• Lance

    Zdar chlapi, máte tu někdo autodráhu? Jakou koupit? Nejlepší je asi carrera ne?

    • jeniiiik  

      Jo jo, Carrera Evolution a nebo Digital. Určitě 1:32, dráha je nejširší ze všech vyráběných. Už skoro nic nemám, ale bývaly doby, kdy jsem na zahradě stavěl 65 metrovou ITES 90 a doma měl asi 20 metrů Carrery. :-)

      • Lance  

        :-) tak to je paráda :-)

      • orm  

        To jsou autodráhy pro děti. Já doporučuji něco takového http://www.youtube.com/watch…. Cena je sice trošku vyšší, ca od 200KKč by se dalo něco pořídit, i to skladování není úplně ideální, ale dělají se i rozkládací :-). Modely na videu mají tu 50m dráhu pod 3s, cena kolem 10KKč v době kdy jsem se tomu věnoval.

        • p@X  

          Co to je za psycho, imho, když si dám autíčko na špagát a budu s ním točit jako s letadýlkem, budu z toho mít stejný pocit :)

          • orm  

            Jsou různé kategorie. Tohle je ta nejrychlejší. Karosérie této kategorie mají velká přítlačná, sklopná, křídla a díky tomu dokážou projet zatáčku ve velké rychlosti, také se používá silně přilnavé mazání na dráhu, ale i tak se ty modely musí řídit stejně jako ty pomalejší, protože naplno jet se nedá. Každopádně toto občas psycho je :-).

            • mr.nikdo  

              Bych se bal, ze to auto uz usekne i prst, kdyz mu ho strcis do drahy (nasazovani na drahu).

              • orm  

                Takovou nehodu jsem nikdy nezažil a myslím, že to není ani možné. Modely jsou sice rychlé, ale važí málo a tutíž jejich kinetická energie není velká. Dále se nasazuje zásadně z vrchu a při složitější kolizi se závod zastavuje. Co jsem viděl, a i zažil na vlastní kůži, bylo trefení modelu do rozkroku :-).

                • mr.nikdo  

                  A jak bolelo?

                  Jako maly jsem do modelarskeho krouzku s autickama chodil. Vidim, ze to je lehci ale i rychlejsi nez to, co jsem delal ja.

                  Ale zase to beru tak, ze se i ti typci boji strcit tam ruce (video).

                  • orm  

                    Tak ruce tam hlavně nechtějí strčit proto, aby nepoškodili závodníka a model, který by je trefil. To by ho pak závodník zabil, emoce tam tečou docela fest :-). Jinak krev by asi byla, ale prst by to neuseklo. Bolelo to tak, jako když tě někdo kopne do těch míst. Přežiješ, ale zopakovat si to nechceš :-).

            • madcat  

              To chceš říct, že někdo stíhá na té padesátimetrové za tři sekundy projeté dráze na rovinkách přidat plyn a do zatáček ubrat??? :)

              • orm  

                Tak jinak to nejde, to bys brzo vypadl :-). Na druhou stranu je potřeba napsat, že tyto nejrychlejší modely jsou určeny jen pro určitý druh drah. Tyto dráhy mají klopené zatáčky a jsou hodně přemazané (lepivá směs, která se nanáší na dráhu do zatáček kvůli větší přilnavosti), což snižuje pravděpodobnost vypadnutí. Plyn, respektive napětí, se snižuje tak nějak intuitivně, jen se tak lehce pošimrá ovladač (ten se také vůbec nepodobá ovladači z domácích autodráh, v moderním pojetí je to zajímavý kus techniky, který stojí nemalé peníze). Jak se člověk dostane do rytmu, tak je schopen to odjet i poslepu :-).

                • madcat  

                  Jo, jakože se tu dráhu našprtá a mačká to pak jak morzeovku? :))

                  • TJK  

                    tak nejak :-)

                  • orm  

                    Při řízení toho modelu jen lehce hýbeš ukazovákem a ten rytmus se naučíš. Ono to jinak nejde, protože ty rychlé modely nevidíš. Přesněji tedy vidíš, ale soustava oko – mozek – ruka není tak rychlá, aby to zvládla zpracovat. Výše jsem psal, že to mají kolem 3 sekund. Koukal jsem se, že jsem se o více než 100% spletl. Světový rekord na bluekingu (standardizovaná, specifická dráha, 50m) je 1.404s.

                    Většina lidí tu má zkušenost s domácí autodráhou, ale to je technologicky úplně někde jinde než tyto dospělé dráhy. S troškou nadsázky se to dá přirovnat k tomu, kdybys na okruh vyjel s Fabií a F1 :-).

                    • karliner  

                      Pokud ty autíčka nevidíš, marně v tom hledám stopy nějaké zábavy.

                      • orm  

                        Aniž bych to myslel zle, tak je mi jedno jestli v tom vy vidíte zábavu nebo ne. Předpokládám, že jste to nikdy nezkoušel. Zábava je hodně relativní pojem, někoho baví to, jiného něco jiného. Popisuji tu jen stav, neobhajuji to. Každopádně hodně lidí v tom zábavu vidí. Nejde je o tu jízdu, ale o to připravit ten model. Co všechno se musí řešit jsem psal jinde. Ale i samotné řízení těchto rychlých modelů je velice náročné a zvládnutí vyžaduje hodně tréninku. Existuje hodně kategorií, některé jsou podstatně pomalejší.

                        Modely vidět jsou, ale jet na oko není nejrychlejší způsob jak model řídit.

                        • karliner  

                          Hele, jako vysvětlení to beru, ale když si ho po sobě přečteš, nepřijdou ti první dvě věty trochu zbytečný?

                          • orm  

                            Dobrý den, možná je použit zbytečně konfrontační tón, za to se omlouvám, ale na těch dvou větách neshledávám nic nepravdivého, i když u druhé věty se dopouštím pouze odhadu.

                            Asi bych to uzavřel. Pokud jsem se vás nějak dotkl, tak se omlouvám.

        • nitraq  

          Slušný psycho. Ty autíčka nic nevážej a místo pneumatik maj kolečka z brusnýho papíru, ne?:)

          • orm  

            Auta, dle kategorie, mají hmotnost kolem 100g. Kolečka jsou z gumy. Gum je hodně druhů, volí se podle dráhy i kategorie. Dále se dají ladit převody, volbou pastorku a převodníku, podle typu dráhy. Ladí se ovladač, brzda, odpor. Zajímavé je ladění motoru pro větší výkon, kde se ladí natočení kolektoru oproti kotvě, dále se měří magnetické pole u magnetů s cílem vybrat magnety co nejsilnější a zároveň co nejpodobnější. Důležité je i na vynutí kotvy.

            Dětské autodráhy a modely se tomu technologicky rovnat nemohou. Klubů s velkou autodráhou je v republice hodně. V některých městech, jako je Praha, je jich i několik. Doporučuji se zajít se na to podívat na živo, třeba vás to chytne :-).

