada. Mají to už i v ceníku servisu .. Na nové modely 2021 už dali záruku na Brain prý 2 roky tak si to chtějí tímto vykompenzovat a dát 2 X za rok 4300 to je hnus..

                    • Korda2  

                      To už neplatí 2800.Repase nově Brain tlumič uz všude 4300.Mam to potvrzené servisu Kola Svorada. Mají to už i v ceníku servisu .. Na nové modely 2021 už dali záruku na Brain prý 2 roky tak si to chtějí tímto vykompenzovat a dát 2 X za rok 4300 to je hnus..

                  • morso  

                    tak konkrétně v HK je to za trest a tam bych si nekoupil ani gripy :-). Obsluha poněkud mimo…odbornost, komunikace…tam fakt ne :-), cenu také neumí nebo nechtějí udělat…

                    • mischak007  

                      Pardubice mozna trochu lepsi, ale cena stejna :(

                      • morso  

                        …tak je to jedna firma, takže stejná cena mě nepřekvapuje. V Uhlířských Janovicích je firma kola Čálek, oba s manželkou jezdili aktivně (závodně), fakt vědí co dělají a vyznají se, já si pro kolo jel k nim a max. spokojenost.

                • novas752  

                  V Holandsku to jsou schopní udělat stejně. Taky se stane že se čeká 3 týdny na tlumič a po ujetí 200km v tom opět čvachtá = další 3 týdny reklamace servisu.

                  • Tydlii  

                    No – tak.

                    Můj původní příspěvek byl spíš stesk, že to spesl blbě nadesignoval, prostě si nemyslím že si za to můžu špatným servisem…

                  • honzarb  

                    Jak to tady ctu, tak kolo Epic se opravdu vyplati vlastnit! :-D

                    • Pikaču  

                      Jj. Pred tydnem (cca 2–3 tydny zpět) psal o epicu basne jak je výhodnejsi a lepsi nez ostatni, ze je brain vyhoda a ze spešl neni tak drahy jako konkurence ......

                    • novas752  

                      Převelice! :) To jsem ještě asi nezmiňoval, na 8 let starym kole už Specialized servis tlumiče neudělá a servisní sady na to nejsou = jsi odkázaný na milosrdenství servisů zabývajících se odpruženim kde to snad nějak udělají.

                      • snas89  

                        Tak zase ta predchozi generace bylo fain bezproblemovy kolo.

                        Porad ho chapu. Je to jeho prvni super kolo.

                        Pri nejhorsim subda braina a da zamykani na packu. Sice z toho udela tuctovku jako lux apod., ale moznost je.

                        • novas752  

                          Jo ta je v pohodě, ta aktuální je průšvih a do té jinej tlumič dát nejde.

                          Dost brzo bude zveřejněná nová generace, tam doufám už tyhle problémy nebudou.

                          • ToMášMarný  

                            Co vím ani do předchozí gen. jinej tlumič nedáš. Bo atyp rozměr i uchycení.

                            • novas752  

                              Do předchozí generace dělá Bikeyoke vidličku pro normální xc tlumiče. Do aktuální co tak koukám tak už dělá taky, ale je to limitované jen na několik málo uzoučkých tlumičů – je tam méně místa mezi komorama tlumiče a rámem

    • Krtek2  

      Ahoj, začal mi čvachtat tlumič, avšak brain i tlumič zamyká jak má. Takže vlastně jen nepříjemný zvuk při jízdě. Před rokem komplet výměna brainu včetně tlumiče v rámci záruky. Mám Epic 2018. Řešili byste to nějak?

    • racer xc  

      Můžu se zeptat orientačně kolik ten tlumič zhruba foukate? Já mám 75 kg a foukam 210 psi.. odskok skoro nejrychlejší

    • Tydlii  

      Zdar, netěsnila mi vidle, dal jsem do servisu na pretesneni , po týdnu znova – tak jsem jim to vrátil . Prý ohnuté táhlo ve vzduchové komoře , výměna 1200,– . Je to normální ? Stalo se vám někomu taky ? Na kole neskáču a foukam vidli tak, abych dorazama nemlatil. Oukej – jezdím na tom traily, ale to je v rámci určení toho kola tak by to snad mělo vydržet , ne? Zvlášť když nemám ani 80kg .

      Fakt moc bych si přál už nic neřešit a jen jezdit, ale bum , kolo v servisu co 14 dnů . Už mě to fakt štve .

      • morso  

        …kámošovi odešlo něco na Sidce (také něco ohnutého v noze) letos na jaře a to po servisu najel cca 200km a problém :-(. Má to sice na HT (Ghost), ale to je celkem jedno, protože fakt prasácky nejezdí :-).

      • tomxxx  

        Možné to je, ale jestli to tak je opravdu ti nikdo tady neřekne, leda by měl křišťálovou kouli.

      • novas752  

        Jinak pozná se to jednoduše, ten „ohnutej“ shaft upneš do vrtačky a když bude házet tak je ohnutej.

        • tomxxx  

          Pokud nehází rovnou vrtačka :D

        • Tydlii  

          Jo to mi říkali ze to takhle poznají. Spis mě zaráží ze vidlice při adekvátním použití nevydržela a reklamace mi nebyla doporučena ze by ji neuznali. Na opakovaný dotaz jestli jsem si to způsobil sám a jak mi bylo pouze řečeno ze se to může stát třeba při pádu .

          • MilanT  

            Jo Vojto,to je ten drobný problém špičkových kol (jak jsem také zjistil).

            Když hodně jezdíš tak věci dost odcházejí oproti levnějším,nezá­vodním modelům.

            I když vidle by měla vydržet všechno myslím.

            Tak dobré pořízení.

            • novas752  

              No jo jenže Sidka je prostě stavěná na váhu, tam nějaká životnost nebo odolnost neni prioritou, závodní náčiní, když se to podělá tak výměnit za nový a nazdar. Kratičký vnitřní nohy, futra blízko sebe a vidlice se předozadně třeba při brždění a zároveň nárazu zkroutí natolik, že to tu pístní tyčku může ohnout…

              „Všechno“ vydrží možná tak Lyrik/Zeb/Boxxer.

        • Tr35  

          Proboha ! Do soustruhu … Co to dnes dela v servisech za nymandy, zustava az rozum stat.

          • novas752  

            A kolik lidí má doma soustruh ty nýmande, co? To nemá ani většina cykloservisů.

            Slušná nevymletá vrtačka udělá dobrou práci, stačí tam pro referenci strčit větší vrták a koukat jestli se ten točí rovně bez házení.

          • Tydlii  

            Servis má soustruh a samozřejmě nepoužil vrtačku. Jedinej nýmand kterýmu smí moje kolo do ruky jsem já sám.

    • Korda2  

      Tak paráda nové ceny repase tlumič Brain cena 4800 a záruka na repas pomalu žádná.. Když to klekne 2 X za sezónu fakt paráda…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.