• Dave.6

    Nazdar, do sezony chci dodelat moje prvni 29" kolo. Ram bude Superior jelikoz me sedne geo, vidlice reba race (SL) sram atd atd

    Jen resim problem se zapletenyma kolama. Hlavne teda s rafkem. Naboje mam vybrane A2Z, alu niple, vyplet asi supercomp?!

    a rafky:

    DT Swiss TK7.1 ( www.netbike.cz/select_det.php?… )

    DT Swiss X470 ( www.netbike.cz/select_det.php?… )

    Mavic A 317 ( www.netbike.cz/select_det.php?… )

    Mavic TN 719 ( www.netbike.cz/select_det.php?… )

    vubec nevim podle ceho vybírat. S DT bych asi chybu neudelal ale treba nechapu proc takovy rafek X470 je lehci a pritom jeste o polovinu levnejsi. (rozdil mezi vlozkovanym a svarovanym spojem?)

    Vsem co pomuzou a poradej moc dekuji, pro ty co nechtej psat prosim alespon o hlasovani.

    Anketa: Ktery ráfek na 29" kola?

    3x
    21%
    10x
    71%
    0 0
    • kubad  

      jestly chceš ty lehké náby A2Z na 29" ráfky bych si to rozmyslel a vzal něco pevnějšího. Měly bych strach z životnosti.

      0 0
      • Dave.6  

        no chtel bych, nekaz me moji radost me se ty modre naby strasne libej… Co ted? Myslis ze by to fakt nevydrzely? Nejezdim zadne silenosti tady v Pardubickem kraji se to ani neda… Ale ta barva nema chybu :)

        A co jineho kdyztak vzit? Treba DT 370tky (nahrada ceritu?)

        Moc dekuji za odpoved od takoveho odbornika :D

        0 0
        • kubad  

          stavíš 29" asi nebudeš žádný drobek, tyhle náby jsou tak do 90Kg, a 29" je bude trápit ještě víc – netvrdím že nevydrží ale já osobně bych je nebral jsou opravdu moc odlehčené.¨ Ty DT-370 budou ideál

          0 0
          • Dave.6  

            no savim ho hlavne kvuli vysce, v profilu vydis jak vypada moje soucasne kolo. Takze 29" MTB je na me jak delany. Ale jsem vychtlej jak lunt takze mam tak tech 85 Kg ale je pravda ze zas s batohem a vecma uz by se jim to nemuselo zamlouvat. A kdyz to reknu narovni chtel jsem je hlavne kvuli barve :) Na vahu zas tak nehraju (u 29" se to ani moc neda) ale ten modry elox nema chybu :)

            Jinak jestli jeste muzu poprosit o radu kdyz jsi hlasoval pro rafek mas taky nejak tvoji volbu oduvodnenou? V rafcich se nevyznam tak nevim.

            Jo a jeste jedna vec. Co rikas na alu niplne na 29" kolech? Jejich neduhy jsou me jasny (srustani atd) ale zda to na 29" neni jeste horsi?

            Moc dekuji za pomoc

            0 0
    • Vevoda  

      Vozím REMERXI hodně muziky za malo peněz.

      0 0
      • Mirman  

        mám remerxy na svém kole a dnes po cca 400 km,vytržený kalíšek z ráfku,ráfek v čudu.Možná vada materialu,ale každopádně remerx nebrat…

        0 0
        • Martin  

          vozím Remerx GrandRock a bez problémů. mají najeto 3000 km, pár pádů, pár chycených šutrů a drží docela pěkně, centrovat jsem musel jenom 2×, vždycky po nějaké tlamě. mých cca 105 – 110 kilo snáší se stoickým klidem.

          0 0
          • Karaya  

            Taky jsou to temer sjezdovy rafky skoro 600g tezky, tech se uz nezbavis :-)

            0 0
            • Martin  

              to je jenom dobře :-)

              nerad měním funkční věci

              0 0
    • vladaza  

      u ráfků DT je jasno – ty dražší mají dvojitej kalíšek, jsou robustnější a o těch 70 gr těžší, bavím se mometálně úplně stejnou věcí, jako Ty / akorát ten rám nemám vyjasněný/ a hodně spekuluji zrovna o kolech, která jsou vedle rámu alfou a omegou dobrýho svezení. zrovna u těch 29-ek je často kritizována malá tuhost kol, což má dopad na ovladatenost a akcelaraci kola, proto /zejména/ na zadní kolo použiju nejlepší dostupný ráfek, což je dle mýho soudu ten 540 gramový DT. stojí 1500, ale zrovna tady bych nešetřil, špice se mi jeví ty supercompy / snad v tom nemám hokej – dvojky zeslabované na 1,7 a 1,8/, nyple bych dal DT Pro Lock / s lepidlem v závitu/, v nábách jasno zatím nemám, ale výplet bych asi zadal přímo zástupci DT /Bottico Otrokovice/

