Kotouce mechanicky nebo hydraulicky

32 nepřečtených
  • Uvazuji na kot. brzdama vyplati se investovat do hydraulickych? nejsou narocnejsi na udrzbu ?

    0 0
    • dave  

      Tak pokud bych se náhodou rozhodl pro kotouče, tak jedině hydra. S mechanikou zbytečně přicházíš o spoustu výhod, které právě kotouče poskytují.

      0 0
    • kamtcho  

      a pomer cena-výkon. Vzladom na to, že su mechaniky ovela lacnejšie tak si ich asi dam.

      A ked mechaniky tak ktore?

      • hayes
      • shimano 475
      • avid

      Mate niekto skusenosti?

      0 0
      • ravo  

        Mechaniky bych bral Avid, alespoň já o nich uvažuji. Nejsou nejlevnější, ale z doslechu vím, že jsou funkční a bezproblémové.

        0 0
        • kamtcho  

          lebo si chcem kupit cinder cone a tam je shimano 475.Tak fakt neviem.

          0 0
          • ravo  

            O Avidech ti dá asi nejvíc informací Tink Tink, ale ten se tady nevyskytuje, jedině na starém bikeforu. On je taky prodává, ale i tak si myslím, že se mu dá věřit.

            0 0
          • Darius  

            Avidy skutecne bez problemu… u Tinka i dobra cena

            0 0
      • BB  

        kde jsi přišel na to, že jsou machaniky lehčí ? To teda slyším poprvé.

        0 0
        • blue  

          lacnejse neznamena lehci :-)

          jo, kde jsou ty doby, kdy se cech se slovakem domluvili bez problemu :-)))

          0 0
    • Karlos009  

      Mechaniky bych rozhodně nekupoval. Možná ještě na přední kolo ale dozadu je to celkem nesmysl. Zastavíš se na půl cesty a lanka a bovdeny na zadní brzdě tě připraví o všechny výhody kotoučovek. Většina dnešních hydraulik už je natolik technicky vyspělá, že z nějakých poruch nemusíš mít strach a cena (např. SH deore) je velice slušná.

      0 0
      • TinkTink  

        Hmm..podle me se pletes, ale to se stava…na puli cesty se nezastavi, protoze jedina vyhoda, kterou povazuji za podstatnou je to, ze to proste brzdi porad – o zadnych jinych nevim…mel jsem hydry…mel jsem mechaniky…mel jsem toho dost…a jediny, do ceho sem ochotnej trosku vic zainvestovat je mechanickej Avid… – vetsina..ale fakt nevim, proc se nemuzu domluvit napr.s Formula B4 Racing, ktera se mi tu vali a ma v haji uz po druhe paku…pak je ti cela brzda na prd…(a to ta Formula stala cca 3× vic nez 525…)

        0 0
        • Karlos009  

          Me se to nestavá…a tak ti prozradím ječtě jednu podstatnou výhodu hydro-kotoučů: JAK BRZDÍ!!! Pravdou je, že dnešní véčka se svoji účiností blíží kotoučům, ale nikdy je nedoženou v dávkování síly, rychlosti reakce a nebo „odezvy do brzdové páky“. Zkus se rozjet na 40 a za pouziti brzdy jet chvíli po předním. Z kotoučovkama hračka. Nikde se totiž nerozathuje rám nebo vidlice, nikde se neprotahuje nebo nedrhne lanko a pod. Síla na páce je v daném okamžiku silou na kotouči. A to je to co myslím, koupí sice kotouče ale pořád má dlohý lahnko (bovden) dozadu. Část výhod je pryč. Nemám nic proti mech. kotoučům, boys z naší skupiny je taky vozí a nejsou o nic pomalejší (někteří jsou ******** rychlejší) ale pořád tvrdím, že pokud dnes kupuje nové kotouče, tak už se hydro. vyplatí. Jo, ještě k té poruchovosti. Ano, teoretická pravděpodobnost vážnější poruchy je vyšší ale to je i u odpružené vidlice a vsadím se, že nemáš pevnou. No, mýlit se je lidské a tak z toho nebuď neš?astný.:-)

          0 0
          • TinkTink  

            Hmm…jaky tam u vas maj kotouce…? :o) …ma nekdo mechanicky Avidy?

            Na predni se nepostavim v rychlosti…to uz me davno preslo (neumim tak dobre davkovat teziste…ale to je blba vada tela :o))) )…

            Hmm…no ja nevim – sice dlouhy lanko, ale vozim spesl bovdeny…dobry lanka…a naky roztahovani tam neni moc poznat…

            Hydro kotouce nebrzi vic nez dobry mechanicky – rikam dobry…jaky tam v ty vasi skupine maj kotouce? (njn…ale rychlost nezavisi mnohdy na brzdach…ze jo :o))) )

            0 0
            • Karlos009  

              Nikdy jsem netvrdil, že hydro obecně brzdí líp, ale tvrdím, že zbavit se lanek a bovdenů je věci ku prospěchu. Co se týče kotoučů je tady zastoupeno kde co. Z těch mechanik: Tektro (přesné označení neznám) dle mého názoru – k ničemu, Hayes mechan. (označení si taky nepamatuju) nic moc, od H. bych čekal víc, Shim. 515 (tuším) celkem jdou. Jezdí tu i ty Avidy, ale ty jsem nesedlal, tak nemůžu hodnotit. Abych úplně nevyděsil potencionální kupce mechanik, mé hodnocení vychází z jedné nebo dvou zkušebních jízd a nekonečných diskusí u piva v hospodě. Navíc nejsem tak úplně nestraný, já vozím hydry.:-) O XT bych mohl hovořit zasvěceněji. Ještě bych měl dodat, že tu také jezdí jedny starší hydro-hayesy a ty brzdí tak na úrovní toho mech-tektra, tak pak si vyber. K té rychlosti po předním. Jak o tom teď přemýšlím, možná to 40km/h nebude ale o vikendu to změřím a pokud přežiju, tak zveřejním:-)

