• -Alan-

    Po prvnotním zkusmém vyhledávání zakládám toto vlákno. 29" se tu řeší téměř tak dlouho, jak je tu máme. Občas jsem narazil na příspěvek, zmiňující křížence. Jaký je váš názor na 29" vidlici a kolo vpředu a 26" vzadu? Myslím, že jsou označovány 69er. Mohlo by to spojovat výhody prostupnosti větší gumy vpředu a menší hmotnosti na poháněném zadním kole.

    Osobně mě to napadlo, když jsem viděl rozšiřující se nabídku 29" vidlic. Nemáte někdo tušení, jak by se snesla 80mm 29" vidlice vepředu na normální geometrii XC fullu? Bude těch 20mm krýt rozdíl velikosti kola a nebo se 29" nevejde do rámu a člověk o ni bude škrtat botama při zatáčení? A když jít do totální směsky, proč na to nehodit rovnou i pevnou osu, která se tam často objevuje.

    Možná můj dotaz není 100% inovativní, ale snad se trochu liší od těch „jsou 29“ lepší než 26"?

    Anketa: Je kombinace 29" a 26" na klasickém rámu zajímavá?

    4x
    27%
    0 0
    • TC  

      Někdy v srpnu to budu zkoušet na svý 29", vepředu a pak i vzadu.

      0 0
    • Snowball  

      skvela vec – treba vozit duse 2 rozmerov, mat plaste zvlast na predne a zvlast na zadne koleso, vyber 29vidlic je mensi, prosto pre obchodnika idealne. A preco mas dojem ze 26zadne koleso je nejaka vyhoda ked je pohanane? Ved roztacas svojou silou aj predne koleso, hoci nan nevedie priamo retaz.

      0 0
      • JSt  

        dost bajkeru vozi jiny predni a zadni plast i na stejne velkych kolech. do 29er lze pouzit 26" duse, takze dve rozdilne duse taky netreba. co tam mas dal? ;-)

        0 0
        • -Alan-  

          26" do 29"? Vážně to tam jde narvat? To musí být duše už ale dost našponovaná, ne?

          0 0
          • kubad  

            jde to a funguje bez problemů

            0 0
            • zichis  

              mě se zdá že nám neříkáš celou pravdu… slušelo by se uvést že to sice jde, ale jen s prezervativy Ultralight.

              0 0
              • kubad  

                vozím standardně 26" rubeny, měl sem tam i 130g kendu a jednu cestu i maxis ultralight

                tak ti nevím no :-)

                0 0
                • zichis  

                  zdá se že jich máš docela slušnou zásobu i spotřebu :) Co ale uvšechďasů máš za fígl že se ti je povede nazout? Spolu s pláštěm se to navlíknout na ráfek 622 nedá. Když nejdřív na ráfek napnu samotnou duši, zavazí tam a brání proti zasazení patek pláště.

                  0 0
                  • kubad  

                    V klidu jde jak prázdna duše :-) ale nejlíp když duši trochu nafoukneš ta se zvětší a pohoda. Jinak lidi co byli na Grinchově Socka Kempu to viděli naživo, přivezl sem si pomalí defekt a hned po vybalení z auta sem měnil :-)

                    0 0
                  • Vilém  

                    Jakoukoli dusi je nejlepsi pred instalaci trochu nafouknout. To neplati jen u kombinace 26" do 29".

                    0 0
          • Snowball  

            vhodne je povedat, ze „funguje“ to, ale tak skor nudzovo…

            0 0
            • kubad  

              tys to zkoušel? nebo jak to víš?

              0 0
              • Snowball  

                kurbade neotravuj, na to aby som pochopil zakladne podmienky fungovania duse v plasi nepotre­bujem robit pokusy na urobni zakladnej skoly. Ty ano? :D

                0 0
                • kubad  

                  ty nechápešě já to rok vozím hehe tak ať si to -Alan- přebere jak chce

                  a chovej se slušně !!!

                   
                  0 0
                  • Snowball  

                    no ked to mas oprete niekde v garazi a postavene len za ucelom vycapenia na BF, tak to samozrejme uplne postacuje :D

                    A pis zrozumitelne!!! :DD

                    0 0
                    • kubad  

                      jj a i kdyby to bylo opřené v garáži – nic to nemění na tom že to funguje :-)

                      0 0
                    • cekanka  

                      Lepší mít aspoň nějaké vlastní kolo opřené v garáži než nemít žádné a k tomu plnou držku keců.

                      0 0
                      • Snowball  

                        cize tym kurbadovi a mlokotovi chces vlastne poradit, ze aj ked len kecaju a nejazdia, nemaju tie svoje veloparky rozpredavat? No podla mna je to tak zajedno… zas ked je garaz prazdna od harampadi a srotu tak sa tam aspon lepsie parkuje :DDD

                        0 0
                        • Kubiczech  

                          Máš pravdu, že mít stejný nick pár let je nuda. Zvlášt ty s osmi nicky za týden o tom něco vědět musíš. Nech ale Mloka a kubada svobodně zvolit nový a nic jim nepodsouvej. (:

                          0 0
                          • Snowball  

                            ja by som si nechal povodny, sa mi zle pamataju stale nove hesla, ale co uz… mi to vecne nejaky &#$@*&! blokne… nerad aj vas tymto zatazujem, ale ako vidim absoultne vam nerobi problem ma rozpoznat, ved aj ta slovencina… cesky zial az tak dobre neviem aby som zapadol ;)

                            0 0
                            • Snowball  

                              ale mlokot, to je super, ze? :o)))) A kurbad je tiez super. Ved si to mozno chalani preregistruju, ja nemam nic proti, ak sa im to zamlouva lepe.

                              0 0
                  • Snowball  

                    aha uz chapem, pan nerozumi nemecky…

                    0 0
                • JSt  

                  mozna by nejaky ten pokus nebyl uplne od veci. jen te nasmeruju ;-). zkus si trosku vic nafouknout 26" dusi mimo plast.

                  0 0
                  • Snowball  

                    len ta nasmerujem: skus si nejaku ultralight dusu 26 dat do 29 rafu, ono to pojde rychlejsie :o)

                    0 0
                    • JSt  

                      a dal? ;-)

                      0 0
                    • kubad  

                      při defektu na svém 29" kole sem použil ultralight 26" 100g duši co měl kamoš sebou a světě div se domů sem dojel 30km terénem naprosto bez problémů, ale to asi nechceš slyšet co ?

                      0 0
                      • Snowball  

                        no ak ti staci zivotnost duse 30 km, tak potom ano, to je dokaz ako remen a da sa to plnohodnotne odporucat!

                        Akoze hlavne pre manekynov super riesenie, za usetrene penizky oproti dusi spravneho rozmeru sa da kupit nieco stylove, najlepsie napriklad karbonova samolepka! :D

                        0 0
                        • kubad  

                          no jako důkaz že to funguje těch 30km stačí – takže to těžko okecáš duše je samozřejmě v pořádku a slouží dál,  tož tak

                          Co tam máš dál?

                          0 0
                          • Snowball  

                            kurbade pozri tebe aj tak nikto neuveri ze si bol terenom od domu 30 km…

                            0 0
                            • kubad  

                              došly ti argumenty co :-) mě ne ale podle tebe si to kolo asi nosím na zádech

                              0 0
                              • Snowball  

                                Ako dosli argumenty? Mne to hore uplne staci aby som 69 nechcel, dokonca by som nechcel ani 29 ale to je na inu polemiku – zbytocne riesit. Ja som bezvyhradne stastny s 26…

                                Pekne foto – dal by som nazov Zraz (vysluzilych?) ma­nekynov? :D

                                0 0
                                • kubad  

                                  hehe k tématu se vrať a netoč to jinam

                                  0 0
                                • cekanka  

                                  Tak potom není sebemenšího důvodu, abys nadále participoval na tomto vlákně. ZALEZ!!

                                  0 0
                                  • Snowball  

                                    klidek, pocitej pomalu do 20ti, dychej, to bude zase dobry… :D

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      první BAN

                                      druhý BAN

                                      třetí BAN

                                      čtrvtý BAN

                                      pátý …

                                      myslím že všichni jsme v klidu :-)

                                      0 0
                            • mates555  

                              ty seš chudák…

                              0 0
          • DaSnail  

            maxxis welter a maxxis freeride bez problémov

            0 0
      • -Alan-  

        Máš taky pravdu. Dvě duše je fakt, který jsem opomněl. Na druhou stranu lidi vozí i bezdušové systémy, i když jsem si nedělal přehled, jestli jsou takové ráfky dostupné i pro 29".

        Pokud jde o ten rozdíl hmotností, tak není nic jednoduššího, než si to zkusit. Prohoď si lehký skládací plášť vepředu a vzadu s drátovou těžkou mrchou. Osobně jsem měl vždy lepší pocit z dobře jedoucího a lehčího pláště vzadu. Vepředu můžu mít záběrový vzorek i těžší plášť a nijak zvlášť mi to nevadí. Není to jedno a částečně je to psychologické, ale přežil bych to. Na druhou stranu si vzpomínám, že si mi kdysi na krosovém kole pořádný balón vešel pouze dopředu a jezdilo se s tím dobře. Tak jsem si říkal, jaké by to bylo to mít vpředu na horském.

        0 0
        • Snowball  

          Spolahni sa, je to len psychologicky „placebo“ efekt. Vies kolko gramov je asi tak rozdiel medzi „lehkym skladacim“ a „dratovou tezkou  mrchou“? Schvalne sa pozri. A este raz, roztacas svojou silou oba plaste.

          0 0
          • -Alan-  

            No schválně? 200 nebo 250 gramů ti přijde málo? Asi by to mohlo být i víc, ale nechci to brát v extrémech. Tvoje otázka mi připomněla včera shlédnutou epizodu Queek z Červeného trpaslíka.

            0 0
            • Snowball  

              ma niekde zacali jako kopirovat? :D

              0 0
            • Snowball  

              Este raz, dufam naposledy: co myslis, kto / co roztaca pri jazde predne koleso tvojho kola? Nejaka Magic Force? A ty roztacas len zadne, ano?

              Inac ked ti tak zalezi na nizkej hmotnosti kolies, tak podla mna uvazujes celkovo nespravnym smerom, mal by si prejst nei na vacsie, jedno ci jedno alebo dve kolesa, ale na mensie! Existuju nejake 24ky alebo aj 20ky… Alebo existuju aj monocykle, to usetris cele jedno koleso a kusisko ramu! :DDD

              0 0
        • TC  

          Vepředu to bude mít značnej vliv na obratnost. Když jsem poprvý vyjel na 29", tak mi přední kolo připadalo jako brutální gyroskop, když jsem chtěl zatáčet.

          0 0
          • -Alan-  

            Cos tam měl za plášť? Některý 29" v drátu jsou opravdu hodně těžký. Ale aspoň je vidět, že v tom jsou podstatné rozdíly. Ostatně mám podobné zkušenosti jen při změně plášťů a nebo otočení představce. Tak by to asi šlo ovlivnit.

            0 0
            • TC  

              Měl jsem tam 29" Crossmark, na 26" byl IRC Notos. Takže celkem značnej váhovej rozdíl.

              0 0
              • -Alan-  

                Oboje skládací nebo drátový nebo kombinace? Ale zvyknul sis, ne? Jak jsem psal, mě se tohle stává běžně už při přechodu z pláště na plášť. Zvlášť při velkém rozdílu v šířce jsou průjezdy zatáčkou i manévrování dost rozdílné nejen díky vzorku.

                0 0
        • MlokCZ  

          Do zadu aby to více jelo má význam pouze plášť s menším valivým odporem, což spousta lidí vozí. A tam je to vzadu více znát proto, že zadní kolo je zatíženo větší vahou.

          Roztáčet je ale třeba hmotnost předního kola a zadního úplně stejně jak už tu bylo vícekrát uvedeno.

          0 0
          • -Alan-  

            Ok, roztáčím obě. Možná roztáčím malinko víc zadní. To už nechme.

            0 0
    • Snowball  

      btw ked mas o tomto nejake pochybnosti, najdi si clanky vo Vele, tam to viacero ludi viackrat rozoberalo, mali nejaky dlhodoby test 26 vs 29 vs 69. Vyslo to v niekolkoych cislach. Uznali vyhody aj 29 aj 26, a z toho co som vycital z tych textov, 69nu povazovali asi za najmensi prinos. Ale ak tuzis za kazdu cenu „byt vide“ s nejakou exotikou, nech sa paci. Len z hladiska jazdnych vlastnosti ta 69 IMHO az taky prinos nebude…

      0 0
      • -Alan-  

        Velo je velo, bike fórum je bike fórum. Je zajímavé přečíst víc zkušeností od víc lidí a o to mi šlo. Občas zaujme  nějaká teoretická poznámka.

        S tím postojem ve velu to má logiku. 69er nemá plné vlastnosti 29" a je to i rozdíl proti 26". Oni myslím vyvodili závěr, že jsou ty koncepce dobré každá na něco jiného. A ta kombinace jim přišla nevyhraněná? Může být, že to vadí. Chtěl bych toto vlákno ale nasměřovat více k tomu, zda to jde a jaké jsou u toho technické potíže, než zda se to někomu zdá teoreticky horší. Osobní zkušenosti ale nezatracuju, naopak.

        0 0
        • Snowball  

          neda sa to zhrnut do 2 viet. Precitaj si to, podla mna to stoji za pozornost, ak vazne uvazujes o prechode na nejaku inu koncepciu. Zaznelo tam aj nieco v zmysle ze 69 kombinuje nedostatky 26 a 29 :o))

          0 0
      • -Alan-  

        Jo a pokud jde o exotiku, tak té je myslím na mém biku až běda. V klidu bych bral větší sblížení s originálním modelem od Giantu.

        0 0
    • jecnak  

      Poptej se Gung-ho ten to vozi. Mozna je i ve fotkach.

      0 0
    • mates555  

      Co jsem si všiml tak 29" kola mají většinou větší uhel hlavovky (v jednom,dvou stupních…ne v desítkách…:-)) což má „podpořit“ ovladatelnost…ty když dáš na 26" větší vidlici a kolo tak se ten uhel citelně změní(zmenší)…ne­troufnu si říct že se na tom nebude dát jezdit,ale uplně ono to nebude…já bych něco takovýho nedělal…trek to dělá seriově tam by se o tom dalo uvažovat..ale uniká mě smysl…

      0 0
    • BB  

      zajímavou variantu jsem viděl na MTBR. Tam si chlapík udělal Ibis Mojo tak, že dopředu vrazil ne 29", ale něco mezi 26 a 29. Je to nějaký nový standard, teď nevím zda to označují jako 650B nebo 750B. Vidím v tom jednu výhodu a to je, že nemusíš kupovat novou vidlici. To kolo se vejde i s pláštěm 2.25 do běžné vidlice. On si to tam strašně pochvaluje. Kduvy se takové zapletené kolo dalo koupit, tak bych to rád vyzkoušel a možná měl k dispozici obě přední kola a podle charakteru terénu je měnil.

      0 0
      • kubad  

        "NoTubes ":http://www.notubes.com/…ducts_id/417

        ráfek máš tady, myslím že by je MaxCursor dokázal dovézt, možná je i mají :-) skladem

        pneu už si musíš sehnat sám

        0 0
      • -Alan-  

        Něco mezi 26 a 29 jsou ostatně pláště na 26, které označujeme jako balóny. Kdyby se vzal vnější obvod takového Continental Race Kingu…

        0 0
        • kubad  

          ne je to nový standard 650 b a balony tam můžeš dát klidně taky :-)

          něco mězi 26" a 29"

          0 0
          • -Alan-  

            To je jasný. Mě šlo spíš o vyjádření toho, že udělat mraky dalších mezirozměrů je fajn, ale něco se dá i pláštěma. A 26" a 29" mi osobně stačí, jinak v tom bude strašný bordel. O těch mezirozměrech jsem už kdesi cosi četl. Ale dík za zpřesnění, aby tu nevznikaly fámy.

            0 0
      • -Alan-  

        Nevím do které vidlice se mu to vešlo a jak je to s 2,25 jeho gumy, ale když dám dopředu Bontrager Jones XR 2,25 v 26", tak tam není prostor pro bezpečné usazení kola s větším obvodem. Tenhle Jones je prostě balón. Vidlice je Marzocchi Maraton SL 2006.

        0 0
    • Thidney  

      tady je slušná recenze na 69 Ventanu El Chucho

      0 0
    • -Alan-  

      Zkusím vrátit vlákno k původnímu cíli. Přece jen jsem čekal něco jiného, než lavinu sněhových koulí. Počet dostatečný na sněhuláka ještě potěší a pár příspěvků bylo docela k věci, ale chlapec a reakce na něj už začínají být mírně off-topic.

      Je z hlediska geometrie rozdíl mezi tím, když na rámu koncipovaném na 80mm bude namontována 100–120mm vidlice (oboje 26") nebo se tam dá 80mm 29" vidlice? Nechme už valivost a průchod terénem trochu stranou. Zajímá mě tato konkrétní věc. Z hlediska změny hlavového úhlu, jak tu někdo uváděl, se mi zdá, že by to mělo být taky to samé, ne?

      0 0
      • Snowball  

        je tam iste riziko, ale kedze nejak ti moje prispevky nie su pochuti, tak nech ti niekto iny napise ake ;)

        0 0
        • -Alan-  

          Díky za tvou reflexi a všechny dosavadní příspěvky. Myslím, se někdo vyjádří.

          0 0
      • kubad  

        doporučuji použít blokaci příspěvků což ve svém vlíkně můžeš a máš klid od keců co dou mimo téma

        0 0
        • -Alan-  

          Všiml jsem si. To jako myslíš, že bych měl vyblokovat jednotlivě příspěvky od něj, tebe i pár dalších, které jsou mimo mísu? To by byla náročná údržba a navíc jsem si všiml, že tam zůstávají příspěvky s náhradním textem. Takže málo efektu a hodně námahy.

          0 0
          • kubad  

            no chce to hlidat a pokud to jde mimo blokovat hned, pak už se to nerozjede v ty hádky o ničem, bohužel tohle je problém ve většině vláken kam Snowball, předtím několik jiných nicků, Tassajara, medviedok, stihač a ještě tuším jeden naleze a snaží se „radit“ někdy mu holt dojdou argumenty nebo mu je lidi co mají zkušenosti, ne jen načtené z Vela vyvrátí a to je nejhorší :-)

            i když abych mu nekřivdil, občas i poradí dobře :-) ale spíš mu jde o vyvolávání hádek

            0 0
      • TC  

        Poznat to bude…moje 26" byla původně s 65mm vidlí a měl jsem tam 100mm. 29" je rám, kterej se osazuje 100mm a já tam mám 80mm.

        0 0
      • kubad  

        rozdíl mezi 26" a 29er je cca 20–30mm takže ta změna nebude tak tragická, ale na rám pro 80mm vidlici bych to asi necpal.

        Pokud je rám stavěný na 100mm a dáš tam 29" s 80mm zdvihu tak to bude v pohodě

        0 0
        • -Alan-  

          Ono už teď mám na Giant Anthemu Marzocchi Marathon SL. Ta vidlice je zajímavý kousek, ale v kombinaci s tímto rámem uvažuju, že na podzim udělám výměnu. Respektive až zahlídnu něco zajímavýho na eBay. Je to vidlice 100–120mm a mě stačí ta spodní mez. Jen tak mě napadlo, jak by tam sedla 29" Reba. To by byl právě ten případ, o kterém jsi napsal.

          0 0
    • Hynas  

      Nazdar,

      kombinaci 29 vpředu a 26 jsem zkoušel z důvodu reklamace na rámu 29. Tak jsem předek jednoduše vrazil do 26rámu…upravil sklon představce, přizpůsobil posed. Jelikož se jednalo o stovkovou foxku, byl i přesto předek relativně vysoko, což mi moc nevyhovovalo (mnohem více negativní představec by to spravil, ale nemínil jsem investovat do přechodného řešení). Někdo by mohl namítnout, že kolo s takto velkou vidlicí na geometrii 26 HKEK bude těžko zatáčet, lámat do zatáček, ale jedná se o foxku s fisherovou geometrií G2, takže to bylo naprosto v pohodě. Kolo jelo slušně, přední kolo skutečně mělo lepší prostupnost terénem, na druhou stranu vše, co 29 vpředu „přejelo“, tak 26 vzadu do toho „vjela“ a tím pádem rám, potažmo jezdec, dos­tal pecku. Dřív nebo později jsem tomu musel přijít na kloub a chovat se jinak. Rám nic neodpustil. To nebylo jako na 29er fullu. Přesto se na tom kole dalo jezdit a po uzpůsobení reakcí na chování kola bych si dokázal na tom představit jezdit stále (po příslušném upravení kokpitu tedy). Takže vlastnosti v terénu se mi tak zdály lepší než na 26+26. Být to však 29 vpředu na 26 fullovém rámu, to může být jiná.

      Další poznámka, do 29 kola se skutečně 26 palcová duše vleze, nicméně pro psychickou pohodu a jistotu toto používat jen v krajní nouzi (defekt, nouzové dojetí), doma pak vyměnit 29 duši. Všechno ale lze napravit NT systémem, který funguje a pokud nevybereš papírové pláště (jako RR), tak se nemusíš bát ani případných proříznutí. Osobně vozím kombinace WTB EW a NR a o prořezání nemůže být ani řeč (a to jezdím hlavně Beskydy a pak LR maratony.

      Každopádně ke kombinaci 29+26 se váže ještě jedna jistota…budeš středem pozornosti ať vjedeš, kam vjedeš…takové heblo se holt jen tak nevidí. :o)

      Foto viz můj profil.

      0 0
      • Snowball  

        HKEK je 26kovy ram, nie? Jedno by ma zaujimalo: ked das do povodne 26kovej vidlice koleso 29, nehrozi ze ked sa ponori vidlica na dno zdvihu, plast bude skrtat o korunku vidlice? Nic take sa nestavalo?

        HKEK s original olesami by mal mat uhol sedlovej trubky len asi 71.5 stupna, hlavovej nejak 69.5. Ked sa da predne vacsie koleso, uhly sa este polozia – tento ram na takuto upravu nie je zrovna ideal :o) Ale nejaky author co ma sedlovy uhol 74 st., tomu by to len prospelo :o))

        0 0
        • kubad  

          u 26" vidle opravdu nehrozí že by kolo při zanoření škrtalo o korunku – ta se totiž zanořuje i s kolem :-) do 26" vidlice pokud není Upside-down prostě 29" kolo nenarveš,

          doporučuji se naučit číst – píše jasně ž má 29" vidlici :-) navíc ta vidlice je pro GF – G2 geometrii takže má jiný offset. takže co rámem úpřesně udělá?

          navíc píše že to jen zkoušel, protože měl 29" rám na reklamaci :-)

           
          0 0
          • Snowball  

            doporučuji se naučit číst – píše jasně ž má 29" vidlici :-) no to mi fakt nejak uniklo, bol som v tom ze len prehodil predne koleso. To citanie mi priznavam obcas robi problemy :D

            u 26" vidle opravdu nehrozí že by kolo při zanoření škrtalo o korunku – ta se totiž zanořuje i s kolem :-) ?? ked dam do 26" vidle 29" koleso, nehrozi ze pri maximalnom ponoreni skrtne plart o korunku (spajajucu vnutorne nohy)? Podla mna to bude natesno a bude to zalezat od toho ako je dana vidlica konstruovana – niektore su vyssie ako ine zrovna v tomto mieste. Nemyslim spajaci mostik klzakov v ktorych je koleso upnute smozrejme.

            navíc ta vidlice je pro GF – G2 geometrii takže má jiný offset. takže co rámem úpřesně udělá? som moc nepochopil kam mieris – offset len sposobi, ze nebude spickou tretry zachytavat o vacsie predne koleso, ale to tuto nehrozilo, lebo je to 21ka (velkost) ram, cize tam je rezerva. Ale 29na vidlica je vyssia ako 26ka, cize hlavu riadenia to zdvihne a tym padom aj polozi uhly. Rozoberam to, lebo ktosi to tu zamysla realizovat asi ako definitivnu vedc, s anthemom ci s cim.

            0 0
            • Snowball  

              navíc ta vidlice je pro GF – G2 geometrii takže má jiný offset. takže co rámem úpřesně udělá?

              aha, toto som nevedel a nejak prehliadol, takze som to uspesne ignoroval :D

              0 0
              • Snowball  

                hrome – toto tam malo byt:

                do 26" vidlice pokud není Upside-down prostě 29" kolo nenarveš

                0 0
            • kubad  

              no vida dá se i debatovat :-)

              k té vidlici – možná si nerozumíme korunka jasan tam by se to teoreticky opřelo, ale už spojnice noh nad kolem na 26" má rezervu max 1–2cm nad pláštěm a  prostě tam 29" nedáš.

              došlo k záměně korunky a toho oblouku – asi moje chyba

              offset posune kolo zvětší nebo zmenší  rozvor, úhel sice zůstane, ale částečně se jízdní vlastnosti změní, otázka jak – nedokážu moc posoudit.

              29" vidlice je cca o 20mm vyšší než 26" a podle toho se mění i geometrie, teoreticky kdyby použil 29" vidlici na 80mm zdvihu nezmění se vůbec nic jen průměr kola

               
              0 0
              • Pebe  

                hlavně ale ten ofset zmenší stopu předního kola

                0 0
                • kubad  

                  jj to sem myslel tím rozvorem :-)

                  0 0
                  • Pebe  

                    myslel jsem si to, ale tady už ta terminologie je celkem podstatná ;-)

                    0 0
                    • Snowball  

                      ked pouzivas pojem „stopa“ tak IMHO to nie je prilis stastne, pretoze to su vlastne 2 pojmy v jednom (vyosenie prednej vidlice + sklon hlavy ramu → stopa). A ked by to malo mat nejaky neblahy vplyv na jazdne vlastnosti, tak jednoducho sa da pouzit standardna vidlica. Ale myslim si, ze na jednom rame ked vymenis svoju vidlicu za tu s vacsim vyosenim, tak zmenu sotva postrehnes. Aj na nete je zienka o komsi co s tym experimentoval, len ti to teraz fakt nenajdem, a dosiel asi k tomu ze zmena v spravani je nepatrna… tak z toho netreba robit vedu.

                      0 0
              • Snowball  

                29" vidlice je cca o 20mm vyšší než 26" a podle toho se mění i geometrie, teoreticky kdyby použil 29" vidlici na 80mm zdvihu nezmění se vůbec nic jen průměr kola  Potom OK. Ale aj tak mi unika zmysel. Mne sa ovela viac paci myslienka mat doma jedno plnohodnotne 26 a jedno 29, ked uz clovek tak tuzi po velkych kolesach…

                0 0
                • kubad  

                  co k tomu dodat :-)

                  "26"":/fotoga­lerie/nase-biky/detail-6966.html

                  "29"":/fotoga­lerie/nase-biky/detail-6162.html

                   
                  0 0
                  • Snowball  

                    no ved ano, ty si jeden z tych co si zaboha nevedia vybrat :o)))

                    0 0
                  • -Alan-  

                    Já k tomu mám co dodat. Jsem rád, že se mi do sklepa kromě mýho a manželčinýho horáku vleze plečka do města. Kdybych místo měl, koupím si spíš použitou silničku. Ale spíš musím mít jedno kolo na všechno. Ono není optimální mít na fullu ani dětskou sedačku a přesto to tam občas musím upnout. Svět není jen o optimálních řešeních.

