• tutite

    Různé systémy, různé tlumiče, snaha o co nejlepší funkci, jen ten náš systém je ten nejlepší.. Avšak díky SPV a jemu podobným se v poslední době zdá, že se svět začíná vracet k jednočepu, který, alespoň dle mého, je nejlehčí, má snadnou údržbu, minimum čepů, atd. atp. Dokladem toho GIANT VT, CANNONDALE JEKYLL potažmo PROHPET, MERIDA MISSION a TRANS, GARY a TREK. Je vůbec třeba těch všech MCPHERSONŮ, MONOLINKŮ, I-DRIVEŮ, 4-ČEPŮ atd. atp. když jsou na světě tak kvalitní tlumiče?

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Ano. O jejich potrebe neni pochyb. Jak zajistis plne aktivni zadni stavbu, spravnou trajektorii zadni osy… Spis by me zajimalo. Jak si RB obhaji prepakovani, kdyz vzdycky tvrdili jak je jednocep nejlepsi :)

      0 0
    • kovar  

      no jestli on náhodou Specialized nechce dovolit jiným (kauza Scott, Giant) aby bezplatně užívali jeho patent? Proto asi horst-link není tak rozšířen. Podle mě pantograf horst-linkovitý a jeho variace (různé polohy čepu mezi hlavním čepem a nábojem) a kopie hors-linku (NRS od Giantu, Genius od Scott), o třídu převyšují přepákované jednočepové systémy a o dvě třídy nepřepákované ..

      0 0
    • TinkTink  

      Snadna udrzba u Giantu VT? Se mi libi jak se to krasne sklada…ale cepu je tam kotel – podle me ten bajk ale funguje na vybornou :)…

      Ehm – i ja premyslim nad skutecnym jednocepem jako je RB Speedster… :)…ale nejsou money :)…kdyby byly, uz bych se houpal :) (akorat skoda, ze ma tak maly zdvih…)

      0 0
      • kovar  

        a co Monster FR.

        0 0
        • TinkTink  

          No to je problem…to uz bych zas musel menit vidlu a to se mi nechce…ja bych chtel 105 / 150… :)…proste FRko je pekny, ale uz nic pro me :)

          Ja vim, ze skoncim u 130 na predku na XC…ale na to je jeste cas :)…zatim hledam :) (teda ja predpokladam ze vim u ceho casem skoncim, ale to se uvidi…na to je jeste rok casu :)…)

          0 0
    • MartinXC  

      …ale ty jsou zas náročné na výrobu. K čemu vlastně zadní odpružení ? ;-)

      0 0
      • Martin  

        No přece.........tak nějak........jak bych to vyjádřil.........už si bez něj nedovedu ježdění představit a je prostě lepší!!!

        0 0
        • fousac  

          a pockej az si k pruzeni poridis i tlumeni.. to je teprve jizda.. ;)

          0 0
          • Martin  

            Nějak nemůžu přijít na to, jestli je tam olej nebo nee. Asi jinak než ho vyměnit za hustší to nepůjde. A vůbec – už máš pružinu na váhu pořádnýho chlapa???? :-)

            0 0
    • BB  

      SPV resi pouze jednu nectnost jednocepu a tou je pohupovani od slapani. Neresi dalsi jako je tuhnuti pod zaberem a pod brzdou. Chce to zkusit plne aktivni zadni stavbu a rozdil poznat je. Jinak nejsem nepritelem jednocepu, ma svoje vyhody, jednoduchost a tuhost konstrukce, ale urcite nastup SPV neznamena, ze zmizi H link, nebo I Drive.

      0 0
      • vratan  

        Aj stvorcap pohupuje. Horst link sam o sebe pohupovanie neodstranuje…

        0 0
        • BB  

          a to rekl kdo, ze nepohupuje ? Ja ne, ale kdyz das SPV na ctyrcep, tak je to z hlediska funkcnosti konecna, asi tezko najdes neco lepsiho. U jednocepu ne, tam odstranis pouze jednu z nectnosti.

          0 0
          • vratan  

            z tvojho prispevku vyznelo, ako keby „nectnostou“ pohupovania trpi len jednocap…

            0 0
    • Lister  

      Merida Mission ani Transmission přece nejsou jednočepy.

      0 0
      • kovar  

        Jsou. Funkčně to jsou přepákované jednočepy, vzhledově to jsou čtyřčepy, ale vzhled nejezdí.

        0 0
      • tutite  

        musíš s orientovat podle pozice čepu u osy zadního kola. Pokud je čep na dolním rameni, jdná se o 4-čep, pokud na horním /KONA, MERIDA atd./, tak je to 1-čep s přpákováním­. Zdar.

        0 0
        • Lister  

          Díky zas mám v něčem víc jasno. Holt člověk se furt učí.

          0 0
    •  

      Zdravíme pozemšťany!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.