            Něco o těch modelech na videu. http://www.esroc.net/slotracing.htm

        • Lance  

          dyt to nejde ani videt ty auta

    • Singlespeed  

      Já jsem příznivce legendární autodráhy Ites. Dodnes jsou dostupné všechny náhradní díly na autodraha-faro.cz a levně na Aukru. Autíčka lze ovládat standardními pistolovými ovladači Faro. Na itesu bez problémů funguje drtivá většina nových modelů známých firem včetně Carrery. Když jsem potřeboval náhradní díl k autíčku od Carrery, tak mě Carreráci poslali někam (náhradní díly zřejmě nevedou) na rozdíl od Fara, kde byli vždy vstřícní a ochotní. Navíc, s využitím redukce Faro – Ites lze stará autíčka Ites potunit silnějším motorem a přítlačným magnetem a pak už jim téměř žádné modely včetně Carrery nestíhají.

      • Lister  

        No musím říct, že jsi mne docela nahlodal – viz můj příspěvek níže.

        Jak je to s kvalitou dílů, co si pamatuju jako děcko, tak jsme měli u dráhy velký problém s lámáním výřezů pro zasouvání spojek – dráha pak samozřejmě nedržela pohromadě. Měl jsme špatnou zkušenost s ovladači, ale tady se zjevně používají jiné – měl jsem takové, které se mačkaly v ruce palcem z vrchu, tady jsou podle všeho pistolové na ukazovák – jak jsou na tom s životností? Nějaká rada jaké auta ideálně zvolit – 1:28 nebo 1:32?

        • Lister  

          Sakra tohle by se mi líbilo :-)

          Myslím, že jsi mne asi zlomil. Možná nostalgie, ale podle popisu autíček to vypadá, že to rozhodně nebudou žádná ořezávátka. Modely rozhodně 1:32, podle všeho jsou mnohem lépe zpracované s lepšími vlastnostmi. Za cenu Carerry Digital se dá pořídit základní set s krásnými auty 1:28 a k tomu minimálně 4 rozšiřující boxy, takže dráhy bude mít přes 10 metrů.

          • Singlespeed  

            Díly Faro jsou lépe dimenzované než původní Itesy, odlamovámí rožků určitě nebude na denním pořádku. Auta Favorit 1:28 jsou nic moc, mají slabý motor Motraxx Faro Normal 12000ot/min (tj zhruba srovnatelný se starými modely Ites). Modely 1:32 vybavené motorem Motraxx Faro Super 20000ot/min hrají úplně jinou písničku. Ještě lépe mi jezdí potuněné staré modely Ites s motorem Motraxx Faro Super, neodymovým magnetem KV-20–10–02-N a novými gumami od Fara.

      • mr.nikdo  

        Doma mam jeste starsi podvozek, nez je tento.

        Ten puvodne drzel karoserii dratky.

      • StuntJ  

        Jo! moje dětství … kde ty časy jsou ..

    • Lister  

      Taky jsme nad tím začal nedávno uvažovat, protože malej už dorůstá a tohle by se mu hodně líbilo. Zvažuju, zda analog nebo digitál, víc se mi líbí digitál, ale zatím tápu, jakého výrobce a řadu zvolit – jako rozumná kompromis mi přijde Carerra Digital 132. Jestli jsme pochopil správně tak Digital 124 má stejnou dráhu jen větší modely aut, které se ale dají dokoupit samostatně, takže by se časem dalo dotunit.

      • Lister  

        Nemá někdo přehled jak je to s kompatibilitou analogových a digitálních drah u Carrery – řady Evolution a Digital 132/124 by měly být kompatibilní. Takže pokud má někdo třeba nějakou kompletní dráhu z řady Evolution a chtěl by ji digitalizovat, tak „stačí jen“ digitální trafo, napájecí díl, ovladače a výhybky a vše by mělo fungovat? Nebo naopak když má někdo digitální set a chtěl by jednoduše rozšířit dráhu o další díly a auta, tak zakoupí analogovou dráhu Evolution a opět by dráhy i auta měly fungovat bez potíží? Je to tak?

        • jeniiiik  

          Do analogových aut musíš dokoupit čipy aby si je mohl použít na digital.

          Jinak platí to co si psal.

          Jo a rozmyslel bych si 1:24, auta jsou na dráze moc blízko a v zatáčkách to vychází naknap když jedeš smykem a asi se nevyhneš přikupování krajnic v případě rozšiřování dráhy. U 1:32 je to výrazně lepší.

          Já měl Carreru analog 1:32, dobastlil jsem si na to pistolové ovladače Parma a bylo to super.

          • Lister  

            Kdybych něco bral, tak asi jedině 1:32.

            Díky o info o těch autech. Všiml jsem si, že auta prodávaná samostatně jsou uváděná pro obě dráhy, tak jsem myslel, že to prostě bude fungovat hned. Škoda toho cenového rozdílu mezi analogem a digitálem, digitál bude asi větší sranda, ale ten příplatek je fakt velký, přitom materiálově to náročnější nebude – holt asi cena za větší zábavu.

            • jeniiiik  

              Jo a taková technická. Formule jsou o hodně náchylnější na uražení drobných dílů jako spojlerů, zrcátek, křídel…když to bude pro prcka :-)

        • bikerluzice  

          My jsme začínali (viz video nahoře) na Evolution a další rok přešli na Digital. Původní auta (včetně ne Carrera aut) jsem dočipoval a dobastlil světly. Rozdíl v zábavě nesrovnatelný. Přihodíme si pár aut řízených digitálem. Nastavíme si četnost poruch, rychlost virtuálního sjíždění pneumatik, četnost závad motoru, brzd u každého jinou délku zastávky v boxech + se musí tankovat. Doporučuju dokoupit antikolizní systém k výhybkám. S digitálními bezdrátovými ovladači není problém. Na každém autě se dá přes dogitál nastavit „výkon motoru“ a „síla brzdění“. A když je ovládání nastavení vyvedeno na PC a obrazovka časomíry a hlášení poruch + stavu závodu na TV jako u nás pak je to zábava na celý zimní den.

          • bikerluzice  

            Ale je pravda že v české republice je to s dostupností Digital132 mizerné (asi kvůli ceně málokdo kupuje).

            Já jezdím nakupovat do Vídně Pumpkin

            Má snad úplně všechno (nejenom na Carreru). Všechny dostupné auta jak v digitálu i v analogu fyzicky ve vitríně. Náhradní díly aut, díly dráhy. Některé navíc i bazarově třeba po 1ks. Bezva přístup k zákazníkovi. Dokonce mi vyměnil auto (stejný model Ferrari Italia) koupené v ČR přes e-shop (bylo nové + doplatek) které švagr koupil v analogu a přecházeli jsme na digital.

            • Lister  

              Teda to je nabídka.

              Zajímalo by ne, jak se závodí s dodávkou :-)

            • Lister  

              Tak jsme psal na dodání do ČR a lehce mne překvapila cena poštovného 25 éček, což už tedy není úplně nejmíň. Škoda, že si tam pro to nemůžu zajet stejně jako ty. Zkusím ještě ten německý shop, snad na tom budou v tomhle lépe.

              • Lister  

                Chlapek z německého shopu komunikuje velmi pozitivne cena poštovného lepší ale hlavně nabídl dobrou cenu na cely set takže mám objednán digitální set 30165 a k tomu ještě dva další bezdrátové ovladače. Takže základ by byl jestli nás to chytne tak časem pit line dvě další auta a rozšiřující set ruznych prekrizeni s AKS.

          • Lister  

            Kurňa, to zvládá všechno tohle základní sada s příslušnými doplňky nebo je potřeba speciální rozšíření a připojení k PC?

