• BB

    tak jsem se nad jednim prispevkem zamyslel, k cemu vlastne jsou testy v papirovych casopisech. V samotnych testech z testera obcas vyleze, ze testovane kolo na nej bylo male nebo velke, neni poradne popsana metodika testu. Nejcennejsi mohou byt srovnavaci testy, kdy stejna kola testuje stejny tester a primo se vyjadruje, ktere je v cem lepsi a horsi a nakonec udela zebricek. Ale takove testy u nas moc nevidim. Pokud zverejni metodiku, jako napr. zmineny test vidlic ve Velu, tak hned nekdo prijde na to, ze je to vlastne k nicemu, ze test spravne nesimuluje funkci vidlice. A o cem jsem se vlastne nikdy nedocetl, je dlouhodoba spolehlivost a narocnost na service. Proto se hodne zajimam o zkusenosti bikeru, treba na tomle foru. Ale ma to taky hacek. Spousta lidi pise sve prvni zkusenosti s komponentem, kdy jsou okouzleni novinkou a vetsinou je to bomba a super. Nemohli byste taky psat zkusenosti a hlavne negativni zkusenosti treba po roce, po dvou letech ? Obcas mam dojem, ze kdyz si nekdo koupi nejaky komponent, tak povazuje za svouji svatou povinnost presvedcit co nejvice lidi, aby si to koupili taky. Proto budme k sobe ferovejsi, nepisme prvni zkusenosti v dobe poblouzneni a hlavne pisme vsechny negativni zkusenosti. Tim si prokazeme dobrou sluzbu v situaci, kdy to do nas perou marketingovi experti od vsech moznych firem.

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Ja myslim, ze to delam dobre. Jeste sem tu nerek dobre slovo na zadny komponent :))

      0 0
      • vlk  

        Ono se většinou na všem něco najde

        0 0
      • lubos  

        Matne si pamatuju, ze na jeden nebo dva kousky jsi nerekl spatny slovo :o)))

        0 0
    • blue  

      jen bych si dovolil nesouhlasit s absenci srovnavacich testu… v kazdym cisle mas minimalne jeden, vetsinou ale dva srovnavaci testy nekolika kol stejny, vetsinou cenovy, kategorie

      0 0
      • BB  

        to jo, ale jsou takove bezzube, musis umet cist mezi radky. Ja mel spise na mysli testy na zpusob MBAction. Jasne ti reknou, ze nektere kolo jsou vyhozene penize. Mozna je to tim, ze kola k testum ziskavaji nejakym jinym zpusebem nez u nas treba Velo ?

        0 0
        • Franta  

          myslim, ze zrovna mtbaction je ziskava tak ze si je kupuje…

          0 0
    • Smazaný účet  

      No, já jsem třeba chtěl přidat recenzi na mé pláště – jenže ony už se nevyrábějí. Takže ta recenze by byla k ničemu. Velká část komponentů, o kterých mohu říct, byly dobrý/špatný, už je dávno nahrazena něčím jiným, takže by asi nikomu má rada moc neposloužila…

      0 0
      • wbiker  

        Taky se přikláním k tomuto názoru. Je sice super, že za dva, tři roky zjistíš o určitém komponentu všechny jeho výhody i slabiny, ale po tak dlouhé době, ikdyž napíšeš sebelepší kritiku, je vpodstatě k ničemu.

        0 0
    • wroum  

      mas pravdu, ale kdyby jeden jezdec otestoval 4 kola, tak na 1. miste bude to ktere mu nejvice sedne. nekdo jiny by to poradi mel uplne jinak. cim vice lidi by se na tech 4 kolech vystridalo, tim vice by bylo poradi (pro statisticke zpracovani je rozumne minimum 10) a potom by ten test mel smysl. jinak se maximalne dozvis ze se nekomu jelo nejlip na tom a tom kole, coz neni test!

      0 0
    • MartinXC  

      Podle mě je recenze na celé kolo o ničem.