                    0 0
                    • Snowball  

                      tak to na to ides zo zleho konca, treba bud pristavat sklep, alebo manzelke aspon zrusit horaka :o))))

                      0 0
                      • -Alan-  

                        Vidíš, že umíš přistupovat k problémům konstruktivně a ne si jen zbytečně zvyšovat počet příspěvků.

                        0 0
                        • Snowball  

                          ;) mimochodom pocet prispevkov, to sa niekde sleduje? Som v top 10? :o))

                          0 0
                          • -Alan-  

                            Nevím, jsem tu po dost dlouhé době. Ale jsou fóra kde ano. Pak mají ty lidi třeba větší počet hvězdiček, označujou se jako senior fóraři… Ale tobě to může být jedno, ne? Dyk jsem získal pocit, že ti nick vydrží do banu jen chvíli :-P Když si vzpomenu na Olkyce, tak to sice nechápu, ale třeba je fórum od té doby reakčnější. A taky to asi přestane bavit, když furt někdo někoho nasírá. Což jsem získal pocit, je největší problém lidí s tebou?

                            0 0
                            • Snowball  

                              ano mne to je fakt jedno, byt nejaky bf senior (manekyn) extra netuzim :D Problem lidi se mnou ze by som ich na…irituvau? No to sa ich spytaj ci a pripadne preco to tak je ;)

                              0 0
          • Hynas  

            Díky, můj oficiální mluvčí. ;o)

            0 0
    • blackhawkdisc  

      …je to parada, po vytuneni na apach. blackhawku (16,5"),vidle roxsh/reba/sl 29"/100mm a vzadu 26"(klasika 69er) uz bych se ke spatky  nevratil, kdo nevyzkousel, nema potuchy… Je to skok dopredu. ted uz jenom shanim dozadu 650b(27,5" – vic se tam s rozumnou gumou nevejde).

      0 0
    • blackhawkdisc  

      …jeste se vracim k mymu predchozimu prispevku fotkou 69er…

      0 0
    • mr.antik  

      není právě výhoda 29ky v zadním kole? Přední se vždycky nějak převalí nebo přizvedne, ale zadek moc ne…

      0 0
      • blackhawkdisc  

        …naopak, predni 29" perfektne pres velky prekazy,zadni 26" zustava ,,akcelerace", jeste lepsi zadni 27,5"(spolu s prednim 29"), budu teprve zkouset, u nas neni zatim dostupnej rafek27,5"…

        0 0
        • mr.antik  

          No nevim, pouze teoretizuju. Mě na pevňáku vždycky na nerovnostech štvalo zadní kolo (kopení do sedla, do zad apod.), pokud teda nejseš závodník, kterej v sedle nesedí vůbec.

          0 0
    • kesu  

      kamarad to vozi na singlu a parkrát sem se na tom projel. Pro mě to sice není protože je to hůře ovladatelný ale řekl bych , že mi tahle kombinace přišla možná lepší než obě 29tky.

      0 0
    • onuce  

      A máte někdo prosím zkušenost s 29" vpředu a 27,5" vzadu? Děkuji.

      0 0
      • kubad  

        Ano

        Je to super,

        0 0
      • danielh  

        ja jezdim 27,5 vpredu a 26 vzadu a pohoda bez problemu, rozdilne velikosti kol nepoznam pri jizde.

        0 0
        • onuce  

          Já vím, děkuji. A myslíte, že je to nejen pohoda, ale i nějaký přínos oproti stejnokolí?

          0 0
          • Smazaný účet  

            kroska voe

            0 0
          • Smazaný účet  

            jinak zrovna spesl delal big hita 26 predek 24 zadek takze to musi byt good ne?

            0 0
            • kyl  

              26–24" mám na motokole a je to paráda.

              0 0
              • onuce  

                V jakém konkrétním smyslu paráda? Děkuji.

                0 0
                • kyl  

                  Má to lepší odpich z místa,to menší kolo se snadněji roztáčí a i líp to jede do kopce.

                  0 0
                  • onuce  

                    Vida! Děkuji.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Protože přední kolo při rozjezdu roztáčet nemusíš? Toto by byl argument pro použítí menších kol vpředu stejně jako vzadu.

