Rozpor ve smeru otaceni plaste Michelin

49 nepřečtených
  • bikerGT

    Resime ted takovy spor. Na plastich Michelin XC COMP, ktere jsou pro universalni pouziti predni i zadni, jsou vyznaceny dve protilehle sipky s oznacenim REAR a FRONT. Znamena to, ze na predni kolo nasadim plast tak, aby po smeru jizdy smerovala sipka u nazvu FRONT a na zadni kolo se to nasadi tak, aby po smeru jizdy smerovala sipka s nazvem REAR?

    0 0
    • Lister  

      Nevím co řešíš . Přesně pro to tam ty šipky jsou.

      0 0
    • kpitti  

      Je to přesně tak, když selžou všechny postupy přečti si návod :-)

      0 0
    • Lister  

      To určitě ne, ale on asi myslel když zařadí zpátečku.

      0 0
    • ROpa  

      myslim si ze v tvojom pripade je to uplne jasne ale v mojom tak celkom nie. Mam Tiogy Factory XC 1.95 a problem je v zadnej gume. Je mozne ze ju mam obutu naopak ale tazko povedat ako vlastne ma byt pretoze nie je na nej vobec nic napisane. Tak ako ju mam je nasadena priamo z fabriky a ked si pozriete ten obrazok nizsie tak stredovy vzor sa sklada vzdy z dvoch malych kociek a jednej dlhej. Ja ju mam obutu tak ze dlhsia hrana tej dlhej kocky zabera a na tom obrazku nizsie je to podla tych brzd presne naopak ak sa nemylim. Rovnako technik v jendom obchode mi vravel ze podla neho ju mam tiez obutu naopak.

      http://www.bikehill.wz.cz/…te/Tioga.htm

      Ak mate dakto skusenosti, rad uvitam.

      ROpa

      0 0
      • Lister  

        Jeslti jsem tě pochopil správně tak bz to mělo být v pořádku. Já bych je nasidil tak že ty spodní hrany na tom obrázku by měli zabírat( to co je na obrázku dole bude na kole vepředu).

        0 0
        • Lister  

          Kdyby to nebylo jasné tak ješte takhle. Když se podíváš zazadu na to kolo tak by měl jít přečíst ten napis tioga.

          0 0
          • ROpa  

            presne tak, dobre si to vystihol, ked sa divam na bajk zozadu tak napisy TIOGA na prednom aj zadnom idu precitat. Presne tak to mam obute tazke malo by to byt ok.

            V zabere to je potom ale dost huste najma v blate lebo zabera dlhsia strana stvorcov a naviac su este usporiadane do takeho polobluku co tiez napoaha v zabere…

            Inak neodporucam na korenoch a podobnych nerovnostiach brzdit smykom lebo ten vzorok dostava dost slusne zabrat.

            ROpa

            0 0
            • Smazaný účet  

              Taky myslim že tak jak to máš ty je správně, širší hrana na záběr. Tak jako na tom obrázku by to mohlo mít menší odpor, ale na to ty pláště zjevně nejsou.

              0 0
              • MartinXC  

                To Rasto: Jde o to, jestli je máš na podporu při záběru nebo brždění. Na lepší záběr je máš OK. Na brždění by měly být opačně.

                0 0
                • ROpa  

                  jo naprosto souhlasim :-) vcera jsem jel do kopce po lesni ceste kde bylo hodne blata a byl jsem opravdu prekvapen kam jsem az dojel i kdyz tam bylo po rafky blata…

                  ROpa

                  0 0
    • Smazaný účet  

      Eeeee… taky přispěju troškou do mlýna. Dyž to vemu doslova, pravdu nemá asi ani jeden z vás. Na kola se nasazují obráceně, a to tak že šipka má směřovat ve směru otáčení kola, nikoli jízdy (to by platilo pouze když máš tu šipku v horní poloze). Takže pro přední koukneš na tu šipku u front, zjistíš kam se ti točí při jízdě kolo a podle toho nasadíš pláš?. A zadní zas rear – takže ten pláš? vlastně otočíš.