      Smysl má testování komponent na jedné stabilní sestavě, kdy na biku:

      • přezuju pláště nebo celá kola a rozdíl nějak vnímám
      • vyměním řazení, smyk, šaltr a rozdíl nějak vnímám
      • sedlo se dá takhle otestovat, možná pedály
      • gripy

      Některé komponenty mají smysl testovat až po zajetí:

      • vidle (doladěnou na stejnou klidovou výšku)
      • špalky, brzdy taky potřebují čas na zajetí

      nebo osezení

      • sedlo

      Ostatní věci jsou pod hranicí vnímání (ještě tak úhel představce, šířka rodel, kost X vlaštovky) nebo mají zásadní vliv na posed a tedy testera nutí do nezvyklé polohy.

      Dostat nové kolo na otestování, je jen o celkovém dojmu oproti kolu na které jsem zvyklý. Jinak by to bylo potřeba prověřovat tak 500km. Já nevím jak ostatní, ale než si vyladím kolo na dobrý posed, tak je to tak 200km i víc. Pak teprve můžu sbírat podněty o tom, jak se mi jede.

      0 0
      • Volf  

        Já si myslím, že nemáš úplně pravdu. Pokud máš možnost si projet třeba 5 kol po sobě tak jseš schopnej posoudit i drobnější rozdíly než třeba po týdnech. Jinak si myslím, že ty co testujou mají projetou spoustu kol, aby mohli něco říct. Pak je ječtě další věc, že ty testy mají pouze orientační charakter a člověk má používat hlavu ane to co napsali třeba ve Velu.

        0 0
      • BB  

        neni to jen o dojmu z kola na ktere jsem zvykly. Mam napriklad jednu stojku, na starem kole jsem ji nikdy nevyjel, protoze se mi zdvihlo, at jsem delal co jsem delal. Na novem kole, i kdyz jsem na nem nenajel ani tech zminenych 500 km, jsem to vyjel napoprve. Takze muzu rict, ze nove kolo je lepsi ve vyjezdu. A to same se da otestovat ohledne obratnosti (znam jeden single trak k Vltave, kde jsou dve pekne zatacky, …) a dalsich charakteristik.

        0 0
        • MartinXC  

          No taky by se dalo rict, ze na starém kole jsi mel jiny posed … nebo vysokou hlavu. Coz u mne neznamena, ze je kolo lepsi ve vyjezdu. Kdyz si dam na sveho bika kratky vysoky predstavec, tak se taky budu divit, ze to „kolo“ je spatne pro vyjezdy. Ale ve skutecnosti budu mit spatny posed. Zimaka (Vision 19") a letnaka (Attitude „L“) jsem vyladil na stejny posed (delka uchopu, vyska slapani, vyska rodel, sirka uchopu, delka klik) – a teprve pak jsem schopen porovnat jejich jizdni vlastnosti, odpich, stabilitu ve sjezdu, zataceni, vlastnosti pro vyjezd, tuhost, sertvacnost …

          0 0
          • McBlacky  

            a verdikt? má cenu investovat do kleina? ikdyž laky maj nejlepší…

            0 0
            • MartinXC  

              Má – je to jiný bajk: odpich, tuhost rámu, středu a hlavy, kvalita materiálu, mech.provedení, předpokládaná životnost (záruka 5let, 1rok na lak !), design, nízká hmotnost, řadicí lanka vnitřkem…

              0 0
              • ddd - andy  

                Radici lanka vnitrkem – bych rek ze je spis minus… :-(

                0 0
                • blue  

                  proc? ja bych to zrovna v jednom konkretnim miste u svyho kola uvital…

                  0 0
                  • ddd - andy  

                    Protoze stena trubky je v tom miste zeslabena. Protoze je to slozitejsi na vyrobu (drazsi)- ale to nas neusi zajimat. Protoze na to potrebujes vic materialu. Protoze se to casem muze uvnitr poskodit. A hlavne PROTOZE PROTO :-))

                    0 0
                    • blue  

                      asi nechapu… v miste prulezu bovdenu je dira, navic tvrdis, ze tam je trubka zeslabena… ale potrebujes vic materialu?

                      ale toho zeslabeni bych se asi nebal, bude to asi spocitany a na to, jak dlouho to delaj, i provereny

                      0 0
                      • ddd - andy  

                        Myslel sem tim: v miste prulezu je dira – neni tam kruhovy profil a trubka je v tom miste vlaste oslabena. Vic materialu – tim sem myslel, material (trubicka), ktereho je potreba na vedeni bovdenu uvnitr trubky ramove. Ale je jasny ze to budou mit spocitany atd.

