• wax4

    Zdravim,mam dilema..Nevim jestli koupit XLka nebo s priplatit na SLka,bylo by to na hobby zavody..ma s tim nekdo osobni zkusenost? Nazor,radu…diky moc

    0 0
    • Daf  

      Ty kola jsou funkcne identicka, takze do SL jdi jen pokud ti jde o gramy. Jedinej rozdil je jen v odfrezovanych ploskach na rafcich, ploche draty, stribrna barva a reflexni nalepky na SL.

      0 0
    • ydaho  

      mám SLka a véčka. Mužu doporučit, kola jsou lehoučký a skvěle jedou. Mám je rok, najeto cca 6 000 km a ještě nebylo potřeba centrovat. Brzdná síla výborná (zelený špalky kool-stop pro keramický ráfky, avid sd7). Cena bohužel odpovídá…

      0 0
      • JMT  

        nechci prudit ale cena neodpovida, je premrstena…

        0 0
    • Pinocio  

      A kolik toho asi tak vydrží? Zničím to v kamenitém sjezdu někde v Beskydech nebo vydrží i víc?

      0 0
      • hanz  

        no když budeš mít podhuštěno tak zničíš…ale záleží samo jak jezdíš. Jestli seš prase ve sjezdech tak je riziko že ho fakt bouchneš.

        0 0
        • Pinocio  

          Hmm, tak to by bylo asi špatně investovaných 15 tis.:-(........není někde možnost si je vyzkoušet?:-DD

          0 0
      • enjoy  

        asi jo:-))

        0 0
        • TheIF  

          Takže XL jsou odolnější ? A jak na tom jsou ENDURO jde jen o název nebo i o určení těchto kol ?

          0 0
          • enjoy  

            mely by byt.je to i videt na tom,na jaka kola se pouzivaji.od chrtich XC,pres 4X,az k ke slusnymu enduru.i dal. ten nazev enduro.. videl bych to spis na to aby je nekdo kupoval,aby si lidi nemysleli,ze to je nejakej trapnej odvarek od XLek.

            0 0
            • TheIF  

              Dík, tak už vím na co šetřit, ale počkám si až na model 07. Asi je i pro silniční MTB :-) TIRE SIZE 1.00 7.70 bars 113.00 psi

              0 0
              • Veeteck  

                Kde si videl neco o modelech 07?

                0 0
                • TheIF  

                  Nic :-) ale než na něj našetřím, tak už určitě budou nebo ne ?

                  0 0
                  • Veeteck  

                    Z toho, co jsi napsal to vypadalo, ze uz nejaky info mas. Taky je chci, rozhoduju se uplne stejne. Jdu do XL, nejsem zrovna musi vaha.

                    0 0
                    • TheIF  

                      Nee to jsem jen šmejdil na stránkách mavicu ohledně toho hmotnostního limitu a našel jsem tabulku z hustěním, a zaujalo mě těch 113.00 psi

                      0 0
            • TheIF  

              Ještě jeden dotaz, proč u XL píšou o váhovém limitu a u jiných modelů ne ? www.koloshop.cz/index.php?… Na stránkách mavicu jsem nic nenašel

              0 0
          • Meesha  

            zrovna ty endura sou nejhorsi a rek bych, ze i nejmin vydrzej. Aspon teda co sem videl…

            0 0
            • filipes  

              mely by se lisit jenom ve dratech… zbytek by mel byt uplne stejny. Mozna ze dostavaj vetsi naklad a tim jsou subjektivne vice nachylne k problemum

              0 0
              • Daf  

                Rozdil je jen v dratech nekeramickych plochach a jinak resenym stelovanim lozisek. O moc horsi nebudou.

                0 0
              • jecnak  

                Nj, jenze jestli se lisi v dratech, ta se musi lisit i v rafku.

                0 0
                • Daf  

                  Draty jsou jiny, ale niple jsou stejny, jako na XLkach.

                  0 0
                  • kesu  

                    XL,endura a Crossroky maji uplne steje ráfky..tedy verze disc

                    0 0
      • Daf  

        Crossmaxy jsou podle me jedny z nejpevnejsich kol co se daji sehnat. UST rafky techto kol jsou sirsi i vyssi nez bezne rafky. Osma se snad u tech kol ani neda vyrobit. Draty nepraskaj a kola se prakticky nerozcentrovavaji. Jezdim je zavodne od roku 2003 hustim na 2,5 baru a rafek se mi jeste znicit nepovedlo.

