• black.horse

    zdárec, tak mě napadl, takový dotaz… napadlo mě, si na bajka udělat dva komplety kol, jedny hodně lehký s hladkými pláštěmi a druhý pevnější s drapáky… oboje s kotoučema a kazetou… Používáte někdo něco podobného? není tam pak problém třeba se zajetím dvou různých kotoučů s jedněmi brzdami? máte s tím někdo zkušenost? díky za názory…

    Anketa: Kdyby ste měli možnost, postavili by ste si jeden nebo dva sety kol?

    0 0
    • Manas  

      Kdybych mel dvoje bylo by to fajn. Ale zatim na to neni – radsi prezouvam :-)

      0 0
    • gobike  

      Mam doma jedny nahradni kola a taky me to napadlo, ze bych vozil jedny kola na silnici a druhy do terenu, ale nechce se mi prehazovat kazeta a kupovat nova uz vubec.

      0 0
      • black.horse  

        kazeta by byla minimum,to je pár stovek… proti třeba ráfkům nebo plášťům

        0 0
    • Bully  

      Uvazuju o tom si udelat 28" kola na silnici, nekdy uz me nebavi porad vymyslet trasy v bahne a proc si obcas nenajet nejaky ten km i na silnici, treba kdyz je skarede.. Neco na zpusob Mavic Speedcity, s kotouci to pry neni problem. S uzkou pneumatikou se to udajne na bike vleze. Mate to nekdo?

      0 0
    • kesu  

      dvoje kola mam,xmaxy na XC a pak deore/dm24 na blbnuti ale ted sem si poskladal druhej bika tak kola musim prehazovat.Jedinej problem je velikost kotouce ve predu kde sem se nejak neshodl:(.Je to docela fajn vec ze se clovek o jedny kola nemusi bat a navic si ty drazsi nenici prez zimu,nemluve o prezouvani plastu…

      0 0
      • kesu  

        jeste brzdej obe stejne,jedinej problem je,aby ti sedly roztece,mozna by bylo vcelku fajn mit podobny naby,protoze ten standartni rozmer je ponekud plovouci bohuzel

        0 0
    • MlokCZ  

      Dvoje kola jsou dobrý, ale není nad dva, tři, … bajky :-)

      0 0
    • orca  

      Zatím přezouvá Slick Ritchey 1,5 a Ralphy . Je to nepohodlné . Taky jsem uvažoval o jednom náradním páru kol a vyřešil jsem ten problém zatím tak že letos to dojedu s přehazováním plášťů a na příští sezonu přibude ve stáji další kolo a to silniční . Je to sice asi ta nejdražší varianta ale zase na druhou stranu plnohodnotná .

      0 0
      • Lister  

        Podle mě to není nejdražší varianta, přece jen když jezdíš jedny šetříš druhé, takže ti vydrží delší dobu. Takže na dvou kolech ujedeš logicky 2× tolik km. Pokud překousneš úvodní investici, tak pak už jen vyděláváš na ušetřeným čase.

        0 0
        • ota  

          přesně tak-koupil jsem loni silničku,abych neničil na asfaltu drahé pláště :-)

          0 0
    • peky  

      Dost mě to lákalo mít dvoje kola doma. A ted když je mám, tak sem ty druhý ještě nepoužil :(. Je pravda, že na nich ještě nemám to obutí co bych chtěl, ale bojim se, že až bude tak na ně stejněě nesednu a budou to akorát vyhozený prachy.

      0 0
    • rarášek1  

      Na závody máme dvoje kola. Oboje stejné (Mavic), stejné kazety. Jedny obuty do blata, druhé na sucho. Zároveň je používám jako rezervu v depu. Jen brzdíme Večkama.

      0 0
    • rasto  

      nez jsem z nej udelal zimaka, mel jsem na nej taky 4 rafky: 2 na MTB, 2 na silnici – slicky. takze podporuji Tvoji variantu b)

      0 0
    • ydaho  

      používám to takhle pro V-braky

      1. set SL, Python
      2. mavic 221, kazeta LX, náboje scott,Scorpion

      a ještě, díky keramice u SL, vyměnuju komplet špalky

      0 0
    • MARIN  

      Mam dva pary:

      1. XTR naby,DT Competition 2/1,8 spice a Mavic517Ceramic rafky do terenu
      2. Deore naby,DT nevimjaky ale 2 spice a nejake Remerx rafky ty jezdim hlavne s plastema 26×1 na silnici.