                        0 0
                        • blue  

                          no ta trubicka na lanko uvnitr trubky urcite bude strasne tezka :-)

                          0 0
                        • MartinXC  

                          Prdlajs, trubka je tam tvarově zpevněná na ohyb (v oblasti hlavy a sedlové trubky), je tam takový vlys dovnitř, symetricky na obou stranách. Díra je ve „dně“ toho vlysu ve směru trubky, takže se tam vrub vůbec neprojeví. V rámové trubce žádná „trubička“ není.

                          0 0
                          • blue  

                            a jak se provlika lanko? jak ho dostanes druhou dirou ven, kdyz tam neni zadna trubicka?

                            0 0
                            • MartinXC  

                              Je na to takové know-how – tenká dlouhá plastová trubička:

                              • kterou navlíkneš na lanko co tam je,
                              • prostrčíš oběma dírkama,
                              • vytáhneš z ní lanko,
                              • nasuneš do ní nové lanko,
                              • vytáhneš trubičku,

                              a je to.

                              0 0
                              • blue  

                                aha… sem prave myslel, ze ta trubicka tam je nastalo

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  a kdyz ti vypadne, tak si bud:

                                  1. koupis cely novy ram
                                  2. jenom prislusnou trubku s navlecenym lankem
                                  3. vedes bovden v celku vnejskem a ztracis vyhody kleinu.

                                  Poprosil bych o napovedu publika :)

                                  0 0
                                  • MartinXC  
                                    1. rovnou ocelovou strunou si udelas pruchod skrz a aplikujes postup jako s lankem
                                    0 0
                          • ddd - andy  

                            Ja vim velmi dobre jak to vypada… a nejen na Kleinovi :-)

                            0 0
                • MartinXC  

                  Naopak – nezanáší se (obdoba plného bowdenu), nemotají se ti v ruce při nošení, při pádu jsou tam schované, atd.

                  0 0
            • wroum  

              pokud ti jde o lak tak jo.

              pokud ti de o pomer vykon/cena, tak urcite ne. takovy RB je na tom o mnoho lip. klein zije ze sveho jmena a tak trochu usnul na vavrinech (nejen on)

              muj nazor: klein a cannondale jsou vyhozeny prachy – kupujes spis jmeno nez kolo

              0 0
              • MartinXC  

                Jak bys definoval parametr „výkon“ ? V čem je RB „o mnoho“ lepší ? Abychom srovnávali jablka s jablkama … :-)

                0 0
                • martt  

                  vykon by sa dal najlepsie zmerat tak, ze postavis dvoch priblizne rovnakych jazdcov na XC zavod, potom im vymenis biky a porovnas casy.

                  0 0
                • wroum  

                  musis porovnavat co za svoje penize dostanes (rika se tomu racionalni uvazovani) klein- nesporne kvalitni ram + krasnej lak, lanka vnitrkem :-) , pokud je to to do ceho chces vrazit prachy tak OK

                  ja bych si koupil treba to RB (napriklad) – ram bude stejne kvalitni, mozna o par gramu tezsi, ale 100% odolnejsi, barvu si zvolim jakou chci (kombinace…), zadnej problem s reklamacema (stejne jich moc neni), u RB si muzes nechat udelat ram s jinou geometrii (presne na miru)… …a to vsechno za mnohem mene penez

                  to je to co sem tim chtel rict jestli ti de o to mit kleina tak ok, pokud chces kvalitni funkcni kolo tak spis to RB (nerikam ze klein neni funkcni ale za ty prachy…)

                  0 0
                  • blue  

                    geometrie na miru u RB za priplatek, nekatalogova barva taky… to bych jako vyhody RB neuvadel

                    0 0
                    • wroum  

                      i s tema priplatkama bude porad levnejsi. navic u kleina nemas ani tu moznost

                      no nic kup si co chces sou to tvoje prachy

                      0 0
                  • MartinXC  

                    Těší mě, že se někdo s DH v profilu hlásí k racionálnímu uvažování :-) Nicméně nevidím v tvé odpovědi ani definici výkonu kterým se nahoře oháníš, ani výpis „o mnoho“ lepších vlastností RB.

                    Mám jednoho kamaráda, který sleduje vývoj v autařině: chtěl by A4 (nemá na ni), a vychází mu výhodnější si koupit Oktávku než A4 (přece cena/výkon hovoří jasně :-), protože má některé díly na podvozku jako Audi, motor i převodovku přece taky jako Audi, takže je to vpodstatě audina … a za ty prachy … :-))

                    Já bych trochu poopravil tvoji formulaci: Pokud chceš kvalitní rám pod zárukami ve světové třídě, které ti vydrží 60.000km a skvěle vypadá, je to Klein. Pokud se chceš rám ve střední vyšší třídě s muškami jako průměr sedlové trubky (viz dřívější diskuse zde) nebo jiné drobnůstky, který taky nevypadá špatně, může to být třeba i RB.

                    Vzhledem k materiálu a zpracování bych např u životnosti sázel na Kleina. Jak dlouhá je záruka u RB ? Mimochodem – seděl jsi někdy na Attitudovi ? Já na RBčku párkrát ano. Rám jsem před pár lety vybíral opravdu pečlivě a ve finále jsem měl 3 kandidáty: od Sfinxe na míru (ocelák), Morati HC1.3 a AttitudeComp – to nejlepší dostupné v každé materiálové kategorii. RB zůstalo za nimi spolu s pár dalšími dobrými rámy.

                    0 0
                    • wroum  

                      ano mas uplne pravdu. zalezi na tom jak to vidis TY. JA to vidim tak jak sem to predtim napsal. prirovnani s autama je trefny. co se zivotnosti tyka tak o tom by se dalo polemizovat :-)

                      na tom kleinovi attitude sem kus jel, pekny a lehky, ale ne moje krevni skupina (to sem este jezdil XC). ale holt mam slabost pro RB.

                      co sis nakonec koupil. doufam ze ne toho sfinxe 8-)

                      0 0
                      • MartinXC  

                        Sfinx je parádička pružný rám, ale já hledal tvrdý kousek. To je Klein, možná ještě Canon (ale ten je těžký). Až budu chtít pohodlí, bude to Morna anebo full ocelák, jestli se začnou zase dělat.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Neni ocel na fulla (kvuli pohodli) zbytecnost? A jestli to je kvuli ostatnim vlastnostem oceli, tak proc pak hlinikovy HT?

                          0 0
                          • MartinXC  

                            Hliník na HT (tenkostěnné trubky o velkém průměru) = lehkost, tuhost, tvrdost v záběru, v reakci od podkladu, rám za jízdy pracuje míň, atd, atd – už to tu bylo tisíckrát (zatím preferuju tyto vlastnosti pro sportovní kolo – tam komfort musí udělat gumy, sedlovka+sedlo, vidle+rodla, ne rám).

                            Ocel na FS – ty malé vůle co v čepech fungují pod zátěží ocelový rám už víc nezkazí, ale spíš jim uleví od vibrací. Taky váhu „vylepšenou“ zadním tlumičem rám už tolik nepokazí, ani měkký záběr víc nezkazí. Takže ocelák považuju za měkký rám a tedy pohodlný. Měl jsem napsat taky trvanlivost, tu vidím u oceli automaticky. Jednu železnou 16kg houpačku mám od 1994 a ještě žije (teď víc v ústraní, ale dostane repasovanou vidli a ještě si užijeme)

                            0 0
                            • wroum  

                              jeste si zapomel ze se ocel da velmi jednoduse svarit v pripade ze praskne. jak vypada houpacka z 1994? uprime me to zajima.

