• MarioCZ

    Zdravím všechny,

    chtěl jsem se prosím Vás zeptat, pročetl jsem toho mraky co šlo, ale zajímal by mě Váš zcela a naprosto upřímný názor, zdali nejsem magor, což si často myslí moje žena, která kola přímo „miluje“. Mám doma silničku viz linky níže, nalítám tak ročně 8000–10000km. No a letos jsem si řekl, že bych mohl zkusit něco nového, jelikož bydlím na hranicích s Německem, kde de facto jezdím pouze, napadlo mě to vzít po té Adria Radweg k moři.

    No a dotaz je, kdybych tam hodil nějaké 28´ pláště, nějaké crossové, abych přejel i horší povrch (větší tam bohužel nedám), teď jezdím 24´, hodil na to brašny alá Bikepacking, je to velká utopie na tomhle kole?:o)) nebo mám pořídit nějakýho gravela, jako třeba co má pan Zavoral Exploro…nejdříve bych to chtěl vyzkoušet, zdali mě to vůbec chytne…díky všem za odpověď a přeji pěkný zbytek dne.

    Škoda Road Elite

    "Superior Road Team Issue ":https://superiorbikes.com/…hrome-silver

    0 0
    • figur  

      Já to jel z Grada a protáhl to do Č. Krumlova. Je tam dost šotoliny, ale myslím, že 28mm by mohlo jít. Já to jel na tlustejch a rychlejch (Schwalbe TB) a nalehko se spaním pod střechou. Bylo to bez defektu na to, jaký to jsou šlupky. Spíš koukám nejlehčí převod nic moc, i když máš slušnej nájezd. Kolem Bad Gasteinu jsem byl rád za 24×36. Jinak jedna z nej dálkových stezek v Evropě.

      0 0
    • MarioCZ  

      No já to mám v plánu vyjet z Chodska, odkud pochází moje rodina, přesněji z Klenčí pod Čerchovem a napojit se na ní…díky za info chlape ohledně té šotoliny…každý názor je pro mě zlatý.o)))dneska jsem to nadhodil opět ženě, té „stačí“, když jsem při volnu věčně pryč na silnici, dál ani nebudu rozebírat .o) její první manžel byl ze Sicílie, už je to nějaký pátek, tak jsem si říkal, že bude mít pochopení, ale spíše zůstala jen ta Itálie)))))

      0 0
    • Jezevec70  

      Jel jsem v roce 2019 Villach – Grado – Villach a r. 2014 Villach – Grado – Villach – St. Johann in Pongau (a dál do Flachau a okolo Ennsu k Dunaji a na jižní Moravu).

      Co si pamatuji, tak šotolinových úseků bylo docela dost, ale žádný vyslovené rozbitý snad nebyl. S trocho opatrnosti by to na odolnějších 28mm pláštích jít mohlo. Cyklostezka je to určitě parádní, hlavně úsek od Tarvisia na jih po bývalé železniční trati stojí za to.

      0 0
    • MarioCZ  

      …díky za další info.

      0 0
    • Cochty  

      Nemá někdo zkušenost s parkováním v Salzburgu? Přivezl bych kola až tam, někde tam nechal auto týden zaparkované, dojel do Grana a zpět a zase autem dom.

      0 0
      • bubacek  

        Ne přímo v Salz. Ale v létě jsem tejden parkovat zdarma v Gmundenu uTraunsee parkoviště vlakové zastávky označené P+R (parking a ride). V Salz jsem jen narychlo našel u zastávky Puch Urstein P+R. Podívej se na mapy. Cz

        0 0
    • Lok  

      pokud je ta šotolina pěkná a suchá tak to bude pohoda… na silničce s brašnama s 23mm continental ultrasport jsem najel v Rakousku spoustu kilometrů, mimo jiné i po šotolinových cyklotrasách… švihal sem to po nich 25–35km/h a bez defektů, jediné kde byl na šotolině problém byli prudké stoupání/klesání

      teď mám gravela s 40mm pláštěma a občas mi ta silnice chybí :D po pěkných cestách to jelo mega rychlo, hlavně z kopce

      Neboj se toho a pak postni nějaké fotky :)

      0 0
      • MarioCZ  

        …přesný popis, proto se mi do toho gravela nechce, jelikož člověk honí pořád silnici a to by asi už v mé hlavě rychlostně neprošlo:o) zkusím ty 28´od Schwalbe Marathon Plus Smart Guard(jelikož na 28´ jsem nic lepšího nenašel co bych na moje kolo dostal) někde projet po Německu na šotolině, zkusit dva tři dny někde a uvidíme než se do toho pustím…ale už se na to těším..........a nebo na kole komplet k moři do Grada, pak Venezia a vlakem Mnichov…odtud pak za své domů.o)

        díky moc za tipy a zatím…

        0 0
        • Jezevec70  

          Marathon Plus nekupuj. Jsou zbytečně těžké a nejedou. Na tohle stačí třeba Supreme nebo Almotion. Osobně vozím na silničních kolech 28mm Tufo Comtura Duo a šotolině a podobným cestám se nevyhýbám a defakt jsem snad ještě neměl.

          0 0
          • MarioCZ  

            Mrknu na to, Tufa má v rodině jeden a presedlal všechna silniční kola na Tufiky jak říká… Diky za tip.

            0 0
    • jiri.kostinek  

      Jel jsem to loni na continental gatorskin 622×32 a až na jeden dvěstěmetrový úsek kolem Dunaje a jeden cca půlkilometr těsně na hranicích v ČR – Rakousy to bylo naprosto OK. Kolem Bad Gasteinu mi stačil nejlehčí převod 36X32.

      Z Benátek (Mestre) ti jede autobus do Brna, kola berou, stačí sundat přední kolo, otočit řidítka.

      0 0
    • MarioCZ  

      ..chtěl jsem se prosím Vás zeptat, na Pirelli Cinturato™ Velo TLR Classic s duší, nechci bezdušáky, ti co to absolvovali, s tím to v 28´problém nebude, nebo? Díky moc…

      0 0
      • shcorepi  

        A co tahle klasika od Mitasu-Flash 28–622? Mívalo to spoustu masa, tudíž odolnosi i na šotolině, ověřeno s brašnama i na hrubých šotolinách. A píšou nízký valivý odpor :-) Ale nevím, jak vůči šířce ráfku, ačkoli dneska už se zase dělají širší.

        https://plaste.heureka.cz/…x28c-28-622/#…

        0 0
        • Jezevec70  

          TPI 22. Ty moc nepojedu. :-)

          Co mám zkušenost s takovými to Mitas plášti tak je to poplatné ceně. Za mě nebrat. To je tak na kolo na ježdění do hospody.

          0 0
    • Krutas  

      Už se po té stezce dívám delší dobu, zahodit auto v Salzburgu a šup Grado a zpět.

      0 0
    • Cochty  

      No já vyrážím poslední týden o prázdninách, auto nechám v Salzburgu, na pět etap dojedu do Grado, jeden den strávím u moře a pak se nechám nějak odvést zpátky. Buď vlakem, ale to se trochu bojím o kolo a nebo zpátky jezdí nějaké cyklotaxi.

      0 0
    • wego1991  

      Vracel se někdo z Grada do Villachu přes Slovinsko? Sem teď v Gradu a ještě se mi nechce vlakem zpět do Salzburgu. Rád bych vlakem až z Villachu, ale zároveň nechci jet stejnou cestou co sem přijel…

      0 0
    • Kupko  

      Zdravim nemate nahodou nekdo nejeke trasy okolo UDINE ITALIE na silnicni kolo ? Alpe Adria Radweg

      0 0
      • Fran-tic  

        Mělo by to být kopcovité a nebo spis rovinka? Jel jsem luxusní soutěskou směr tolmezzo totiž, ale i směrem na Slovinsko a nebo k moři, tak mám fajn srovnání :)

        0 0
        • Kupko  

          ahoj budeme 4 dny UDINE klidne nahoru do hor ,ale uzcite i k mori :-)

          0 0
    • LucieVer  

      Dobrý den, má někdo zkušenost odjet vlakem či busem z Prahy či Pardubic do Salzburku ? Odjet na kole do Grada a z Grada bus nebo vlak zpět do Salzburku a poté zpět do ČR.

      Zkušenosti s ubytováním, rozdělením etap apod?

      Děkuju

      0 0
      • Jezevec70  

        Proč z Grada rovnou nejedeš do Prahy?

        0 0
      • wego1991  

        Z Grada se vlakem do Salzburgu nedostaneš. Musíš dojet do Udine cca 55 km. Z Udine jede vlak do Villachu a tam přestup na jiný vlak do Salzburgu. Na oba spoje je potřeba zvlášť jízdenka. Jízdenku řešit dopředu – na místě nevyřešíš nic (osobní zkušenost).

        Vše vyřešíš zde: OEBB.AT

        1 0
        • Slavik  

          Praha – Linec, kolo naprosto bez problémů. Linec – Villach (Bělák), jezdí RailJet, ale rakušáci tam maj nějaké limity na velikost kola, max 28", ale možná tady bude mít někdo zkušenosti. Rozhodně kupovat jízdenky 2 měsíce předem, cena je skoro směšná, než na zítřejší spoj. Rakušáci uznávaj i naše QR kódy z ČD aplikace Vlak.

          0 0
        • paw_jh  

          Nemusí se jezdit do Udine, stačí do Cervignano-Auileia-Grado, odkud jezdí vlak do Villachu. Časy odjezdu jsou šílený, ale je to blíž než do Udine https://www.obb-italia.com/…lien/micotra Jede to do Villachu. Všechno jde objednat přes web.

          0 0
    • LucieVer  

      A nevíte, jak se dá v Salzburku dobře na 1 týden zaparkovat auto?

      0 0
      • wego1991  

        Já parkoval v tomto kempu na radu někoho (myslím, že odsud z BF) kdo tam také parkoval. Na recepci to normálně domluvíš na místě. Cena byla 5 euro/den.

        0 0
    • paw_jh  

      Minulý týden jsem projel celou Alpe Adrii a musím říct, že se těžko podaří projet něco lepšího. Jeli jsme to hlavně kvůli úseku Tarvisio – Moggio Udinese. Přijde mně, že informace jsou tady kusé, v bodech zkusím shrnout to, co mě trápilo nejvíc, kdyžtak se ptejte :)

      • Jeli jsme vlakem (Praha – Linz – Salzburg), lístky kupovaný hodně dopředu. Rakušáci uměj prodat lístek na vlak s rezervací pro kolo půl roku dopředu, Český dráhy měsíc. U ČD se vyplatí se koupit si co nejdřív lístky a rezervaci pro lidi, pak dokoupit kola. U ČD je místa na kola dost, Rakušáci maj v celým Railjetu 6 míst. Háky tam jsou naprd, reálně se tam vejdou tři kola, zbytek byl v uličce a nebyl problém.
      • Kvalita značení je dobrá, dá se jet v podstatě bez mapy jen podle značek.
      • Cesty jsou z drtivý většiny asfaltový, v Rakousku místy stěrk, v Itálii čím blíž k moři, tím se víc jede po polňačkách, povrch je dobrej, ale brutálně se práší.
      • Spali jsme v penzionech, přišlo mně, že kempů jsme cestou moc nepotkali.
      • Náročný kopce jsou na celý trase dva – jeden ze Schwarzachu (250m/2,5km), pak v Bad Gasteinu (300m/3km)
      • Sjezd údolím k Villachu je celkem nezáživný, proto jsme to vzali přes Seeboden a pak kolem Milstatter See. Přidali jsme si tak jeden mírný kopeček, ale zas to vede hezčí krajinou. Trochu to kazí dojezd do Villachu po silnici, ale dá se to přežít a řidiči byli v pohodě.
      • Abychom se dobře dostali zpět, tak jsme spali v Cervignanu del Friuli, odkud jezdí přímý vlak do Villachu. Nechali jsme si tam věci v penzionu a poslední kousek už jeli jen nalehko.
      • Cesta zpátky byla opět vlakem po trase Cervignano – Villach – Salzburg – Linz – Praha, bál jsem se přestupů, kdy jsme měli kolem 20–25 minut, ale jezdilo to na čas a všechno jsme v pohodě stihli.
      • Na sledování zpoždění, jízdy atd se hodí aplikace OBB Scotty, ukazuje to tam i čísla kolejí na kterou vlak přijede/odkud odjíždí
      • V našem věku (±45) jsme tam byli jedni z nejmladších :)
      4 0
      • jIrI___  

        Penziony jste měli zamluvené předem nebo jste to řešili operativně až během cesty?

        0 0
        • paw_jh  

          Jelo nás 5, jsem opatrnej, takže jsem to rezervoval veeelmi dlouho dopředu (tři měsíce ;)), v menším počtu by se dalo asi i cestou na místě.

          Hledám to všechno přes booking a to s sebou přináší omezení nabídky. Nejlevnější penziony byly už i ty tři měsíce dopředu docela prodaný, čím zajímavější lokalita (Bad Gastein, blízko k moři), tím mně to přišlo přebranější.

          Další věc byla ta, že jsem se trefil do prodlouženýho víkendu v Rakousku a pak i v Itálii, což taky mohlo omezit nabídku.

          0 0
        • wego1991  

          Dá se bez problému na místě. Dokonce sem ani nekupoval přes Booking jen to tam našel a zajel na adresu onoho ubytka a vždy sem pochodil. Ale jel sem to začátkem září tedy mimo hlavní sezónu.

          0 0
      • rdx  

        Super. V červenci se chystám komplet z Prahy. Byla potreba rezervace na zpatecni jizdenku delsi cas dopredu, nebo staci az na miste?

