• onuce  

      To je nádhera! Také jsem to chtěl kdysi udělat, ale měl jsem v plánu parní stroj umístit do přívěsného tlačného vozíku za kolo. Nakonec jsem sestavil jen parní nabíječku akumulátorové sekačky.

      0 0
      • M13  

        A je to pouze hračka pro demonstraci funkce nebo to má reálné využití?

        Nemáš fotky?

        0 0
        • onuce  

          Ne ne, bylo to praktické. Měl jsem zahradu se stodolou, kde nebyla elektřina. Fotky mám ještě analogové. V případě zájmu přefotím. Kotel byl ze vzdušníku nákladáku, setrvacník obruč z kola též nákladaku. Píst z autopumpičky s fíbrovým těsněním. Přívod zajištoval upravený plynový ventil přepínaný táhlem od ojnice. remenice z automat pracky poháněla stejnosmerný motor s permanent magnety. nabíjecí proud až 3A. regulátor byl pákou a závažím na vzdušníku…

          0 0
      • Smazaný účet  

        Hezky to ma, jenom mu chybi tlak/objem pary.

        Kdyz mi bylo 12, udelal jsem si taky parni stroj postavil. Pisty jsem vzal z lednickoveho kompresoru (tlacili proti sobe, takze takovy boxer), dalsi dva pisty fungovaly jakou soupatkove ventily. Setrvacnik z rotoru prackoveho motoru, klikovka udelana z jeklu (vzdy dve diry navrtane do protejsich sten, trochu odsazene), vsechno ulozene na kulickovych loziskach. Ovladaci ventily sem sebral z plynoveho sporaku – mel sem tak k dispozici plny a polovicni vykon. nechybel manometr, pretlakovy ventil, rozbody pary udelane z mosaznych trubicek. Provozni otacky nekde kolem 500rpm. Zasobnik a vyvijec pary byla stara bomba na stlaceny kyslik-stacilo ji hodit do ohne:) Pracovni tlak asi 3atm.

        Ve 13ti jsem se pustil do „modernizace“ a od te doby lezi rozebrany na zakladni dily ve sklepe…analogove fotky taky este nekde jsou, treba je nekdy pohledam.

        0 0
    • pačes  

      To jen někdo oprášil vynález Járy Cimrmana, ten měl však parokolo vylepšené o přídavná kolečka pro případ, že při „ládování“ topeniště dřevem před roztopením stroje nebyl po ruce volně pohozený pařez

      0 0
    • Votysek  

      Lidi fakt nevijou co by roupama dělali.

      0 0
    • jaja.k1  

      Super !

      Samé výhody:

      • Uzený cyklista déle vydrží.
      • Nepotřebuje teplé prádlo na zimu.
      • Jako jediný cyklista může mít kdykoli teplou svačinu(párky).
      • I na ledě bude dostatečná adheze kol.
      • Kdyby nestačila, tak může kola podsypat popelem.
      • Určitě by se výhod našlo víc – jen hledat.
      0 0
      • Smazaný účet  

        jo jo určitě víc výhod jak Mrnousova kola…avotomto­jejstepochcaniv­seci

        0 0
      • kyl  

        To by tam šlo dodělat automatické sypání popela pod kola.Jen nevím jak by se pláště tvářily na žhavé uhlíky.

        0 0
        • jaja.k1  

          No, asi stejně, jak se tváří na topeniště kousek od nich.

          To jsi nikdy neviděl nahřívání pneu před závodem F1, nebo GP ?

          Tady je to dokonce za jízdy – super !

          0 0
    • Smazaný účet  

      hlavne by to chtelo jiny palivo nez jenom drevo…nasypat tam drevene uhlo nebo kvalitni cerne, to by byl tlak, ze by to jelo i po rovine a ne jenom z kopce…

      0 0
    • zichis  

      tada, navařit táhlo přímo na ložiskovej kroužek, to chce silnej žaludek :)

      0 0
    • Volf  

      No nechtěl bych na tom sedět ve chvíli, kdy mu ten kotel praskne :-) Dílenské zpracování tomu na první pohled jen a jen nahrává…

      0 0
    • kali222  

      to je nejakej prodavac grilovanjech burtu, ne? se vodrazi :P :D

      0 0
    • crzcba  

      Mě dostala ta suchá kliková skříň ))) a brutální ventilový zdvyhátka DDD (i když při tom tempu)

      0 0
    • hribik A1  

      dobrééé :-)

      akurát mu tam chýba príves s uhlím a bez cisterny hasičov za zadkom by som na tom asi nešiel :-)

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce