• Fredd-46

    Ahoj, chtěl bych upgradovat brzdy na 4 pístky. Aktuálně mám BL-MT500 + BR-MT500, takže bych chtěl vyměnit jen třmeny a páčky nechat BL-MT500. Co jsem tu tak četl, tak by to neměl být na BR-MT520 problém. Jak je to s těmi 420? Jaký je mezi nimi rozdíl? Někdo tu psal že rozdíl mezi 520 a 420 je jen v páčkách a třmeny jsou stejný. Je to pravda? Pokud by to tak bylo, tak 420ky jsem našel o pár stovek levnější, ale zas to není takový rozdíl pokud by byly 520ky lepší. Jak je to pak s hadičkami? U obou se píše že jsou kompatibilní s SM-BH90-SS, ale já bych měl mít SM-BH59-JK-SS, které jsou psané u těch 500. Půjde to napojit na moje hadičky, nebo musím koupit ty BH90? Půjdou pak případně ty BH-90 na moje páčky? Jaký je mezi nimi vůbec rozdíl? Je tam jiný průměr nebo něco jiného? Moc informací jsem k tomu nenašel a mám v tom už trochu guláš

    0 0
    • novas752  

      Je to tak no, třmeny jsou stejný. Bh90 jdou na všechny páky, akorát je na ově strany potřeba adekvátní oliva + trn (set se stříbrnym trnem, zlatý trn je pro bh59). A rozdíl je v tom že BH90 má lepší tužší vnitřní oplet, brzdy mají trošku tvrdší ostřejší chod.

      0 0
    • Mr.Duck  

      520 ma keramicky pisty, 420 je nejaky resin. Jinak jsou ty trmeny stejne.

      0 0
      • Hadato  

        Opravdu jsou ty třmeny stejné? Z obrázku to tak rozhodně nevypadá. Já měl za to, že MT420 má i menší průměr pístků.

        0 0
        • Vilém  

          Asi tak, kazdy ten trmen vypada uplne jinak.

          0 0
        • Mr.Duck  

          Asi máte pravdu, je to nějaký pátek co jsem měl 420 v ruce. Koukám že má jiný bleed port (což je jen na nejlevnějších brzdách, přitom daleko lepší podle mě :)).

          0 0
        • xtonda  

          Ten odlitek vypadá jinak, ale konstrukčně to bude +/- stejné, i destičky jsou stejné, proč by tam dávali menší pístky.

          0 0
      • david25  

        tak hlavne me dostava oficialni text ze 420 maji vyssi brzdny ucinek nez 520. Ja zil v tom ze 520 je vyssi rada. Ja uz se v tom Shimanu ztracim

        0 0
        • Vilém  

          Treba ma. Kdyz koukam na foto, tak 420 je z jednoho kusu, 520 je deleny, to by se na tuhosti trmene mohlo projevit.

          0 0
          • Fredd-46  

            Já to tedy pochopil tak, že mají 420 90% účinku 520tek. Píšou 90% braking power vs. BR-MT520.

            1 0
            • Mr.Duck  

              Přesně tak je to na webu Shimana.

              0 0
            • david25  

              Tak cesi neumi prekladat. Bohuzel https://bike.shimano.com/…R-MT420.html

              0 0
              • Fredd-46  

                No to bude nějaký automatický překlad. Žároveň je psaný že je to v kombinaci s páčkou BL-MT401, takže je otázka jestli ten rozdíl 10% není právě v páčkách. Na obrázku mi přijdou + – stejné. Dělené mi přijde že jsou ty 420 taky. Je tam vidět rýha. Jen na obrázku jinak natočené a jinak umístěné logo, ale nejsem odborník. Každopádně to může být jen marketingový tah. Stejné třmeny různé páčky a trochu jinak logo a hned jsou dva sety při menších výrobních nákladech.

                0 0
                • Vilém  

                  S tim delenim mas pravdu. Nevim na jakou foto jsem to narazil, ted jsem pohledal dalsi, a ty srouby maji hlavy z vnitrni strany trmene.

                  0 0
                • xtonda  

                  BL-MT401 nemá servowave, BL-MT501 ho má.

                  0 0
                • va-bo  

                  Dělené třmeny jsou asi všechny. Jak by tam jinak vyfrézovali otvory pro pístky? Musely by být z jedné strany záslepky.

                  0 0
                  • jonti  

                    xtr race je jednodilny trmen.

                    0 0
                    • va-bo  

                      Ano, existují jednodílné třmeny, například ještě Magura nebo Formula , ale mají z jedné strany záslepku.

                      0 0
                  • LisourJr  

                    Přesně tak, monobloky musejí mít záslepky tak jak na XTR, pokud se nejedná o plovoucí třmen, který má písky pouze na jedné straně.

                    0 0
                • Jiri.velmez  

                  Jo mají špatný překlad když se to přepne do angličtiny přeloží pomocí Google tak je to

                  90% brzdný výkon oproti BR-MT520

                  0 0
        • novas752  

          rozhodně to nebude o 90%., možná tak o 9. Navíc vzhledem k tomu že 400 páky jsou o dost slabší než 500 páky.

          0 0
          • david25  

            no ja se mezi nima rozhoduju cena plus minus stejna a napojovat to budu na zeecka nebo slx paky, takze asi vezmu ty 420 a je to.

            0 0
          • Winux  

            Však si stačí vyjet ENG verzi té stránky – https://bike.shimano.com/…R-MT420.html

            „90% braking power vs. BR-MT520“

            90% brzdná síla proti BR-MT520 … dosahuje cca 90 % brzdné síly MT520

            0 0
            • david25  

              vsak jo, jen prvni odkaz te vede na ceske stranky pokud mas tak nastaveny vyhledavac a tam to maj pekne spatne :)

              0 0
    • BorisFR  

      Mam 420 s SLX pakama a nic mi nechybi. Brzdi to dobre i s resin deskama. Kotouce 203 a 180mm.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.