• lubos

    Ma tady nekdo marathonku, vzduchovou, model S 2002 ? Zajimal by me chod vidly, zkusenosti, tlak foukani, mnozstvi oleje.

    0 0
    • brubaker  

      bezproblémová vidle, nic neunikalo, variabilní seřízení, minim. tlaky, hladiny oleje na jejich webu.

      0 0
      • lubos  

        O to prave jde, ze jejich web a realita nesedi. V prvni rade, tlak. Dale, dle manualu 35cc leva, 115 prava. Jenomze, dle ruznyhc informaci z mtbreview, nekomu z tech lidi, co ji recenzovali, rekli primo z Marzocchi supportu, ze manual je spatne, a leva noha ma byt 50cc :) Taky jsem se docetl, ze negativni komora je cca 3× tlak pozitivni plus nejaka konstanta. Dale, pry se da laborovat s tim,ze se snizi olej v prave noze na 80–90cc. To vsechno vim, jenomze (tedka se s ni bavim), ja potrebuju taky ohlas od vice lidi, hlavne lidi z bikefora, jakozto znalych a zkusenych. Doted jsem mel MXC air 2002, dam jsem daval 65cc do leve i prave nohy, foukal na 30psi (mam asi 65kg). Vidla ma svuj prubeh … potrebuje vic na odtrzeni (nema negativni), pri nasednuti mam asi 1cm zasunuti vidly (sag se to jmenuje?). Kdyz poradne zatlacim do riditek, dosahnu zdvihu asi tak 8.5cm, cili predpokladam, ze pri projeti nejake poradne diry bude i 9cm. Coz je na 100m vzduchu imho dobry. Vidla ma vcelku linerani prubeh od toho odtrzeni az po tech cca 7.5cm, cili super. Taky vydava solidni M-zvuk :), coz mi taky vyhovuje. Tolik k te MXC. No, a tahleta Maratonka, tak tam mam asi tak 22psi v prave, 20psi v leve, a nejakych asi 45psi v negativni. Vidla jede velice dobre, neni temer poznat, ze je to vzduch, nepotrebuje odtrzeni na zacatku. Jenomze … s touhle konfiguraci, kdyz nasednu tak zanoreni vidly je minimalne 2cm, neli vice (nejsem si ted jist) a stejne poradnym zatlacenim vidly nedosahnut vic nez 8cm zdvihu. Kdyz ji nafoukam o neco vic, aby zanoreni pri nasednuti bylo mensi (coz mi vyhovuje vice), pak zatlacenim zjistuju, ze stracim zdvih, tak mozna i 1cm. Prubeh pruzeni je jiny, nez u te MXC. Co chci … , male zanoreni pri nasednuti, ale pritom citlivejsi na drobnejsi nerovnost nezli MXC, ale co nejvyssi zdvih, bez toho, aby vidla byla prilis mekka, a chodila na doraz, nebo se moc zanorovala zbytecne (pri jizde po rovine a tak). Mozna, mozna to jde resit ruznymi hladinami oleje, a tim by mi mohl nekdo zkuseny poradit (Padlista :) .. vsiml jsem si nektere prispevky, kde se podobna vec resila, ale nejsem z toho uplne moudry, a radeji to takhle presneji popisu. Nechce se mi nad tim travim dlouhe hodiny a porad otevirat vidlu. Uz jsem toho i tak dost nazkousel :) Jeste pak mam dalsi otazku … kdyz vidlu zatlacim a velice pomalounku poustim .. dela takove jakoby drhnuti, 1cm jde hladce pak se zasekne, pak nahle dalsi 1cm, tak nejak. Nevim proc … ale pokud tohle udelam o neco rychleji, jde uz hladce. A dalsi vec … vcera jsem chtel modifikovat tlak vzduchu v prave noze, a vysledek .. nefunkcny ventil, porad otevreny. Jsem to otevrel, chvili jsem se babral s takovym cervenym cudlickem dolu, uz to funguje, ale setkal jsi se s tim nekdy ? Jo a jeste dotaz, kdyz zavru vidlu s ECC, tak se vraci rychlosti asi 1cm za pulminuty, je to v poradku ? Ze se vraci to vim, ale myslel jsem ze pomaleji. UZ se to resilo na starym bf, ale tam se nedostanu, tak nevim :(

        0 0
        • la-da  

          Tuhle vidli sice nemam,ale pokud je tam volna olejova lazen tak se da progresivita (jak rychle bude vidle se stlacenim tuhnout)dobre stelovat hladinou oleje – das min oleje a vidle bude mit pri stejnym tlaku vetsi zdvih.

