• enjoy

    Tak zase po nejaky dobe mam na vas prosbu:-). nechal jsem vymenit olej ve skarebovi(comp 03.pruzina,FFD),ale daval jsem ho tady u nas do malyho servisu uz s tim,ze tohle moc nedelaj a dalo se pocitat s nejistym vysledkem.no nicmene zda se mi,ze sice se zlepsil chod,ale vidlice je ted vic chrti,min citliva anechodi moc do zdvihu,coz nechci.jelikoz ji chci pro holku.je tam stredni pruzina,coz menit nechci,kdybych na nem chtel nekdy sam jet. k veci.otazka zni:je mozny ze tam dali moc oleje a tim skareb tak znecitlivel?nebo se s tim musim smirit?protoze pak je vidlice na… Diky predem za rady!

    0 0
    • cabbage  

      a už si kontaktoval svého kamáráda z Kladna?:-P

      0 0
      • enjoy  

        no vidis ty vole!!dik!

        0 0
        • cabbage  

          :-D

          0 0
        • milan1  

          Dělal jsem už i zásadní přeladění charakteristiky na Scarebu vzduchovém, nevím, jestli se dotyčný ozve tady.

          0 0
          • McBlacky  

            ffd nebo tpc?

            0 0
            • milan1  

              Proč?

              0 0
              • McBlacky  

                no protože ffd tlumení by potřebovalo trochu potunit aby výrazněji přitvrzovalo ke konci chodu, jak scareb tak black s ffd mají křivku progresivity ke konci výrazněji méně strmou než modely s tpc. V praxi je pak blbý dávat větší prasárny na tehle vidlích protože aby zobaly (méně vzduchu) tak pak jdou moc do zdvihu. Na běžný xc závody to neva stejně se jezdí nabušený s lockem, ale na pohodový celodenní vyjíždky pak při skočcích a hodně prudkých technických sjezdech ztrácí… tak proto, zajímalo mě jestli jsi tunil právě tenhle nedostatek

                0 0
                • milan1  

                  Máš divné představy co dokáže tlumič. O žádném přitvrzení díky tlumiči nic nevím. Nekonná se. Útlum je stejný v celé délce zdvihu.Přitvrzení můžeš řešit vyšší hladinou oleje ale je to riziko. A to je stejné jak u FFD, tak u TPC.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    jsem to napsal dole co jsem měl namysli, jsem dneska utahanej a nechci se hádat. Jdu spát ještě to zkusím jinak a odpoved si přečtu ráno:

                    Ladil u ffd systému (vím že to je tlumení, ale s konstrukcí tlumícího ventilu je u manitou spojena i konstrukce a průtok kompresního) kompresi aby více přitvrzovala v druhé půlce chodu? stačí ano ne

                    dík

                    0 0
                    • McBlacky  

                      …ladil jsi… fakt mam dost, jednou mě práce zabije

                      0 0
                    • milan1  

                      Na oplátku se tě zeptám já. Když zjistíš u své vidlice, že bys potřeboval jinou pružinu, řešíš to kouzly s tlumením a nebo rovnou tu pružinu jednoduše vyměníš? A když čteš napsané, charakteristika vzduchové pružiny co tě napadne? Tlumič? TPC jde samozřejmě seřizovat ale ta funkce je potom stejně nastavená v celé délce zdvihu. Žádné přitvrzení pouze na konci se nekoná.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        no tak u vzduchových scarebů a blacků je pouze „ride kit“ který zajišťuje asistenci v počátku zdvihu, pružina v něm je dlouhá 3cm pro zdvih 8cm, takže se moc kouzel dělat nedá. Ovšem existují systémy kde se charasteristika průtoku oleje ve ventilu at již komprese nebo odskoku mění a není pořád stejná. jedna věc je co napíšeš a druhá co jsi zkusil a jezdil. Není to jen můj dojem že vidle od manitou s ffd mají chod který jsem již popsal výše a ty s tpc mo mají mnohem progresivnější a cca poslední 1–2 cm to zatlumí více do ztracena než ffd. chtěl jsem vědět jestli jsi tohle ladil, stačilo ano ne.

                        ale i tak dík

                        0 0
                        • milan1  

                          Jsi zablokován ve svém tlumení a nevnímáš. Tvé představy samozřejmě končí u vrtění kolečky. Pokud máš zájem dám ti kontakt na majitele. Který to jezdí, když holt já to můžu jenom dělat ale jízdou to asi nedokážu rozlišit jak tady naznačuješ.

                          0 0
                        • milan1  

                          A ještě bych tě chtěl upozornit, zatímco Enjoy i majitel, na kterého tě odkazuji řeší problematiku, která směřije ke změkčení a zajištění plynulejšího chodu zajímá mě, jestli jsi tohle pochopil. Protože o přitvrzování chodu a nějaké potřebě v tomhle konkrétním případě není nikde ani zmínka.

                          0 0
                          • Jenda  

                            a prosimte je tak obtizny odpovedet jetli jsi ladil FFD nebo TPC?:-)

                            0 0
                            • milan1  

                              Nemá to souvislost to nechápeš? Enjoy nepotřebuje přitvrdit a to, na co dávám odkaz je stejný případ opravdu je to takový problém přijmout? To, že chvíli trvá než si přeberu kam s tím McBlacky směřuje je jiná věc. Máš tady dotaz a odbíhání od daného tématu je trochu rušivé. Je to běžná praxe zde a matení pojmů. Mc Blackymu vůbec nejde o problém on se prostě chce blýsknout.

