zdvih 5" / 6" , jaky rozdil v prubehu?

11 nepřečtených
  • peak

    Ahoj, mam takovej mozna hloupej dotaz, ale je to vec, ktery sam nejak nerozumim.

    Kdyz mam FS, ktery ma vic moznejch nastaveni zdvihu tlumice, ve smyslu napr. dvou moznejch uchytu tlumice na ramu (Haro X2) .. 5" a 6" .. jakej v tom je v praxi rozdil?

    Je mi jasny, ze je to 1" co do zdvihu, ale mam namysli v prubehu tlumeni. Jak se kolo bude v praxi chovat, kdyz nastavim 5" a kdyz nastavim 6" .. co je lepsi pro co atd.

    Predem moc dekuju za osvetleni a radu :)

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Nechces to sem dat treba trikrat? Zdvih nema s prubehem nic moc spolecneho spis zalezi na umisteni cepu.

      0 0
    • kovar  

      když bude tlumič v díře na „větší zdvih“ tak to nezvětší zdvih, nýbrž postaví hlavu a kolo se může stát kulantně řečeno živějším a obratnějším. Nerozpakuju se říct i přetáčivým a nestabilním. Myslím, že v jakémsi posledním Velu toto řešili v nějaké představovačce fu­llů.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Mohu polemizovat? Jiste ze mohu! :) Logicky – zmenou diry na kyvce se zmeni pakovy pomer a pri stejne delce chodu tlumice se tudiz zmeni i zdvih ⇒ zvetsi to zdvih. Otazka jina je co to udela s geometrii. U X2 je spodni dira umistena, tak ze skutecne zvedne zadek, zvysi stred a postavi hlavu… zase na druhou stranu se zmenou pakoveho pomeru se pri stejnem nastaveni zvetsi sag, coz by do urcite miry mohlo zmenu geometrie kompenzovat. Konec teorie. Chce to zkusit :)

        0 0
        • peak  

          Opravdu to asi radsi zkusim … jen tomu zas tak moc nerozumim, tak aspon ted vim, co zhruba mam cekat a sledovat. :o

          0 0
      • peak  

        Diky mockrat, zhruba o takovouhle odpoved mi slo :-)

        0 0
        • kovar  

          no počkej, jsem se trochu hodně přepsal – místo „nezvětší zdvih“ jsem měl napsat „nemusí zvětšit“, Pádlista to zpolemizoval.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.