• kesu

    Ahoj,

    přemejšlím, jestli dát UST gumy (asi maxxis minion ST) na DH kolo, použitím kevlarové patky váží stejně jako obyčejná verze toho pláště. A láká mě výrazné snížení váhy. Dal bych je pravděpodobně buďto na UST ráfky a nebo na UST ready.

    Vím, že se to tu už řešilo ale je to hodně dlouho a už začínají být ust gumy u DH kol vidět. Popřípadě co jiné UST gumy, ale musí být s měkkou směsí..

    Vozíte tedy někdo UST na DH?

    díky za pomoc

    0 0
    • MlokCZ  

      Ty je raději nedávej a na DH už vůbec ne. Ty jsi vyjímka, u Tebe bezduše nefungují :-)

      0 0
      • kesu  

        :-))

        mimochodem jsem si koupil kontiky Xking RS, tak jsem zvědavej jak dlouho vydržej. Asi jsem nepoučitelnej a ta váha mě dostala:))

        mimochodem neposlal bys mi prosím graf chodu SC V10 (ideálně verze 10.4 carbon), kde by byla vidět progresivita a taky kolik je 30% sagu tlumiče na zadní stavbě?

        Děkuji moc

        0 0
        • Smazaný účet  

          XKing na DH??:)))

          0 0
        • MlokCZ  

          Model je 2011 V10 carbon, 254mm zdvihu na modelu a 77mm chod tlumiče.

          30% na tlumiči je 23mm, což vychází na 91mm chodu zadní stavby (což je 36% chodu).

          0 0
          • kesu  

            Díky moc,

            jak tak koukám tak u V10 klesá leverage ratio ještě výrazněji než u 901.Takže je pravděpodobné že V10 bude progresivnější než 901 a výrazně progresivnější než Gambler, nepletu li se?

            0 0
            • MlokCZ  

              Není to tak úplně jasné. Kdyby byl tvar křivek stejný, tak by to platilo.

              Ale ještě je tu vliv konkávnost x konvexnost křivky. U V10 je výraznější konvexnost té křivky. Tady nemám tolik zkušeností z praxe jak moc se to projevuje.

              U opačných průběhů, rostoucích křivek lev. ratio je rozdíl mezi konkávním a konvexním průběhem obrovský.

              Tady je takový extrémnější příklad. Oba průběhu rostou a počáteční a koncová hodnota lev. ratio není moc odlišná. Jen jedna křivka je konkávní a druhá konvexní. A jedna ta stavba je mnohem progresivnější (Stereo) oproti té druhé (AMS 125).

              U té V10 to není vůbec tak velký rozdíl, takže ten vliv bude menší, ale bude tam. Takže ve výsledku to může být podobné jako u 901? Nedokážu přesně říct.

              0 0
              • kesu  

                :-) koukám, že to není zase tak jednoduché, vliv konkávnosti křivky jsem zanedbal. Dle křivek AMS a Sterea mi přijde, že by AMS měla být lineárnější, protože ji rychleji klesá leverage ration zvláště ke konci zdvihu, zase mi přijde, že stereo by mohlo být lepší na začátku zdvihu (citlivější na menší podněty). Ale je to takový odhad na základě geometrie a minimální znalosti toho proramu

                0 0
                • MlokCZ  

                  S tím vlivem konce zdvihu to tak je, to je ale právě přímý důsledek konkávnosti, konvexnosti křivky.

                  Představ si tu V10 ještě více konvexní (to je tedy dost divní popis, pro představu asi jasný; správně křivka je buď konvexní nebo ne a nic jako více konvexní není) a v extrému by v poslední třetině zdvihu neklesalo lev. ratio téměř vůbec.

                  A co se týká citlivosti, tak na to samotný průběh má vliv jen minoritní a rozhodují jiné faktory, takže citlivost se jen z křivky lev. ratio nedá hodnotit vůbec.

                  0 0
                  • kesu  

                    No alespoň, že se to dá trochu odhadnout. Pak při jizdě je to dost podstatnej rozdíl, jak se to chová. Na druhou stranu, pokud jsou si grafy takhle podobné, není pravděpodobný, že by se v chování projevily nějaký větší rozdíly. A na 901 mi ta hodně progresivní stavba vyhovuje (ikdyž pro DHX air je nevhodná-nevyužije to více než cca 185mm). Naopak ale s coil tlumičem je to přesně jak má, konec je hodně progresivní ale nakopat to do tvrdýho dorazu jde..

                    0 0
        • scret  

          XK RS? pro tebe? tywa, ty budou rychle pryc:))

          0 0
    • Jenda  

      clovece ja bych se toho na DH asi bal, preci jenom jak ta duma dostane prdu z boku tak to muze ufouknout a bude to desnyho srani. Podle me kdyz uz tak s dratenou patkou (prijde mi i ze ten drat je trend na UST DH) a nebo bych to resil s gumovou paskou do rafku kde se casem ta paska prilepi k patce takze by to odchlipnout i tu pasku aniz by to ufouklo (ale to je cista spekulace:-)

      Myslim ze pokud bezdusaky tak se vykasli na honeni hmotnosti a uzivej si moznost jezdit nizzsi tlak – imho daleko dulezitejsi vlastnost.

      na tohle pouziti by byly nejlepsi plastovky :-)

      0 0
      • kubad  

        plašťovky je nesmysl, to bys sundal z ráfku natošup, problém je nízký tlak

        0 0
        • Jenda  

          no tak jsem asi nepochopil presne o co se jedna – ja mel dojem ze je to galuska s klasickou patkou (a prislusnym profilem) ktera sedne do rafku a tedy to drzi uplne stejne jak normalni buma ale konstrukcne je to vlastne galuska

          0 0
          • kubad  

            je to tak, ale u pláštovky ji tlak v těch patkách drží, jinak by to nešlo namontovat, a při nízkém tlaku by asi šla brzo z patek ven

            0 0
            • Jenda  

              me prave prijde ze by to melo drzet ± jako normalni UST guma ale odpadnul by problem s podfukovanim. Samozrejme hmotnost a cena by byla asi ne uplne to po cem biker touzi.

              0 0
              • MlokCZ  

                Můj tip je ten, že pokud by plášťovka měla konstrukci stejnou jako UST pláště a jen navíc ty patky spojené, tak budou dva problémy:

                • byla by tím pevně daná vnitřní šířka ráfku kam by to pasovalo,včetně stejné konstrukce středového žlábku
                • a i tak bys takový plášť na ráfek zřejmě vůbec nenasadil, protožepatky by neměly místo ve středovém žlábku, kde by bylo to spojení patek(tedy první patku bys asi nahodil, druhou už ne)

                Takže srovnatelná konstrukce s UST gumou nejspíš vůbec možná není.

                0 0
    • Specík  

      Na DH je to fakt blbost …

      0 0
    • ice  

      jezdil jsem bezdušáky celej den v geissu na V10c a dojmy takový, že to uhejbalo, na šutrech (a že jich tam je) to melo dost divnou reakci. prestoze to melo mekkou smes, nedrzelo to. Dat to na Dorado, tak uz nikdy nezatocis tam kam chces.

      Pro me velky zklamani!

      spočítat si 30%sag na 254mm zdvihu je otazka 3členky ± 6–8cm ponor

      0 0
      • kesu  

        to právě není otázka trojčlenky, poměr chodu tlumiče k zadní stavbě je proměnný dle zdvihu a z grafu tohodle se dá ledasco uhádnout o chování toho kola.

        0 0
      • MlokCZ  

        spočítat si 30%sag na 254mm zdvihu je otazka 3členky ± 6–8cm ponor

        To právě vůbec není, pokud chce vědět kolik je to zdvihu zadní stavby při 30% na tlumiči.

        0 0
      • Nikovlas  

        I já, kterej ví o zadních stavbách kulový, tuším, že dráha zadní stavby není přímo úměrná dráze tlumiče… To by se asi moc neřešila různá progresivita různejch systémů… protože by nebyla různá.

        0 0
      • blue  

        možná je problém v tom, že Bredok to vozí extrémně podhuštěný, pokud sis ty gumy nedofoukal… já foukám na minimální doporučenej tlak na plášti a nějakej rozdíl proti duším necejtim… i když já taky ani nějak extra nejezdim…

        jinak vepředu mám klasickej drátovej ardent bez duše a drží v pohodě, vzadu bezdušovej minion, ten je ale dost citlivej právě na to huštění a svlíkání, když vezmeš o šutr, takže se vyplatí zbytečně nepodhušťovat, na jaře zkusim dát dozadu taky drátovou klasiku, co to udělá, jestli bude patka držet líp

        každopádně za to vědomí, že na šutrech neprorazim duši, mi to stojí :-)

        0 0
        • kesu  

          a nemáš zkušenost s jinejma UST gumama?

          0 0
          • blue  

            bez duší na obou kolech jezdím teprve od podzimu, takže ne

            0 0
        • ice  

          dofoukaval jsem si gumy, upoustel tlumic,…

          mozna na to melo vliv vzduchovy odpruzeni, pro me nezvyk, ale asi zustanu vernej duším

          0 0
        • Mr.Duck  

          Prej podhuštěný, já to teda musel docela upouštět :) Ale dokud sem nešel na škécu, tak to drželo..A že sem šel pěkně, ale tos u toho zrovna nebyl co? :-(

          0 0
    • Joseph de Sax  

      jedině bezplašťáky…

      0 0
    • kesu  

      nějaké další zkušenosti?

      0 0
    • Manas  

      Vozil sem Hutchison Barracuda UST, drželo to super a jezdil jsem i na extrémně podhuštěnejch. Akorát to mizelo před očima, za vejlet s Čárysem sem je skoro sjel.

      Ale teď už nemám UST ráfky na DH, tak na to kašlu, je mi to jedno. Gramy nehoním, ono to z kopce nějak pojede.

      0 0
      • blue  

        tak ono tady nejde zas tak moc o gramaření, aspoň u mě ne

        0 0
    • kesu  

      sakra kde je HANZ kdyz clovek potrebuje poradit:(

      0 0
    • gazman  

      Tak jak s odstupem času? Myslím že jsem zaznamenal, že ty UST na DH používáš. Co to dělá a jaké gumy/tlaky volíš?

      0 0
      • gazman  

        Nikdo UST na DH? Hmmm, banda zženštilých hipíků tady:-)

        0 0
        • kesu  

          si to musíš vyzkoušet sám. Obecně si myslím, že obava je hlavní důvod, že to nikdo nevozí. Třeba karlos z nejdku (nick tuším carlos1) je vozí už několik let..

          0 0
        • carlos1  

          Jezdim 4 roky zaplety Hope pro 2, mavic EX823 v kombinaci s plastema Michelin Gripper/Rocker, foukam 1,6 predek, 1,8 zadek, rozhodne to zpatky na duse menit nebudu, jednou jsem propichl ust plast dal tam dusi a ten den jsem rozpichal :) 3 duse, diky nikdy vice!

          0 0
          • gazman  

            Kolik vážíš karlosi? Dneska jsem bezdusaky fouknul o 0,2 mene nez jsem dycky foukal duše a byla to balada. Myslim ze o neco komfortnejsi nez s dusema a pritom jsem rafkama nemlatil o sutry. Zacina se mi UST system libit.

            0 0
    • LukynZ  

      Vyrazne snizeni vahy??

      0 0
      • kesu  

        UST minion 2,5 váží stejně jako drátovej 2,5 obyč minion

        takže rozdíl je přední 2,2–2,5 duše s váhou přes 200g a zadní DH duše s 450g.

        celkem teda 650g. A pokud bych dal normál duše FR duše pak to dá 500g..

        0 0
        • gazman  

          Ja jsem usetril pouzitim ust asi jen 250g

          0 0
          • Elwing  

            Jen 250 g? Psal si mi, jak je bezva ušetřit na brzdách na sjezďáka 100 g :)

            Na těch mých kolech se ušetřilo určitě půl kila, jak píše kesu a je to znát, kolo je dobře ovladatelný. Já se taky hned nehrnu po každé nevyzkoušené inovaci, ale musím říct, že mi bezdušáky ušetřily za ten rok a půl dost duší a starostí.

            0 0
            • gazman  

              Jen pisu proto protoze moje byvale zaplety byly lehci nez deemax a tak to makonec hodilo „jen“ 1/4 kila. Jinak je 1/4 kila hodne a na vnejsi rotujici hmote je to o to vic plus.

              0 0
              • kesu  

                sakra ale maximálně mě vys**á dostupnost těch UST minionů. Mimochodem Cedric vozí nějaký „svoje“ Panaracery, víte o nich někdo něco?

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse