500-1000km/rok, 25-30 tis. Kc, les a cyklostezky. Kellys/Qayron?

70 nepřečtených
  • ades93

    Ahoj, zacal jsem po dlouhy dobe jezdit a docela me to chytlo, mam nejaky penize, tak jsem si rikal ze bych si udelal radost.

    Bavi me to hlavne po lese, cyklostezky, silnice spis na prejezdy, koreny taky, ale jinak zadny tezky tereny.

    Nechystam se nejak upgradovat/me­nit/kupovat dalsi, takze aby vydrzelo min. 5–8 let.

    Najezd zatim fakt cca 1000km rocne max, spise vikendy rekreacne, casem treba vic.

    177cm 65kg

    Zuzil jsem vyber na tyto, serazeno od toho co se mi libi nejvic:

    KELLYS Spider 90 2022 – 29" – 22 tis. – https://www.skiandbike.cz/…90-2022-29-/

    (bazar) Qayron Ram MKII 1 – 33 tis. (ukecam na 30 tis.?) – https://www.facebook.com/…44061537206/

    KELLYS Gate 30 2022 – 29" – 28 tis. – https://www.skiandbike.cz/…22-29-white/

    Qayron Ram MKII 5 – 23 tis. – https://www.joybike.cz/…-ram-mkii-5/

    Ten bazarovy Qayron se mi libi, ale je to L coz je od 180cm a vys a 33 tis. uz je mimo moji komfort zonu.

    Koukal jsem i na decathlon, ty kola se mi vzhledove ani barvama proste nelibi (musi se mi libit!:))

    Vyhoda Kellys je, ze prodejnu mam za rohem, takze muzu vyzkouset.

    Nebo mam proste sezonu dojezdit na soucasnym 15 let starym Rockmachine Highlander a poridit neco na podzim ve sleve…?:)

    Budu rad za kazdou radu, pripominku, nazor.

    Diky!

    0 0
    • adam1  

      Tak pokud máš prodejnu za rohem a kellys se ti líbí tak není co řešit přece ?:)

      0 0
    • scalar  

      Letos bych výrazné slevy na podzim nečekal, řada prodejců jede slevy 20% už od jara.

      1 0
      • Tomcat  

        Ovsem často na neprodejná mizerná kola Jako artuš, RM třeba s RST , microshiftem, tectro… atd …za 40+? a von to skoro nikdo nechce to je divný.

        0 0
        • Vilém  

          A nebo treba vcera sem nekdo daval vyprodej mizernych Speslu, – 20–30%.

          0 0
          • Tomcat  

            A ve výprodeji furt budou o xx% dražší než něco stejného jen nqqé s tak velkou značkou v nevýprodeji. Ono je jedno jestli na rychloupínákem s RST zs 40 , nebo Deore s judinou přes 60

            0 0
    • roman 3D  

      ty chceš kolo s rychlpupínákem?

      0 0
      • Vilém  

        Tak uz sem toho teplyho Rona hod, nac cekas?

        0 1
      • ades93  

        A nemel bych chtit? Kellys Gate 30 by nemel mit rychloupinak, ale je to 6 tis. navic.

        Stoji to za to na to moje zvykani?

        0 0
        • roman 3D  

          jinou značku co rychloupínák nemá a nestojí tolik co gate30

          0 0
        • Tomcat  

          Nebo jinak když slibíte, že nebudete otravovat se servisem mizernýho kola, kde ty chyby jsou by design, si kupte co chcete. ,:)

          Lidi tady neradí jen aby z toho meli kšeft nebo ze sympatie k značce, ale o z praktických důvodů.

          0 0
          • ades93  

            15 let se jezdilo v rodine na kole s rychloupinakem a zadny problem s tim nebyl.

            Jaky konkretni servis je s tim spojeny?

            0 0
            • roman 3D  

              já jsem kdysi jezdil véčka a taky to brzdilo:-)

              1 0
              • ades93  

                A to je ucel ne?:) s veckama jezdim ted a nemuzu rict, ze by to nebrzdilo

                0 0
            • Tomcat  

              Jo jo a tráva byla zelenější a ženský hezčí tak jistě.....

