BMC zadni kolo škrtá o sedlovou trubku, je to OK ?

48 nepřečtených
  • strtom

    Mám Fourstroke 02 dva týdny a našel jsem oškrtanou sedlovou trubku (podotýkám že tlumič je nafoukaný správně 80kg-115 psi). Když jsem vyfoukl tlumič, zadní kolo se dostane 1 mm od sedlové trubky, ale když zatížím sedlo tak se pružností rámu zadní kolo dotkne trubky. Je to OK protože na žádném kole jsem se ničím podobným nesetkal? Zatím jsem to provizorně ochránil lepící ochranou paskou pod řetěz a doufám že rám není poškozen a jedná se jen o kosmetickou vadu, nebo je to prodřené fest a je to problém?

    0 0
    • Vilém  

      Ne, to neni OK.

      0 0
    • Lachtis  

      Tvl, mám taky Fourstroke fs 01 a pouze jednou se mi stalo, když jsem měl kolo nově a zkoušel tlaky, že jsem měl na sedlovce znát kontakt s gumou (prostě jsem šel na doraz), ale to co máš ty, my už přijde vyryté do laku!? Nyní foukám již adekvátní tlaky pro moji váhu a ježdění, konkrténě 120 Psi (mám cca 78 kg) a zdvih chodím max. na 90%, výjimečně 95% (pár mm od dorazu).

      Nicméně když jsem si půjčoval testovací FS02, tak ta měla přesně to co ty, ale bylo to už fest a prodejce mi říkal, že to půjčovali testerům z MTBS a Ti si tlumič vůbec nenahustili a chvíli s tím jezdili a udělali nenávratný"zářez" do sedlovky :-D.

      Chodíš moc na dorazy, nafoukej víc PSi a sleduj to!!!

      0 0
      • strtom  

        Nemůžu si pomoct, ale příjde mi to jako konstrukční vada, prostě zadní kolo by se podle mě nemělo nikdy potkat se sedlovou trubkou ne jako jenom někdy. Nevím co s tím jestli to vrátit nebo jezdit až to jednou prodřu mi nepříjde jako nejlepší nápad.

        0 0
        • Lachtis  

          No je pravda, že když jsem zjišťoval, kde má tlumič doraz, tak je fakt, že kolo se mi rámu nedotklo!

          Akorát jednou, jak jsem psal, když jsem měl blbé tlaky a chodil na doraz tlumiče, našel na sedlovce jen známku kontaktu zřejmě s kolem. Nicméně mám takové tušení že to bylo způsobeno obaleným kolem od bláta = mělo vlastně větší průměr… To, že chodíš po dorazech je dle mého názoru jasná věc + v kombinaci s obaleným kolem se může stát, že si právě drhnul… nevybavuješ si, že bys třeba vjel někam na pole, kde je takové to lepivé bláto a pak si dal nějaký těžší terén s častými dorazy?

          0 0
          • MlokCZ  

            Ono něco udělá pružnost materiálu, tedy když to zkoušíš s vypuštěným tlumičem na místě, tak to za jízdy nemusí stačit. Pak tam můžeš dát trošku jiný plášť nebo mít více nafoukáno a dá to zase rozdíl nějaký ten milimetr.

            Nastavené to má ale v každém případě blbě. Pokud má už teď spíš menší sag, tak musí dát o hodně větší vložku do komory (nebo případně rovnou přejít na EVOL komoru, která automaticky bude znamenat mnohem vyšší tlaky při stejném nebo i při mírně větším sagu).

            0 0
    • MlokCZ  

      V pořádku to samozřejmě není, špatná konstrukce rámu, měla by tam být mnohem větší rezerva.

      Na druhou stranu správné tlaky nejezdíš, protože musíš chodit pořád po dorazech, když to vzniklo tak rychle. Pokud máš rozumný sag a chodíš po dorazech, tak je potřeba dát větší vložku do komory pro zvýšení progresivity.

      0 0
      • strtom  

        No tlaky mam správně, sag taky, je na vahadle rámu i kontrolní ryska a kontroloval jsem to i na gumičce tlumiče.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tlaky správně nemáš ani náhodou, protože chodíš pořád po dorazech.

          To, že je to tak v nějaké tabulce neznamená vůbec nic. Každý jezdec jezdí jinak a dva stejně těžcí jezdci mohou potřebovat úplně jiný tlak nebo při stejném tlaku úplně jinak vyvložkovaný tlumič.

          Tabulka je tak dobrá pro orientaci abys věděl na jakém tlaku začít, pak to musíš poladit dle jízdy. Což u tebe znamená dost přifoukat nebo přidat vložku do komory pro zvýšení progresivity (tzn. abys při stejném tlaku nechodil po dorazech).

          0 0
          • strtom  

            OK prifouknu, je pravda že ladím posed a řidítka půjdou níže tak na zadním je asi větší váha než by mělo byt, ale co za 5 let ježdění jak ten rám asi bude vypadat? Neodrel jsem to zadnyma koulema bahna má zadním kole.