      Brzdy mam V a staci mi jen parkrat zatocit stelovanim na pakach aby byli k pouziti na pozadovany kola

      0 0
    • black.horse  

      no koukám, že většina to vozíte na Véčka a to na verzi MTB a silnice… Silničku mám, tak silniční kola na bajka nepotřebuji. můj plán byl asi takový to, snad konečně pořídím fulla a na něj tyto kola: 1)zadní nába Onyx, přední asi Novatec na pevnou 9mm osu, dráty 2mm, ráfky asi XM321, guma NobyNic 2,4 nebo spíš Albert 2,25… prostě bytelnější kola do terénu 2)zadní nába Onyx, přední uvidím, dráty 2–1,8, ráfky lehké asi XC 717, gumy RR 2,1 nebo něco podobného, kola na rovinaté výlety s přítelkyní:-) a jiné lehčí trasy…

      brzdy Juicy7, ale nejspíš přejdu na 180mm kotouče, asi Aligatory…

      0 0
    • McBlacky  

      no tak pokud nebude dělat problémy kazeta (přehazovat ji je pruda) tak u kotoučovek pokud budou stejný náby by neměl být problém, ale že to nebude škrtat bych si nevsadil. Taky jsem tuhle variantu řešil a nakonec je lepší mít víc bajků :)

      0 0
    • slavekRM  

      No tak to jsem praktikoval cca 3 měsíce. Jedny kola s Maxxis Ignitor a druhé s Maxxis Mofo. Nakonec jsem dokonale zlenivel je přehazovat a jedny prodal…

      0 0
    • maverick82  

      tak já řešim to samý, jedny kola mám na freeride a druhý-lehčí chci po prázdninách postavit na ježdění. počítám s tím, že náboje určitě budou stejný a čím dál víc se rozhoduju, že dokoupim i kotouče stejný, aby se minimalizovaly problémy s odchylkama. jiný vlastně budou teda jen ráfky a pláště.

      0 0
    • VencaV1  

      Ja to tak nejak mam, jedny kola mam lehci s bezdusovejma Kendama nevegal 2.1 a druhy na „drsnejsi“ zachazeni s dusi a s 2.3 bulldogama MRC medium. Akorat ze mam jenom jedny kotouce a moc me nebavi to prehazovat, takze to ani moc casto neprehazuju. Ale hodlam si poridit druhy kotouce a pak to bude urcite lepsi.

      0 0
      • Lister  

        a když přehodíš tak ti to neškrtá??? Taky jsem o tom uvažoval, mít jedny kola do pořádnýho terénu s pořádnou gumou – třeba Albert 2,4 nebo něco podobného a druhý kola s rychlýma pláštěma – Python nebo RR. Náby a kotouče bych asi použil stejný k minimalizaci možných problémů.

        0 0
        • VencaV1  

          Vepredu mam stejny naboje a tam to nikdy ani neskrtlo. Vzadu mam kazdej jinej a sem tam mi zacnou skrtat, ale po chvili laborovani s pozici kola v ramu se to uklidni. Delaj to oboje, takze na naboje bych to az tak nesvadel.

          0 0
    • Lister  

      No moc ti asi nepomůžu s těmi kotouči, protože jsem jezdil taky na véčka, ale jedno můžu potvrdit – je to rozhodně fajn :o) Požíval jsem svoje kola – náby deore, ráfky Ritchey a pořádný plášt na teréní švihy a když jsem veděl že pojedu skoro pořád silnici, tak jsem odzbrojil bráchův bajk – náby i ráfky ritchey + pláště Speedmax a vyrazil jsem. Véčka v pohodě, a přehazka taky řadila bez potíží, nebylo potřeba nic ladit.

      0 0
    • Vrci  

      používám dvoje kompletní kola včetně kazet, ale drapáky nebo kotouče nemám ani na jednom. Dneska bych ale užil čtvery zadní.

      0 0
    • CZiko  

      já bych spíš bral jedny kola 26" a druhou sadu 24" :-P

      0 0
    • Mofo  

      napadla mně stejná věc, nechal sem si vyplést druhý pár kol, bohužel nastal problém jak vepředu, tak i vzadu. U zadního kola je to víceměně moje chyba, protože sem koupil ráfek s jinou šířkou, tudíž musím vždycky trochu poštelovat véčkovou brzdu, což na druhou stranu není zas tak složitá operace a je to hned, horší je to s předním, kde mám kotouč. Obě kola mají sice stejný náboj, ale náboje mají nějakou výrobní nepřesnost, takže kotouč docela dost škrtá, budu to muset pořešit nějakýma super tenkýma podložkama pod kotouč, snad to klapne…

      0 0
      • black.horse  

        jojo, tak přesně tohodle se bojím:-( proto sem psal ten dotaz… abych si udělal představu jak moc je velká šance, že takhle taky skončím:-)

        0 0
        • Mofo  

          pokud seženeš na véčko stejný ráfek, nebude problém, s kotoučem to je na haluz, mne nepomohl ani stejný náboj, ale snad to půjde vyřešit těma podložkama…

          0 0
    • JMT  

      jesli mi nekdo da crosmaxy, avidni kotouce, xt kazetu a pythony-nebudu se zlobit, ale sam to platit nebudu :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.