• vasek80

    Jsou to mé první hydry a mám z nih rozporuplné pocity. Původně jsem se obával ergonomie, která někomu nevyhovovala, ale mě páčky do ruky sedly perfektně.

    Jenže brzdy na obou kolech škrtaly o kotouče. Zdá se mi, že kotouče mírně háží. Přední brzdu jsem vyrovnal že už kotouč o destičky neškrtá ale při brzdění tak nějak hudruje a kolo ve vidli poskakuje. O plynulém brždění se moc mluvit nedá. Zadní se mi nepodařilo seřídit tak aby kotouč neškrtal. Destičky jsou na něm moc těsně.

    Trochu mi to zkazilo radost z nového kola a v hlavě se mi honí „zlaté Véčka“

    0 0
    • kubad  

      Uz zase :-(

      Skus v historii pohledat jak seridit kotoucovky. Vetsinou je problem v mechanikovy ne v brzdach.

      0 0
    • pardalis  

      No pokud tam máš G2 kotouče, je dost možné, že problém (škubání kola) je i tím… Kotouče Avid dost škratjí a většinou na moc dlouho nepomůže ani vystředění ve třmenu. S tím moc nenaděláš. Já jsem tyto problémy vyřešil koupí kotoučů Hope floating… Na Tvém místě bych to ale (pokud je to možné) zkusil reklamovat a žádal seřízení :)

      0 0
    • pardalis  

      No pokud tam máš G2 kotouče, je dost možné, že problém (škubání kola) je i tím… Kotouče Avid dost škratjí a většinou na moc dlouho nepomůže ani vystředění ve třmenu. S tím moc nenaděláš. Já jsem tyto problémy vyřešil koupí kotoučů Hope floating… Na Tvém místě bych to ale (pokud je to možné) zkusil reklamovat a žádal seřízení :)

      0 0
      • vasek80  

        Na garančku kolo povezu, ale chtěl jsem si nejdříve něco najet. Není to nejblíže do servizu. Jde nějak nastavit aby destičky byli více rozevřené, nebo na toto má vliv množství kapaliny? Já co se kotoučů týká jsem absolutní lama.

        Jo a zdálo se mi, než jsem je seřizoval aby neškrtaly, tak ten kotouč nedělal takové sprasky. Nebo to možná bylo tím, že to bylo celé ještě syrové.

        0 0
        • pardalis  

          Moc kapaliny tam asi nebude. Jediné co můžeš pro rozevření desek udělat je, že vytáhneš kolo a něčím (např. šroubovákem) je zatlačíš. Ale na dlouho to asi taky nepomůže :) Zkus to ještě vyčistit a odmasit (hlavně ne benzínem)

          0 0
          • vasek80  

            Brzdy jsou nové. 4istit asi tedy potřeba nebude, tedy pokud to nemůže být špinavé od výrobce.

            0 0
    • nox159  

      pokud mas problem, klidne ti je vymenim za Vcka – treba XTcka se mi tu tedka vali :)

      0 0
    • tyko  

      Mam take avid elixir 5 a jsem s nimi spokojeny,jen po delsi jizde pri brzdeni trochu piskaji.Pozdeji zkusim jine desky.Z pocatku jsem byl rozladeny ze stejneho problemu.Na zacatku mi take skrtaly a o proti shimanum jsem si s avidy musel dele pohrat diky hlinikovym podlozkam,ale casem jsem se to naucil vystredit.Po zajeti jse vystreduji lepe,spise pohledem nez povolenim a stiskem brzdove paky a dotazenim.Kdyz uz nepomohlo vystredeni,tak jsem prihnul kotouc a vse je ok.

      0 0
      • vasek80  

        Myslíš, že se zadní destičky po „zajetí“ trochu roztáhnou samy? U předního kola to pohledem vystředit šlo, ale vzadu nemám šanci. Zkoušel jsem právě utahovat šrouby při stisknuté páčce, ale výsledek nebyl nic moc. Koukal jsem na fotoseriál na iVelu, ale taky nejsem o moc moudřejší.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Hlavne u zadniho kola je dobre tu brzdo dotahovat pri zatizenem kole, bo, ac se to nezda, ta zadni stavba se deformuje. Pochopitelne po sundani zadniho kola a jeho opetovneho nandani muze koutouc skrtat znova-moje rada zni „neresit a jezdit“.

          0 0
          • vasek80  

            Jo o tom jsem už četl. Poctivě pročítám historii, ale v drtivé většině se řeší že někdo brzdu zmáčkne bez kotouče.

            Zítra to zkusím ještě pořádně usadit. Každopádně správný je postup 5× zmáčknout páčku s povolenýma šroubama a poté se stisknutou páčkou utahovat? Od oka předpokládám, že riskuju, že by mi mohly destičky dosedat na kotouč špatně a ohýbat jej.

