Avid Elixir 3 - kotouc neprochazi ve stejne rovine brzdou

52 nepřečtených
  • drbj

    Ahoj vsichni. Budu vdecny za jakekoli rady. Po letoscnich 2400 km jsem si nechal odvzdusnit obe brzdy. Zaroven jsem poprosi o vycentrovani predniho kola do stredu vidlice, ktere od vyroby vycentrovane nebylo. Ted je kolo krasne ve stredu (asi prefrezovali patky vidlice) ale kotouc neprochazi brzdou ve stejne rovine. Na prvni pohled se zda, ze kotouc prochazi stredem desticek, ale kdyz kolo otocim vzhuru nohama, tak prochazi mimo rovinu brzdy a pri zataceni dre o brzdu. Prisel jsem na to tak, ze pri jizde mi neustale kotouc zvonil. V servisu si s tim chvili hrali, ale nakonec mi to vratili s tim, ze to dre o desticky a ze je to pri zataceni v podstate normalni. Bohuzel se ale na to v sevisu nikdo nedival ze spodu, tak jako ja dnes vecer. Co se s tim da udelat? At premyslim jak premyslim, nevim, jak toto vyresit. Prikladam fotky, na nichz to je trochu videt. Vse se mi zda ale pridelane tak na pevno, ze nevim, kde by se nasla vule pro rovnobezny priüchod kotouce brzdou.

    Diky moc za nazory!!!

    0 0
    • Turbo  

      Tak povol oba imbusy (torxy) a dej si třmen trochu blíž k noze vidlice, prostě si s tím pohraj. Když to nepomůže tak vyhoď kotouč a destičky a opatrně zkus roztáhnout pístky jestli půjdou až co to jde. Potom zkus znovu dát třmen tak, aby byl přesně uprostřed nad kotoučem.

      0 0
    • McBlacky  

      od toho tam jsou ty kulové podložky, umožní nastavit vodorovnost s kotoučem. Výkon servisu nekomentuju :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      ja bych reklamoval cele kolo…

      0 0
    • drbj  

      Diky moc za rady. Ted jsem se do toho pustil. Objevil jsem ale dalsi problem a to v tom, ze jedna desticka je vice vylezla nez druha. Jak mam ty pistky dat od sebe? Nikdy jsem tohle nedelal, tak se mi nesmejte za dotaz :-) Navic mam ty brzdy za 600!!! odvzdusnene, tak bych nerad zase platil za vyteklou kapalinu servis znovu.

      Dik

      0 0
      • Turbo  

        Vyndáš destičky a pak opatrně nějakým plochým šroubovákem ty pístky roztáhneš. Nebo něčím tvrdým plastovým/dřevěným abys je zbytečně nepoškrábal. Když se trefíš doprostřed tak se zas tak moc nestane. Pak vrátíš destičky a vystředíš to přesně doprostřed kotouče. !!!DŮLEŽITÉ je nemačkat při tom na brzdovou páku!!!

        0 0
      • McBlacky  

        ono to bude ale tím, že ti nechodí pístky rovnoměrně.

        Takže pouhé roztažení nepomůže a vrátí se to zase do této polohy, ne-li hůř.

        Pokud je jeden vylezlý více, ale po stisku se oba přiblíží a následně oddálí tak to neřeš, vystřed brzdu a jezdí dál.

        Pokud se jeden pístek nehýbe, tak vyndej desky, opatrně zmáčkni páku ale nesmí ti žádný pístek vyjet více než 4mm, pak vatičkou do uší namočenou v cyklostaru očisti vylezlý pístek a okolí, následně stříkni silikonový olej a nech ho pořádně rozlít po celém obvodu pístku. Zatlač ho zpět a nyní musíš vzpříčit ideálně šroubovák nebo kovovou montpáku ve třmenu abys při mačkání párky vysunul ten druhý pístek, který se nehýbe a je zatuhlý. Opět po ve vysunutém stavu očisti a namaž. Existují i speciální vazelíny na pístky, ale tu nejspíš nemáš.

        Na 90% tohle pomůže řešit problém nestejně chodících pístků. Samozřejmě je možná i vada z výroby a špatné tolerance vrtání otvoru ve třmenu a frézování pístku, ale to by pak bylo na reklamaci.

        0 0
        • drbj  

          No, asi je to tak, jak pises. Pistky chodi oba, ale jeden vyleza vic nez druhy. Ten mi pak dre o kotouc, ktery je ale ve stredu trmene. Takze kdyz otocim kolem, postupne se mi zasatvuje o vic vylezly pistek.

          0 0
          • McBlacky  

            jestli se ti ale i ten co je vylezlý méně hýbe, tak to vystřed mezi ně a bude to taky chodit. Skoro nikdy nechodí pístky na setiny symetricky

            0 0
            • drbj  

              Tak to prave udelali v tom servisu, jenze pak to dre o konstrukci brzdy (viz obrazek, i kdyz je to asi blbe videt), protoze kotouc nejde stredem trmene – brousi vnejsi hranu brzdy.

              0 0
              • McBlacky  

                bych to musel vidět, podle mě tomu není nic extra vážnýho jen blbý nastavení podle jedné z os.

                0 0
                • drbj  

                  Zkusim sem vecer hodit lepsi fotku.

                  0 0
                • drbj  

                  Přikládám ještě jednu fotku. V tomto stavu desticky o kotouc nedrou, ale dre cely kotouc o stranu konstrukce brzdy.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    tak to vidím poprvý, s novýma deskama jsem u žádný brzdy neviděl, že by to dřelo o tělo, i když jsou úplně zajetý pístky uvnitř.

                    Jak moc máš sjetý desky?

                    0 0
                    • drbj  

                      Kolo mam od března 2013, najeto asi 2500 km. Nekdy kolem 1300 km desticky byly jak nove. Ted jsem je moc nekontroloval.

                      0 0
    • Necris  

      Dření o destičky v zatáčce normální ? Zase stejný problé se servisem jako se tu objevuje čím dál tím častěji, vyjebávání s lidma. Nenechat si to líbit, je to samozřejmě konina. Jinak jak radí uživatel Turbo.

      0 0
      • Turbo  

        Bohužel je to jen o lidech. Asi mělo směnu nějaký levý pako, nebo neměli čas, nebo to nechápu.

        0 0
      • vsn  

        že si kotouč brnkne u Avidů o destičky si myslím, že je normální … navíc stačí vyndat a zandat kolo a když je dosedací plocha otočená jinak než byla předtím tak si to sedne jinak (sám jsem tomu nevěřil ale na silničce sem si musel udělat značku jak to mít pootočený protože jinak jsem měl rozdil třeba i milimetr) takže stačí když si zákazník sundá př. kolo aby kolo naložil do auta a znova nasadí. To samý přidrhávající pístky u Avidu po nějaké době. Třeba po roce – žitný reklamaci řeší jako běžné opotřebení za 800,– výměnou pístků.

        0 0
        • Turbo  

          No jo Avid asi kvalitka… I když já zatím musím zaťukat ale dva roky no problem. Zase se o ně celkem starám, čistím a mažu pravidelně.

          0 0
          • vsn  

            nááhodou …

            Avid jsou hezky, lehky a supr brzdí. Když máš teamovýho mechanika tak to jsou nej brzdy.

            0 0
        • kravjec  

          to jako že u shimana si to škrtnout nemůže jo? :)

          0 0
          • vsn  

            jasný, může… ale Avid a Formule mají o trochu menší mezeru a častější problém s přidíráním pístků.

            0 0
            • McBlacky  

              Avid je tak střed navíc u brzd se štelováním pad contactu se to dá nastavit. formule jsou proti avidu peklo.

              Respektive Avid mám troje a neškrtají s rovným kotoučem ani jedny, formule i se super rovným škrtaly. Shimano je jiná liga, seřízení za minutu a rok klid :)

              0 0
        • Necris  

          Ale jde to ihned odstranit. Na nějakou dobu. Bez problémů.

          0 0
    • drbj  

      Tak vam vsem moc dekuju za rady. Nejak jsem si s tim pohral, ale postavim kolo, zabrzdim a jedna desticka je zase bliz nez druha :-( Da se s pistkama neco udelat?

      Jinak jsem pekne nastvanej. Hraju si s tim poprve a uz presne vim, kde ten problem je. Jenom ho nedokazu odstranit, kdyz jsem se v kole nikdy moc nehrabal. V servisu opravuji kola denne a na tuhle vec neprijdou?? A to jsem povazoval servis, kam davam kolo, za solidni. Grrrrr. Aby si fakt clovek vsechno delal sam…

      0 0
      • vsn  

        viz. výše :)

        0 0
      • Polka  

        Zkus posunout trmen vic k te druhe desticce, tak aby kotouc o tu co je bliz tolik neskrtal. Pokud se pak opet pistek vysune vic, tak se ti nevraci.

        0 0
        • drbj  

          To mi prave moc nepomuze, protoze se dostanu opet do stavu, jako je na obrazku. Kotouc pak dre o konstrukci brzdy…

          0 0
          • vsn  

            roztáhni pístky. Silou přidrž pístek co chodí víc z volna, zmačkni páku – povyjede ti ten co přidírá a až bude vyjetej víc jak ten co je dobrej tak to vystřeď podle návodu co ti tu psali.

            0 0
            • drbj  

              On pridira ten, co vyjizdi vic. Ale rozumim tomu, co tim myslis :-) Zkusim to. Dik

              0 0
      • bikerR  

        pokud si s tím nevíš rady, hod kolo do „ověřeného“ servisu a budeš mít klid.Myslím že v historii bylo o servisech doporučovanými uživateli B-F na Praze dosti ;)

        0 0
        • pepek  

          To tam bude vozit každý dva týdny?

          0 0
          • bikerR  

            proč kazde dva tydny?Pokud to udelaji poradne, tak neni proc

            0 0
            • McBlacky  

              když máš elixíry nikdy nevíš. Ty je fakt lepší se naučit doma a dobře :)

              někdy o nich nevím tisíce km, jindy mě serou třeba týden v kuse…

              0 0
              • bikerR  

                mám J7 a je fakt ze zadni brzdu mi delali onehda a šlape jak hodinky…horsi je predni…obcas cinkne..ale to je u Avidu bezne..neresim :)

                Elixiry jsem nemel tak nevim ;)

                0 0
    • bikerR  

      co to bylo za servis? :)

      0 0
      • drbj  

        Euro bike Praha. Co jsem tak slysel, docela po Praze pry „vyhlaseny, kvalitni a drahy“. Ted o jedne z vlastnosti zacinam pochybovat.

        0 0
        • bikerR  

          ja mam zkušenosti mojekolo.cz v Praze, nemam vyhrady, poradí, v pohodě, ale maji docela nabito, takze chteji rezervaci.

          Minule jsem musel na rovnani patky hazky do Intersportu v Harfě, taky nemam připomínek.

          Mezi vyhlášene patří BikeBros, dle zdejších referenci ;)

          Euro bike neznam…

          0 0
          • drbj  

            Tak ja jsem to tam daval hlavne pro to, ze mam od nich kolo a je to autorizovana prodejna Trek. Od znamych jsem slysel celkem dobre reference a i prvni zkusenosti byly super. Ale timhle me nastvali. Kdyz tam clovek prijede pro radu, tak na to kouknou hned, jinak taky musim zerevovat na vetsi servis. Oni vypadaji ochotne, coz o to, ale tenhle vysledek me zklamal…

            0 0
            • bikerR  

              jo tak :) osobně mám tež Avidy ale J7, včera jsem řešil taky podobný problém (škrtala mi přední brzda), povolil jsem imbusy a vyzkoušel znamou radu 5× promačnout paku a jak paka byla zamačkla utahnout třmen…marně..a tam pomohla jedině čelovka a středění od oka…sice 20min s.aní, ale povedlo se :)

              0 0
              • pepek  

                Někdy pomůže proužek papíru (vizitka)

                0 0
                • bikerR  

                  vidíš, to mě nanepadlo ;) Díky za tip, nicmene budu menit vidli a desky tak to tam moc neřeším, udělal jsem to od oka a drhne to mín, ne-li vubec :)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    taky to dělám pomocí světla a je to zdaleka nejlepší metoda. Hlavně protože avid má ty debilní kulový podložky a celý se to pak středí na dvě osy místo jedný jako třeba shimano, formula a další.

                    Někdy to je plus, u křivýho rámu nebo návarky ale většinou to spíš prudí

                    0 0
                    • bikerR  

                      od někoho jsem to tady vyčetl že to dělá takhle, tak jsem to vyzkoušel a super…

                      0 0
    • drbj  

      Tak ani dukladne promazani o odborne serizeni nepomohlo. Jeden pistek se proste vraci hur…

      0 0
    • blisterexist  

      když zahodíš avidy uděláš nejlíp

      0 0
      • drbj  

        Jo, to mi uz v servisu taky rikali. Kdyz mi prijde, ze jsou pomerne novy. Zatim je to aspon serizeny tak, ze to nedrhne. Ale zvazoval jsem XT…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.