• Francek

    Prosim vas poradte mi. Mam SR Suntour XRC a ked ju prudko vydvihnem alebo ked idem na nejaky skok tak ako sa odrazim od zeme tak mi kopne. Moj kamarat ma taku istu a vsetko je v pohode. CiM TO JE ?? DIKi

    Anketa: Aké sú podla vás Suntourky ???

    1x
    6%
    4x
    22%
    0x
    0%
    13x
    72%
    0 0
    • ropman  

      vrátil bych se k tomuto threadu, abych nezakládal stále nové – chci dát na starší ale slušné kolo Author Norfolk (výbava STX-RC, stálo cca 14 tisíc) nějakou odpruženou vidli a mám nabídku na zánovní Suntour XCR, asi bez jakéhokoliv nastavení, jedině snad nějaká tuhost pružiny, mohla by to být tato – www.bike-eshop.cz/…xcr-286-2006 , vážím 65 kg, jezdím i hodně rychle z kopce „na své poměry“ a všechno to odpracují ruce. Mohla by tato vidlice být zlepšením, nebo je úplně nepoužitelná a bude mě kopat a jen otravovat jízdu ? Někde se tu psalo že zrovna Suntour XCR jsou celkem držáky.

      Díky moc za přínosné názory, jasně že když dám 5tis za jinou vidli bude to o něčem jiným.

      0 0
      • Twister  

        Někde tu je thread kde se řeší XCR-LO a Epicon, tak se koukni taky tam. Tuhle jsem nejezdil ale s vidlema bez tlumení zkušenosti mám – na nějaký vážně braný ježdění to moc není. Jakmile přijde větší překážka, skok, dost nepříjemně to kope. Přední kolo nedrží na zemi a hůř vede stopu. Kromě toho levným vidlím brzo odejdou nekvalitní pouzdra – dostanou vakl. No ale podle mého názoru je oproti pevné každá odpružená přínos. Záleží jen na tobě, jak bude velkej.

        0 0
      • Foose  

        to bych nebral, než takovou základní tak nic mám stále ještě XCP vakl tak po 600km, ted mám najeto zhruba 5000,– ale hrůza, vůbec netlumí a chodí stále nadoraz. Mám z ní skoro strach :)) v nejbližší době budu kupovat novou, Suntour bych nechtěl ale vytuněnej Epicon za 4700 mě láká

        0 0
        • mechanik  

          Tak to si raději kup tuhle…Rock Shox Tora 302 U-Turn Český Těšín (Moravskoslez­ský kraj)

          Prodám Rock Shox TORA 302 U-Turn 85–130mm LockOut na korunce. Nová sundaná s kola, délka krku 195mm. Pouze na kotouč! Poštovné v ceně.

          Cena: 4800,–

          0 0
          • Foose  

            proč raději Toru? vždy´t tady pějí na upraveného Epicona od Milana samou chválu.

            0 0
            • milan1  

              Mechanikovi RS zní lepší než Suntour to je celé. Jen tak mimochodem ho ani nezajímá tvá váha neuvádí ti tvrdost pružiny a už ti cpe svojí Toru. Co bys získal? No v ideálním případě kdyby byla pružinya na tebe, tak získáš vidlici vážící 2 400 g proti 1950 Epicona. Tora je tedy pružinovka a je to zrovna jedna z pružinovak, které to s citlivostí proti upravenému vzdchovému Epiconu projedou. lock a jeho funkce a ovládání tlimiče, ty máš potom zcela totožné. Tak takhle vypadá asi rozdíl mechanikovy Tory proti tomu Epiconu.

              0 0
              • mechanik  

                Nikdo nikomu nic necpe…kromě tebe který se když se jedná o vidlice cpeš všude :-)) proč asi???

                0 0
                • milan1  

                  Píšu o výhodách a nevýhodách, máč moýnost obhájit za čím si stojíš. A nezkresluj prosím kdo co komu cpe.

                  0 0
                  • mechanik  

                    Váhu si netrefil… náhodou má jen 2250g :-) a nechtěl jsem se tě dotknout si starší a v tom co děláš určitě dobrý, ale každopádně a v tom se shodnem s více lidma, ozýváš se jen v případě vidlic a ono přeci jen né všichni co chtějí ohledně vidlice poradit, vlastně sami neví co od ní čekají a nějáké grafy a křivky jim toho až tak moc neřeknou.

                    0 0
                    • milan1  

                      Já myslím, že by bylo dobré, kdyby každý mluvil hlavně když má co říct proč by měl člověk mluvit do něřeho o čem nemá páru? Váha Tory 302 jenom 2250 to bude asi rekord. Váhu jsem rozhodně netrefoval od boku asi mají RS o váze jiné informace. A co komu řeknou nebo neřeknou křivky? Jsi mluvčí lidu? Jsem rád, když každž mluví jen za sebe. Dělám to taky tak a neoháním se jakousi skupinou za sebou. On má každý možnost si vybrat, zda chce nějaké věrohodnější podklady a ne jenom takové výkřiky vezmi tohle to je dobré. Dobré by bylo minimálně kdybys měl zájem o to jaká je váha jezdce, kterému něco nabízíš a jaká je ta pružina ve vidlici. Když už nechceš zabývat se grafy, tak jsou od toho barvy pružin ve vidlici.

                      0 0
                      • mechanik  

                        Modrá 70–80 a vážil jsem to schválně před chvíli. Jinak vážím 72–75kg a ta pružina se mi zdá ideální. Mimochodem s tím prvním souhlasím a mluvčí lidu určitě nejsem…na to jsem přeci jen moc „málý mechanik“ od toho jsou tady větší PÁNI :-)) A opravdu jsem jenom nabídl…vždyť Ty děláš to samé:-) Mimochodem jednou jsi psal že nejlíp se vylepšujou Suntourky a Tora je za ty peníze dobrá už v sériovém provedení. Ach jo když si vzpomenu co ještě nedávno bylo za takové směšné prachy :-)

                        0 0
                        • milan1  

                          Já netvrdím, že Tora je špatná ale není to prostě špička. Já se ale zrovna s Epiconem snažím aby tou špičkou byl a proto ty srovnání vycházejí tak, jak uvádím. Můžu ti zaručit, že jsem jeětě neviděl od RS nic, co by nešlo vylapšit tak, že to jezdec okamžitě pozná a to celkem výrazně. Tady se ale vžilo, že tuning vyžadují pouze Suntoury. Dneska je situace taková, že pokud nepoladíš RS, tak na laděného Suntoura nestačí, to je celé a když tedy nabídneš nejlevnější z nabídky RS jenom proto, že odpovídá náhodou cenou, tak funkčně to pravda rozhodně není.

                          0 0
                          • mechanik  

                            To určitě Tora není…ale životností a tuhostí Epicona určitě předčí a tunit se dá vše. Jinak dobrou noc… zítra musím do práce. Díky za pokec a ať se ti to Tvé tunění daří co nejvíc :-) mechanik.

                            0 0
                            • milan1  

                              Je tam rozdíl v pouzdrech, Tora má jako všechny RS extrémně dlouhá pouzdra. To je pravda ale pevnost Tory celkem s úspěchem zpochybním, není to tak, jak tvrdíš. Za dohady mě tohle rozhodně stojí neuváděj na závěr zase jen nepodložené soudy. Znám vidlice z přímého srovnání ale neměřil jsem je. Tys je určitě vedle sebe ještě neměl. Je mi jedno co kde a jak nabízíš, jde mi o korektní srovnání. Üdaje které jsi následně uvedl jsou daleko přesnější než v úvodu. Nejde mi o konkrétní tuhle jednu nabídku, je mi zcela jedno, co si Fose vybere. jde mi o korektní srovnávání které nebude jenom na bázi dohadů.

                              0 0
                              • Foose  

                                a jak je to s životností pouzder epicona? kolik km vydrží u kotoučovek? případně dají se za nějakou slušnou cenu vyměnit?

                                0 0
                                • milan1  

                                  vydrží ti přesně tolik co marzocchi a ostatní opěvované značky, ty neustálé strachy o výdrž a životnost mi připadají až divné. Suntour má stále stejně vysoká pouzdra jako měl dříve a pokud chceš reference z historie, tak se podívej na opěvovanou životnost z dřívějška. V současné době mají delší pouzdra RS a FOX a myslím, že jsi zaregistroval, že u FOXu jsou vůle dost často probírány. RS je má použity pouze krátce a já ti můžu říct, že osobně jsem vůli na jejich pouzdrech už zaznamenal taky, tak se neděs dopředu zaručenými zprávami.

                                  0 0
                                  • Pekáček  

                                    Reba má dlouhé pouzdra a má větší vůli než 3 roky stará MX Comp ETA, které vůli srazili v servisu hned na začátku. U RS se s tím zřejmě počítá, že tam bude od začátku a nebude se (doufám) časem moc zvětšovat. Tehdá nejmenší nárůst vůlí měl Duke v testu ve Velu, ale tam byly pochybnosti o správnosti měření. Zase aby se lidi neděsili: ta vůle je opravdu maličká!

                                    0 0
            • milan1  

              Jo, zapoměl jsem má výhodu Tora a to je samozřejmě U turn. Před jízdou si můžeš nastavit zdvih dle prání.

              0 0
              • Foose  

                no jo ale ten u turn je celkem blbe udelanej, protoze se s nim musi celkem dloho tocit aby se zdvih snizil. Nebo teda spis me to prislo neprakticky, treba stelovani za jizdy vubec nehrozi.

                0 0
                • vlk  

                  Ale furt lepší než nic. Když někde v Alpách pojedeš půl dne nahoru a pak půl dne dolů, tak to jistě využiješ.Na nakládání do auta to také není špatné.Já ho dřív používal hodně.Naučil jsem se to kroutit i za jízdy, ale dnes to používám jen do nejdelších výjezdů a to jen tak 2–3 otočky.

                  0 0
                  • vlk  

                    PS: Co si ale vzpomínám inzeroval milan na svých stránkách svůj vlastní systém snižování zdvihu. Předpokládám, že šlo o otočení patrony a tím štelování zpětného útlumu na korunce. Třeba to dělá i na Epiconech, ale to už se ho musíš zeptat.

                    0 0
                    • Foose  

                      bylo to prej neco jako ETA, ale na Epiconech to nedela, psal mi to MlokCZ

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Psal jsem zatím, uvidíme časem.

                        0 0
                        • Foose  

                          ale časem to bude pro me pozde, kdyz jsem si ji dnes objednal :)

                          0 0
                      • vlk  

                        „bylo to prej neco jako ETA“ -no však jsem taky nenapsal nic jiného.

                        0 0
    • Twister  

      Tipuju, že kámoš má XCR-LO a ty jenom XCR – bez tlumení. Nebo se ti tlumení vysralo.

      0 0
      • ropman  

        není náhodou to LO LockOut a ne tlumení ?

        0 0
        • Luka  

          je, ale bez lockoutu to moc netlumi. Nevim proc, ale prave ten LO je tam pro to tlumeni moc dulezitej. Ale vysvetleni by melo byt na zasvecenejsich. ja to nejezdim, jen mi ted jedna takova holka probehla rukama a mile me prekvapila. I Habiba :)

          0 0
          • ropman  

            v nějakým fóru myslím psal Milan1 že Suntourky s LO hůř chodí a (snad se nepletu !) doporučoval spíš právě bez LO

            0 0
            • Luka  

              no, me prodaval bez LO, ale LO tam dodaval sam… ale snad to sem prihodi, jak to vlastne je. Kdyz jsem oponovala, ze LO nepotrebuju, ze ho tchynka urco nevyuzije, tak mi odpovedel, ze to LO je tam prave kvuli tlumeni, a bez nej je ta vidlice nicmoc… Toz tak asi .)

              0 0
              • milan1  

                Lock originál chodí tak, že ten olejový útlum otvíráš a nebo přivíráš a ono to funguje oběma směry pořád špatně, když to je úplně otevřené, tak to netlumí ale zase to klade malý odpor při stlačení. Originál vždy kazí chod, kompromis se nenajde. Je to ale základ, ze kterého jde stvořit opravdu funkční tlumič. Ten u verze bez locku není a tak to bude přeze všechnu snahu kopat vždycky. To je ten důvod, proč jsem ti propagoval, že to musí mít Lock, jinak by se z toho nedalo nic udělat. Kde nic není, tam nejde tvořit :-)

                0 0
                • ropman  

                  díky, na svý už starší kolo bych něco ne moc drahýho pružícího bral, ale nevím jestli tato vidle vydrží tolik co do teď moje pevná (nohy 28,6mm, i když nový už myslím 30mm, jak jsem se dočetl míň kvalitní pouzdra…), někdy se s tím moc nemazlím a pružení/tlumení obstarávají ruce (a někdy už toho maj dost). A taky jestli ten rám (Author Norfolk 2005) zvládne 100mm zdvih … Zas když to bude i tlumit tak lepší než pevná, zas ta váha … Ale zkusil bych to kdyžtak pořešit mailem přímo s Milanem, jestli bude mít náladu :-)

                  0 0
                • Luka  

                  diky za upresneni. to vis, ja se v ty technice zas az tak moc nevyznam :)

                  0 0
    • poiko  

      přijde mi, že sutourky jsou vysloveně s kvalitou kus od kusu. Dva kamarádi jí také mají a jsou spokojeni. Ta moje byla tragická

      0 0
      • Jakub92  

        S tim musim souhlasit. Já jí mám na novém kole (500km) a sem s ní spokojen. Kámoš jí má na kole starším (asi7000km) a je taky dobrá.

        0 0
    • Pavel100  

      mám XCR LO a nachám ji vyladit, za tu cenu to má smysl.

      0 0
    • AldarWarrior  

      Jezdím SR SUNTOUR XCR-LO a zatim sem s ní hodně spokojený. LokOut funguje bez problémů a vidle celkově zvládá taky rychlejší sjezdy a skoky. za tu cenu perfektní…

      0 0
      • mdk  

        za tu cenu radsej nejaka pevna vidlica aspon usetris na vahe…sak to humus vidlica bes tlmenia..sak to jak pevna

        0 0
    • Meduza  

      Muheehe, chtel jsem se podivat jak kdo hlasoval a nerad jsem klikl na „Stoji za hovno“. Takze Suntour ± OK, zejmena je li poladena od Milana. Mam od nej poladenou tu XCR Lo (mel jsem ji origo na novem kole) a fachci celkem OK (uprimne jinou jsem nikdy nemel :o)) ). Ma najeto cca 9000km. Ale jak jsem to tu tak pozoroval, tak az jednou umre, a to bude urcite ke konci tohoto roku (bo bude mít najeto pres 15tkm) tak posilhavam po Epiconu. Takze chces li socialni vidli s vybornym pomerem cena vykon, domluv se s Milanem 1 na tom Epiconu a urco neprohloupis..... Tot me doporuceni.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.