• Jumo

    Mam na biku (MARIN Bear Valley SE) cantliverove brzdy STX a chcel by som to vymenit za V-brake. Lenze penazi niet nazvys a preto ma napadlo tam dat najprv len celuste a casom ked si nasetrim tak aj paky. Ovsem ked budem mat celuste V-brake a paky na cantliver, budu tie brzdy vraj „makke“ Nemate s tym niekto skusenost? Bude to mat vacsiu ucinnost ako cantlivery? A este jedna vec. Chcem sii kupit take celuste s tym systemom, ze spaliky dopadaju kolmo na rafik. To su myslim LX. Je to tak? Je v tom nejaka vyhoda oproti „klasickym?“

    0 0
    • Smazaný účet  

      Mám zkušenost s prvním a to přesně takovou co říkáš: ty brzdy jsou měkký, a má to mizernou účinnost. V maj delší chod lanka a menší přepákování na páce (lanko je na ní na větším rameni, táhne tedy menší silou na větší dráze), v tom je ten fígl. Taky sem to tak chtěl udělat, ale nešlo s tím jezdit, musel sem vyměnit i řazení páč sem je měl spojený s brzdovejma pákama. Stejně tak kombinace Vpáka-cantík je na nic, kvůli tomu menšímu přepákování to na kantíky nestačilo, chtěj větší sílu, ani sem nezablokoval zadní. Doporučuju rači počkat a našetřit si na obojí, kombinace by se nemusela vyplatit, kantíky+kant. páky maj lepší účinnost než když to takdle zkombinuješ.

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Ja tak pesimisticky rozhodne nejsem. Bude to fungovat a dobre. Tedy pri vycentrovanem rafku a dobrem serizeni dostanes brzdy velkou ucinosti a dobrou davkovatelnosti.

      Urcite chces brzdy s paralelogramem? Nemyslim si, ze vyhody u tohohle typu prevazuji.

      0 0
    • BH  

      kombinaci celisti V s pakami catlever v zadnem pripade!je to zivotu nebezpecne, brzda nebrzdi a najednou zabere,neda se plynule regulovat brzdna sila.Je to dane rozdilnou vzdalenosti osy otaceni paky od bodu zaklesnuti lanka do paky a tedy jinym pomerem pakovani.Kdyz uz chses kupovat LX raminka , ktere nejsou neklevnejsi tak si kup treba i levne V paky (od 200,–Kc). Jinak system kolmeho pritlaku(para­logram) doporucuji,je to to nejlepsi u V. Detske bolesti starych XT (uvolneni v cepech) jsou jiz odstraneny.Brzdi dobre, jen chce casem vymenit original Shimano gumicky za neco lepsiho (Kool stop)

      0 0
      • Jumo  

        Uffff… no mam v tom teraz hokej!! Jedny tvrdia to, druhy ono :-((( Asi to urobim tak ze to najprv vyskusam len s tymi V-celustami a ked to nebude dobre fungovat, tak kupim aj paky. Inak omluvam sa za svoju nevzdelanost, ale co je to „paralelogram?“ Este sa chcem opytat: Tie STX paky co mam teraz su spriahnute spolu s packamy na prehadzovace. Takze to budem musiet vymenit cele. ! Uz by som tam chcel dat 8 kolecko. Robia as LX s 8 koleckom? Zvladne mi zadny prehadzovac STX ktory je na 7 kolecko, prehadzovat na 8 kolecku. Asi nie ze? Je na 8 kolecko tensia retaz ako na 7 kolecko?

        0 0
        • BH  

          to jsem si myslel, pak si musis koupit radice Alivio , lepsi razeni na 8 mi nesezenes (vyjma nejakych lezaku)stoji kolem 700,– Kc.Fakt Ti nedoporucuji kombinovat (tedy paky Cantilever s celistmi V) je to fak nebezpecne, Shimano to vyslovene vsude zakazovalo.V tomto vim o cem mluvim.Paralogram je nazev pro urcity system klouboveho spojeni (takovy zarny priklad je upevneni pravitka na rysovacim prkne.Jo kup si zvalst paky a razeni je to praktictejsi.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Uffff. Udělej to tak, uvidíš sám. Asi nejsou páky jako páky a brzdy jako brzdy. Paralelogram – takový chytrý mechanismus… představ si kosočtverec s kloubama v rozích… když ho budeš deformovat, protilehlé strany zůstanou vždy rovnoběžné. Pak se to chytře uchytí a špalík díky tomu jde furt pod stejným úhlem po přímce, a ne po kružnici. Já jsem měnil 7 za 9 a to už sem musel všecko. S přehazkou jsem to ani nezkoušel, byla už dost jetá.

          0 0
        • jonti  

          vozim 7rychlostnu prehadzovacku STX RCs 8 koleckom. Funguje to, prevod je tam rovnaky, ten sa nemeni ani pri 9kolecku. Problem je ze nejmensi pastorok je viac pri rame a tak nie je pruzina dost napnuta, a na najvacsie to ide tiez kus divne. Ale ide to bez problemov, nejaku dobu (v mojom pripade 3 roky) sa s tym jezdi bez problemov. Retaz na 8 kolo je rovnaka ako na 7 kolo. Ak mas teraz HG nemal by byt problem.

          0 0
          • vlk  

            souhlas až na jednu věc myslím, že 9 kolečko má jiné rozteče,na tom to 7 nebo 8 fungovat nebude.Ale nezkoušel jsem.

            0 0
          • Pá-dlista1  

            U 9 kolecka je samozrejme jina roztec. Prevod se sice nemeni, ale fungovat (dobre) to nebude.

            0 0
        • vlk  

          tak to máš stejné jako já.sežeň si čelisti tektro 825a dnes už jsou skoro zadara-asi 500kč.Kdysi stáli skoro co LX.A uvidíš jak to bude brzdit.Všichni co mé brzdy zkoušeli tvrdili, že jsou supr a to někteří měli i Koplety na LX.Jinak Na osmičku seženeš páčky alivio u nás asi za 890kč.Brácha je má a myslím, že jsou např o dost lepší než klasické deore.Jinak to stx 7 zvládá i 8 kolečko-testováno s pastorkem shimano HG50–8kolečko.Akorát si budeš muset jeden převod odpustit.Budeš prostě z 8 kolečka využívat jen 7.

          0 0
        • ravo  

          Kdybys hodně moc chtěl, tak www.velotrade.cz ve výprodeji XT řazení pro 8-kolečko, ale je to cca o litr dražší než alívko. Navíc to alívko koupiš po kusech ( leve x pravé) XT je jen jako komplet…

          Asi rok jsem měl na kole véčka a páky od kantíků a brzdilo to slušně, líp než původní kombinace. Souhlasím s Pá-dlistou, když se chce, funguje to…

          0 0
        • jihra  

          Kup si zvláš? řazení a zvláš? brzdové páky. Vyjde to sice trošku dráž, ale vyhneš se pak do budoucna problémům, když třeba zlomíš brzdovou páku, nebo když budeš chtít přejít třeba na 9-kolo.

          0 0
    • jonti  

      v brzdy s kantileverovymi pakami sa daju jazdit, maju mensiu paku, teda tahaju silnejsie na kratsej drahe. Musis mat teda dobre vycentrovane kolesa, a dobre nastavene brzdy aby ti nesuchali o rafik. S brzdenim problem nie je, ak budu mekke s kantilever pakami budu mekke aj s V pakami, hoci kvoli inemu prepakovanie trocha menej, ale malo by to byt v pohode. Iste to bude brzdit lepsie ako cantilever.

      Co sa tyka systemov s paralelogramom (PG), vozil som LX, teraz avid bez PG, nevidim v PG ziadnu vyhodu, ani sa ne nenastavuje lahsie, tiez to treba obcas nastavit ked sa to viac osucha, nemeni sa uhol ale meni sa vyska kde to tlaci na rafik. Podla mna je to zbytocna vaha a stoji to viac, take petkove avidy su iste lepsie ako LX.

      0 0
    • lubos  

      No, za 350,– sk kupis komplet sadu Vbrake, su sice znatelne tazsie ako napriklad Avidy, ale cenovo … A za dalsich 190,– kupis paky, take dlhsie alebo aj kratsie, aj potrebujes aj tie vymenit. Asi mas ocelovy ram, takze potom asi aj podkovu na Vbrake a tu kupis asi za 250,– kus. Nic extra, ale pomoze.

      0 0
      • Jumo  

        lubos: Ked ja by som chcel uz nieco lepsie, ked uz teda do toho investujem. Inak dakujem vsetkym za reakcie, asi si teda este nieco nasetrim a vymenim to naraz. Este sa chcem opytat na kolko kolecko su LX paky? Mam ram CrMo. Ta podkova je tam na to, aby mi ho neroztahovalo? Myslis ze je tam nejak extra potrebna? Som myslel ze sa to dava len na odpruzene vidlice (ja mam pevnu).