      0 0
      • Lister  

        Jasně máš pravdu, ale tím po směru bylo určitě myšleno po směru rotace. Tedy aspon u mě.

        0 0
      • bikerGT  

        tak, tak. Kdyz on to nemuze pochopit :((. Je mu divny, ze napisy jsou na prednim kole na jine strane nez na zadnim. Ach jo.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Omlouvám se esli jsem podcenil váš intelekt, to je holt deformace ze školy. (Kdysi mě vyhodili od zkoušky proto že jsem zapoměl ve vzorci nad rychlost udělat šipčičku jako že je to vektor, od tý doby dbám na přesné termíny…) :o)))

          0 0
          • bikerGT  

            Ja jsem prosel i bez sipky. Ukecal jsem to :))

            0 0
            • Smazaný účet  

              Já měl průšvih že jsem měl z písemný plnej počet bodů. Asi myslel že jsem podváděl (byla to primitivnost na 10 minut) tak si mě vychutnal. Sem mu napsal v=dr/dt a už bylo. 10 minut mě dusil, že to mam naprosto chybně, pak pravil a? přídu znova a dyž sem se zeptal co to bylo tak tam domaloval dvě šipčičky… tak sem pochopil o co mu jde, jel dom, sebral kolo, vyjel na kopec, sed si na skálu a řek si, no co, takovej ***** mi může políbit ři?… bike je báječná věc. :o))

              0 0
          • Lister  

            No jo každý má své troumata ze školy.

            0 0
      • sasafras  

        Ak su plaste totozne,nerozoz­navame predny a zadny, tak potom sa nasadzuju rovnako, sipka-front v smere otacania sa kolesa pri jazde.Prave vcera som si otacal plast na zadnom kolese,ktory bol nasadeny naopak(tak som ho kupil),bike mam od pondelka."""""MID­LANDER:A zadní zas rear – takže ten pláš? vlastně otočíš""""Nic sa nema otacat, ved kolesa sa tocia jednym smerom.

        0 0
        • bikerGT  

          Myslim si, ze predni kolo je pro vedeni smeru a zadni kolo je pro zaber. Tudiz pokud je dezen orientovan urcitym smerem, tak na tom zadnim, by mel byt obracene nez na prednim, tak aby dobre zabiral. (Mluvim o univerzalnim plasti)

          0 0
          • sasafras  

            No, takze.Na predne koleso sa nahadzuje plast podla sipky-Front v smere rotacie kolesa pri jazde.Ale pri zadnom kolese mame na vyber: Climbink Traction<Rear­Rotation>Fast Rolling:Ak plast nahodime rovnako, ako predny,tak mame Fast rolling,naopak=Clim­bing Traction.

            0 0
          • pit  

            Zobral si mi to z ust :-)) …niet co dodat.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Ale jistěže ano. Kolesa sa možná otáčajú jedním smerom, ale pokud nemáš all wheel drive, tak zadní kolo ti zabírá a přední brzdí (drží směr), což jsou protichůdné požadavky – tření o podložku jde na vzorek z opačných stran. A proto se i nasazují obráceně! Pouze v případě, že vzorek je souměrný v předo/zadním směru (tedy když přeřízneš pláš?, dáš konce vedle sebe a oba konce budou stejné) tak se nasazují stejně. Front je předek, dopředu, rear zadek, pokud bys chtěl mít udán směr otáčení, bude tam jedna šipka s nápisem „rotating direction“ nebo něco takovýho, ale ne front, rear. Na kole se pozpátku nejezdí, proč by tam mělo být rear?

          0 0
          • Thorn  

            nekecaj blbosti :-) na Continental Atlanta je to takto

            Rotating direction: ← FRONT / → REAR

            Cize na zadne koleso ide „opacne“ ako na predne.