            Tohle zní dost dobře, ale prcek je zatím malej, myslím, že budu rád, když zvládne základní ovládání a tak bych možná začal analogem a časem to rozšířil a případně nepotřebné díly (napájení, ovladače) pak někde střelil.

            • bikerluzice  

              Nutný kabel na PC a free software HSSRMS.

              Kabel a antikolizní systém výhybek jsem si nechal poslat z Deutschlandu http://www.henkys-rennbahnwerkstatt.de/ do týdne byl doma.

              Taky jsme začínali když bylo malému 3,5 roku s analogem. Další rok od 4,5 roku digitál. Právě díky nastavení výkonu motoru mu to nelítá pořád ven. A odjede v pohodě celý závod. Počet kol si můžeš samo taky nastavit. Hlásí to (předaboval jsem si to do češtiny + nahrál jména pilotů) zastávku jezdce v boxech, to že má jezdec málo paliva, poruchu motoru, sjeté gumy, kdo aktuálně vede, polovinu závodu, dvě kola do cíle, konec závodu. Tj nemusíš celou dobu nutně sledovat obrazovku kvůli palivu.

              Výhoda proti třeba Xboxu a Forze je v tom že si malý šáhne na reálnou věc a „nežije jen virtuálně“.

              • nitraq  

                Můžu se zeptat na kolik tě tohle vše přišlo? Protože to je úplně jiná liga, než ta klasická stará autodráha, kde se drtil plyn na max a v zatáčkách se to opíralo o hrazení.

                • Lister  

                  Základní digitální set u nás přijde na cca 8 tis. Doplňky jsou pak 1–3tis, podle toho co chceš koupit.

                  • bikerluzice  

                    No pokud si chceš zajezdit nejenom na jednoduché osmičce + mít víc výhybek, víc aut na výběr tak to vynásob nějakým číslem od 2 do 10.

                    • Lister  

                      Pohoda, do dřevěné vláčkodráhy od Bria jsme nasypal možná i víc :-)

                • bikerluzice  

                  Nevím. Nikdy jsem to nepočítal. Ale myslím, že tatínek by za to měl slušný nový bajk v karbonu. Teď musí jezdit na svém před deseti lety skládaném (ale komponenty asi nesmrtelném) veteránu. Ale jede i tak slušně a na druhou stranu si tatínek se synkem pěkně zablbne i v zimě.

              • Lister  

                Ten obcohd vypadá zajímavě. mají tam moc hezké sety, které u nás asi člověk nikde nesežene a navíc ceny jsou docela rozumné.

                Třeba tohle mi přijde jako docela dobrý základní set, se kterým si člověk užije už nějakou zábavu, sice tam není pit stop, ale zase tam je ta novější ovládací jednotka.

                • bikerluzice  

                  A jako bonus je tam Henkysem přidán antikolizní systém na výhybky a pc kabel.

                  Carrera pc kabel prodává jen se sw, který nemá funkce jako free sw HSSRMS.

            • bikerluzice  

              Jinak hodně věcí zvládá sama řídící jednotka dráhy. Jen přes PC je to nastavování pohodlnější a přináší to další možnosti nastavení celého závodu tak proč neinvestovat do káblu. Proti zbytku už jsou to jen drobné.

              • bikerluzice  

                Třeba když ojedeš pneu nebo máš závadu na motoru tak si nastavíš v PC pro každou situaci zvlášť o kolik auto ztratí výkon (jede pomaleji) než ho „opravíš“ v boxech. Když máš poruchu brzd přestane ti brzdit a musíš jet opatrně…

                Prostě není to o tom kdo to proletí nejrychleji do cíle jako u někde výš popsaných dospělých závodních autodráh. Toto je o zábavě.

              • Lister  

                Díky.

                Pokud mluvíš o řídící jednotce, tak je asi potřeba koupit díl D132/D124 Control Unit která proti základnímu dílu zvládá veškerá tato nastavení.

            • bikerluzice  

              Ještě odkaz s nějakým počtením ohledně kompatibility a­pod.:

              slotforum

          • Lister  

            Ty čipy se dají někde sehnat, na českých stránkách jsme to nedohledal. Digitální auto by mělo bez potíží fungovat na analogové dráze, ne?

            Dostupnost je fakt bídná, snažím se nějaké sety najít a skoro nikde nic není.

            • bikerluzice  

              http://www.henkys-rennbahnwerkstatt.de/…tal-decoder/

              http://kunden.tda.at/…uct_info.php?…

              Pro většinu aut stačí typ 26732.

              Ostatní se liší buď zástavbovými rozměry (pro formule) nebo extra vývody na světla (blikací pro safety car).

              • bikerluzice  

                Omluva mělo být 26743. Ten by měl umět i přepnutí na analog pokud se dobře pamatuju.

              • Lister  

                Díky, ale nakonec asi přestavbu řešit nebudu. Zalíbili se mi tam ty jejich sety, které obsahují vše co je potřeba a navíc za lepší cenu než u nás. Pokud to bez potíží pošlou do ČR tak asi není důvod vymýšlet přestavbu, když to můžeš dostat vše v jednom a ještě k tomu i s antikolizním systémem a připojením k PC. Nějaký tip neznalému, která dráha vyjde dobře v poměru cena/výkon? Tohle doplněné pitstopem a třeba časem pár dalšími díly dráhy by se mi líbilo.

    • 01carbon  

      Před pár lety jsem kupoval dětem – na krabici je napsáno SCX II digital. V dráze jsou výhybky, lze přejíždět z dráhy do dráhy, je možné dokupovat čerpací stanice, boxy… občas to vytáhneme a uděláme WRC.

    • Pumsc  

      zy ty prachy bych si radši koupil buggy,spalovák nebo elektriku,svoboda k nezaplacení:-)

      • Foose  

        do poradne buginy musis dat tak 12k… a navic doma, pri hnusnem pocasi si nezajezdis.

        • bikerluzice  

          I my autodráhu máme hlavně jako zábavu když je venku v zimě špatné počasí. A na pěkné počasí máme přece kola!

          • Singlespeed  

            Přesně tak, mám to stejně. Když se nedá rubat na kole, žhaví se odpory ovladačů a motory autíček, nebo se aspoň repasují a tuní staré modely :-)

    • TJK  

      u nas na dilne :-)

      Carrera 132 digi … 28 metru / 2× rizenej zdroj (na jeden zdroj to pri 4 autech uz zpomalovalo nekde uprostred okruhu :-)) … podle prodejce to bude jedna z nejdelsich soukrome postavenjech autodrah u nas :-DDD

      • Lister  

        Hezké. Hoď fotku celého.

      • bikerluzice  

        My máme jen 27.6m Asi bych měl někde prodloužit rovinku :-)

        • Lister  

          Oba byste měli trochu přidat :-)

          • Singlespeed  

            Ten přistávající a vzlétající vrtulník to korunuje :-). Vidím, že nejen ve vláčkodráhách jsou Němci špička, ale i v autodráhách :-).

          • bikerluzice  

            Jo to je pěkné. Na to jsem se vždycky díval než jsme přešli na digital. Ale jenom o tom nahlas přemýšlet tak to bych byl asi odejit z domu :-)

          • Foose  
            1. jakou logikou jsou rizeny ty vyhybky?
            2. tohle ale nikdo neridi, ne? to je naprogramovane pres pocitac, nebo?

            PS> vim ze to urcite najdu nekde na netu ale jsem linej :D

            • bikerluzice  

              1. tlačítkem na ovladači (když chceš přejet do druhé lajny před vyhybkou stiskneš)

        • Petr L2  

          Já postavil dvě dráhy: analogovou 26.18 a digitální 26,75, vědět o té vaší, pokusil bych se to o kousek natáhnout, to už by rozpočet neohrozilo. No pokusím se to napravit na své vlastní, snad se mi to do kanclu vejde – uvidíme :-)

      • bikerluzice  

        Stáhni si toto:

        http://www.slotcarmanager.de/…rames_e.html

        Změř si doma místo kde budeš stavět a naťukej si okruh nanečisto. Pak budeš vědět víc.

        Čipy jsem použil na přestavbu původně analogových Carrer a 3 scalextriců. Řešení třeba pokud se ti líbí auto které Carrera nemá.

        • Lister  

          S místem až tak problém nebude.

          Budu muset udělat strategické rozhodnutí, protože já a moji sourozenci jsme tři rodiny s malýma děckama a nákup nás asi všechny brzo čeká. Tak by bylo fajn, kdybychom se dohodli na jedné značce, ať je to kompatibilní, když se pak všichni sjedeme můžeme udělat velké závody – když každý koupí jednu dráhu plus nějaké doplňky, tak se pak bez potíží můžeme dostat přes 30 metrů dráhy.

          Asi jako začátek koupím tenhle set – líbí se mi že má startovací světle a ten hlásič pozic, takže v podstatě stačí jen pitstp a základ dobré dráhy je na světě. Časem buď dokupovat jednotlivé díly, nebo možná zainvestovat ještě do jedné dráhy – člověk tak získá další dvě auta, další dva ovladače a to tepre asi začne ta správná zábava – pak bych asi volil tohle kvůli digitálním ovladačům, navíc je tam díl s dvojitým křížením, který v té první sadě není.

          Má cenu uvažovat nad něčím jiným než Carrera digital. Digitální dráhy dělají i jiné firmy, jsou sice o něco levnější, ale rozdíl není nijak dramatický a tak široký sortiment doplňků a aut asi nikdo nemá.

          • Lister  

            Tak po prozkoumání nabídky, jsem zjistil, že tohle bude asi povinnost :-)

            Můžu se jen zeptat jak je to u toho německého obchodu s dodáním do ČR – je to problém, nebo bez potíží pošlou? Bohužel německy moc neumím zkusím napsat poptávku, ale budu muset psát anglicky, tak snad to nebude problém.

            • TJK  

              Nemecky eshopy fungujou uplnr stejne jako cesky, jen nekdy s dost vysokym postovnym… my jsme hafo sad a drah brali oo ebay za tretinovy ceny.., jinak na 30 metru to chce uz opravdu silnej rizenej zdroj a 2 pripojny mista, tak aby byla pokryta i nejvzdalenejsi cast… pri vice sutickach uz to tam vyrazne zpomaluje…

              • Lister  

                Německý ebay nebo jinde.

                Snažím se v té nabídce zorientovat a zatím se mi carrera asi líbí nejvíce. díval sjem se na sety SCX (nějak nezaujaly) a scalextric – tam se mi líbí měkká ohebná dráha, zase je ale docela úzká, má výhodu, že se dá jednoduše jezdit oběma směry, ale digitální příslušenství mi nepřijde tak dotažené, jako to má Carrera.

                • TJK  

                  jj nemecka.. a pokud vim tak iCarrera umi oba smery… s tvrdou drahou neni problem.. ona vefinale zase tak tvrda neni

                  • Lister  

                    Carrera má myslím jednosměrné vyhýbky, takže pokud postavíš dráhu, tak auto do protisměru otočit nemůžeš.

                    Ale ono je to asi fuk. Scalextric vychází cenově nastejno a funkčně se mi líbí méně, takže asi není důvod do toho moc jít. Jedinou výhodou by byla jen bezproblémová dostupnost drah i náhradních dílů v ČR. Digitální carrera se u nás fakt nedá sehnat. Jen nějaké doplňky, ale novější dráhy jsme nikde neviděl, jen starší ve výprodejích.

                    • TJK  

                      covece to uz si nepamatuju… ale mam za to ze jsme jezdili obema smery i s vyhybkou… podle funkce si ted nedokazu predstavit jak to je udelane, ale zase si rikam proc by nemela fungovat obousmerne… podle me to jen nataci tu vodici listu a ta se chyta do drazky? .. nevim no… ted se nejak k ty draze nedoatanu abych na to mrknul.. ale co se tyce funkce a zabavy s tim.. tak carrera je fakt super! .. jen ty auticka jsou drahy… jo a nekupuj si model ferrari 599 v ty race uprave :-DD je to fakt ital.. odjel mi 3× 10 kol a umrel a to 2× :-D jinak naprosto super jsou DTM modely.. neskutecne rychly… cim vic krabicouidni tvar tim lepe zase driftujou :-) treba charger jede bokem skoro vsude :-) .. jo a FIA GT Porsche je taky extra rychly! :-)

                      • TJK  

                        :-)

                      • Lister  

                        Jestli jsem to pochopil správně, tak výhybka má z jedné strany senzor, který reaguje na auto a po zmáčknutí tlačítka na ovladači jej posílá na druhou stranu a tenhle sensor je právě jen z jedné strany.

                        • TJK  

                          no je to mozne… nevim to presne… ale je pravda ze vyhybku jsme brali az pozdeji i s depem.. takze jsme mozna jezdili obousmerne jeste predtim…

                          • bikerluzice  

                            Obousměrně analog (auto bez dekodéru). Směr se přepíná na autech zespod přepínačem.

                            Po očipování auta tento přepínač slouží pro přepnutí digital/analog (analog jednosměrně).

                            • Lister  

                              Vidíš, jsem se tě chtěl zeptat, jestli po digitalizaci lze auta použít i na analog a teď jsi mi to objasnil.

                              Blbý dotaz – pokud auto nemá světla a nemáš ani k dispozici driver displey, dá se nějak jinak poznat při tankování, že už je auto plné?

                              • bikerluzice  

                                Buď na obrazovce (při vyvedení na počítač) Viz. odkaz na moje video úplně nahoře. Na obrazovce vpravo je sloupeček se stavem nádrže. Při tankování postupně nabíhá. Tj. nemusíš ani čekat a tankovat plnou když do konce závodu chybí třeba 3 kola.

                                A/nebo doplnit auta světlama. Klasické ledky za pár korun, vrtáček, lepidlo, páječka. Na čipech vývody jsou. Tak jsem to řešil u necarrera aut. je to takové opravdovější třeba když auta brzdí a intenzita zadních světel se zvýší (imitace brzdových světel).

                                • Lister  

                                  Ptám se kvůli autům z Pixar filmu Cars – malej je miluje, tak jsme neodolal a objednal jednu analogovou dráhu s těmi auty (digitální set se už nevyrábí, občas se prodává, ale za nesmyslné ceny). Časem je možná digitalizuju a tak mne napadlo, jak je to u toho tankování, protože světla nemají.

                                  Takže první set na cestě, uvidíme kam se to rozroste.