              0 0
              • ades93  

                Chci tim rict ze moje latka neni vysoka, nejezdim zadny extremy

                Opravdu maji pevny osy takove vyhody?

                0 0
                • Fofrník  

                  Pro borce, který na kole ročně nalítá tisíce kilometrů na nejrůznějších podkladech v různém počasí a jezdí na limitech fyzických i fyzikálních, mají pevné osy význam v tom, že takový jezdec opravdu může cítit lepší spojení kol a rámu z hlediska „pevnosti“. Pak může cítit, že kolo jako celek se v některých situacích chová klidněji a předvídatelněji.

                  Pro všechny ostatní majitele pevných os spočívá benefit především v komfortu při sundávání kol například během přepravy či samo-domo servisních prací a oprav.

                  Jestli najezdíš za sezónu třeba i 2000 km převážně v rozvážném tempu, pokud by ti zavázali oči, nejsi schopný poznat při jízdě rozdíl mezi rychloupínákem a pevnou osou.

                  3 0
                  • VojtaXY  

                    A nezapomen na serizeni brzd, kdy u rychloupinaku mirne zmene v nasazeni dochazi k vetsimu skrtani kotouce.

                    1 0
                  • ades93  

                    Diky, ulehcil jsi mi rozhodovani.

                    Da se pripadne pevne osy dokoupit, kdybych chtel, nebo to neni mozne?

                    0 0
                    • Fofrník  

                      Všechno se dá, když máš peníze.

                      Pevná osa na předek = výměna vidlice a taky předního výpletu nebo alespoň náboje. Rychloupínák (QR) má rozměr 9×135mm, pevná osa na předku má 15×100, případně 15×110.

                      Zadek je závislej na tom, co umožňuje výrobce. Zadní stavba QR má šířku 135mm, kterou lze někdy zvětšit výměnou patky rámu na 142mm a potom lze použít pevnou osu. Ale záleží, jestli k tomu konkrétnímu rámu nabízí výrobce alternativní patku rámu na 12×142mm.

                      U QR zadní stavby máš možnost použít max 10 převodů, „větší“ kazetu tam nedáš. Pokud bys použil jinou patku na 12×142mm, můžeš použít kazetu 11s. Samozřejmě musíš mít buď výplet nebo opět alespoň náboj určený pro pevnou osu. Pak jsou ještě osy pro 12×148mm, ale to už je o úplně jiném rámu, kde potom jezdíš kazetu 12s.

                      Je to o investicích.

                      1 0
                      • VojtaXY  

                        i na QR nebo 142mm se da dat 12s

                        2 0
                        • Fofrník  

                          QR = 135mm / max 10 převodů

                          12× 142mm / max 11 převodů

                          12× 148mm / zatím max 12 převodů (a nutnost u Shimana použít ořech Microspline)

                          0 2
                        • Fofrník  

                          Neofic ano, ale to už je pro laika vyšší dívčí a s nejistým výsledkem, že to bude pracovat bez problémů. Proto to nezmiňuju.

                          0 0
                          • VojtaXY  

                            Pro HG orech neni rozdil mezi 10s, 11s a 12s, protoze vetsi sirka se kompenzuje na strane vypletu a na naboji lezi ve stejne delce.

                            0 0
              • Vrci  

                S těma ženskýma si nejsem jist. Když jsem byl na základce nebo střední byly hezký ženský tak do 30 let, ale dnes je spousta hezkých kolem 40.

                0 0
        • bara2  

          S tvejma pár kilama určitě ne. Leda bys plánoval nabrat do metráku :-)

          1 0
    • enjoy  

      Gate30 přesně tento u tohoto prodejce jsme koupili před měsícem.

      Už máme docela něco najeto a kromě výměny řetězu(KMC X12 dělal dost bordel, i když bylo vše seřízené), za Deore nic.

      Reálně super kolo, jen váha 14kg asi jediný trochu mínus.

      Kupovali jsme M na výšku 170cm.

      1 0
      • Edwin  

        Proč to proboha váží tolik? To má můj full vel. XXL :D

        1 0
        • scalar  

          Protože tam není nic lehkého, v této cenové relaci není problém, aby bylo kolo o kilo lehčí.