            0 0
            • Lister  

              Chlapy oba mluvíte o tom samém jen si nerozumíte.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Právě… mi vrtá hlavou… :o)) bych asi měl upřesnit „pokud bys chtěl mít dán JEN směr otáčení, bude tam jedna šipka a u toho JEN rotating direction BEZ FRONT A REAR“. Neb to byla reakce na to že se nastaví podle té jedné šipky neb kola točí jen jedním směrem… brrrr jak z toho vybruslit… :o)

                0 0
                • Thorn  

                  ok, rozumieme si :-) v zasade su 3 kategorie:

                  1. specificky plast pre zadne/predne koleso (speedmax alfa/omega napr.) ⇒ jedna sipka + explicitny napis FRONT/REAR
                  2. univerzal ⇒ jedna sipka, ziaden napis
                  3. „otacajuci sa“ plast ⇒ 2 sipky, kazda pre pouzitie na inom kolese

                  Ale som to pekne zhrnul :-)

                  0 0
                  • Daf  

                    Ja znam jeste jeden a to je treba Hutch Mosquito na kterem jsou sipky dopredu i dozadu, ale je to jedno protoze vzorek je uplne symetrickej na obe strany :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      To už je potom ale dokonalení matení nebohého bikera, nad tím bych asi kroutil halvou. :o) THORN: Pěkně jsi to shrnul. :o)

                      0 0
          • sasafras  

            No, takze.Na predne koleso sa nahadzuje plast podla sipky-Front v smere rotacie kolesa pri jazde.Ale pri zadnom kolese mame na vyber: Climbink Traction<Rear­Rotation>Fast Rolling:Ak plast nahodime rovnako, ako predny,tak mame Fast rolling,naopak=Clim­bing Traction.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jo, to mi zní logicky.

              0 0
            • radek z BF  

              aj u predného máme na výber :-))

              0 0
              • sasafras  

                Tam je to ale zbytocne,leda ze by si mal nahon na predne koleso, alebo by to mohlo nieco pomoct pri brzdeni.

                0 0
              • ravo  

                Správně. Tady u nás jsem si už v několika schopech všimnul, že všechny kola Maxbike mají v předu Kendu semislick s jednoznačně šipovým vzorem a přesto je na všech kolech nasazen obráceně. Vypadá to legračně, je to nesmyslné, ale když to vidíš na 50. kole, tak už ti přijde normální:-)))

                0 0
                • radek z BF  

                  myslíš „správně obráceně“ nebo „špatně obráceně“? :-)))

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Nebo to mají nesprávně neobráceně???? :o)

                    0 0
                    • radek z BF  

                      Taky možnost, ale to už asi GTčkův kamarád nepochopí vůbec… Zákon dvojí negace je těžký i pro lidi, kteří chápou, co znamená šipka s nápisem „Rotation“ :-))))) Natožpak pro něj, který se dívá na šipku vleže nazemi :-D

                      0 0
    • jonti  

      nie je jednoduchsie vyskusat to na zadnom oboma sposobmi a potom si vybrat co ti viac vyhovuje? :) a potom nam napis, ja som pri tychto plastoch takmer nevidel rozdiel

      0 0
    • jihra  

      Na šipky na pláštích se vykašlete. Zkuste si pláště nasadit tak i tak a vyzkoušejte to v terénu a uvidíte, jak se vám bude nejlíp jezdit, jak bude přední kolo „vést“, jak bude zadní kolo sedět při záběru v kopci atd.

      0 0
      • McBlacky  

        máš pravdu, některé pláště mají velmi výrazný „vodivý“ vzorek a proto se na předku otáčejí, aby se dala lépe volit stopa, analogicky u zadního pláště, kdy jde o rychlost odvalování v lehkém terénu bez důrazu na záběr a brzdý účinek apod…

        0 0
    •  

      Kočička! Haf!

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce