BEZDUŠOVÉ PLÁŠTĚ + - ? JAKÝ JE VÁŠ NÁZOR..?

61 nepřečtených
  • L4coste

    V čem jsou lepší a v čem horší? Dík za vaše názory.. celkem mě to zajíma, jelikož o tom nevím vůbec nic. :-)

    • Tomcat  

      Prosím použij historii pro hledání. Tolik temat několikrát

    • Daf  

      Je to vyborna vec pro zavodniky kvuli defektum. Nenarocny, nebo mene zrucny uzivatel na ne bude nadavat kvuli slozitejsi montazi a oprave defektu. Pokud budu mluvit za sebe nedam na bezdusovky dopustit tech par nevyhod bohate vyvazi jejich robusnost, a minimalni moznost procvaknuti. S s malym defektem se da i dokoncit zavod bez zastavovani. Navic tyto vlastnost jeste umocnis pouzivanim latexu neco jako Slime, nebo No tube. Pak je ta guma temer nepichnutelna.

      • kubad  

        Přesně tak.Dodám jen že dle testů líp odvalují než pláště s duší.Manipulace není o moc složitější – je to zvyk -používám již 4 sezony bez větších problémů. Velmi zajímavý je systém NoTubes www.notubes.com

        • kubad  

          Ještě musím dodat jedno mínus cca 200–250 g.nárůst hmotnosti na jeden plášť (stejný výrobce a vzorek) A i ráfek je o něco těžší než klasický!!!

          • smallbrother  

            až na CROSSMAX :)

            • kubad  

              Jak to myslíš? Pokud by CrossMaxy nebyli UST tak jsou o cca 150 gr. lehčí srovnej si váhu ráfků od Mavicu

            • lubos  

              No to urcite ne. Mavic to nema dobry. Pac jednak je rafek docela tezky (ve srovnani s klasikou) ale hlavne je potreba pripocist nastavce na niple coz je tak 50–70g navic. Ale jinak dobry. Treba ty nejvyssi kola od Shimana jsou lehci u rafku a vubec. Ale zas co vim, je s tim docela problem , fuci. Pokud to neni vyrobni vada kusu.

              • Daf  

                V Crossmaxech zadne nastavce na niple nejsou ;)

                • lubos  

                  Ale ano … jsou :)

                  • lubos  

                    Pokud to tedy nevyresili jinak. Jmenuje se to nevim jak FORE nipples ?

                    • Daf  

                      Niple jsou soucasti dratu a sroubuji se rovnou do rafku. Nastavce jsou jen u UST rafku co se prodavaj samostatne.

                      • lubos  

                        Aha! Tak to je to co jsem videl. No ale crossmax pouziva rafky co i normalne prodava, nebo jsou nejak specialni ? Hm. Tak sorry, za mystifikaci.

                        • kubad  

                          Jsou CrosMax SL,XL a Enduro – ty poslední mají normální špice a to uchycení o kterém mluvíš.

                          • lubos  

                            Ajo. Tak dik za informaci.

                          • Daf  

                            Ty endura maji ocelove draty, ale nipl se taky sroubuje rovnou do rafku. Klasicky draty maji az ty levnejsi kola. Ty taky maji nejakou vlozku v rafku. Nastavce mely driv Crossrocky ted uz to nedelaj.

                            • kubad  

                              Ne do ráfku se šroubuje speciální nástavec, ve kterém je normílní nypl.

                      • kubad  

                        Na CrossMaxex které mají Zicralové špice je to opravdu na nich a šroubuje se to přímo do ráfku. Jinak Váha ráfku CrossMax SL disk 420 g. Což není málo

                        • Daf  

                          Me to teda prijde hodne dobry, vzhledem k tomu ze rafek je sirsi i vyssi nez treba X517 ktrery vazi stejne. A ten ma navic odvrtanou vnitrni stenu kvuli niplum.

                          • lubos  

                            X517 vazi kolem 400g. Kermiacky asi o 10–15g vic.

                          • kubad  

                            No ale zrovna CrossMax SL je cenově trochu někde jinde. XL už je těžší a o endura už mají kolem 480 g. Včetně těch potvor na niply.

                        • enjoy  

                          bavite se tu jeste porad o horskych kolech?:-).jestli je pro nekoho 420g na XC moc tak je zralej na chocholouska.

          • Daf  

            To jo ale zase si odecti hmotnost duse a pasky v rafku coz mas kolem 180g. Treba Hutcinson dela i plaste UST Light Python 620g coz je jen o 120g tezsi nez plastovej Airlight. Ovsem tyhle gumy jsou bez latexu temer nepouzitelny :(

            • kubad  

              Po měsíci a několika defektech – navíc jdou velice špatně zalepit , letěly …

              • Daf  

                Mam naprosto stejnou zkusenost :) Pouzitelne jsou jedine s nalitym latexem, jenze ja prohazuji plaste takze pro me to neni…

            • lubos  

              Normalni duse ma 130g a normalni pasek 10g.

              • Daf  

                Normalni duse ma podle me 180g. Vsechny pod 150 jsou problematicky. Aspon ja mam takovou zkusenost. A snazit se setrit gramy na kolech i kdyz jde o rotacni casti a tak bla bla… se casto nevyplati :)

                • kubad  

                  Je to o technice jízdy píchneš nebo cvakneš cokoli. 120 gr. duše jsou v pohodě.

                  • lubos  

                    No, uplne to tak neni. Tenke duse nekdy maji problem sami se sebou. Ale obvykle jsou kvalitnejsi, tak ventilky a tak. Ale cca 120–130g, jo. Muze byt. Ale ta paska, tak treba tech 15g. Asi.

                • lubos  

                  Hmmm. No podle mne ne. Tedy vozil jsem asi tyhle ~200g – nanic, spatna odolnost proti procvaknuti, ventily, nekvalitni ~180g – nic moc, casto problem s ventilem (nekvalitni) ~150g – dobry, nekdy ventil ~120–130~ – obvykle dobry, tady jsem byl asi nejvic spokojen ~100g – kdyz tak asi jedine schwalbe, ale uz nevyhody tenkych dusi, paska, a tak ~90g – uz spatna odolnost proci problemum s paskou a trnemi

                  ale imho normalni duse ma kolem tech 150–160g. Ale asi jak ktera. Nevim.

                • kubad  

                  120 g. Latexová duše snese mnohem víc než normální 180 g. duše.

                  • lubos  

                    Ta moje ma 130g. Ale jsem ji zalepil normalnim lepenim, ale asi nedrzi to .. pousti :(

                    • kubad  

                      Michelin Aircomp Latex 1.75" – 2.1" má mít120g skutečnost je cca 126 g ale trochu to lítá kus od kusu. Latexové duše lehce pouští – to je jejich všeobecný problém

                      • lubos  

                        Asi jak 100g duse. Nic hroznyho. Ale asi taky podle vyrobcu. Jinak ta vaha lita , to je fakt. I 10g. Ale kaslat na 10g.

                  • Daf  

                    Ale normalni duse stoji 70kc a latexovka 250 ;) Nastesti s bezdusovkama tohle fakt resit nemusim a jsem rad. Ale jinak nedam dopustit na klasicke rubeny. Podle me se o dost zlepsily. Zadny boule, svy atd.

                    • lubos  

                      250 ? Hmm, kde jsou tak levny ? Sice jo, micheliny .. ty jsem nemel, pac jsem sehnal jenoms autoventilkem :(

                    • kubad  

                      Máš pravdu duše ne, já vozím na CrossMaxech SL klasické pláště + NoTubes slim cca 60 gr. a jsem uplně v pohodě. Bezdušový systém s normálníma pláštěma. Teď Schwalbe Racing Ralp cca 470g.

                      • Daf  

                        Jak se ti povedlo nafouknout dusovej plast v bezdusovem rafku bez duse? Prece nemohl byt uplne natesno v ton zlabku.

                        • kubad  

                          Mrkni tady www.notubes.com S tím nafouknutím je trochu problém potřebuješ rychlý vzduch. Takže buď kompresor na benzince apod. Nebo ručně a plášť musíš ručně natlačit k boku ráfku a pumpovat on už pak sedne. Případné drobné netěsnosti pak utěsní Slim. Kola neuchází chovají se jako bezdušové a úspora cca 200 až 300 gr. na jedno kolo podle plášťů

                        • kubad  

                          www.notubes.com/moviedemo.php Tohle mluví za vše

                      • Gorgov  

                        taky tak, uplne stejna kombinace:)

        • lubos  

          Jo, odvalovani je lepsi. Pac tam neni duse, ktera klade odpor. Ale latexova duse je uz mozna na urovni bezdusaku. Ale ma sve nedostatky.

      • Orbis  

        začal jsem je jezdit mam na nich něco málo pod 1000 bez sebemenších problémů:-) jízdní vlastnosti se mi zdají obecně lepší, a hlavně jsou pohodlný:-)

    • erbeckar  

      Zkusil jsem prehustit bezdusovky na jeden nutne prevazne silnicni presun a cekal snizeni valiveho odporu jako u normalnich plastu.. Nic se nezmenilo, akurat zmizelo pohodli a stabilita, mimochodem odpor je i tak opravdu hodne nizky (mam Geaxy agro ale jezdil jsem i takovy extrem jako Kenda Klimax nebo Maxxis Flyweight, takze je s cim porovnavat). Snad to bude jinou konstrukci a chybejicim valivym odporem duse, kazdopadne je to zajimave zjisteni, ne? Takze jako vzdy vsemi deseti bezdusovky a docela jste me navnadili i na NoTubes+klasiku.. Uvidime po vyplate.

    • tutite  

      vozím 2. rokem s tím zeleným slizem uvnitř a zatím /klepklep/ bez defektu, který by mi neumožnil dojet!

      • erbeckar  

        Nalij tam misto slizu NoTubes, je s nim mnohem lepsi prace, da se i prelit z plaste do plaste a nedela hrudky (teda aspon zatim). Diry lepi spolehlive. Jo a proti jinym je hodne levny.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.