          0 0
        • enjoy  

          Hele já na to taky nějak nemůžu přijít a chci se postupně vydat cestou nějakého menšího odlehčení, ale vlastně nevím u čeho začít:-D

          Nebo takhle, nemusím, protože žena si sice všimla, že její Author Vison z roku raz dva měl 11,5kg, ale vlastně jí to při jízde v ničem nelimituje.

          0 0
          • Esi  

            Nejsou tam třeba nějaké mega těžké drátové verze plášťů? to by bylo poměrně laciné odlehčení které by bylo hodně znát

            0 0
            • blackseal  

              Dratove, 780 g jeden.

              0 0
              • Esi  

                Tak v tom případě na cyklostezky a polní cesty jen na plastich usetriš tak 150g na jednom, k tomu tam dat nějaké lehké duše a 350–400g na rotační hmotě bude znát.

                0 0
      • vn25  

        A máš to fakt zvážený? 14 dnů dozadu jsem ho držel v ruce a teda že by to mělo 14 kg se mi fakt nezdálo

        0 0
        • enjoy  

          Mám ho fakt zvážený.

          I se k těm údajům dá hodně složitě dostat, přestože je výrobce v podstatě tají. Asi ví proč:-D

          Až paní ojede ty základní Micheliny, tak tam dám něco lepšího, i duše a bude snad půl kg dole.

          Ale pro nás ta váha není to úplně stěžejní, vozíme na kolech flašky, nářadí atd..takže nás ta váha víceméně neprudí.

          0 0
    • ades93  

      Tak jsem nasel Gate 30 za 27 tis., barevne trochu neobvykly, ale da se to.

      Nejdriv vyzkousim a kdyz sedne tak do nej pujdu. Diky vsem.

      https://www.kursport.cz/…-dark-gray-m

      0 0
    • Edwin  

      ještě sem hodím k posouzení GRAND CANYON 6… aktuálně za 25k i s dopravou. Je na tom něco vyloženě špatně? Možná za 2 litry odlehčit pláště?

      0 0
      • Tomcat  

        Jesli něco tak zadní osa na rychlo upínák.

        0 0
        • Edwin  

          Jaj, díky, toho jsem si nevšiml.

          0 0
        • roman 3D  

          Nebrat rychloupínák

          0 1
          • pavelxy  

            Jak to tak čtu, tak s rychloupínákem sem za ty roky měl být asi už mrtvej…:D

            3 0
            • Edwin  

              Pro mě je spíš problém nekompatibilita, pokud už máš kolo s pevnou osou.

              0 0
            • Esi  

              Ne, neměl si bejt mrtvej, ale v dnešní době kupovat rám na 29 s rychloupinakem je opravdu nesmysl

              4 0
              • mais  

                Já už se těším až zase nastane stav, kdy už marketing nebude mít co lidem natlačit a nějaká forma rychloupínáku se zase stane i a všichni tu budete ječet „pevnou osu nebrat“ protože…

                0 2
                • Esi  

                  pokud ten nový rychloupínák bude zajišťovat stejnou tuhost zadní stavby jako pevná osa, zajistí to že to kolo bude v rámu vždy úplně na stejném míste kvůli kotoučům a zároveň půjde z rámu vyjmout stejně snadno jako s rychloupínákem tak je to za mě značka ideál a bude to lepší než pevná osa :-)

                  3 0
                • VojtaXY  

                  Rychloupinak je maximalne lehci, ale jinak nema zadnou vyhodu a jenom nevyhody. Spis prijde jiny rozmer pevne osy nez renesance rychloupinaku.

                  1 0
                  • bara2  

                    Tak lidi jsou čím dál větší a tlustší, tak lze předpokládat, že i ta osa bude tlustší, jak se to bude připevňovat je otázkou ;-)

                    0 0
                  • virtualcop  

                    No, jedna by tam byla z principu – demontáž kola během několika sekund, na rozdíl od vcelku jakékoliv průchozí osy, kde demontáž je rovna desítkám sekund minimálně. Nicméně chápu, že to běžného „nezávodníka“ netrápí a bonus vždy stejně nastaveného kola vůči kotoučům je nezanedbatelný.

                    Ohledně těch výhod/nevýhod rychloupínáku a reálné „pevnosti“ kola na ose – viděl jsem pár videí od hodně technicky vzdělaných lidí na tyhle věci a shodli se, že tuhost upevnění primárně záleží na konkrétní ose/rychloupínáku a patkách rámu – tedy že ani zdaleka není každá pevná osa samozřejmou zárukou „lepšího“ upevnění kola a jeho lepší tuhosti v krutu i na náboj.

                    PS: taky mám pevné osy a vždy bych je volil, pokud je ta možnost, ale primárně pro tu opakovatelnost stejného a přesného nastavení vůci kotoučům, pastorkům a celému náboji.

                    1 0
      • Edwin  

        Tak ještě na toto ROZZO jsem narazil.

        0 0
        • pocestny  

          Dotaz na ostatní: Tam fakt dali dohromady brzdy M6000 s řazením M6100? Nebo to je chyba v popisu?

          Edit: I když možná, jestli je ta řídící páčka posunutá o ~2cm od objímky brzdy, tak by to možná šlo. Co? Asi jo.

          Edit2: Na fotce je řazení s brzdou na jedné objímce

          0 0
    • nitraq  

      Co Decathlon? Za 25 tisíc vzduchová vidlice, obě osy pevný, slušná váha 12 kg.

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-330101?…

      0 0
      • Edwin  

        Kdyby bylo na shimanu a v jiné barvě, tak super :)

        1 0
        • ades93  

          Presne. Koukal jsem na nej. Kdyby byl v jine barve, beru ho.

          0 0
    • Azmir  

      Objevil jsem pro inspiraci celkem zajímavé kousky:

      0 0
    • ades93  

      Tak Gate je doma. Prvni dojmy oproti staremu kolu jsou robustnost a o dost nizsi vaha (i presto ze je to 14kg). 29" kola a vidlice krasne hladi nerovnosti.

      Jen ten posez trochu pokulhava, pripadam si moc natazeny a shrbeny na to, ze je to MTB, byl jsem zvykly byt vzprimeny a bylo to pohodlny.

      Prodejce mi i otocil predstavec protoze byl smerem dolu a to trochu pomohlo, ale porad to neni ono.

      Pomuze kratsi predstavec, popr. podlozky, aby riditka byly vyse?

      0 0
      • Edwin  

        Kratší představec nebo jiný tvar řidítek by mohlo pomoct.

        A nebo si zvykneš. Dej tomu trošku času.

        1 0
      • virtualcop  

        Kratší představec, představec s vyšším úhlem, zvednutí řídítek podložkama (pokud máš na vidlici místo – někteří výrobci/prodejci to zaříznou s bídou na centimetr), případně i jiná řídítka (opět větší úhel nahoru/k sobě, jinej tvar obecně, jiná šíře…), s tím vším se dá pracovat a v rámci centimetrů to doladit.

        Nicméně musí to bejt rozumně – pokud tam máš příkladem představec 10cm a dal bys 5cm, případně ještě řídítka vejš, uzavřenější úhly atd. – tak v té chvíli měníš dost podstatně ty prvky geometrie, na které to původně bylo zamýšleno. Takže pak ve výjezdu do kopce se ti kolo může „převracet na záda“, z kopce může bejt hodně „nervózní“ do zatáček atd.

        Obecně – pokud se to nedá dorovnat do optima v řádu jednotek centimetrů, tak to obvykle značí špatně vybranou velikost.

        Pokud máš Gate 30, je to furt kolo z kategorie XC, lehce starší geometrie, kde se stále předpokládá, že na tom chce jezdit někdo rychlejš, ve velmi mírném terénu = posed alá paní radová tedy pro takovéhle ježdění není úplně optimální.

        Chvilku jezdi a zjišťuj, co ti přesně konkrétně vadí, pak to případně zkus řešit – prvotní dojmy po přechodu z diametrálně odlišného a starého kola jsou vždycky celkem zavádějící.

        1 0
        • ades93  

          OK diky moc za informace. Je tam 80mm predstavec, uhel +6 stupnu, planoval jsem prave 50mm stejny uhel, takze zadny extrem. Dam tomu par tydnu, pak stejne jedu na garancku, tak se jeste poradim v servisu. Jinak S jsem nezkousel, ale to je dle tabulek pro postavy okolo 170cm, takze jsem o tom ani neuvazoval.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.