• davidak

    Jde udělat z MX comp Mx comp eta? těm vnitřnostem moc nerozumim, tak jen jestli je to možný,dík

    0 0
    • blick  

      Lze. Kámoš ji též upgradoval.

      0 0
      • davidak  

        Mohl bys mi prosimtě napsat něco víc? Třeba kde ten systém sehnal, kolik ho to stálo a tak- ve vyhledávání jsem nic nenašel..

        0 0
        • blick  

          Vydrž optám se.

          0 0
        • Marek  

          To samy resim i ja. Konkretne predelani MX Comp Coil 105mm 2003 na ETA. Ten mechanismus stoji oficialne 3500, coz je docela palka. Nevite kde by se to dalo sehnat levnejc? Jeste premejslim nad predelanim druhy vidle MXComp ETA 85mm na 105mm (2003)+pruzina. To je ale ve stadiu pusteho teoretizovani, protoze jsem detailneji nestudoval tu ETU. Mozna zjistim jestli to jde az porovnam verzi ETY pro 85mm a 105mm.

          0 0
          • MF  

            Nechcem ta odradzat, ale podla mna je tiez ta ETA trosku na nic. Najskor som sa tesil ze to tam mam, ale po pravde som to moc este nepouzil. Mozno dakde na asfalte… Ono je fakt ze to znizi predok, ale ide sa mi s tym v tazkych stupaniach dajako divne. Mozno geometria ramu si s tym moc nerozumie. No a je fakt, ze ak v tom stupani narazis na koren alebo kamen, tak tie 3cm ti moc nepomozu. Ale ak to mas vyskusane a si presvedceny ze to potrebujes, tak ok.

            0 0
            • Marek  

              Osobne jezdim MXComp ETA 85mm uz 2 roky a pro me je to supr vec. To predelani me zajima pro pritulku. Ty jsem koupil pruzinovou M se 105mm. Je krasne citliva, ale potiz nastava v opravdu prudkejch kopcich, kde se jede na malou placku. Jeste horsi to je v pripade nalozenyho bajku. Tot ma motivace.

              0 0
              • MF  

                Mozno je to geometriou… Neviem. Dajako som si na to nezvykol. Jazdim na tom ale len necele 2 mesiace. Mozno casom tomu pridem na chut …

                0 0
                • Marek  

                  No co se tyce geometrie, tak jsem to dal na ram s geometrii pro pevnou vidli. Chovani kola je dokonce o neco lepsi a stoupani neni zadnej problem.

                  0 0
    • hanz  

      mc comp je vzduchovka kdežto eta pracuje s pružinou, takže budeš potřebovat komplet nový střeva do levý nohy. a na etu se vykašli je stejně na nic-jednou jsem jí měl a ted jí mám zase, ale eta byla prostě na vidlici kterou jsem chtěl. ono totiž 3cm netlumené pružiny je docela kulomet, sice se to sníží předek ale v prudkém rozbytém terénu je to špatně řiditelné. sežen jen pružinu nebo obě a budeš mít žehličku jen bez ety-a navíc to vyjde levněji.

      0 0
    • kovar  

      jestli máš MX Comp 120mm , klidně ti dám svoji ETA výměnou za vnitřnosti jedné nohy. Mi je ETA k ničemu. Ale MX Comp 120mm asi nemáš, že jo.

      0 0
      •  

        a sla by mxc air 105 prekopnout na 120? :)

        0 0
        • kovar  

          pokud by byly potřebné díly tak asi jo, ale byla by to pálka, ND od Marzocchi jsou už hodně drahé, a kdo ví zda sehnatelné, a to by levněji vyšla nová vidlice. Možná by stačila výměna jen negativních pružin, pokud jsou plunžry dostatečně dlouhé atd.., takto z patra to nevím, je třeba se podívat na výkresy, a zjistit délky (typy) plunžrů a negativních pružin atd.

          0 0
          • TinkTink  

            Jak jsem to tak zkoumal, tak myslim ze to imho nejde…ja uz u novych modelu pochybuju i o mozne zmene zdvihu :(

            0 0
            • davidak  

              všude se to tu probírá, jen teoreticky, ale je tu někdo, kdo změnil u mx comp air z 85 na 105?

              0 0
              • kovar  

                tak to stačí říct i teoreticky – bez investice asi 4000,– by to nešlo, předělat zdvih 85 → 105. Tlumící plunžr je v 85 mm verzi příliš krátký. Ale jak se dívám do „papírů“, předělat 105 → 120 to by možná už šlo!, oddělala by se podložka pod negativní pružinou tlumícího plunžru a taktéž u netlumícího plunžru. Do prkna, kdybych tohle věděl kdysi, tak bych nekoupil MX Comp ETA 120mm ale MX comp 105 a překopal bych ji na 120

                0 0
                • vlty  

                  Kováři prosím tě srozumitelně pro netechnika, doma to jde zvládnout? předělat 105 na 120? (MX Comp Air 2004)? Jinak s tou etou neetou nebuď nasr. měl jsem před touhle vzduchovkou tu samou s etou a ta byla citlivější, myslím, že je to tou pružinou v levý haksně.

                  0 0
                  • kovar  

                    je třeba vidlici komplet rozhodit, a vytáhnout i plunžry (jsou tam jištěny seegerovýma kroužkama) a odstranit podložky (takové duté válečky) mezi negativní pružinou a pístem plunžru v obou nohách. Víš, jak vidli vratně rozmontovat? Pokud ne tak dej vědět, budu pokračovat. Jinak mám pružiny, a ty bych dal do tej případné 120mm MX Comp Air , takže by trochu zcitlivěla.

                    0 0
                    • vlty  

                      No nebudu machrovat, rozdělanou jsem ju ještě neměl. Ale vím, jak sundat horní zátku a umím vylejt olej a poštelovat tlumení (teda když se trefím do dírky). Víc neumím. Takže když sundám horní delky, vyleju volej, dole odšroubuju ty dva šrouby zespodu noh tak stáhnu vnější nohy z vnitřních jo? Co dál?

                      0 0
                      • kovar  

                        Jo. Vytáhneš. PAk ségrovkama odségruješ ségrovy kroužky naspod vnitřních nohou a vytáhneš plunžry s ventilem i bez, s podložkama a neg pružinama atd. Ale nerad bych tě namočil do něceho, co nemám prakticky ověřeno.

                        0 0
                        • vlty  

                          No tak já to zkusím prakticky ověřit :) nevím, jestli to zvládnu ale stejnak sem chtěl o víkendu měnit olej.ale musím si koupit ještě ségrovky. ty doma určitě nemám a nechcu se drbat s nějakejma udělátkama. dík za rady, zkusím to nafotit a pak ti dám vědět.

                          0 0
                          • kovar  

                            TAk jo. Jít by to snad mělo.. ty 15mm podložky, které je třeba odstranit jsou v katalog listu na obrázku pod Nr. 38

                            0 0
                            • vlty  

                              o.k. dík za info

                              0 0
                              • kovar  

                                jestli to fakt pude, tak už se těším, až celá část spolku militantních marzocchistů (© Milan), co vlastní MX Comp 105, bude hromadně zvyšovat zdvih.

                                0 0
                • TinkTink  

                  hod odkaz ktery papir msylis :)

                  0 0
                  • kovar  

                    rád bych, ale Bartoníček je už asi odstranil ze svého serveru, jak vidím. Asi začal taky dodržovat trend znepříjemnění nebo znemožnění domácího servisu. Jsou to ty katalogové listy v exelu, mám je stáhnuté z dřívějška, takže pokud je nemáš, šoupnu je třeba k sobě na web a stáhneš si je.

                    0 0
                    • Marek  

                      Ten kratky tlumici plunzr u 85mm zdvihu plati i pro verzi vidle 2003?

                      0 0
                    • davidak  

                      tak proto mi ntam nefunguje ani jeden odkaz! to jsou fakt kreténi. Moh bys dát vědět, až to pověsíš? Moc by se mi to hodilo.dík

                      0 0
                    • RomanH  

                      Sem cekal, kdy to udela :o) Radeji jsem si jiz drive stahl rocniky, ktere se me tykaly. Blbe je, ze clovek neuvidi v pripade potreby ty nove modely.

                      Jak je videt, Bartonicek se sem asi taky obcas mrkne.

                      0 0
                • K2  

                  Co se ti nelíbí na MXComp ETA – měla by být díky jedné pružině citlivější než vzduchovka MX comp. Vidlice s Etou jdou navíc sehnat s hliníkovým sloupkem (-150g) Zvažuju upgrade na 120, ale už teď se mi to má tendenci ve výjezdu stavět, takže se dívám po měnitelném zdvihu. Oko padlo zatím na MXC ETA 120 a BLACK 120 s IT. (NIXONA s IT a zdvihem 145 jsem zavrhnul – cena+zbytečně velký zdvih)

                  0 0
                  • kovar  

                    kdybych to věděl,byl bych si to býval byl přestavěl na 120 dual coil, takže citlivé by to bylo dost. Na ETA se mi nelíbí všecko :-)

                    0 0
                    • K2  

                      Jde ten upgrade z 100 na 120 poznat, nebo vyjde spíše nastejno. Jyký je pocitově rozdíl 2×pružina (100) 1×ETA+1×vzduch (120) a 1×ETA+1×pružina (120) Podle mě by měla tlumit i ETA patrona, mi alspoň připadá, že moje stařičké ECC zvládá i funkci tlumení (než jsem pošteloval druhou nohu, tak jsem ho nechával i přivřené) Jak se jede s Etou (asi si to budu muset někde vyzkoušet. Podle popisu to ní špatný systém – zatím jsem na tom ještě nejel. ECC při úplném zamčení je hůř řiditelné, ale zase se dá lecos vyjet i ve stoje)

                      0 0
                      • kovar  

                        vyznávám citlivost. ODmyslím li od zdvihu, tak v citlivosti vyhhrává Z4 dual coil. HOrší je na tom MX Comp ETA, protože má jen jednu pružinu. Trochu se to zlepší vložením pružiny i do druhé nohy. Jinak ETA mi netlumí vůbec, nebo možná jo, ale není to znatelné. S aktivovanou ETA se také blbě jede. Aktivací ETA se vyřadí z činnosti negativní pružina a vidlice hodně ztvrdne, kolo má nižší adhezi, proto ETA do kopce používám velmi vzácně, i když jsem si vlastně aktivovanou ETA zkultivoval nižší hladinou oleje – takže se do ní dostane vzduch pži uzavření, který funguje jako negativní pružina, ale zase je třeba vidlou několikrát zapumpovat, aby se snížila

                        0 0
                        • K2  

                          Budu se muset na nějaké MXC ETA projet, abych si vytvořil vlastní názor. O proti ECC by to měla být změna k lepšímu. Jak hodnotíš vzýšení zdvihu o 2 cm, jde to poznat nebo je to zanedbatelný rozdíl?

                          0 0
                          • kovar  

                            poznat to je dost, v těžších podmínkách.

                            0 0
                            • K2  

                              Nemáš problém při příliš prudkém sjezdu mezi velkýma šutrama, který se musí jet pomalu se zadkem za sedlem se zapíchnutím a ponořením vidle o překážku a následným zastavením (pádem?) Párkrát se mi takhle podařilo udělat efektní stojku nebo kotrmelec, snažím se to řešit vyšší rychlostí, ale ne vždy je to bezpečné…

                              0 0
                              • kovar  

                                tak tohle se mi taky povedlo, ale nedávám to za vinu zdvihu, nebo? od té doby, co s přední brzdou v takovýchto situacích pracuju obezřetně až vůbec, se mi to už nestalo.

                                0 0
                        • Palo TT  

                          Ja zhorsenu adheziu pri jazde v sedle do strmsieho kopca s ETA vobec necitim. Urcite mi ovela viac zhorsi adheziu predneho kolesa vypnuta ETA (=vaha prenesena viac na zadne koleso), ako absencia negativnej pruziny pri zapnuti ETA. Pri jazde zo sedla zase ETA zabranuje vyraznemu pohupovaniu.

                          0 0
                          • 0702  

                            Všem Vám závidím Vaše kutilské dovednosti, ale kromě příspěvku, na který navazuju jsem se pořádně nedočetl, v čem Vás ta ETA tak nasírá ? Mě trvalo cca rok, než jsem zkusil, vyzkoušel a vylaboroval (mimo jiné i za přispění BF) jak vidli dobře nafouknout. Jezdím prakticky jen v lese a podle toho, jaký má kopec sklon zapínám ETU. Pokud ji aktivuju a soustředím se v prudkým výjezdu, jsou zhruba 3 cm pro mě úplně dostačující na to, aby vyjel, co můžu, resp. na co mám. A pokud je stoupání bez větších výmolů, šutrů, vyjetých kolejí, dám si klidně skorokašpárka a ETU nezapnu. Myslím si, že každý ve svém okolí kopce zná a podle toho se i pod kopcem umí zařídit. Po šotolině a ve stoje na ni nedám dopustit (na ETU) a jen „závidím“ spolucestujícím s jinýma žehličkama, jak se krásně houpou – jako na lodi. Nad to ještě dodám, že nejsem schopen jezdit celý den rozbité šroty a mám vyzkoušeno v místním terénu, že co nevyjedu 5×, tak se mi to třeba po šesté podaří, ale je to jenom o hledání nejvhodnější cestičky, rovnováze a ne narvání kolmo na kořen – to se může podařit jednou. Takže ETA 120 mm JO.

                            0 0
                            • Palo TT  

                              ??? Moj prispevok, na ktory navazujes je v prospech ETA. Casto ju do kopca (aj miernejsieho) pouzivam a vidlu bez ETA by som nechcel.

                              0 0
                    • davidak  

                      Kovari, prosimte, nakolik mě vyjde předělání mx comp 85 air 04 na coil, resp co pro to musim udelat? Nikde jsem to tu presne nenasel, staci tam proste vlozit dve pruziny, zavrit stejnejma zatkama a dotlakovat vzduchem? Nebo jeste dalsi tech. predelavky?dik moc.

                      0 0
                      • kovar  

                        pokud pružiny mají správnou délku a nejsou moc tvrdé, tak je to tak, jak popisuješ.

                        0 0
                        • davidak  

                          dík. zdalo se mi to moc jednoduchy- jen vlozit pruziny a mit mnohem citlivejsi vidli pri zachovani progresivity. tak to je skvely. asi to na jare provedu.

                          0 0
              • JMT  

                Zmenil sem mx comp air 2003 z 85 na 105-stacilo vymenit akorat takovy ty kratky (zpetny) pruziny

                0 0
      • davidak  

        :(

        0 0
    • hanz  

      Jak už jsem tu jednou psal tak pro mě je eta naprosto na hov.no, a mam takovej pocit že pro 80% lidí vlastnící etu, ono totiž v rozbytém terenu netlumená pružina je docela nářez, na šotolině si snadno pohraju s těžištem tak aby se mi kolo nezvedalo a jezdim 99% v sedle takže houpání mi taky nesere(a aj ve stoje šikovnější umí jezdit bez pohupování) takže mi řekněte proč etu???

      0 0
      • JMT  

        protoze se to nehoupe!!! jezdil sem s tim v lese prez koreny po ceste, pesine a je to presne to co potrebuju na svoje hodinovy mtbo zavody :-) (pevnou vidli tam nechci davat) kdo to ma pred kazdym zavodem prendavat :-)

        0 0
        • hanz  

          ááááá, další co si myslí že když se mu nebude lehce (v případě že umí šlapat) pohupovat vidla tak dojede závod o hodinu dřív. Když chceš nehoupací vidlu tak si pořid spv, zamčenou etou uděláš z vidle akorát tak netlumenej kulomet, a jestli ti vyhovuje snížení těžiště tak si otoč představec. ETA je prostě na nic, a koho znám že jí má tak jí stejně zapíná akorát při nějakym závodu o kofolu do naprostý střechy když hodnotíme kdo vyjede nejvýš.

          0 0
          • Pekáček  

            No, já si jí zapínám když dupu po silnici do kopce :o)) Ale nemám bika na ježdění po silnici, neboj!

            0 0
            • hanz  

              už jsem se začínal bát.....:-) ale ono tě to přejde až na ní najedeš nějakou tu tisícofku…ale to při tempu na kole-servis-na kole-servis........bude asi za tři roky.

              už jsi reklamoval ten rám?

              0 0
              • Pekáček  

                Hele, já na ní najel cca 1000km než o sobě dala vědět ta uvolněná noha, kapišto? :o) A pak ještě 60km. A od tý doby až teď, už má asi 200km v blátě. Asi smůla z tý vidle přeskočila na Tinka, ale ne že bych mu to přál, to né. Rám ještě ne. Ale dám ti vědět, neboj!

                0 0
                • hanz  

                  jj, tink se mi už chlubil…zejtra se prej tady na bf pochlibí všem, jinak doufám že ti vidla už bude sloužit stoprocentně, ale to ty asi víc…;-)

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.