                                  • bikerluzice  

                                    Na 25179 jsme začínali i my. McQueena jsem zdigitalizoval a vybavil světly (je taky vidět v tom videu). Francesco je už jen divák. Jinak McQueen má poměrně velký průměr kol a navíc je zpřevodovaný víc do pomala + má takové divné gumy (složení)+ je poměrně krátký takže má tendenci pořád driftovat. V průměru ze statistik nedosahuje takových časů jako ostatní auta, protože ty zatáčky a výjezdy ze zatáček s ním musíš opravdu relativně opatrně proti jiným autům. Ale zaase díky tomu je takový zábavnější.

                                    • Lister  

                                      Driftovat musí, vždyť je to americky muscelcar a ty jezdí jen rovně a do zatáčky smykem :-)

                                      Kdybych nechtěl světla, tak pro něj na digitalizaci bude stačit čip pro formule, že?

                                  • bikerluzice  

                                    Jinak to dobře znám. U nás video Cars běželo i třikrát dokola v jednom kuse.

              • Lister  

                Jak se realizuje to přídavné napájení. Stačí mát klasický řídicí díl do kterého se píchne druhé trafo nebo se to dělá jinak (jestli se pak ty dva digitální řídící díly nějak neovlivňují?)

                • jeniiiik  

                  Myslím, že by si mohl použít napájecí díl z analogové dráhy + trafo. Možná bych měl nějaké navíc, teď už si nevzpomínám, jestli jsem to už rozprodal nebo ne.

                  • Lister  

                    Pokud by to šlo takhle tak to nebude problém. Už teď budu mít 1× analogovou dráhu a 1× digitální.

                    Ale je to jen problém do budoucna, aktuálně budu mít cca 13 metrů dráhy a to jedno trafo bez potíží utáhne.

                    • lukas aka mitro  

                      Imho to rpipadne napajeni muze byt i jednoho trafa, problem jsou proste odpory pri spojovani drahy a tak je lepsi dratem dovest napajeni i do odlehleho konce drahy. U vlacku jsme to takhle resil pomerne casto.

                      • bikerluzice  

                        Přesně tak. Myslím, že ten zdroj je postavený slušně na provoz 6 aut. Navíc ty auta nejsou u digitálu řízeny odporem ovladače ale pulsně. Tj. žádné odpory (ztráty) navíc v ovladači.

                        Jediný problém jsou přechodové odpory mezi kolejnicemi při delší dráze, které jsme řešili i my. Jednoduše. Od kolejí sousedících s napájecí jsou vyvedeny kábly do různých míst tratě a problém s mírným zpomalováním v určitých místech tratě zmizel.

                        A už musím na nějakou dobu končit. Musím obout pět párů přecentrovaných kol a udělat předsezonní kontrolu, vyčištění a promazání. Letos zima autodráze moc nepřeje a jaro zdá se klepe na dveře.

    • p@X  

      Jinak největší zážitek byl po výměně zadních kol z T138 na Tyrell, autíčko na rovinkách zrychlilo a zatáčky pěkně driftovalo :)

    • Lister  

      Dotaz na Carreru Evolution/digital – není problém časté spojování a rozpojování dílů? Jestli se neošoupou ty zámečky, které jsou zespodu dráhy.

      • jeniiiik  

        Je to v pohodě, každopádně bych dráhu sponkoval těma červenýma spojkama, drží výrazně lépe když se do ní drcne při horlivém nasazování autíček. Když se pak zlomí sponka, je to otázka pár korun a většinou jsou v setech nějaké navíc. J8 jsem je při rozdělávání dráhy nechával v dílech, rovinky jsem měl pospojované tuším po dvou ať se to nemusí sponkovat pořád všechno. Jediné co moc nevydrží jsou mantinely, ale není to taková hrůza, rozšlápneš jakékoliv.

        Co bych doporučil, tak nákup i jiných poloměrů zatáček než jsou v setech…pak je ježdění o něčem jiném:)

        • bikerluzice  

          Taky rozkládám jen po cca 4–5 dílech. Co se vleze na délku pod postel. Navíc mám na několika místech káblové propojky k napájecí koleji.

          Jiné poloměry zatáček jsou opravdu o něčem jiném než ty nejostřejší setové. Např. některé zatáčky mám udělané tak, že začínají větším poloměrem a potom přechází do ostré zatáčky. Takový pokus napodobit „paraboliku“.

          • jeniiiik  

            Přesně to jsem myslel, stavěl jsem to podobně. Jediné co mi u Carrery chybělo byly díky zatáčky, kde se koleje přibližují k sobě a auta jedoucí každé ve své dráze na sebe musela počkat. To se mi u SCX nebo kdo to dělá líbilo. U české, kde mi nebylo díly líto řezat jsem si takový vyrobil:)

        • bikerluzice  

          Někde výš byla zmínka o křížení tratě. Toto jsem byl nucen úplně odstranit u digitálu. Pokud pustíš duchy tak se ti tam po pár kolech navzájem povyhazují. A je nelogické dávat antikolizní systém na výhybky (aby se auta nevyhazovali při přejíždění do druhé koleje a na druhé straně tam dát křížení).

          • Lister  

            Dá se antikolizní systém vypnout. Tak nějak si říkám,, že určité záškodnictví je přece součástí hry :-)

            • bikerluzice  

              Nějaký přepínač na to myslím existuje. Jen bude asi složitější. Ten zásah do káblování výhybek je dost velký + máš nějaké díly před výhybkou částečně izolované proti zbytku tratě (detekční zóna). Dodělával jsem to doma sám.

    • jeniiiik  

      A trocha inspirace, tohle je fakt pecka:-)

    • StuntJ  

      Tu máte výrobu :o):

      http://www.youtube.com/watch…

      • lukas aka mitro  

        vsechno je to cina:)

        • Petr L2  

          Zdravím, zaregistroval jsem se proto, že jsem se po delší pauze vrátil ke kolu a koukám při projíždění fóra, že se zde řeší i autodráhy a ještě k tomu moje oblíben Carrera. Pokud to někoho zajímá, doporučuji navštívit naše Autodráha-forum.cz

          Další „pacienti“ jsou vítáni :-)

          Tolik k autodráze a jdu hledat něco o Spec Camber 29 :-)

          • jeniiiik  

            Svet je maly, vitej u kol. Jsem jeden z tvych pacientu, byt s odkladem na to az me budou bolet kolena a zada z kola.. To se k dráze zase vratim…

            Co o camberovi potrebujes vedet?

            • Petr L2  

              Ahoj, nerad bych tříštil vlákna,tak stručně: právé jsem si pořídil Camber FS 29 2014, měním řadící páčky za SLX a nakonec i kliky za SLX FC 672 40/30/22 a dokud se v tom vrám, rád bych věděl co by ještě mělo smysl na rekreační ježdění vyměnit. Díky moc Petr

              • Rubi  

                na rekreacni jezdeni neni treba nic menit, maximalne nahodit bezduse

    • ivan69  

      Jojoo Carerra je super

      • Lister  

        Ale mantinely stojí za houby. Jak chceš častěji měnit dráhu, tak je brzo zničíš, ohneš, polámeš a když ne, tak je stejně rozšlápneš :-)

        • Petr L2  

          Mantinely jsou spotřební materiál,ale dají se vyříznout pásky z měkkého plastu, ty se tolik neštípou a rozhodně lepší je skladovat, nebo přestavovat celé zatáčky v kuse, nebo alespoň po 90° i s mantinely :-)

          • Lister  

            Zatím to mám jen jako hračku pro malého. Vytáhl jsme jeden analogový set a doplnil pár dílama z druhého setu. Až trochu povyroste, tak se pustíme do digitálu. Nemám to kam dávat, tak to často skládám a rozkládám a pak to lehce trpí.

            Pásky z plastu asi časem zkusím, jen zvolit správnou tlouštku. Jak řežeš – v ruce to asi nebude přesné a řezačka zase nebude dostatečně velká?

            Jinak nemůžu si pomoct, ale ten nick v kombinace se jménem mi něco říká, furt mi vrtá hlavou, že jsme to někde viděl, ale nevím kde. Na autodráhovém foru jsem myslím nebyl.

            • Petr L2  

              Řezal jsem zkusmo Olfou podle ocelového pravítka, jde to, ale je to opruz, mám těch originál mantinelů víc, než dost, tak zatím je „spotřebovávám“

              Skládání je peklo, proto aktuálně D132 stěhuji z domu.

              Nick netuším, kde mohl prolétnout, ale může to být shoda, zase tak originální není a jmenovců mám podle zbloudilých emailů docela dost :-) speciálně na jednoho z Brna mám štěstí, kolik emailů od realitek a bank jsem dostal, už aby si konečně něco na tu hypošku koupil :-)

            • Petr L2  

              tak s tím nickem to možná bude proto, že jsme tu dva se stejným, ten první má na konci tečku :-)

    • Hynas  

      Přátelé, doma jsem objevil zapomenutou krabici dílů na klasickou autodráhu (původně Champion).

      Tj.:

      22 zatáček

      22 rovinek

      2 rozšíření zúžení tratí

      2 počitadlo

      Vše černá barva.

      Máte někdo zájem?

    • vlk  

      Koukám, že mi zde poradíte i ohledně autodráhy.

      Zvažují Carrera digital132 nebo evolution 132.

      • Když na tom budu provozovat autíčka Carrera 1:32, budou v zatáčkách o těch poloměrech R1 bez mantinelů na vnější stopě vylétávat-zadními koly mimo panel?
      • Pokud ano tak dokoupení krajnice by to vyřešila?

      Chtěl bych trať bez mantinelů a nevím zda koupit rovnou i krajnice.

      • Dále se chci zeptat ohledně autíček, ty evolution, když koupím 2 různé např Ferrari a BMW budou jezdit stejně rychle, nebo je mezi nimi rozdíl a budu muset koupit 2 stejné pro fair play závody?
      • U evolution, ty ovladače mají v sobě brzdu? Nebo je třeba dodělávám za pomocí odporu.

      Děkuji

      • Ciba04t  

        Ahoj, sice jsem v autodráze začátečník, ale třeba ti to aspoň trochu pomůže. Před týdnem jsem pořídil toto: https://www.rc-modely-outlet.cz/…etni-sety-1/ Zatím mam jen základní set, ale postupně bych chtěl nějaký komponenty dokoupit. Co se týče zatáček R1, tak v tý vnější stopě se autíčka opírají o mantinely. S krajnicema to bude určitě větší zábava. Budeš moc jezdit smykem jako ve vnitřní dráze. Postupně je určitě dokoupím. Autíčka mam zatím dvě co jsou v odkazu. A dle mě každý jede trochu jinak. Ferrari víc drží stopu a při smyku se rychleji přetočí. Bavorák zas jde do smyku snáz a lze ho v něm líp kontrolovat. Při jízdě je i tišší. Třeba se to nechá nějak poštelovat, ale zatím jsem to nezkoumal. Mam dojem, že to psali i na autodráha-forum. Tam jsem se zkoušel i zaregistrovat, ale admin se zatím neozval.

        Doufám, že aspoň trochu jsem ti pomohl.

        • vlk  

          Super díky, to autíčko Ferrari se právě dětem líbilo, ale právě bych chtěl něco s čím je zábava i ve smyku a je více předvídatelné- těžko se hledá popis jak se které autíčko chová. Chtěl bych koupit 2 autíčka, každé trošku jiné, ale aby jezdily podobně, aby se pak nehádali, že je to nefér že tomu druhému to lépe jezdí. Asi tedy pro jistotu nakonec koupíme 2 stejná s jinou barvou. To BMW vypadá podobně jako ty BMW z DTM. Zvažoval jsem si zatáčky dokoupit a jestli k nim dokupovat svodidlo nebo krajnici, tak asi bude krajnice lepší.

          Já měl jako kluk Ites shadow sdokoupenými zatáčkami a právě jízda ve smyku byla supr a bylo zábava to korigovat.

      • Petr L2  

        Nejprve si ujasni, jestli analogovou autodráhu, tedy Evolution, kde každé auto jezdí ve své drážce, nebo D 132, kde se dá měnit stopa a jezdit až v šesti na té dvojdráze.

        Bez krajnic auta budou při driftu zadním kolem mimo dráhu, nebo opřená o mantinel ve všech zatáčkách, nejen v R1, takže krajnice určitě doporučuji. Šířka krajnic je dostatečná, jezdit se dá pak bez omezení, pouze se dráha stává poněkud prostorově náročnější. Pokud nechceš mantinely, nezbývá než koupit krajnic.

        Auta nikdy nejezdí stejně, je to dáno rozdílným rozměrem a proporcemi díky snaze zachovat proporce předlohy. je to tak u všech autodráh, dá se to eliminovat tuningem, ale to už je trochu víc modelařina, takže je lepší kupovat stejné modely aut.

        Jak ovladače na analogové, tak na digitální dráze brzdí, princip je rozdílný, ale tím tě nebudu zatěžovat. Jinak digitální auta umí jezdit i na analogové dráze, naopak to nejde.

        • vlk  

          Díky za vyčerpávající odpověď.

          Tak docela přemýšlím vzhledem k závodění pouze 2 aut a na krátké dráze cca do 12 m a bez vyhýbek o analogové Evolution 132. Kdyžtak na digitál se dá vždy přejít a použít z analogové alespoň panely. Jediná škoda u analogu pro nás bude to chybějící osvětlení aut.

          Dráhu tak pěknou a dlouhou jako Ty mít nebudeme, není prostor. Už nám část zabírá železniční kolejiště :)

          Četl jsem, že u některých autíček, lze pod magnety dávat podložky, čímž se upraví jízdní vlastnosti, aby to šlo lehčeji do smyku.

          U těch ovladačů evolution-někdo přidával k brzdě na Evolutionu 10 ohmový odpor. Tak mne to zarazilo, že by tam brzda nebyla, tak asi, aby to brzdilo víc. Tak jsem zvědav o kolik to bude lepší a zda tak zábavné jako Ites z dětství :) Otázka je jestli to bude děti bavit. Přecijenom ta dnešní generace :)

          • Ciba04t  

            Taky jsem dlouho řešil jakou dráhu pořídit. Kamarád my půjčil Carreru Go, dvě dráhy v jednom, ale to bylo jen o tom, že zmáčkneš ovladač a jedeš. Občas se stalo, že autíčko vylítlo z dráhy, ale jinak sem jezdil stále plnej plyn. Výhoda byla, že na malým prostoru šla postavit dlouhá a všelijak klikatá dráha. Chvíly jsem zvažoval i Carreru D143, ale na konec zvítězil ten malej kluk co je stále ve mně a pořídil Carreru D132 a je to pecka. To že můžeš přejíždět z dráhy do dráhy je paráda. S malým se pak naháníme v jedný dráze. Když s ním nemůžu jezdit, tak jedno auto nastavím na autonomní jezdění a on se s ním nahání. Nevýhoda jsou rozměry dráhy a taky vyšší cena, která je ale, dle mne kompenzovaná zážitky.

            • grafik  

              Jak funguje to předjíždění z dráhy do dráhy?

              • tomxxx  

                přehodíš si to jako vyhybku, máš tlačítko na ovladači

              • Ciba04t  

                Jednoduše, před vyhybkou zmáčkneš tlačítko na ovladači a všechno už zařídí elektronika. PetrL2 by ti to vysvětlil podrobněji. V pohodě to ovládá i můj skoro čtyřletej syn

                Edit: Tak kolega byl rychlejší

                • p@X  

                  Nejsou teda lepší vláčky? :)

                  • tomxxx  

                    ty sem měl celý dětství já a chtěl sem autodráhu.

                    Na modelařinu jsou lepší vláčky, na hraní autodráha

                    • Ciba04t  

                      Na modeláření mam plastikovy letadla, na hraní autodrahu a na relax kolo a 

                    • orm  

                      Doporucuji se podivat na dospele autodrahy, viz. moje diskuse na zacatku vlakna. Tam muzes spojit hodne veci dohromady – adrenalin (hru), modelareni, strojarinu, elektrotechniku. V kazdem vetsim (krajskem) meste takova draha vetsinou je.

                      • Ciba04t  

                        Tak jasný. Psal jsem to jako nadsázku. Na youtube už mam nakoukáno spoustu videí. Bydlím v panelakovým bytě, takže nějaká modelova autodráha u mě nehrozí. Na ty mí modýlky letadel mi stačí stůl + nějaká vitrína. A i tak v tom sem za pár desítek tisíc

                      • tomxxx  

                        Jenže to asi domů nekoupíš. Ta Carrera neni modelarina. Takovej vláček, než uděláš realistickou krajinu, tak se vyblbneš jako blázen. Já jako dítě vláček měl, ale nikdy sem to nedotáhl. Vláček co rozlozis a zase slozis pro me není vláček, to je lepší autodraha.

                        • orm  

                          Kdyz jsem to jeste delal zavodne, coz bude tak 20 let zpet, tak par borcu si to domu koupilo :-). Jeden borec mel prezdivku tovarnik :-))).

                        • Ciba04t  

                          I u Carrery si můžeš udělat krajinky, upravit dráhu. Záleží jen na zručnosti a prostoru.

                  • Petr L2  

                    Nejsou, výhybky ti umožní nejen přejíždět z dráhy na dráhu, ale zajíždět i do boxů, tam můžeš tankovat. Auto se chová jinak s plnou nádrží, jinak s prázdnou, i to lze použít při závodech. SW může i generovat náhodně poruchy a ty odstraníš zastávkou v boxu. Do toho můžeš pustit Ghost car, který se ti na dráze motá a náhodně mění stopu a když se něco stane, vyjede pace car, pak už je to takový mazec, že nestíháš.

        • vlk  

          Super. Ty krajnice jsou perfektně široké.

          Klopenou zatáčku náhodou nemáš? Děti ji chtěly, ale říkám si jestli to ty modely s nízkými spojlery bezproblémově projedou a navíc si ji nedokáři na malém poloměru R1 moc představit.

          U Carrery by se teoreticky dala postavit i něco jako parabolika, když mají tolik poloměrů zatáček.

          • Petr L2  

            Jo mám, nějak mě nenapadá, co bych neměl :-) autodráha se mě poněkud vymknula :-) ale klopenky jsou na pytel, většina aut je moc dlouhá a sedí u dráhy, takže tam brousí podvozek, některé speciálně DTM díky té prdeli ani neprojedou.

            • Twitko  

              tak u te prvni fotky jsem si rikal, „to toho zas tolik nema“ …

              … u druhe uz jsem nerikal nic .. to uz je mazec. Parada :-) :-)

            • vlk  

              Hledal jsem emotikon údivu, ale trojitý údiv neexistuje. Paráda. :) :) Dětem ty fotky raději ukazovat nebudu :)

        • Twitko  

          vy jste volove :-)

          je mi 58 let (nebo kolik), autodrahu jsem mel naposled jako decko, asi milion let uz jsi na tu blbost ani nevzpomnel, a ted mam chut si to koupit … co chut .. mam pocit ze to strasne potrebuju !!! :-)

          • dolomiti  

            To ti věřím ;-) Jsem na tom stejně, jen místo autodráhy, vláčky :-D

          • zdenek  

            Tak já mám výhodu, že ji asi ještě někde doma mám. Občas mě při čtení tohoto vlákna taky napadne, že bych ji mohl najít. :-)

          • Petr L2  

            V každém chlapovi je ten malý kluk celý život schovaný, ten pocit nelže, to potřebuješ!

    • Emma111  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • vlk  

      Tak už jezdíme doma Carrera EVO Ferrari Trophy.

      Také Vámi ty Evolution ovladače vržou při mačkání?

      Pro ty, co se rozhodují, tak proti staré české Ites je poznat že jsou dráhy o trochu víc od sebe, povrch tak neklouže a má mnohem lépe vymyšlené spojky panelů ze spodu. Navíc mají panely takové zasunovací jakoby bodce, takže při převýšení vůči sobě ty panely při přechodech lépe drží rovinu.

      Autíčka lépe drží, mají magnety a dvojitě kartáčky.

      Jinak jsou Autíčka designově fakt moc pěkné-máme Ferrari 488. Ten vedoucí výstupek je delší a hlubší než u Itesu. Super je, že Carrera dělá tolik druhů poloměrů zatáček.

      Negativa:

      Panely nejsou tak moc žebrované zespodu jako byly u Itesu, myslím že při každém dětském šlápnutí musí prasknout. Mantinely jsou efektní, ale křehké, jeden byl již naprasklý před montáží. Když do nich auto vletí, tak se hned vyboulí. Na Itesu ty jakoby gumovější jsou odolnější. Autíčka ten výstupek, co vede auto v drážce je vycvakávací a při větších bouračkách se vycvakává. Navíc mám pocit, že se docela opotřebovává. Ites mělo celé to vodítko vkusem. Dvojitě kartáčky jsou sice super ale nepřichytávají se šroubky, ale nacvakávají, při vyletění z dráhy se občas vysunou. Ferrari 488 mají přídavná zadní křídla, při prvním velké bouračce u jednoho praskl držák křídla, jsou moc křehká, zjistil jsem, že jsou vysazování, tak jsem je rovnou oddělal. Ovladače hřejí obdobně jako u staré Ites, ale velkou nevýhodou je, že mi přijdou moc progresivní. Při zmáčknutí jen trochu, se nic neděje a kritických je posledních 20 procent zmáčknutí-ten konec je pro děti moc citlivý.

      Máme nejmenší poloměr zatáček R1 a je o dost větší než ty malé u Itesu. Hodili by se nám ještě prudší pro průjezdy čistě smykem.

