• Daník

    Tak jsem při výměně ráfku DT Swiss XR 4.1 zjistil, že není roztažený, nýbrž prasklý uvnitř po délce u ventilku! Docela mě to zarazilo, není bouchlý, měl najeto cca 10tkm a rok a čtvrt, ale zdá se mi, že takovou prasklinu (foto) snad nemůže opotřebení ovlivnit a spíš by to vypadalo na materiálovou vadu, resp. únavu?? Asi to je ještě v záruce (koupeno s kolem 03/05, ale nepochybně by to skončilo na opotřebení.

    0 0
    • McBlacky  

      takhle mi chrupnul mavic xc 717 na véčka. Ale to mi jeden maník přošlápnul výplet… a lehkejch ráfků nikdy nevíš :)

      0 0
    • biker007  

      presne takhle me rupnul Mavic 517…ve 40km rychlosti se ta „rozlezla“ cast zasekla o spaliky predni brzdy (sem zlehka pribrzdoval..) a ja letel pres riditka na sterkovou cestu…celkem funny:)

      0 0
      • kubad  

        U mě obdobně Mavic CrossMax 2001 a CrosssMax SL. Není to vada materiálů, je to opravdu opotřebení – množství nárazů, popř moc tvrdý výplet – s reklamací neuspěješ.

        0 0
        • McBlacky  

          SLka hmmm jaká verze a rok a kolik měly nalítáno?

          0 0
          • kubad  

            Nebylo to tak moc prasklé , ale byly tam praskliny ve vnitřní stěně – ucházel. 2-sezoný tak 7tis. Nějaký ten něžný polibek o šutr s průrazem byl. Tak to přičítám romu.

            0 0
        • biker007  

          sem to vyreklamoval…sem jim tam prinesl predni kolo nasrot a zadni kde bylo videt ze to taky praska…sem tam stal zabalenej v obvazech jak mumie, tak se asi smilovali abych jim neplasil zakazniky:)) reklamovano v Heposu v Plzni

          0 0
        • Daf  

          Zrovna ted bojuji s prasklinkou u ventilku na XLkach a s tim souvisejici uchazeni bezdusovky :( Rekl bych že se mi to povedlo na nějaky čas zatěsnit. Doufam že se ale prasklina moc nezvetsi… Bavil jsem se i z lidma z Kastaru a pry to muze zpusobit pretazeni ventilku.

          0 0
          • jecnak  

            Pretazeni ventilku? To mi prijde jako nesmysl. Ovsem posoudit zda je to vada konstrukce/ma­terialu nebo prilisne zatizeni bude asi hodne subjektivni.

            Ja ted menim zadni rafek protoze jednak mi zevnitr prasknul v miste, kde jsem opravoval vyrhly drat/zavit a jednak se na par mistech obrzdila keramika. Navic se zdeformovala brzdna stena od vlozky kterou jsem opravoval ten zavit. Popravde jsem ale celkem spokojeny, ze oprava vydrzela tak dlouho.

            Krome tohohle ted budu menit na zimaku zadni X517ku – popraskala u der pro niple…

            0 0
    • MARIN  

      Stejne se mi po predlonskych BikeBrdy (ne koloprozivot) odporoucel zadni rafek Mavic 517Ceramic co mel ale uz nalitano pres 35 000km – nabusena duse a mnozstvi korenu mu moc neprospelo. Proste udel lehkych rafku. Neresil jsi nahodou zrovna ty nedavno v jinem prispevku prave nejaky problem co se toho rafku tykal? Chtel jsem tenkrat napsat at se mrknes pod pasku jestli rafek neni praskly ale lenost zvitezila a taky jsem si rikal to ho prece musi napadnout :)

      0 0
      • Daník  

        jo byl. Nakonec jsem tam dal ekonomickou volbu Mavic 317, snad něco vydrží.

        0 0
        • Hynas  

          To samé u bontragerů race disc tubeless, problém u vyšších ráfků může být kromě provozu způsoben i příliš velkým pnutím způsobeným příliš velkým tlakem v plášti či duši spojené s opakovanými silnými nárazy na překážky.

          0 0
          • Daník  

            Vidím Hynas, že ti ještě neskončila pracovní doba – jinými slovy jsem ráfek „nevhodně používal k příliš tvrdé jízdě v příliš těžkém terénu a tímto nevhodným používáním jsem zavinil jeho smrt“ :-))

            0 0
          • camlost  

            jj, taky mi prasknul tenhle Bontrager.

            ale ze by se jednalo o nejaky superlehky rafek, to se nejedna.

            0 0
    • nobody  

      mám podobný problém, nějak mi popraskaly díry u niplů (dvoustěnný ráfek) a ty otřepy se dostávají k duši + defekt, jde to nějak opravit nebo to je na reklamaci (1,5roků starý), Remerx Grand rock

      0 0
      • Vilém  

        Rek bych ze Ti tam nic nepopraskalo.Na tuto technologii presel Remerx pred nejakou dobou,driv ty diry vrtali,ted je prorazi.Tim tam vzniknou otrepy,ktery mas nafoceny.

        0 0
        • nobody  

          takže si mám každou díru obrousit a vyhrát si s tím? :(

          0 0
          • Vilém  

            No v idealnim pripade ano:(Usetril bys i neco na hmotnosti,ale musela by to byt strasna drbacka.Pokud ti nekoukaji nekde otrepy smerem k dusi,tak bych to neresil.Jestli mas kvalitni (silnejsi) pasku,tak by to nemelo nic delat.

            0 0
            • xshreck  

              nejde to přelepit elektrikářskou a pak tam dát normální pásku? :-) Já mám na svojem grandrocku ještě teda vrtané pokud se nepletu …

              0 0
          • JSt  

            normalne tomu rukou sraz hrany vrtakem

            0 0
    • wewerka  

      Huh.. okamzite jdu rozebrat kolo a podivat se jak to tam vypada. Mam x455 a minuly tyden jsem chytila osmicku, bohuzel se ale ukazalo, ze je to roztazeny rafek u ventilku. Chtela jsem to dojet (ma kolem 10kkm) a po zime koupit jiny.

      0 0
      • wewerka  

        Fakt hezky :( Mam ho ruply presne jako ty, jen ty praskliny nejsou tak moc od sebe.

        0 0
    • Šlapátor  

      Dnes jsem objevil na zadním ráfu praskliny (viz foto). Dá se s tím ješt ějezdit nebo je to o hubu? Čím taková prasklina vznikne. Předesílám, že vážím „něco“ přes metrák :-) A co koupit za ráfy, aby pode mnou vydržely?

      0 0
      • bagr  

        Tyhle praskliny u niplu sou po nekolika letech klasika zvlast u zadniho kola.Je to unava a opotrebeni materialu zvlast u zapl. kol je to nejnamahanejsi misto na rafku hlavne na strane u orechu kde sou draty o 2mm kratsi.

        0 0
    • The_Trooper  

      Kámoš objevil prasklý ráfek zápletu Mavic C-MAX SLR 2008.

      Už jednou je reklamoval na stejnou prasklinu, teďkom ještě větší prasklina kolem díry pro ventilek, vozí bezduše má nich nalítany 2 sezony.

      Co si myslíte že prasklinu způsobuje je to únava materialu po dvou sezonach nebo přetaženy UST ventil?

      Jaká je pravděpodobnost na vyreklamovaní?

      Kolik stojí nový ráfek a kde se dá sehnat?

      0 0
      • jIrI___  

        Nedokážu si představit, jakou silou bys musel ten ventilek utáhnout, aby způsobil popraskání ráfku.

        0 0
      • kubad  

        Novy stoji hodne pres 3litry. Reklamace dost zalezi na tom kdes je koupil.

        0 0
        • The_Trooper  

          Kámoš ma serii made in France, ja mam made in Romania..

          0 0
          • Patar  

            A kde je za tuto cenu? Mám autorizovaný MAVIC servis a za takovou cenu jej nenakoupím ani bez slevy.

            0 0
            • Kureix  

              řekl bych, že je to kupkolo.cz :)

              0 0
              • Patar  

                Máš pravdu. Zřejmě se jedná o rumunskou produkci bez bočních výbrusů.

                0 0
      • Hnoj  

        Tohle je u SLR dost typická závada, letos jsem tu měl už dvoje takhle prasklé, vždycky zadní. Vždycky je to stejné…

        0 0
        • The_Trooper  

          Richarde jak rešíš tu zavadu vyreklamuješ to nebo to neuznáš. Jaka je dostupnost tech ráfků?

          0 0
          • Hnoj  

            Já to předávám tam kde jsem koupil. Oni to řeší dál, obvykle to přepletou…

            0 0
    • madcat  

      Hmm, zatracený véčka. Kdyby jich nebylo, tak ani nezjistím, že najednou musím řešit stejnej problém :) Si tak v klidu jezdím, zadní ráfek velmi mírně cuká, spíš by se dalo říct pouze trochu nerovnoměrně brzdí, tak jsem tomu samozřejmě po několik set km nevěnoval pozornost… až nedávno najednou zničeho nic během jediné otáčky zadního kola škub! a v jednom místě se mi zadní kolo o špalky začalo prakticky zastavovat, až tak, že se s tím v podstatě nedá jezdit. Nedivil bych se tomu, kdyby byl nějak zhuntovanej, ale měl najeto slabých 1400 km, to se mi zdá fakt až moc rychlá smrt. Nebo že bych ho svýma 90 kilama tak rasoval? Přece jenom je to 28 děrovej ráfek, na hardtailu, zadní… tak asi sem tam dostával trochu kouř…

      0 0
      • Volf  

        Stejná věc s ráfkem DT Swiss X 450. Včera začala škubat zadní brzda a u ventilku je vevnitř prasklina přes dva otvory na niple a ventilek. Ráfek se lakem vzduchu v pneu roztahoval skoro o tři milimetry.

        0 0
    • Kupko  

      Zdar tak stejne mi praskl od alexu,je pech.

      0 0
    • Gorf  

      Zdravím, při chvilce nepozornosti jsem vlítnul do díry, proirazil duši a teď se doma dívám, že mi praskl i ráfek. Chci se zeptat jestli se s tím dá jezdit, nebo jestli už je to o držku. Nijak nehází.

      Případně jestli se to dá nějak opravit, nebo jak to vyřešit? Dá se někde koupit jen ráfek, když zbytek je úplně novej? Všude na netu vidím jen zapletená kola a navíc přední i zadní. Potřebuju Fulcrum Racing 7 CX LG přední.

      Díky za rady.

      0 0
    • žvejk  

      To není prasklé :D to je přece spoj. Normálně spojený ráfek v jednom místě. Určitě to najdeš i na zadním…

      0 0
      • Gorf  

        No vidíš. Tak je prasklej i zadní :).

        Mockrát díky a sorry za blbej dotaz. Já si hned myslel ze je to prasklý, byla to docela mrda a při mejch 92kg bych se ani nedivil, kdyby to bylo praskly.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.