                              0 0
                          • McBlacky  

                            no mě ale nezajímá citlivost ale právě to přitvrzování ke konci chodu na který se od začátku ptám, už pokolikátý? taky bych rád podotknul že ty jsi začal rejpat do mojeho popisu problému, tak jsem se vyjádřil jinak/lépe a směroval jsem svůj dotaz ke kompresi, která ale je vázána na konstrukci tlumení, měl bys to vědět když jsi to ladil… nakonec si z naší konverzace beru odpoved NE a nebudu to dál rozvádět, škoda, myslím že kdyby se vyřešila tato drobnost u ffd systému hodně lidí by to uvítalo.

                            0 0
                            • Peslezedirou  

                              Sorry, ale taky ti nerozumím. Pokud chceš ke konci progresivní chod vidlice, tak se zaměř na vzduchovou komoru a ne na laborování s tlumením (menší objem vzduchové komory ti zajistí onu progresivitu).Tedy v tom případě, že máš vzduchovou vidlici. Učitě jde dát i víc oleje, ale to bych nedělal.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                jenže u blacka nejde měnit objem komory…

                                co dokážu objektivně říct je jen to že vidle scareb a black s ffd se chovají jinak než ty s tcp při stejném tlaku psi a shodných ridekitech… prostě maj jinačí progresivitu. Taky nevím přesně jak je to možný když ty systémy jsou systémy tlumení, ale jak už znova píšu ventil komprese je u tpc možné nastavit a je i jiné konstrukce a jak u ffd tak tpc jsou ve stejné komoře a používají stejný olej tzn je to jeden uzavřený systém. pokud existují systémy kde se průtok mění v závislosti na rychlosti/impulzu (třeba tlumení hssv) tak proč by se nemohl upravovat i průtok kompresního ventilu/tlumiče.

                                0 0
                                • Peslezedirou  

                                  Ty jo, někde jsem to psal myslím Vlkovi. Měl jsem opačný problém Duke SL se mi zdál zase moc progresivní a chtěl jsem využívat skoro celý zdvih. I když to nejde tak se objem komory stejně zvětšil :o) Opačně by to snad u Blecka mělo jít. Mě vidli ladil Milan, takže jsem se v ní příliš nehrabal, určitě by měl nějaký nápad jak to provézt. S úpravou tlumení Indoše na podobný systém jako hssv ti neporadím. Zas tak do toho nedělám :o) Zkus třeba něco udělat s tou vzduchouvou komoru, přinejhorším dáš do tlumiče víc oleje, stejně jako se dá doladit Maruša. Ale jak se to bude chovat ze začátku zdvihu netuším........

                                  0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    Se musím opravit, stejný jako u Maruny to nebude. U Maruny se přilitím a nebo odlitím oleje měnil objem vzduch. komory, takže to stejný není. Nu což, stejně to nikoho v téhle diskuzi nazajímá :o)))

                                    0 0
                                • milan1  

                                  Tohle je strašně jednoduché stejně jako to, že ty tou kompresí prostě nahrazuješ slabou pružinu. U TPC jde nastavit komprese silněji než je nastaveno u FFD, žádné přitvrzování na konci funkce stejná po celý zdvih. Už je jasno? A znova. O co jde Enjoiovi o přitvrzení? Odpověz.

                                  0 0
                                  • Jenda  

                                    odpovim jako ty:-) PROC? tahle cela vetev je na blackyho dotaz jestli jsi ladil tlumeni FFD nebo TPC s jeho osobnim dojmem ze pri stejnem naladeni vidlice (rozumnej stejnem tlaku a olejich) se kazda vidlice chova jinak progresivne. Tak proc do toho porad pletes Enjoye? ten se odpovedi dockal jiz nize. Jestli je cely problem v tom ze jsi pri sve brilani logice a perfektim usudku stale nepochopil system razeni prispevku tohoto fora tak potom pardon. Ale v tom pripade by jsi mohl odpovedet na prispevek ktery se te pta primo ktere tlumeni jsi ladil.

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Tak se podívej výslechu pod nátlakem smečky ve stylu, tak řekni jasně ano, nebo ne se nepodřizuju. Pokud bys byl alespoň tak vnímavý a znalý, jak se tady předváídíš, tak z mých odpovědí ti musí být jasné, že jak systém TPC, tak FFD znám funkčně a prakticky nad úrovní všech tázajících. Tohle se u tebe ale nekonná a já na výslech neodpovídám.

                                      0 0
                                      • Jenda  

                                        kdyz ja mam jeden velkej problem – ja jsem trochu nablbjel teda spis uplne blbej a jediny co umim je anonymne na intenetu utocit na nekoho chytrejsiho nebo se schovavat za padlistu. Taky mam pomerne hodne komplexu, navic na kole jsem v zivote nejel a kolo s odpruzenou vidlici jsem videl akorat jedno v tescu.

                                        0 0
                                      • lubos  

                                        Kdyz pominu tvuj arogantni a namyslenej styl, kdyz si myslis , ze vse o vidlicich znas lepe (bohuzel se musim pousmat i kdyz znalosti mas docela hodne), pokusim se ti mirne pomoct. Otazka neni, jestli znas nebo neznas prakticky a funkcne TPC a FFD, ale jestli jsi jej ladil!. Nebo neumis cist ?

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Milý luboši zřejmě ti uniklo, že je vyřešeno. Není to vyřešeno vaším výslechem ale tím, že jsem se snažil dopátrat podstaty. A k té bych se nikdy bez znalosti těchto systémů nedopracoval. Bohužel sqvadra, kterou obdivuješ a která ti připadá znaléá a nearogantní dokázala akorát vykřikovat tak jako ty a k ničemu by to nevedlo. Tobě vždy dost dlouho trvalo, než jsi něco přijmul. Opět to dokazuješ.Bohužel tvé schopnosti sahají jenom k tomu, že dokážeš opakovat již položenou otázku a svojí „odborností“ jí dodat patřičnou váhu. Víš co, když jsi tak dobrý, podstata byla objevena, tak teď už bude hračka vyřešit zbytek. Navrhuji proto Mc Blackymu aby již vše další probíral pouze s tebou, já už k tomu nic dodávat nebudu. Přeju mu pěkné zážitky.

