Frézování držáků brzd - how to do it

68 nepřečtených
  • MC78

    Ahoj, potřebuju sfrézovat držáky hydraulickejch brzd.Nemáte někdo foto jak by to mělo vypadat?Jak hodně záleží na "rovinatosti"a zda to lze udělat doma pilníkem + následně dohladit na rovině přes šmirgl?J nutné odstranit lak i z rámu v místě dotyku držáku ?Pokud jo neodloupne se barva kolem?Mám tu takovou tu hobby frézku a tak bych ji zkusil …?

    0 0
    • visby  

      odnes to do servisu, kde maju na to urcenu frezu, inak to nespravis 100%…

      0 0
      • MC78  

        Vážně má většina servisů k dispozici stolní frézu ? To určitě ne, buď to dělají externě nebo tou ruční frézkou kterou mají možná uchycenou v nějakém přípravku.Kdo z vás to dělal doma a s dobrý výsledkem?Možná bychom se divili jak to v servisu vlastně dělaj… :o) Je tu nějakej servisman?

        0 0
        • Lister  

          Já bych to radší moc nezkoumal, jsem se ptal jak u nás servisujou kotoučovky a rozhodl jsem se, že pokud jde o tenhle komponent, tak vždy vlastní silou :o)

          0 0
          • MC78  

            No právě v servisu na to maj brusku za dvě stovky.A dělají z toho frézování.Normální frézování je trochu komplikovanější, řádně to upnout, aby se strhla vrstva ve stejným sklonu atd.říkám nevěřím že v servisu mají klasický stolní frézy.

            0 0
            • JJ  

              Na to neni potreba stolni freza, je to takovy pripravek, ktery upnes do patek misto zadniho kola a pak zfrezujes diry v navarce na kotouc

              0 0
              • MC78  

                A ten samotnej adaptér třmenu ne?Mám na mysli jeho dosedací plochy k rámu a k třmenu(4 místa celkem)

                0 0
                • JJ  

                  To uz asi ne, alespon Parktool to asi neumi. ALe mylim, ze jestli muze byt neco krive, tak nejspis navarka www.parktool.com/…s/detail.asp?…

                  0 0
                • goofy  

                  Na co potrebujes sfrezovat adapter? By mne zajimalo co mas za brzdym ze neni rovny. Jinak patky v ramu sjedes tim pripravkem od Park Tool, pokud to mas nejake vyrazne krive. Jinak pilnik na strhnuti barvy postaci…

                  0 0
                  • MC78  

                    Hayes HFX-9 mělo by to pomoct tomu cinkání.A mělo by jít jen o stržení laku na rámu, ne adaptéru jak jsem se mylně domníval.Adaptér vypadá, že je černěn chemicky(minimální vrstva)

                    0 0
                    • goofy  

                      No vidis. Konecne sis odpovedel sam. Sice nevim, jestli to pomuze zrovna proti cinkani… Ofrezovani totiz vetsinou resi hlavne odvod tepla od brzdy do ramu. Jedine, ze by tam byly fakt hodne velke uchylky tak to pomuze… :o) Protoze stejne nekteri pouzivaji mezi adapter a ram i podlozky, a kdyz nekdo ma brzdy montovane bez adapteru, tak se to setinovymi podlozkami vysteduje.

                      0 0
        • Smazaný účet  

          Na krámě sme jí měli. Jenže je pekelně drahá. Každej na to nemá.

          0 0
    • kycis  

      Potrebujes to zfrezovat a jdes na to s pilnikem? :-)))) Tohle bych vazne dal do servisu kde na to maj vybaveni, minimalne to kdyz tak mas komu jit hodit na hlavu:-)

      0 0
      • Lister  

        dotaz, co dělat, když takový servis není v dosahu???

        0 0
        • kycis  

          Tezko rict, jsem z mesta, takze to neni problem, jen se mi proste pilnik nezda jako dobry reseni:-) Ale s montazi kotoucu nemam zadne zkusenosti, takze treba to pujde i s nim:-)

          0 0
    • kafac  

      Mate to nejaky popleteny...... freza je nastroj, frezka stroj. V servisu to frezuji v takovym pripravku frezou (nastrojem) aby byla zarucena presna kolmost dosedacich ploch, pokud to nekde zbastli pilnikem – tak je to s prominutim vul, akorat to dokurvi, pacto ty plochy nebudou nikdy rovny. To ze Hayesy vybrujou, je na 99% spatnejma kotoucama – tak proc jeste ****** ram pilnikem.....

