• krewski

    Resim bajk pro kamose, financni moznosti jsou ca 20kkc. Problem je, ze typek vazi skoro 150kg. Rad bych odpruzenou vidli, ale jedina co to snese je asi vzduchova marzoccha – tak tvrdy pruziny asi nesezenem. Otazkou je, zda-li se vubec bajk se vzduchovou marzochou do 20kkc nabizi? Vite nekdo o necem?

    0 0
    • Palba  

      Skus se podivat po necem jetym. Asi nejhorsi bude pro tebe ram a vidla. Vyplety, riditka, kliky a dalsi soucastky bych vzal urcene pro downhill. Btw potrebuje fakt odpruzenou vidlu? nestacily by mu na polnacky a cesty 2.1 plaste?? Plast stejne tlumi nejvic otresu a vzhledem k vaze, bud ta vidla bude neskutecne trpet a nebo se nepodari zachovat spravnou geometrii a bude neustale ponorena.

      0 0
    • kurýr na bajku  

      Samozřejmě existujou speciální bajky např od SCHAUFa, ale na to ti dvacet háků nestačí :-(

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Co neco jako tohle? www.kona.cz/…/big_029.jpg Kona Hoss. 23700,–

      0 0
      • TinkTink  

        Ty ho chces tema brzdama zabit? :)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          No ty jsou slabsi… priznavam, ale myslim, ze se zabije driv az se mu zlomi predstavec ;)

          0 0
      • krewski  

        nevypada spatne, ale to mu pak prijde, ze jsem ulitlej do KONY, jezdim CALDERU 05:-) Pruser tady vidim ve vidli, pruzina elastomer, to nejde, to chce poradne narvat vzduchem.

        0 0
        • Palba  

          Nenech se vysmat o). Vzduchovky nemuzes jen tak prepunpovat a jezdit. I HS ma sve omezeni a to je pan vzduch.

          0 0
    • McBlacky  

      myslim že na 20tkč je to neřešitelný. véčka jsou out, ráfky na DH, dráty snad radši 2,3. sedlovka teda nevim to bude asi muset bejt lešenovka…

      0 0
      • nadrazak 2  

        no na 150kg to chce bytelný matroš.rám tak nějaký ocelák,třeba od bareše z nezeslabovaných trubek,vidli možná pevnou,která se používá na tandemové kola,dh ráfky,gumy 2,2 a více.kvalitní hlava,možná i 1,5",kotouče.aby to kolo mělo tak 14–15kg.při jeho váze stejne rozdíl nepozná.a cena,možná něco nad 20tkc.

        0 0
        • G.B.  

          Ocel je pro tuhle váhu měkká…takže lépe dural,nezesla­bovaný…kotouče-určitě ne,osobně vyzkoušeno,přeh­řívají se a síla přenesená na rám příliš velká,véčka bohatě stačí-navíc takový člověk se do žádné situace kde by bylo potřeba kotoučů nedostane.Vidlice-vzduch možná-ale musela by to být Marzocchi Comp,popř Reba…ale v této ceně to nebude…zkušenost s Judy TT,u více lidí(3)…pružiny pod běžným cyklistou prakticky nereagují…nadoraz jsem nešel ani jednou…a kladl bych také důraz na kvalitní pláště(možnost vyššího tlaku)a samozřejmně ráfky…

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Podle me je to skoro cele na hlavu obracene. Ocelovy ram… zalezi na konstrukci, v pripade defektu snazsi oprava, mozna i nizsi cena a snazsi vyroba na zakazku. Kotouce… spravne dimenzovane kotouce (velky kotouc, patricna brzda napr. GustavM) by nemely mit problem. Konecne pouzivaji se i na tandemy. Ale Vecka budou levnejsi… a treba ho i zastavi. To, ze takovy clovek kotouce nepotrebuje nebudu snad ani komentovat. Vzduchova vidlice… ano dost mozna, ale proc prave tyhle dve, ktere nevynikaji nejakou velkou tuhosti a jako vrchol Judy TT. Je sice hezke, ze nefunguje, ale s touhle vahou by se ji mohly nozky rozjet i jinym smerem nez je bezne. Plaste ano, ovsem na vyssi tlaky jsou konstruovane obvykle tenci a chatrnejsi plaste pro chrty.

            0 0
            • enjoy  

              ty detailisto:-))

              0 0
            • kurýr na bajku  

              No je vidět, že už nejsi úplný jelito a že vo těch kolech už něco víš :-P Splet si jen v jedný věci a to, že ocel je skutečně pro tuto váhu nevhodná. Jinak brzdy se doporučujou velký kotouče SAINT + DH ráfky a ocelová vidle, popř vzduchová TORA či NIXON. VIZ. Schauff SUMO, ale odkaz ti bohužel nehodim :-(

              0 0
            • G.B.  

              to Pá-dlista:vycházím z vlastních zkušeností a zkušeností lidí,co znám…ocelový rám(měl jsem HeavyTools,Amu­let,Štěrbu-zak.práce,Chec­kerPig)je opravdu hodně měkký-uhýbání střed.mufny,a tím i přesmykače,při šlapání je ten menší problém…z hli­níku(Author,GT,For­t,Giant)byl slabým článkem poze Fort…–véčka mne zastavila zatím vždy,pochybuji,že se člověk se 150kg bude pohybovat v terénu takovém,a tak sportovně,že by mu nestačili…zmiňovat se o tom,co pode mnou dělal Black,Duke a jim podobné asi nemá smysl-i přes vzduch v komoře…a kotouče(HFX 9DH,Sh.Deore,Lou­ise)asi taky ne…je sice hezký,že píšeš o skvělých komponentech,ale zadání bylo do 20tis.Ká…no a pláště-vyzkoušeno TRcomp i pro(Z-max,Innovader),hlav­ně Innovader-dostatečný tlak,velmi slušná kvalita,malé zeslabení boků…hleděl bych spíše na to,jak bude dotyčný kolo používat-snění o letech v terénu bych ponechal přeci jen nižžší váhové kategorii…

              0 0
              • fousek  

                Ocel je mekci nez dural? No myslim ze ne Time, Cr-Mo ocel ma mez kluzu 48 kg/mm2 a slitiny hliniku ktere se pouzivaji maji mez kluzu nekde mezi 30–32 kg/mm2 z toho je zrejme co asi tak je mekci. Ocel je kapku pruznejsi, ale to se da dost ovlivnit konstrukci

                0 0
                • Bohumyl  

                  Asi bych sel taky do oceli, ale zda se mi ze se tady pletou pojmy jako tuhost a pevnost …

                  0 0
                  • fousek  

                    tuhost se nikde neuvadi je mez pevnosti a mez kluzu, no mohl by nas jeste zajimat modul pruznosti, bohuzel ten sem nikde nenasel, ale terminus technikus tuhost je minimalne zvlastni

                    0 0
                    • Bohumyl  

                      Ja osobne tuhost chapu jako jakysi pomer deformace pri danem zatizeni. A pevnost jako mez zatizeni, pri ktere nastavaji v materialu nevratne zmeny. (muzem to treba vztahovat na mm2) Jestli chapu mez kluzu spravne, material se natahne, jeste nerupne ale uz se nevrati do puvodniho stavu. Cili meze kluzu bych radsi dosahovat nechtel a chtel bych se pohybovat pod ni. Hm, a nevim jestli je pojem tuhost koser, ale ja to vnimam jako vystizne.

                      0 0
              • CZiko  

                no já si myslím, že z toho kola každopádndě vznikne pěkný hybrid:-D

                0 0
    • Perzaqwe  

      www.author.cz/…84&cat_id=78 Znám borca co váží kolem 135Kg a má ho sťežuje si akorát na brzdy, ale při jeho váze se není čemu divit dal bych mu tam místo toho kvalitní V

      0 0
    • black.horse  

      Podle mě záleží jak moc bude jezdit terénem… Pokud bude jezdit po cestách a pěšinkách a stezkách atd. tak uvedu svoji zkušenost ze života: Můj otec svého času měl hmotnost pohybujicí se mezi 140–150kg a známí v jednom bikeshopu mu za tehdy 12–13tisíc postavili kolo na Alívku, 24" vysokej rám ocel (podle nálepky od Bareše) s pevnou vidlicí, závitovým hlavovým složení, ráfky Bayer nějaký obyč, ale vysoký… řidla a spol Modolo zbytek osazení většinou klasika Noname a světe div se, to kolo ho uneslo a jezdil na něm v pohodě a klidu… Bohužel jeho nadšení pro kolo ho opustilo:-( takže ho mám jako zimáka…

