• Bulda

    Ahojte, jelikož B-F zná odpověď na vše, tak doufám, že se tu najde i nějaký autoelektrikář a vysvětlí mi, proč je na obou kontaktech žárovky ve vypnutém stavu kostra a teprve při zapnutí se jeden fous přepne na plus. Je to Honda. Předtím jsem se naposledy vrtal v embéčku a tam byla tuším ve vypnutém stavu jen kostra a nic. Zjistil jsem to při výměně žárovky v zadní sdružené obrysovce/brzdovce za LEDku. Ta má ale snížený jas pro obrysovku řešený předřadným odporem (viz. obrázek), zatímco žárovka má dvě nezávislá vlákna (5+21W). Když je vše vypnuto, na všech třech kontaktech je kostra. Jakmile se zapne jedna z funkcí (obrys nebo brzda) je najednou na příslušném kontaktu plus, ale na druhém stále kostra. Proud tak samo „kašle“ na ledku a frčí si přes odpor, kterému se to samo vůbec nelíbí :) LEDka se rozsvítí jedině, když je na obou fousech plus (je zapnutá obrysovka a zároveň sešlápnutá brzda). Mají to tak všechny značky? To by se ty ledky ale asi takhle origo nevyráběly. Já už to vyřešil přidáním dvou diod, tak mě už jen zajímá, co to má za smysl, proč to je takhle zapojený? Nějaká prevence zkratu či co? Co by se stalo, kdyby se to přepínání na kostru odpojilo? Díky za odpovědi.

    0 0
    • oddie  

      Nemáš tu diodu nakreslenou obráceně? Tos tam dával nějaké čínské ledky místo žárovky, či co?

      0 0
      • Bulda  

        nojo, to asi jo :)

        ale to je fuk, důležitej je ten odpor (sorry, rezistor :)

        jo

        http://dx.com/…t-12v-288911#…

        u nás se ale prodává taky

        http://www.svetzarovek.eu/…va-obrysova/

        0 0
        • oddie  

          Myslel jsem si to. Hele, nechci ti moc radit, ale do brzdovek to není úplně dobrý nápad. Používám LEDky do parkovaček, interiérového osvětlení, dveřních světýlek apod., ale na brzdovky nebo blinkry bych to nedal. Ono za tebou někdo nedobrzdí, a jakmile se přijde na to, že máš tohle místo žárovek, máš rázem zbytečný dohady.

          0 0
          • Bulda  

            jojo, o tom jsem premyslel, takze ve tretim zustala zarovka, zkusmo jsem dal do jednoho svetla zarovku a do druhého ledku a ledka sviti viditelne vic

            ono dneska, když mas trvale svitit obrysovky, tak je to sakra rozdil, když se brzda rozsviti z niceho a nebo se jen zvysi jas z obrysovky, treti svetlo je pak často to, ceho si ten za tebou vsimne

            do blinkru je to zatím nesmysl, tam zarovky nepraskaj, az to bude stat stejne, tak mozna :)

            0 0
            • oddie  

              Nejde o to, jak to reálně svítí, ale že to tam nemá co dělat a v případě té bouračky se na tom někdo může točit, když to tam najde, a rázem máš problém. I když to ve skutečnosti svítilo líp.

              Jinak pokud kupuješ takovéhle kravinky, doporučuju brát LEDky 2835, jsou podstatně lepší než 5050 (pozor, ne 3528, ale 2835, to je rozdíl).

              0 0
              • Bulda  

                jo, ja to chápu, vim o tom, ale asi to proste risknu, to meneni je fak sileny, rozbrat pulku auta kvůli zarovce …kde udelali japonsti inzenyri chybu :)?

                A co pak když naboura nejakej tuningar, kterymu koukaj kola decimetr z blatniku atd ?

                3528 jsou hrozne mrnavy cipy, tak do interieru, v cem jsou ty tvoje lepsi nez 5050? mel bys nejaky odkaz na ne? a co 5630?