            Jen jsem ještě nenašel jak kotouč vyrovnat. Ale do rána hledání času dost.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jestli mackat paku 5× nebo dvakrat je docela sumak. Mnohem dulezitejsi je dotahovat srouby postupne a nastridacku,aby se trmen nepohnul..Tim zmazntnutim pri povolenem trmeni se vsechno dostane do idelani roviny. Trmen je vhodne mit povoleny tak, aby se mohl hybat,a le aby na sroupech neplandal. Casem to vychystas;)

              0 0
              • vasek80  

                Jasný, to jsem koukal, že pokud plandal, tak jsem ho dotahováním násilně posunoval zakouslej po kotouči.

                Jen ten zadek pořád nenastavím, protože tam je mezi destičkama a kotoučem místo na vlas. A to kolo nikdy venku nebylo, je to od fabriky. No možná si to samo sedne a více se roztáhne až se vše pořádně ochodí.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Chmatni po vizitce co ti vnutil sef, rozstrihni ji na dva kusy. Odmontuj trmen, necim placatym roztahni desticky od sebe, vraz tma vizitky a cele to napasuj na kotouc. Dotahni srouby, vytahni vizitky a mas vystredeno. Jinak ta mezera „na vlas“ je bezna. Si vem, ze pistky maji prumer tak 18mm(a jsou dva), pistek v pace tam 8mm a je jeden. Pri pohybu v pistku paky o cca 1cm urazi desticky jenom kratkou drahu…

                  0 0
              • tyko  

                Presne tak.Jak jsou tam hlinikove podlozky,tak dotahovat opatrne a na stridacku.Podlozky rady pri prudkem dotahovani uhnou.

                0 0
          • MlokCZ  

            Byl jsem překvapený, že tomuhle nezabránila zcela ani zadní pevná osa (i když je to s ní lepší).

            0 0
    • john34  

      začal mi škrtat zadek, tak jsem sem nakoukl a dostal se k tomuhle vláknu a jak píše Lukáš, mě pomohlo když jsem ten postup s povolením třmenu, zabržděním a postupným utažením udělal pod zatíženým kolem, dneska jsem na kolo posadil svojí drahou a byť má o 20 kilo méně, je to určitě lepší i když po intenzivnějším brzdění zadek přeci jen chvilku škrtá ale za chvilku je klid. Možná to někdy zkusím s tou vizitkou…předtím jsem to seřizoval bez zatížení a kotouč neškrtal, jakmile sem sed na kolo tak začal…mám Avidy Juicy 7, držím palce

      0 0
    • vasek80  

      Vizitka nešla a nedostal jsem tam na obě strany ani papír do tiskárny a ladil jsem to snad půl hodiny až to škrtalo minimálně. Destičky jsem se snažil roztahnout, ale ani velkým plochým šroubovákem jsem neuspěl. Jinak předek začal v dnešním vlhkém a chladném počasí i pískat, ale hluboce a táhle. Brzdy mají sice mocnej nástup a účinek, ale jinak je to hrůza.

      Nakonec jediná výhoda je, že nemám šanci v lese potkat divočáka, protože jsem občas slyšet na hony daleko.

      0 0
      • Smazaný účet  

        ono se to spravi az se desky trochu ojedou..pak bude misto i na vizitzy…

        0 0
      • kubad  

        Musi to jit roztahnout :-)

        Pokud ne je tam moc kapaliny, ale nevim jesti to zvladnes sam , ma rada na zacatku aby sis nasel v historii vse kolem serizeni a odvzdusneni brzd zatim moc nezabira.

        0 0
        • vasek80  

          Ale zabrala. Však jsem psal, že jsem to pročetl. sadu na odvzdušnění nemám a tak to nechám případně na servis a v historii jsem si prohledával dlouho do noci

          0 0
          • kubad  

            Pokud to opravdu nejde vic roztahnout muzes trochu jemnym smirkem vzit desky.

            Desky sou levnejsi nez servis. Takze 120 ku smirek polozit na rovny podklad a lehce prejet nekolikrat obema deskama brzdnou plochou. Trochu mista tim ziskas a pude to v klidu vystredit

            0 0
          • Ruprt2  

            ty jsi k brzdám nedostal ten červený umělohmotný nesmysl?

            dává se tam z jedné strany když jsou vložené desky a z druhé strany, když je to bez desek.

            Tím bazmekem, roztáhneš desky od sebe.

            Pokud tam jde narvat, tak nejsou příliš u sebe, pokud ho tam nenacpeš, tak je tam moc kapaliny, nebo je široké obložení.

            jak na to ti radil už Kubad

            0 0
        • MlokCZ  

          Mohou se mu špatně vracet pístky, pak to sice roztáhne, ale po zabrždění se zase pístky nevrátí a je tam kde byl.