      0 0
      • vladaza  

        na konec jsem použil Mavic A 719, 32 děr, náby Novatec s osami 9/10 mm, dráty DT – vpředu plné 1,8, vzadu Alpine III, nyple Pro Lock, zatím přes 700 km – dobrá volba, řekl bych , obě kola vyšla kolem 6000

        0 0
        • Bafoon  

          ty jo 1500 za ráfek to jsi drak :-) předpokládám podle váhy že to je dvojnýt?

          0 0
          • Bafoon  

            pardon, ted dodatečně čtu ten příspěvek nahoře

            já dal dozadu vložkovaný A317D a nechazl zaplést na 2–1,8–2 a dokud jsem si nenechal dotáhnout dráty ve zdejším cyklu tak to byl lehký a pevný set ted mi to pořád trochu švidrá a vytýkám si že jsem nevzal i Alpiny či neposlechl Hnoja a nedal tam neztenčované (dozadu, předek je v poho)

            0 0
            • vladaza  

              mám najeto ke 2000, přední kolo drží perfektně, zadní je nepatrně rozhozené /normální člověk by to ani neřešil, ale já v tomto směru rozhodně normální nejsem/, alpiny byly zřejmě dobrou volbou, ale přesto ve mě hlodá malinkej /ale úplně malej/ červík, jestli nakonec není lepší výplet plnou dvojkou, lepší ve směru k tuhosti kola a trvanlivosti výpletu. čertví jak by dopadlo nějaké exaktní srovnání

              0 0
              • Bafoon  

                mno přesně stejným červíkem ;-) se teď taky zaobírám a možná jestli vyjdou peníze zkusím druhý set kol kde se vyprdnu na ztenčované dráty. DT 370 si mě získalo proti mnou zvolené kombinaci ráfků taky nemůžu nic říct tak už jen ty dráááááty. Ještě přicházejí v úvahu Supercomp ale 27kč z drát z čehož polovina ceny hádám je za barvu to možná zkusím obyč. championy a bude

                je to boj co

                0 0
                • Pebe  

                  Championy 1.8 stříbrný, ideální na 29' ;-)

                  0 0
                  • Bafoon  

                    kotouče a 100kg váhy?!

                    0 0
                    • Pebe  

                      je pravda že jsem už zhubnul na 80kg, ale 100kg jsem na jaře taky měl a navíc jezdim na pevný vidli ;-)

                      0 0
                    • Pebe  

                      jo a kotouče samozřejmě ano, 180mm disky

                      0 0
                      • Bafoon  

                        hmmm nu dobrá dobrá podívám se na gramy :-D ještě na jakých ráfcích jsi to jezdil?

                        Jinak díky za tip

                        0 0
                        • Bafoon  

                          tn719 už to vidim, to bude jiná třída než můj a317d :-) asi vsadím na jistotu a vzadu moc ztenčovat nebudu

                          0 0
                  • vladaza  

                    plný 1,8 jsem po těžkém filozofování dal dopředu, dozadu tak pro 70 kg borce na 26" – na 29 ne, ve všech testech a jiných pokecech se jako problém velkých kol uváděla malá tuhost, z toho jsem odvodil, že výplet musí být předimenzovaný /kdyby nebyly Sapim CX Ray  nemravně drahé, tak to byla moje volba – parametry jsou docela přesvědčivé/

                    0 0
    • Gorgov  

      vzal bych ty druhy mavici, protoze jsou svarovany, lehky a za moalo penez, az je mi to podezrely ta cena. Teda pokud neni chyba v popisku, po tom sem nepatral.

      0 0
    • Veeteck  

      Ja uz mam doma pripraveny na zapleteni rafky TN719, libi se mi ze vsech nejvic a vaha je moc dobra. Jinak ta cena se mi zda nejaka podivna, normalne ty rafky stoji 2× tolik.

      0 0
    • m.k.2  

      Mám už dva roky DT TK7.1d a ještě jsem na ně nemusel sáhnout. V té době to byla jediná možná volba, sice dražší, ale nelituji.

      0 0
    • carpenter  

      Doporučuju ráfek co nejširší, je to přeci jem MTB a ne cross s pláštěma do 40 mm. Sám jsem se scháněním ráfků neměl nikdy problém, neb jsem se držel jednoduchýho pravidla, pokud firma vyrábí ráfek na 26-ku a používá stejný profil i na 28-ku (crosse) pak by to mělo fungovat a funguje – používám nějaký Machy, hmotnost 520 g(katalogová), cena do pětikila a držej dobře.

      0 0
    • miťo  

      Koupil jsem Rigidy ZAC 2000 28", jsou prý hodně pevný. Dvojité kalíškování. Na ráfcích nikdy nenechávám majlant, je to spotřebka. Jedna díra či kámen a je po něm.

      0 0
    • Doc  

      na ht mam tyhle rafky a zatim (6 mesicu) zadny problem: www.wtb.com/…ldutyxc700c/

      chystam se na tyhle rafky k fullovi: www.wtb.com/…sctrail29er/

      0 0
      • gobake  

        ahoj,1.aprila mi ma dojsť novy bajk trance x2,mam na neho kupene biele rafiky remerxi takže mi ostanu wtb laserdisc trail.ak maš zaujem za 1800 českych korun za par ti ich predam.

        0 0
        • Veeteck  

          Jestli on nahodou nepotrebuje 29" rafky.

          0 0
          • gobake  

            aha?sorry nejak som to v tej euforii z noveho bajku prehliadol:-)

            0 0
            • Doc  

              Diky za nabidku, ale fakt potrebuju 29rafky :) Uzij si noveho bika!!!

              0 0
              • Pebe  

                já teď mám od Mavicu TN719, pomerně lehký, bytelný, široký… prodává Veeteck www.bicy.cz/bazar/index.php?…

                0 0
                • Veeteck  

                  Vypadaj fakt dobre, lehky, bytelny, siroky :) Jsem ale posledni dobou v nejakym divnym dusevnim rozpolezeni a nemuzu k nim vybrat vhodny naboje, tak asi vezmu cely kola AC.

                  0 0
                  • Pebe  

                    já jsem po pádu zrušil přední Sun EQ2.3 a když jsem to potom sundal, tak jsem se ani nedivil, uzoučký, moc lehký, prostě XC ráfek ve velkym. Tyhle jsem objednal z Chainu a jsou super. Náboje mi zůstaly singlespeedový ;-)

                    0 0
                    • Veeteck  

                      Toho samyho se bojim u tech AC, rafek bude urcite minimalne o 2mm uzsi. Ale ta vaha je lakava… Vyhledove bych zase rad Kingy, ale ted na ne bohuzel nemam no. Bud prodam Mavicy a vezmu AC, nebo musim vymyslet nejaky vhodny docasny naboje. A nejlip se stejnou rozteci a rozchodem der jako Kingy, aby mi zustaly draty :)

                      0 0
    • mildaR  

      A co třeba tahle American Classic 29" www.netbike.cz/select_det.php?…

      0 0
      • André Vebr  

        Já to vezmu úplně z druhéko konce: zaplet. kola Mavic Speedcity. Vozím je už 4. rokem a bez problémů (hmotnost 90 kg). Mohu jen doporučit.

        0 0
        • borda  

          těžký, drahý, nevěřím, že kastar bude mít díly (když celý kola neměli skoro rok). téměř zbytečně bezdušový. myslím, že za ty peníze jsou zaplíst fakt lepší kola.

          0 0
    • sorak  

      vozim Bontrager 29" Disc, zatim tak 3500km a zadny problem, kaliskovani, naby maji delany u DT Swiss, kolo vubec nesetrim a zatim jsem je nemusel ani centrovat… pokud bys ale opravdu chtel jednotlive rafky, ze si kola zapletes, tak bych zvazil LaserDisc trail 29er nebo SpeedDisc All Mnt 29er od WTB – maji vnitrni sirku rafku 21/22mm, coz je vhodnejsi pro siroke pneu, ktere se casto na MTB davaji, hmotnost maji 570g, coz neni zas tak moc…

      ja aktualne na svem 29 biku vozim pneu 2,25"/2,1" a uzsi bych do terenu uz nedaval…

      0 0
    • Pavel100  

      Má už někdo zkušenosti s ráfkem Mavic TN719disc ? případně jaký jiný zvolit…

      0 0
      • Pebe  

        vozim je už déle jak půl roku, pevný, zatím jsem necentroval, pokojenost.

        0 0
    • zirecek  

      Chlapi, máte někdo zkušenosti se zmiňovaným ráfkem DT X470, nezdá se vám příliš lehký?

      0 0
      • Pebe  

        nebál bych se toho, sám jezdim ty Mavic TN719, maj lehce přes 500gr a s nezeslabovanýma DT 1.8Champion dráta drží naprosto v pohodě. Taky mám pevnou vidlici a vážim lehce přes 80kg

        0 0
        • zirecek  

          Tvůj Mavic je skoro dvakrát dražší, aneb je to Mavic se vším všudy, kdežto ten DT mi připadá jako levnější DT, jakoby základní model. Avšak věřím, že je to pořád kvalitní ráfek, :o). Ta váha mě bere k plusu pro DT. Vím jaké mám problémy s centrováním zadních kol, nakonec jsem u 26" přešel na 36 špic. Pro DT hraje také mé smýšlení o ráfcích, kdy raději kupuji v hodnotách pod 1000,– kvůli možnosti zničení ráfku (po zkušenosti rozstřelení Mavica za 1500,–, který byl velmi pevný, tvrdý, o to hůře se rovnal, dával zpět, což ve finále ani dobře nešlo).

          Tvůj 29" bike vypadá libově, je to můj styl, onu ocelovou slitinu mám na stávajícím 26" kole, :o). Zajímá mne ta vidlice – dokážeš ji nějak zhodnotit? Váhu asi nevíš, matroš, dá-li se koupit samostatně (zkontaktuju Konu). :-)

          Děkuji za tvůj názor, :o).

          0 0
          • Pebe  

            když jsem na jaře rozstřelil sériové Sun Rims, tak ani jiná volba než Mavic nebyla, resp. šly sehnat ZTR Olympic nebo něco podobnýho, ne ty odolnější Flow(do kterých bych býval šel) a to jsem ty Mavicy musel objednat z Chainreactionu. Takže jsem ani nad DT nemohl uvažovat, ale určitě bych se jich nebál.

            Za pochvalu děkuju, i když je ta ocel přece jenom těžší, odhadem rám bude mít kolem 2.5kg, vidlici tipuju na 1200–1400gramů, ale mám v plánu to zvážit abych věděl ;-) Hlavně na těch závodech je to celkem znát, že se „zbytečně“ vláčíš s těžším materiálem. Takže lehce koketuju s Ninerem a Bontrager karbon.pevnou vidlicí. Ale jak jsem už zmínil, tak to bude hodně záležet na váze, kvůli pár dekagramům to dělat nebudu, na to jsem s geometrií a vlastnostmi Kony moc spokojenej.

            Vidlici hodnotim tak, že ve spojení s velkýma kolama a nenabušenýma pláštěma mi odpružení prakticky vůbec nechybí. Myslím si, že by mi odpružení moc nepřineslo, když už něco nesjedu, tak je to z 90% z psychickýho bloku než kvůli odpružení. A zpět k vidlici, ona nejvíc pracuje v předozadním směru, video z Kokořína na cihle, jsem s ní spokojenej(až na tu váhu teda) ;-)

            A koupit samostatně by určitě měla jít, akorát nesmíš chtít 700c vidli, ta je z rámu Sutra, nepobere prý tak tlusté pláště jako 29' vidle a má navářky na véčka a na přední nosič. Tady dole je to napsaný, na obrázku jsou právě 700c Triple butted, disc a 700c rim&disc brake. Takže se obrátit na Ndistribution s dotazem na P2 29' vidlici.

            0 0
            • zirecek  

              Připadá mi, že vidlice Bontrager je jako Pells, Pace (DT) a ještě jeden výrobce (nevzpomínám si teď jeho název). Asi to v Číně rubou stejně, jen s jinými polepy, :-).

              Steel is real, jak píše Niner. Vozím normálně 1.9 Speedmaxy a nestěžuju si s mou ocelovou vidlicí, hodně pobere i ocelový rám. Baví mě především hravost ve sjezdu, člověk musí být ve střehu, je to hodně o technice jízdy. Ocelová vidlice tlumí také v krku, proto mne odrazují karbonové vidlice s ALu krkem – myslím, že budou méně pohodlné než FullCrMo – avšak tomu pomohou větší kola.

              Tvoje Kona je krásná, decentní design, malé průměry trubek, :-).

              0 0
              • Pebe  

                určitě to stejná firma není, možná Pells s nějakými jinými výroobci, ale Bontrager by údajně něl být i v nohách kombinován s hliníkem, Pace a On-One má nohy fullcarbon MTBR-Forum

                0 0
                • zirecek  

                  Bohužel Pace (DT) katalogové modely 2008 pevných vidlic neuvedl na trh. Pro rok 2009 varianta na 29" určitě nebude. Tak mi bylo sděleno dovozcem (www.bottico.cz).

                  0 0
                  • Pebe  

                    no nevim jak pro rok 2009, ale letos asi pořád existuje

                    0 0
                  • vladaza  

                    kontaktoval jsem i základnu ve Švýcarsku a odkázali mě na botiko . zde byl výsledek nulový, čekat, tak na kole ještě nejezdím

                    0 0
      • Bafoon  

        lehký je bo je to jednonýt, z toho důvodu +pročtení rad BF jsem ho nechal jen na předku a tam drží velmi dobře s dráty 2–1,8–2 na 180kotouč na mých 100kg

        myslím že nebude problém že by mě neuvezl i vzadu tuším spešl stumpj. ho má i vzadu ale když už jsem to budouval chtěl jsem mít sichr dvojnýtu (Mavic A317D)

        0 0
        • zirecek  

          Na DTswiss com jsem našel bližší specifikace, kde je doporučený váhový limit pro ráfek X470 90 kg, pro TK7.1 130 kg.

          0 0
          • vladaza  

            ten lehčí a levnější je na zadní kolo poddimenzovaný, vždyť se váhově blíží např. čistě silničnímu Mavicu Open Pro /435 gr/

            0 0
            • zirecek  

              Ok, dozadu tedy bytelnější DT TK7.1d nebo Mavic TN 719.

              Špice dopředu ztenčovanou klasiku (pro pevnou vidlu lépe pružit), dozadu ztenčení max. 2,0–1,8 či raději asi vůbec. Otázkou je užití kotouče, tedy při 32 drátech by byla jistota neztenčovat vepředu.

              0 0
              • Pebe  

                co se pořád bojíte těch 1.8 drátů? Jsou lehký, levný, držej, za ten skoro rok žádnej problém.

                a k ráfkům, kdyby tenkrát byly k sehnání, tak mám tyhle ZTR, asi nejširší možný ráfky na 29, přitom stejně lehký/těžký jako TN719

                0 0
              • Bafoon  

                předek je fakt v poho ten si ztenči s tím zadkem se to musí přošpekulovat ;-)

                nevím sice co s tím budeš jezdit-závodit mě už zkrátka přišlo 1500 za ráfek jako moc, jak tu kdosi prohodil – stačí šutr natvrdo a je po něm

                0 0
                • Pebe  

                  to by ale musela hrozná rána, co ty moje ráfky už přežily, tak si ani nedovedu představit co by to muselo být za ránu. Třeba ta cihla, to šly oba ráfky natvrdo, kupodivu jsem neprorazil, vůbec jsem se nenadlehčoval a oproti ostatním jsem si ani nepřifouknul a jel zhruba ve 30km/h, v pláštích 30psi a ráfky OK.

                  0 0
                  • Bafoon  

                    tak ten někdo je míťa :-) nevim mě se také ještě nepodařilo zničit ráfek asi mám větší pud sebezáchovy

                    to video je hmmm zajímavé, jak ta vidle po „nárazu“ propruží dopředu dozadu a je fakt že jak jsem stopnul nájezd na cihlu – to šlo na krev – jak jsi mu to mohl udělat? předpokládám že to byl pokus-test ve spolupráci s Milanem? na to bych neměl žaludek ani nervy to udělat schválně

                    0 0
                    • Pebe  

                      jj, bylo to v Kokoříně v létě, s Milanem, přede mnou to přejel Ječňák na pevné 26, tak jsem si říkal že to zvládnu taky v pohodě. Nevěděl jsem ale, že si ostatní dofoukali na tuším 50psi což já neudělal.

                      0 0
                      • zirecek  

                        Pročetl jsem to testování v Kokoříně, pokukal fotky.

                        Takové akce bych se rád zůčastnil, když by se někdy opakovala v nějaké obdobě. Jak z hlediska testování, tak z hlediska setkání lidí.

                        0 0
                        • Pebe  

                          taky doufám, že něco podobného bude zase, bylo super, ubytování ideální (až na ty ovce:-)), signál mobilní tam nebyl, prostě ideální. A bajkování je tam taky super, když máš znalého průvodce jako je Tomáš a kuchařku jako je Jitka ;-)

                          0 0
                          • zirecek  

                            Rád bych aj poznal převážně českou sekci b-f. I když Medunka pochází z Moravy, :-).

                            0 0
                  • zirecek  

                    Předozadní pohyb vidlice, její rozkmitání po přejetí cihly je zajimavé. Prvotně jakoby prohnutí, pak rozkmit v oblasti pod krkem.

                    Ráfek, šel natvrdo, avšak kolo nadskočilo jen mírně, při stejné překážce jen výšší by byl asi průraz. Hodně podrží pláště.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.