• Coca

    Dobrý den,mám vidlu Manitou Splice comp 8Omm. Je asi čtrnáct dní stará. Asi dvakrát jsem s ní naletěl v celkem velké rychlosti do hlíněného hrbu a zlomil jsem patronu (LockAout). V servise mi řekli,že se to stává. A tak bych se chtěl zeptat,jestli existuje něco co by vydrželo víc,nebo jestli si prostě musím dávat bacha. Předem díky za odpověď. Jinak kolo,je Hairdtail od Maxbiku (viz. obrázek)

    0 0
    • scret  

      hod sem foto…

      0 0
    • MlokCZ  

      A toho hrbu si vletěl se zamčenou vidlicí?

      0 0
    • smallbrother  

      ty jo, řekni rodičům ať ti koupěj nějakou pevnější vidli. Tahle ti dlouho nevydrží. To pak nevíš kde co zlomíš.

      0 0
      • Coca  

        Zatím musí vydržet! :-D Takhle sem na ní skákal vyjmečně jenom jednou,jinak jezdím spíš ten 4X a tam je to v poho,ale časem až budou peníze,tak něco lepšího přídím. Jenom sem si říkal,jestli není nějaká pevnější ta patrona. Protože sem to může stát kdykoliv a dávat každej měsíc 1000 Kč za novou,to se mi nechce.

        0 0
    • milan1  

      To máš nějak špatně popsané. Ve tvé vidli žádná patrona není. Pístek běhá přímo po stěnách. Vidlice se k tvému stylu užívání určitě nehodí a nemůže vydržet. To, jak používáš Lock je přesně to, před čím varuje manuál, zavírání vidlice v terénu je zakázáno a tvé přivření při vlastním stylu užití ( FR)je dokonalou obdobou zavřeného Locku v XC užití. Nehledě na pevnost vidlice k danému použití je to krásná ukázka, že tlumičem nejde nahradit příliš měkká pružina, tohle jsou jenom důsledky.

      0 0
      • jonti  

        Vôbec s tebou nesúhlasím. Privretie lockout packy u manitou vidlic (jazdím skareb) je urcite pri jazde terénom povolené, pretože sa ním nastavuje kompresný útlm. Neviem si predstaviť ako sa to ale mohlo pri tom zlomiť, jedine, že by to bolo takmer zatvorené a rana fakt poriadna. Btw ja som to zlomil na Skarebovi pri zamknutej vidlici pri jazde po trochu rozbitej ceste :( . Ak sa napr. pozrieš, ako jazdia ludia na XC, tak si myslím, že to veľmi ďaleko k FR namá, lenže to jazdia s o par kíl lahšími bikami.

        0 0
      • Coca  

        Je to vidlice Manitou splice comp 80 mm,vzduch a olejovej tlumič toho zpětného dorazu. Na obrázku jde vidět v levo Lockoutová patrona a c pravo ventilek na hustění vzduchu. Když sem na ní jel tak lockout byl otevřenej,takže mohla volně pružit (nebyla zamknutá/zavřená). Ale rána to byla opravdu velká.

        0 0
        • milan1  

          Musíš si ujasnit co se událo. Z tvých fotek ukazuješ vnějšek, cosi se událo uvnitř. A nastavení do první třetiny, to je přesně to přivření průtoku. Z toho jsem vycházel.

          0 0
      • Martyss  

        Asi tedy budu rýpala a možná jsem slepý, ale v návodu nikde upozornění ohledně locku nevidím. Neměla by mít vidlice nějakou ochranu proti proražení?

        0 0
        • milan1  

          Jistě že má a přesto dochází k extrémnímu namáhání. A to, že je to povoleno používat stále v terénu je pro mě novinka.

          0 0
        • scret  

          Manitou to zasadne nedoporucuje!kaz­dopadne udajne nejaka ochrana proti prorazeni tam je,ale tam bych to videl pri pouziti vidle na XC…

          0 0
          • jonti  

            Na skarebe žiadna ochrana nie je :( To robí lockout v týchto vidliciach takmer nepoužiteľným na bežnom xc, keď to ideš zo sedla v členitom teréne, občas krátky kúsok dole kopcom alebo po koreňoch a máš po vidlici.

            0 0
            • milan1  

              Vyndat Lock out zase není tak složité a kdybys ho vyndal a dole na jeho konci viděl takovou krátkou a silnou pružinku, tak to se díváš přesně na tu ochranu proti proražení.

              0 0
    • TinkTink  

      Zakladni otazka – co jsi presne zlomil? Plunzr? Packu Locku? Nejak presnej by to neslo? :)

      0 0
      • Coca  

        No,nevím jak to přesně popsat,moc se v tom nevyznám. Páni mechanici si to kolo nechali do pátku a to už tady nejsem a přijedu až ve čtvrtek a pošlu fotky „toho“ co sem zlomil. Ale je to taková kovová tyčinka (když se vyndá Lockout tak je to část toho Lockoutu,fakt nevím jak se to jmenuje a jak to líp popsat).

        0 0
        • Coca  

          No,takže sem přijel konečně domu a dostal kolo. Patrona bylo pouze ohnutá,ale vymněnili ji za novou,při tom vymněnili i olej. Když sem sedl na kolo a jel sem se projet zjistil jsem že vidlice ztratila citlivost a plynulý chod,při přejezdu nějaké nerovnosti se šileně rozdrnčí kotouč a začne drhnout pak se zase ukidní. Když zvednu kousek nad zem přední kolo,tak dostanu celkem šlušnou ránu do rukou. Jinak když před rozbitím patrony fungovala krásně a nohy byl suché(!!!),teď jsou celé „zamazané“ od oleje,stejně jako přední brzda. Po rozbití patrony fungovala pořád stejně,pouze tlumila méně (skoro vůbec),ale žádné rány do ruk ani drnčení kotouče. Jinak ještě vymněnili podložku od hlavou,dříve černa,teď stříbrná (nevím proč). Zítra jim to jdu vrátit (a omlátit o hlavu),tak uvidím,co na to řeknou. Jinak,co si o tom myslíte???

          0 0
          • jaski  

            proste vidle jak ma byt :-)

            0 0
            • Coca  

              Ted trochu nechapu???

              0 0
              • jaski  

                ja nechapu jestli ji opravili nebo popravili

                0 0
                • Coca  

                  No zatím „popravili“,ale doufám,že „opraví“. A co dělat když to nebudou schopní opravit? Máš s tím zkušenosti?

                  0 0
                  • jaski  

                    nemam. ale presne kvuli tomuhle bych si nikdy nedal vidli ani bike do servisu. nikdy nemuzes vedet co ti tam nalejou a co ti s tim vyvedou. mozna ti tam daly ridsi olej nebo tam nemas zadnej.

                    0 0
                    • Coca  

                      Njn,jenže já na to nemám ani nářadí,ani zkušenosti a taky je trochu problem,že to kolo přebíral taťka,protože kdybych tam byl já tak si toho všimnu hned a hned jim to vrátím a nic mi nemůžou říct,jenže teď když tam zanima pujdu po týdnu,tak na to sem teda zvjedavej. V tomhle servisu sem to kolo kupoval a vždycky servisoval a vždy naprosto v pohodě! Většinou to opravoval šéf a ted to delal nějakej mladej synek,tak jestli to nějak odflákl,nevím,zatím to tak vypadá. A je možný aby mu ten olej vytekl? Protože říkal,že ho mněnil.

                      0 0
                      • jaski  

                        tak to mas asi smulu po tejdnu. olej se tam leje zezhora tak mu asi vytyct nemoh. otazka je jestli ho tam vubec daval :)

                        0 0
                        • Coca  

                          Nevím,no,uvidím. Ale ta vidlice byla celá zaprasená od toho oleje a brzda i kotouč… Tak tohle už svědčí o kvalitě práce,no.

                          0 0
                          • jaski  

                            tak to asi bude dobre brzdit :-) hele a neni treba mozny ze se splet a misto do vidlice lil ten olej vedle vidlice ? :-D

                            0 0
                            • Coca  

                              Nevím… prostě je to „prasácká“ práce,uvidím zítra. Byl to vždycky perfektní obchod/servis tak bud to spraí,nebo sem tam skončil,no uvidíme. Zítra určitě píšu! :)

                              0 0
          • djano  

            „Jinak ještě vymněnili podložku od hlavou,dříve černa,teď stříbrná (nevím proč).“ Nevymenili nahodou vidlu ?

            0 0
            • Coca  

              Ne,je odřená stejně a ještě trochu víc. No tak to sice „spravili“,nebo spíš dali do pojízdného stavu,ale je trochu tvrdší a víc už nejde změkčit. I když jsem vypustil totálně vzduch tak vidla nešla zmáčknout víc než do tři čtvrtě,pak je tam nějakej kovovej doraz,jde hosně lehce,když je vypuštěná,ale pak prostě narazí a i když má ještě tak 4cm místa. Jo a je nutnej lockout? Vůbec ho nepoužívám.

              0 0
              • JMT  

                I když jsem vypustil totálně vzduch tak vidla nešla zmáčknout víc než do tři čtvrtě,pak je tam nějakej kovovej doraz Tak to je uz urcite spravena :-DDD Hlavne na tom nejezdi dokud to nekdo neda dohromady at si nerozbijes kokos nebo nedodelas tu vidli

                0 0
              • kubajs mtb  

                na fr je ti lock out úplně k prdu

                0 0
                • Coca  

                  Tak sem nakonec vidlu poslal k Manitou a je spravená. Ale dá se ten lockout vyhodit a dát tam něco jiného?

                  0 0
                  • jaski  

                    to je snad jasny kdyz se delaj vidle bez LO :-)

                    0 0
                    • Coca  

                      Sorry,nevěděl sem jestli se dělá přímo Manitou SP comp,ale kolik tak stojí to upravit a kde se to dá sehnat?

                      0 0
                      • jaski  

                        koukni se na obrazky vidli bez LO a zjistis ze je to jenom takova zaslepka- proste jenom matice. nevim kolik by to stalo ale reba si muzes dat inzerat ze vymenis LO za tu zaslepku a urcite se ti nekdo ozve kdo nema LO a chtel by ho

                        0 0
                        • martt  

                          nie je to len krytka ale je na nom aj piestik s dierkami pre kompresny utlm.

                          0 0
                      • MARIN  

                        mrkni do starsich prispevku – nedavno tu nekdo levne schanel LO tak se snim mozne domluvis ne nejake vymene

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.