• Rossy

    Prosím o radu, jaký klasický V brzdy si pořídit. Děkuji

    0 0
    • prodi  

      Teď půjdou po tobě…

      0 0
    • elbi  

      Když jsem hodil do vyhledávače " V brzdy " tak mi to našlo 71 threadů. Jeden je vlastně Tvůj, takře sorry „jen“ 70. Zkus nejdříve číst.

      0 0
      • Rossy  

        To jsem taky zkusil, ale nějak mě to neuspokojilo, jinak jsou tam otázky a odpovědi z delšího časového období, než jsem chtěl.

        0 0
        • fousek  

          hmm, ale skoro ve vsech je napsano ze nejlepsi sou avidy a jelikoz Vcka jsou jen 2 paky tak na nich nic novyho nevymyslej, takze jsou pouzitelny i stary tready

          0 0
    • SoLaX  

      Dobrej thread je treba tenhle: www.bike-forum.cz/…0/forum.html#… . Osobne mam Tektra, ktery asi nepatrej mezi nejlepsi, ale s dobryma spalkama a nastavenim do kapsy strci kamosovi mechanicky kotouce. Jinak mezi jednotlivejma Veckama moc rozdily asi nebudou, ale Avidy sou asi nejlepsi volba..

      0 0
    • Marcinka  

      Já jezdím 2 roky s „véčkama“ Deore. Vepředu špalky orig. Deore, vzadu Clarks – no nejlepší samozřejmě na suchu, ale v pohodě i na vlhku, sněhu, blátě. Takže nevím, proč bych měl chtít kotouče. Bratr má Magura Louise. Když si je nechal v bajkshopu předělávat (na jeho Meridě Trans Mission Comp 04 byly původně V Avidy 5) stály ho 12 táců. No, na tom jeho bajku jsem jel asi 50 km, brzdy jsou to sakra silné – stačí jenom jemně šimrat ukazováčkem. Ale sral by mě u nich servis. Během 2 měsíců to měl 2 krát v servise, protože mu škrtal přední 180 mm kotouč a hlavně mu měkla páka zadní brzdy (zabírala až u řídítek). Proto já V-brake FOREWER!

      0 0
    • wroum  

      nejvic zalezi na spalkach a na pakach, jakej napis bude na tom kousku kovu co ty spalky drzi je v podstate uplne jedno. budou se lisit spis vahou a cenou nez ucinkem.

      0 0
      • Marcinka  

        Přesně tak. Na špalkách a pákách. Páky chcu koupit Speed Dial za 590 korun (myslím dobrá cena). Budu totiž měnit řazení (a dosavadní je s brzdovými pákami spojeno).

        0 0
    • Peslezedirou  

      Dobré dělá HOPE…

      0 0
    • Hanato  

      To je tezky radit, stejne je odpoved jen o penezich :-) Ale doporucil bych nejaky Vcka s paralelogramem, ja vlastnim XTcka s a zena LX bez a rozdil je opravdu hodne znatelny…

      0 0
      • BigDog  

        Proboha proč mu radíš takovou věc? Paralelogram se rozesere už jen z principu. Složitý věci (navíc namáhaný) jsou na tom s životností špatně a fakt nevim o rozumným důvodu proč by měl po roce ježdění měnit čelisti brzdy za nové

        0 0
        • wroum  

          ja mam na paralelogramovejch XT najeto od roku 2001 tak odhadem 12 tisic km a ty paralelogramovy vecka sou jak novy. takze ma mylnou predstavu.

          0 0
        • Hanato  

          No ja je mam od roku 02 a jediny problem co je ze obcas vydavaji zvuky, ale to mi nevadi hlavne ze brzdi…

          0 0
        • MlokCZ  

          Kolo, které jsem nedávno prodával mělo najeto 25k km a byly na něm XT V-čka ročník 98, stále funkční. Já bych rozhodně bral s paralelogramem.

          Ale jak tu píšou i ostatní, kotouč je kotouč.

          0 0
        • Mamut  

          Kecas, mam LX od 2001 az doteraz a nic im nie je (cca 11000km). Na jedny gumicky som dal asi 8000km. To ti ziadne bez paral. ani kotuce nedokazu.

          0 0
          • MlokCZ  

            To máš pravdu, na kotoučích 8000km na jedny gumičky, to je opravdu bez šance.

            0 0
            • Mamut  

              Ja sa nehadam, ze kotuce mozu byt lepsie. Ale az tie najdrahsie a navyse maju vyrazne drahsiu prevadzku. Pokial mas plno penazi a nemas co s nimi, tak si kupis Jiucy 7 a asi sa uz k V nevratis. Ale s LX s paral. za 1/5 cenu ziskam skoro rovnaky vykon. A ten maly rozdiel vo vykone, prip. odolnosti na sneh mi nestoji za 6000 navyse jednorazovo plus vyssie prevadzkove naklady.

              0 0
        • emkaa  

          Ja mam s paralelogramem Tektro Quartz a po najeti vice nez 20tis. km fakt nepozoruju jakykoliv rozesrani. A rozhodne brzdej lip nez kamosovy Avidy SD5 na Giantu, ale je fakt, ze on je hroznej lempl a nema to serizeny. Paky Shimano XT.

          0 0
        • scret  

          Ja mam XT 03 a porad jezdej a jsou jak novy!Nalitano cca 10 000km.

          0 0
    • lOlA  

      mam LX s paralelogramem a brzdi to podstatne o poznani lip nez obyc Tektra nebo neco jinyho…

      0 0
      • lOlA  

        samozrejme nez neco jinyho z nizsi rady ze:))) (jen tak pro ty stourali;)))

        0 0
      • goofy  

        Tak zrovna ja jsem mnel Tektra a oproti LX jsem zadny rozdil nepozoroval… Tak ted nevim kde je zakopany pes ;-)

        0 0
    • zirecek  

      Vzal bych s paralelogramem, v bazaru na internetu se dají sehnat i polo/nové Shimana za solidní ceny.

      0 0
    • yoggi  

      tiez sa pripajam k LX mam ich a brzdia dost dobre nemozem sa stazovat. za tie penieze super len teraz nove LX su uz bez mechanizmu, preco asi lebo dobre vedeli ze je to dobra vec na brzdach len im to predrazovalo vyrobu.

      0 0
      • goofy  

        A chytalo vakl

        0 0
      • enrico  

        LX 2004 nech zije!!! na vakel sa vysrať, je uplne zanedbatelny a na brzdny ucinok to zatial nema viditelny vplyv a ta cena, no super :-)

        0 0
        • goofy  

          Jak rikam, nepoznal jsem zadny rozdil v ucinku mezi LX a Tektro 824A. Hlavni rozdil je v gumickach…

          0 0
          • enrico  

            presne tak, gumičky, zatial najlepsie co som mal su ritchey modré, vynikajúce brzdné vlastnosti (aj síce na úkor životnosti) a za velice priaznivú cenu, v tomto ma totizto ablolutne nezaujima cena ani zivotnost, jedine co ma zaujima je brzdny ucinok, spolahlivost a bezpecnost

            0 0
        • yoggi  

          jasne vakel to ma od zaciatku ale ten nech nikoho netrapi. aj v blate brzdia slusne mi s enom to mame overene. slava slava LX.

          0 0
    • enrico  

      XTR alebo hydraolické magury

      0 0
      • enrico  
        • vaha – brzdné vlastnosti, ale teraz su kotucovky DC 2003 XTR zlacnene o 25 percent a stoja tolko isto co XT takze sa vyser na véčka a kúp si poriadne brzdy!!!
        0 0
        • kycis  

          No ale ty namas na svem biku ani XTR, ani magury, ale mas tam Vcka, coz podle tebe nejsou brzdy :-P Ale ja vim, „Kdo chvili brzdil, uz brzdi davno opodal“ :-)

          0 0
    • Radek Broz  

      Žádný.

      0 0
    • SELMIRA  

      nějaký kotoučový! :o)))

      0 0
    • lubos  

      Jestli fakt jezdis, tak kasli na Vcka :)

      0 0
    • Tatinek  

      !KOTOUČE! Fakt brzdí nejlíp a furt :-)

      0 0
    • Glum  

      Co takhle XT za 690,– ?

      0 0
    • Peslezedirou  

      Pořídil bych Hope Mono Mini.

      Pokud bych musel vozit V brake tak bych vzal brzdové páky Avid SD 7, ramínka alivio, špalky BBB trojbarevné a nějaký kvalitní bovden. Zuper kombinace.......

      0 0
    • kovar  

      XT

      0 0
    • pampevlk  

      Rád bych vlákno oživil. Předělávám starého bika (26´) na turistické kolo. Chci dát pryč cantilevery (jsem levej a doteď je neumím seřídit pořádně) a nahradit je véčky. Musí být stříbrný a bude tam asi trvale plnohodnotnej hliníkovej blatník, tak aby se tam bez problému vešel i ten nejširší. Páky mám BL-M570. Uvažuju asi nad třema:

      • Avid single digit 7
      • Sh BR-M590
      • Sh BR-T780

      Tak který? Děkuju předem za rady.

