AUTHOR MODUS 2007 přestavba na 29". Půjde to?

50 nepřečtených
  • PatrikKalista

    Ahoj, půjde přestavit můj Author Modus 2006 na 29 palcová kola? Co by to vše obnášelo? Chtěl bych z toho udělat cestovní kolo ve stylu Salsa Fargo. Takže bych osazoval plášti maximálně 29×2.0. Přední vidlici bych nechal udělat pevnou od Bareše, takže předek myslím vyřešen, ale co zadní stavba? Jak tam zvětšit prostor? Co mě k tomu vede? Nostalgie. S kolem jsem najezdil už stovky kilometrů a nechci se ho zbavit…

    0 0
    • Martin  

      myslím, že ne Time

      leda z toho udělat prasopsa – dopředu 29 a dozadu 26

      0 0
    • Vilém  

      kdyz vymenis ram a vidlici, tak to pujde.)

      0 0
    • Erknold  

      asi by nemusel být problém sehnat z nějakého vraku zadní stavbu a navařit tam novou stavbu. Tím pořešíš i zadek. A nebo jí také nechat udělat u Bareše a hotovo. Chvilka sváření a je nové kolo ;)

      0 0
    •  

      Ahoj, myslím že bez větší úpravy zadní stavby tam 29 palcové kolo nedostaneš. Možná 27,5 palcové by se tam vejít mohlo, záleží kolik místa je mezi kolem a takovým tím obloukem na horních vzperach stavby a taky jak moc se to zužuje. Stejně tak záleží na tom kolik místa zbývá mezi kolem a středem, hlavně v tomhle místě se to asi zužuje docela dost a kolo by mohlo být v kolizi s rámem… Z téhle fotky to místo není moc vidět.

      Asi nejlepší bude když si to změříš, ale 29 palců ta stavba nepobere určitě.

      0 0
    • kubad  

      úplně v pohodě, stačí vyměnit rám a vidlici

      0 0
      • PatrikKalista  

        A nešla by třeba jen nějak předělat patka zadní stavby?

        0 0
        • Vilém  

          Sverak, pilku, pilnik, nehoho kdo ti to tam navari, tak hura do toho.

          0 0
          • Dejv94  

            Tady vypadaj vzpěry ze dřeva, to zvládne s pár šroubama a nemusí nic svařovat. :-)

            0 0
        • Erknold  

          patku bys právě nepředělával. Tu prostě uřízneš. Spodní trubky jen nastavíš. Horní budeš muset ohnout, aby šly nastavit na vzdálenější patku. Pak jen sehnat někoho, kdo ti to svaří.

          Nicméně postup, co navrhuje kubad, mi přijde lepší. Zůstanou ti řidítka, gripy, sedlo, prostě vše, čeho se dotýkáš a kam si přenesl své DNA

          0 0
    • bimjeam  

      Dal by som tam 29" kolesá a 25mm gumy, možno by si nemusel meniť ani vidlu.

      V-čka ti budú brzdiť krásne o výplet a keď na ňom najazdíš tisíce kilometrov, to ešte len bude nostalgia!

      0 0
      • Vilém  

        Po tom asi netouzi, uz pred casem chtel nacpat 622 kola s min 2,1" plastema do treka.

        0 0
        • PatrikKalista  

          Co radíš Ty?

          0 0
          • Vilém  

            Uz jsem ti radil vyse. Jinak, nez jinym ramem a vidlici, to nevyresis.

            Pak je zase problem to, ze ramy budou dlouhe na pouziti s beranama, ta Salsa je uz od pohledu hodne kratka.

            0 0
          • bimjeam  

            Neviem, čo radí vilém, ale ja by som ti radil vykašlať na to.

            Daj tam objemnejšie plášte s dezénom prispôsobeným tomu, čo chceš jazdiť

            napr. niečo ako 2,2" Furious Fred, Thunder Burt, príp. Big Ben, Supermoto.

            Tie 3 palce tento bicykle naozaj nespasia a vyrábať na to novú vidlu, zadnú stavbu a kolesá je nezmyselná investícia.

            To už ho radšej nejako odľahči:

            napr: alu vidla force, silikonové gripy sting ST910, predstavec force team light, sedlovka Aerozine XP1 a pod.

            0 0
    • michomin  

      Vezmi si metr a od středu kol si naměř kam až dosáhne 29". Hned budeš vědět jak jsi na tom s rámem a vidlicí.

      0 0
    • PatrikKalista  

      Tak pánové. Včera jsem to vyzkoušel a 29" kola tam nedostanu, ale trekové 700×35C mm se tam vlezou úplně v pohodě. Kdyby to někoho zajímalo, jak to vypadá mohu sem hodit fotku. Dokonce i na přední vidlici se vejde. S čím je nutno počítat je to, že nesedí brzdy. Nicméně tento rok výroby už má návarek na kotoučovou brzdu. Přední vidlici bych případně dal pevnou, takže brzdy vyřešeny. Když jsem ten komplet vzal do ruky překvapilo, jak je to lehké. Přidal jsem na to ještě berany a krásné CX bylo na světě. Takže nyní jen poshánět potřebné díly a jde se do stavby. Na zimu bude co dělat.

      0 0
      • PatrikKalista  

        A když jsme u toto. Když mám rozměr pláště 700×35C, tak fyzicky má opravdu 700 mm průměr. Pokud použiju 700×42C bude mít opět těch 700 mm?

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          To je spíš velká náhoda, u 42 s největší pravděpodobností už budeš nad 700 (cca 710). Řešil jsem tedy spíš obvody plášťů, záleží i na typu, výrobci a vzorku pláště a šířce ráfku. Obvody (potažmo průměry) se samozřejmě liší, byť mají všechny pláště značení začínající 622 – xx nebo 700 x xxC. Obecně bývají širší pláště i přiměřeně vyšší.

          0 0
          • PatrikKalista  

            Tak Ti nevím. Teď mi psal pán, co mi přeměřoval Pláště Schwalbe Smart Sam 28×1,75 a prý mají skutečně 700×45.

            0 0
            • Vilém  

              Ty plaste proste obdelnikovej profil, ze by byl stejne vysoky, jen sirsi, nemaji. Takze sirsi plast bude i vyssi.

              0 0
              • MlokCZ  

                Je to tak, jinak u většiny plášťů zhruba odpovídá šířka výšce a rozdíly jsou dost malé.

                A pro ten jeho příklad přeměřeného Smart samu to zrovna náhodou může vyjít těch 700mm.

                Co si pamatuju z hlavy:

                • 29" RaR 2,25 s 56mm šířkou mám v tacháči obvod 2280, takže má asi 2290 nezatížený a to je 729mm průměr
                • Smart sam bude mít reálnou šířku někde kolem 42–45mm, takže bude i zhruba o 11–14mm nižší

                Tedy SS bude mít průměr cca 701–707mm. Tedy těch 700mm je zrovna pro tento SS možných.

                Ten 700×35mm ale už určitě celých 700mm mít nebude.

                0 0
              • PatrikKalista  

                Nemám důvod mu nevěřit. Neprodá mě, prodá jinému. Taky jste mi tady říkali, co vše nejde a když to pak člověk vyzkouší, tak to jde. Patrik

                0 0
                • Erknold  

                  Tak já ti mohu říci, že SS 622–47 je podstatně vyšší než 42 mm varianta. U 42 mm varianty dám do rámu v pohodě blatníky. U 47 varianty už tam blatníky nenarvu.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To víš, ne každý považuje řešení, který je úplně na h…o za „tak to jde“.

                  0 0
                  • PatrikKalista  

                    Proč k hovnu? :-) Já to kolo mám rád, mám k němu vztah. Na 100%, že už s ním nebudu jezdit žádný terény, ale chtěl bych si ho uchovat na cyklocestování a na ten účel to kolo bude bohatě stačit. V podstatě z toho vznikne taková ,,Salsa MARRAKESH", ale ber to prosím hodně v úvozovkách :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Protože geometrie bude naprosto hrozná a jízdný vlastnosti kola díky tomu také.

                      Se Salsa MARRAKESH to právě nebude mít společného vůbec nic.

                      Pokud necháš původní vidlici, tak:

                      • budeš mít strašně vysoko střed, oproti Salsa MARRAKESH cca o 2cm
                      • přitom budeš mít o 3–5cm kratší zadní stavbu než Salsa MARRAKESH

                      To bude dohromady úplně na h…o, vysoko těžiště + se to bude stavět hrozně na zadní.

                      • dále budeš mít zcela nevhodnou délku rámu pro použití beranů, na ty potřebuješ o hodně kratší rám než na rovná řídítka

                      A pokud bys tam dal o hodně kratší pevnou vidlici (když nebude kratší, tak bude platit to samé co pro tu odpruženou), tak tím to nepořešíš, ale jen dokurvíš zase jinak. S hodně krátkou vidlicí bys vyřešil výšku středu, ovšem poslal bys tak hlavový úhel někam na 74–75° a to bude také úplně k h…u.

                      Oproti tomu kdybys ho nechal jak bylo v originále, tak na cyklocestování může být dobře použitelné. Stačilo by dát vhodné pláště.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A ještě nemáš žádnou rozumnou rezervu v rámu když bude bahno.

                        0 0
                      • PatrikKalista  

                        Na 100% tam přijde pevná vidlice.

                        Patrik

                        0 0
                        • Manzak  

                          Proc tam nenechas puvodni 26 kola? Na tom se prece taky cestuje, dokonce to asi budou nejpouzivanejsi rozmery. Misto beranu butterfly riditka, a mas cestovni kolo.

                          0 0
                • Mr.Dan  

                  Změř si, jak máš teď vysoko střed. Tou výškou středu jsi z toho udělal AM kolo s trekovými plášti, a pokud dáš pevnou vidli, tak hlavovým úhlem silničky. A TO se vyplatí!

                  0 0
                • Vilém  

                  Nj, ale za jakou cenu?

                  Plaste tam budes mit natesno, musis to predelat na kotouce, cepy po veckach budou koukat kdovi kde, predni vidlici vymenit, shanet silnicni verzi mech. kotoucu…

                  No osobne bych se do takoveho kockopsa nepoustel, protoze na zaver mozna zjistis, ze budes muset davat extrakratkej predstavec, abys nebyl natazenej jako na skripci.

                  0 0
                  • PatrikKalista  

                    Za jakou?

                    29-kola mi doma zbudou po výměně.

                    Berany s duala jsem koupil za 1000,– a v podstatě teď nevím, co s nima, jelikož jsem upustil od přestavby na prasopsa na 29 a dám tam řidítka normální.

                    A jediná investice bude do vidlice a brzd a pláštů. Občas se dají sehnat velmi levně. Stačí si počkat.

                    Nevidím v tom zase takový velký finanční propadák. Takže 2,5 tis?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Za cenu toho, ze to bude stat za prd, jak uz ti napsali lidi vyse. Dlouhy, vysoky plus par veci co jsem ti psal v predeslem postu.

                      0 0
                    • kubad  

                      Super kolo to bude,

                      0 0
                    • Jakobo  

                      Presne tak, jen se nenech odradit. Tady takove individualni stavby nemaji podporu, jedni si kupuji predrazene kramy a druzi jsou stare konzervy a odpurci slepych ulicek. Jen smele do toho.

                      Pokud sed ti nepodari nacpat 29 kola do zadni stavby, staci trochu zapilovat, prihnout a zavarit, hlinu dneska vari kazdy Franta na kolene v garazi.

                      Co bych ale urcite doporucil je Rohloff s remenem, na takove kolo idealni.

                      0 0
        • Bezmozek  

          Nebude, to je jiná guma, širší a vyšší, ale to krásný CX kolo musim vidět, FOTO PLS

          0 0
    • karliner  

      Hele, mám podobnej problém, nedokázal bys udělat sekačku na trávu ze starý pračky, buben a topné těleso jsou už v prdeli, ale zažili jsme toho spolu spousty, tak bych jí nerad vyhodil. Motor je furt cajk..

      0 0
    • PatrikKalista  

      Foto…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.