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Na odpruzene vidlice neni potreba (snad krome manitou:), dava se na stare ramy, aby je Vecka neroztahovaly a brzdy nemely houbovity chod.

          0 0
        • lubos  

          Aha .. :) No, tiez mam pevnaka CrMo a ma pomerne tenku zadnu stavbu. Bol s cantilevermi. Vcka zadnu stavbu vyrazne roztahuju, dal som podkovu a je to lepsie. Na pevnej som pozoroval tiez roztahovanie. Ta podkova sluzi na ochranu a tiez na zlepsenie ucinnosti.

          0 0
        • lubos  

          Inac, lepsie. No, pozri. Ja mam aj to lacne Vcko aj Avid. A ze by tam bol nejaky rozdiel v brzdenj sile, to by som nepovedal. Jedine , ze Avidy sa dobre nstavuju a su lahsie. A za to zaplatis 10× tolko. Takze tak.

          0 0
        • martt  

          ja by som do toho biku neinvestoval a bol rad, ze je spolahlivy. Sam mam dva presne tieto biky, jeden Bear Valley a jeden BW SE a myslim si, ze nema zmysel davat v-cka miesto cantileverov. Je to jednoducho stylovy bike z urcitej ery, ktory stal pred 12 rokmi uzasne vela.

          Aby som Ti zodpovedal aj konkretne: canti paky s V brzdami funguju. A to dokonca velmi ucinne. Predpoklad slusne scentrovane kolesa.

          Ak chces 8 kolecko budes muset vymenit aj zadny naboj resp aspon orech a osku. Pravdepodobne aj kusok roztiahnut zadnu stavbu. Neviem presne aky rozmer ma ten stary Marin, robili sa 126, 130 a 135 mm.

          0 0
    • Gospeed  

      Tak asi takhle......jezdim ted kombinace paka+razeni Shimano STX/7kolo/ a V-cka XTzadni brzda a ve predu cantliverova brzda Acera a s klidem mohu rict ze ta zadni brzdi lepe nez predni a je aji min narocna na serizovani a podobne...... Je ale fakt ze jakmile je na zadnim kole poradna osma/jakoze jednou byla :-)/ tak to brzdi hur /srovnatelne s predni/ ale porad to neni na zivotu nebezpecno jak tady nekdo rikal.

      Ted mam nove kolo a na nich AVIDY SD7 a nevidim rozdil v serizovani/u­cinost je smopzrejme zase nekde jinde/.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Vyhoda Avidu pak je v tom, ze si muzes nastavit pomer do „V“ brake az po Cantilever… a to nikomu zivotu nebezpecne neprijde a vsichni to vychvaluji :)))

        0 0
      • Smazaný účet  

        Já měl páky+řazení stx 7kolo a stx kantíky seštělovaný tak že s nima šlo dělat stojky na přednim (heh, což jednou vyvedlo z míry bráchu dyž si pučil kolo aby si zajel z hospody pro prachy :o). Dal jsem dopředu promax véčko a téměř jsem nezabrzdil. A to na předním mám ráfek poměrně rovnej. Prostě ta páka s krátkym chodem nestačila dostatečně ty véčka stisknout. Možná že u sh véček by to bylo jiný. Promax samozřejmě upozorňuje že se má používat jenom s promax pákama… sem je pak koupil a brzdí to ok (seřizování je druhá věc…).

        0 0
    • vlk  

      Zrovna takhle to jezdím páky stx a v breake čelisti tektro myslím 835a nebo tak nějak.Páky stx mají tu výhodu, že oproti klasickým centiver pákám mají delší rameno páky-od šroubu k uchycení lanka.A ty čelisti tektra 825a mají zase tu výhodu že mají tělo trochu kratší než klasické v breake čelisti.Celkově to teda znamená že se komplet spíše blíží kompletnímu systému V-breake.jinak nevěř těm co tvrdí, že to nebrzdí stx páka a čelisti tektro 825a jsou ideální kombinace.I kamoš co má komplet LX mi ty brzdy chválí, že ty jeho na ty moje nemají.

      Pozor ale!!! mluvím o stx pákách(mám kombinované s řazením) a tektro 825a čelistích.To jde supr

      Brácha zkoušel alivio páky a alhonga čelisti a to opravdu nebrzdilo.Muselo se to seřídit tak že to bylo těsně u ráfku atd.-prostě hrůza.

      0 0
    • bikerGT  

      Z vlastní zkušenosti: Aplikoval jsem to na jednom biku. Vysledek: Delsi draha zaberu paky, mekky chod, brzdy zabiraji az skoro u riditek. To podstatne je, ze ucinost je lepsi nez na mym kole s celistma LX. Taky je dulezity jaky pouzijes spalky. Co se tyce brzdneho ucinku LX a treba BR M420 (tusim Acera) je rozdil minimalni. Akorat na tech paralelogramech mas vic hejblatek, ted mi zacali chytat vakl a to hlavni – cena. Velky nepomer mezi ucinnosti a cennou.

      0 0
      • jonti  

        ked si viac pritiahnes lanko zacne to zaberat skor :) myslim tiez ze ked dat spalky uplne rovnobezne s rafikom, bude to tvrdsie

        0 0
        • vlk  

          špalky se většinou dávají rovnoběžně s ráfkem, když je dáš totiž ze šikma, tak to děláš úplně zbytečně protože se špalky zase do roviny obrousí.A když přitáhneš lanko tak brzdí dřív , ale také máš čelisti blíže ráfku, takže pokud máš špatně vycentrovaný kolo tak může chytat.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Já si je dávám lehce zešikma, aby mi nechodily moc zvostra… s tim obržděnim se to pak musí vychytat… třeba otočit (a vyrejpnout drážku z druhý strany na tu závlačku)… ale nedávám je zas tak moc našikmo, takže se obrzděj vcelku rovnoměrně. Naplacato by to bylo vo dršku…

            0 0
          • bikerGT  

            tak, tak

            0 0
    • filipes  

      Stary XT '94 paky pro cantilevery spolu s Avid celistma vozim uz 7 let na tretim bike :-) Chod brzdy je mekky, podle nekoho hure davkovatelny, brzdny ucinek jako hrom a to se nemusi za paky moc tahat. Vozim Alu podkovy vpredu i vzadu, hodne to pomaha, hlavne na vidli. U XT, nevim jak u jinech, lze do prepakovani narvat sroub tak, ze to neni ani takova houba. Kup dobry celisti, zkus to, nebo ti celisti nekdo pujci, kdyz mu treba promazes cep.

      0 0
      • Jumo  

        Fakt velmi pekne dakujem vsetkym za reakcie a rady. Urobim to asi tak, ze si teda najprv kupim len V-brake celuste a ked to nebude dobre dokupim k tomu aj radiace paky. Takze som zistil ze celuste s paralengo????? (kua neviem jak sa to pise) nechcem a kupim si asi tie Tektro 825 alebo Deore. Mne ide totiz aj o to, aby sa to nastavovalo pohodlnejsie ako tie cantlivery. Nastavuje as to pohodlnejsie? Pretoze tie cantli. sa otacaju vo vsetkych rovinach a je to PAKAREN!!

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Tak si hlavne kup takovy, co maji na spalkach zavit a kulate podlozky (nad 90Kc za par snad vsechny:). Pak se nastavuji opravdu pohodlne narozdil od cantiku.

          0 0
    • djano  

      Ked chces zvysit ucinok brzd a chces to lacno, ak si z BA mozem Ti darovat posilnovace pre cantilever. Myslim ze mam obidva, ak budes mat zaujem tak sa po nich pozriem.

      0 0
    • marco  

      Všechno jde když se chce ale po několika denních bikových dýcháncích kdy tomů dáváš pěknej záhul cítíš každým dnem jak ti to v rukách měkne a měkne. Kamínek a osmička na ráfku vykoná své a domů jdeš pěšky s kolem na zádech. Proto má rada zní vyměnit. Třeba za to co popisuješ na konci tvého dotazu. To musíš být opravdový znalec abys poznal ten rozdíl i když asi na tom něco bude jinak by to nedělaly že :-)

      0 0
    • ivovi  

      Jde to. Vozil sem to tak docela dlouho. Ucinnost dobra, jak komplet V, taky sem chtel usetrit. Jen ten stisk byl trochu divnej. Klidne vyzkousej nejdriv jen celisti a uvidis.

      0 0
      • Jumo  

        Tak sa mi podarilo naskrabat trochu penazi a vyriesil som to raz a navzdy: Kupil som si spriahnute paky (przdove + prehadzovac) Alivio a celuste Deore (V-brake pochopitelne) Stalo ma to aj s bovdenami 2800,– Sk a uz sa tesim ked to tam namontujem :-)))) Este raz vdaka vsetkym za rady.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.