          0 0
          • lubos  

            Jenze bude taky mekci, ne ?

            0 0
            • la-da  

              Pokud tam das stejnej tlak tak by na zacatku mela byt stejne tvrda jako predtim ale s pribyvajicim stlacenim by nemela tak rychle tvrdnout

              0 0
          • tutite  

            na změnu progresivity změnou hladiny oleje se vykašli. Je to zbytečné, oleje musí být tak akorát, je tam taková hladina, že její zvýšení Ti zmenší zdvih a snížení pohne tlumením. Jsou tam 3 vzduchové komory, 2×pozitivní a 1×negativní a právě štelováním tlaků v nich se do dosáhnout neuvěřitelně široká škála nastavení.

            0 0
            • lubos  

              Hmmm. Vcera jsem spekuloval s MXCkou, z zjistil jsem, ze prvni centimeter zdvihu prakticky netlumi, nebo tlumi – mozna, ale velice rychle se vidla vrati zpatky. Pak pri vraceni olej tlumi, je ho i dost slyset . Muze to byt tim, ze je tam oleje malo ? Nebo je to vlastnost te vidly ? Jo a zapomnel jsem asi napsat, ze u te Marathonky je to splouchani oleje mnohem-mnohem slabsi.

              0 0
              • tutite  

                Takže tam máš asi málo oleje. Šplouchání u MXC je dáno absencí patrony, která by měla zabraňovat vzniku bublin při průtoku oleje. MXC má jen otevř. olej. lázeň, kde olej protéká jen plunžry.

                0 0
                • lubos  

                  Aha, dik za informaci. Ale nevim proc, mne se to silne splouchani moc libi.

                  0 0
                  • mastihuba  

                    jakou máš mezeru mezi zátkou a hladinou oleje? taky si s tím teď hrju. Mám tam 40mm a chci vyzkoušet 35mm

                    0 0
                    • lubos  

                      Myslis tu MXC ? Uz nevim, onehda jsem to myslim ale daval na tech 40mm, ale nalil jsem ji odmerkou, tak jsem si zapamatoval, ze 65cc do kazdy nohy a je to :) a uz nemerim vzdalenost, jenom objem. Jenze … ted nevim, jestli skutecne 65, nebo spis 70cc. Kdyz tedy uplne dole zda se netlumi. Nevim, ale chystam se to znovu zmerit. Mozna tedy bych to zkusil dnes, at mas info.

                      0 0
                      • mastihuba  

                        kvuli mě to rozdělavat nemusiš. Já to tam liju podle těch jejich tabulek, ale nevim jestli +/-5mm může mít nějakej zásadní vliv na chod vidlice.

                        0 0
                        • lubos  

                          No ja hlavne kvuli sobe :). Taky me to zajima.

                          0 0
                        • lubos  

                          No, tak som to meral. Ked zasuniem nohy uplne dole, tak som mal asi 50mm od zaciatku zavitu v zatke. Tak som dolial do kazdej nohy 5ml a uz je 45mm. Ked som totiz vysunul nohy uplne , tak bolo vidiet ten bazmek, co sa nastavuje tlmenie. Zjavne malo oleja. Meral som to vo vodorovnej polohe. Ale i tak, niekedy som nameral nieco ine, neviem ci sa ten olej tam straca ci co :) Teraz citit, ze to tlmi aj na zaciatku … ale tych povodnych 30psi mi teraz znizilo max. zdvih pri zatlaceni riaditok mozno aj o 1cm, alebo teda minimalne o 0.5cm. Povedal by som teda, ze +/-5mm ma pomerne zasadny vplyv na chod :(.

                          0 0
                          • mastihuba  

                            při větším obsahu oleje mi pádlista radil ubrat tlak. tím +/-5mm jsem měl na mysli to že z toho nebude jiná vydle. Dycky sem si myslel že to doladim tlakem.

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              No myslel jsem to tak, ze abys mel citlivej zacatek, musis mit malej tlak (male predpeti) a abys neprorazel tak pridat trochu oleje na zvetseni progresivity na konci zdvihu. Jak je videt, je to tak a staci k tomu i tech 5mm.

                              0 0
                              • mastihuba  

                                teď sto řekl krásně todle potřebuju na hrbatý cesty od pásáku občas napříč přeoraný hlubokou brázdou. Máš ještě zkušenost co to udělá když půjdu ze sedla? bude se víc houpat?

                                0 0
        • Pá-dlista1  

          Hmm. Ti asi moc neporadim. S takhle komplikovanyma vidlicema nemam zkusenosti, protoze to proste nevyuziju. Nechal bych si vidlici se kterou bych byl spokojeny:) Podle me a podle navodu by 20% sag (v tvem pripade tedy 2cm) pro XC mel byt idealni. S 10ti cm vidli jsem vozil tak, ze sla 9cm v pokoji a nadoraz na kov jsem ji dostaval az pri akcich kde se mi lokty podlamovaly, takze bych rek, ze 1cm vozis uplne zbytecne a mas jen 9cm vidli s necitlivym zacatkem a geometrii 10cm vidle. Pokavad chces tedy necitlivou vidli s minimalnim sagem, tak foukej jak foukas a uber trochu oleje. O spatnych manualech jsem uz taky cet a osobne bych je bral jen jako orientacni a spis experimentoval. Stejne zalezi na tolika vecech, ze je tabulky nemuzou obsahnout. To drhnuti vidlice pri zpetnem chodu je zpusobeno pasivnimi odpory (treni) coz je u pruzeni nezadouci. Muzou to byt nezajete pouzdra, spatny mazani atd.

          0 0
          • lubos  

            Ano, ja vedel ze mi pomuzes :). Dik. Mozna, ze nechci necitlivou vidlu, ze jde jenom o nezvyk. Moc jsem toho v terenu nepojezdil kvuli pocasi, cili jeste nevim, jak se chova v terenu kde jsem jezdil s puvodni. Ono, ale nechavam si obe :), takze nemam problem. S tim drhnutim jsem si myslel, ze muze jit o nove gufera (kdyz jsem ji koupil byli cerstve meneny), olej je novy. Asi ji je treba nechat zabehnout, nakonec, i na mtbreview.com psalo par lidi, ze po nejakych 100vidlohoinach meni trochu chod.

            Jeste dotaz, kolik jsi mel sag, kdyz jsi v pokoji dal 9cm ?

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Ackoliv se na DH doporucuje 30%, tak v sede byl 0cm (max. do 1cm), ale to je dano tezistem a hl. uhlem slalomoveho kola. Vzdyt rikam, ze tabulky nemohou obsahnout vsechno :)

              0 0
              • lubos  

                To je pravda. Kdyz lezu do kopce sag se zmensuje. Jinak, asi jsem nemel sag 2cm ale vice, 2.5cm min. Vcera jsem se s tim znovu hral. Ja ti nevim, ale cim vice nastaveni vidla ma, tim asi hur :-))

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  taky bych rek. Uz to otravne nastaveni predpeti u elastomerovych vidlic. Zlata stara RST 281 :)

                  0 0
            • JJ  

              100 hodin je dost, ne? Krat 20km/h je 2000 km.

              0 0
              • tutite  

                No, furt je lepší, když se vidlice za 6 m. až jeden rok ježdění dostane do perfektní formy než když od počátku chodí jako po másle a za rok máš vůli jako prase.

                0 0
              • lubos  

                No, nekdo tam pise 10hodin, existuje pry i nejaka oficialni doba za zajeti. (nevim kolik). Tady http://www.mtbreview.com/…_83757.shtml, ale pise chlapek „chris maier“, ze prvnich 100 hodin byla jina nez dalsich 100hodin, a doba zajeti je vetsi nez dle Marzocchi , a v case zajizdeni vidla jinak reaguje na ruzne tlaky. No a jeste pise, ze (tahle) M. reaguje lepe spis s vetsimi tlaky. No ale kazdopadne vcera se mi jiz zdalo, ze chodi lip nez moje stara vidla :-)))). Chce to jenom spravne nastavit dle zamereni stylu jizdy, teploty, vahy, atd.

                0 0
        • Mox  

          Mam (mel) vidli s ETOU a ta se vracela pomalu (kdyz si to nechal pres noc zavrene, tak rano byla vidle vysunuta). Ale jak je to s ECC to opravdu netusim.

          0 0
        • kovar  

          nechci se zastavat ET a ECC, locoutu a dalsich, mi odpornych, veci. Ale ze pri aktivaci ETY a po stlaceni vidla po chvili zase vyjede nahoru, to urcite neni zavada, je to normalni, a memuze to pri jejim uzivani nijak vadit. Spis to pomale vyjeti nahoru je prospesne, kdyz treba ETU zapomene jezdec deaktivovat, tak vidla sama vyjede a neni zbytecne po celou dobu, co kolo stoji oprene u hospody, pod velkym napnelismem.

          0 0
          • brubaker  

            rajt, myslím si, že se tady řeší spousta p…ovin, já když bikuju, tak nemám prostor na přemýšlení o pseudoproblémech, jestli je doraz moc velký, nebo jestli vidla opravdu chodí 10 cm, nebo ne, atd. Prostě nasadím novou vidlu, na první 2 jízdy vyjedu s pumpou a zapamatuji si cca 2–3 schémata nastavení podle toho kterého terénu. A ETAu či ECC používám jen při jízdě ze sedla po asfaltu do kopce. Zdar.

            0 0
            • lubos  

              Jo, tak to bylo s vidlou co jsem ji jezdil doted. Jenomze tady to takhle nefunguje, vis :) A proc by me nemalo zajimat, jestli chodi vidla 6 nebo 10cm ? Nechapu. Kdyz me to nezajima, tak si pujdu koupit RST Gila. Navic, ja vzdycky chci vedet proc :)

              0 0
          • lubos  

            Jasne, jenom jsem chtel vedet, jestli to neni moc rychly. Vzdyt takove stoupani, kde to zapnu nevylezu za 3 minuty :) Jinak, ono se tim cudlikem da regulovat tlumeni, pry je lepsi rychly navrat pro „downhilling“, nevim. Spis to vyuziju ted, kdyz je zima, misto aby menil olej. Zamykani vidle do tuha ale moc dobry neni, ETA je lepsi. Co je fajn, je zmena geometrie. Moc dobry. Kdo ma ale sil nazvys, tak to tak neoceni :)

            0 0
    • lubos  

      2Admin: nevim proc, ale zakladal jsem tenhle thread jako tech.rady, taky se to tak zobrazi kdyz pisu tenhle prispevek. Ale v seznamu threadu ve fore ma definici nakupovani :)

      0 0
      • lubos  

        Uz asi vim … zalezi na posledne pridanem prispevku, jaky typ zvolil. Hmm, jen jestli to tak ma byt.

        0 0
    • lubos  

      Tak, kdo ma zajem, si muze kouknut, jak to vypada zevnitr. V nedeli jsem neplanovane podlehl pokuseni ji rozebrat. Odolala jenom leva zatka od pistu … melo by to jit, ale nevim v cem to upnout, abych neposkodil anodizaci, a tlumici patrona … nevim jak a nemam na to klic.

      http://www.ltokar.net/…thon2002.jpg

      0 0
      • kovar  

        prosimte, vyfot i vnitrek vnitrni hohy, at tu milan1 nehalasa bludy o absenci vnitrni povrchove upravy.

        0 0
        • lubos  

          Vidla je uz ale slozena :) … ale vnitrek je presne tentyz. Dival jsem se … i zkousel (zajimalo me to uz predtim).

          0 0
    • titlik  

      ma tlumice marzchi am sl ,jakej mam dat tlak do leva a prave komory..poradte

      0 0
      • Vilém  

        Podle manualu se foukaji 3–4 ruzne veci podle verze. Konkretni tlaky ti nereknu, ale predpokladam, ze se budou od manualu dost lisit. Takze preju hodne zabavy:)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.