      0 0
      • Gatier  

        ja som ubral z prasata pilnikom a v pohode. akurat zacala trochu piskat brzda :)

        0 0
      • Pijer  

        Už jsem to tu někde psal, nechal jsem sii na RBčku u Kvasničky v Michli zfrézovat návarky na kotoučovku (ještě přitahoval výplet kola) volajakým přípravkem co si od někoho půjčuje a vibrace jsou i s původním kotoučem fuč. Mluvím o HAYES HFX9.

        0 0
        • Lister  

          já sy stejně myslím že tohle má opravdu význam jen u brzd, které se montují přímo – vibrace asi budou způsobený vzájemným vyosením kotouče a prasete a tam to frézování ten problém vyřeší, ale pokud máš adaptér tak je to podlě me jedno. Ale je pravda, že jsem to na svojem ještě nezkoušel. Jestli to zabere tak se pak ozvu :o)

          0 0
          • kafac  

            Co to tady taky procitam, tak na vine jsou spis polygonalni kotouce. delaji to Hayes, Avidy – vse co ma polygony… vyosenim trmenu vybrace asi nevzniknou, akorat se budou blbe sjizdet desky.

            0 0
            • MlokCZ  

              Taky myslim, že hlavní vina jsou kotouče, ale ani tak nevadí ten polygon sám o sobě. Kdyby byl ten kotouč v brzdné části o trochu širší (aby destičky v nejužší části kotouče nepřesahovali přes vnější okraj kotouče a na vnitřní zase nezasahovali do ramen), tak by ani ten polygon asi nevadil. Na druhou stranu by tam zase byl zbytečný materiál navíc, který když by se odstranil, tak zbude kulatý kotouč :-)

              0 0
            • MC78  

              Mno brzda brzdí a ani nijak nevibruje(s měk­kým!). Dostal jsem odpověď od výrobce, že frézováním rámu by se měl zlepšit ten muj problém v cinkání.Než pujdu koupit jiný pláště co tak nerozdrnčí kolo tak zkusím frézování , každopádně to zlepší odvod tepla přinejmenším.

              0 0
    • black.horse  

      upni ho do svěráku a seřež ho kladivem… dej mu pořádně nažrat:-)

      0 0
    • mr.garisson  

      Trochu exhumuji tohle téma. Jde mi o frézování uchycení PM na zadní stavbě rámu. Uchycení je pouze pro 180mm kotouč. Můj dotaz zní. Lze to zafrézovat na 160mm kotouč aniž by se něco poškodilo? Případně dodám foto úchytu, jestli je potřeba. Vím, že teoreticky to možné je, ale spíš mě zajímá, jestli jste to někdo zkoušel a zda byste takovou úpravu v klidu doporučili.

      0 0
      • kubad  

        to jako že chceš úchyt o 1cm snížit???

        hodně štěstí :(

        0 0
      • Pedro404  

        Radši bych přešel na větší kotouče, kdo ví, kolik by ti tam zůstalo závitu a celý to je celkem prasárna.

        0 0
        • kyl  

          Ona je prasárna i ten výmysl PM..........

          0 0
          • Pedro404  

            Tjn, vždycky když odpojuju brzdu, tak si řikam, proč to začali dělat, když IS je podstatně lepší systém.

            0 0
            • mr.antik  

              ten systém co se šteluje desetinkovýma podložkama?

              0 0
              • Pedro404  

                Myslim IS s adaptérem na PM, ne IS třmen, to sem v životě neviděl.

                0 0
                • kubad  

                  Zase taková historie IS třmeny není, a štěpování byl opruz

                  Jinak redukovat IS na PM je žáky nesmysl

                  0 0
                  • Pedro404  

                    Možná je to naprd váhově, pokud je člověk gramař, ale pro mě je hlavní pozitivum, že při sundavání třmene z vidle (kvůli servisu spodních nohou dělam často) vyšroubuješ adaptér z vidle, takže po opětovnym nasazení nemusíš centrovat třmen a nerozutečou se ti podložky na šroubech mezi adaptérem a třmenem. A kdybych nedejbože strhnul závit, tak koupim za kilo novej adaptér a nemusim řešit opravování závitu ve vidli.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      K tomu strhnuti zavitu…staci nevozit detsky kotouc nwbo taky utahovat s rozumem a nic nehrozi… servis delas kolilrat za eok ze serizeni je takovy opruz…pevne osy mas?

                      0 0
                      • Pedro404  

                        Já ho nestrh, ale je to prostě výhoda. Na sjezďáku sundavám nohy aspoň tak jednou měsíčně, v sezoně i častějc. A i kdybych to dělal jednou ročně, s tim IS-PM adaptérem je to zkrátka mnohonásobně jednodušší.

                        0 0
                • Zdyn  

                  Tak to jsi toho ještě moc neviděl. Je to pár let zpět, kdy prakticky všechny třmeny byly IS, s pár vyjímkama jako např. Hayes na vidlice manitou.

                  0 0
                  • Pedro404  

                    Já vim že to existuje, ale když sem poprvý začal řešit kotoučový brzdy někdy v roce 2010, tak už to bylo mrtvý.

                    0 0
      • Erknold  

        to je jako se ptát u auta co má šest válců, jak dva odstranit. Proč by to někdo dělal???

        0 0
        • michomin  

          Kotouč 180 je příšerně drahej.

          0 0
          • Petr L2  

            Rozdíl v ceně kotouče mezi 160 a 180 je cca 100 – 200 Kč, což mi nepřipadá příšerně drahý, ale pouze dražší. A radši bych utratil za kotouč, než mrvil rám.

            0 0
        • mr.antik  

          gramy gramy… když je někdo ochotnej dát x-litru za 50gramů na kazetě…

          0 0
          • Esi  

            tak v tom případě tam ten zadní kotouč vůbec nedávej ušetříš několik set gramů když demontuješ kotouč a celou zadní brzdu, beztek se zadní kolo bržděním odlehčuje a houby to brzdí :-)

            0 0
      • mr.garisson  

        Díky za reakce. Takže to nepůjde, jak jsem předpokládal. Byla to blbost už od začátku, jen jsem to potřeboval potvrdit. Rozhodně nejsem blázen, abych to zkoušel bez rozmyslu. Jen teda škoda, že výrobce rámu takto uzavřel možnost tam dát menší kotouč. Pro XC mi totiž přijde zbytečné vozit vzadu 180 mm kotouč. Je to zbytečně předimenzované a to tam mám dané obyč. organiky, abych snížil brzdný účinek.

        0 0
        • Pedro404  

          Mně teda organiky brzdí líp než sintry… Co jezdíš, že ti příde brzda moc silná? Nemůžeš to prostě mačkat s citem?

          0 0
          • mr.garisson  

            Ale jo… :) Celý ten záměr byl takový brainstorming.

            Přijde mi to nevyvážené. Asi tam přidám free stroke. Přední držím mnohem víc, do zadní jen tak drncám.

            0 0
        • Vilém  

          Nastup maji organiky urcite kousavejsi, nez sintry, ty vyniknou, az se trochu zahreji.

          0 0
          • mr.garisson  

            Zas tam nechci dávat sintry, aby mi nesežraly Icetech kotouč.

            0 0
            • Smazaný účet  

              ja mam v návodu od icetech kotoučů sintry povoleny. Ale ještě jsem nenašel odbahu to zkusit.

              0 0
              • Vilém  

                Vozim je na nich. Proste se clovek musi smirit s tim, ze to odejde driv.

                0 0
                • mr.garisson  

                  A jak dlouho to vydrží? Přemýšlím, že na předek dám právě sintry. Jen se mi nechce zhuntovat kotouč za 8 kil jedněma deskama.

                  0 0
                  • Vilém  

                    To nedokazu posoudit:) Vzdy jsem sintry vozil jen na klasickych kotoucich a tam proste bylo videt, ze to material kotouce zere vic. Na Ice-tech je mam poprve. Jenze u normalnich kotoucu se clovek neprobrzdil na hlinikove jadro:)

                    0 0
              • mr.garisson  

                Fungovat to bude, jen se to opotřebuje násobně dříve než s organikou, jak píše Vilém.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  rada nad zlato :D, že to fungovat bude je snad každýmu jasný. Jen nedovedu odhadnout, jak moc to bude žrát kotouč. S organikama jsem ale spokojenej, tak to nehodlám zatím zkoušet.

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    To je rada nad zlato od Shimana. Napíšou, že je můžeš použít. Toť vše.

                    0 0
        • michomin  

          Pane Garissone, řekni nám, proč jsi vymyslel tuhle blbost, proč ti vadí tohle předimenzování. Proč si myslíš, že kotouč 180 je pro XC předimenzování? Ať pochopíme oč tu skutečně běží.

          0 0
          • mr.garisson  

            Pan Klobouk si totiž myslí, že by stačilo 160 mm. Ale jinak nic víc. Nepřijde mi, že bych potřeboval tolik brzdného výkonu na zadní brzdě, když vážím necelých 70 kg a nesjíždím táhlé pasáže, kde je potřeba neustále nabržďovat.

            Nebo ty jsi měl někdy pocit, že Ti vzadu nestačí 160 mm kotouč na XC a je potřeba tam dát větší?

            Ale jak jsem napsal. Je to kravina to předělávat. S jistotou by to odnesl rám.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.