            0 0
        • Lachtis  

          Na nějaké tabulky s.r, já třeba vidli foukám úplně jinak. Musíš to nafoukat adekvátně k Tvému stylu ježdění,terénu, nastaveného posezu atd. A nezapomeň, že tlumič nemá doraz na úplném konci pístnice, ale třeba u mne je to skoro 1 cm od úplného konce pístnice – ty to budeš mít asi stejně…jen abys veděl, že doraz není až když ti sjede dolů kroužek úplně z pístnice, ale daleko před tím…

          0 0
        • BB  

          Tady se mluví o tom, že vozíš nízký tlak, což je asi možné. Ale přesto si myslím, že i s nízkým tlakem by neměl jít plášť až na rám. Chození po dorazech by mělo rasovat samotný tlumič, ale ne rám. Jestli se dobře pamatuji, tak v návodu na mé kolo je uvedený maximálně povolený rozměr pláště. Není něco podobného ve specifikaci tvého kola ? A zajímavé je, že je tam i výrobce a typ pláště. Například Schwalbe NN je uváděn 3.0 , ale některý z Maxxisů pouze 2.8. Když jsem to nedodržel, tak mi šel plášť do rámu jako tobě.

          0 0
          • strtom  

            Guma je tam samozřejmě od výroby, nic atypickeho 29×2.2

            0 0
          • MlokCZ  

            Vždyť to píšu hned na začátku:

            „V pořádku to samozřejmě není, špatná konstrukce rámu, měla by tam být mnohem větší rezerva.“

            Tím špatným nastavením se ten konstrukční problém jen projevuje mnohem více. Když je to vhodně nastavené s dostatečně progresivním tlumičem, tak se s tím dá většinou i dlouhodobě jezdit.

            Vybavuju si třeba Canyona hodně let zpět, kdy to bylo také cca stejně problematické (na dorazu se to akorát dotklo rámu). Tenkrát tam ale byl osazován ještě v té době extra progresivní RS tlumič, takže 95% jezdců ani nikdy nezjistila, že je tam konstrukční problém.

            Já si tohle tedy vždy kontroluji u každého nového rámu předem (kam to jde na dorazu při vypuštěném tlumiči + musí být pár mm rezerva na pružení materiálu) a pokud dám objemnější plášť (a nebyla tam zrovna při první kontrole opravdu velká rezerva), tak kontrola znovu.

            0 0
            • strtom  

              Jako jsem z toho špatný, nezdá se mi na tlumiči rebound asi může být zakopaný pes i tam. Kolo jezdí parádně jen toto. Ale když vemu že rám zničeny není a budu jezdit dále nevím jestli tou konstrukční vadou nezničil kolo. DW link funguje na tomto tlaku jak má a nevidím řešení to foukat na tlaky kdy to bude nefungující prvňák.

              0 0
              • MlokCZ  

                Uz to pisu po treti. Pokud je sag ± ok a v pocatku zdvihu to chodi akorat, tak je potreba dat vetsi vlozku do komory pro zvetseni progresivity pripadne prechod na EVOL komoru.

                0 0
                • strtom  

                  Co tim myslis evol tlumič je evol, tak co s tím ještě udělat.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jestli uz mas EVOL komoru, tak dat vetsi vlozku. S EVOL komorou tam bude pravdepodobne nejaka mensi vlozka a tedy velky prostor pro navyseni progresivity. Zadej si 4-mistny kod na tlumici na strankach Foxu a hned uvidis i bez sundani komory jaka tam je vlozka.

                    0 0
                    • strtom  

                      OK dík za radu vyskousim a zatím budu věřit že to pomuze. Nerad bych se kola zbavoval protože jezdí dobře jenom co je tam od Foxe tak to stojí za hovno

                      .

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ja treba DPS Fox tlumic s EVOL komorou (ktery take aktualne jezdim) povazuju aspon tedy pro sebe za nejlepsi XC tlumic co jsem zatim z cca 15 tlumicu dlouhodobe jezdil.

                        Fox vidlice naopak nic pro me a s upravenym Auronem jsem nesrovnatelne spokojenejsi.

                        0 0
                        • strtom  

                          No aby toho s Foxem nebylo málo tak ten jejich remote lockout se nevrací úplně .

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak remote jsem u Foxe nikdy nevozil. A zvlast pokud je u DPS pouzite jen dvoupolohove, tak to tlumic zbytecne zabiji.

                            0 0
                          • Lachtis  

                            Na ten Lockout mě prodejce upozorňoval, že jsou s ním problémy. Já mám dálkový od DT Swiss a ten funguje naprosto perfektně a už jsem pár s.aček včetně závodů projel. Tak kdyžtak můžeš zkusit změnu na DT…

                            0 0
                            • raw 4  

                              A je tri polohovy? Spokojeny? Co tam mas za vidlici performance? ..mam na kole stejny tlumic a vidlici performance ale 34 a rocnik 2016 a kdyz jsem chtel lockout tak mi Svec napočítal na cca 10 (nova patrona lock atd)…

                              0 0
                              • strtom  

                                Na tři polohy, to jsem zvědavý jak to ještě doresim.

                                0 0
                              • Lachtis  

                                Ano, tří-polohový. Používám jej při každé vyjížďce a to několikrát, hladká kvalitní silnice = úplný lock, rychlá jízda v méně rozbytém terénu = střední poloha, sjezdy v terénu = Open. Zatím se mi ani jednou nestalo, že by nefungovalo na 100% a už jsem s ním pár blátivých cest projel.

                                Vidle je přesně: Fox Float 32 SC, Performance Elite, FIT4, Remote

                                Tlumič: Fox Float DPS, Perfomance Elite, Evol, Remote

                                0 0
                                • raw 4  

                                  A mel jsi tam uz z vyroby?Nebo sis ji nechal dodelat? Diky

                                  0 0
                                  • Lachtis  

                                    Z výroby! Když jsem sháněl fulla, tak podmínkou byl lock vidle a tlumiče z řídítek.

                                    Levnější verze mají ten lock od Foxe a tam mi prodejce říkal, že se seká a jsou s ním problémy.

                                    Bohužel, jak jsi psal, pokud by investice toho locku byla 10 tis., tak se nevyplatí. Nicméně zde na foru si to někdo u Fourstroke nechal taky dodatečně dělat, tak jej zkus oslovit – mrkni na Fourstroky a podívej se, kdo má DT Swiss dálkový lock…

                                    0 0
                  • Lachtis  

                    Jestli se nepletu, tak Ty Evolution komoru nemáš viz odkaz na Tvé osazení ( http://www.bmcbike.cz/…stroke-FS02/ ). Evolution komoru mám až já u FS01 ( http://www.bmcbike.cz/…urstroke-01/ ).

                    Koukal jsem Ti ještě na fotky a u fotky č. 3 je vidět, jak jsi jednoznačně na dorazu tlumiče, doraz je cca 1 cm od konce pístnice. Pak i na fotce 4 je vidět, že dáváš papat i vidlici. Já mám u Foxky doraz 1,4 cm od konce, což bych řekl, že ± může být…

                    Nicméně doraz, jak psal Mlok by ještě neměl znamenat, že budeš drhnout sedlovku. Sice by to nemělo taky způsobit, ale při Tvé kombinaci špatných tlaků u pružení… na kolik foukáš pláště? Nepereš tam moc?!

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Dle fotek v profilu EVOL komoru ma, predtim jsem se jeste do profilu nedival.

                      Doraz muze byt ruzne daleko od konce pistnice, je to ruzne dle celkove delky tlumice a jeho chodu. Treba 190/51mm tlumic tam ma tak 3mm a oproti tomu treba 200/51mm tam ma mnohem vice. Na doraz ale chodi hodne at uz na fotce to na dorazu je nebo neni.

                      0 0
                    • strtom  

                      Na tlumiči je napsáno evol na té rozšířené části u pístnice tak žiju v domnění že to evol je. Na těch fotkách jestli koukáš na gumičky tak to nic neznačí protože jsem to fotil po umytí a hadrem ty pistnice pucuju. Jinak teda jezdím celkem XC žádné skoky ale sem tam se to vznese při nějakém rychlejším sjezdu

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ta rozsorena cast u pistnice je prave zvetsena negativka a to prave znamena EVOL komoru.

                        0 0
                      • Lachtis  

                        JJ, máš recht, na fotce je to vidět, že je EVOL. Ok. Nicméně jsi mě vyděsil, páč FS mám taky a tohle jsem u nikoho, krok toho tesťáku FS 02, který měl dojebanou sedlovku fest, neviděl!

                        Pro sichr si radši u svého zkusím znovu totálně vypustit tlumič a zkontrolovat, jaká tam je mezera + člověk musí počítat, jak psal správně MlokCZ, s rezervou z důvodu pružení materiálu, pláště atd…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Nekdy se problem objevi jen pro nektete velikosti. Tady mate ale oba stejnou. A krome toho ze chodi dost po dorazech tam mam RK 2,2. To sice neni zadny nevhodny extrem, nicmene je to hodne vysoky plast na danou sirku (a to i oproti jinym 2,2 contikum).

                          0 0
    • přejetá_veverka  

      No vidíte. A moje 26 carbon meridka 1–20 z roku 2011 takovy problem nemá. :D

      0 0
    • XCO man  

      Jestli máš tohle za dva týdny, tak za půl roku máš v rámu díru. Šel bych to reklamovat, podle mně nemůže dojít ke kontaktu kola s rámem ať máš nafouklej tlumič jak chceš, tady je něco špatně.

      0 0
    • Soreno  

      Svycarsti soudruzi rekli v Cine, ze to chteji mit presny jako hodinky. No jo, ale cinsti soudruzi nepocitali s pruznosti materialu.

      No hele to kolo bych vratil prodejci.

      0 0
    • cubas  

      Tak jsem kvůli tobě vypustil tlumic. I tak je vzdálenost zadního kola a sedlové trubky cca 1 cm. Takže reklamovat.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.