          A takový špatně vracející se pístek, to není u nové brzdy zase tak ojedinělá záležitost.

          0 0
          • kubad  

            To je taky mozne, ale zakladni problem je ze mu to nejdou roztahnout pistky od sebe.

            0 0
            • vasek80  

              Nu zítra to ještě zkusím. Každopádně jsem to zkoušel silou, že na motorce i u auta by byly zpět silou poloviční. Spíš myslím, že ty destičky jsou silné a víc místa tam už není. Zítra vyndám destičky a kouknu jestli uvidím pístek, případně kolik ho uvidím a i můžu zkusit nafotit. Dnes si přední brzda zažila pořádnej sjezd z 900 metrů do 400. No a pěkně byla cítit. Dokonce i kotouč se lehce zabarvil od přehřátí. Chtěl jsem ji pořádně zaběhnout a snad jsem to nepřehnal.

              0 0
              • tyko  

                Jak jsem psal mam elixiry 5 a seridil jsem je az po delsi dobe.Sice asi po 10 km zacnou piskat.to ale po konzultacich pripisuji destickam i kdyz jsou to originaly.(jak uz nekdo zde psal ,lesni zver nepotkam)Mam kotouce v predu 185 a v zadu 160.Kolega ma ty same ale ve predu 185 (tam nebyl problem) a na zadku take 185,tam mel stejny problem jako ty.Bohuzel jse to srovnalo az asi po 600km.Pokud nehazi kotouc,tak by jeho velikost na to mit vliv nemela.Moc to nechapu,ale dalo se to az po tech 600km seridit,samozrejme pod zatizenim.(kamarad vazi 102kg).

                ,

                0 0
    • vasek80  

      Dnes jsem sundal třmeny z kola a zkusi do nich nacpat ty plastové vložky mezi destičky pro transport. Do přední šel celkem dobře, ale zadní sotva do poloviny. Předek jsem vystředil, tak že bez zátěže něškrtá, ale jakmile na kolo sednu, tak vydává zvuk podobný když jezdíte navlhčeným prstem po sklence na šampaňské. Je hnutej kotouč a stačí to házení o cca 0.5 mm. Zadek škrtá, protože mezi desky a kotouč by se nevlezl snad ani vlas.

      Už to neřeším, až pojedu jednou na garančku uvidím jestli s tím něco vymyslí, jinak zbrousím destičky.

      0 0
      • Ruprt2  

        tak to vypadá skutečně na moc kapaliny v systému, nebo široké obložení.

        můžeš porovnat šířku obložení ve předu a vzadu.

        Oprava je jednoduchá. povolit šroubek na expanzce a roztáhnout desky přebytečná kapalina sama uteče do připravené hadry.

        Ale když to přeženeš, tak se odvzdušnění nevyhneš.

        Takže pro někoho, kdo to zná je to brnkačka, ale jinak bych ti to nedoporučil.

        na druhou stranu jestli je chceš dát stejně do servisu, tak to můžeš aspoň zkusit.

        Udělal bych to zase tím plastem. a to tak, že to zarval co to jde a pak povolil šroubek samovolně trochu uteče a hned ho dotáhl a zkusil jestli to stačí, když ne tak znovu. Ale jde skutečně jenom o kapičky kapaliny.

        Šroubek myslím na expanzce na páce. a nastav ji tak, aby byla šroubkem pokud možno nahoru.

        Šance na zavzdušnění je, ale veliká.

        0 0
    • vasek80  

      Necelý rok od založení tohooto vlákna jsem zpět. Trápení se zadní brzdou mne provází celou dobu. Díky prostoru mezi kotoučem a deskama kam se nevejde snad ani vlas neustále škrtají.

      Mají najeto necelé 2000km a koukal jsem, že se mi sjíždí destičky šikmo. Ve spodní části jsou sjeté skoro k tomu ocelovému dílu co je rozevírá a nahoře je materiálu 2× tolik. Je to normální?

      0 0
      • juli  

        Není to normální. Nemáš správně = rovnoběžně s kotoučem, namontované třmeny. Myslím, že v tom je od počátku tvůj problém.

        0 0
        • vasek80  

          Mě to napadlo, že budu mít třmen šikmo a pak jsem jednou destičky prohodil když jsem se snažil rozhýbat a očistit pístky a zase sjel spodek druhé. Jenže přeci pokud bych měl třmen šikmo, tak se mi na druhé destičce sjede vršek, čímž se to vyrovná.

          0 0
          • juli  

            Aha, teď si to pročítám znovu. Tobě se opotřebují obě desky ve spodní části víc, než v horní. Zajímavý problém s tím jsem se nesetkal a chtěl bych ho vidět. Bohužel to máš trochu z ruky.

            0 0
    • lidumil  

      Vetřu se sem taky s dotazem. Na magurách Marta SL mi při jemnějším brždění škube přední kotouč Hope floating saw tak, že lehce vibruje vidle, když zabrzdím víc, tak je to v pohodě. Na brzdách mám najeto cca 800 km včetně dělších prudších sjezdů v Alpách, hlava je dotažená, vidlice vakl nemá (Fox 32 FX 100 RLC).

      0 0
    • vasek80  

      Ještě prosím jaký tip destiček mají Elixir5 sériově? Jsou to organické, nebo sintrované?

      Případně doporučení jaké koupit náhradní.

      0 0
      • jIrI___  

        Na Rkách byly sintry. A jako náhradní doporučuju kevlarové Superstary.

        0 0
      • biker90  

        Já jsem tam včera dával tyhle.

        Jinak kolo mám někdy od dubna a z tich brzd taky nejsem zrovna nadšený. U přední se mi téměř nehýbe jeden pístek. Při brždění to tlačí kotouč k jedné straně a vydává to strašné zvuky :) Měl jsem rozebraný třmen, ale vůbec to nepomohlo. Navíc jak jsem vyměnil destičky, tak tam mám místa asi jako ty vzadu a brzí mi to pořád.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Zkusil jsi vzadu roztahnout poradne pistyk…tak aby se uplne zarovnaly s vnitrni stranou trmenu? Pokud to neslo, ams asi v systemu moc kapaliny…

          0 0
          • biker90  

            To asi nemělo být na mě?? :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              ale jo..pises ze ti to brzdi porad, tka s eptam esi si zkousel upustit kapalinu…

              0 0
              • vasek80  

                Já pístky roztáhnu tím červeným klínkem pro stransport a je mezi nimi a kotoučem dobrá mezera která kdyby zůstala ,tak neškrtají. Po zabrždění se vrátí, ale už né tolik jako po roztažení… Čím to?

                0 0
              • biker90  

                No roztahnout mi jdou, ale když zmáčknu páku, tak se už nevrátí ((minimálně ten jeden)).

                0 0
      • BigKarel2  

        sintrovaný

        0 0
    • Luky11  

      No tak jsem chtěl přejít z shimano deore na elixir 5, ale po přečtení tohoto vlákna bych si to asi měl rozmyslet, najde se tu vůbec někdo kdo nemůže na adresu elixiru 5 ani pípnout?

      0 0
      • MirosPikos  

        0 0
        • Luky11  

          Zadní brzda neškrtá, nevybruje, nepíská, necinká nic? a co máš za kotouče a za destičky?

          0 0
          • MirosPikos  

            Mám je tak, jak jsem je koupil… kotouče jsem vyrovnal jak vepředu (185mm) tak vzadu (160mm). Měl jsem taky moc kapaliny v zadní, tak jsem trochu upustil, tak aby se to nezavzdušnilo. A od té doby jsem v klidu.

            Co vím, tak je tam problém s malou vzdáleností destiček od kotouče. Někdy je to dělá právě nadbytek kapaliny ve vedení a jindy je to špatně se vracející pístek. Ten pístek se dá řešit jeho vyndáním a vyleštěním silichromem

            na čež se chystám na konci sezony při generální údržbě bajku.

            0 0
      • BigKarel2  

        Já měl M595ky a za Elixíry 5 bych je vyměnil…oboje mam vyzkoušený osobně…Ale je to jen o pocitu, brzdily oboje fajn…

        0 0
        • Luky11  

          Láká mě ten rychlejší a agresivnější styl u elixiru

          0 0
      • Luky11  

        Ještě někdo? Napište klidně i důvod proč nekupovat

        0 0
      • couffy  

        0 0
        • Luky11  

          A destičky a kotouče (G3) máš originál?

          0 0
          • Luky11  

            Nebo, jezdíš kotouče G3 a originální desky?

            0 0
            • MlokCZ  

              Máme doma dvoje Elixiry R (jedny mám na celopevňáku, druhé manželka na HTčku), oboje s G3 kotouči a originál sintr desky.

              A oboje jsou zcela bez problémů.

              Sem tam si brzda cinkne nebo škrtne, to ani jinak nejde bez pevných os (bez pevné osy s malou mezerou není dostatečná tuhost ani rámu ani vidlice, aby si to nikdy nešrtlo).

              Cinkání minimálně, ale ojediněle ano. To je hodně dané plášti. Oba tam máme teď RaR/RaR. S větším vzorkem to bude cinkat určitě více.