        0 0
        • enjoy  

          predvedl bych ti ty moje:-).nemit kotouce tak jsem v hajzlu:-D a nemrvim je nijak moc.

          0 0
        • zirecek  

          2,5baru? To bych je už nakopl.

          0 0
          • Daf  

            Jo a predek 2,25 ale vazim 65kg :) On bezdusovej Python pri 2,5 Barech zas tak mekej neni. Asi taky proto, ze je o neco sirsi nez dusovej.

            0 0
            • zirecek  

              Aha, díky, to je moje neznalost UST, :-). Se poohlížím po 2.30 Pythonech UST (vozit s duší), úzkost jak 2.00, obvod jak 29ky a pohodlí jak na fullu, jen tu váhu roztočit, :-)).

              0 0
              • Daf  

                Proc UST vozit s dusi? Muzes prece koupit normalniho Airlighta 2.3" 620g to docela jde. Usetris skoro pul kila na jedne gume :)

                0 0
          • smallbrother  

            já do UST Pythona foukám 3,0 atm, a všechno v pohodě. když není moc terén tak dávám 4,0 dopředu i dozadu vážím asi 75kg

            0 0
    • smallbrother  

      jezdím SL na V-braky. Je to naprostá bomba! Váha, design, funkce. V zadním kole mi už jeden drát prasknul (dostal nějak blbě kamenem), rána jako z děla a totálně rozhozený kolo – 20 drátů). Ale myslím že na hobby závody úplně stačí XL. Pravděpodobně by ti stačil i klasický výplet (32 drátů + Mavic + DT Hügi), odpadnou ti případný komplikace i když tohle už servisuje kdekdo. Takže to je jen otázka jak moc se tam chceš předvíst. :)

      0 0
    • RUMcajs  

      Fakt chces nicit tak draha a dobra kola V brzdama?

      0 0
      • prodi  

        A jak by je měl ničit, když jsou na véčka?

        0 0
        • enjoy  

          spis jak by je mel nicit kdyby byly diskovy ne?:-)).

          0 0
        • RUMcajs  

          Pche, najed s rafkovejma brzdama takovejch 3000km v bahne, soli a snehu a odpoved najdes pohledem na ne :-)

          0 0
          • prodi  

            Až najede 3tkm jak píšeš v bahně ,solia a sněhu, tak pak už bude kupovat nejspíš celé nové kolo. A nemluvím o keramice, která taky podstatně déle vydrží

            0 0
            • RUMcajs  

              To vymenis tak jako tak, rafkove ci kotoucove brzdy. Jenze u tech rafkovejch pripocitej naklady na prepleteni kol a nove rafky.

              0 0
              • prodi  

                Myslím, že při pořizování Crosmaxů SL náklady moc neřešíš…:)

                0 0
              • Gorgov  

                Co? nevis o cem mluvis, sry. Keram rafky by mely vydrzet min 30kkm, ale vydrzi vic. Ja je mam jety 15kkm a sou jak novy.

                0 0
                • RUMcajs  

                  A to s tim jezdis ve sneho-ledo-bahne? Kolik jsi s nima v takovejch podminkach najel v terenu?

                  0 0
                  • smallbrother  

                    s Ferrari se taky na pole nejezdí. :) Na zimu mám bahňáka.

                    0 0
                  • Gorgov  

                    hodne, tam je spis problem, ze to aspon me(mam stary crossmaxy) blbe brzdi. osobne sem jeste nevidel obrzdenou karami rafku crossmaxu. Ty s tim mas nejake zkusennosti?

                    0 0
                    • ydaho  

                      mě to brzdí výborně… jaký máš špalky ??

                      0 0
                      • Gorgov  

                        Hele zkusil sem BBB, XTR, ted mam kool stopy zeleny, vsechno cca stejny, na suchu parada ale jak je rafek mokrej, nebrzi to, znam lidi, ktery rikaj ze jim to brzdi i spoustu lidi kterejm ne. Tak a ted babo rad…

                        0 0
                        • McBlacky  

                          já znám teda jen ty co tvrděj že za mokra a ve sněhu bída velká…

                          0 0
                          • McBlacky  

                            jediný krosmaksy který dobře drzděj jsou ty co maj v nápisu disc :)

                            0 0
                            • Gorgov  

                              no nebudu se s tebouhadat, ja patrim mezi ne:) na snehu je to nepouzitelny uplne. to kdyz total zamaznu predni brzdu, ze bych normalne sel okamzite pres rodla, jedu vesele dal nezmenenou rychlosti:) Maximalne se to obcas kousne a rozvibruje se vidle a zadni stavba. na snehu brzdim rytim nohou.

                              0 0
                              • Daf  

                                Klasika :) Jedine co jsem v mokru a snehu nevyzkousel jsou spalky na keramiku od Shimana. Jsou hodne tvrde jeste tvrdsi nez normalni shimana.

                                0 0
                            • ydaho  

                              nechci to řikat veřejně, ale ač s SL s ráfkama sem spokojenej, přece jenom teda napodruhý bych šel asi taky do těch diskovejch no :)

                              0 0
                              • zirecek  

                                Takže jsi nebo nejsi spokojený? :-))

                                0 0
                                • ydaho  

                                  myslíš, že ti řeknu, že sem vrazil dvacku do SL s ráfkama a že toho jako lituju ?? tu radost ti neudělám :))

                                  0 0
                              • RUMcajs  

                                Muzes sem hodit foto s udajem kolik maj ty rafky najeto?

                                0 0
                                • ydaho  

                                  fotka ti moc neřekl, na omak jsou rafky uplně hladoucky, bez jedinýho škrábance, najeto maj tak 6 OOO km… soli po zimě se vyhejbám… jak sem napsal hore, rád ukážu naživo, sem na Točný obden.

                                  0 0
                          • jecnak  

                            Clovece ted jsem tam dal mekke Baradiny co jsem mel na zimaku a na suchu to brzdi super a na mokru jako na normalnich rafkach…

                            0 0
                            • Gorgov  

                              jo rikal sem si zkusi nejaky spalky ne na keramiku, nemuzes teoreticky ty keramice nejak ublizit? Aby se na tom treba ta guma neseskvarila nebo tak neco…

                              0 0
                              • Daf  

                                Nikde neni psano ze musis pouzivat spalky na keramiku. Nicmene kdyz je keramika nova tak obycejne spalky odrovna i za dve vyjizdky :) Problemy jsem mel jenon se spalky Avid. Totiz ta guma z nich se nalepila na keramiku a pak brzdy strasne rvaly. S keramikou se nic nestalo, jen byla prace to z ni umejt :)

                                0 0
                                • Gorgov  

                                  jo, presne tohle sem myslel, ze se to zasere. az pojedu zavody ve snehu nebo az bude hodne mokro, zkusim par pokusu

                                  0 0
                                  • Daf  

                                    Ale treba BBB a Koolstop jsou OK. Ale tudy cesta nevede je to to samy ani Koolstopy specielne do mokra nepomohly :( Ale mam pocit ze cim tvrdsi tim lepsi. proto se chystam vyzkouset Shimana na keramiku. Ty jsou extremne tvrde. Mozna nemusi byt spatne ani obycejne gumicky XTR ktere jsou taky hodne tvrde a lidi je normalni rafky redeji nedavaj.

                                    0 0
                              • jecnak  

                                Jak pise Daf – tim jim ublizit nemuzes. Ja prave se spalkama dost laboroval

                                • nejdriv keramicky na zajeti – nic moc brzdnej ucinek, na prednim obcas piskala, za sucha nic moc, za mokra nic moc, v bahne nic moc
                                • avidy – za sucha OK, za mokra a snehu nebrzdi, v bahne ok, v dlouhym nebo prudkym sjezdu se prehraly a zacly doslova pistet vysokym tonem
                                • baradiny – za sucha super, za mokra dobry, v bahne super
                                0 0
                        • ydaho  

                          tak leda, že bych byl ten šťastnej :) mám zelený kool-stopy… špalky mám lehce do „šípu“

                          na vodě mi to brzdilo blbě asi první měsíc, než se ráfek „zabrousil“ to mi to za mokra i pískalo. ted už teda celkem pohoda…

                          0 0
                          • Daf  

                            Neverim ;)

                            0 0
                            • ydaho  

                              nedůvěřuj, ale prověřuj, takže nabízim test jízdu, stačí říct kdy a v kolik na Točný… Ať si tady nepřipadám jako agent od Kastaru :))

                              0 0
                              • McBlacky  

                                si počkáme bež zas bude sníh :)

                                0 0
                                • ydaho  

                                  když si vzpomenu na teplotu dnešního rána, tak je ten sníh na víkend celkem reálnej :)

                                  0 0
                              • Daf  

                                Dik. Ja ty spalky mel taky a vim sve. Za sucha super, v blate super, v desti mokru a na snehu si ani neskrtnou :)

                                0 0
                                • ydaho  

                                  na sněhu zas tak brzdit nepotřebuješ, když padáš do deky :)

                                  0 0
          • ydaho  

            to se hodne pletes, keramika je naopak proti probrždění mnohem odolnější…

            0 0
            • vili  

              mnohem odolnejsi nez brzdovej kotouc? To asi ne :-) (maximalne samotna keramika)

              0 0
              • ydaho  

                mnohem odolnejsi nez klasický ráfky.......

                0 0
                • vili  

                  o tom se tady ale prece nikdo nebavi, ne? Jestli sem to dobre pochopil tak se tady bavili o keramice a veckach versus kotouce

                  0 0
                  • ydaho  

                    byla to reakce na „zničení keramickýho ráfku po 3000 km“ viz hore…

                    0 0
                    • vili  

                      ano, ja sem to pochopil :-), proto sem psal jestli si myslis, ze keramickej rafek vydrzi vic nez kotouc…nevadi, proste si nerozumime :-)

                      0 0
                      • ydaho  

                        já ti rozumim, jen sem chtel, abys rozumněl i ty mně :)) jinak samo, že kotouče vydržej víc, teda některý… ale pochop, že na ně nemám ořech, takže musim propagovat v-braky.. :)

                        0 0
    • Duon  

      Nazdar chcem sa spýtať na tie zelené kool stopy na keramické ráfi.

      Mám xlka, skúsil som obyčajné špalky aj zelené ale nie kool stopy, brzdný účinok bol oveľa lepší, ale kvôly pískaniu som ich musel vyhodiť.

      Takže otázka znie, pískajú tak príšerne aj tie kool stopy, oplatí sa mi to kupovať, hrozne mi ten piskot lezie na nervy :)

      ďakujem za rady.

      0 0
      • biker007  

        ani zelene kool stopy, ani origos shimano na keramiku mi na SLkach nepiskaji.

        0 0
        • Duon  

          ok skúsim ich, pýtam sa iba preto aby som nevyhodil zbytočne peniaze ako u jagwire,diki

          0 0
      • Seky  

        Jezdim XLka a mám zelený Coolstopy a potvrzuji, že nepískaj a brzděl dobře. Nejlíp mi ovšem brzdily Shimano M70R2, ale pozor ty co mají teď nově na kupkole.cz jsou už jen pro AL ráfky. Zkoušel jsem taky zelený Ashima pro keramiku a ty pískaly strašlivě.

        0 0
      • scret  

        mam zkusenosti ze to nepiskaj spalky, ale brzdy… Moje XT 03 piskala predni, zadni ne – jak s keramikou, tak i predtim nez jsem mel CMaxy… XTR 02 nepiska ani jedna – spalky furt stejny – Koolstop

        0 0
      • prvniodkonce  

        slr a nepískají a brzdily dobře, dokud neztvrdly :)

        0 0
    • Duon  

      Hmm neviem si to vysvetliť ako môže pískať brzda, predsa pískanie spôsobuje keď sa dostane do kontaktu guma s ráfom.Ináč mám ultimaty tak tam by asi problém nemal byť

      :)

      Na výplatu kúpim a dám vedieť odkial fúka, vlastne píska:)

      0 0
      • scret  

        muze:) a muze to byt napr. dany nizsi tuhosti vydlice a velkou silou brzdy, takze se brzda lehce rozvibruje a pak piska… konkretne o XT 03 se to vedelo, 04 uz upravili tak aby nepiskaly, ale mely zas o chlup mensi silu…

        s ultimaty zkusenost nemam, psal jsem jen, v cem by to mohlo byt…

        0 0
      • jecnak  

        Muzes zkusit jeste jeden figl – otocit predni kolo opacne. Nekomu to pomohlo.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.