                0 0
                • oddie  

                  2835, ne 3528! Mají jinak orientaci, lepší chlazení, vyšší účinnost a dají se dát víc nahusto. Při stejné svítivosti se tak dá ten bazmek udělat menší, nebo při stejné velikosti víc svítící.

                  0 0
                  • Bulda  

                    aha, bohužel do auta jsem z nich nic nenašel, ale do baraku na 220 E27 mraky

                    0 0
          • Bulda  

            jojo, o tom jsem premyslel, takze ve tretim zustala zarovka, zkusmo jsem dal do jednoho svetla zarovku a do druhého ledku a ledka sviti viditelne vic

            ono dneska, když mas trvale svitit obrysovky, tak je to sakra rozdil, když se brzda rozsviti z niceho a nebo se jen zvysi jas z obrysovky, treti svetlo je pak často to, ceho si ten za tebou vsimne

            do blinkru je to zatím nesmysl, tam zarovky nepraskaj, az to bude stat stejne, tak mozna :)

            0 0
            • Dejv94  

              Jedna se vsak o nehomologovanou upravu a v pripade nehody muze byt problem, ono treba i na technicke s tim bude problem.

              0 0
              • McBlacky  

                na stk tohle nemají šanci zjistit ne? Pokud teda to svítí – jak říká Bulda- stejně,

                0 0
                • Bulda  

                  no když se kouknes hodne zblízka, tak poznáš ze je uvnitř 27 bodu ze krerych vychazi svetlo místo jednoho vlakna

                  kazdopadne když vidim, jaky tuningy nechavaj jezdit po nasich silnicich, tak nejaka zarovka je proti tomu nic :)

                  do hlavnich svetel samo ne, to by rozhodilo geometrii odriznuti kuzele potkavacek (to se na stk meri)

                  0 0
              • Bulda  

                mas s tou STK nejake zkusenosti v tomto smeru?

                u nehody se snad zkouma pricinna souvislost …?

                0 0
                • Dejv94  

                  Nelibilo se jim tuningove zadni diodove svetlo na motorce (Yamaha Thunderace), nechtel jsem se hadat tak jsem tam soupl puvodni svetlo a pak doma zpatky diodovy. Menil jsem cely svetlo hlavne kvuli tomu, ze ve dne je mnohem lip videt. Je to tatova motorka.

                  0 0
                  • Bulda  

                    tak to jo :) ja mam svetlo puvodni a když o tom nevis, nemas si téměř sanci všimnout ze je uvnitř něco jiného nez zarovka

                    a ano, bila dioda je videt mnohem lip (oproti praskle zarovce obzvlast :), takze z hlediska bezpecnosti není o cem diskutovat, to jen naší zakonodarci si toho ještě nevsimli (asi proto, ze oni ty auta uz ani neridi :))

                    0 0
                    • Dejv94  

                      Spis jde o to, ze motorka dokaze vcelku hodne zpomalovat aniz by ridit zmackl brzdu, takze motorka zpomaluje aniz by se rozsvitilo brzdove svetlo. Spousta ridicu toto ani nevi a pak jsou z toho krizove situace kdy ridic nezaznamena bez brzdoveho svetla ze motorka zpomaluje.

                      0 0
                      • Bulda  

                        tak to taky nevim, dik :) to jako tak brzdi motorem?

                        nastesti většina motorek i při zpomaleni jede porad mnohem rychleji nez ja :)

                        ale to bys mi mohl rict – jednou se mnou nejaci dva motorkari hrali takovou „hru“: jeli pomalu, nechali se dojet a když jsem je zacal prejizdet, tak za to vzali a zmizeli, za chvili se to ale opakovalo, pak i jeden vyjel do levého pruhu prede me (byla to takova ta dvoupruhova „skorodalnice“), zas zpomalil na moji rychlost a něco ukazoval, to uz bylo docela neprijemny, musel jsem přibrzdit, přitom jim muselo byt jasne, ze s takovym malym autem s 1,2 motorem a dítětem uvnitř s nima fakt zavodit nebudu a nechci

                        0 0
                        • Dejv94  

                          Ano, brzdi motorem, cim vetsi motor, ti vetsi brzdna sila motorem (napr 1200 motor a 300kg i s jezdcem uz brzdi dost silne motorem). Jinak ti dva, to byli nejaci blbecci, asi tak stejne jako v kazde kategorii ridicu.

                          0 0
                          • Bulda  

                            dik,

                            sem myslel, ze něco chteji a ja proste „nerozumim reci jejich kmene“ :)

                            0 0
                      • StuntJ  

                        Jo to mi povídej, mám podobný problém na skútru, slušně brzdí motorem, ale nesvítí a už jsem se málem párkrát vezl na kapotě … Proto už mám zažité, zmáčknout trochu páku, abych svítil …

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          tohle celkem hezky vyřešili u koncernu, když jsme jezdili s E-oktavkou. Když jsem brzdil rekuperací, tak svítily brzdovky. Na jiných autech co jsme měli tohle nebylo a člověk musel fakt koukat dozadu…

                          0 0
                          • Kouba_2005  

                            Tyhle „výkřiky techniky“ mě vždycky pobaví. Funkční rekuperace energie a návazný rozsvěcení brzdovek při sundání nohy z plynu se třeba na manipulační vozíky, který servisuju, montuje sériově už přes 5 let. Podobná novinka, kterou se nedávno nějaká automobilka chlubila, je natáčení lopatek turba, což měly Opely už v devadesátých letech. Horký novinky, no :)

                            0 0
                          • StuntJ  

                            ono by to vyřešila bezpečná vzdálenost, ale ve městě jede každý na nárazníku a pak se jen nestíhají divit …

                            Ono si spousta lidí myslí, že auto brzdí stejně jak motorka, ale když už se u moto rozsvítí brzdy …

                            0 0
      • Bulda  

        řešení

        0 0
        • saddik  

          Přesně tak.

          0 0
          • Bulda  

            taky jsi mel stejny problem?

            0 0
            • saddik  

              Podobný, dodělával jsem tátovi na motorku ukazatel zařazeného kvaltu. Yamaha Thunderace má v převodovce senzor na dvojku a trojku, protože na tyhle kvalty zapalování používá jiný předstih, tuším kvůli emisním normám. Tak mi přišla škoda nechat takovou informaci nevyužitou a udělal jsem indikaci dvojky a trojky vícebarevnou ledkou. Už si přesně nepamatuju detaily, ale lehce to pořád svítilo, protože tam odněkud, asi přes řídicí jednotku, lezlo napětí, které nemělo, tak jsem tam vrazil diody a byl pokoj.

              0 0
    • tomfree  

      To co popisuješ je specifikum japonských a amerických vozů,je to i na hlavním reflektoru,zatímco evropa má společnou kostru a spíná plus pro dálková a potkávací světla,amerika a japonsko to dělá naopak.

      Jinak cpát ledku do sdruženého světla je nesmysl,protože nevyužije odraz od reflektoru jako žárovka,takže pak svítí pidibod na zádi vozu a u nových vozů to mate elektroniku osvětlení,hold nejde udělat ze starého krámu audi S5 nebo jemu podobné :-)

      0 0
      • Bulda  

        koukni nejdriv radsi na ty odkazy, nez něco napises, většina SMD cipu (21 z 27) miri do stran tedy prave do reflektoru, z metru není poznat, ze tam je dioda (sviti cela plocha, i barva svetla je 3000K, lze samo koupit 6000)

        když mas elektroniku co hlida prepaleni vlakna, musíš si koupit LED nahradu ve verzi can-bus, která tu elektroniku „oklame“ (paralelni rezisotr, ovšem pak se vytraci ta uspora :) nebo jsou i samostatny „predradniky“

        http://www.svetzarovek.eu/…ila-can-bus/

        to ale není muj pripad

        tu posldni vetu sis mohl klidne nechat, není to starej kram a nebylo ucelem z nej udelat Audinu, ale zbavit se casteho meneni zarovek, ke kterym není uplne idealni pristup, no a uspora energie taky potesi :)

        a taky jsi si to asi spatne precet, kostra JE spolecna! ale na tech zbylých kontaktech se prepina mezi kostrou (vypnuto)a plusem (zapnuto), kdyby tam ve vypnutem stavu nebylo nic, tak je obracena polarita fuk, přes odpor by neteklo nic

        0 0
        • Dejv94  

          Pokud casto menis zarovky, bude problem jinde.

          0 0
          • Bulda  

            no zas tak často ne, ale denni sviceni na to holt není nic dobryho a sundávat kvůli tomu podbeh je fakt opruz a i tak aby byl clovek eskamoter (japonci maj asi mensi a ohebnejsi ruce ci co :) a když uz jsem byl v tom, tak jsem je koupil i dozadu (tam je vymena v poho), kde ale nastal zmineny problem

            napeti je ok, pod alternátorem tam je 14,6V coz je v limitu

            0 0
            • Salamista  

              Jestli to pak taky neni pricina castyho praskani zarovek. Altik ma davat 14.2V.

              0 0
              • Bulda  

                ja cetl, ze to ma byt nad 14 a do 14,8 je to ok

                zas moc často to nepraska, ale silene blbe se k tomu leze, to je ten hlavni duvod

                0 0
        • tomfree  

          Mám Hondu z 2004 najeto 125000 km,žárovku jsem od zakoupení neměnil,zato tyhle lené led žárovky vyhazuji někomu z auta každý den a systém elektriky u ní funguje jak jsem popsal.

          0 0
          • Bulda  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • Bulda  

            hm, uvidim, když s nima bude problém, tak samo pujdou pryc

            ok, mozna jsem to otocil, mrknu na to ještě jednou

            me slo hlavne o to, proc se tam prepina + a -, proc to není proste + a nic. Ma to nejaky důvod? Na nic jiného jsem se neptal.

            0 0
          • Bulda  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • Bulda  

            clovece, tak mame pravdu oba :)

            kostra je minus (z baterky rovnou do kastle)

            na brzdovkach-obrysovkach je spolecny fous minus, zbyly dva se prepinaji na plus (zapnuto) jinak je na nich taky minus

            meril jsem to proti osvetleni kufru, tak jsem schvalne zmeril i to a tam je to naopak, jak pises ty – trvale plus a druhy se prepina na minus, pri zavrenym kufru je na nem ale taky plus

            nechapu :)

            0 0
        • jecnak  

          Jestli casto menis zarovky, pouvazuj, jestli neni problem spis v kabelazi, altiku nebo konektorech.

          0 0
          • Bulda  

            uz jsem psal, moc často ne (ale vzhelem k tomu, ze s tim skoro nejezdime…) ale strasne blbe se k tomu leze

            napeti při behu je ok

            0 0
    • Petr L.  

      Pokud davas do koncoveho a brzdoveho bilou LED, opravdu ti to pres cervene plexi sviti cervene? Po zkusenostech z prace na pristrojovych signalkach ve svetle vzdycky prevladala barva LEDky nezavisle na barve kryciho plexiskla, napr. pokud si dal do zelene signalky bilou led, signalka svitila bilo-zelene, pokud si tam dal zelenou LED, svitilo to krasne zelene.

      0 0
      • Bulda  

        no dal jsem stejnou barvu svetla jako ma puvodni zarovka (3000K) a vecer jsem to zkusil jedno svetlo LED, druhy zarovka a z metru nebyl znat rozdil, krom toho, ze led sviti v obou režimech trochu vic

        dopředu mam 6000K (ale jak to ctu, asi vymena az po stk :), prave kvůli tomu, aby to proti slunicku bylo videt, zarovka ma barvu svetla jako slunce a to splyva

        0 0
    • StuntJ  

      LED nebrat, všechny tyhle číny jsou krutě nespolehlivé …

      S s něčím podobným jsme blbli na moto a sralo se to neskutečným způsobem …

      Jediné co fungovalo jsou LED o OSRAM Philips apod …

      A už vůbec bych si to nelajznul na brzdy či blinkry, to nemá smysl vůbec…

      A když jsem včera viděl jak policajti odchytávali nějakého cypa s HIDama, tak ne děkuji …

      0 0
      • StuntJ  

        A když už tuzing, tak pořádný – rychlost na moto o 5km+ a cool faktor se zvedl na level 15

        0 0
        • Bulda  

          co je na nich zvlastniho? ani nejsou modry :)

          0 0
          • StuntJ  

            Vyhledej si Osram diadem jsou normálně modré a když svítí mají nádhernou červeno oranžovou barvu, takovou krásně sytou a hlavně neza*rou reflektor oloupanou barvou co opadá z klasické žárovky a nejsou tak šeredné :o)

            0 0
            • Bulda  

              aha, tak to jo

              jinak když zvenku není zadna změna poznat, je to tuzing?

              0 0
      • Bulda  

        no kdyby mely brzdy samostatnou zarovku, tak ne, me slo hlavne o obrysovky, kteryma svitis celou dobu – a ty jsou holt s brzdou sdruzeny

        na nejakym US foru jsem cetl, ze ty ciny hori proto, ze jsou delany na 12V ale alternator dava pres 14 a to uz se prehrivaji (zkusil jsem a rozdil teploty pri stojicim a bezicim motoru je fakt znat), coz u tech obrysek nebude problem, kdyz jedou tak na ctvrtinovy vykon a naplno jen pod brzdou

        dopredu prdnu taky odpor, co to srazi na 12, vychazi 15ohm, takze skoro nic

        kdyz pujdou do kytek, tak holt konec experimentu, osram za ctyri kila ee …to radsi neco na kolo :)

        0 0
        • StuntJ  

          Jenomže rozdíl mezi Osram a a China je sakra velký a nedá se to srovnat …

          China má srážení proud jen odpory – tedy problém co popisuješ

          Osram požívá drivery, s velkým pracovním rozsahem, značkové čipy, promyšlené chlazení a opravdu vydrží …

          Další problém je další teplo, např u obrysovek o dlhavních žárovek apod, prostě LED ještě ne, max někam do interiéru …

          0 0
          • Bulda  

            na to nase (ne)jezdeni… :)

            a treba zrovna tady na BF byl v diskusi o aurorach odpor opevovan pro jeho jednoduchost – bezporuchovost (ve srovani s china driverem samo :)

            mame predni obrys samostatne, ne v hlavnim reflektoru, takze to me netrapi

            proste zkusim, vratit se zpet de dycky :)

            kazdopadne diky vsem za rady, ale zatim mi jeste nikdo neodpovedel na mou otazku – proc se to prepina na druhy pol? to to tu fakt nikdo nevi?

            0 0
      • Bulda  

        Do hlavnich svetel bych to samo taky necpal, to by nedalo spravnou geo kuzele na potkavacky, ty ale nastesi nekrupou, zatim dycky nejaka 5W potvora mrnava (obrysky, SPZ)

        0 0
        • StuntJ  

          člověk si na to musí přijít sám :o)

          0 0
          • Bulda  

            koukal jsem na nejake autoforum a tam je zas moc nekritizovali

            uz jsou doma, tak je preci rovnou nevyhodim :)

            s tim jsem do toho sel, ze je kdyztak zas vyndam

            zatim to vypada ok

            0 0
    • Breakpain  

      Nechci nikomu sahat na svědomí, ale občas když proti mně jede auto s ledkama a svítí jako pí*** a já pak dlouho nic nevidím, tak bych zabíjel … Tohle samo domo nehomologované řešení mě netěší … nejdřív to dělali na moto a koukám, že v autech už taky … ach jo …

      0 0
      • Bulda  

        obrysovkama? brzdovkama? to by bylo na vysetreni na ocnim…

        jak uz jsem psal, do hlavnich NE!

        proc se prepinaj ty kontakty mi koukam asi taky nepovis, co?

        0 0
        • assassin  

          Nemeris to s tou zarovkou v patici ze ne?

          0 0
          • Bulda  

            ted bych se asi mel urazit :)

            uprime me ani nenapada, jak bys to chtel realizovat …? s nasazenou zarovkou se ke kontaktum nedostanes

            dostatecnym dukazem toho, ze se to fakt prepina, jak pisu, je ten lehce pripalenej odpor

            0 0
        • sodek  

          stačí blbě vytuněné denní svícení a na očním už není téměř co vyšetřovat

          0 0
          • Bulda  

            ale tady je celou dobu rec o brzdovkach a obrysovkach a nahrade puvodnich zarovek za ledky se stejnym svetelnym vykonem

            0 0
            • Bulda  

              a hlavne o tom, proc se to prepina mezi poly …zatim jsem se tu dozvedel, jakej jsem hroznej hajzl, co chce oslnovat protijedouci apod. (pro stouraly – ta ledka dopredu ma 1,5W a porovnani jak sviti vzadu led a zarovka je nize na fotce) a co jsem vedet chtel nikoliv

              0 0
    • Bulda  

      malý kvíz aneb najdi ledku :)

      0 0
    • ELx  

      Ať nezakládám nové téma: má někdo zkušenost s doděláním druhé baterky do auta? Nabíjení a tak? Co je k tomu všechno potřeba…

      0 0
      • oddie  

        Na co, na provoz nezávislého atd., nebo jen jako backup?

        0 0
        • ELx  

          nezavislé a pak ještě nějaké světla a zásuvky

          0 0
          • standoslav  

            Žádný problém, vlastně čím více Ah tím lépe, ale musí na to být důvod.

            0 0
          • ELx  

            Jde mi hlavně o dobíjení z alternátoru. Něco jsem našel na ali : https://de.aliexpress.com/…5243192.html?…

            Bude to fungovat?

            0 0
            • oddie  

              Jo, to při běhu motoru (od nějakého napětí) připojí ten druhý aku paralelně, a pri poklesu zase odpojí.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Otazkou je, aby pri tom pripojeni nepretizil altik..

                0 0
                • ELx  

                  Já to pochopil, že když dobije hlavní aku, tak přepne na dobíjení založního a ten hlavní odpojí… Nebo ne?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tohle tam podle mne nepisou.

                    0 0
                  • oddie  

                    Ne.

                    0 0
                    • ELx  

                      Aha, asi máte pravdu. Ale když už bude ta hlavní dobitá, tak přippojení té záložní už přece nebude žádný velký přetížení…

                      A jak by se to mělo zapojit? Někam vložit pojistky, odpojovač?

                      0 0
                      • atty  

                        ELx: blbá rada, ale pro mne celkem důležitá – pokud tomu nehovíš hodně dobře (elektrice obecně), opravdu se vyplatí se domluvit někde ve specializovanějším servisu na autoelektriku nebo autohifi – zas tak si za konzultaci a montáž podobného relátka neřeknou a většinou se v tom vyznají. V dnešní době jsou auta nacpaná elektronikou, všemožnými senzory, mohou mít k některým „spotřebičům“ přivedený i nestandardní napětí (vyšší přes měniče nebo nižší) a blbým zapojením můžeš „odprásknout“ půlku auta (ne vždy to odnesou jen pojistky, či to můžeš mít špatně napojený před pojistkama) – jaký jsou pak ceny za nové řídící jednotky a podobné součástky je Ti asi jasné.