                    Jde především o trakci (větší trakce vpředu se ale běžně dosahuje použitím jiného, agresivnějšího vzorku) a možnost použití kratší zadní stavby, což ale v době, kdy se třeba Kona Honzo dostane s 29" na nebo pod 420 mm už také není až takové plus. S trojplackou a přesmykačem to ale nešlo.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Není žádný problém ani s přesmykačem a víceplackou. Jen je podmínkou Boost + side swing.

                      Třeba

                      https://www.cube.eu/…nngrey-2018/

                      dvouplacka na zadní stavbě 423mm.

                      A trojplacka tam skoro vždy jde taky, když jde dvojplacka.

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      V čem je plus v prudké stojce ultrakrátká zadní stavba? Nebo u trailových kol se s výjezdy už nepočítá?

                      0 0
                      • Carloss  

                        +1 po vyzkoušení 440mm zadní stavby na DH mě kraťoučká zadní stavby na trail kole vyloženě vytáčí. Na kole do terénu bych už pod 435mm nešel.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        V prudké stojce v ničem, ale historicky byly dlouhé zadní stavby považovány za obrovské mínus 29" biků. Stejně tak se ale lze ptát: „V čem je přínos low and slack geometrie v pomalých uzavřených točkách? Nebo se na trailových kolech s takovým terénem nepočítá?“ Každá geo je kompromis.

                        0 0
                        • Carloss  

                          tak ona zadní stavba 450+ a podobně, jak bývaly už je zase na XC/trail nesmysl. K tomu vysoko střed apod.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Přijde mi, že výrobci jdou pořád s extrému do extrému a to skoro se vším u geometrie.

                        Nejprve u 26" hrozně krátké stavby i pro větší velikosti rámů. To postupně aspoň někteří výrobci řešili různě dlouhou zadní stavbou pro různé velikosti (což je určitě nejlepší řešení).

                        Pak první 29" strašně dlouhé zadní stavby, které se postupně zkracují (pomohl side swing, Boost) až zase už někteří to přehání a tlačí to ve všech velikostech do superkrátkých zadních staveb.

                        Třeba ten Cube výše, 423mm i pro 23" velikost je podle mě slušný úlet, zvlášť na XC kole.

                        A každý má pak jiné požadavky. Někdo to raději směřuje k lepšímu chování z kopce a na výjezd kašle, někdo obráceně a někdo chce vyvážené vlastnosti všude.

                        Já nakonec po dlouhodobém ježdění od nejkratších po hodně dlouhé zadní stavby preferuju spíš poměrně dlouhé. Moje optimum je 440mm.

                        A od pro mě optimální délky mi více vadí zkracování než prodlužování, i když samozřejmě to prodlužování má svoje limity kdy pak také začne vadit už hodně.

                        Ale raději 450mm než 420mm.

                        A stejně tak třeba hlavový úhel. Nejdřív se mnoho let jezdil extrémně velký typu 71°+ (a to ještě na 26" kolech). Já už před mnoha lety u první svojí 29" dával 69,5°, což s větším offsetem je takové moje optimum.

                        A teď to jde zase extrémem do supernízkých úhlů. To třeba mě vůbec neoslovuje. Tam kde je to velký přínos, to v podstatě vůbec nejezdím (hodně prudké sjezdy jen sem tam na dovolené v horách, jinak skoro vůbec a i tam preferuju mírnější pro delší sjezd a ne hned na pár metrech ztratit všechny vyjeté výškové metry) a nebo jezdím moc málo agresivně (tedy žádné extrémní rychlosti v hodně rozbitém terénu).

                        Navíc je to umocněné tím, že mi nevyhovují moc široká řídítka.

                        Takže u těch 69,5° (a nevadí mi ani 70°) u HTčka zůstávám pořád a rozhodně se nechystám na o hodně menší hlavové úhly.

                        U 130mm 29" fullu jsem pak skončil u 67,5° a menší už rozhodně nechci a klidně bych mohl mít i 68°.

                        Každý to ale bude mít jinak dle stylu jízdy a preferencí.

                        0 0
          • Vilém  

            Dostanes sedlovku do pouzitelnejsiho uhlu.

            0 0
      • Jakobo  

        Dej dozadu 20" ze skladacky, to pak bude temer dokonale kolo.

        0 0
        • mr.garisson  

          Pak už jenom flexa na hlavu, gatě o 3 čísla větší, to samé s tričkem, obrovskej řetěz kolem krku, jo a nesmím zapomenout na sedlovku. Ta se musí zasunout až dolů, aby při šlapání byly kolena u hlavy. To bude teprve king :D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.