      Obecně jsem spokojen jen ty ovladače nic moc, vržou , jsou moc progresivní a stále moc hřejí jaku u staré Itesky.

      • grafik  

        Par fotek přidej : )

        • vlk  

          Tak tady jsou. Je to ten set Ferrari, co se dá koupit. Auta již bez zadních křídel. Časem asi něco dokoupíme.

          • Petr L2  

            Paráda !

          • midlander  

            Ten máme asi taky, od předloňských vánoc. Kluk si dokoupil autíčko F1 Ferrari, to je delší a nižší a to drží neskutečně.

            Jo a auta od Itesu do toho jdou dát, to je pak pravý challenge vůbec projet dráhu. Favority úžasně driftují. :-)

      • Petr L2  

        Ovladače vržou, to je logické, jezdí v nich ostatně jako ve všech této konstrukce kontakt po spirále z odporového drátu. Časem se to vyklidní na snesitelné minimum, nebo že by si člověk zvyknul? Těžko říct :-)

        Hřejí se sice, ale nepřehřejí, neznám nikoho, komu by se tak jako Ites/Faro ovladač spálil.

        Katáčky drží fest, chce to si posichrovat správnou polohu těch pacek ve vodítku, jak tam zapadnou, tak drží, tu ploutev můžeš měnit, je to spotřebák, každé vodítko se ojíždí, kdyby si musel měnit celé, je to daleko víc práce, takhle vyškubneš tu ploutev a nacvakneš novou. V zásadě by se daly vodítka vyměnit za jiná z jednoho kusu, až budu u dráhy podívám se, už si nepamatuji, jak jsme to řešili.

        Po dráze se nechodí, to chce trochu opatrnosti, kdo měl jako kluk Ites je vytrénovaný, to se lámalo ani na to člověk nemusel šlápnout, takže no problem. Pokud hrozí procházky po dráze, je lepší si koupit Scalextric, ty mají díly dráhy „gumové“ sice vydrží cokoliv, ale dráha je zvlněná, úzká a má těsnou a mělkou drážku, já bych to doma nechtěl. Nebo se zatnout a říznout si domu dřevo, to je jiná liga :-)

        Mantinely jsou chatrné, ono když se časem naučíš je nasazovat, tak je už nezlámeš, to, že auta pustí je dobře, hodně to utlumí náraz, méně se ničí, nezdá se to, ale auta jsou dost těžká, až zažiješ náraz do něčeho tvrdého sám uvidíš.

        Spoilery, zrcátka, antény jsou spotřební materiál, to je daň za modelovost, závodní auta jako třeba Slot.It mají tyto díly jako doplněk pro ježdění vyrobené z pružného materiálu. Tohle je stále „jenom“ hračka a všechny tyhle ulamovací věci se dají koupit, tedy na Německy mluvícím trhu běžně,proto tam ani moc nedrží. U nás to není s nabídkou dílů zase taková hitparáda, což není díky ceně a velikosti trhu nic překvapivého.

        Ovládání aut vylepšíš nastavením menšího přítlaku magnetu – pod nebo nad magnetem bývají podložky, chce si to s polohou magnetu pohrát, sice pak budeš drobet víc driftovat, ale auta pojedou plynule od nuly a nebudeš tam mít skok a důvod za to moc brát. Když vyměníš zadní pneu za silikon pojedou auta jak po kolejích. Pokud chceš utrácet, můžeš si koupit elektronické ovladače, tam je regulace PWM a jede to o level fajnověji. Dají se tam štelovat všelijaké věci od brzdy po akceleraci a tak, .-)

        R1 je utažená až až, až si osaháš auta, podstatně zrychlíš a pak ti bude R1 malá i po trojdílné dílné rovince.

        Jinak světla se dají dost snadno do aut dodělat, stačí čtyři LED, pár odporů, kondík a dva konektory :-)

        Tak přeji hodně zábavy a když tak napiš, kdyby si něco řešil :-)

        P.S. až ti nebudou stačit auta od Carrera, je toho na trhu dost a leckterá jezdí podstatně líp než ty originál Carrera :-)

        • vlk  

          Děkuji za rady. Jj ty auta když vylítnou, tak to je rána, už urazily i roh u dřevěného olištování podlahy, naštěstí na autě nejsou žádné šrámy. Děti se k tomu jinak chovají docela pěkně. Již máme i legové depo :) Sem nečekal, že to bude proti Ites takový posun. Jezdí to opravdu pěkně a i pro dospělého slušné na postřeh. U nás máme problém spíše s místem a něco nám zabere i TT kolejiště, ale časem ji určitě rozšíříme :) Na ty magnety se časem chystám. Jak bude někdy pršet, tak začneme laborovat. Ještě jednou díky za rady.

        • Twitko  

          >> Když vyměníš zadní pneu za silikon pojedou auta jak po kolejích

          jako decka jsme ty "pneumatiky"od auticek mazali Reumazinem (nebo jak se to jmenovalo). Byla to takova voda .. z lekarny .. mazaly se s tim revmaticky kolena. Tu gumu to naleptalo, ona pak lepila a drzelo to na draze mnohem lip. Byl to muj tajnej tip pri zavodech s kamosema co to neznali :-) Naucili me to v DDM (Dum deti mladeze v Brne) .. tam meli na tu dobu snad nejvetsi autodrahu v CR (6 nebo 8drah .. uz nevim). Nevyhoda toho reumazinu byla ze to smrdelo a smrdelo to hodne :-) V byte to pak bylo jak v domove duchodcu kdyz se priblizi sychravy podzim :-)

          • allrose  

            Jj kafr a gumy šli rychle do háje a blbě se sháněly..

          • orm  

            Zde je neco k historii, a soucasnosti, slot racingu v Brne – http://www.srcbrno.cz/autodraha.php. Na gumy se jeste pouzival perchlorethylen. Gumy se tenkrat vyrabely treba ze zabek.

          • Petr L2  

            Jo mazání se dávalo hlavně na mechy, maže se i dnes, třeba dřevěné se mažou rovnou dráhy, na plast se dělá mazání taky, ale pneu to dost ničí, to se hodí na závody, na doma je lepší nasadit silikony a buď dráhu přestříknout WD a vytřít do sucha, nebo mít čistou dráhu a namazat pneu – klidně Indulonou a pak setřít, aby tam byl pouze film. Sedí to úžasně.

            Většina pneu co jsou na autech na běžnou dráhu moc nevydrží, degradují časem i bez mazání, spec ty od Carrera když se mažou, tak se rozpadnou za chvíli, takže ty bych radši nechal být.

            • Ciba04t  

              Ahoj Petře, prosím tě kde se dají ty silikonový pneu koupit? U nás jsem zatím na žádný nenarazil, nebo to u nich aspoň nepíšou. Popřípadně nějaký tip na zahraniční eshop, kde se dají koupit doplňky na Carreru D132. Tedy pokuď se to stále vyplatí. Předem dík za odpověď Jarda

        • vlk  

          No právě, když zatáčku přetočím nebo vylítnu, tak se mi vycvakne to vodítko-ploutev a často to vodítko vytlačí i kartáček, takže spravování chvíli trvá. Děti, jak se učí jezdit zatáčky, tak to v jednom kuse spravují. Koukal jsem, že náhradní vodítka Carrera Pro jsou malinko jiná, možná mají větší ten přední zobáček a nebudou se vycvakávat-snad.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse