• SIROKY_ZABER

    kedze viaceri z vas mi odporucili biky canyon pozrel som si blizsie link www.canyon.com/…s/index.html?b=49 a fakt ma oslovili…vazne este som nevidel taky dobry pomer cena/vykon ko u tychto bikov…avsak moje nadsenie hned splaslo kedze som sa na mtbiker.sk dozvedel ze na slovensku obchodne zastupenie canyon neexistuje…viem vsak ze cechom su tieto biky dostupne…mate s nimi nejake konkretne skusenosti, nazory, postrehy?…a vobec bolo by nejako mozne tento bike priviest z ciech alebo priamo z nemecka?...­..dik..:D

    • lubos  

      Do ciech sa vozit maju, a z ciech ho sem dopravis imho lahko. Tie ceny su inak fakt dobre, jeden som minuly rok pozeral, cely v XTR vybave, full za bomba cenu.

    • wlk  

      ještě mě napadlo si pro něj dojet, ale 846 km jen tam mě trochu odradilo, jedině, že by se přidali další tři lidi, to už by šlo :-)) www.viamichelin.com/…GPerformPage?…

      • Chuck  

        já pro něj v Německu byl, cesta do Koblenz trvala 5 hodin, cca 750km, byl sem pro ES7, Bikeexpert nabízel za 59 990,–, u nich 1990euro, což je asi 57 000, takže i s cestou vás to dráž nevyjde. Můžete si ho tam v klidu vyzkoušet, dá se s nima domluvit po mailu i anglicky.

    • TheIF  

      Takže „udajně“ už ani v BIKEEXPERTU nemají a ani nebudou žádné Canyony. U nich v prodejně („jinde si ty kola neprodávají“ teda spíš neobjednávají)si je taky nekoupite viz jejich FAQ /musíte si ho objednat předem www.canyon.com/…ice/faq.html?q=20

      Takže jsem si společně z kamráden objednali kola, že ušetříme poštovný – neušetřily naučtují za každé kolo 35 Eur + 13 Eur za přepravní obal

      Po necelých čtrnacti dnech přišlo písemné potvrzení objednávky, kde jsem z hurou zjistil, že mám smůlu !!! To snad není možný oni mi napíší:Bohužel je požadovaný modul Canyon ES 7 již vyprodán. Pro popř . Alternativy vy se obrátíťe prosím přímo na náš hotlin :-((((((((

      No kamarádovy jeho XC 5 potvrdily ale v montagetermí je napsano: KW 24/2006 ?????? co to je ???

      PS: Nemumím ani slovo německy a musím někoho sehnat kdo to přeloží – ten způsob platby (zbytek dopisu), tak kbyby se nějaký němčinář našel byl bych rád :-)

      Bitte beachten Sie bei Abholung Ihress Canyon/Rades unsere aktuellen Ladenöffnungszeiten … Sowie die Zahlungsbeschränkung für EC-Katrten von 1000 Eur pro tag Bei auslandszahlungen bitten wir Sie, ihre Bank anzuweisen, die Zahlung ohne Kosten für uns durchzuführen. Angefallene Bankgebühren müssen wir ansonsten nachfordern

      Sollten Sie Ihr Rad per Vorauskase bestellt haben, möchten wir Sie bitten den Eingang der Zahlungsauffor­derung per email oder SMS abzuwarten, da die Zahlung ansonsten ihrem Auftrag nicht zugeordnet werden kann. Dies führt zu erheblichen Lieferverzöge­rungen. Unmittelbar nach Fertigstellung ihres Rades Senden wir Ihnen eine Rechnung per Email zu. Liegt uns keine Email-Adresse vor, erhalten Sie eine SMS, mit aller zur Zahlung notwendigen informationen. Liegt uns keine Email-Adresse vor, erhalten Sie eine SMS, mit aller zur Zahlung notwendigen informationen

    • ceo  

      Dovolil bych si posunout tento starý thread na obecné povídání o Canyonech, ať se to neztrácí mezi současnou záplavou debat o objednávání.

       

      Máte, prosím, někdo katalog Canyon 2007? Potřeboval bych tech. spec. Nerve XC.

       

      Když jsem nechal zvednou přední vidlici ze 100 na 115°, tak se mi položil hlavový úhel o cca. 1°?

       

      Díky.

      • MlokCZ  

        Nevim přesné číslo toho úhlu, ale obecně platí že 20mm zdvihu odpovídá cca 1°. A to není započítaný sag. Tedy při změně o 15mm + něco málo z toho rozdílu ubere sag (na větším zdvihu bude o malinko větší), takže to dá tak sotva něco málo přes 0,5° rozdílu.

        A na Nerve XC 07 jsem jel jak s Rebou na 100mm, tak s Rebou na 115mm a sedělo mi to tedy výrazně více s Rebou na 115mm (tím myslím i hlavový úhel).

        Na co potřebuješ to přesné číslo?

        • MlokCZ  

          Jinak myslím, že 07 Nerve XC měl uvedeno pro těch 100mm zdvihu 70°, ale jak jsem psal, tak přesně to už nevim.

          • ceo  

            Ty čísla chci, abych se podíval jak změnili geometrii pro 09.

            Mám právě 07 s Rebou a jak jsem psal – nechal jsem ji zvýšit na 115mm. Ačkoliv jsem víkendový jezdec, tak to je neuvěřitelný rozdíl. V podstatě vidím jen pozitiva. Bike je jistější, stabilnější, žádná ztráta agility a ani ve stoupání nepozoruju rozdíl ve stoupavosti.

            Faktem je, že současně s úpravou REBY jsem načal jezdit i 30% sag vzadu.

            Tohle je pro mě ten pravý set-up, ze kterého jsem skutečně nadšený a plně mi vyhovuje. Je to trochu nakoplé a víc k AM chování (hlavně sjezdy), ale funguje dle předtav.

            Proto se chci podívat na posun pro 09, protože tam už 120mm vidlice je…

            • MlokCZ  

              Odhaduju na základě toho čísla, které si přesně nepamatuju, že 09 model bude mít hlavový úhel ještě o malý chlup menší (s těmi 120mm na vidlici) než máš teď po zvýšení na 115mm.

              Podle mě na těch 07 modelech byla chyba ty vidlice dávat vůbec na 100mm a rovnou tam měli nechávat 115mm (ono to ale asi bylo spíše aby to bylo u všech modelů stejné, když to bylo osazováno i Foxkami, které na více než 100mm dát nešly jako jdou teď).

              • ceo  

                ano, lituji, že jsem si to nenechal zvednout hned.

                 

                Co bylo poměrně překvapivé, že po úpravě má Nerve XC výrazně více „enduro“ posed a pocit než před. Možná hlavní důvod pocitu změny. Hrozně mi to vyhovuje a XC geometrii už nechci. Proto zjišťuju, jak Canyon pokračuje…

                Na ten „enduro“ posed jsme přišli, když jsem si s parťákem vyměnil biky (Stumpjumper). Stump, ač tedy je víc trail, tak byl delší a nižší…

                • MlokCZ  

                  On ten posed zase zdaleka moc do endura ještě není. Nerve XC 07 i se 115mm vidlicí je v tomhle třeba oproti oboum mojim Cubům pořád velký rozdíl a přitom pořád oba ty Cuby jsou v pohodě na pohodové XC ježdění, takže žádné extrémní enduro tanky.

                  • ceo  

                    Proti tomu Stupmovi byl.

                    Možná to dělá ten sag…

                    • MlokCZ  

                      Sag samozřejmě nějaký rozdíl udělá, ale zase už ne tak velký. Já toho Canyona jel třeba se sagem 25%, takže rozdíl sagu v reálném zdvihu byl tak možná 6mm, což není moc.

                      Na Stereu třeba vozím sag jen 20%, takže relativně malý, ale Stereo je na takový sag konstruované a chodí s ním ideálně a tedy geometrie s tím počítá.

                      • ceo  

                        Cube jsem neseděl. Je fajn vědět, že existuje alternativa.

                         

                        Zatím se měnit nehodlám, ale kdyby k tomu došlo, tak budu uvažovat asi nejvíc znovu Nerve XC, Zesty 314, Blur LT2 (dle prostředků)

                        • MlokCZ  

                          Tak ono je to dané hlavně zdvihem a kategorií kola. V kategorii 140mm je tohle u hodně kol podobné. U Canyonu AMka to bude podobné, u dalších taky. Prostě tady se nejčastěji používá hlavový úhel někde kolem 68–68,5 a řídítka jsou díky vyššímu zdvihu vidlice také výše. Nerve XC je prostě o jednu zdvihovou kategorii níže a dle toho má geometrii.

                          • MlokCZ  

                            I když já třeba mám na celopevňáku geometrii podobnou jako má ten Canyon XC se 115mm zdvihu a to mám zdvihu o dost méně :-)

                            • ceo  

                              jj. Uvědomuju si to. Právě se mi jako optimální zdá kategorie trail-bike. 120–130mm zdvih. takový mix zdvihu, váhy.. Pro někoho prasopes, pro někoho ideální kompromis, pro dalšího kompromis..

                              140mm už přeci jen bývají těžší (pro mě zbytečně) a hlavně celkem výrazně dražší…

      • BB  

        někde jsem viděl, že palec na vidli dělá jeden stupeň, podle toho ty bys to zvedl o něco víc než půl stupně.

      • Koloman  

        Když něco obecně o Canyonech, tak tedy pár zkušeností:

        Já – 2008 – Canyon Spectral AX – bezproblémová domluva s firmou, kolo mně krásně sedlo. Kupodivu mě jako full-začátečníka nijak moc nepřekvapilo jisté houpání kola, naopak jsem čekal větší schopnost žehlení drobných překážek. Po úpravě tlumiče v TFtuned (podle Mlokovy rady) nyní velká spokojenost.

        Kamarád (s obrovskou porcí naježděných silničních km v minulosti) – 2009 – silniční Canyon se sadou Sram Red. Jedině že se odkládal termín dodání, jinak opět jednoznačná spokojenost. Jak s výbornou cenou tak i s jízdními vlastnostmi.

         
        • faba  

          Taky mám Spectral 08. Jak jsi nechal upravit tlumič? Po sezóně asi pošlu Foxku Milanovi, ale s tlumičem jsem zatím nic neplánoval.

      • jarek.cz  

        Tady je ta geometrie z 2007.

        • ceo  

          díky moc :-)

        • ceo  

          Takže zásadní změny (pro M) jsou:

          snížená výška hlavy (-1,2cm)

          zvýšený střed (z –10 na –5 offset)

          o 1° položenější vidlice

          zkrácení zadní stavby (-2 mm)

          prodloužení délky (+5mm)

          zvýšení výšky vidlice (+3cm)

          prodloužená délka stopy + 1,2 cm

           

          Je to posunutí víc k trail biku? (řidítka o 1,8cm výš, kratší zadní stavba, položenější vidlice)

           
      • vojta  

        Vyuziji toto „reinkarnovane“ vlakno pro upozorneni majitelu lonskeho AM-ka, aby ve chvilich volna zkontrolovali loziska zadni stavby a ev. je vycistili a promazali. Asi tak po 4–5k km se mi vysypalo lozisko na vahadle. Po rozdelani zadni stavby jsem zjistil, ze vsech 5 zbyvajicich lozisek je v ruznem stupni rozkladu a jejich pohyb mel do hladkosti v nekterych pripadech dost daleko ( vazelina zadna, rez, nerovnosti v drahach  ) . Vzhledem k tomu, ze s predchozim XC-kem nebyly po 3 sezony problemy a styl udrzby byl naprosto totozny, soudim, ze canyonaci v ramci setreni nakladu nepouzili zrovna nejkvalitneji utesnena loziska ( ono obyc cinske 6082RS stoji 5Kc a SKF 6082RSH 130Kc, na puvodnich jsem mimo oznaceni typu nenasel nic, co by identifikovalo vyrobce  ) a i pres to, ze se bahnu relativne vyhybam, myti probiha velmi jemnym proudem vody za zahradni hadice a smetackem a kolo pouze loni absolvovalo jednu kratsi jizdu na strese v silnejsim desti a letos 2 proprsene vyjizdky, tak se do lozisek dostala voda a bordel.

         
        • Meduza  

          Jeje :)

          Moje AMko ma uz neco pres 10tisic… A pravda je, ze se mi ted v sobotu v rychlym  sjezdu zdalo, ze ta zadni stavba  dost plave (fakt jsem zastavil a zacal jsem zkoumat, jestli nemam defekt nebo tak neco). Takze asi uz se to blizi.

          Jo a kolo meju velmi nesetrne, ale ne zase tak moc casto wapkou :)

          Ale mel jsem ted nedavno venku tlumic a zadni stavba (kdyz byla rozvolnena) se netvarila, ze by mela nejake vakly.

          Mas nejaky fotky?

          • vojta  

            Vakl jsem zadny nepocitloval, lozisko se vysypalo zcela neocekavane a prave proto jsem prispevek psal. Je lepe v klidu stav lozisek zkontrolovat, nez nekde x-km od domova resit, jak se dostat zpet. Zacinam se ale priklanet k tomu, ze jde asi spis o problem jednoho extra zmetku, protoze kdyz jsem vcera vecer „rozdelal“ lozisko, ktere pocitove nejvic drhlo, tak jsem tak vyrazne vymackane plosky v draze vnitrniho krouzku (zkusim vecer nejakou makro-fotku), jak na tom vysypanem, uz nenasel. Takze by ostatni pravdepodobne po radnem vycisteni a promazani i pres svuj vice ci mene „kostrbaty“ chod dale slouzily ( Ted jen doufam, ze jsem tou vymenou nic nez…kazil – jako pripravky mi slouzily pouze ruzne sestavy podlozek a neco podobneho jsem delal poprve v zivote ). Co mne ale jeste prekvapilo je, ze po vylisovani se chod lozisek pocitove zlepsil. Ze by otvory pro ne nebyly idealne kruhove a po nalisovani doslo k nejake setinove deformaci, ktera po vylisovani zanikla ?

             
    • Tomcat  

      Nevím proč to autor zařadil mezi DH & FR , když největší plus to má v XC a AM. FR a DH opravdu v podání „Kamionu“ nic moc.

      • kubad  

        datum datum datum :-)

        • Tomcat  

          I tak, já tuhle exhumaci nezačal. Pokud to bude téma, ala kupujeme Cannyona dám to do blokovaných a jeto, ale pokud to někdo strká jinam dělá v tom bordel.

          • ceo  

            exhumoval jsem to já a důvod jsem napsal v exhumačním postu. Původního zařazení jsem si nevšiml, sorry.

      • assassin  

        kdyz uz jste to vytahli… ten torque FR ma nejaky spatny reference? eventuelne FRX s 200mm zdvihu? ikdyz ja bych radsi ten lehci FR… na to my jezdeni… se mi libi.. ze bych vymenil za AC…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse