• Jenca

    Zajímalo jak jste na tom s důvěrou v servis když tam dáváte neco opravovat kontrolovat nebo tak. Je to jen muj paranoidní pocit že proste když jim tam dám třeba vidlu že nejen že neodvedou 100% ale třeba i to že náhodou se jim bude hodit má neopotřebovaná součástka z vnitřku a vyměni mi ji za svou starou (nedej bože mi pak ješte budou chtít naučtovat vyměnu za novou – třeba zase tu mou)

    0 0
    • RapMan  

      Tak to je fakt asi moc paranoia… Pokud jsi takhle paranoidni, tak ti doporucim toto:

      1. Nauc se vsechno spravovat sam, pak ti nehrozi ze si nejakou soucastku vymenis za starou spatnou
      2. Spratel se s nejakym servisakem, kterymu budes duverovat…

      Je jasny ze nektery obchodnici jsou vydridusi, ale aby nekdo menil soucastky, tomu se snad nikdo solidni nesnizi…

      0 0
      • Jenca  

        hlavne ta neduvera vychazi ze zkušeností známích. ne že by se to vyloženě tykalo cyklistiky ale proste jsou to podobne skušenosti se servisama

        0 0
      • Tatinek  

        Svatá pravda! Dá se zvládnout uplně všechno. A máš klid!

        0 0
      • hanz  

        Tak přesně takovouhle paranoiu mam. Bohužel ale založenou na zkušenostech z mynulých let. Takže jsem si nakoupil časem veškerej cajk a skámošil jsem se s jedním servisákem a nechávám si od něj radit. A jsem spokojenej.

        0 0
    • Lada1  

      Ja mam taky velice negativni zkusenosti. Kola jsem daval do dvou servisu a mam pocit, ze akorat trosku (jestli vubec) seridili razeni a trochu posprejovali olejem. Posledni par tydnu zkusenost (kdyz jsem daval kolo s XTR), ze trochu skripe pri slapani, tak at dotahnou/zkon­troluji stredy byla ta, ze kdyz jsem si koupil vlastni klice a stred rozebiral, tak jsem zjistil, ze pravy adapter se volne otacel.

      0 0
    • Tomcat  

      Servisům nevěřím Na kole se maximum snažím opravit sám

      Co přenachám servisu je : zalisování hlavového složení. výměna pozder ve vidlici.(nemám frézku a lis) vypletení novýho ráfku. nic víc

      Než se spolehnu na nějaký servis tak ho prověřím tím, že jim na zkoušku dám opravit nějakou prkotinu. Nebo to je servis prověřenýho prodejce.

      0 0
    • jonti  

      mne sa zda ze na to casto kaslu, a nespravia to poriadne. To ze by mi nieco vymenili si nemyslim, predsa len etn bike nie je tak zlozity ako auto ze by si si to nevsimol. A nemyslim si ze su take svine ze by to spravili. Mne sa pred par rokmi zdalo vsetko velmi drahe, takze tam teraz davam robit: udrzba nabojov (teda skoro nedavam, lacnejsie su nove Deore LX, a nove je nove) nalisovat hlavove minule uvolnit pedale- taky dlhy kluc nemam :)

      zvysok, vratane kolies vidlice si robim sam, s vidlou mam velmi zle skusenosti, dali mi tam nejako menej oleja, a ked som im povedal ze to nejako divne ide a drhne, tak mi povedali ze to je ok, ze je to stara vidla. A ked som pridal este trochu oleja, tak ide ok. A kolesa ked som daval robit, tak obycajne bolo dobre ich este o pol otacky dotiahnut.

      0 0
      • zirecek  

        obecně je to pravda. Tyse můžeš doma vrtat ve vidli celý den a i když si amatér opravář, tak prostě svojí vidli při troše rozumu rozumíš více než v bikeshopu, kde to opraví hned, aby mohl dělat něco dál…

        0 0
        • Dumbo  

          ja mam taku skusenost ked servisovat tak len do jedneho a toho isteh shopu. Servisa tam roby chlapik s ktorym som bol parkrat bicyklovat tak neverim zeby nieco odflakol je to skutocne poctivak napr. ked tam dam zapliest kolesa tak mam prve centrovanie zdarma pretoze vyplet si musi sadnut no jazdim uz asi pol roka na novom kolese a este centrovanie nepotrebovalo… ani neviem co som tym chcel povedat :-) zaver si utvorte sami… samozrejme vetsinuoprav si robym sam naco mam kluce zrobym sam.........

          0 0
      • Pekáček  

        Drhne… To mi připomělo že jeden týpek našel ve vidli staniol. Asi je to obvyklé řešení při repasu, že jo? :o)

        0 0
    • lubos  

      Vsechno je to v lidech. Pokud nekdo tomu rozumi a bavi ho to, a nejde mu v prvni rade o penize, tak se castokrat da spolehnout. Pokud nemas neco specialniho co se ruznych nastaveni tyce. Jenomze, takove lidi prakticky nenajdes. A to plati vsude, bike, auto, elektronika, cokoliv. Obzvlast spatny je v bike servisu, pokud ho navstevuje hodne lidi a prevazne beznych vybaveni. Ono, servis bajku je lepsi kdyz clovek umi sam v tom, ze kdyz vecer pred zavodem/vyletem (atd) se ti neco posere, mas mnohem vetsi sanci to spravit. Pokud je material. Taky jsem osobne mnohem radsi, kdyz se nemusim spolehat na druhe. Taky to plati obecne v cemkoliv. Bajk navic je servisovatelny docela jednoduse v domacich podminkach (krome par vyjimek). Tez, pokud nekdo casto jezdi v horsich podminkach to by mozna vic behal po servisech, nez jezdil .. preci jenom beznejsi udrzba je rychlejsi doma, nez jit do servisu – jednou tam, pak zas atd.

      0 0
      • peky  

        Myslim že je to taky o tom kde kupuješ vše ostatní. Když máš svýho prodejce a koupil sis u něj už svoje první kolo a dá ti k němu servis zdarma a máš od něj spousty doplňku a chodíš k němu dlouho, tak se nestane že by tě takle oškubal. To si prostě nemůže dovolit. (Ke „štamgastům“ se musíš chovat trošku jinak) Občas ti dá nějakou tu slevu atd. Pak od něj koupíš i kolo pro ženskou a je to zase něco jinýho. Proto radši koupím všechno trošku dráž s tím že kolům tolik nerozumí a jdu k němu skoro se vším. Prostě se v tom poš?ourám doma zkusím si to všechno a pak na perfektní doladění skočím k němu. Další věc je záruka na všechno a hlavně řešení reklamací. Nehledě na to že konkrétně u mě je ten shop hned za barákem. :) Nemůžeš chtít od člověka který tě vidí poprvé a nic si tam nekoupil všechno máš na netu „za levno“ :) aby ti tam věnoval 2 dny práce. To snad chápete ne?

        0 0
        • Mamut  

          všechno máš na netu „za levno“

          to nie je jeho starost skade a za kolko mam veci, ak si ich niekto doma vybrusi pilnikom zadarmo je to jeho vec.

          aby ti tam věnoval 2 dny práce. To snad chápete ne?

          ak si za to necha normalne zaplatit, tak nechapem. Keby mi to robil pre pekne modre oci, tak pochopim, ze na znamych si da zalezat.

          Okrem lisovania hlavoveho (to potrebujem raz za 5 rokov) a puzdier vidlice vsetko robim doma.

          Poslal som holku do Bikeranchu dat bike na garancku (bol to jej) a mala naucene co je s nim. Povoleny zadny naboj. Stane sa, to je normalne. Co normalne uz nie je, ze jej tvrdili ze je to ok atd. Odmietla sa s nimi bavit a ze chce aby to dotiahli. Tak vraj sklapli a ze to spravia.

          Pri preberani som tam bol uz aj ja. Do oci mi tvrdili ze riadne zadrhavajuca vidlica (olej pruzina otvorena lazen) je ok. Naboj samozrejme dotiahnuty nebol. Tak somich vyhnal nech ho dotiahnu. Radsej som im to nemal vraviet. Jasne ze sa na to vysrali a dotiahli to len tak cez matice zvonka a prehnali to. Kde ja na koleji zozeniem konusaky neviem (ja mam priemyselne). Hlavne ze ju zdrbali ze nemaze retaz, ktora to nepotrebovala a namazali ju nejakym lacnym svinstvom (tu retaz). A to je akoze vcelku seriozny obchod, a bike stal 15000.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Hmmm konusáky… ty nevim esli mam… ale jinak toho mam na koleji dost… dybys byl z jižního města stačí říct.

            0 0
        • lubos  

          Mam takoveho prodejce, neni ale za rohem, bohuzel. Ale i tak, je to jedinej clovek, a nebyt jeho, tam asi vubec nebudu chodit. O servisu tam ani radeji nic nenapisu. Stacila mi posledna zkusenost loni. Co se tyce prace, tak me osobne nezajima, jestli tam kupuju tolik a tolik a prvni nebo 100-krat. Kdyz je neco spatne, nebo reknu co chci, ma se to udelat. A tak jak je potreba. Ne ze misto vymeny oleje ti olej prefiltruji, misto normalniho serizeni presmykace ti ho seridi tak, ze se stim neda jezdit, pak se s nima hadas, bude te prevedcovat, ze on delal servis pro zavodniky a nakonec z nich vypadne, ze to serizuji standardne kvuli tomu, aby jim nechodili lide reklamovat razeni kvuli tomu, ze jim to drhne na spanela. Nebo kdyz vim, ze na servis kdyz je sezona pribiraji brigadniky z ulice. V dalsim obchode se zas budu se mnou hadat, ze bajk, na kterym jezdim temer rok nema rozmer sedlovky ten co tvrdim, ale o 2 desetiny sirsi. Nebo misto toho aby serizone poradil ohledne spaliku ti rekne,ze Vcka jsou hovno a neprimo ti naznaci, ze jsi odpad, protoze je vozis. Nebo, kdyz uz je rec o servisu obecne, ze kolegovi zapomneli nalit do prevodovky olej, a ta se mu rozsypala na dalnici. Nebo dalsimu .. spatne namontovani brzdice, ve 130ti mu vylit trmen a havaroval. To asi nebude o tom, jestli mi nekdo bude z milosti ochoten venovat dva dni prace, ze ne ?

          0 0
    • kovar  

      u me absolutni neduvera

      0 0
    • zwwak  

      Svýmu servisákovi důvěřuji. Znám ho a on zná mě.Nechávám si občas zkontolovat náboje,vidly a hlavový složení.Taky centrování kol a výměnu dílů.

      0 0
      • jakub  

        k tomu se pripojuji, muj servisak je absolutne super a ja bych si to sam do hromady tak dobre nedal, nekdy si to u nej davam do kupy sam, ale pod jeho dohledem a on mi radi jak to udelat co nejlepe a mam k dispozici poradny naradi, hrozne si sveho servisaka vazim a esli je nekdo z okoli Police nad Metuji, da mi za pravdu – Medoch je proste super

        0 0
    • Roman  

      Odborný servis mi nevadí, ale s každou prkotinou se mi tam nechce jezdit. Apropo, nevíte kde seženu klíč na hlavové složení „nešimano“ viz.:

      http://sweb.cz/RomanPalik

      Podobá se standardu šimano, ale je to fakt trochu jiné. V mém širokém okolí ho nemají…Dikes

      0 0
      • Žanek  

        Co to proboha je?? Vypadá to spíš jako pojistná matka na středovém sležení než na hlavovém… Jinak na tyhle atypy je nejlepší multiklíč majzlík a kladívko…a cit v rukách :o)

        0 0
        • Mamutt  

          Jo. Tak přesně s takovými problémy do toho servisu radši zajdu ;)

          0 0
        • Roman  

          Sem kůň – samozřejmě středové složení a NÉ hlavové…

          0 0
      • lubos  

        To je ten stary typ hlavoveho slozeni, nevim jestli presne tenhle nemam na svym starym pevnaku. Italsky system. Klic na to samozrejme je … hledal bych to v prodejnach, kde se prodavaji bezne levne zalezitosti.

        0 0
        • Roman  

          To je sranda, já to mám na novém kole jaro/2004 za 33.000Kč

          0 0
          • onegear  

            Rekl bych, ze jsou to misky typu truvativ. Je-li to tak klice ma kovis.

            0 0
            • Roman  

              No ba Truvativ – díky onegear za info, hned volám do Kovišu…

              0 0
            • lubos  

              Ale ne stred, hlavove slozeni, ne ? Alespon tak jsem to pochopil. Jinak samozrejme Truvativ i treba Pazzas stredy maji presne takovou misku … podstatne lepsi nez stary system stvorhran od Shimana. Klic normalne jde sehnat.

              0 0
    • Mamutt  

      Po zkušenostech už nedůvěřuji servisu, ale člověku, který tam pracuje. Kdyby se na to vys.al, chodil bych ho asi přemlouvat s flaškou k němu domů, aby mi bike zkontroloval on. Většinu oprav si ale dělám také sám. A co ještě neumím se u něj vždycky snažím okoukat.

      BTW to není tak úplně mimo – když servisáka neznáte, zkuste se s ním prostě domluvit dopředu, že to kolo přivedete ve čtvrtek ve čtyři – a a? pak dělá před vámi. Jsem přesvědčený o tom, že pokud je solidní, tak vám to dovolí – a když ne, šel bych jinam.

      0 0
      • Mamutt  

        Hele, Líbo, kdyby sis toho tady nevšiml, tak to vychvaluji TEBE!!!

        0 0
    • Vymi  

      nejlepsi si myslim je opravovat si kolo sam, postupne ziskat zkusenosti od jinych co uz je maji a pak byt domaci kutil. Mam moc dobreho kamarada co dela servis kol a je dobrej sem tam mi neco poradi apod. Nechavam si u nej jen centrovat a vyplytat kola jinak na vsecko ostatni stacim sam… no a vesmes je to porad dokola rozdelat, namazat a vycistit, slozit a seridit a hura do terenu… jak proste…

      0 0
    • RomanH  

      Mozna jsem taky paranoik, ale snazim se vetsinu veci delat sam. Viditelne problemy, se kterymi davas bike do servisu, si zkontrolujes, ale jak napriklad poznas, ze Ti mechanik za 700 kc skutecne rozebere a vycisti celou vidlici a ne ze pouze vymeni olej ? Drive jsem neumel ani seridit saltr, casem jsem se ale vetsinu veci naucil. Ted mam jistotu. Taky se mi napr. stavalo, ze mi mechanik rikal, ze mi mimo jine seridil presmyk nebo prehazku – do te doby, nez na to sahl to fungovalo OK a ja si o to nerikal. Takze chudoba naucila Dalibora…

      0 0
    • bajker  

      Všechno sám, zkušenosti ty nejhorší, někteří mechanici jsou pěkny hovada. :o( Co si člověk neudělá – to nemá.

      0 0
      • sharkcom  
        1. servis, garanční prohlídka. Kolo pro kotouč. brzdu vycentrováno tak, že některý dráty zvonily a nekterý byly úplně volný. 4erný ráfek poškrábanej o centrovací přípravek. Ale hlavně že je vycentrováno…
        2. servis : Výmena slap. středu. Zapoměly střed dotáhnout, asi o 10 závitů…
        3. servis. Utažení kónusů. Huba plná keců a ani nenasadil spátky správně prachovky.