                        Tedy pokud to nemontuješ do 20 let starého auta, kde té elektroniky ještě moc nebylo.

                        0 0
              • atty  

                Nezkoumal jsem odkaz z Ali, ale běžně se to vyrábí a prodává a je to i tady otázka cca 1000,– , měl jsem to v autě kvůli audiu (SQ sestava, ale všechno na Morelech, takže to chtělo extrémní výkon zesíků, aby to dobře hrálo, tudíž celkem asi 2kW RMS zesilovače), pomocná baterka na vyrovnání špiček – v podstatě pro subwoofer – a bylo to připojeno právě tak, že to bylo pro příkon průchozí vždy a od určitého napětí připojovalo k nabíjení druhou baterku. A rovněž je to právě ochrana alternátoru, aby se od něj nechtělo moc proudu, pokud není hlavní baterie dobitá.

                0 0
                • Kouba_2005  

                  Není jednodušší tam dát silnější altík (pokud je možnost) a baterky spojit normálně paralelně?

                  0 0
                  • atty  

                    Tak záleží dost na ceně altíku (silnějšího) a stejně paralelní zapojení dvou baterií je vždy trochu kompromis a méně šetrný k baterkám. I když se to klasicky používá všude (bateriové články zapojené paralně i sérioparalalně), při nabíjení se nedá bez další elektroniky přímo u jednotlivých článků docílit toho, aby se ten jeden článek nabíjel úplně optimálně a kapacita, vnitřní odpor a další parametry jsou vždy trošku odlišné (i u dvou výrobně stejných typů článku).

                    Taky záleží hodně na účelu druhé baterie – pokud se z ní budou tahat nějaké větší proudy (což při použití na nezávislé topení a nějaká silnější světla budou), tak bych raději volil to napojení přes vypínací elektroniku (a v tomhle případě nějakou „obousměrnou“ – když se vybije jedna baterka nezávislým topením či světly, tak ať druhá baterka je ve stavu, kdy stále mohu nastartovat).

                    Proto taky radím ten servis, jelikož dneska auta žerou elektricky nepoměrně více, než před pár lety a podobná řešení používají autohifisti, karavanisti, pojízdné „dílny“ a spousta dalších lidí, co potřebují z auta něco „nadstandardního“ napájet a tím pádem pak taky celé auto zase dostatečně dobít za provozu.

                    Kdysi na starších autech jsem se v základní elektrice byl schopen hrabat sám (třeba si právě natahat komplet kabeláž k zesíkům, reprákům a řešit to), u posledního auta jsem si to nechával dělat, protože bych nevěděl, kam sáhnout, z čeho to „tahat“, jelikož všechno je napojeno na CAN BUS a kontrolováno a prostě bych se bál, abych něco neodpravil. Třeba do dnes musím vozit základní kostku autorádia schovanou pod zadním podběhem v kufru (a připojenou), protože s jejím odpojením se odpojí taky navigace na výsuvném panelu). A já chtěl nermomocí „svoje“ HiEnd autorádio přes svoje zesilovače a repráky – přestavba byla vcelku hodně náročná, hodně drahá a dnes už bych se na ní rozhodně vy****, když jsem zjistil, jak moc se toho muselo změnit a vyřešit.

                    0 0
    • nettopejr  

      Funkce těchto relé je, že při zvyceni napětí na jedné z baterek připojí i tu druhou= jakmile je jadna dobíjená, připojí se i druhá aby se dobila… Naopak pokud jsou obě bez zdroje dobíjení jsou baterie odpojene.

      Mám zkušenost s tímto https://www.battery-import.cz/…12-24v-120a/ (jde koupit i stejné na Ali).

      Druhá baterie se používá tzv. trakční. Je určena pro dlouhodobé postupné vybíjení, ne jako startovací která je dělaná pro krátkodobý velký odběr (start)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.