      0 0
      • Aiax  

        Taky mam podobnou zkusenost, jen s tim rozdilem, ze ten Hi-ten ram jednou praskl, opraveny byl behem 15 min. a slouzi doted. Ja bych proste koupil bud nekde v bazaru cely kolo na hi-ten ramu a aliviu s pevnou vidli, pripadne jen hi-ten ram, treba tady: www.bartonicek.cz/eshop/index.php nebo www.cyklosvec.cz/index.php?… a osadil ho aliviem a pevnou vidli. Odpruzena vidle nema smysl, zadna aby se vlezl do toho cenovyho limitu, nema sanci vydrzet. Proste nejdriv si musi odjezdit par kil na silnici a v lehkym terenu a pak si muze poridit i tu odpr. vidlici.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          S necim jako Dirt Jam Pro by se vlezt mohl a i vydrzet by to mohlo.

          0 0
        • Janes  

          To Ajax:Hi-ten není Cr-Mo!Jinak od Bareše mám asi 10let stavěnou silničku.Rám na míru(iváhu),má silnější spodní trubku a zadní šavle přetažené ve stylu GT,parádně drží a je pěkně tuhý.Píšu to proto,že si myslím,že u Bareše mají s těžkými váhami letité zkušenosti,určitě to stojí za zeptání.

          0 0
          • Aiax  

            Hi-ten je levny a dobre opravitelny, to je jeho hlavni vyhoda. Proste takove prechodne reseni, nez se zhubne.

            0 0
            • Janes  

              Je to bláto,aby to něco uneslo,musí mít trubky silné stěny a váha jde nahoru,nic ve zlým.:)

              0 0
              • Aiax  

                To ma silny steny v zakladni vybave! :) Proste mymu otci se pro zacatek hi-tenovej ram osvedcil, proto jsem o tom psal. Tezkej je, ale co je 1kg navic ve srovnani s 150Kg.

                0 0
    • krewski  

      Takze dik za nazory, nakonec zvitezil novy bajk RockMachine Tsunami MR. www.cykloshop.cz/…2/karta.php3?… .Pokud ta vidle bude stejna jako MXC2002Air, tak se o ni nebojim. Jezdit bude vlastne jen po silnicich a trocha pohodli se hodi. O Avidech jsem slysel chvalu uz pred lety. Doufam, ze se to hned nerozsype, to slovicko Superlight u ramu me trochu desi, na druhou stranu pokud praskne pod hlavou, melo by jit o zarucni opravu, co?

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Btw. proc si vubec zakladal tenhle thread?

        0 0
        • krewski  

          Chtel jsem jen vedet, zda-li nekdo nevi o bajku se vzduchovou vidli kolem 20kkc. Nemuzu znat vsechny inetovy bikeshopy a ze se jich za tu dobu co jsem na BF nebyl (5let?, tehdy jeste bikeforum) vyrojilo. Za nazory dekuju. Ram zas takova plechovka neni a borec s kolem bude jezdit jen po asfaltu. Jde jen o nastroj hubnuti, na to aby jezdil jak prase ma bike se stadem koniku:-) Borec je sice tezkej, ale bajk bude v porovnani s beznym uzivatelem BF zatizen vlastne jen staticky. A nepiste mi tu at si koupi rotoped:-) Namahani materialu pri skocich u borce s polovicni hmotnosti bude podobne. Aktualni vaha je neco malo pres 130 a nez se to rozpadne tak snad neco sundame:-)

          0 0
          • Vilém  

            Na silnici ho to asi zvladne.Jezdi tu u nas jeden cvalik aspon 150kg na meride,taky jen silnice a uz druhou sezonu ho potkavam na stejnem kole.

            0 0
      • Vilém  

        Superlight ram?hazarduje se zdravim.Proc maji v popisu MX comp ale na fotce je nejakej Suntour?

        0 0
    • RUMcajs  

      Mno, na jeho vahu se snad muze hodit Suntour. To uz by mohl chodit hezky hladce :-)

      0 0
    • Volf  

      Sorry, ale toto by se asi do 150 kilo vešlo :-)www.sazavska.wz.cz/…rnstone.html

      0 0
    •  

      Jen počkej, Zající!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.