      0 0
      • Alibaba  

        Docela radikální rozstřel v ceně, ne? Na staré turistické kolo stačej ty Deorka. Všechny brzděj dostatečně, akorát si vzpomínám, že XT nemívaly moc povedený špalky (tvrdý). Ty se pro lepší funkci musely měnit za lepší.

        0 0
        • Vilém  

          Spalky snad vsech shimano brzd patri hned po koupi do popelnice.

          0 0
          • Alibaba  

            Zrovna Deorka na tom bejvávaly líp (osobně 2004 +/-), ale časy se asi mění.

            0 0
            • pampevlk  

              O vymene spalku jsem tu cetl (cerveny koolstop, tribarevny bbb bylo nejcastejsi doporuceni). Cenu az tak neresim, vsechny jsou ted v nejakych slevach. Kolo melo lepsi komponenty, tak ho nechci az tak vzit zkratka.

              Ohledne prostoru pro blatnik je to stejne? Ta deorka jsou jedna ´horská´a druhé ´treking´. A nejvíc se mi líbí asi ty Avidy.

              0 0
              • Alibaba  

                Že by se nevešel, se rozhodně bát nemusíš. Avidy byly považovány dycky za „o level“ lepší než sh. Takže ti myslím nic nebrání

                0 0
      • prvniodkonce  

        Jedině ty avidy. Měl jsem shimano lx a až do koupí avidů jsem nevěřil, že v čelistech může být rozdíl – ale on je – shimana nebrzdila a avidy brzdí.

        0 0
        • Neťa  

          Tak tak, Avidy a vyměnit origo gumičky za nějaké lepší (BBB, Baradine, Koolstop…)

          0 0
    • newby  

      Taky bych se příživil a diskuzi oživil. Chci dát trochu do kupy v-brake brzdy na MTB, co používám jen do města a s prcínem za zády na sedačce, abych měl tak trochu jistotu. Kolo i brzdy veskrze jsou no-name, ale trochu jim, brzdám, přestávám věřit (a svým schopnostem je seřídit – už ani po vycentrování mi to nejde, dřív celkem v poho). Když teda nebudu kolo používat na sjezdy apod, jen na vyjížďky s prckem po cyklostezkách, potřebuji si být jistý, že až mi tam nějaká babka se rozhodne zatáčet na rovince bez kontroly toho, co se děje za ní/ dědek vjede bez kontroly co příjíždí z jinýho směru (poslední dva měsíce asi 3× každý případ) tak zastavim, jak já budu potřebovat.

      Takže po tom, co jsem tu načetl, to téměř vypadá, že je jedno jaký tam budu mít v-brake brzdy, hlavně ale pořádný páky a špalky.Moje otázka tedy je – co je pro takovýhle ježdění nejvíc muziky za nejmíň peněz? Nejdřív jsem myslel nějaký Alivio brzdy – nebo to už je zbytečný luxus na takovýhle ježdění (navíc nejsem schopnej dohledat rozdíl nových Alivio brzd za cca 550 a starých za cca 350)? Co ty páky, to vůbec nemám ponětí, co by mohly být v poho.

      Díky za jakýkoliv ROZUMNÝ komenty.

      0 0
      • VladexAndroid  

        není pravda že záleží jen na špalcích a pákách – i na čelistech velmi záleží. určitě nekupuj alhonga-jsou to šmejdy-neají ty "dráty"a proto špatně odskakují. já mám za necelé 300 kč avid single digit 3 a ty sou dost dobré, takže tyhle bych doporučil. a nějaké 3 směsné špalky k tomu. páky mám taky avidy s regulací brzdného účinku.

        0 0
      • Vilém  

        Spalky udelaji hodne moc, celisti pokud to nebude uplny lowend, tak az takovy vliv nemaji. Paky mam rad Avid FR5, za par Kc slusny, kratky, paky.

        0 0
        • VladexAndroid  

          podle mého názoru jsou nejhlavnější na čem záleží čelisti-protože s čelistmi favorit kolo vůbec nebrzdí ani když jsem tam dal 3 směsné špalky a kvalitní páky. žádné zlepšení jsem proti orig fav. špalkům a pákám nepozoroval.

          0 0
          • -b-n-x-  

            celisti Favorit jsou Vecka?

            0 0
            • VladexAndroid  

              ne ale do nich jsem dal 3 směsné špalky a lepší páky a žádný rozdíl. favorit centric to jsou ty největší šmejdy já z nich snad dostanu šlak,škoda o tom mluvit.

              0 0
              • -b-n-x-  

                Tady ale byla rec o jen Veckach. A kdyz uz se srovnavaji jednotliva vecka, tak je pravda, ze asi nejvetsi rozdil je ve spalcich. Da se rict, ze i shit Vecka brzdi o 1000% procent lip nez ty tvoje favority :D

                0 0
              • oddie  

                Centricy jsem měl na favoritu před 25 lety a žádný problém jsem s nimi neměl, asi děláš něco špatně :P

                0 0
                • VladexAndroid  

                  když mám příliš široký plášť tak musím buď vyndat špalky anebo vypustit duši, když chci sundat kolo. povolení lanka nestačí – čelisti se dostatečně nerozevřou. to stejné je i na brzdách favorit.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak si tam dej delsi to propojovaci lanko. Sice to bude hur brzdit, ale zas vyndas kolo. Na Favo brzdach nema smysl resit, kdyz nic takovehgo neumoznuji.

                    0 0
                    • VladexAndroid  

                      jenže já nechci aby to hůř brzdilo :-D..je to vůbec možné aby to brzdilo ještě míň :-o

                      stejně jiné lanko nemám nevím kde sehnat

                      0 0
                    • oddie  

                      U Centriců jde přeci to lanko snadno vyháknout, nemusí se nic ani povolovat.

                      0 0
                      • VladexAndroid  

                        jenže ani to nestačí. mám tam teď krosový plášť 34mm. čelisti se ani po vyndání prop. lanka dost nerozevřou. dyť sem to teď psal. s úzkými plášti ale není problém

                        0 0
                      • Vilém  

                        Uz si to uplne nevybavuju, ale myslel jsem, ze lanko na obou stranach drzi sevrene mezi dvema distancnima trubickama dotazenyma sroubem.

                        0 0
                        • oddie  

                          To byly Favorit Special. Centric mají na spojovacím lanku na obou koncích válečky.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Aha:) No uz je to nejakych 25 let, co jsem to nemel pod rukama.

                            0 0
                            • VladexAndroid  

                              já to mám pod rukama několikrát denně :-)

                              ty favorit special jsou lepší, tam se dá jednoduše změnit délka spoj. lanka.

                              jinak brzdy favorit mají oproti centrikům 2 výhody: mají o 4mm větší rozsah takže se dají špalky víc posouvat. a taky se víc rozevírají.

                              0 0
        • newby  

          Mrknu na ty Avidy teda – celisti Single Digit 5 a páky FR5. Docela by mě zajímalo jaká řada Shimano by byla těmhle protějškem :)

          0 0
          • Vilém  

            Od shimana bych vzal klidne nejaky Deore brzdy, hlavne vyhodit original spaliky, ty zerou rafky a chytaji se do nich kameny a spony.

            Ale s tema Avidama rozhodne chybu neudelas, veckovy brzdy oni umeji.

            0 0
          • scota  

            Shimano XT a špalky Kool Stop.

            0 0
            • newby  

              Sem se k tomu nechtěl dostat…by ty brzdy pak měly větší cenu, než zbytek kola :D To kolo mi geometrií fakt sedí,ale už ho mám jen do města a na projíždění se s prckem…jen kvůli němu jsem chtěl trochu větší jistotu při brzdění…ale věřím, že moje staré JOKO by z Shimano XT mělo ohromnou radost :D, jen jsem myslel, že bude stačit zainvestovat méně. Ty dražší brzdy by asi přežily zbytek komponentů a namoji 29er s diskama je nedám…chtěl jsem něco relativně levného, ale co už bude krapet brzdit (na cyklostezkách, ne trailech).

              0 0
              • -b-n-x-  

                Tohle by ale nemel byt problem sehnat za pivo. Plno lidem ted beztak lezi nejaka stara vecka doma, pote co presli pred 10 lety na kotouce. I ja bych asi neco v garazi vyhrabal, ale momentalne ja v USA, garaz v CR.

                Kdysi jsem ve Frydku-Mistku kupoval v jednom obchode noname veckove brzdy za 129,– Kc/par (bez pak a lanek).

                0 0
              • Vilém  

                Jestli je to ne nejaky JOKO srot, tak projdi vlakno Daruji atd. Leckomu se nejaky rozumny valeji doma.

                0 0
                • Vilém  

                  800,– plus spalky a paky, na kolo v cene mozna 500,–?

                  0 0
                  • newby  

                    No, abych pravdu řekl, vyměnit ráfky, nějakou lepší přehazku a přesmyk, řazení, brzdy, kliky s pilou a nebylo by to tak špatný :)

                    0 0
      • hovanec  

        Velmi obstojně mi brzdily Deorka nebo zkus rovnou XT. Ale nejspíš půjdou těžko sehnat.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.