                              dik :-)

                              0 0
                              • MartinXC  

                                Je to HotRock Extreme rám: jednočep, vepředu trojůhelník z tlustých trubek, kyvka dole těsně za/nad domečkem na kluzném čepu, nahoře na sedlové trubce konzolka, v ní otočná konzolka, která převoduje pohyb zadní kyvky na tlumič (péro, elastomer) uložený v otočné konzolce a dole na domečku. Všechno kluzné ocel, teflon.výstelky. Zdvih cca 70mm (reálně chodí ale tak 55), dorazy jsou dané geometrií a naladěním tlumiče, je to houpačka, ale z kopce pořád paráda. Dopředu dám Judy SL 2000 (100mm péro v oleji), jedna mi zbyla :-), jinak 70cm vlaštovky, řazení orig Sachs 7.0 7×3, Gripshift.

                                0 0
                    • lubos  

                      No, oktavie, nebo audi, porad stejnej sunt od VW :)

                      0 0
                      • cabbage  

                        testy ve velu my nevaděj- mezi řádky se dá najít dost infrmací, spíš my vadí absence mezikaterijního srovnání biků se stupnicí aspon do dvaceti aby si člocěk udělal představu jak se projeví full s spv a bez, xc-ht vs. xc-full a enduro mezi sebou.

                        0 0
                      • vlk  

                        To do této diskuze nepatří ale budiš. audi teda není šunt od VW.Alespoň si to myslím.A audi jsou velide bobrá auta vyšší modely na úrovni bmw a mercedes a některé je při srovnávacích testech i předčí.Nenech se oklamat designem.proč myslíte že si vláda kupuje audiny a ne bmw atd.pro zajímavost ty jejich a6 a a8 jsou nejvyšší modely dané značky a dají se srovnávat s mercedes 500.je to proto, že nás nechtějí provokovat designem známých bmw.Když máme sotva na škodu.mluvím za střední vrstvy.

                        0 0
    • milan1  
      • Odstraneno na pozadavek usera –
      0 0
      • lubos  

        No, proc ne. Jenomze tady slo puvodno o testy tuhosti :(

        0 0
    • Pazi  

      Na zaklade toho, co som si tu precital teraz a toho, co som cital doteraz na kazdom fore, v kazdom casopise a pocul v debatach so znamymi, aj ked najdes niekoho, na koho nazor sa spoliehas, aj tak je to len odporucanie. Ako take ma vypovednu hodnotu od 0% do max. 70% (podla mojho nazoru, ocakavam, ze to hned dostanem naspat s tym, ze to je max. ta 0 alebo, ze niekto ma kamosa, na ktoreho sa moze spolahnut na 100% ;-)) Preto ku kazdej otazke dostanes nasledujuce odpovede:

      • asi 10% – k veci neutralne
      • asi 20% – k veci negativne
      • asi 5 – k veci pozitivne
      • zvysok je od veci, najcastejsie su to rozne invektivy

      Vsetko su to subjektivne skusenosti a nazory. Ked tu konkretnu vec, na ktoru sa pytas, vyskusas, tak tu pojde o dalsiu cisto subjektivnu skusenost a pri dalsej debate sa zaradis do niektorej z uvedenych skupin odpovedi. A tak mozes urobit dve veci. Alebo mas dost prostriedkov a fanatizmu a budes kazdu chvilu skusat nieco nove az sa dopracujes k tomu, co Ti bude chvilu vyhovovat (urcite nie navzdy) alebo sa spolahnes na nejake subjektivne skusenosti inych (najlepsie s istou davkou skepsy) a zistis, ze u drvivej vacsiny veci sa nakoniec s tou konkretnou da bez vacsich problemov existovat. A este na zaver dlheho pojednania, podla toho, co som napisal, su v konecnom dosledku tieto testy a diskusie zbytocne, pretoze nie su objektivne. Ale aj tak ich radi citame, sledujeme a radi debatujeme ;-) A tak to aj nadalej ostane. Howgh!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.