• Beryssa

    Zdravím, jdu si pro radu.Hledám kolo na denní pojezd, mám lovecké psy a doteď chodily hlavně u terénní koloběžky, nicméně se mi zachtělo kola. Mám 160/52, jezdím hlavně terén a polňačky, asfaltky nebo silnice vůbec.

    Líbí se mi tohle – http://www.jizdnikola.net/…alova-p77762?…

    Nicméně rozumím tomu jak koza petrželi a v tom osazení kola se prostě nevyznám, neposoudím jestli za tu cenu stojí nebo ne a jestli tam není něco co by mohlo haprovat. Nebo máte jiný tip do cca 40k?

    Díky za pomoc Berenika.

    0 0
    • Vilém  

      Tak pokud te ty feny budou tahat, tak je to skoro jedno.

      0 0
      • Beryssa  

        Ne-e, na kole si je mít uvázaný netroufnu, budou navolno, z tý koloběžky se přeci jen líp padá.

        0 0
        • Vilém  

          Tak potom to az tak jedno neni, kdyz budes slapat sama. Se zaprahem je to vetsi adrenalin.

          0 0
    • tomxxx  

      Takze chces odpruzene kolo se zdvihem 120mm? Beru odkaz na tve kolo jako vychozi, at se mame od ceho odpichnout…

      0 0
      • Beryssa  

        Hele já jsem opravdu laik co se týče cyklistiky, podle toho co jsem četla by těch 120mm šlo, jezdím hlavně v lese v mírně zvlněném terénu, nicméně teorie a praxe je prostě rozdíl. Takže si ráda nechám poradit :).

        0 0
        • novas752  

          Koukni na Canyon Neuron. Al7 ted ve sleve a s dopravou se do 40k akorat vleze.

          Vidli XCR Air bych na kole za 40 fakt nechtel. Je to vzduchovy zaklad za asi 3000, Reba na Neuronu je neco pod 10k.

          0 0
          • novas752  

            Jo a vyuzijes vlastne ten full? Co takhle nejaky trailovy hardtail? Zdvih vidle okolo 130mm, tlustsi terenejsi plaste a bylo by to o dost lehci a lepe vybavene.

            0 0
            • Beryssa  

              Takhle – úplně na rovinu. Nerozumím tomu. Chci kolo které bude pohodlné, abych i z horšího terénu nebyla po celém dnu natřepaná (což jsem čekala od toho celoodpružení), kolo které nebudu muset dál upravovat a vylepšovat (ač v tom třeba najdu zálibu, časem a začnu se orientovat), ideálně aby bylo hned a přiznám se, že chci něco nového (ne bazarového), mám strach abych nekoupila něco kradeného.

              Když půjdu do toho z odkazu, prohloupím? Nebo radši ten Canyon?

              0 0
              • novas752  

                A horsi teren znamena? :) Vyse si psala neco o polnich/lesnich cestach, na to staci hardtail s rozumne nafoukanyma plastema (tzn spis mekci, pro lehci jezdce klidne dost pod minimalni tlak na boku plaste, aby to pekne tlumilo a drzelo v zatackach). Ale nechci nejak vnucovat hardtail, nicmene tlumic a zadni odpruzeni celkove je proste starost navic (servis tlumice a jednou za cas novy loziska do cepu v zadni stavbe) a tak to nemusi byt vzdy vyhra. Na celoodpruzeny taky vetsinou nejde dat stojanek, obycejny nosic, dlouhy zadni blatnik… A jak uz jsem psal, je tezsi.

                Nejlepsi by bylo si par kol projet a zjistit co, vlastne potrebujes a co uz je pro tebe zbytecne. Moznosti testovani nebo pujceni kol je dnes hodne.

                0 0
                • Beryssa  

                  Díky, díky, díky! Tohle je přesně ten detail z praxe, který se prostě nikde člověk nedočte! S tím že čím složitější kolo tím dražší a častější servis jsem počítala, ale třeba že by mohl být problém s doplňkama typu stojánek a nosič jsem nepočítala. Jinak jezdím opravdu polňačky, lesní, občas nějaká škarpa, ale prostě hlavně převládá měkčí terén – listí, tráva, hlína a písek, na druhou stranu šutry a občas nějaká menší skalka, s tím že na kole potřebuju případně vydržet několik hodiny v podstatě 4×-5× týdně, takže bych nerada byla po pár hodinách naklepaná do modra.

                  0 0
                  • novas752  

                    Stojanek zahodit, kolo se da oprit o cokoliv a polozit vsude. :)

                    Nosic je na celoperu mozny – pridelava se na sedlovku a ma samozrejme mensi povolene zatizeni (ale kdo by na fullu v terenu vozil 15kg na zadku ze ano).

                    Blatnik to same, akorat nejsou tak dlouhe – konci nad zadnim kolem a ne az za nim.

                    Drobne nerovnosti dobre utlumi neprefoukany plaste, na velke mnozstvi vetsich uz by byl lepsi ten full no ale i tak je potreba stat na kole a tlumit i rukama a nohama.

                    0 0
                    • Beryssa  

                      OK, takže jak jsem se ptala, co tohle?

                      https://www.canyon.com/…7-9-wmn.html

                      Já na tom celo netrvám, ale nechci žádnou bazarovku, což předpokládám v kombinaci s cenou do 40k stejně většinu celo vyřazuje, ne?

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Co si vybrala je v pohode. Do 40 tam maj i Neurony, kdyz budes chtit celopero.

                        Canyon ma vyhodu, ze nemivaj zadnej komponent vyrazne okradenej…u os­tatnich znacek mas treba dobre osazeni, ale silenou vidlici nebo zapletena kola.

                        Nevyhoda je, ze si kolo nezkusis a musis si ho z krabice sama sestavit…

                        0 0
                  • bajkondra  

                    Myslím že ti zcela postačí hardtail, na fulla bych se vyprdl, více servisu, těžší kolo, navíc to zřejmě úplně nyvyužiješ...­..s tvojí váhou v normálním terénu / žádný extrém / trochu méně tlaku , dobře nastavená vidle a nebudeš mít problém…samozřejmě dobré cyklo gatě, aby podvozek netrpěl :-)

                    0 0
    • Vrci  

      Lovecký pes není pes ke kolu. Tomu musíš zaměstnat hlavu (vlečka, barva, revír).

      Ke kolu se hodí chrt, dalmatin…

      0 0
      • Smazaný účet  
        0 0
      • Beryssa  

        Jsem myslivec a sokolník, mám ohaře s PZ, LZ, SVP, VZ a teriéra. Nicméně díky za edukaci, ač kvůli tom psy asi za chrty nevyměním. Nicméně nevidím důvod. Já hlavně většinou nejezdím „jen tak aby se jelo“, ale jedu odněkud-někam, abych nemusela autem, pohybuju se tak hlavně po honitbě.

        Mimochodem, dalmatin klidně (bývaly to kočárový psi, pokud se nemýlím), chrt ke kolu asi těžko, jsou to sprinteři běhající na kyslíkový dluh, ne vytrvalci. Navíc se přiznám, že chrty na volno v lese (i když třeba u kola) fakt nerada vidím, to neodvoláš.

        0 0
      • RomanH  

        Mam 1.5 letou Zapadosibirskou lajku a vedle kola (cca 30km) neni problem (akorat pocasi – v lete nemam to srdce s ni jezdit, je na ni horko). Uvazat bych si ji ale netroufnul – to jsem zkusil parkrat na kolobezce a stacilo, kdyz ji neco zaujalo v trave – vedle kola nema cas.

        0 0
        • Beryssa  

          Tak špic problém není, zrovna lajky jsou neskutečný vytrvalci. Ale u nás si takhle frajerka koupila lurchera a podenca (oba najednou, docela sebevražda) a teď se děsně diví.

          0 0
      • tomxxx  

        Chrt ke kolu :D

        To uz si rovnou mohl doporucit francouzskeho buldocka.

        0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
    • David888  

      Co třeba RB IQ 275 base

      39tis

      https://www.rb-bike.cz/vyprodej/

      V osazení si myslím že nemá vyloženě slabé místo.

      Za tu cenu dle mého ok co do kvalita/osaze­ní/servis.

      Na to co píšeš že s ním chceš jezdit je podle mne víc než vhodné.

      Můžeš si ho u nich zkusit, poradit se ohledně velikosti a tak.

      Je to jen jedna z možností, je spousta dobrých kol.

      Za mě ale toto.

      0 0
      • Bubaaak  

        Holka na RB a s ohařem, to bych si asi zlomil krk jak bych se ohledl :)

        0 0
    • ˘Ö˘ Krab  
      1. Jaké máš vůbec kolo teď (typ, velikost, pláště, pohon – převody) a jak jsi s ním spokojená, co jsou jeho hlavní nedostatky?
      2. Máš nějakou představu, kolik toho v reálu najedeš za rok a jak asi tak rychle jezdíš po polňačkách a lesních cestách (mimo skutečný terén)? 4–5× týdně a něco z toho několik hodin, takže třeba 1+1+1+2+4 hod = 9 hod týdně? Budeš mít vůbec morál a čas na průběžnou údržbu přesahující řetěz a silikon na kluzáky vidlice?
      3. Jak často padáš?
      4. Jak moc jezdíš technických pasáží v poměru k bezproblémovým XC přesunům krajinou?
      5. Jak na kole sedíš – sportovně/vzpří­meně?

      S předpokládanou intenzitou používání potřebuješ spíš tahouna než leštěnku, s 50 kg bude ale skoro nejvíc rozhodovat hmotnost biku, každé kilo navíc se pozná (co chceš proboha vláčet na nosiči, to chceš jezdit na víc dní?).

      0 0
      • fuji2  

        To je najednou pomoci-chtivých zájemců :-D

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          A Ty poradíš co?

          Mně je to v podstatě úplně ukradené, radit přesný typ určitě nehodlám, ale možná je dobré si ujasnit výchozí údaje, protože zadání bylo vágní a tím zároveň velmi maximalistické.

          Za uvedený rozpočet hledá tazatelka evidentně něco jako nový terénní pick-up zn. Ferrari s hydropneumatickým pérováním a litrovým motorem.

          0 0
          • fuji2  

            Já bych neváhal a vzal to Nerve, co tu někdo dával výš z bazaru za 29tkč. Se psy s tím na pohodu projede i horší terén a nejen pejsi budou mít radost :-)

            0 0
    • Mereck  

      Ahoj. Dal bych na rady Novas752 a Tomxxx. Ten Canyon, co sis vybrala, se mně líbí. Šel bych do něj (srovnat řídítka a nasadit sedlovku předpokládám zvládneš sama).

      Já osobně jezdím „terén“ na vylepšeném ht od Kellysu původně za 21 000 a každý týden se nemůžu dočkat, až zase vyjedeme. Čili i relativně low-end bike tě může fakt bavit a u Canyonu bych se fakt nebál, že se spálíš.

      Šťastné cesty!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.