        Ve všech servisech: Prosba o repasi tlumiče RST: Nejde, neumíme, nevíme, nemáme spec. nářadí. Opravil jsem si to sám. 100% stav.

        Po techto zkušennostech si raději než servis koupím nářadí pro úkon potřebný a udělám vše k klidu sám.

        0 0
        • enjoy  

          no asi to zalezi na jaky servis clovek narazi:-).v mym servisu jsem prisel s dotazem jestli by dokazali rozebrat,vycistit atd. skareba,ptal jsem se protoze tam nic tak drahyho neprodavaj a ze prej samozrejme,ze kdyz jim prinesu navod tak to neni problem.i kdyby to delali poprve tak je mi to jedno protoze to sou kuci sikovny.taky jsem se ptal jestli by si poradili s kotoucema a dalsima drazsima vecma a to uz se skoro urazili:-).a navic ty ceny,to se az clovek stydi jim davat tak malo.asi mam proste stesti…

          0 0
          • lubos  

            Presne. Je to v lidech …

            0 0
            • Volf  

              A taky kde ten servis je. Na malým městě jde pořád i o pověst a tak se snažej. Ve velkým městě, kde o dvě ulice dál ten servis neznaj už může být problém. Jinak já bych servisu i věřil, jen kdybych se tak rád v tom kole nedrápal. Jediný co jsem v poslední době uvažoval, že dám do servisu byla vidlice RST u který když ji skládám po namazání zpět. tak mám velkej problém se trefit s těma táhlama co jsou do nich zespodu našroubovaný ty inbusy.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Né tak docela. Když máš malý město s jedinym servisem tak lidi zas nebudou vozit kola o x km jinam – ačkoliv i já bych čekal větší ochotu personálu, bylo to nic moc…

                0 0
                • Volf  

                  Jo pokud tam bude jen jeden tak to je průšvih, ale upřimně dost jezdím po celý republice a město s jedním servisem je dost vyjímečný.

                  0 0
              • Pá-dlista1  

                Ja na to pouzival svarovaci drat (nebo proste neco tenkyho dlouhyho). Prostrcis dolnima nohama a jeden konec pichnes do zavitu v trnu a krasne si to navedes na runway :)

                0 0
          • Pá-dlista1  

            Jasne. Prines mi navod, ja ti tu jadernou elaktrarnu posteluju :) Ty by si urcite poradili i s Hondou GearBox, teda kdyz jim samozrejme prineses navod :)))

            0 0
            • enjoy  

              no ty bysis se skarebem poradil i bez navodu nebo snad ne?:-) tak to zas tak silene neprekrucuj jo?:-)

              0 0
    • Smazaný účet  

      Tak dospěl jsem ke stavu že do servisu už jenom s nalisováním hlavovýho složení… Jinak „all by myself“. Jak tu bylo zmíněno, když něco koupim a chci to tam mít do zejtra, tak v servise (kde nemam známýho) asi problém. Nedávno sem kupoval nový řazení, ze 7kola na 9, dohromady výměna zadní náby (přepletení), kazeta, přehazka, obojí řazení, a eště jedna brzdová páka. Kdybych neudělal chybu ve výpletu, bylo by to za 6 hodin, takhle jsem to musel druhý den eště předělat, takže se seřízenim tak 9 celkem. Třetí den TransBrdy a vše šlapalo ok. Vyplatí se koupit si nářadí. Negativní zkušenost mám jen jednu, když jsem chtěl přehodit věci ze starýho rámu na novej, tak mi přehodili i úplně zadřenej střed – čekal bych že mi brnknou, byl fak v řiti a já to nevěděl. Takže sem si pak pořídil xhran, na netu koupil novej a vyměnil to.

      0 0
      • ddd - andy  

        6 hodin jo? ale tos to delal se zavrenejma ocima, ze jo? ;-))))

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jasně, a v palčákách. :o))) No né, to vyplejtání zabere děsně času, dyž to člověk neumí. Řazení, brzdy, to se akorát přišroubuje a natáhnou se lanka, ale ten výplet, to byla noční můra. Jak nemam praxi, tak u každýho drátu přemejšlim jak patří a stejně to pak 10× předělám. Ale pak mi Blue tušim poradil sheldona browna a už sem jel. Muj třetí ráfek zapletenej. :o))

          0 0
    • senožrout  

      Mno, když to vezmu konkrétně, Celkem to šlo v Plzni v Ebola bike, nespokojenej v Heposu (praskli mi tam ořech-závit a dali mi to prasklý na kolo takže se rozsypal), docela kvalitně dělají ve Velo Plzeň jen tam ten jejich hlavní mechanik má ve zvyku dělat z lidí voly, nutit je do svých představ a měnit i co není potřeba. Ale když něco vypustí, tak to funguje. Velmi nespokojenej jsem byl u Ramaly-břídilové. Celková zkušenost mne dohnala k tomu, že si vše dělám sám. Z nouze-cnost. Když něco občas zbořím a potřebuju využít nějaký speciální nářadí dám to do Vela Plzeň, řeknu, co chci, nechám mechanika vyplkat a znova mu to zopakuju. On to pak udělá vesměs k mé spokojenosti ale musí cítit, že z člověk ví co chce a nemůže s ním orat dle svý libovůle. Jinak tak 95pct věcí si dělám sám. A třeba centrování mi tak precizně v žádným servisu nikdy neudělali.

      0 0
      • vasek  

        No tak centování nechávám na servisu, jezdím do jednoho menší prodejny na menším městě. Koupil jsem tam kolo, takže mám slevu na servis. Ale zrovna minulej tejden jsem tam dal přední kolo vycentrovat a u zadního dotahnout kazetu (trochu vakl) Když jsem si pro to přijel tak: vycentrovaný přední i zadní (to ale nepotřebovalo),seš­telovaná přední a zadní nába (+otázka jestli jsem se v tom nehrabal-ne) a dotažená kazeta. Věř – nevěř.....Zaplatil jsem s myšlenkou zakoupení klíče na kazetu, na střed a vyrobení stojanu nakolo. Jezdim krátce, ale jestli to tak půjde dál, určitě to využiju…

        0 0
        • McBlacky  

          když mi minule udělali práci navíc, kterou jsem nechtěl a která byla částečně (konusy) blbě, tak jsem to po ostřejší debatě nezaplatil… prý se snaží maximálně vyhovět zákazníkům, čímž se obratně maskuje zlodějina.

          Dorazil mě ale včera Otaku, který si nechal vyměnit bovdeny na šaltru. Původní pletené utěsněné a s pizza cuterem mu nahradili obyč 20kč/metr a původní materiál mu nevrátili /někomu ho namontujou a naúčtujou v plný náloži/ – takhle se dělá v Praze servis :-(

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Sice me zarazi, nechat si vymenit bovden, ale to oni mu nevratili ani pizza cuter (ten od Avidu za 400,–?) ? To by byla docela draha sranda.

            0 0
    • MartinXC  

      Na brzdy si nedám šáhnout od nikoho. Náby, ořech, výplety, vidli, řazení, šaltr, smyk, výměnu misek hlavovky, střed, talíře, pedály – Programcycle/Praha. Nejen proto že umí, ale když se něco nestihne, jsou náhradní komponenty po ruce vždy aspoň dočasně. (Minule zapůjčení vidle, teď př.kolo – v Brně mi takový krámek chybí – i z hlediska komponentů) Centrování vcelku i v Brně (MKT, Hanák, RK). Ostatní se pokouším sám.

      0 0
    • Staenly  

      Verim jen jedinymu servisakovi a nikomu jinymu to nesverim…Akorat ted chcu vymenit olej ve vidli a nechcu ho tim moc zetezovat, ma ted moc prace…:) Tak pudu jinam s pozadavkem ze u toho chci asistovat…:)

      0 0
      • marhi  

        Tak jen misky hlavového složení a případné zaříznutí vidle. To je vše co jsem nikdy nedělal a na co vercajk schánět nehodlám. Vše ostatní jakš takš už jsem zvládl. Stálo to hodně nervů a trpělivosti, v některých případech i krve. Nejhorší mi příjde vyplétat a následně centrovat. Samozřejmě bez centr. vidle. Tak aby to vypadalo a vydrželo. Jinak souhlaším s kolegou o patro výš. Svému kolu rozumím víc než kdokoliv jiný. Jak se říká vím kam šáhnout. Servisům ne že bych nevěřil, ale zatím mě moc nepřesvědčily.

        0 0
        • Vojtos  

          no mě se teď stalo že jsem dal kolo na garančku a když mi ho dávali zpátky tak sem nezaznamneal žádnou změnu naopak řazení je hůř poštelovaný než sem jim ho tam dával, to že je potřeba vycentrovat zadek i předek si ani nevšimli, no prostě na h…:-(((((((

          0 0
        • mastihuba  

          Servisy mě taky moc nepřesvědčily a když sem se díval kamarádovy pod ruky, tak kromě centrování,který chce cvik nevidím problém. Co nezvládnu sám předávám odborníkům (nástrojářům, modelářům) ti umí všecko a mají na to vybavení.
          IHS jsem si nalisoval sám doma ve svěráku, jezdím s tím rok a pohoda.

          0 0
    • náčelník  

      Pár jedinců zde píše, že si servisují vše sami, kromě nalisování hlavového složení. Misky hlavového složení lze velmi jednoduše nalisovat do rámu pomocí závitové tyče, tří matic a několika podložek dostatečného průměru. Vše lze pořídit v nejbližším železářství za pár desetikorun. Spodní kroužek hlavového složení lze narazit na krk vidlice pomocí plastové trubky od vysavače. Chce to jen trochu opatrnosti.

      0 0
      • Volf  

        Misky se dají nalisovat i ve velkým svěráku. Jinak pokud se používá hlava, tak jde na kole udělat všechno aniž neco zničíš. Tedy pokud nebudeš chtít svařovat rám, ale to se zase dostávám zpátky k tý hlavě.

        0 0
      • McBlacky  

        a už jsi to zkoušel? já to přesně takhle chtěl udělat, ale pak jsem vyměk a dal to do servisu, za 10 min práce si řekli 200kč… Hlavní problém jsem viděl v přesném nasazení misek na rám, měl jsem strach o rám :-(

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Srabe :)))

          0 0
        • Volf  

          Každej servisák tě bude strašit protože ho připravuješ o chleba. Dát kolo do servisu má jednu výhodu. Na všechno máš záruku, ale pokud si to zkazíš sám, máš smůlu. Jinak k těm miskám. Pokud to tam nerveš extrémně šikmo, tak se nemůže nic stát. Funguje to jako každej lisovanej spoj, lehce namáznout a lisovat a věř tomu, že jsem jich už nalisoval x bez problému.

          0 0
        • náčelník  

          Ano, lisoval jsem tak, jak jsem napsal. Dvě stovky v železářství zdaleka neutratíš. Je to tak, jak píše volf.

          0 0
      • Palo TT  

        , alebo trubku z vysavacu odrezes na dlzku trosku prevysujucu stlpik a pomocou uz spominanej zavitovej tyce to nalisujes :) Na 1" sa hodi aj trubka lesenarska. Na demontaz pouzivam kladivo, ale tak to robia aj v mnohych servisoch :( Ale taketo nieco by sa celkom hodilo: http://www.parktool.com/…/CRP_1.shtml http://www.parktool.com/…s/RT_1.shtml – tusim nejaku trubku narezem.

