• Speedo

    Cafte hosi, mam taku otazku. Rozmyslam nad kupou scandioveho ramu: www.orbea.com/…/cuadros.php?… Jazdi tu niekto SCANDIUM? Ak ano, ake mate skusenosti?

    Vdakaaaaaa :-D

    0 0
    • kubad  

      Pořád je to slitina hliníku – moc jiné vlastnosti nečekej.

      0 0
    • BikerMarius  

      Ruce pryč od scandia nebo spíš od ultra light rámů , měli jsme v týmu 4 scandiový rámy od Rock Machime myslim že model Catastrofe prasknul všem jen záleželo kdy nejdýl vydržel asi dva roky. Jinak za ně posílaly CPS.6 pozdeji hliníkový Teamteny a ty držej a jsou snad jen o 300g težší.

      0 0
    • Speedo  

      No a nejake pozitivne ohlasy sa tu nenajdu na hlinik+Scandium?

      0 0
    • lubos  

      Lahke, pevne, tvrde, drahe a po chvili to zahodis :o)

      0 0
    • McBlacky  

      uvažoval jsem o No Saint luzifer – za ty prachy super rám a super váha, ale bylo mi to z více stran rozmlouváno. Takže příště bud jiná slitina Alu nebo karbon. Myslím že ve váze do 1500gr za 20" v laku se dá vybrat docela z nabídky cenově záleží od jakého výrobce :) scandiový rámy maj od 1250 vejš co jsem zatím viděl, což zase není taková úspora.

      0 0
      • Baracuda  

        Co je spatneho na tom No Saintu? Mam ho koupeny na radu znamych a ackoliv sem toho na nem nestihl moc najezdit – a v nejblizsi dobe ani nenajezdim – nemohl sem si stezovat.

        0 0
        • kubad  

          Kromě životnosti, v podstatě nic :-))

          0 0
          • Baracuda  

            je na nej 5let zaruka – kdyz praskne, tak ho vymenim – v tom snad problem neni, ne? :-)

            0 0
            • kubad  

              Ale on asi nepraskne jen bude jak žvýkačka :-))

              0 0
              • Baracuda  

                myslis softail? :-)

                0 0
                • RUR  

                  Jo, ale horizontalne:-)))))

                  0 0
                  • Baracuda  

                    Hele, ja mam pohodli rad – ten ram je ted na me mozna az moc tvrdej. Navic ted bude to kolo tak rok az dva v krabici, tak doufam, ze lety tvrdne – jako chleba :-)

                    0 0
              • Greyhound  

                Někde jsem se dočetl,že to údajné měknutí hliníku není pravda – že mechanický vlastnosti hliníku se v podstatě nemění, pouze to jednoho dne zničeho nic praskne. Co je na tom pravdy? A jak je to vůbec se životností al rámů obecně – myslíš jako znalec přes Canony že můj 8let/30K km jetý rám je už taky žvejkačka a zralej na prasknutí nebo můžu bejt v ještě klidu?

                0 0
                • TomasN  

                  Toz to by mne taky zajimalo. A vsimnul jsem si je to nazor hlavne „ocelaru“ HLINA MEKNE KUPTE SI OCEL

                  0 0
                  • maxtor  

                    Stejně tak ti, co nemají carbon, prohlačují, že do terénu s carbonem ani za nic, protože nemá výdrž a hned praskne. Pak si vyber.

                    0 0
                    • TomasN  

                      Tak snad se najde nekdo, kdo nam vysvetli ze Kona King Kikapu na hline s pridavkem scandia je shit a vsechen carbon je vhodnej akorat do kamen. Nejak se mi to nezda, lidi neodsuzujte co nemate.

                      0 0
                      • maxtor  

                        Vysvětlení se často nedočkáš. Taky mi tady jeden tvrdil, že lepený carbonový rám s hliníkovými spojkami nic nevydrží a že s tím má špatnou zkušenost, kterou nechtěl komentovat. Vzhledem k tomu, že takový rám mám a bez problému používám, už jsem se dál neptal.

                        0 0
                      • lubos  

                        Nic proti scandiu .. problem je spis myslim v tom, ze scandiove ramy vyrobce uz schvalne dela tensi, kvuli hmotnosti.

                        0 0
                  • McBlacky  

                    ocel je měkká už od začátku tak bud v klidu :)

                    k nosaintu: právě všichni mí říkali že měkkne.

                    můj součanej mt. Fuji rám mi přijde málo tuhej do krutu a záběru, je fakt že má pod 1400 bez hlavka, ale třeba superior mi přišel tužší přestože je jen o 200gr těžší to bych unesl. Vůbec i jiný rámy který jsem v týhle kategorii zkoušel -zaskar, matts, trek8500 mi přišly tužší, ale samozřejmě to není jen rám a navíc můj už je jetej 4 sezony závodně což je opravdu hodně :)

                    0 0
                    • jecnak  

                      Fuji jsou malo tuhy uz od zacatku – viz muj starej Suncrest.

                      0 0
                    • náčelník  

                      Měkkost je opak tvrdosti a to je definována jako odolnost materiálu proti vnikání cizího tělesa. Takže hliník je daleko měkkčí než ocel. Hliník je ale výrazně lehčí než ocel, takže lze při dosažení srovnatelné hmotnosti rámu použít trubky se silnější stěnou nebo o větším průměru, takže konstrukce rámu se potom jeví jako tužší (nevhodně se používá termím tvrdší).

                      0 0
                • yetti  

                  Jezdil jsem na ziletce napred ocel – italske Benotto (Columbus) a prestoze je 13 let stare, bratranec na nem jezdi dodnes a ten ram ma natoceno pres 50tis a jeho vlastnosti jsou porad perfektni. Pote jsem si pred 10ti lety koupil hlinikovy Campione (Oria) a ten po 9ti sezonach co jsem na nem jezdil trochu ztratil tuhost, ale nic hrozneho a ted na tom jezdi kamarad (ma tak zhruba 40tis km). Ale kdyz se svezu na tom ocelaku tak je dneska tuzsi nez ten hlinikac a na zacatku to bylo naopak (vybava kol je naprosto shodna SH 600, takze lze srovnavat). Takze kvalitni Al ram muze vydrzet opravdu hodne, ale mam na biku ram Author Versus Al7005 model 2003 a ten je po tech par letech jako zvejkacka a to na biku jezdim opravdu minimalne a zadne prasecinky.

                  0 0
                • náčelník  

                  Hliník má daleko nižší únavovou životnost než ocel, tzn. že absorbcí namáhání s časem degraduje. Např. Al sedlovka po vyčerpání únavové životnosti praskne „bez varování“ – tj. aniž by se před tím ohla.

                  0 0
                  • Greyhound  

                    To s tou únavovou hranicí hranicí je jasný, stejně jako že některý rámy jsou od počátku výrazně tužší než jiné. Ale to, že sedlovka praskne „bez varování“ spíše potvrzuje to co jsem napsal – mechanický vlastnosti rámu, tj. tuhost, se citelně nemění, ale jednoho dne prostě praskne. To, že starý rámy jsou „jak žvejkačka“ a „hlína měkne“ je podle mě spíš subjektivní pocit- málokdo srovnává identicky vybavená kola a ovlivní to komponenty. Jediný rozumný srovnání by podle mě bylo porovnat úplně stejný kola, který má různě najeto, ale něco podobnýho jsem zatím s výjimkou Yettiho příspěvku neslyšel.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Presne tak. Kdysi jsem dokonce videl zpracovane mereni na tohle tema. „Duralovy“ ram byl zatezovan pravidelnymi razy, coz melo odpovidat nejeti 40 000km. Pred i po byla merena bocni tuhost a myslim i dalsich par ukazatelu. Vysledek byl takovy, ze ram neztratil ani procento ze svych puvodnich vlastnosti. Hlavni problem tedy vidim v subjektivnim hodnoceni jezdcu.

                      0 0
                      • maxtor  

                        Bál jsem se to říct, aby se tady na mě nezesypali, ale mám naprosto stejný názor!!!

                        0 0
                        • RUR  

                          Nevím, jezdil jsem 7005-kovej rám docela dlouho, a po nějakých cca 20k se začali jízdní vlastnosti podle mě dost zhoršovat( třeb abylo cítit, že se rám kroutí v zatáčkách). Možná, že bylo přání otcem myšlenky, ale byl to velmi reálný pocit. Nejsem pravda laboratoř. Tak asi tak.

                          0 0
                      • lubos  

                        To sedi s tim, co jsem nekde nasel /informace/ Ale ta studia nebere /a ani nemuze brat/ do uvahy vek. Ale tam zas jsem zjistil, ze hlinikove slitiny casem spis vytvrdnou. Tak nevim.

                        0 0
    • lenochod  

      Jezdí. Mám to na KONA King Kikapu. Nepozoruju na něm nic špatného, snad jen když na něj poklepeš, tak je to jak plechovka od piva. Vážím metrák a nijak kolo nešetřím. Jen strašně trpím když šutry do něj mlátěj. To se bojim, že v rámu bude díra.

      0 0
    • jonti  

      Nieco robil pred par rokmi Scott, ale akosi sa o tom vela nehovorilo. Asi to az tak dobre nebolo, alebo sa im karbon oplati viac.

      0 0
      • kubad  

        Spousta velkých výrobců si obdobím scandia prošla – bohudík je tu doba karbonu :-))

        0 0
    • Speedo  

      Cize by som si mal radsej priplatit a kupit carbonik namiesto Scandia?

      0 0
      • kubad  

        Na jaké použití ho chceš? Jaká je cena toho Scandiového rámu – nechce se mě to hledat

        0 0
        • Speedo  

          Chcem to na maratony, teraz jazdim specialized stumpjumper fsr 100mm Tu orbeu viem zohnat za 20.000,–sk

          tu je link: www.orbea.com/…/cuadros.php?…

          0 0
          • kubad  

            Pokud ji chceš na závody, tak proč ne. Ale 1-max dvě sezony. Ale takový karbonový Scottík :-))

            0 0
            • Speedo  

              to je malo 1, max 2 sezony :( Jo scott je fajn a aj novy Giant XTC, ale to je uz ina cenova kategoria… napadlo ma este toto: KUOTA KUP HT to by som musel doplatit 10tisic naviac

              link: kuota.at/show_pa­ge.php?pid=75

              0 0
              • sportovni_biker  

                To je správně obludný rám, ale moc se mi líbí.

                0 0
                • Speedo  

                  Kuotu som este nikde na maratonoch nevidel, keby som mal carbonovy ram, tak by som sa bal, ze by mi to kamene znicili…

                  0 0
                  • kubad  

                    Výprodeje po sezoně u našich západních sousedů :-)) Chce to si dát práci ale cena bude určitě stát za to.

                    0 0
    • Man  

      Ja mam scandiovu ziletku a som velmi spokojny. Kamarat ma hlinikoveho Spesla a ked sme si ziletky na chvilu prehodili, tak bol trosku v soku, lebo taku tuhost necakal. Co sa tyka vlastnosti a zivotnosti tak by som skor povedal, ze je to zavisle od vyrobcu. Tak isto ako hlina a karbon.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.