        1 0
        • paw_jh  

          Nedokážu odpovědět, ale v Rakousku fungujou lístky na vlak jak u letadel, čím bližší termín tím drazší, takže bych to bral kvůli ceně dopředu.

          Mezi Cervignanem a Villachem není problém, je tam obří vagón na kola (obsazenost tak 30%), pak mezi Villachem a Salzburgem jsme jeli nějakým EC, kterej pokračoval do německa a tam to bylo obsazený z 90%.

          0 0
          • rdx  

            dik. cenu asi uplne neresim, spis chci byt flexibilni v case a nekupovat jizdenku na konkretni den mesic dopredu :)

            0 0
            • k-e-j-m-l1  

              Taky jsem nechtěl minulý rok kupovat lístek předem, protože jsem nevěděl, jak to pojede atd. a nakonec jsem jel z Villachu zpět taky na kole, protože doprava kola je v Rakousku fakt tragická, pokud nemáš koupený lístek dopředu. Osobní zkušenost z minulého roku :-(

              0 0
      • Jezevec70  

        ČD prodávají jízdenky dva měsíce dopředu. Kupujeme je tak každý rok. Hlavně je problém koupit místenku pro kolo – míst je málo, pro lidy místa dost.

        Do rakouského Railjetu se 6 kol vejde, jen je potřeba věšet je střídavě za přední nebo zadní kolo.

        0 0
        • paw_jh  

          Dobrej tip věšet to na střídačku!

          U nás nebyl problém se šířkou kol a řidítkama, nám kola do háku nepasovaly objemově přes pláště. Všichni měli horský kola a kombinace 2,4" pláště a normálního ráfku se prostě nepodařila provlíknout do háku. Nedal jsem tam ani gravel, kde mám vyšší ráfek a 40c gumu.

          Prostě malá mezera mezi zdí a koncem háku.

          0 0
          • blue  

            tak to je klasickej problém ve vlacích kolem prahy, typicky elefanty na beroun… ty háky vymejšlel asi nějakej inženýr, kterej zná jen trekingový kolo a ještě navíc si to ani do toho nezkusil pověsit

            0 0
          • Jakobo  

            jj, dobre tip :-) Vzdycky jeden bude mit na stridacku zavzdusnene predni brzdy a druhy zadni. Pak ten, co povesi kolo za zadni kolo jeste jako bonus vytekly tlumic :-D

            0 1
            • zdenek  

              Tlumič snad nevyteče, ale u brzd může být opravdu problém. :-(

              0 0
            • paw_jh  

              Je to teda totálně mimo téma, ale hydraulický brzdy jsme měli všichni, kola visela za přední kola cestou tam 6 hodin, cestou zpátky 10 hodin a nezavzdušnila se ani jedna brzda. Doma mně visi kolo za přední dva roky a zatím bez zavzdušnění. Mám dobrý brzdy, štěstí, nebo se tenhle problém přeceňuje?

              1 0
              • Jakobo  

                Ja jsem to psal jako vtip. Pravda je, ze pri zaveseni za predni kolo jsem zavdusneni take nezazil, tam bych nemel takovou obavu. Ale u zadniho bych si nebyl jisty, tam je to neco jineho, pac rodla jsou dole a trmen nahore. Zrovna minuly tyden mi volal kamarad, ze otocil kolo na riditka a uz nezabrzdi. To je stejna situace. V techto pripadech muze byt zavzdusneni jen kombinaci vice problemu, bublina utece nahoru, vznik zavady se jen urychli, kdezto u spravne odvzdusnenych brzd by se to stat nemelo. Ale toto fakt nevim pri poveseni za zadni kolo.

                0 0
      • paw_jh  

        Ještě doplnění – překvapilo nás, jak je celou cestu špatnej přístup k vodě.

        Sice stezka vede pořád podél řeky, ale najít místo na vykoupání/smočení nohou je problém. Řeším to přímo u stezky, nechtělo se nám někam extra sjíždět a zajíždět.

        Pár míst je u Schwarzachu, v Gasteinertal to je špatný, pak to jde na pár místech kolem Mollbrucke a mezi Villachem a Arnoldsteinem.

        Během celýho sjezdu z Tarvisia do Moggio Udinese jsme narazili jen na vodopád kousek za Chiusaforte a pak o kousek dál na cestu, která vede přímo do koryta: https://mapy.cz/s/lodocopuba – sjet ze stezky a jet kousek proti proudu k Rio Cuestis, vede tam kamenitá cesta.

        Jo a u Ossiacher see se bez zaplacení v podstatě nedá vykoupat. Nejbližší místo od stezky je tady: https://mapy.cz/s/mufuracufo – zadarmo, hospoda, záchody k dispozici

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.