        Do servisu jedine vycentrovat nove koleso, ktore si tiez uz radsej vypletam sam.

        0 0
        • náčelník  

          Trubku od vysavače nemohu řezat, tu si vypůjčím a zase ji vrátím tak, aby o tom doma nikdo nevěděl. To bych ve zdraví nepřežil, kdybych byl přistižen, jak ten drahý vysavač ničím na to svoje pitomý kolo :)

          0 0
          • Palo TT  

            Ja som kupil nejaku plastovu vodovodnu v domacich potrebach, ale kovova by bola lepsia, len som zatial nenasiel vhodny priemer.

            0 0
            • Dumbo  

              nejako nechapem slovku nalisovat :-) ja pouzivam slovko „NABIT“ :-) normalne vcistim hlavovu trubku namazem Hl.zlozenie ktore prilozim co najrovnejsie k ramu kladivom a pomocou maleho dreveneho hranola nabijem a ziaden problem robyl som to tak uz niekolko krat

              0 0
              • lubos  

                No, a ja som doteraz ziadnu podlozku na krk nabijat nepotreboval. Az pred par dnami, ked som nasadzoval nejake nove hlavove od giantu. Tak to uz rukou neslo :(

                0 0
              • Palo TT  

                V navode na hlavove neodporucaju vyvijat tlak na vonkajsi okraj hlavoveho zlozenia. Kladivo funguje, ale je to dost brutalne. Nalisovat nie je nabit. Zavitova tyc + 2 matky + par vacsich podloziek + 2 nastrckove kluce skvele splnia funkciu tohoto specializovaneho nastroja: http://www.parktool.com/…/HHP_2.shtml

                0 0
                • Volf  

                  To do toho taky nesmíš mlátit jak hluchej do vrat.Pokud budeš naklepávat kroužek na vidlici tak když si podepřeš vidlici dřevěným ranolem tak, aby se nohy nedotýkaly země / musí ti tu vidlici někdo přidržet /, tak přez dřevěný špalík tek kloužek naprosto lehce naklepeš s nulovým rizikem poškození.

                  0 0
                  • Palo TT  

                    Ale so zavitovou tycou si to mozes robit sam ;)

                    0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Naklepavat krouzek timto zpusobem na odpruzenou je celkem na pendrek. Chce ji to podlozit pod korunkou (nejlepe primo pod sloupkem), jinak propruzuje (bez lockoutu:))

                    0 0
                    • Volf  

                      Já jsem psal podložit vidlici dřevěným hranolem tak, aby se nohy nedotýkaly země.

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        …dulezita informace je „podlozit ji pod sloupkem“, nohy muzou byt klidne spinave od zeme, to se pak otre hadrem:)

                        Sem to prve spatne pochopil, tagze jen jako doplneni.

                        0 0
    • Roman  

      Nový full od jara 2004, 1350km. začalo v něm praskat, skřípat, tlouct někde „od středu“.

      Byl na garančce, nepomohlo to, dal jsem ho znovu do servisu – po 2 hodinách že je to jako OK a zadara. Jsem měkkej a za 2 hodiny práce jsem to zadara nechtěl ani jako za záruční opravu, tak jsem pustil žilou „do kapsy“.

      Po ujetí 10km v lese, to začalo vrzat a mlátit ještě víc – a to sem se fakt kua nakakal, nakoupil jsem část nářadí, požádal ctěnou cho? o shovívavost, že se jako náš panelákový byt na chvíli stane montážní dílnou, spravil jsem to sám a už do toho servisu nepolezu – leza na záruku s prasklým rámem.

      Ještě mi chybí klíč (nebo stahovák?) na kazetu sram, hlavové snad zvládnu díky zde na foru uvedeným návodům a výplet zavezu někam nevím kam :-)

      A o čepech ani nemluvím, bo bych se musel rozčílit…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.