                                          0 0
                                          • zirecek  

                                            Milane, sám mluvíš o neodbornosti, zbytečnosti přípěvků, ale sám kolem jedné technické věci napíšeš tolik omáčky ohledně psych. rozborů jednotlivých účastníků a tolik kydů, které vůbec nesouvisí s FFD a TPC. Nejde o výslech, lidé chtěli pouze vědět, jestli jsi TPC/FFD ladil, což je něco diametrálního než pojem znalost, kterou může člověk nabít přečtením manuálu. K FFD/TPC, neznám systém přesně. Ale moje domněnka – jeden systém při větší ráně otevře více ventil – takže při větším kopancu se vidle rychleji propadne. Kdežto druhý má buď stejný otvor na průtok oleje nebo ho otevírá méně, takže průtok oleje zpomaluje více stlačující se pružinu. MC Blacky má zkušenost více lidí, což je pro mne věrohodnější než znalosti. Jak jinak chceš vysvětlit jeho zkušenost s ne/tuhnutím Scareba v konci zdvihu? Mu totiž šlo pouze o to, proč to tak je, jde mu jen o radu, nepotřebuje k tomu omáčku o psych. jeho osobnosti apod.. Prosba o radu a vysvětlení je jasná.

                                            0 0
                                            • milan1  

                                              Prosím tebe, na co to reaguješ? Přečti prosím ještě jednou to, co je nad tvým příspěvkem a hledej tam to, co mi připisuješ. Tenhle thred by měl přitáhnout lidi, kteří mají alespoň elementární znalaosti a kterým není třeba stále dokola opakovat to samé. FFD a TPC se liší tím, že FFD má otvory v horním pístku, kterými prodí olej v neseřizovatelné a TPC je má seřizovatelné. U TPC je proměnný průtok směrem d o l ů, kdy se otevírá záklopka. FFH má průtok oběma směry stejný. TPC je Twin piston Camber, které již názvem napovídá, že se jedná o dva pístky. Ty dva pístky jsou v obou systémech a jejich funkce se u nich liší hlavně u toho horního. Drobné změny jsou ostatně i na spodním. Tohle jsou elementární znalosti dosažitelné pro každého majitele, z návodu, ze stránek výrobce, z nákresů a mělo by to být i naprosto základním pro každého, kdo se cítí být povinen zasahovat a soudit odpovědi v technických diskuzích. Jestli myslíš, že mám povinnost nejprve zjistit jak tomu dotyčný nerozumí, potom ho navést na správný směr a při tom všem být peskován těmi, kdo stejně odpovědi nehledají, tak to je přesně to, co se tady děje. Nevěřím, že tohle přijmeš, zkus se nad tím trochu zamyslet.

                                              0 0
                                              • zirecek  
                                                1. Díky za technické osvětlení.
                                                2. Myslím, že nemáš žádnou povinnost zjišťovat znalosti dotyčného.
                                                3. Odhad tvojí víry je špatný, přijmul jsem to, pročetl zpět.
                                                4. Vím, že v reálu toho znáš víc než kdokoliv tady. Způsob tvé písemné komunikace je neobvyklý a dokážeš naštvat hodně lidí.

                                                Pěkný den.

                                                0 0
                                                • milan1  

                                                  Je tady málo lidí s kterými se dá normálně bavit a k něčemu dojít. Ty se o to snažíš. Ostatní posuď sám a stejným metrem. Vezmi samostatně třeba Luboše a zkus posoudit. Zjišťovat znalosti Blackyho je nutné abys poznal jak to myslí, to se odehrálo. Jinak nejde najít řešení. Tím, že mu budu přikyvovat a odpovídat ano ne, podle toho kdo na mě vybafne se nevyřeší nic. Ale tohle je stejně všechno zbytečné, ber to jen jako odpověď konkrétně pro tebe. Nemíním zavdávat příčinu dalších nekonečných pokračování o ničem.

                                                  0 0
                                                  • zirecek  

                                                    Milane, časem už jsem nechal toho, abych někoho soudil, přemýšlel (vyjma blízkých), obrázek o jiných se vine ruku v ruce s debatami na b-f. Průběh pružení a útlumu mě zajímá, jediná vidla, co bych si teď koupil je něco alla SID, nastavit si 2cm žehlení malých nerovností, zbytek zdvihu využívat jen pro pořádné šlehy, proto laický zájem o Blackyho zkušenost TPC/FFD. Jdu na bika, :-).

                                                    0 0
                                              • lubos  

                                                Posledne kdyz jsem citoval manual ja a psal skratky jako SSV jsi me shazoval , ze o tom nic nevim. Nebo neco v tom duchu. Hmm, ze bych zkusil stejnou zbran ? Ne, myslim, ze by to nezabralo :)

                                                0 0
                                          • lubos  

                                            Neco jsem prehlidnul ? Ze jsi napsal, ze jsi to ladil ? Hmm …

                                            0 0
                                • Peslezedirou  

                                  Prostě se zaměřit na chrakteristiku pružení, nagativka tvrdší/měkčí, vzduch komora větší/menší. Tlumení bude pořád stejné. Jenom výměna negativky udělá strašně moc.

                                  0 0
                            • milan1  

                              Tvé zavádějící zmatení je zcela zbytečné.Jak už jsem psal Jendovi je to o něčem zcela jiném a ty pleteš mnoho věcí dohromady. To, co je na TPC regulace kompresního útlumu je regulace průtoku, která mění seřizováním daný průměr a hotovo. Ten průměr je stálý pro celý průběh komprese, žádné přitvrzení v konci kroku jak si představuješ se nekoná. To přitvrzení co se ti projevuje tím, že dosahuješ nižšího zdvihu je dáno funkcí v celé délce kroku a nikoliv na konci. To ty ale právě jízdou nerozeznáš. I kydž se cítíš nafřazený svými jízdními zkušenostmi. Pro zajímavost stejné regulace komprese dosáhneš na Motion Controlu tím, že máš zavřeno Gate a postupně zavíráš ten modrý knoflík na korunce. je to přesně stejná funkce jako na TPC, nikdo ale nezdůraznil že to je seřizování komprese a tak to nikdo ani nerozeznává a nedává tomu takovou váhu jako ty tady. Ale jsi jistě sám nadmíru zkušený a když, tak tu máš spoustu skvělých rádců, tak proč bych musel všechno vysvětlovat já. Mě osobně jsi se dříve dostatečně prezentoval jako provokatér, ketrý se baví napadáním.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                možná kdybys neplet Manitou a Rockshox bylo by to fajn. Mě jde od začátku o Manitou s ffd, tak se toho držme. já potřebuju aby měla vidlice určitou charakteristiku a věř mi že jízdou poznám rozdíly a kdo jezdí více a zkusil více vidlí od více značek dokáže už vysledovat společné znaky jedné značky v chodu na rozdílných modelech. Jediný co bych se rád dozvěděl na tomto místě je jak je možné že vidle s jinak stejným nastavením a vnitřnostmi při použití rozdílného tlumení mají jinou progresivitu. Od tebe se to nedovím, v téhle diskuzi jsi tvrdil že na to tlumení nemá vliv. to tady balím, jsem spíš biker a závodník než technik co se nechce ani pokusit o domluvu.

                                0 0
                                • milan1  

                                  Dotazy a výslech jso dvě rozdílné věci. To, že se jedná o silnější útlum komprese to ti nestačí, je to tak složité pochopit? Zopakuju ještě jednou. Komprese u TPC jde nastavit silněji než u FFD je stálá v celém zdvihu na konci se nemění. Pokusy si dělej a hlavně se snaž pochopit podstatu, potom ti to půjde lépe. Proč nejde naladit FFD stejně silně jako TPC je otázka pro zdejší odborníky, Kteří tě jistě nezklamou. Doporučil bych ti udržet k nim stejný tón jako ke mě. Začni se ptát. Těším se. Tady přeci už každý ví všechno, tak to bude jistě hračka.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    ne tak to není, musel bys ale mít obe vidle u sebe a zkusit si to pak bys věděl o čem mluvim, ffd i tpc tlumí kompresi cca do 2/3 chodu shodně, rozdíl tam není takový aby při jízdě byl poznat, pak ovšem tpc výrazně přitvrdí… znovu opakuji že nevím jak je to možný. Ale když poradit nechceš nebudu to z tebe páčit.

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Jednoduchá rada. vyšroubuj horní zátku u obou, podívej se pořádně co to tam dělá. není to tak složité. přitvrzování, které popisuješ v klidu je možné hladinou oleje, před takovýmhle řešením a přelitím jsem tě varoval na začátku. Stačí číst co bylo napsané a hlavně vnímat.

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        jenže abych to mohl udělat musím vypustit vzduch a to pak poznám prd :( + víc oleje na pístku většinou zapřičiní i menší max zdvih. Navíc se tam má dávat jen min oleje, aby tam spíš nějaký byl než doporučené množství, no ale abych nebyl negativní zkusím to a uvidím, akorát to bude laborování: vypusit, otevřít, ±olej, zavřít, nafouknout projet/zkusit. tak 3–4 pokusy by měly stačit :/

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          O čem to zase jako mluvíš, to v tom máš takový zmatek? tlumení je v levé noze, zátka nahoře je uzavření tlumiče a s natlakováním vzduchu v druhé noze to nemá nic společného. Co ty to valastně porovnáváš, říkáš, že stejné typy a to začínám pochybovat. Upřesni co to je za typy vždyť tam budeš mít jinak naladěné pružiny, tak co to pořád všechno točíš o tlumičí. Tohle je už fakt síla.

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Oprava, v textu vypadl vypadl otazník. Tlumení je v pravé noze.

                                            0 0
                                          • McBlacky  

                                            ok trošku jsem smíchal to co doporučoval pes s tím co píšeš ty, ale ne záměrně. Zkusím to teda jak píšeš otevřít pravou nohu s ladit olej. Modely co jsem zkoušel Black super air 100 ffd 05, scareb comp 04 ffd, scareb super 05 tpc, black super air 100 tpc 05. nejvíc jsem dal tomu blackovi s ffd, cca 6000km

                                            0 0
                                            • milan1  

                                              Ne, teď, když jsme objevili podstatu, tak si koukej udělat graf charakteristiky pružiny a vykašli se na tlumič. Všechnio je u tebe dané pružinou a když nebudeš vystupovat jako mistr světa ale budeš se normálně ptát a přijímat co je řečeno, tak se dá k něčemu dopracovat. Znovu tě upozorňuju, že přelívat tlumič a dělat tak doraz je kritické.

                                              0 0
                                              • prodi  

                                                Já to tady tak z dálky potichu pozoruji a jako mistr světa tady vystupuješ ty, milane1…nic ve zlým

                                                0 0
                                                • milan1  

                                                  Zkusím položit otázku, jak bys řešil problém Blackyho? Co je správné a jak je možné najít tady v tom řešení.

                                                  0 0
                                                  • prodi  

                                                    Já se přiznám,že bych to moc nevyřešil, právě kvůli tomu se držím dál a nekecám do diskuze. Jen mně zaráží Tvůj přístup a kritika absolutně všeho, co nevyjde z Tvé hlavy. Třeba tomu fakt rozumíš, ale s takovou arogancí a povyšováním se tady si neuděláš přirozený respekt.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    To, co píšeš je zarážející. Respekt má u tebe partička lidí, která v houfu napadá a nesnaží se o řešení. Nebo vážně myslíš, že někomu z křiklounů jde o řešení a že něko Blackymu pomohl. Budeš se divit ale pokud v praxi opravdu použije to, co mu tady říkám, tak to vyřeší a pokud udělá neuváženě některé kroky zde navrhované, klidně vidli vážně poškodí. Bohužel ty, kteří kolem toho dělají takový humbuk jsou v tvých očích hodní a já arogantní. Až mi půjde o srandičky za každou cenu, vykřikování a hesel a trefování se do druhých a to nejlépe v houfu jistě si i já takový respekt vybuduju.

                                                    0 0
                                                  • prodi  

                                                    Přesně takovou reakci jsem od tebe čekal…nesklamal si…měj se hezky

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Ze tu nekdo nahodil takovou „inteligentni“ radu, jako je zvyseni hladiny, neznamena, ze ji McBlacky pouzije. Pokud si dobre pamatuju, tak nikde nepsal, ze to vyzkousi. Jenom ty se snazis porad svezt diskuzi pokazde jinym smerem, a napadas lidi kolem. McBlacky se konkretne ptal, jsetli ladis FFD nebo TPC. Porad jsi na to neodpovedel. Kazdy slusny clovek, by prose jednoduse odpovedel, a pak treba rozvedl diskuzi. To jsme se od tebe za 40 nebo kolik prispevku tu mas nedockali. Na kazdou primou otazku se snazis odpovedet oklikou a delat kazdemu psychologicky rozbor (urcite mne taky nemine), ale pritom by stacilo napsat dve vety a problem je vyresen. Sleduju to tady od zacatku, a jenom se bavim. Je mi jasne, ze vidlim rozumis, ale s takovym arogantnim pristupem by jsi u mne jako vazena osoba brzo skoncil. Ja jsem sice velky flegmos, ale taky nekdy hladina pretece.

                                                    0 0
                                    • Jenda  

                                      hele a jakej je fyzickej objem toho TPC a FFD bazmeku – protoze treba od lockoutu u TPC neco vede k tomu tlumici ne? (sem to zatim rozebirat nemusel) a dovedu si predstavit ze i minimalni narust nestlacitelneho objemu muze byt v dolni fazi stlaceni poznat (na maruse je taky znat zmena hladiny oleje o 0.5 cm coz je asi 3.5 ml)

                                      0 0
            • milan1  

              Charakteristika vzduchové pružiny není záležitostí tlumiče !

              0 0
              • McBlacky  

                jenže u tpc se dá regulovat komprese (vnitřně nebo zvenku, dle modelu) a u fdd ne. ten modul tlumení má jed jednu olevou nápln a ffd má ventil komprese unifikovanou zatímco tpc přivírací

                0 0
    • McBlacky  

      scareb 2003 zde něco zapáchá předsedo, ale pro holku dobrý, je lehká nejezdí kudlu, by nemusel křupnout :) jinak Simonka už taky pořídila scareba, pěknýho modrýho.

      s tím olejem to možný je, ale třeba dali hustší i do evila a víc to drhne

      0 0
      • McBlacky  

        už plácám nesmysly jdu spát… jako bych nic nepsal

        0 0
      • enjoy  

        neprdnul podemnou a taky dostal. no jedno vim urcite,do progressu jenom pres moji mrtvolu. kam s nim..?:-)

        0 0
        • Jogador  

          Neruda?

          0 0
          • enjoy  

            hele radsi mi fakt porad!:-) ale co muzu cekat..:-D

            0 0
            • Jenda  

              no jo ale kdyz jediny o cem vis ze s tou vidli delali je ze tam lili olej ale nevis jakej a kolik a akm tak to je tezky:-(

              0 0
              • enjoy  

                lili tam motorex 5–10W,lili ho kam podle navodu v pdfku meli a lili ho tam „snad“ podle navodu:-). takze ted to budu muset dat nekomu zkusenejsimu.ale rad bych predem vedel,proc to dela co to dela,ze:-)

                0 0
                • milan1  

                  Nerozumím tomu, že se zlepšil její chod a přesto je teď víc chrtí.

                  0 0
                  • enjoy  

                    no na me uz je taky dneska taky pozde:-).napsal jsem to nejasne.myslel jsem to tak,ze po vymene oleje a vycisteni samozrejme uz nepridrhava(tolik:-)).jinak jde dost ztuha.chtel bych,aby chodila jako vanilla.no nechci toho moc ne?:-))

                    0 0
                    • Jenda  

                      aha takze ridsi olej a nebo nejdriv zkus ho trochu ubrat?

                      0 0
                    • milan1  

                      Jako chrtí rozumím méně citlivá na počátku kroku. Samotný chod přitom lepší. Když můžu vidlici posoudit sám je to jiné, na dálku to chce víc přesnosti.

                      0 0
                      • enjoy  

                        mne prijde mene citliva v celym zvihu.kdyz vytocim koleckem pruzinu na minimum,tak chodi pod moji vahou(kdyz stojim obkrocmo a zapru se do riditek) cca 3cm,dejme tomu.a jentak pocitove na miste si myslim ze o nejakym citlivym chovanina malych nerovnostech nemuze byt rec. nevim jak to presne vyjadrit.proste neni ani citliva na zacatku a ani nechodi do zdvihu prilis.

                        0 0
                        • milan1  

                          Ty máš srovnání jak to bylo předtím a potom. Potřeboval bych abys zkusil popsat stav před úpravou a po trochu přesněji. Zatím mám dojem, že se to trochu zlepšilo ale ne moc a to je jediné, čeho se dokážu chytit.

                          0 0
                  • Jenda  

                    ze by min pridrhavala ale byla vic progresivni? – takze vycistili a asi mazly stiraky ale dali tam moc oleje? – enjoyi zkus nejdriv ubrat trochu oleje a uvidis.

                    0 0
            • Jogador  

              Já měl vzduch, a tam stačilo ubrat a bylo to, já spíš měl problém, jak přidat:) Ale zkusiol bych ubrat trochu oleje, kdyžtak ho tam pak zas přidáš:) A vidlici víc už ublížit nemůžeš:)

              0 0
    • MARIN  

      To ze nepridrhava muze byt jen namazanim tech jejich krouzku pod stirakama. To ze je vic chrti,min citliva anechodi moc do zdvihu vysokou hladinou oleje. Nemusis to hned davat do servisu – tu hladinu si zkontrolujes a pripadne trosku odlijes sam.

      0 0
    • náčelník  

      Nejdřív bych skontroloval výšku hladiny v FFD. A pokud se nepletu, comp 03 nemá evil, maže se vazelínou, a pokud tam zespoda nalili příliš mnoho oleje, tak to taky může mít negativní vliv. Takže to, co jsi chtěl po servisu, si nakonec budeš muset udělat sám :(

      0 0
      • jaski  

        ja sem nalil do skareba oleje na mazani nohou misto 16 ml doporucovanejch trochu vic pres 20 ml a nechodil mi asi posledni 1 cm zdvihu.toz tak.

        0 0
    • Daf  

      Nenalili ti tam prostě jen tlumící olej s vyšší vyskozitou?

      0 0
      • enjoy  

        ten olej co mi tam dali mam doma,jeste vic jak pulka baleni zbyla,je to jak rikam motorex 5–10W(cemuz teda moc nerozumim,jak je to myselny,to rozpeti) v manualu rikaji pouzivat pouze 5W. dival jsem na navod na manitoucka ve velu a s nelibosti musim rict,ze jsem z toho byl docela blbej:-/. jestli mam tedy odlit trosku oleje,nebo alespon zmerit kolik ho tam je(pricemz ho tam ma tedy byt 16ml) tak to staci odlit z vrchu,po otevreni pravy nohy,na korunce?je to vsechno?nebo musim i zespod?jestli jenom zeshora,tak ok,to bych asi zvladnul:-)). dalsi vec,na kterou asi nema vliv nic,krome samotny konstrukce vidlice je,ze je zapotrebi lehky odtrzeni,aby zacala fungovat,coz se mi vubec nelibi,ale s tim myslim nic neudelam.. kazdopadne diky!jsem celkem vyzbrojen radami:-)

        0 0
        • jaski  

          16 ml se dava dospod nohou-slouzi na mazani.na tlumeni se leje do pravy nohy po odsrouboveni lockoutu popripade horni zatky a haldina musi bejt vysoka podle manualu tusim 115–125mm

          0 0
          • jaski  

            Do TPC – tlumičový olej SAE 5 W. Na futra – motorový olej SAE 5W-40, nejlépe plná syntetika – 16 ml do každé nohy (v některých manuálech uvedeno chybně 6 ml). Na vzduchový píst – motorový olej SAE 2OW-50

            0 0
            • enjoy  

              to bych se na to..

              0 0
              • jaski  

                jo a dej pozor jak sem psal vyse-kdyz nedas presne tech 16 ml dospod a das vic tak ti bude chodit ne 80mm ale min.

                0 0
              • McBlacky  

                ty prej to máš mazaný vazelínou a ne evilem tak 16ml můžeš vklidu zapomenout :) osobně ale myslím že i 03 byly mazaný olejem, nebo jinak, že nebyly scareby mazaný vazelínou, ale při tom co všechno do manitou vidlic dávaj a prodávaj jako montážní vidle ke kompletaci kol – to je fakt neskutečný na co někdy narazíš, už jsem viděl blacka bez externího regulování útlumu – fakt síla

                0 0
                • enjoy  

                  tak podle me zadny skareby nikdy nebyly mazany vazelinou.a do toho bych fakt nesel! pokud jsou do nej fakt zapotrebi fakt 2 nebo 3 druhy oleje,tak se obavam,ze to tady u me v servisu slusne posrali:-).mam je rad,jsou hrozne sikovny,ale bohuzel delaj vetsinou na pleckach a zijou z tesco biku. delali to podle vytistenyho pdfka no:-). ale vedel jsem do ceho asi jdu. tak ted jinak a naposled.poradite mi nekdo servis kde to fakt zvladnou?v praze:-).aby to nebylo stylem:otevre­me,vylejeme,na­lejeme,zavreme,ho­tovo..:-)

                  0 0
            • vojtechposmourny  

              To jako potřebuješ tři druhy oleje do jedný vidle? Jestli jo, tak taková vidle by mi nesměla do baráku.

              0 0
        • pos3k  

          ad cemu nerozumis (neni to rozmezi :-) vyhledej moje prispevky

          www.bike-forum.cz/…0/forum.html#…

          0 0
    • martt  

      V tomto threade je uz neskutocny chaos. Mna by ale tiez zaujimala odpoved na Blackyho otazku. Zjednodusim ju:

      ako potunit Skareba aby výrazněji přitvrzovalo ke konci chodu

      teda aby isiel najprv lahko, potom cim viac je stlaceny, tak tym tvrdsie…

      A piste len rozumne odpovede prosim

      0 0
      • Toams  

        ja by som mal tiez otazku … ako tuto „funkciu“ odstranit u Blacka??? … v polovici zdvihu je uz moc „progresivny“:-( P.S. Je to pruzina (a nie je to ta akoze progresivna)

        0 0
        • McBlacky  

          vyměníme si vidle :) jenže ten můj váží 1750gr to pružina je ke dvou kilům :/

          0 0
        • Mamut  

          Pokial sa na to doma v obyvaku zavesis a ta vidlica nejde dalej ako do polky zdvihu, tak zmena tlmenia ti nepomoze, ani keby si do toho nalial svatenu vodu. Potrebujes maksiu pruzinu. Pokial aj s postelou vazis 50kg a mas pruzinu v oboch nohach vidlice, tak kludne mozes jednu vyhodit.

          0 0
          • Toams  

            nooo, ked na to sadnem, tak sag je ako tak v norme (1,3cm) … ale je mozne, ze by to chcelo makksiu pruzku P.S. Vcera som sa zase vesal a isla cca do 3/5:-)

            0 0
      • Peslezedirou  

        Ne, teď, když jsme objevili podstatu, tak si koukej udělat graf charakteristiky pružiny a vykašli se na tlumič. Všechnio je u tebe dané pružinou a když nebudeš vystupovat jako mistr světa ale budeš se normálně ptát a přijímat co je řečeno, tak se dá k něčemu dopracovat. Znovu tě upozorňuju, že přelívat tlumič a dělat tak doraz je kritické.

        Vždyť to tam už je napsané..

        0 0
      • lubos  

        Teoreticky najjednoduchsie naliat viac oleja do vzduchovej komory. Lenze v pripade Scareba neviem :) Mozno to niekedy skusim.

        0 0
    • jecnak  

      Prvni diskuse, kde musim dat Milanovi 100% za pravdu. Bohuzel podani jeho nekterych odpovedi je opet rekneme problematicke.

      Lidi pochopte konecne rozdil mezi tlumenim a pruzenim.

      0 0
      • milan1  

        Přiznám se, že se nemáme rádi navzájem a je to oboustrané a dlouhodobé. Tímhle prohlášením jsi mě ale dostal. Zastávám sice to, že rozhodující je co je pravda a ne kdo jí řekne ale něco takového jsem od kohokoliv tady nečekal a tím méně od tebe. Opravdu smekám.

        0 0
        • jecnak  

          Souhlasim, ale stejne tak dulezite je, jestli ta pravda je odpovedi na polozenou otazku. To co ti zazlivam jsem uz rekl mnohokrat a plati to stale. O urovni tvych tehnickych znalosti nepochybuju. Presto ale, nebo diky bohu, to neni vse proc bych si mel lidi vazit.

          0 0
      • lubos  

        Mozna by ses mohl na chvili zamyslel nad tim, ze tlmici a jine casti leckdy ovlivnuje taky to pruzeni. Nebo myslis, ze treba SPV nema na pruzeni zadnej vliv ? ;)

        0 0
        • jecnak  

          Samozrejme ze ovlivnuje, vzdyt je jejich funkcni soucasti jako celku. Ovsem kazda z nich ma svoji funkci sama o osobe a prave tu nekteri nechapou.

          0 0
          • lubos  

            Hmm, tak ted se priznam nechapu. Tedy jasne .. kazda soucastka ma svoji funkci. Pruzeni neni tlumeni a naopak. Jasne. Ale nejsem si jist, jestli chapes jak to cele vzniklo :) Kdyz tak ale premyslim .. asi uz nejsim si tim jist ani ja. Kaslu na Scareby. Nemam je rad :)

            0 0
            • jecnak  

              Pruzeni je s tlumenim svazano do takoveho celku, aby vytvarelo urcitou soustavu. Kazde z toho ale funguje zvlast samo o sobe a pokud nekdo nevi jak, tak nemuze vedet jak se to chova jako celek. Proste to souvisi. Ano

              0 0
    • náčelník  

      Diskuze je značně nepřehledná a proto to řadím na konec. Přitvrzování tlumení během zdvihu umí až TPC plus, cituji:

      Systém tlumení TPC Plus Position Activated automaticky nastavuje míru kompresního útlumu podle aktuálního ponoření vidlice. Při malých nerovnostech zůstává systém vysoce citlivý a úměrně ponoření vidlice odpor kompresního tlumiče narůstá tak, aby ke konci zdvihu byl největší a nedocházelo k ponoření „až na doraz“. Náš třípístkový systém se skládá z nezávislých pístků pro kompresní i vratný tlumič, zatímco nízký tlak a vysoký objem oleje eliminuje nežádoucí houpání a minimalizuje problémy vzniklé přehřátím tlumícího média.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Takze Twin znamená tři? :)

        0 0
        • náčelník  

          Pokud se nepletu, tak ten třetí pístek „plave“ na hladině oleje a je k ní přitlačován pružinkou.

          0 0
          • milan1  

            Pleteš se – počet pístků je skutečně tři, ale horní pístek TPC PLUS je pevný a pohyblivý je ten pod ním. Slouží opravdu ke změně průběhu komprese. TPC Plus odlehčuje počátku kroku, zbytek je stejný žádná specialita vyloženě na konci zdvihu ale právě na začátku, následně pokračuje už zase stejný útlum ve zbytku zdvihu. Blackyho tlačením na místě a rozeznáním progresivity objevíš vždy a jenom progresivitu pružiny. A ještě pro případné rýpaly. Přitvrzení při talčení na místě jde pozorovat u systémů SPV ale to zase nemá s TPC žádnou souvislost a to v jakékoliv podobě TPC, FFD, ani TPC Plus.

            0 0
            • lubos  

              Mozna si pozapomnel, ze i tlacenim vidlice na miste je mozne simulovat rychlost komprese. A mohls hned napsat Blackymu, ze mel v ruce nejspis TPC+, ze tam je komprese regulovana a tim simulaci progresivity a mohlo se tim usetrit spostu zbytecnych kecu.

              0 0
              • milan1  

                Až ty někdy něco pochopíš to bude svátek.

                0 0
                • lubos  

                  Jo, na rozdil od tebe vim na co vidlice slouzi. Ne jako podstavec na vahu :) A usetri mne prosim svych ironii, kdyz ti dochazi argumenty. Nejsme tady na psychologickem fo­ru.

                  0 0
                  • lubos  

                    A jeste dodam , aby bylo jasno … to ze blacky psal o potrebe vytunit tlumeni, a zes psal, ze utlum je porad stejny .. jednak od zacatku bylo jasny, ze mluvi o kompresi (jenomze to pochopi asi jenom lidi, co vidlici pouzivaji na jezdeni), a za druhy .. do tlumeni patri i komprese tlumeni. Nevim proc tohle hrani se slovicky …

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Blackymu ale pomůže vyladit charakteristiku chodu, tím dosáhne větší progresivity. S úpravou tlumiče a tlumení to nemá nic společnýho…

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        A kdyz se ptal proc ma jinej pocit na FFD a TPC ?

                        0 0
                        • Peslezedirou  

                          Už se vám do toho pléct nebudu, náčelníku. Vím o vidlicích gulový a jak říká Selmira nejraději mám vidličky příborový…

                          0 0
            • náčelník  

              Tak ten plovoucí pístek jsem si asi spletl s obdobnou patronou PURE u Rock Shox.

              0 0
              • milan1  

                Nespletl jsi jenom tohle ono se třeba TPC plus na Blacka ani Scareba nemontovalo.Proto mě tohle taky ani nenapadlo při dotazu Blackyho. Tak řekněme mylná a více než poloviční informace a podívejme, známí zmatkaři už mají další střelivo a jede se nanovo.

                0 0
      • McBlacky  

        a jsme doma zřejmě jsem měl v ruce vidli s tpc+. No jsem rád že nejsem až zas takovej debil a dokážu to při jízdě poznat… a že mezi tpc a ffd je víc rozdílů než regulovatelný průtok oleje v kompresním tlumiči. Ikdyž je mi jasný že M1 mi ted napíše že jsem napsal tpc a ne tpc+…

        0 0
        • lubos  

          Jo, tpc jsi psal :) Btw, ja verim lidem, kteri vidlici jezdi .. protoze ja si vidlici kupuji na jezdeni :)

          0 0
        • milan1  

          Myslím, že se okolo tohoto tématu odehrálo dost i v jiných přímo navazujících a je na čase to ukončit. Tady v tomto místě se ukazuje o co tady vlastně šlo. Blacky se prý nahoře ptá? O tom ale silně pochybuju, tázající chce něco řešit a má zájem na řešení a to u Blackyho nevidím. Blacky má hotový názor a vyrazil ho prostě na fórum obhájit. Kdyby měl zájem o nějakém řešení, našel by tady postup a mohl by si to i vyzkoušet v praxi. Nic takového u něho nevidím. K návrhům, několikrát potvrzeným se tváří jako hluchý. Naopak, jakmile se objeví sebemenší náznak, že by snad mohl mít pravdu on, náležitě ožije.Tohle nejsou dotazy a rady, už na téhle úrovni je to zase jen a jen boj. Tímhle bojem ožívají jiní s naprosto stejným přístupem a hlava nehlava jdou do problému. Je třeba pomoci kolegovi. Kolega je diletant, tak je náš a opravdu scházejí se přesně ti stejně postižení ke svým bojům. A ve spolku má takový diletant šanci se chytit najde spřátelené a sobě nakloněné nicky, je jim zavázán za svojí podporu a Příště jim to zase oplatí on. Takhle vznikají mnohá zdejší spolčení a když je diletant opravdu schopný, tak se má šanci časem vypracovat až na samotnou špici, kterou zatím okupují Luboš, Cabbage a Pádlista.Podporu u nich samozřejmě najde, na trůnu je místa dost. Pozor nezaměñovat, diletant není začátečník. Začátečník má právo na jakýkoliv omyl ale má schopnost se učit. Naproti tomu diletant ví všechno lépe než druzí a jeho projevy nesměřují nikdy k řešení ale vždy jenom k jakémukoliv prosazení svého zabetonovaného názoru.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Aha. Tak takhle je to tedy s Blackem a TPC+. Ted je mi to teprve uplne jasne.

            0 0
      • lubos  

        No konecne nekdo, kdo tomu rozumi, resp. napsal pricinu. Diky bohu, zes to napsal.

        0 0
      • lubos  

        prehrate medium ? uff, to bych u vidlic na bike necekal.

        0 0
        • Al_Bunda  

          No konecne se ozval clovek, ktery tomu rozumi. Potreboval bych poladit SKAREB ELITE. Napis mi za kolik to delas muzes klidne sem nebo na mail. Urcite se dohodneme dost to specha, a nejsem s ni vubec spokojeny.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.