• quidos

    když dáte nový řetěz, tak to „lepidlo“, kterým je namazaný, ojezdíte, nebo umyjete a namažete něčím „normálním“ nelepivým? Na tohle se fakt chytá úplně všechno..

    0 0
    • maxtor  

      Nechápu, co je to za svinstvo. Můj postup je takový, že řeťez umyju WéDéčkem, nanýtuju a znovu namažu.

      0 0
    • Peslezedirou  

      Kéž kdyby mi vydrželo tohle lepidlo po celou dobu životnosti řetězu :))

      0 0
    • revish  

      ja ojedu lepidlo a pak mazu, ale mazu necim podobnym, vyrabi to wurth. po namazani to otru hadrem a v clancich to zustane a dlouho to tam vydrzi. on ten wurth (ketten spray se to jmenuje) je tekuty a po kontaktu se vzduchem pekne ztuhne takze to stacim jeste otrit a pak to moc nelepi.

      0 0
      • mara53  

        teď jsem tenhle spray dostal a koukal jsem že je to asi pěkný svinstvo podle etikety,maže to asppoň dobře?

        0 0
        • revish  

          prave ze jo, je to tekute a pak to ztuhne, naposled jsem mazal tak 3 tydny zpet a retez porad mlci, ja to taky dostal od kamose, ale nevim, kde se to da koupit.

          0 0
          • mara53  

            tak to asi ještě dneska prubnu taky – nejdřív ho pěkně vyperu a nechám vykapat a pak premiérově zkusím ten Würth Ketten Spray!! Napíšu poznatky, zdarec bajkec …

            0 0
            • Feroman  

              a kde že se to teda dá sehnat? nejakej e:shop by nebyl? dost by se mi to hodilo

              0 0
              • mara53  

                no právě, přes víkend pohledám, já ho dostal od tatíka – jezdí k němu dealer od Würthu a on od něj bere nějaký nářadí a tohle dostal jako bonus-moh si vybrat a myslel na mě, uvidíme jestli se osvědčí …

                0 0
                • St1c  

                  no dost ma zaujima co to je za spray:D tu som cosi nasiel mozno je to on.Ale pisu tam ze stoji cca 30 eur to je celkom pekna ciastka na blby olej:D www.kawasaki-ninja-forum.de/…nfett-1.html

                  na motorke im to vydrzi cca 3000km podla toho co som pochopil s mojou nemcinou

                  0 0
    • Daf  

      Otru retez nejakym rozpoustedlem jen z venku aby to nechytalo moc bordelu.

      0 0
      • RomanH  

        Stejne tak, ale jenom v lete. V zime (hlavne na snehu) jsem za to „lepidlo“ naopak rad.

        0 0
    • Garyk  

      To „lepidlo“ je podle mě nejlepší mazivo, jaké na řetěz existuje. Vydrží mi vždycky aspoň 200 km.

      0 0
      • maxtor  

        Ježe ve spojitosti s pískem je to nejlepší brusná směs, co znám. Já si dávám práci s tím, že po zhruba každých 50-ti km mažu a každých 100 km řetěz umyju v myčce a myju také kazetu a převodníky. O řeťězu pak ani nevím. Chdí potichu jak myška.

        0 0
        • Mamut  

          O řeťězu pak ani nevím.

          Dvakrat denne mazes retaz a napises, o nom ani nevies! Dobry for. Jedine mi vychadza, ze ho mazes namesacny.

          0 0
          • Smazaný účet  

            třeba je to profesionální mechanik. :o)

            0 0
            • maxtor  

              Ne, jsem člověk, který se o kolo stará a mít čistý a namazaný řetěz je základ. To jsi asi ještě nezjistil. Ale neboj, na to přijdeš.

              0 1
              • Smazaný účet  

                :oDDDD děkuji za radu. vcera jsem si koupil sve prvni kolo a zatim vubec nevim, jak se o nej starat. ;o)

                1 0
                • maxtor  

                  Stačí se zeptat. Přeji hodně štěstí:-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    a jak to děláš, dyž jedeš třeba bahnivej maraton? to v pulce vytáhneš z camelu pračku a hadr? :o)

                    0 0
                    • maxtor  

                      Zkus si první ve slovníku zjistit, co znamená slovo „zhruba,“ které jsem použil. Znamená to jistou tolernci kolem údaje, ke kterému se tohle slovo vztahuje. Pro tvou informaci: na maraton čistím důkladně a po něm taky. Vyplatí se to.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Aha. Tak to sme na tom možná stejně. Taky ho meju dvakrát do roka. :o) Jojo, obzvláště na mokrý maraton se vyplatí na těch prvních 20 km mít řetez bezvadně čistý a namazaný. :o) promiň, neska sem nějakej veselej, tak prudim. :o)

                        0 0
                        • maxtor  

                          V pohodě. Je pátek. Nikdo mě nenasere:-) Já se v kole hrabu asi víc, než bych měl, uznávám. Zato ale šlape jak hodinky.

                          0 0
                    • Daf  

                      Ten je prubezne domazavanej vodou. A az po zavode uschne je dokonale zbaven vsech necistot a pripraven na namazani :)

                      1 0
              • wroum  

                ja naopak zjistil, ze mit cistej retez a casto ho cistit je uplne zbytecny. nicemu to neprospeje. staci ho mazat a otrit hadrem, vsechny pracky, mycky a jiny cistitka sou zbytecny. zivotnost mu to neprodlouzi a jestli jo, tak nepatrne. ale neboj, jednou na to treba taky prijdes :-)

                0 0
                • maxtor  

                  Příště si raději přečti všechny příspěvky, které jsem tu napsal. Já rozlišuji životnost řeťězu a životnost převodníků a pastorků. První to neovlivní, druhé ano, a hodně. Zeptej se v servisu a pak rozumuj.

                  0 0
                  • wroum  

                    mam jiny zkusenosti. na prevodnicich a kazete se cistota retezu podepise este mene nezt na nem samem. ale aby nedoslo k nedorozumeni, retez nesmi byt obalen bahnem, ale staci, aby se otrel hadrem a namazal a znovu otrel, zadny srani s tim a zadny mycky, benziny a podobny nesmysly.

                    0 0
                    • Garyk  

                      Souhlas.

                      0 0
                      • maxtor  

                        Záleží na vkusu každého soudruha:-) Někdo to může pokládat za zbytečné, ale já mám rád, když je kolo čisté a nedělá mi problémy se s ním trochu pohrát.

                        0 0
                        • wroum  

                          pred chvili si tvrdil, ze to je kvuli zivotnosti a ted pisez ze to delas protoze mas rad kolo ciste. to uz bych jako duvod bral a opravdu zalezi na chuti kazdeho soudruha.

                          1 0
                          • maxtor  

                            Ach jo, Wroume, Wroume, tys měl být advokát. Pokud si myslíš, že čistota řeťetu nemá vliv na opotřebení, je to tvůj názor, který ti neberu. Já si to nemyslím, což jsem napsal, a navíc mám rád kolo čisté, což jsem taky napsal. Vylučuje se to nějak???? Vzpamatuj se, chlape. Musím končit, tak snad někdy. Hezký víkend a spoustu najetých km!!!!

                            0 1
                            • wroum  

                              trocha teorie: kdyz vyperes retez a namazes ho, tak se ti na nej nalepi za par km bordel uplne stejne jako kdyz ho jenom otres hadrem a namazes, takze az na to, ze v prvnim pripade bude retez cistej i „uvnitr“ neni zadnej markantni rozdil, tedy nebude ani rozdil v zivotnosti kazety a prevodniku (vnitrek retezu totiz vubec neprijde do kontaktu s prevodnikem ani kazetou). logicky te napadne, ze ale ten retez musi kvuli tomu uplnymu nevymyti vydrzet min, ale praxe ukazala opak – rozdil je uplne minimalni a mnohem vic zalezi na volbe prevodu a na tom, jak clovek slape, jestli silove nebo frekvencne.

                              1 0
                            • martt  

                              musim suhlasit s wroumem, moje skusenosti vravia to iste

                              0 0
                            • St1c  

                              nezadrbat hodinu cistenim retaze a radsej jazdit kym je pekne(kym zase nepride polrocna zima ako bola tento rok) to su zase moje skusenosti…:D

                              0 0
                    • MlokCZ  

                      Pod to se také můžu podepsat.

                      Ještě dodám, že kdybych věnoval ten čas, co někteří věnují přehnané péči o řetěz vyděláváním peněz, tak bych mohl mít těch řetězů tak 10× víc než stihnu spotřebovat. Ale to nedělám, radši místo toho na kole jezdím.

                      1 0
                  • navikin  

                    Mně se jeví, že přehnaná péče – teda mytí řetězu po 100km bez ohledu na to zda je měsíc abnormální sucho, nebo blátivo logiku nemá a praktický význam taky ne. Někdy stačí otřít a mazat, jindy bohužel pro nás líné je nutno i něčím omýt. Pokud nejsou vnitřky článků nějak hodně špinavé – hlavně díky nějakému lepivému mazivu (přebytečnému) a nachytanému blátu/písku tak mytím ničemu život neprodloužím. Pokud jsou extrémní podmínky a dojde k výše popsanému zadělání řetězu – pak svíce života komponentů rychle dohořívá.

                    0 0
                • Radek Broz  

                  Presne tak – namazat, otrit a jet. Tady je prehnana pece celkem zbytecna.

                  Kdyz jedu na DH, vydrzi cistej vetsinou celou drevenou dvoumetrovou startovaci rampu;-)

                  0 0
          • maxtor  

            Ty budeš asi jeden z těch, kterým řetěz vrže jak prase, že?? Skutečně jde řetěz ošetřit a řazení seřídit tak, že to skoro neslyšíš. Zdravím začínajícího cyklistu:-)

            0 1
            • Mamut  

              Tak este raz, teraz sa to uz dufam podda:

              O řeťězu pak ani nevím.

              V sezone denne peries a mazes retaz, a ze to trva 5 minut rozpravaj mojej mame. Za 5 minut ti rozhodne retaz po prani dostatocne neuschne, aby bola mazaniaschopna. A ak mazes mokru, tak je skutocne potom UDZRBA jak svina. Napriek tomu tvrdis, ze o nom nevies. A ak sa ti niekto do tych slovnych hraciek obuje, tak ho zacnes urazat a vestit o nom ako jazdi a ako sa o bike stara. Je tu uz jeden taky Vestec1, ale na tvojom mieste by som sa nesnazil, aby si ta ludia zaskatulkovali k nemu.

              1 0
              • maxtor  

                Mamute, jdi do háje!! Já samozřejmě vím, že to s péčí o řetaz pro někoho přeháním (to jsem tu i napsal) a že většina na řetěz kašle. O tom, že čistý a namazaný řetěz má lepší chod než zaprasený, se snad hádat nechceš. Příjmu kritiku od kohokoliv kromě těch, kteří si zakládají na tom, že na údržbu kola kašlou a vozí se po těch, kteří o kolo pečují. Taky bych si mohl ťukat na čelo, když tu někdo napíše, že řetěz maže po 500 km a připadá mu to v poho. Každý z nás napsal svůj názor, jen ty ses začal do mě navážet, tak se uklidni.

                0 1
                • kafac  

                  Taky jsem kdysi pral retez pokazdy kdyz byl spinavej,pros­trikoval WDckem a pak teprve mazal. Pak jsem zjistil ze kdyz retez otru hadrem a namazu vydrzi uplne stejne jak kdyz kolem nej skacu, a za usetreny prachy za ruzny mazaci pripravky koupim o retez vic :-)

                  0 0
                • Mamut  

                  No hej, maxtor1.

                  0 0
                  • kubad  

                    Je důležité aby byl řetěz úplně čistý – vyleštím a pověsím v garáži na háček, občas máznu a přeleštím, už několik let je krásný a čistý, bez jakéhokoli opotřebení, Jsem zvědavý kolik let ještě vydrží. :-))

                    1 0
        • Garyk  

          Taky jsem kdysi myl řetěz dost často, než jsem přišel na to, že mu tím vůbec nepomůžu, co se životnosti týče. Teď jen otírám hadrem a mažu podle počasí. Do sucha motorkářský Castrol Chain Sprey a do vlhka Yarrow Racing Wax. Obojí vydrží cca 80–100 km.

          1 0
          • maxtor  

            Na životnosti mu jistě nepřidáš. Na životnosti převodníků a pastorků se to ale projeví. To mi věř.

            0 0
            • Garyk  

              Nevěřím, protože to mám za 10 let na biku ověřené. Kazeta mi vydrží 4–5 řetězů a je to jedno, jestli s mytým nebo jen pravidelně otřeným a namazaným řetězem. U převodníků už bych to vůbec neřešil, tam spíš záleží na jejich kvalitě. Nedovedu si představit, že bych myl teď v sezoně 3–5× týdně řetěz. To ten čas radši využiju nějak smysluplněji :-)

              0 0
              • maxtor  

                Prohnání řeťězu myčkou + namazání = 5 minut.

                0 0
                • wroum  

                  uplne zbytecnejch.

                  0 0
                • wroum  

                  uplne zbytecnejch.

                  0 0
                • martt  

                  imho mycka retezu skodi! Prave v nej sa dostane bordel aj dvnutra do valcekov. Ja oskrabem suche blato drotenou kefou a namazem iba valceky striekackou s nasadenou ihlou. Spotreba oleja na retaz je okolo 1 az 1.5 ml, teda skoro nic.

                  1 0
                  • mastihuba  

                    správně olej se dostane jen tam kam má a na řetěz se nelepí tolik bordelu.

                    0 0
                • kovar  

                  a na přípravu na ten heroický pětiminutový výkon + uklid po něm potřebuješ kolik času?

                  0 0
                  • maxtor  

                    No pokud je pro tebe čištění řetězu heroický výkon, na který je potřeba připàava, měl bys jít asi trochu do sebe… Ještě že tu nemáš fotky svých kol (teda jestli vůbec nějaké máš).

                    0 1
                    • kovar  

                      kola už nemám, nechtělo se mi pořád dokola prát a mazat řetěz

                      1 0
            • RomanH  

              Nechci Ti brat iluze. Drive mi na LX kazete retez (HG73) vydrel v prumeru 2300km. Od lonska, kdy mam XT kazetu, je to jiz jen 1500km. O retez se staram stale stejne (hadr + TF2), vazim stejne a jezdim stejne. Zkusil jsem pro porovnani 1 retez prat v redidle, ale vydrz byla stale stejna. Na ketu najedu cca 13tkm. Na LX prevodniky jsem najel 22tkm, ale u novych XT to vypada, ze prostredni pujde do kose po 6tkm.

              Taky patrim spise mezi lestice, ktery je nervozni z kazdyho nepatricnyho zvuku, ale tohle retezu ci kazete zivotnost fakt neprodlouzi. Jak pise Wroum ci Daf, staci postrikat ridkym olejem a strrhnout to hadrou.

              1 0
            • MlokCZ  

              S tím nesouhlasím. Na starém kole kazeta vydržela 25.000 km (osmičková XT kazeta 98 rok výroby), protočil jsem na ní 5 řetězů a ještě nebyla úplně na odpis. Řetěz pouze čistěn hadrem a mazán (a mažu co nejmíň, aby řetěz nevydával divné zvuky). Nejezdil jsem teda až tak moc v extrémních podmínkách, ale stejně.

              0 0
        • yetti  

          Podle toho co pises si pripadam jako pekny prase, ale na biku mazu retez tak zhruba po 500km a umeju ho poradne akorat, kdyz je novej, abych z nej dostal to lepidlo a pak ho jenom mazu a obcas, kdyz kolo hodne zaseru, tak vezmu hadici i ten retez. No a na silnici to neresim vubec. tam dam retez tak jak ho vybalim z krabicky a jezdim na nem dokud se nevytaha a akorat, kdyz opravdu hodne zmoknu tak ho namazu.

          0 0
          • maxtor  

            Taky jsem to dřív takhle řešil jen s tím rozdílem, že jsem žeťěz neměnil. Moje první kolo – Eska Premier – má od roku 1994 pořád stejný řetěz, který má naběhaných tak 15 000. Tu vůli, co má na převodnících, si nedovedeš představit, ale na ježdění na nákupy stačí.

            0 0
    • wroum  

      hadrem namocenym v necem (treba olej do vidle) umeju to „svinstvo“ z povrchu retezu, aby to chytalo co nejmin prachu. jinak to lepidlo je asi nejlepsi vec co ten retez za svou kratkou zivotnost potka :-) – nejlepsi mazivo.

      0 0
    • RUMcajs  

      Koupil jsem nedavno HG-53 v papirove krabicce a kupodivu na nem nebyla vazelina, ale spis olej. Predtim jsem nekolikrat koupil HG-53 baleny jen v igelitovem sacku a ten na sobe skutecne mel „lepidlo“.

      0 0
      • maxtor  

        Mám podobnou zkušenost. Je to tím asi tím, že ty řetazy dělá pro Shimano více výrobců (např. KMC)

        0 0
      • JirkaD  

        V sáčcích jsou nejspíš OEM řetězy a proto jsou důkladněji chráněné.

        0 0
    • MartinXC  

      To „lepidlo“ je nejtrvanlivější mazání co znám. Vydrží přes 300km i ve sračkách a řetěz stačí každý druhý švih otřít hadrem namočeným v běžném mazacím oleji. Na léto je ok, v zimě je to trochu tuhé.

      Dřív jsem to prával dolů, a dával mazivo podle sebe, ale nikdy nevydrželo ani zpoloviny tolik co originál. Pomalu se přikláním k názoru, že ve chvíli, kdy se začíná domazávat, je čas měnit řetěz ;-)

      0 0
      • pop  

        Souhlas se vším :). Jinak dost podobný mazivo je Chainstar-ale nedostane se nikdy dovnitr :(, takze pak radsi mazu TF2-ta se tam dostane.

        0 0
        • kafac  

          No zrovna Chainstar se prave dovnitr dostane, protoze to mazivo je rozpusteny v nejakym rozpoustedle s abnormalni vzlinavosti

          0 0
    • marapara  

      Já umyju v pračce cyklostarem a pak mažu. Je to jakési svinstvo, asi nějaký konzervant.

      0 0
    • Jane  

      Včera jsem dávala novej řetěz a ten sajrajt na tom nechávám. Možná to otřu až zítra po vyjížďce – záleží, kolik najedu a vzhledem k tomu, že pršelo, tak to bude asi potřeba… Tož dřív jsem čistila řetěz zubním kartáčkem v podstatě po každé vyjížďce, pak mě to přestalo bavit, tak jsem místo toho řetěz sundávala a protřepávala ho ve sklenici s vodou a to už mě taky dávno nebaví. V současné době na to z vysoka kašlu, řetěz otírám pouze hadrou asi tak po dvou vyjížďkách a mažu (nyní Motorex Dry Lube). Na kazetu točím tři řetězy. Každej řetěz plánuju jezdit tak 300 km a točit. Hm – hned první se mi podařilo přetáhnout na 600 kiláků… Po sundání ho hodím do sklenice s vodou, protřepu – on se z toho vyplaví nějakej menší bordel atd. Beztak mi ten řetěz nevydrží víc než 1500 km. Jo a taky z většího otírám kazetu a převodníky. Pro úplnost jezdím kombinaci Connex804, Sram PG-850 a TA Specialites a rozhodně nic nevrže…:-)

      1 0
      • Martyss  

        Proč zrovna voda? Pochopil bych aceton, toluen, technický benzín, ale myslím, že voda spíše ublíží.

        0 0
        • Jane  

          Myslím, že doma nic jiného nemáme…:-) Do tý vody přidávám aspoň trochu jaru – jo taky se stane, že to třeba zapomenu vytáhnout, takže se ten řetěz ve vodě máčí o něco delší dobu a taky v poho. Zase nemusí být jako nový…

          0 0
          • MartinXC  

            Ještě mu dej do vody kačenku nebo lodičku, ať mu není smutno :-)

            1 0
    • Lister  

      hodím do petky kde mám nalitou Arvu, protřepu, vytáhnu nechám okapat a mažu jak normálně :o) Ono to původní kdo ví co to je, vydrží dlouho, ale lepí ato nemám rád, co mám řetez se spojkou tak už mi nedlělá potíže ho jednou za cca 300–400km sundat a protřepat v té Petce, je to hned a funguje to skvěle a řetez je hezky čistej, pěkně skáče a hlavně nedělá takový hluk jak obalenej v bordelu.

      0 0
      • nobody  

        já řetěz vyperu v pračce s Arvou a mažu převodovým olejem (co mi zbyl z auta) a pořádně otřu

        0 0
        • kubad  

          Taky nový řetěz vyperu, už delší dobu vozim jen Connex a nemám dobrou zkušenost s tím nechat bez umytí, lepí to, chytá se bordel,hodně se zanáší. Ale je fakt že vydrží dost dlouho.

          0 0
      • mara53  

        ty jo, tu petku si nechej patentovat – to je teda nápad – rozhodně ekonomičtější, než kupovat myčku – né to ne,ale občas ji nemáš hned po ruce a je to … FAKT DOBRÝ

        1 0
        • Lister  

          to není můj nápad to už tu bylo aspoň 100×. Taky jsem používal pračku, ale když má teď tu spojku, tak mi to přijde takhle jednoduší. Jo a ještě je dobrý provlíct posledním článkem nějaký provázek, než to tam hodíš a ten nechat čouhat ven – jinak to totiž nevytáhneš a musíš tu flašku rozřezat – a to taky není můj nápad, to jsem se taky dozvěděl tady :o)

          0 0
          • Lister  

            no a ještě doplním, že Arvu používám zelenou, protože ta se nemusí oplachovat, samo to vyprchá. V té flašce ji mám na několik použítí, no vlaste teď už asi rok :o)

            0 0
            • mara53  

              Hm, díky – vyzkouším to … A já tady přidávám foto toho spraye od Würtha – koukal jsem se na jejich webovky a asi e-shop nemají – všechny své záákazníky zásobují sami, mají hodně „jezdících dealerů“ … Spray je zatím O.K. je bezbarvý, a řetez nelepí.

              0 0
            • mara53  

              Hm, díky – vyzkouším to … A já tady přidávám foto toho spraye od Würtha – koukal jsem se na jejich webovky a asi e-shop nemají – všechny své záákazníky zásobují sami, mají hodně „jezdících dealerů“ … Spray je zatím O.K. je bezbarvý, a řetez nelepí.

              0 0
          • Vrci  

            Již jsem ten dotaz dával, ale bez odpovědi: zkusil si někdy po umytí v PETce a nasazení na kolo použít pračku? Zajímalo by mne, zda pračka z toho řetězu ještě dostane nějaké nečistoty nebo je řetěz opravdu čistý i vevnitř. Zkusil bych sám, ale z čepů C10 po roznýtování se odstřihne malé kolečko a řetěz by už nedržel.

            0 0
            • mara53  

              hmn, taky jsem zvědavej – můj tip: něco malinko tram ještě bude – přeci jen ty štětiny v myčce něco vyškrábnou ???

              0 0
    •  

      666er for ever!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.