              0 0
              • TinkTink  

                Ja myslel, ze jsi timto prohlasenim "JAK BRZDÍ!!! " myslel to,ze hydry proste brzdi lip – myslim, ze nejsem jedinej, kterej to tak pochopil…no…

                Tektro – myslim ze za par stovek jeta Novela odvede presne tu praci, na kterou je stavena… Mech Hayes – jo…ty proste nebrzdi :o)))) 515 – nevim…snad casem zjistim…

                XT – ma kamarad…pred tim mel Avidy…nezda se mi, ze by tvrdil, ze to brzdi nak vyraznej lip :o))) – spis si myslim chce oduvodnit tu bezduvodne drahou investici :o))))))…no…ale to nevadi…pac na nich ma stejne prd najeto…ma koleno v haji…tak cekam :o)… 40 km/h…no sou i taci, kteri daj 60, ale v brzde to fakt nebude :o)))

                Avid – zkus…ale musi tam fakt bejt dobrej bovden a dobra paka…

                0 0
                • enjoy  

                  nekteri daj i 60 mil/hod.kdyz jsem to videl tak to uz na me bylo vazne moc.navic jeste 70mil/hod. po zadnim:-)

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Jo…ve kterym videu to je? Vim, ze v nakym uz starsim :o)))

                    0 0
                    • blue  

                      je to tušim v new world disorder, dost dlouhá pasáž na silnici za normálního provozu a s rozmáčknutou „dead bee“ na skle kamery :-)))

                      0 0
                    • enjoy  

                      ja to videl na extreme sports na kabelu.nepamatuju si co je to za video,ale odpovida to presne tomu co napsal blue:-)

                      0 0
                      • blue  

                        ja sem tam spis nepochopil ten jeden manevr, kdyz vjel na tu travu vedle silnice, kdyz jel mam pocit dokonce po prednim a pak hodil na zem zadni kolo a cely ho to na chvili rozhodilo, jak to v ty rychlosti ustal…

                        nekdy mam pri tehletech videich pocit, ze ani na tom kole jezdit poradne neumim :-)))))

                        0 0
                        • enjoy  

                          za dobu co na tyhle videa na tom kabelu koukam,tak jsem zjistil ze na kole neumim a nejaky to poskakovani pres obrubniky a koreny atd. nic neni a mel bych se za to spis stydet:-)co me dostava nejvic je kdyz davaj videa kde si to typci davaj po meste na trialovych kolech,tak z toho mi hlava vis co:-)sice me zajima XC ale tohle je neco. ja hlavne vubec nepochopil jak se na takovou rychlost s takovyma plastema dostal,tak maximalne za pomoci tech dvaceti kilo co to kolo melo,ale jinak nevim,ani ten kopec mi neprisel takovej.

                          0 0
                          • TinkTink  

                            Hmm…ve chvili, kdy zacnete trosku vic skakat…aspon tak ten metr a pul na placku kdyz date…tak zjistite, ze to je sice pekny…ze tam ten adrenalin taky je…ale ze uz to taky treba neni o tom, o cem chcete aby to bylo…ja povazuji metr a pul za max, ktery davam bezne a ktery nejak nechci prekracovat…to si radsi zajedu na XC nekam na okruh…mozna to zni divne, ale v tehle videich je ukazany uplne jiny svet MTB, takze nejaky stydeni se nema moc smysl…

                            0 0
          • enjoy  

            myslim ze neni moc lidi co by si to davali ve 40km/h po prednim.ja to zkousel,spis zkousim docela casto,ale pri mensi rychlosti.i pri tech ctyriceti jsem to zkousel a byl to takovej adrenalin ze jsem to pak chvili rozdychaval.mam takovy pocit ze v tu chvili je jedno cim brzdis,protoze v takovy rychlosti na to vubec nemyslim a jenom se snazim zvladnout teziste.mam XT paky a LX vecka.zkousel jsem i 525ky a prislo mi ze kdyz jsem se stavel na predni ze maji takovej divnej chod,proste jsem nebyl moc jistej.

            0 0
            • Mictian  

              Mno,vy se tu furt bavite o kotoucich,tak mi to neda.Dneska mi privezli novej bajk s mech. avidama a po vytuneni (neb avid ma mnoho moznosti nastaveni) slapou jako swin,jedinej defekt je,ze se pri preprave ohnul predni kotouc,nevite nekdo,jestli se to da nejak zachranit?

              0 0
              • MartinXC  

                Jestli je ohnutý moc, tj. neproleze třmenem, tak jej vyhoď. Jestli jen zvlněný, dá se docela dobře srovnat třeba dřevěnou tyčkou zaháknutou mezi vnitřní obrubu kotouče a věnec a mírně ohýbat. A průběžně kontrolovat podle desek.

                0 0
              • lubos  

                Ocel se da narovnat , ale pokud je to vykrivene moc, tak mozna praskne pri rovnani. Teda jestli kali tu ocel. Neivm.

                0 0
    • Mictian  

      hmmm,tak to zkusim,trmenem to proleze,jen to mirne drhne.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.