AC Race 29 vs SLR vs 240s@NoTubes Crest

15 nepřečtených
  • Markic

    Ahoj odborníci, přemýšlím o náhradě kol pro Superfly 100 Elite. Původní Bontragery RX bych rád vyměnil za něco lehčího a epesnějšího. V terénu se pohybuju někde na pomezí XC a těžšího XC, ale i s občasným trailováním (spíš Rychleby než Singltrek, nebo kdo zná, něco jako červená z Ještědu na Výpřež ;)).

    Pořizovací cena kol do cca 20 000 (+/- pár procent), podmínkou tubeless ready kola, vepředu QR15, vzádu pevná osa 12×142.

    V síti mi uvízly následující kousky:

    Zapletená kola:

    1. American Classic Race 29, váha (dle kolokrámu) 1419 g,

    cena 16000, váhový limit 95kg

    1. Mavic SLR, váha 1610, cena cca 19500Kč, váhový

    limit 80kg

    Nebo si necht zaplést:

    1. DT Swiss 240s (buď klasika, ale rád bych ty straight

    pull, pokud budou k mání odpvídající dráty) s ráfky NoTubes Crest. Tady mi při pouhém součtu komponent a započítání vychází váha na cca 1550g a cena cca 20 000Kč.

    Moje nezávodní váha je momentálně na těch limitních 80kg (a nepředpokládám, že se nějak zásadně změní), takže mi navíc připadá v úvahu ponížení těch crosmaxů na ST místo SLR, případně napletení Arch Ex místo Crestů.

    V tomhle světle překvapivě vynikají ty American Classicy, ale čert ví, co vše se v té doporučené váze schovává, zdali váha jezdce + kola + vybavení (občas vyrážím s fotografickou výbavou, která dělá klidně 8kg navíc).

    Na druhou stranu, DT Swiss jsou držáky (na starém kole mám Hugi a pořád si krásně a hlasitě klapou), u těch AC nábojů si tak jistý nejsem. A teď babo raď ;).

    Nějaké fundované relevantní rady, případně zkušenosti?

    Díky

    0 0
    • JakeF  

      Na 29 full a 80kg bych se na SLRka, AC a Cresty vykašlal, zvlášť pokud tomu chceš dát i trochu zabrat.

      Osobně bych šel i při svý nižší váze do kombinace DT240, Sapim CX Ray, ZTR Arch EX.

      0 0
      • kubad  

        Přesně souhlas

        0 0
        • Hnoj  

          Jen ten STRAIGHT PULL bude asi trošku problém…

          Ještě připadají v úvahu ráfky WTB i19–29ER.

          0 0
          • Markic  

            Tak přímá hlavička drátů problém není, 240s bych si uměl představit i klasické (ačkoliv straight pull se mi líbí velmi). Ta robustnější (při celkové ceně nechci psát nouzovější ;) varianta 240s, 32děr, ZTR Arch Ex počítala s dráty DT Swiss competition 2–1,8–2. Otázkou je pak jestli mají Sapimy nějakou přidanou hodnotu (kromě toho že jsou pěkně placatý ;)

            Straight pully jsou pouze 28 drátové (což by problém nebyl), ale problém jsou dráty.

            Z celé té sestavy se mi asi nejvíc líbily ty ACčka, ale trochu se obávám toho, že se jedná o vyloženě XC závodní kola pro nějaké rozumné XC závody (ale co je to rozumný XC závod že…), případně chrtění na lesních a polních cestách při KpŽ.

            Což ale není úplně moje cílovka, zvlášť když vyjížďku beru za povedenou když na ní strávim znatelnou část zadkem nad zadním pláštěm a slaňování mezi šuterstvem…

            Z těch mnou vypsaných kousků jsem měl možnost jezdit na SLRkách a ten pocit z jízdy byl oproti standardním RX Bontragerům fakt velmi znatelný. Pominu-li moje dušové vs bezdušové pláště… Proto ta touha nízké váhy. Nicméně si nechci držet dvoje kola, jedny na krajinové sprinty a druhé na blbnutí v terénu, takže kompromis bude zcela jistě nutný.

            Což je důvod rozšíření výběru i na Crossmaxe ST.

            0 0
            • kubad  

              jdou sehnat i sapimy CX ray s přímou hlavičkou, ale bude to asi na delší dobu.

              písni Hnojovy on ti to určitě nakalkuluje

              u DT na přímé dráty je zase problém že jsou max na 28drátů a na to se hůř shání ráfky

              0 0
            • Hnoj  

              Já neřekl, že přímé dráty budou problém jako takové, ale spíš ta kombinace, mám tušení, že sehnat ARCH 29er na 28d bude asi trošičku obtížné, to je celé…

              Jinak je určitě lepší používat na SP ploché dráty, nedávno jsem bojoval s ROVALy a centrování bylo extrémně obtížné.

              0 0
              • Markic  

                Dle eShopu, kde jsem si nechal dělat kalkulaci by ráfky 28 díraté měly být k dispozici v průběhu července. Nicméně oni měli problém spíše s dráty, protože SP od DT neměly dostatečnou délku. Alternativní nabídku, např. na zmíněné CX raye jsem nedostal, důvody můžou být různé (sapim maji v nabídce), např. nekompatibilita (?), případně to, že záplety měly být na DT Swiss tenzometru apod. Ale rýpat se v tom nehodlám, bádám dál.

                Pořízení kol zase tak nespěchá, klidně si měsíc dva počkám, přeci jenom není to úplně levná záležitost. Na druhou stranu, kdyby byly, rád je objednám ještě dnes ;).

                0 0
    • scret  

      podle toho co pises bych se priklanel k CMax ST anebo 240/Arch Ex…

      0 0
    • Veet  

      Na začátku roku jsem si pořídil American Classic Race 26" a zatím jsou jako nové. Sice najeto pouze cca 700 km, ale 200 km závody a tam dostávají slušnou čočku. Několikrát rána do ráfku a zatím bez ujmy, dřív když jsem měl Magici, tam jsem ohnutej bok ráfku rovnal každou chvíli :) Vážím taky skoro 80 kg. Myslím že v poměru cena/váha/výdrž jsou na tom velice dobře, i když na posouzení je možná brzy. Jo a ještě velký plus je šířka ráfku. Nevím jak budou funkční v 29", přece jen tam působí větší síly, ale viděl jsem je teď u někoho na maratonu a určitě měl víc jak 75 Kg. Toť moje zkušenosti :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.