• Dub

    Potřeboval bych nějaký rám, který celkem slušně tlumí vibrace. Občas když jedu nějaký drsnější terén (třeba TransBrdy), tak mě hrozně bolí záda v okolí ledvin od toho, jak se děsně třesu. Vidle sice žehlí, ale všechno chytám zadním kolem. Fulla kupovat nechci, protože taky dost jezdím na silnici a myslím, že by to bylo zbytečný. Četl jsem nějaký Velo, kde schválili kola Dema, že dělají rámy Vibration control a že to celkem funguje. Naopak o Meridách jsem slyšel přesný opak… Logicky bych se asi měl vyhnout rámům, který jsou tuhý, ale já to nepoznám. Můžete mi nějak poradit, co koupit? V rámech se moc nevyznám a v jeho geometrii už vůbec.

    0 0
    • rb  

      A co třeba softail?

      0 0
    •  

      uáleží taky na materiálu, hliník moc netlumí, resp skoro vůbec, o poznání líp je na tom ocel a titan

      0 0
    • Dub  

      No, asi bych měl upřesnit, že karbon, titan atd. nepřipadají v úvahu. Cílem je nízká cena. (max 20k za kolo, ale to je vážně až moc) Uvažoval jsem o oceli, jenže sériově se kola na ocel. rámech snad už ani nevyrábí a když, tak není moc z čeho vybírat. :o( Uvažoval jsem, že bych si nechal kolo postavit, ale zase narážím na cenu. :o( Nehledě na to, že mám chu? koupit teď něco ve výprodejích. A pak jsem narazil na ty rámy Dema. Napadlo mě, zda s tím někdo nemá zkušenosti. Když jsem na něj koukal, tak mě to přijde zas jen svařenejch pár trubek, :o) ale jak jsem psal výš, fakt tomu nerozumím.....

      0 0
      • Martyss  

        Myslim, že ocelovej je rám na Sectoru od Authoru..http://www­.author.cz/in­dex.php?ramy&c=1

        0 0
        • Thorn  

          sector by sa mal dat este kupit ako samostatny ram. aj ine ocelove ramy sa este zohnat daju, a vdaka ‚nemodnosti‘ materialu su dost lacne. takze upgrade na ocel + vymena sedlovky by mohli byt riesenim.

          0 0
      • Orbis  

        Já jsem psal jenom příklady materiálů, které tlumí daleko víc. No nic. Osobně Demou mám takovou zkušenost, že ten rám je stejnej jako ostatní značky a tlumí stejně. Eště můžeš koupit kolo na hliníku a karbonovou sedlovku. Možná by ti na ty záda pomohla než rám. Kámoš ji má a já když si půjčím jeho bajka, tak mám pocit, že jednu na prázdný zadní gumě.

        Jo a abych nezapoměl karbonová sedlovka bude plně fční pouze s dobrym sedlem. To je taky věc. Když koupíš super tvrdý sedlo jako já, tak tě sice první pár vyjížděk bude bolet zadek, ale bude hodně dobře tlumit nárazy i když je tvrdý jako kamen:)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          To mi pripada vcelku logicke. Kdyz to nepobere sedlo, pak musi prijit na radu sedlovka (nebo zada). Tagze abys tu drahou sedlovku vubec vyuzil musis ji dat zabrat tvrdym sedlem :)

          0 0
    • MirkoCarver  

      Myslím, že rám ti to nevyřeší. Jedině celopéro, nebo snad odpružená sedlovka. Případně můžeš zkusit zadní pneu 2,1.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        A nebylo by lepsi davat spis sirsi plast nez uzsi…, kdyz uz je to kvuli pohodli. :)

        0 0
    • BB  

      4 roky jsem vozil titanovy ramy Morati a ver mi, ze cele tlumeni vibraci ramem je neco jako placebo. Kdyz ti zavazu oci a posadim na dva ramy, tak nepoznas, ktery je z hliniku a ktery z titanu. Tisickrat vetsi vliv na pohodli maji plaste. Kup si UST rafky a bezdusove velkoobjemove plaste, napr. Pythony, fukej na povolene minimum, coz je okolo 35 PSI a poznas neuveritelne pohodli i na hlinikovem ramu a dost usetris.

      0 0
    • Lister  

      Taky se přidám. Mám ocelový rám a jelikož je už starší tak jsem chtěl koupit nový, ale bohužel ocel prakticky není. Jednou z mála možností jsou kola Marin(ty ale pokud vím tak ti dovezou jen na závaznou objednávku) a pak Sfinx. Ty jsou ale poměrně nákladný. Doporučuju široky gumy. Pro mě ja 2,1 naprostý základ a užší bych už nikdy nechtěl. Pak samozřejmě ta karbonová sedlovka, ale ta musí mít prostor k tomu aby mohla pracovat. Když ji zasuneš celou do rámu tak z ní máš akorát předrážený držák sedla. Doporučuju hokejku. Pohodlný sedlo taky pomůže. Bud CrMo ližiny nebo titanový. Taky profil těch ližin je důležitý (vysoký tlumí líp)

      0 0
      • pitelboy  

        staci i plaste 1,9 kdyz je dostatecne podhustis

        0 0
        • Lister  

          Nestačí. Mně ne. Pláš? 1,9 bych si dal maximálně na krosa, ale tam by se asi nevlezl. Pro klasické nezávodní mtb je pro mně 2,1 naprostý zálkad a nebál bych se i silnějších.

          0 0
    • Karaya  

      Tak to ja teda material poznam, jezdil jsem leta na ocelovym Fort¨CC.78 – ten se da dneska koupit za 3500.. a ted jsem presedlal na hlinikovyho Superiora a rozdil treba pri prejezdu korenu je velky.. Ocel je holt pohodlna ale tezka… Kdybys chtel koupit 21" Fort CC.78, tak se ozvi..

      0 0
      • Pekáček  

        To si raději postav z postupně vyřazovanejch ojetejch věcí zimáka-bahňáka.

        0 0
        • Karaya  

          Zimaka uz mam – z ocelovyho artura, taky jsem ze zbytku postavil kolo manzelce, ale jeste stale mi doma neco zbyva .. :-)

          0 0
      • Lister  

        Ocel nemusí být težká. Jen ocelový rám, který bude hodně lehký a tuhý bude vždy dražší než hliníkový. Viděl jsem i ocelový kola které byly pod 10kg.

        0 0
    • TinkTink  

      dobre fungujou GTcka…mrkni se na ne…ten tripltriangl ma neco do sebe…

      0 0
      • chorvat  

        no nevim, myslim ze ten tripl triangl je dobrej spis pro bocni tuhost, zadni vidlice je sice privarena na horni trubku, ale k sedlovy taky i kdyz se to podle obrazku nezda… (a nebo ze bych videl nejaky svarecuv tuning…)

        0 0
        • TinkTink  

          Jezdils na tom nekdy? Ja na tom ztravil pres rok bajkovani…neco malo o tom vim…a kdyz na XC neco, tak todle nebo fulla :)…full je ale samozrejme nekde jinde…ten doporucuju na prvnim miste :)

          0 0
          • chorvat  

            ne-e. Mam jenom teoreticky kecy, to snad muzu… :-)

            Sem myslel ze podobny kreace na ramu sou spis na zavody viz Mongoose Newman, ten je extra nepohodlnej ( na tom sem jel:-) )

            0 0
            • TinkTink  

              NJN…ty tu ma hodne lidi a pak je tu pulka faktu a pulka domenek…

              Kreace – njn…ale tydle kreace jsou i na bajku za 20 :)))…a ten na zavody moc neni…myslim v profi podani… :)

              No…tak ber na vedomi, ze je pohodlnej a to skutecne (mimochodem…libi se mi firmy, ktery si stoji za svym a drzi uspesnou technologii porad zivou…ne aby menily pro to, aby menily…

              0 0
              • BH  

                to je pekna blbost co tu pises. GT ram tedy ten trojty trojuhelnik dela ram podstatne tvrdsi.Da se to oduvodnit teoreticky (snizena zadni stavba, dalsi vyztuhy predniho trojuhelniku) i prakticky. GT kola jsem jezdil dost dlouho (Zaskar, Zaskar Le,Corrado,…, nyni jezdim jine znacky a muzu porovnavat.Chapu, reklama lici tyto ramy jako zaroven tuhe i absorbujici narazy, ale never vsemu co se pise, perpetum mobile zatim nikdo nevymyslel… Ale k problemu jak vyresit problemy s prilis tuhou stavbou? nejlepsi reseni je celoodpruizeny ram a na dalsim je slusna dpruzena sedlovka anebo alespon karbonova. Plaste jiste pomohou ale ne moc.

                0 0
                • TinkTink  

                  Nak jsem uz zapomnel co rika reklama…nak jsem se ji moc nezabyval krome toho kdy jsem psal test na ten ram…

                  Hele…ta snizena zadni stavba ma urcite nakej podil na tom, ze to bude tuhy, ale ne takhle – vibrace od zadniho kola se neprenasi primo do sedlovky, jak je tomu jinak, ale prenasi se predevsim do horni ramove trubky…cimz bych rekl ze podstatne zlepsuji jejich otupovani…

                  Kdo mluvil o perpetum mobile? Proc to sem pletes?

                  Kdybych se mel drzet te reklamy co jsi sem nastinil, tak bych rekl ze ty ramy dobre absorbujou razy nez ze jsou nak extratuhe – to teda nejsou…

                  0 0
                  • BH  

                    ja si myslim, ze je to blbost a pouze reklamni trik. triple triangle spise zvysuje tvrdost ramu a pohlcuje tak kulove.....A to perpetum mobile je mysleno jako princip, proste nemuzu chtit od toho ramu uplne vsechno, tedy tuhos a jeste schopnost pohlcovat razy.Pak by to bylo to P.M.No a podivej se, zda na Tvem GT nemas nahodou privazene horni trubky zadni stavby(kde jsou pivoty na brzdy) k sedlove trubce a pak se budem dal, jo?

                    0 0
                    • TinkTink  

                      Ja uznavam, ze to neuznas ani kdyby jsi musel, ale priznej, ze ten svar tam toho prenese x krat min nez prime napojeni…

                      Jezdils nakou lavinu (nemyslim Zaskara…to bude tvrdy…ale Avalanche…ten bude stavenej jinak…si myslim)

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Clovece a ja myslel, ze jde o to unikatni reseni tripletriangle nebo Zaskar ho nema? :)

                        Me se teda taky zdaj GT tvrdy, ale ja sem zhejckanej ocelar a tlustogumak, tagze nemam objektivni srovnani.

                        0 0
                        • TinkTink  

                          No ma, ale provedeni bude pokazdy jiny :))

                          Kurna…ty se k tomu radsi nevyjadruj nebo rovnou priznej ze cela debata je vo blbosti, protoze jediny co dobre absorbuje vibrace je full (s timto se na 100% stotoznuju…)

                          0 0
                          • BH  

                            uz jdu na obed,takze s tim fillem mas konecne pravdu!

                            0 0
                            • Lister  

                              Kterýho Filla myslíš? Že by Collins???

                              0 0
                            • TinkTink  

                              No ja to tvrdim porad…ty historicky chrastitka jsou strasny veci…

                              Hele…ale na jednu vec se zapomnelo – to je sklon zadni vzpery jdouci od kola pres sedlovku do horni ramove trubky – diky jinemu nakloneni na ni jinak pusobi ohyb…kurna…mam to tu rozkresleny a vidim to :)…takze to reknu jednoduse…uznavam ze pres ten svar se toho dostane dal minimum…to jsem rekl nejspis blbe (otazka je, jak dokonale jsou ty svary provedeny…co jsem videl, tak bych je za nejak perfektne provedene neoznacoval.....ale take rikam, ze se ta zadni stavba muze vic prohybat :)

                              Proste v zaveru neuznam, ze kola GT nejsou vice pohodlne nez jine standartne resene ramy…

                              PS: konec debaty – oba se shodnem na tom, ze to full neni a at si tazatel koupi to, co se mu vic libi a je to…stejne na tom na poradnym trailu vyklepe dusi :)

                              0 0
                              • BH  

                                s tim fullem souhlas a GT ? je to kolo jako kazde jine, ne?

                                0 0
                                • TinkTink  

                                  Tak to je samozrejme…dyt je to americky Author…ne? Na ramech je uvedeno Made in Taiwan…takze i zeme puvodu koresponduje s Authorem…ale nic proti – GT si aspon za technologii svych fullu narozdil od Authoru stoji…

                                  Ale to uz sem nepatri…takze jednoduse – GT je uplne normalni bajk…

                                  Stejne je to pevny, tak co resime…jestli ho to nakopne do zadnice min nebo vic? Pokazdy ho to kopne… :))

                                  0 0
                              • Pá-dlista1  

                                aha aha aha, takgze si to shrnme. Tedy muj 13" ram bude vzdycky pohodlnejsi nez jakykoliv jiny 14" ram, protoze horni vzpery zadni stavby… no ja ti nevim. Ja bych to tak nevidel :)

                                0 0
                                • BH  

                                  to z te diskuze vyplynulo? No, ja to tak nevidim…

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    No me ne, ale Tink psal: „sklon zadni vzpery jdouci od kola pres sedlovku do horni ramove trubky – diky jinemu nakloneni na ni jinak pusobi ohyb“ z cehoz tedy soudim, ze podle nej, cim nizsi ram ⇒ vetsi sklon vzpery zadni vidlice ⇒ vetsi pohodli. Taky se mi to nejak nezda :))

                                    0 0
                                    • BH  

                                      spravny postreh, take s tim nesouhlasim. Mimochodem zaujala me velikost Tveho ramu a nebo to byl jen priklad?

                                      0 0
                                      • Pá-dlista1  

                                        Koukni na fotku a bude ti to hned jasne :)

                                        0 0
                                        • TinkTink  

                                          Myslim ze na tvym bajku zadny rozdil v pohodli nepoznas…nebo se pletu? Kdyz vymenis ten ram za jiny, stejne velky, poznas rozdil v pohodli na sotolinove ceste? :o)))

                                          0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            Poznam a to dost vyrazne. Kdyz to vymenim za hlinikovy kostitras, tak docela trpim.

                                            0 0
                                            • TinkTink  

                                              Ehm – jak trpis? Ja treba trpel na Valassky 50tce a mych 80mm mi bylo najednou malo…100mm vepredu bylo na ty rovinky dobry…ale ne na sjezdy :)))

                                              0 0
                                        • BH  

                                          Uz rozumim, ale z tvych komenatru to vypadalo, ze jsi cyklista.....

                                          0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            No dovol! Ja mam jeste jedno podobny kolo, XC bike i silnicku. Plecky nepocitaje.

                                            0 0
                                      • TinkTink  

                                        jsem zadny tripl triangl s 13" nevidel…takze s tim taky nemuzu souhlasit :o)))

                                        0 0
                                        • BH  

                                          GT delalo i ramy 12,5" a byl trojty trojuhelnik.by ses divil.horni ramova trubka byla prohnuta, vypadalo to skoro jako damsky ram.

                                          0 0
                                          • TinkTink  

                                            Hele…to bych rad videl…nemas foto? Myslis ze se to dalo pouzit na to, na co ten Padlistuv bajk? :o))

                                            0 0
                                            • BH  

                                              fotku nemam, ale zcela urcite by s tim padlista byl spokojen.Jedno takove kolo jezdi na Jiznich Svazich, pokud vim (GT pantera)

                                              0 0
                                              • TinkTink  

                                                Hmm…ve Zline je kotel ramu…ale dovolim si rict, ze vetsina malych ramu budou Pointy :o))), tak kdyz ho uvidim, tak se podivam :)

                                                0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            Jedno takove cerveno bile s DJ3 ukradli nedavno v Liberci.

                                            0 0
                      • BH  

                        to nemas pravdu, pokud by to melo racionalni jadro, tak klidne uzanam svoji chybu a nebo spatny nazor. Jezdil jsem i Avalanche s novou geometrii(mimocho­dem vice mne sedela ta puvodni-do roku 00 , kdy byl ram delsi), mam fakt s GT velke zkusenosti.Hlavni for trojteho trojuhelniku je v tom,ze ten treti trojuhelnik ktery je vetknuty do sedlove trubky podstatne nize nez u jinych kol dokaze vice bocne stabilizovat hlavni ramovy trojuhelnik. To vsak ocenis u velkych ramu, u tech malych je to pak kosmeticka zalezitost. No a vidis, sam nejsi schopen absorbovat jiny nazor, byt podvedome citis, ze pokud ty zadni savle privarim na sedlovou trubku, tak ty rany jdou do te sedlove trubky pres ty svary, takze nejake reci o prenosu razu do horni ramove trubky a tedy pohleceni techto razu .....)mimochodem zkus udelat jenom graficky pusobeni sil v tom ramu a uvidis sam), ale to jsem si jiz rekli- je to reklama a ver me kazdy vyrobce se snazi odlisit od druheho a ten tripl triangle je k tomu jako stvoreny.Vis kolik ruznych zpusobu reseni stavby kola existuje a kazde je vzdy to nejlepsi, komerce je komerce.

                        0 0
                    • TinkTink  

                      Mimochodem…mam takovej pocit ze se tu jeden bavi o koze a druhy o voze – ty mas v pameti svyho Zaskara a ja mluvim o Avalanche – tzn.i urcenim jiny ramy…a podle toho budou imho bud se zamerenim na pohodli ci na tvrdost…uznas to­dle?

                      0 0
                      • BH  

                        pokud vim bavime se predevsim o trojtem trojuhelniku a najake absorpci narazu diky tete konsrukci ramu, pouze ase ti snazim vysvetlit, ze tvoje tvrzeni nema racionalni zaklad.

                        0 0
                • náčelník  

                  Tolik zkušeností nemám, ale po přechodu z klasického HT rámu na zcela srovnatelný rám GT mám pocit, že opravdu lépe absorbuje otřesy. Ale nemohu vyloučit, že je to jen „pocit.“ A pokud si pamatuji, tak právě „starý“ Zaskar (6061-T6) byl vždy hodnocen jako největší kostitřas.

                  0 0
    • davevi  

      toto je jen okrajově. Mohlo by ti to taky trošku pomoci. Co takhle posílit břišní a zádový svaly ? Pak se jezdío něco líp. Jasně, nevím jak jsi na tom, jonom nápad.

      0 0
    • Mamut  

      Trocha off-topic (aspon co sa tyka povodnej otazky). Jazdil/videl/o­sahaval niekto spec. ram od Sfinxu s vodorovne splostenou zadnou vidlicou? Test bol v Cykloservise asi pred 3/4 rokom a nad poholnostou a zaroven bocnou tuhostou sa uplne rozplyvali. Ale bol to cestak. Robi Pavlik aj horske kusy? Ma niekto nejake aspon druhoruke skusenosti?

      0 0
      • McBlacky  

        zkus napsat Lepmlovi na mail, mám pocit že něco takovýho mu vyráběj, ale čeká na to už 2,5 měsíce, je to bike, nějakej novej model na webu to ještě nemaj…

        0 0
    • Vilém  

      Pokud pohodlnej hlinik tak Mrazek.Mam 2ks uz delsi dobu,predtim jsem jezdil rok Sectora.Mrazek je ale pohodlnejsi nez CrMo Sector.Nevim ale jestli by ses vlezl do 20000,– jak pises,ted stoji ram kolem 10000,–.

      0 0
    • Daf  

      Porid si lepsi sedlo a pohodlnejsi plaste. Myslim ze zrovna jinej HT ram se na pohodli podepise nejmene. Existujou ruzne teorie o pohodli jednotlivych materialu. Ja jsem teda po presedlami z oceli na hlinik nepoznal zadnej rozdil co se komfortu tyce. Kamarad ma MTB s karbonovejma vzperama zadni vidlice a sam uznal ze to nepruzi a rozdil neni poznat.

      0 0
    • Jane  

      Já nyní jezdím hořčíkovej rám Merida Elite 04. Předtím jsem měla rám Merida Kalahari. A už po prvních metrech na chodníku při první vyjížďce mi bylo jasné, že tento rám je trošku jiný a menší nerovnosti skutečně dokáže jaksi zahlazovat. To mě doopravdy překvapilo, nebo? jsem vůbec od rámu něco takového neočekávala. Uznávám, že mít rám, který dokáže pohltit nějaký ty nerovnosti, je příjemné. Sedlovku mám z Alu 7075 a sedlo Selle San Marco Aero (cca 285 g, takže nic ultralehkého), pláště foukám na 4 atm.

      0 0
    • Milan  

      Stačej velkoobjemový gumy.2,0 a vejš-správně nahostit a je to.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.