              Se Supreme mi necinkaly vůbec.

              Pouze manželce sem tam při ostrém brždění lehce pocukává vidlice. Ty větší díry v G3 kotouči jsou na to náchylnější a hlavně za to může vidlice. Má tam ještě Skareba, který je hrozné bláto. Mně to na pevné karbonové OnOne nedělá (a to tam mám 185mm kotouč a ona jen 160).

              0 0
              • sodek  

                cinkání nebo škrtání dělá i na pevných osách. Jen při určité rychlosti, asi nějaké rezonanční. To beru jako fakt. Ale to není žádný problém. Jen upozornění, že pevná osa není všeřešící.

                0 0
          • couffy  

            Desky original,ale kotouče jsem hned vyměnil za shimana XT s al unašečem 180/160

            0 0
            • Luky11  

              četl jsem tu že na tyhle kotouče se musí dát pod přichicení třmenu nějaká podložka, protože jinak by kotouč narážel do třmenu, taky si jí použil?

              0 0
              • couffy  

                Taky,ale vyřešila to obyč podložka,potřebuješ to zvednout asi tak o 1mm,žádnej zásadní problém tam nebyl

                0 0
                • Luky11  

                  Ok, no asi zkusim ty elixiry

                  0 0
                  • deekay  

                    Zkus si jeste nekde osahat novy SLXa. Dle recenzi by nemely byt tak gumove, jako stara shimana, cenove jsou priznive a siky servowave maji vetsi mezeru a zaroven ke konci kroku slusne prepakovani.

                    0 0
                    • Luky11  

                      Zkusil jsem deore, a shimana mě nějak odradili, myslim že na rychlý nástup elixiru to stejně mít nebude

                      0 0
                      • maajkee  

                        Já měl SLX 2010, teď mám elixir 5 a nepociťuju žádnej extra velkej rozdíl v tom co a jak ubrzdím, SLXka brzdily parádně a řekl bych že měly asi i lepší ergonomii. 5ky jsou malinko ostřejší, to jo, ale nic zásadního. Tu pověstnou shimano houbovitost jsem u SLX nějak výrazně nepociťoval.

                        0 0
                        • Luky11  

                          Áchjo tak teď mám zase dilema :D

                          0 0
                          • maajkee  

                            Na 5kách se mi líbí že jsou v bílý barvě a jdou mi ke kolu, kdyby se dělaly bílý SLX tak jdu asi do nich :D

                            0 0
                            • Luky11  

                              No je fakt že co se týče servisu tak je na tom líp shimano, ale nechci se zase dostat do situace kdy budu litovat toho že jsem zase vzal shimano

                              0 0
                        • deekay  

                          Ja teda ergonomii pacek u shiman starsich nez MY2012 nemohl vubec vystat. takze todle je vec ciste individualni.

                          Elixiry R jezdim dlouhodobe, mel jsem je na HT, mam je ted na fullu (ne ten samy kus). SLX a XT (ty starsi, 2010) pak na testovacich RB co jsme meli pujcene na vikend. A osobne mi projev shiman pristem pro me mene prijemny. U elixiru je jasne citit na pace, kdy se desky dotknout kotouce, u shiman jsem to postradal. Co do finalni brzdne sily, tak asi ty elixiry o tolik enz SLX lepsi nebudou, nicmene me vadila u SLX/XT hrozne uzka paka, ktera, narozdil od elixiru, kdyz se zmackne tak pak neni rovnobezne s riditkama,ale naopak jde do uhlu. Coz mi hodne vadilo.

                          0 0
                          • Luky11  

                            To je přesně to co shánim, aby tam byla cítit ta sílá v okamžiku kdy se zmáčkne páka a je cítit že desky dosedli na kotouč

                            0 0
                          • Luky11  

                            Ještě by mě zajímalo co přesně je Serwo wave?

                            0 0
                            • deekay  

                              System, kdy se v prubehu mackani paky meni prepakovaci pomer. Ze zacatku je to „do tezka“, pak „do lehka“. Tzn muzou byt dal desky od kotouce a zaroven je pri dosednuti na kotuc pak moznost relativne malou silou na pace vyvinout vetsi silu pro brzdeni.

                              http://lp1.pinkbike.org/…b5447205.jpg

                              obrazek mluvi za vse.

                              0 0
                          • maajkee  

                            Jj, to by to individální, ale řekl bych že elixiry jsou spíš vhodnější pro menší prsty, já jsme velkoprsťák a páka je prostě na můj vkus moc blízko řidítka.

                            0 0
                            • trpaslik72  

                              Momentálně uvažuju o hydraulice, konkrétně Elixir 5 popřípadě R a čtu tady tvůj příspěvěk. Sem taky celkem dlouhoprstej bandita, je to hodně nepříjemný? Asi je teda individuální pocit. Budu to muset před koupí někde v krámu ošáhnout. Liší se v tomhle ohledu páky pětek a eRek?

                              0 0
      • jachymk  

        Já mám pětky s G3 kotoučema. A měl jsem jeden problém, kdy nešli seřídit ale po 50 km se to samo srovnalo. Asi jsem jim hodně naložil v kopci :D. Jinak jedno zavzdušnění (po roce). Můžu jedině doporučit!

        0 0
      • couffy  

        já,ale už jsem psal výše

        0 0
    • Luky11  

      Popřípadě jak bych mohl účinně zabránit tomu aby mi neškrtal třmen o kotouč? když to nepujde ani seřídit

      0 0
      • maajkee  

        Třmen ti škrtá o kotouč? Né spíš destičky?

        Jinak vždycky to jde seřídit, jen to chce trochu šikovnosti.

        0 0
        • Luky11  

          Samozřejmě destičky, no když si přečtu pár komentů nad sebou tak mi nepřijde že se to dá vždycky seřídit

          0 0
          • maajkee  

            Ale dá, pokud je rovnej kotouč a není nic s brzdou, tak to vždycky musí chodit. Navíc avidy maj ještě navíc ty kulovitý podložky a jde to seřídit snad všema směrama.

            0 0
        • couffy  

          +1

          0 0
      • jIrI___  

        Jde to, ale člověk si s tím musí vyhrát. Hodně pomůžou kotouče s Al unašečem (Shimano XT/SLX) a naopak to v mém případě zhoršily plovoucí kotouče (Hope), ale ostatním proti pazvukům prý taky pomáhají :)

        0 0
    • MirosPikos  

      Chtěl bych se zeptat, celý den se peru s přední brzdou. Začalo to tak, že jsem jen demontoval a odmastil destičky. Pak když už jsem to měl rozebrané, vyčistil a promazal DOTkou pístky. Nasadil destičky a nedokážu brzdu seřídit tak, aby neškrtala.

      Vzdálenost destiček od kotouče je nápadně menší než u zadní brzdy. Zkusil jsem všechno, rozebral jsem dokonce třmen brzdy abych vyčistil pístky pořádně. Několikrát odvzdušňoval a stále stejný problém.

      Je možné, že za nedostatečné vracení pístků může špatně odvzdušněná brzda? Nebo může být problém v páce? Už jsem bezradnej a napadá mě pouze jedno racionální řešení – koupit třeba Shimana :)

      0 0
      • McBlacky  

        výjimečně se může jednat o vadné destičky – ve smyslu, že mají vyšší vrstvu brzdné směsi. Typicky levnější produkce.

        Pak je samozřejmě možné, že dáváš moc kapaliny.

        0 0
        • MirosPikos  

          Destičky mám staré ale i nové. Chová se to obdobně. Kapaliny jsem měl moc za začátku (když byly nové). Tenkrát jsem trochu upustil, a pomohlo to. Od té doby už jsem ale zkracoval hadice a minimálně 2× odvzdušňoval. No a teď si s tím nevím rady, skoro to vidím na problém v páce, odešlo nějaké těsnění a nevzniká takový podtlak (nebo co) co by vracelo dostatečně pístky zpět.

          Zdá se mi, že pístky se nevrací ihned, ale po chvíli jízdy se vrátí. Zkusím ještě jednou odvzdušnit a pak se mrknu do páček. Ale než abych kupoval nové těsnění, tak je pošlu raději do světa a koupím něco technologicky propracovanější. Co jsem měl možnost kouknout na Shimano, tak je to nebe a dudy za stejné peníze. Hlavně jsou mi proti srsti ty plastové pístky, to asi nikdy nepochopím. Klasický případ nevhodné gramařiny.

          0 0
          • kubad  

            mužou být KO těsnění kolem pístků – to pak způsobuje tohle pomalé chození.

            jinak plastové pístky má dnes už každá lepší brzda. shimano má tuším nějaké keramické dokonce :D

            0 0
            • MirosPikos  

              Keramika a plast je řekl bych celkem rozdíl.

              To těsnění jsem kontroloval, vypadalo v pořádku. Máznul jsem ho ale jen brzdovkou. Možná by zasloužilo něco lepšího, ale já prostě v Budějovicích neseženu DOT 5.1 kompatibilní vazelínu.

              0 0
      • MirosPikos  

        Tak včera jsem to po dlouhé nemoci projel pořádně, šoupalo to při nějakém delším brzdění, pak už jsem to nevnímal.

        Dneska jsem to vzal před barák, ale z jiného důvodu. Ladil jsem kufry na nových tretrách. Ale všiml jsem si, že už se to vrací v pohodě. Mezera opět velká dostatečně, aby se daly brzdy vyladit, tak aby nešoupaly. Jen se mi drobet propadla páka, když jsem namačkával s kolem postaveným na zadní, takže je tam bublina. Doufám, že až to odvzdušním řádně, bude se dál tak krásně vracet a zimní vyjížďky mě nebude užírat nic než zmrzlý ruce a prsty u nohou :)

        0 0
        • McBlacky  

          a když si koupíš zimní boty a pořádný rukavice tak se to změní v pohodu naprostou :)

          0 0
          • MirosPikos  

            To už by nebylo ono :) Boty plánuju a rukavky taky. Ale stejně… v minus 17 by to museli bejt sněhule, aby alespoň konečky prstů nemrzly :)

            0 0
            • skvedo  

              Mám nějaké obyč zimní od Shimana. Koupil jsem je za 500 na aukru. O číslo větší než letní. Nejlepší izolant je stejně vzduch. S pouze tlustší ponožkou naprosto v pohodě i v –15 ve sněhu.

              0 0
    • BlickM  

      Využiju tento topic …

      Jakou máte cca mezeru mezi destičkou a kotoučem? Jde mi o Elixiry 5.

      0 0
      • MirosPikos  

        Cca menší než by bylo zdrávo, menší než mají třeba Shimana. Předpokládám, že má také problém s věčným šoupáním a prakticky nemožným seřízením.

        Změřit to nejde, ale na každý straně tak 0.2mm? To jen střílím od oka.

        0 0
        • BlickM  

          0,2mm? Tak to by mohlo být …, já jen jestli mi neváznou písty. Teď jsem se v tom často vrtal a všiml si jen minimální mezery. Škrtání a seřízení neřešim. Je to sotva slyšet když seřizuji/roztočim kolo, při jízdě to neslyšim vůbec. Spíš mě štvaly (vibrace?) při určitém momentu brzdění.

          0 0
          • MirosPikos  

            Ale já jsem to ještě nedávno seřídil v pohodě, škrtalo to jen v zatáčkách, protože nemám pevnou osu.

            Ale pak jsem se v tom malinko povrtal když jsem odmašťoval obložení a od té doby to nejde seřídit, ta mezera je menší. Když nasednu na kolo, tak je to celkem v pohodě, ale když zabrzdím a trochu se to zahřeje, tak to šoupe hodně, mám i pocit, že poznám, že mě to zpomaluje. Uvidím jestli si to nesedne a nezačne se to vracet zase normálně. Mám na to ještě 1200km letos abych to vykoumal. Jestli mě to nasere, koupím na jaře brzdy a tyhle šidítka pověsím na půdu s dvojím funglovým obložením :)

            0 0
    • velflino  

      Ahoj,mě brzdy taky škrtaly,ale nebyl velkej problém je vycentrovat s originál deskama. Problém nastal,když sem desky měnil. Zadní brzda brzdila furt a to celkem dost a vycentrovat to nešlo,písty byly roztažený úplně,ale stejně se tam kotouč skoro nevešel. Nakonec,mi z pístu páky vytekla kapalina a bylo po brzdě!… Takže Elixiry 5 už nechci,sice furt mám přední a sem s vlastnostma spokojenej,ale celkem se bojim,co se s ní stane až budu muset znova měnit desky,nebo něco podobnýho! (Navíc s Formuli R1,kterou mám teď vzadu,se taky nedá moc srovnávat ;-))

      0 0
      • McBlacky  

        až budeš měnit desky ve formuli možná si ještě rád vzpomeneš na avid

        0 0
        • velflino  

          Jo to mě taky napadlo. Ale ačkoliv tu všichni píšou,jak sou Formule „na těsno“ s kotoučem, tak já sem s nima opravdu neměl při montáži žádnej problém! seřídil sem je klasicky-povolit,brzdit,u­táhnout-bez zatíženýho kola a nemám problém! (ale až je budu měnit,asi poznám zač je toho Formula :-D ) S avidama sem se s..l dost dlouho!

          0 0
          • McBlacky  

            já měl teda jen ORO18, ale jedna výměna se neobešla bez vypuštění kapaliny a napuštění. Standard hodina na brzdu na výměnu se seřízením. Avid dávám v průměru za 30 minut. Shimano za 5–10 :)

            ale dost se s tím seru, fakt to chci mít 100% na střed, aby to neškrtalo v náklonech a nepřitlačovalo kotouč do strany atd.

            0 0
    • Protektor  

      Zdravím. Využiji tohoto vlákna a zeptám se. Chtěl bych si pořídit odvzdušňovací sadu na brzdy Avid elixir 5. Nechce se mi ale dávat takové nekřesťanské peníze za dvě stříkačky, koncovku jeden inbus a trochu kapaliny. Našel jsem si na ebay tuto sadu. nemáte ji někdo nebo neobjednávali jste ze zahraničí?

      http://goo.gl/AOlic

      Díky za jakoukoliv radu.

      0 0
    • Luker  

      Zdravím, nejde mi do systému napustit kapalina (Elixiry 5), nevíte čím by to mohlo být? Zkoušel jsem to přes třmen i přes páku a nedostanu dovnitř ani ml. Na konci sezony jsem si brzdy vypustil a vyčistil a vše fungovala bez problému, od té doby mi ležely v šuplíku. Zkoušel jsem rozebrat páku, ale nepomohlo to. Budu rád za každou radu.

      0 0
      • Rudyshy  

        a mas oba konce otvorene? ,

        pripadne keby si mal nahodou R-ky(a viac) tak musis otocit tym knbom co je u paky.. nevim to pomenovat ale z nejakeho videa by si pochopil.

        0 0
    • Mr.Duck  

      Na to je potreba specialni naradi kterymu se rika sada imbusu a dve brzdy Shimano.

      1. imbusama sundas Elixir
      2. elixiry hodis do kose
      3. nandas shimano
      4. brzdy fungujou!
      0 0
      • pidan  

        No ja mam Elixiry 5 a nadsenej nejsem.Mam to na Trance a jsou mi prvni.Brzdej dobre docela jedovate,ale to susteni a piskani je opruz jak svina.Porad steluju a nic,teda bez zatizeni.Asi na tom neco bude kdyz mi zatim vsichni osloveni potrvdili ze Avidy jsou tragicky,nese­riditelny a at tam dam SH.A to mi rikaj i lidi co delaj v kramech mechaniky…zeby vsichni zvanili??

        0 0
        • d_USA2  

          Relk bych, ze nezvani. Mam Elixiry 3 a veskere ladeni uz jsem vicemene vzdal. Jedno mi ale unika: Proc je vyrobci kol vsude cpou, kdyz na ne v postate kazdy hazi spinu?

          0 0
          • Dejv94  

            Moje Avid Elixir 9 brzdí líp a víc než tátovy XT 2012. U Shiman nesnáším ten jejich chod páky, takovej divnej, Avid je takovej předvídatelnej.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Tak abys to nemel tak jednobarevny, mame doma avidy na ctyrech kolech a zadny problem, nic neskrta, nic se nezavzdusnuje, nic nepiska:)

          pokud ti piskaji pri samotnem brzdeni…a tim myslim ostre piskani a ne vibrovani celeho ramu od mastnych kotoucu, tak to je prevazne vlastnost sintrovanych desticek a da se resit vymenou za organiky nebo kevlarove.

          0 0
        • MirosPikos  

          Měl jsem s nimi od prvního zásahu trochu problémy, ale už jsem se s nimi naučil pracovat a nemohu si stěžovat. Na novém kole je mám také, také Elixir 5 a taktéž bez problémů.

          Mechanici na ně nadávají, protože maj levý ruce :) Je s nimi trochu ******, ale když se ví co a jak, pak nevidím zásadní problém.

          0 0
          • Petr78  

            1+

            Přesně tak.

            Nejvíc na ně nadávají mechanici a přitom je sami na svých kolech vozí.

            Ale lidem doporučují Shimano…

            Já jsem s Elixirama 5 taky spokojenej.

            Brzdí velmi dobře, s kotoučema SM-RT86 neexistuje nějaké škrtání nebo cinkání a odvzdušnit šly taky celkem dobře. Precizně sice až na podruhé, ale dělal jsem to porvé v životě :-)

            0 0
            • Evilcleaner  

              je dobré si uvědomit, že je v zájmu obchodníka prodat něco co bude fungovat tzn. do budoucna nemuset řešit reklamace a nespokojeného zákazníka. takže ‚je s nima trochu ******‘ je v překladu obchodníka ‚brzda úplně na vyližprdel‘

              takže kdyby se to nějakou náhodou stalo, tak bych je asi vozil taky (s tím, že bych se o ně musel častěji starat), ale na kolo bych je nikomu nedal – proč taky, když k tomu není jediný důvod.

              0 0
    • Tehu  

      Koukam dobrej tip jak se vybodnout na vsechny sady a odvzdusnit brzdu. No pristi tyden to prubnu :-D

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • Tehu  

      Drobnej dotaz. Kamos ma juice 3 a vecne mu nevyjizdi pistek, mam doma trmen z elixiru 7sl bude mu to tam chodit kdyz ho tam dame? Asi by melo a i brzdny ucinek by mel byt lepsi ne?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.